Jump to content

Προτεινόμενες αναρτήσεις

  • Απαντήσεις 97
  • Created
  • Τελευταία απάντηση

Top Posters In This Topic

Δημοσιεύτηκε
Εσενα κωστα ποτε θα σε δουμε με ισημερινη ?

 

Όταν με δείτε με laptop, CCD, apo και LVI. Δηλαδή ποτέ!

 

Skywatcher Skyliner 12''-14'' Flextube Goto Autotracking: Η μόνη αναβάθμιση που ταιριάζει στο lifestyle μου. Ή ένα 8ρι πάνω στην βάση του Nexstar. Ή και τα 2. Και άμα χαλάσει η βάση και ο Κεχαγιάς αρνηθεί να υποκύψει στα παρακάλια μου, iOptron AltAz.

Παρείσακτος εδώ, όπως και στην αστροφωτογραφία, ήθελα απλώς να εκφράσω τον θαυμασμό μου για το έργο που έκανε ο Άγγελος με την βάση αυτή (μακρυά από μας).

Οὖτιν με κικλήσκουσι

 

My Optics

Δημοσιεύτηκε

Δεν ξέρετε πόση ώρα το περίμενα!! Ευχαριστώ!

 

ΥΓ.. Άγγελε πάρα πολύ καλό το Video..Έχω την εντύπωση πως στο DEC μπορεί να έχω λίγο τζόγο..τώρα που την είδα δεν φάνηκε κάτι άλλα όταν την φορτώνω παίζει λίγο θυμάσαι..Την επόμενη φορά που θα τα φορτωσω ολα θα έχω και ένα allen μαζί μου..Πέρίμενω πως και πως και το επόμενο video!! :)

Δημοσιεύτηκε
Ωραίος ο Άγγελος. Όμως έχω μια απορία. Στις οδηγίες που είχα βρει στο ίντερνετ για το λύσιμο-δέσιμο της βάσης, στο σημείο που γράφει κάποια πραγματάκια για τη συγκεκριμένη διαδικασία, λέει να παίξουμε και με εκείνη την περίεργη βίδα που βρίσκεται κάτω από το πλαστικό κάλυμα, 2 υπάρχουν τέτοια, 1 στο RA και 1 στο DEC. Εσύ δεν τα πείραξες αυτά;
Δημοσιεύτηκε

Μάνο, δεν είναι απαραίτητο. Με αυτές τις βίδες θα παίξεις μονο εφόσον κατα την αποσυναρμολόγηση αφαίρεσες τις σκουληκόβιδες εντελώς απο τη βάση τους, οπότε και στη συναρμολόγηση θα πρέπει να τις ρυθμίσεις και αυτες σωστά

 

Δημήτρης

Δημήτρης
Δημοσιεύτηκε
να συμπληρωσω οτι οταν κανετε την ρυθμιση σε αυτες τις βιδες καλο ειναι να κανετε στο τελος και μια πληρη περιστροφη του αξονα και προς τις δυο κατευθυνσεις ωστε να σιγουρευττειτε οτι δεν βρισκει πουθενα. επισης ειδικα στην heq5 η οποια εχει τρεις και οχι τεσσερεις ασημενιες αλενοβιδες ειναι πολυ ευκολο να περιστραφει το ποτηρι οταν κανεττε την συγκεκριμενη ρυθμιση και να εχετε προβλημα

Φιλικά Κώστας

 

http://www.astrobin.com/users/kookoo_gr/

Δημοσιεύτηκε
Αν εννοεις την ροδελα του ατερμονα στα πλαγια κατω απο την μαυρη ταπα τοτε ναι θελει και εκεινη αλλα don't viazou εχω και το δευτερο video που φτιαχνω που εξηγω και εκει πραγματα και μεσα ειναι και αυτο.
Δημοσιεύτηκε

Oλοκληρωσα και το δευτερο video στο οποιο αναφερω πως μπορουμε να τεσταρουμε την στηριξη μας σε ra και dec ετσι ωστε αν χρειαστει να κανουμε τις μικροδιορθωσεις μας με βαση το πρωτο video.

 

Να αναφερθω επισης σε εναν μυθο που κυκλοφορει χρονια τωρα σχετικα με τα αντιβαρα στο ra που και καλα πρεπει να ριχνουμε προς ανατολη περισσοτερο βαρος.Οντως ισχυει αλλα ποτε δεν καταλαβα το γιατι μεχρι που ασχοληθηκα αρκετα με το πειραγμα της στηριξης και το ειδα μπροστα μου. Σε περιπτωση τζογου στο ra υπαρχει ενα κενο αναμεσα στα γραναζια (ατερμονα και wormgear) και ετσι ριχνοντας περισσοτερο τα αντιβαρα προς μια μερα μαγκωνουν μεταξυ τους παιρνοντας το κενο και ετσι εχουμε "σωστη" λειτουργια της στηριξης.

Στο παρακατω video προσπαθω να παρω αυτο το κενο απο τις σκουλικοβιδες/δαχτυλιδι ατερμονα ετσι ωστε να μην χρειαζεται η παραπανω διαδικασια.

 

enjoy!! :cheesy:

 

Δημοσιεύτηκε

να 'σαι καλα ρε αγγελε το περιμενα το τελευταιο βιντεο πως και πως γιατι απ'οτι φαινεται εχω τζογο στο ra οπως το βλεπω στο βιντεο.

 

δυο ερωτησεις. τον Barlow τον να υποθεσω τον εχεις στο κυριο τηλεσκοπιο σωστα;

για την heq5 pro ειναι η βιδα που ρυθμιζω κατω απο την πλαστικη μαυρη ταπα οπως φαινεται στο End Float Adjustment στην σελιδα http://www.astro-baby.com/heq5-rebuild/heq5-we1.htm και αντιστοιχα αφου ξεβιδωσεις την μαυρη μεταλλικη ταπα της eq6 (worm end float cover) http://www.astro-baby.com/EQ6%20rebuild%20guide/EQ6%20worm%20alignment.htm σωστα;

Φιλικά Κώστας

 

http://www.astrobin.com/users/kookoo_gr/

Δημοσιεύτηκε

Κωστα ναι στο κυριως σκοπιο.

Ναι κατω απο την ταπα εχει ενα δαχτυλιδι με 2 οπες.

Με το μυτοτσιμπιδο που δειχνω στο video μπορεις να σφιξεις/ξεσφιξεις αυτο το δαχτυλιδι.

  • 2 έτη αργότερα...
Δημοσιεύτηκε

το να "προφορτισει" καποιος τον ενα αξονα (ορθης αναφορας) με ταση προς ανατολη, πρεπει να γινει με ταυτοχρονη ρυθμιση αντιστοιχου "backlash" σε τιμη "0". Αυτο ομως θα εχει πρακτικη εφαρμογη μονο εαν η βαση εχει πολυ μικρες τριβες κατα την περιστροφη.Αν οι τριβες ειναι αυξημενες, τοτε και η προφορτιση πρεπει να ειναι αντιστοιχα μεγαλη, ωστε να "παταει" παντα το ενα γραναζι στο αλλο(λογω βαρυτητας) με κινδυνο την προκληση προωρης φθορας λογω "αζυγιστου" μακροπροθεσμως .Αν παλι η προφορτιση ειναι μικροτερη απο την αντισταση της (στατικης) τριβης κατα τη στρεψη , εχουμε χειροτερα αποτελεσματα, δεδομενου οτι εχουμε μηδενισει την προπορεια του γραναζιου (αντιμετρο κατα του backlash), οποτε ουτε ο αξονας "πεφτει" λογω βαρους, ουτε η βαση "μαζευει" τις ανοχες, και δουλευει και αζυγιστα.

Αρα για να δουλεψει στη μεγιστη αποδοση πρεπει:

ελαχιστοποιηση τριβων + Τριβη<προφορτισης + μηδενισμος στη ρυθμιση backlash (αυτο ειναι σημαντικο, γιατι αν υποθεσουμε οτι εχουμε ξεχασει την τιμη πχ στο "35" , μολις η βαση παει να "μαζεψει" γρηγορα το backlash πριν την προγραμματισμενη κινηση , θα βρει τα γραναζια κομπλαρισμενα, και θα....γκρινιαξει ασχημα....αν επαναλαμβανεται δε συνεχως.....

Γενικως, προσοχη.....

Δημοσιεύτηκε

Άγγελε μην κολλάς με το συγκεκριμένο γράσο. Αυτό που θέλουμε να πετύχουμε είναι να είναι λίγο νερουλό το γράσο έτσι ώστε να μην κολλάει το ρουλεμαν για να μπορούν οι άξονες να έχουν ελεύθερη κίνηση για να μπορείς να ζυγίζεις με ακρίβια. Αγόρασε το κλασικό γράσο για ρουλεμάν skf κλπ και πάρε και ένα λαδάκι όπως αυτό για τις siemens ραπτομηχανές (κάνει και το wd40). Κόψε τον πάτο απο ένα πλαστικό μπουκάλι και βάλε μέσα κανα δυό κουταλιές γράσσο. Ρίχνε σιγά σιγά λαδάκι και ανακάτεψε το καλά να αρχίσει να μαλακώνει ύστερα ρίξε τα κρεμύδια και σβήστα με κρασί εεεε αυτό είναι απο αλλού #-o :cheesy:

Καθάρισε καλά τα ρουλεμάν (αφού ανοίξεις με προσοχή τις τάπες όπως εξηγώ) με διαλυτικό ή βενζίνα κλπ και πέρασε το νέο γράσο . Για τα γρανάζια υπάρχει ένα πολύ καλό γράσο το οποίο θυμάμαι είναι πράσινο και είναι κολλώδες οπότε δεν φεύγει ποτέ επάνω απο το γρανάζι.

Δημοσιεύτηκε

Οκ Άγγελε ευχαριστώ για την ανάλυση.

Αύριο φοράω μάσκα και πράσινη στολή και ξεκινώ την εγχείρηση.

Άγγελος Μακρής

 

www.aggelosmakris.com

www.facebook.com/aggelosmakrisnightscapes

www.instagram.com/aggelos_makris

Δημοσιεύτηκε
γρασσο λιθιου θα βρεις και στα μαγαζια με εργαλεία/ειδη αυτοκινητων-φορτηγων-γεωργικων μχανηματων, δεν θυμαμαι μαρκα αλλα είναι γνωστή (έχει ζωγραφια ενα αμαξι, ρουλεμαν και μηχανή ή κάτι τέτοιο) και έχει και μύτη για ελυκολο στρωσιμο. θα προτεινα να είναι παχυρευστο και οχι προς το νερουλο γιατι το νερουλο γρασσο στεγνωνει γρήγορα με αποτελεσμα να μην εχεις λίπανση και να κινδυνευεις να κανεις ζημια στα γραναζια, εννοειται δε πως δεν πρεπει να ειναι και τελειως σκληρο γιατι δεν θα εχεις και κίνηση. δες και εδω και φωτο http://www.astro-baby.com/EQ6%20rebuild%20guide/EQ6%20Strip%20Down%20Home.htm βασικα για το ευκολο ζύγισμα βοηθάει το τριψιμο ώστε να μην βρίσκουν τα μεγαλα γραναζια στα τοιχώματα αλλά και το σωστό σφιξιμο στην συναρμολόγηση. την μεγάλη διαφορα στην οδηγηση θα την δεις μετα την σωστή ρύθμιση των γραναζιων η οποία είναι λιγο χρονοβορα αλλα στο τελος θα δικαιωθεις

Φιλικά Κώστας

 

http://www.astrobin.com/users/kookoo_gr/

Δημοσιεύτηκε

KooKoo_gr έγραψε "θα προτεινα να είναι παχυρευστο και οχι προς το νερουλο γιατι το νερουλο γρασσο στεγνωνει γρήγορα με αποτελεσμα να μην εχεις λίπανση και να κινδυνευεις να κανεις ζημια στα γραναζια"

 

Κώστα για τα ρουλεμάν μιλάμε όχι για τα γρανάζια. Για τα γρανάζια πρότεινα άλλο γράσο.

Δημοσιεύτηκε

εγω αυτο που ξερω ειναι οτι το γρασσο στεγνωνει ή απο πολυκαιρια ή απο θερμοκρασιες ή απο κακη ποιοτητα

για το δευτερο δεν το συζηταμε....

καλο και ακριβο γρασσο να'ναι οτι και να βαλετε

Δημιουργήστε έναν λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είσαι μέλος για να αφήσεις ένα σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε για έναν νέο λογαριασμό στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!.

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Συνδεθείτε

Έχετε ήδη λογαριασμό? Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

×
×
  • Δημιουργία νέου...

Σημαντικές πληροφορίες

Όροι χρήσης