Jump to content

Νίκος Κατσαμάκας

Μέλη
  • Αναρτήσεις

    562
  • Εντάχθηκε

  • Τελευταία επίσκεψη

Σχετικά με Νίκος Κατσαμάκας

  • Γενέθλια 02/13/1975

Πρόσφατοι επισκέπτες προφίλ

Ο αποκλεισμός πρόσφατων επισκεπτών είναι απενεργοποιημένος και δεν εμφανίζεται σε άλλους χρήστες.

του/της Νίκος Κατσαμάκας Επιτεύγματα

Proficient

Proficient (10/14)

  • First Post
  • Collaborator
  • Posting Machine Σπάνιος
  • Conversation Starter
  • Week One Done

Recent Badges

0

Φήμη

  1. Πωλούνται, επειδή περισσεύουν και “μαζεύουν σκόνη”, τα εξής: 1. Vixen dovetail 18,7cm. Τιμή 15 ευρώ http://www.vixenoptics.com/acc/indiv/2661.html 2. Celestron Ultima barlow lens, σε άριστη κατάσταση στο κουτί του. Τιμή 75 ευρώ 3. Ορθοσκοπικός προσοφθάλμιος Vixen με φωτεινό σταυρόνημα, σε άριστη κατάσταση στο κουτί του. Τιμή 120 ευρώ http://www.astronomy.gr/main.cfm?module=eshop&action=detail&id=1056 4. Προσοφθάλμιος 2'' Vixen Lanthanum 30mm, σε άριστη κατάσταση στο κουτί του. Τιμή 140 ευρώ 5. Φίλτρο 2'' Baader Fringe killer (BA2458375) για την αντιμετώπιση του purple fringing στα διοπτρικά τηλεσκόπια. Τιμή 70 ευρώ http://www.teleskop-express.de/shop/product_info.php/info/p505_Baader-Fringe-Killer-2--against-violet-fringes-of-refractors.html 6. Right angle finder για DSLR κάμερες (εικ. 2). Τιμή 20 ευρώ 7. Finderscope GSO 6x30. Τιμή 25 ευρώ 8. Εστιαστής Crayford της Orion UK για νευτώνεια τηλεσκόπια 6''. Σε πολύ καλή κατάσταση, απολύτως λειτουργικός, παρουσιάζει κάποια σημάδια χρήσης. Τιμή 80 ευρώ. 9. Field flattener Skywatcher για διοπτρικά τηλεσκόπια. Τιμή 65 ευρώ http://www.firstlightoptics.com/reducersflatteners/skywatcher-field-flattener.html http://stargazerslounge.com/topic/59925-skywatcher-field-flattener/ Όλα είναι σε άψογη κατάσταση, ελάχιστα ή και καθόλου χρησιμοποιημένα και δίνονται με τα κουτιά τους. Τα έξοδα αποστολής είναι δικά μου. Για πληρωμή προτιμώ μέσω Paypal, ή μέσω λογαριασμού Τράπεζας Πειραιώς. Επικοινωνία στο 6942453494, ή στο nkatsamakas@yahoo.com. Δεν διαβάζω τα πμ, οπότε μη στείλετε. Υ.Γ.: Οι τιμές είναι αδιαπραγμάτευτες, μια και είναι ήδη καλές. Παρακαλώ σοβαρές προτάσεις (εννοώ όχι χαζά παζάρια).
  2. Από τη στιγμή που ο administrator (astrovox) γράφει δημόσια πως δημιουργώ διαρκώς προβλήματα, σταματάω να ασχολούμαι με το φόρουμ, να μη δημιουργώ συνέχεια προβλήματα. Νομίζω κανείς αξιοπρεπής άνθρωπος δε μπορεί να δεχτεί να τον προσβάλουν έτσι δημόσια, όταν μάλιστα είναι και ψέμα. Βέβαια, ο administrator έχει τους δικούς του λόγους να νομίζει πως χαλάω την ηρεμία του φόρουμ. Τέλος πάντων, το φόρουμ δεν είναι δικό μου, ο administrator έχει τις προτεραιότητές του, τις φιλίες του και τις προτιμήσεις του, προπάντων αυτές. Ξέρω πως όταν είσαι ανεπιθύμητος σε ξένο σπίτι το σωστό είναι να φεύγεις. Αν ποτέ ξαναμπώ στο φόρουμ θα είναι για να δημοσιεύσω καμιά μικρή αγγελία, εκτός κι αν δημιουργώ πρόβλημα και με αυτό. Υπήρξα πάντοτε θιασώτης της μοναχικής αστρονομίας, και συνεχίζω να είμαι. Τελικά, το ότι απέφευγα να γραφτώ σε σύλλογο, δε μάζεψα τα συμπράγαλά μου να πάω να στήσω μια φορά στον Πάρνωνα (που είναι και στην άλλη άκρη της Ελλάδας), και γενικά δεν έκανα καθόλου δημόσιες σχέσεις, με έκανε πρόβλημα για το φόρουμ με τρόπο που δεν κατανοώ, αλλά για να μου το λένε κατάμουτρα, έτσι θα είναι. Δεν είμαι βέβαια στο βεληνεκές άλλων αποχωρήσαντων, ούτε κατά διάνοια, οπότε η απουσία μου δε θα είναι πρόβλημα για το Astrovox.
  3. Κύριοι, την κριτική τη δέχομαι, πάτε να δείτε προηγούμενες φωτογραφίες μου (στις 55 που έχω δημοσιεύσει, οι 11, ένα ολόκληρο 20%, έχουν κάποιο "αρνητικό" σχόλιο). Υπάρχουν άφθονα σχόλια τα οποία τα δέχομαι. Δέχομαι όμως την κριτική από ανθρώπους που με τα επιτεύγματά τους έχουν πετύχει να μετράει ο λόγος τους. Στη συγκεκριμένη περίπτωση ο κύριος που σχολίασε, όχι μόνο δεν έχει φτάσει σε τέτοιο επίπεδο ώστε να δίνει και συμβουλές για το Photoshop, αλλά ούτε είχε καλή πρόθεση. Θυμήθηκε να ασκήσει κριτική (και μάλιστα άκυρη, ότι κι αν λέτε) στη δική μου φωτογραφία, όταν τα αμέτρητα ατοπήματα που συνεχώς δημοσιεύονται από διάφορους αρχάριους (αλλά και πιο προχωρημένους) περνάνε με μύρια "μπράβο". Εκεί δεν πήγε να κάνει τον έξυπνο. Και με τον ziorange έχουμε πρόσφατο προηγούμενο. Δεν έχουμε και τις καλύτερες σχέσεις. Ποτέ δεν έκανα κριτική σε εικόνα άλλου. Ποτέ. Και ούτε είμαι μικρό παιδί να δημοσιεύω τις εικόνες μου για να μου πουν μπράβο.
  4. ziorange στη θέση μου δε θα μπορούσες να τη βγάλεις καλύτερη γιατί ποτέ δεν φωτογράφισες σε τόσο μικρή image scale (0,95 arcsec/pixel), τόσο μικρό στόχο, τόσο χαμηλά στον ορίζοντα, χώρια που πάντα μένεις στους πιο λαμπρούς στόχους. Με τα λόγια όλα γίνονται και όλοι μάγκες είναι. Δεν ξέρεις για τι πράγμα μιλάς (κι άλλα δεν ξέρεις, όμως δε θα τα πω δημόσια). Απλά έψαχνες ευκαιρία να μου την πέσεις για τότε που συζητούσαμε για το γαλαξία της Ανδρομέδας και είχες στραβώσει. Αν θες να βρεθείς στη θέση μου, τον εξοπλισμό τον έχεις, δοκίμασε και εσύ. Μόνο μην ξεχάσεις να βγάλεις σωστά flats.
  5. Νίκος Κατσαμάκας

    M104 Sombrero Galaxy

    - 17/3/2012, 23:37, Αγιόκαμπος Λάρισας - Atik 450L, GSO 150/750 750mm f/5 newtonian. Guiding: Starlight Xpress Lodestar, Guiding Scope: Stellarvue FV50, Mount NEQ6 - 49x180sec - Preprocessing στο IRIS. Color convertion στο ArtemisRGB. Normalization, αθροιση, stretching, Richardson - Lucie deconvolution, cropping, levels, curves, saturation στο ImagesPlus. Gradient removal στο IRIS. Χρησιμοποιήθηκαν flats, flat darks, offset και darks.
  6. Νίκος Κατσαμάκας

    M95 - Sn2012aw

    - 22/3/2012, 21:14, Αγιόκαμπος Λάρισας - Atik 450L, GSO 150/750 750mm f/5 newtonian. Guiding: Starlight Xpress Lodestar, Guiding Scope: Stellarvue FV50, Mount NEQ6 - 40x180sec - Preprocessing στο IRIS. Color convertion στο ArtemisRGB. Normalization, αθροιση, stretching, Richardson - Lucie deconvolution, cropping, levels, curves, saturation στο ImagesPlus. Gradient removal στο IRIS. Χρησιμοποιήθηκαν flats, flat darks, offset και darks. - Αποτέλεσμα μιας "καταδρομικής" εξόρμησης. Είχα τη φαεινή ιδέα να προσπαθώ να επεξεργαστώ μια εικόνα του Μ104 ενώ ταυτόχρονα η Atik τραβούσε. Αποτέλεσμα: δραματικά αργό downloading, και όταν αυτό τελικά συνέβαινε, το fits ήταν εντελώς κατεστραμμένο. Μέχρι να καταλάβω τι συμβαίνει, είχα χάσει μία ώρα. Κατόπιν, κατά την επεξεργασία αποδείχθηκε πως ο Μ95 δεν είναι και ο πλέον εύκολος στόχος και θέλει πάνω από τρεις ώρες για να φανούν καλά οι σκοτεινές περιφερειακές περιοχές. Η διαγώνια μπάντα είναι ο Άρης, που ήταν λίγο έξω από το πεδίο.
  7. Νίκος Κατσαμάκας

    Ngc 4559

    Έχω κάνει και τα δύο. Διορθωτή τον Baader MPCC (στο πεδίο της Atik450 η διόρθωση είναι πλήρης σε όλη την έκταση) και crop γιατί υπήρχε άφθονο πεδίο που... περίσσευε.
  8. Νίκος Κατσαμάκας

    Ngc 4559

    - 15/3/2012, 22:54, Αγιόκαμπος Λάρισας - Atik 450L, GSO 150/750 750mm f/5 newtonian. Guiding: Starlight Xpress Lodestar, Guiding Scope: Stellarvue FV50, Mount NEQ6 - 40x240sec - Preprocessing στο IRIS. Color convertion στο ArtemisRGB. Normalization, αθροιση, stretching, Richardson - Lucie deconvolution, cropping, levels, curves, saturation στο ImagesPlus. Gradient removal στο IRIS. Χρησιμοποιήθηκαν flats, flat darks, offset και darks. - Δεν το είχα προσέξει εκείνη τη στιγμή, αλλά αποδείχθηκε πως το seeing ήταν εξαιρετικό. Ο γαλαξίας αυτός είναι στη Κόμη της Βερενίκης (ίσως ο αγαπημένος μου αστερισμός). Αυτή τη φορά η επεξεργασία του ήταν πολύ εύκολη.
  9. Να φανταστείτε το σούρουπο στις 17 Μαρτίου, κοντά στις 19:45, σκεφτόμουν να ξεκινήσω να τραβάω τον Μ95! Είπα "θα μου χαλάσει την εικόνα ο Άρης που έπεφτε μέσα στο πεδίο", οπότε άλλαξα στόχο και στράφηκα στη Μεγάλη Άρκτο για ένα "τρε μπανάλ" Μ81... Άμα δε σε θέλει...
  10. Βρήκα μια άκρη και τη γράφω για όποιον χρειαστεί. Το πρόβλημά μου ήταν πως η παλιά μου έκδοση του Imagesplus δε μπορεί να χειριστεί αρχεία fits της Atik, το IRIS δεν κάνει σωστή χρωματική μετατροπή (color conversion) και δεν ήθελα να πάρω τίποτα καινούριο. Ιδού λοιπόν η jabasoft λύση, γιατί ως γνωστόν, ο Τζάμπας ζει... - Κατασκευάζουμε τα master flat, dark, offset στο IRIS. - Κάνουμε αυτόματο preprocessing στο IRIS. - Τη σειρά από εικόνες fits που θα προκύψει, την εισάγουμε στο ArtemisRGB. Αυτό κάνει την color conversion και μετά σώζουμε τη σειρά εικόνων ως αρχεία tiff. Αυτά τα αρχεία το Imagesplus τα ανοίγει μια χαρά. - Τώρα κάνουμε με τη σειρά (βήμα - βήμα) normalize, align, combine στο Imagesplus. - Αν τυχόν το Imagesplus δεν τα καταφέρει να κάνει σωστή ευθυγράμμιση (συμβαίνει καμιά φορά, ειδικά αν είχαμε περιστροφή στο πεδίο μας κατά τη διάρκεια της λήψης), τότε πρέπει να δοκιμάσουμε με το IRIS και τη μέθοδο Global matching (η οποία από τη δική μου προσωπική εμπειρία ευθυγραμμίζει τα πάντα). Τότε, τη σειρά από tiff που θα προκύψει μετά το normalizing, την μετατρέπουμε στο IRIS σε fits ή pic (το IRIS δε μπορεί να δουλέψει με σειρές εικόνων παρά μόνο αν είναι fits ή pic) με την εντολή >tiff2pic. Μετά, στακάρουμε και αθροίζουμε. Τώρα θα μου πεις, όλοι πήγαν και αγόρασαν το Maxim, το PixInsight, το Imagesplus (όπως εγώ καλή ώρα), ποιος χρησιμοποιεί πια το IRIS; Τέλος πάντων, εγώ το γράφω και το χρέος μου το έχω κάνει... Υ.Γ.: Πολύ σημαντικό και το ξέχασα: Στην έγχρωμη Atik 450L τα "βάρη" των χρωμάτων, οι αναλογίες τους είναι R: 1.08 G: 1.00 B: 1.25
  11. Νίκος Κατσαμάκας

    M51

    - 19/2/2012, 1:25, Αγιόκαμπος Λάρισας - Atik 450L, GSO 150/750 750mm f/5 newtonian. Guiding: Starlight Xpress Lodestar, Guiding Scope: Stellarvue FV50, Mount NEQ6 - 42x180sec - Preprocessing στο IRIS. Color convertion στο ArtemisRGB. Normalization, αθροιση, stretching, Richardson - Lucie deconvolution, cropping, levels, curves, saturation στο ImagesPlus. Gradient removal στο IRIS. Χρησιμοποιήθηκαν flats, flat darks, offset και darks. - Πρώτο φως για την Atik. Η διαδικασία της λήψης ήταν πανεύκολη - τα ζόρια άρχισαν στην επεξεργασία. Τελικά, 3 εβδομάδες μετά βρήκα την άκρη. Υ.Γ.: Χμμμ... Όπως τη βλέπω ανεβασμένη στο Astrovox, μου μοιάζει σκοτεινή. Στο PC όπου την επεξεργάστηκα (ένα άλλο) δεν ήταν έτσι. Κάποιο από τα δύο κομπιούτερ έχει απορρυθμισμένη οθόνη. Αν σας φαίνεται και εσάς σκοτεινή πείτε μου.
  12. Η CG5 μπορεί να σταθεί καλά για αστροφωτογραφία, είναι όμως εντελώς ακατάλληλη για πλανητική. Οι τεράστιες μεγεθύνσεις που απαιτεί η πλανητική είναι απαγορευτικές. Όλα ταλαντώνονται σαν τρελά στην παραμικρή αύρα. Περπατάς γύρω από τη στήριξη και η εικόνα της webcam τρέμει από τις δονήσεις. Γενικά πολλοί νομίζουν πως η πλανητική αστροφωτογραφία δεν είναι τίποτα σπουδαίο. Στην πραγματικότητα είναι σαφώς πιο απαιτητική από την τυπική αστροφωτογράφιση βαθέως ουρανού. Με το C9,25, που αν δεν κάνω λάθος ζυγίζει πάνω από 10 κιλά, το ελάχιστο είναι μια EQ6, CGEM, ή κάτι αντίστοιχο.
  13. Από το Δεκέμβριο που παρέλαβα την Atik 450L επιτέλους το περασμένο ΣουΚου άνοιξε ο ουρανός. Οπότε ο εξοπλισμός πήρε φωτιά, έβγαλα τέσσερις στόχους. Πρώτες εμπειρίες: - Κοιτάζοντας το master dark της Atik και συγκρίνοντάς το με ένα της Canon 40d ίδιας διάρκειας, απλά δεν υπάρχει σύγκριση... - Δε θα έλεγα πως η CCD είναι πολύ πιο πρακτική από τη dSLR. Είναι, αλλά η διαφρά δεν είναι χαώδης. Σίγουρα η Atik είναι πιο ευαίσθητη, με πιο εύκολο subframe downloading, ώστε η εστίαση ήταν αστεία και πανεύκολη υπόθεση. Εστίασα με τα diffraction spikes του τηλεσκοπίου, χωρίς μάσκες Hartmann και τα σχετικά (μάλιστα, με τη μάσκα Hartmann ήταν πιο δύσκολο - βέβαια αν είχα διοπτρικό, η μάσκα θα ήταν αναγκαία). Μου πήρε μόλις μερικά δευτερόλεπτα να εστιάσω - μέχρι τώρα, νόμιζα πως αν έκανα τρία λεπτά με την Canon, ήταν γρήγορο... Η ευκολία στην εστίαση είναι η μεγάλη δύναμη της CCD κάμερας. Επιπλέον, ενώ με την Canon 40d το καδράρισμα είναι εύκολο, η αυξημένη ευαισθησία της CCD κάνει τη διαδικασία ακόμα πιο εύκολη, παρά το σαφώς μικρότερο πεδίο. Στον αντίποδα όλων αυτών, η Atik απαιτεί τροφοδοσία από την πρίζα, που σημαίνει ένα ακόμα καλώδιο και ένα Αmp την ώρα επιπλέον. Το καλό είναι πως δεν εξαντλούνται οι μπαταρίες στα μισά των λήψεων. Ένα ακόμα πλεονέκτημα της Canon είναι το πρόγραμμα λήψης, το AstroPhotography Tool. Είναι απείρως ανώτερο από το ArtemisCapture. Το ArtemisCapture κάνει τη δουλεία του, είναι αξιόπιστο (δεν παρουσίασε κανένα bug, όταν το ΑΡΤ έχει κανα-δυο), θα μπορούσε όμως να είναι πιο εργονομικό, ή τουλάχιστον να έχει πιο αυτονόητο μενού. - Είχα ένα θεματάκι με τα flats που έβγαλα. Η αιτία είναι πως το νευτώνειο GSO 150/750 μπαίνει φως στο σωλήνα από τη μεριά του πρωτεύοντος καθρέφτη, οπότε επειδή τα τράβηξα μέρα, με στόχο τον ουρανό, δε βγήκαν τα καλύτερα δυνατά. Επίσης επιβεβαίωσα κάτι που υποψιαζόμουν: ο εστιαστής δεν κάθεται σωστά στο σωλήνα. Παρεπιπτόντως, η διαδικασία λήψης flats με την Canon είναι πιο εύκολη. - Δε συζητάμε για σήμα... Ακόμα και η OSC κάμερα που έχω είναι πολύ ανώτερη της Canon (από την οποία υπόψιν, όσον αφορά την ευαισθησία ήμουν ικανοποιημένος σε γενικές γραμμές). Πάντως, για όσους ενδιαφέρει πόσο ευαίσθητη είναι η Atik 450L, δεν έχω μέτρο σύγκρισης να σας πω... Όταν ανεβάσω εικόνες θα κρίνετε μόνοι σας. - Μεγαλείο είναι η λήψη darks. Μέρα μεσημέρι έβαλα την κάμερα στους -5 Κελσίου και όλα καλά. - Τέλος η ιδέα μου ήταν με πολύ ελαφρύ εξοπλισμό, με εστιακή απόσταση μόλις 750mm να τραβήξω σε image scale 0,94 arcsec/pixel. Αποδείχθηκε απολύτως εφικτό. Αυτές είναι οι εμπειρίες, τώρα να πω και τα προβλήματα: - Για επεξεργασία χρησιμοποιώ τα εξής τρία προγράμματα: ImagesPlus v2.8, IRIS, Paint Shop Pro X2. Το πρόβλημα είναι το εξής: Στο Imagesplus, στην παλιά έκδοση που έχω, δε μπορώ να μετατρέψω σε color τα raw αρχεία της κάμερας. Με τίποτα. Είναι που το IP χρησιμοποιεί διαφορετική κωδικοποίηση από άλλα προγράμματα, ή κάτι τέτοιο - το ίδιο συμβαίνει και με το IRIS: τα fits αρχεία του IP δεν ανοίγουν στο IRIS (τα μετατρέπω σε tiff πρώτα). Αντίθετα, τα fits του IRIS στο ΙΡ ανοίγουν ως μονόχρωμα, και την άτιμη την μετατροπή σε χρώμα δεν την κατάφερα ποτέ. Δηλαδή γίνεται με την Atik, ότι και με το IRIS. Η λύση που είχα βρει, να κάνω RGB split την εικόνα από το IRIS και έτσι να την περνάω στο ΙΡ, δεν παίζει με την Atik, αφού θα έπρεπε να κάνω RGB split μία - μία σε μια ολόκληρη σειρά από fits αρχεία. Επιπλέον, αν προσπαθήσω απλά να κάνω preprocessing με τα fits της Atik όπως είναι, το Imagesplus παράγει τα master bias, dark, flat και flat dark, μόλις πιάνει τα lights καταρρέει! Έτσι, δε γίνεται preprocessing στο ΙΡ. Στο IRIS όλα γίνονται απροβλημάτιστα και γρήγορα - φυσικά, το IRIS δεν είναι αυτοματοποιημένο, και έλεγα να γλιτώσω τη "μερακλίδικη" δουλειά βήμα - βήμα. Ερώτηση 1: υπάρχει δωρεάν τρόπος (δηλαδή να μην αναβαθμίσω το Imagesplus, ή να πάρω άλλο πρόγραμμα) να εισάγω τα fits της Atik στο Imagesplus και να κάνω τη δουλειά μου; Ή να πάρω άλλο πρόγραμμα; Δοκίμασα το Nebulosity και το Astroart και δε μου γέμισαν καθόλου το μάτι. Να αναβαθμίσω στο ΙΡ που το έχω ήδη, ή να στραφώ στο Maxim DL; - Συνέβη κάτι πολύ περίεργο: το Σάββατο τα τελικά stacks είχαν ένα σωρό "καμμένα" pixels, που νόμιζα η κάμερα είναι για πέταμα. Οι λήψεις της Κυριακής, με τα ίδια darks, ίδιο flat, ίδια θερμοκρασία, ίδια διαδικασία στο IRIS, είναι πεντακάθαρες. Μυστήριο... - Τα stacks βγαίνουν με μια μάλλον μπλε απόχρωση. Υποψιάζομαι φταίει το IRIS ή κάτι που κάνω εγώ με το IRIS. Μπορεί πάντως να είναι απλά η ιδέα μου... Όποιος ξέρει κάτι σχετικά, να μου πει. - Τέλος, όσοι έχετε κάμερες Atik, τραβάτε με το ArtemisCapture ή χρησιμοποιείτε κάτι άλλο; Αξίζει να στραφώ προς κάτι σαν το Imagesplus - Camera Control, ή το Maxim DL, ή κάτι άλλο, ή να αρκεστώ στο ArtemisCapture;
  14. Μιχάλη, αυτό το τελευταίο εννοώ. Με το PC απλά μπορώ να το στρίψω δεξιά αριστερά. Έκανα και τράμπα στα μοτέρ όπως λες πριν καιρό, αλλά ειλικρινά δε θυμάμαι το αποτέλεσμα! Θα το ξαναδοκιμάσω.
  15. Κώστα από το PC δουλεύει κανονικά, αλλά από το PC, με το απλό χειριστήριο του ASCOM δε γίνεται τίποτα άλλο παρά να κινείς τους δύο άξονες. Two star alignment μπορεί να γίνει μόνο από το χειριστήριο, και δε δουλεύει. Δεν ξέρω τι μπορεί να γίνει με προγράμματα τύπου TheSky ή Starry Night, μια και δε διαθέτω.
×
×
  • Δημιουργία νέου...

Σημαντικές πληροφορίες

Όροι χρήσης