Jump to content

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσιεύτηκε

Αν οι πρώτες πληροφορίες είναι σωστές, το μάθημα της Αστρονομίας βγαίνει εντελώς από το πρόγραμμα του Λυκείου! Δεν θα υπάρχει ούτε καν ως μάθημα επιλογής!!! Αυτό μας ανακοίνωσε με θλίψη ο κ. Κων. Μαυρομμάτης στο 1ο Αστρονομικό Συνέδριο Νεολαίας. Βέβαια οι πληροφορίες ίσως να μην είναι ακόμη τελικές και ίσως η περί Αστρονομίας εκπαίδευση να ενσωματωθεί σε κάποιο άλλο μάθημα. Δεν γνωρίζω περισσότερα ή ποιά θα είναι η κατάληξη του θέματος, αλλά η συνεχής αδιαφορία της επίσημης πολιτείας για την ενασχόληση της νεανικής σκέψης με την επιστήμη-κλειδί για την κατανόηση του κόσμου και του εαυτού μας, μου προκαλεί θλίψη και οργή.

Η αισιόδοξη πλευρά όμως είναι ότι, είτε μέσω των συλλόγων ερασιτεχνικής Αστρονομίας είτε μέσω της πληθώρας εξωσχολικών βιβλίων είτε μέσω του διαδικτύου, οι νέοι που το θέλουν, μπορούν να ασχοληθούν απεριόριστα με το θαυμαστό αντικείμενο της μελέτης του Κόσμου και βέβαια να το σπουδάσουν. Συνεχίζουμε απτόητοι!!!

 

(Αν και υπάρχουν ήδη ανοιγμένα threads με το θέμα αυτό, η βαρύτητα της είδησης με ανάγκασε να ανοίξω ένα νέο, που αργότερα μάλλον θα ενοποιήσουμε με την ανάλογη παλαιότερη συζήτηση).

"Πως να σωπάσω μέσα μου την ομορφιά του κόσμου; ..." Κώστας Κινδύνης

"Με το λύχνο του άστρου στους ουρανούς εβγήκα, στο αγιάζι των λειμώνων, στη μόνη ακτή του κόσμου..." Οδυσσέας Ελύτης

www.a-polaris.org

  • Απαντήσεις 64
  • Created
  • Τελευταία απάντηση

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Δημοσιεύτηκε

ναι αλλα εαν δεν διδασκεται το συγκεκριμενο μαθημα εστω και ενσωματομενο σε καποιο αλλο με θλιβει το γεγονος οτι ολο και περισσοτεροι μελοντικοι μαθητες δεν θα γνωρισουν καν τι ειναι αστρονομια και οταν θα ακουνε ερασιτεχνης αστρονομος θα το μπερδευουν με αστρολογο.

 

anyway και γω θελω να ειμαι αισιοδοξος οτι μεσω των συλλογων, ιντερνετ και εξοσχολικων βιβλιων θα ασχοληθουν και θα μαθουν περισσοτερα απ'οτι θα μαθαιναν στα σχολεια

Φιλικά Κώστας

 

http://www.astrobin.com/users/kookoo_gr/

Δημοσιεύτηκε

Είναι στημένο! Όλα αυτά που βλέπετε φίλοι μου είναι στημένα!! Θα ακουστώ σαν λάτρης των θεωριών συνωμοσίας, αλλά μόνο μια "λογική" εξήγηση μπορώ να σκεφτώ γι αυτό το χάλι.

 

Η κυβέρνηση θέλει να κοπεί το μάθημα της αστρονομίας. Γιατί; Γιατί ο καλύτερος τρόπος για να κυβερνάς είναι να ελέγχεις ζώα, πρόβατα, στουρνάρια που φοβούνται ακόμη και την σκιά τους. Γι αυτό το εκπαιδευτικό σύστημα τόσα χρόνια είναι άθλιο. Γι αυτό τα σχολεία περνάνε στη συνείδηση των παιδιών μας σαν φυλακές, αφού φυλακίζουν την ελεύθερη σκέψη. Γι αυτό όλες αυτές οι καφρίλες που βλέπουμε κάθε χρόνο. Φέτος μάλιστα έχουμε και το πρόσχημα της οικονομικής κρίσης, άλλο ανέκδοτο κι αυτό. Σήμερα η αστρονομία. Αύριο η φυσική. Μετά τα μαθηματικά, η χημεία, η βιολογία. Στο τέλος το μόνο μάθημα που θα μας μαθαίνουν θα είναι τα θρησκευτικά!

 

Ζητώ συγνώμη που χάλασα το θέμα, μα δεν αντέχω άλλο! Πρέπει κάτι να γίνει, αλλιώς θα χάσουμε την μπάλα.

 

(Ερωτήσεις και σχόλια μόνο μέσω π.μ., για να μη χαλάσουμε το θέμα. Και πάλι συγνώμη.)

"Μην κρατάτε τις πύλες του πνεύματος σας κλειδωμένες, αλλά ούτε και διάπλατα ανοιχτές" Τσαρλς Φορτ

:cheesy:

:cheesy:
Δημοσιεύτηκε
Ένα από τα πιο σημαντικά προβλήματα είναι να υπάρχουν ανθρωποι που να ξέρουν να διδάξουν ένα τέτοιο αντικείμενο ώστε να μην δημιουργούν παρανοήσεις και νέα προβλήματα. Τώρα το αναλαμβάνει όποιος να ναι ...ακόμα και φυσικοί μπορεί να μην έχουν την κατάρτιση για ένα τέτοιο μάθημα (πέρα από κάποιο καθαρά εισαγωγικό μάθημα που έχουν κάνει στη σχολή τους).Το ζήτημα δεν είναι να διδάσκεις κάτι... αλλά να το κάνεις σωστά. Πάντως το "σύστημα" δεν κινδυνεύει από τέτοια μαθήματα...πιο πιθανό είναι η αδιαφορία παρά ένα "σκοτεινό" σχέδιο που στοχεύει την Παιδεία μας.
Δημοσιεύτηκε
Η αισιόδοξη πλευρά όμως είναι ότι, είτε μέσω των συλλόγων ερασιτεχνικής Αστρονομίας είτε μέσω της πληθώρας εξωσχολικών βιβλίων είτε μέσω του διαδικτύου, οι νέοι που το θέλουν, μπορούν να ασχοληθούν απεριόριστα με το θαυμαστό αντικείμενο της μελέτης του Κόσμου και βέβαια να το σπουδάσουν. Συνεχίζουμε απτόητοι!!!
Καταλαβαίνουμε λοιπόν εύκολα πόσο πιο ουσιαστική και αναγκαία θα είναι από εδώ και στο εξής η προσφορά ημών των ερασιτεχνών αστρονόμων για την διάδοση της αστρονομίας. Η βαρύτητα του έργου των αστρονομικών συλλόγων αυξάνει. Η εμπειρία από την πρόσφατη απόλυτα πετυχημένη Πανελλήνια Εξόρμηση αφήνει βάσιμα περιθώρια αισιοδοξίας.

Δημήτρης Καπετανάκης

CGCG108-138:

Mag 15.5v, να τ'αφήσω;

Πολλά τα mag Άρη!

 

Το flickr μου

Δημοσιεύτηκε

Ας ελπισουμε να μην πραγματοποιηθει ποτε αυτη η ιδεα.

 

Παντως απο προσωπικη εμπειρια το μαθημα της Αστρονομιας οφειλω να πω πως δεν διδασκεται καθως πρεπει.

Οι καθηγητες δεν εχουν καμια επιγνωση του θεματος.

Αλλα οι περισσοτεροι ειναι αδιαφοροι.. δεν κανουν μαθημα, απλα συζητανε περι ανεμων και υδατων.

Αλλα και απο την πλευρα των περισσοτερων μαθητων δεν υπαρχει κανενα ενδιαφερον, οι περισσοτεροι επιλεγουν το μαθημα διοτι ειναι ευκολο η επειδη βρισκουν ευκαιρια μεσα στα πλαισια της χαλαροτητας του μαθηματος να ασχολουντε με αλλα πραγματα..#-o

Δυο περιστατικα θα πω για να καταλαβετε.

Μια φορα ενω ειχαμε κανονικα μαθημα, ο καθηγητης μας διαβασε 5 λεπτα μια παραγραφο απο ο βιβλιο και επειτε πηγε στο γραφειο του να συνεχεισει κατι δουλειες που ειχε, ενω εμεις οι μαθητες αφεθηκαμε ελευθεροι (εκτος αιθουσας)

Μια αλλη μερα ετυχε να ρωτησει ποιοι ειναι οι πλανητες του ηλιακου μας συστηματος και οταν απαντησα ειχε γυρισει ολη η ταξη και με κοιταγε λες και ημουν εξωγηινος και με υφος του στιλ "καλα αυτη καθεται και διαβαζει αστρονομια?'' ](*,)

 

Καταλαβαινετε λοιπον πως η κατασταση ειναι αθλια...

Ας ελπισουμε οτι τα εξωτερικα ερεθισματα θα ωθησουν ολο και περισσοτερους ανθρωπους στην ενασχοληση τους με την αστρονομια.

Το πιο παλιο εικονογραφημενο βιβλιο που εχουμε στην κατοχη μας ειναι ο νυχτερινος ουρανος...

E.W.Maunder

Δημοσιεύτηκε

Πρώτα απ'όλα συμφωνώ εν μέρει με την Ειρήνη. =;

Αλλά αυτ΄που θέλω αν τονίσω είναι ότι εκτός από τό ότι δεν υπάρχει ενδιαφέρον,ΔΕΝ υπάρχουν

και πολλοί καθηγητέ για να διδάξουν το συγκεκριμένο μάθημα.Όποιος θέλει λοιπόν να

σπουδάσει αστρονομία θα πρέπει να κάνει μεταπτυχιακό στο εξωτερικό και να πιάσει δουλειά

ως αστρονόμος και αστροφυσικός στο εξωτερικό.Δυστυχώς κατα την γνώμη μου εδω στην

Ελλάδα δεν υπάρχουν και πολλόι καθηγητές Αστρονομίας στα Πανεπιστήμια και αυτό έχει

σαν αποτέλεσμα να φεύγουν στο εξωτερικό!!!!!!! :-k

Καλές Παρατηρήσεις & Καθαρούς Ουρανούς!

 

Μάκης Λυκόπουλος

Μέλος Ελληνικής Αστρονομικής Ένωσης (ΕΑΕ)

Μέλος Συλλόγου Ερασιτεχνικής Αστρονομίας Βοιωτίας (ΣΕΑΒ)

Δημοσιεύτηκε

μαλιστα..φανταζομαστε ολοι δηλαδη σε τι σημειο εχουν φτασει πια τα πραγματα..

ειναι λογικα βεβαια αυτα τα περιστατικα,αν οι καθηγητες δεν εχουν μερακι και δεν ενδιαφερονται γιαυτο που κανουν..(χωρις βεβαια να το γενικευω! υπαρχουν και ανθρωποι που το μαθημα της αστρονομιας το διδασκουν φοβερα)

το θεμα ειναι οτι καποια παιδια νοιαζονται και θελουν να μαθουν και να ασχοληθουν και ειναι υποχρεωμενοι αυτοι με τη σειρα τους να κανουν σωστα τη δουλεια τους..αλλααα.. :-s

το τι πρεπει και το τι δεν πρεπει...ειναι μαλλον αλλο θεμα..:/

Τα παντα ρει... :wink:
Δημοσιεύτηκε
Πρώτα απ'όλα συμφωνώ εν μέρει με την Ειρήνη. =;

Αλλά αυτ΄που θέλω αν τονίσω είναι ότι εκτός από τό ότι δεν υπάρχει ενδιαφέρον,ΔΕΝ υπάρχουν

και πολλοί καθηγητέ για να διδάξουν το συγκεκριμένο μάθημα.Όποιος θέλει λοιπόν να

σπουδάσει αστρονομία θα πρέπει να κάνει μεταπτυχιακό στο εξωτερικό και να πιάσει δουλειά

ως αστρονόμος και αστροφυσικός στο εξωτερικό.Δυστυχώς κατα την γνώμη μου εδω στην

Ελλάδα δεν υπάρχουν και πολλόι καθηγητές Αστρονομίας στα Πανεπιστήμια και αυτό έχει

σαν αποτέλεσμα να φεύγουν στο εξωτερικό!!!!!!! :-k

 

μα σιγουρα αυτοι που διδασκουν το διωρο αυτο της αστρονομιας δεν εχουν ειδικευτει στο αντικειμενο..ειναι συνηθως μαθηματικοι(αφου η αστρονομια πριν μερικα χρονια διδασκοταν πολυ στα μαθηματικα τμηματα) ή και φυσικοι..

το θεμα ειναι πως αν τεθεις υπευθυνος να διδαξεις,ειτε σου αρεσει ειτε οχι,ειτε ξερεις ειτε δε ξερεις πολλα απο αστρονομια,πρεπει λιγο να το ψαξεις και να ασχοληθεις για να μπορεις να σταθεις μεσα στο τμημα!

Τα παντα ρει... :wink:
Δημοσιεύτηκε
Πρώτα απ'όλα συμφωνώ εν μέρει με την Ειρήνη. =;

Αλλά αυτ΄που θέλω αν τονίσω είναι ότι εκτός από τό ότι δεν υπάρχει ενδιαφέρον,ΔΕΝ υπάρχουν

και πολλοί καθηγητέ για να διδάξουν το συγκεκριμένο μάθημα.Όποιος θέλει λοιπόν να

σπουδάσει αστρονομία θα πρέπει να κάνει μεταπτυχιακό στο εξωτερικό και να πιάσει δουλειά

ως αστρονόμος και αστροφυσικός στο εξωτερικό.Δυστυχώς κατα την γνώμη μου εδω στην

Ελλάδα δεν υπάρχουν και πολλόι καθηγητές Αστρονομίας στα Πανεπιστήμια και αυτό έχει

σαν αποτέλεσμα να φεύγουν στο εξωτερικό!!!!!!! :-k

 

ειτε ξερεις ειτε δε ξερεις πολλα απο αστρονομια,πρεπει λιγο να το ψαξεις και να ασχοληθεις για να μπορεις να σταθεις μεσα στο τμημα!

 

Κοίτα επειδή ασχολόυμαι 8 χρόνια με το χόμπι και όπως είπα παραπάνω το ψώνιο της

Αστρονομίας ΔΕΝ είναι το'χουν και πολλόι εδώ στην Ελλάδα παρά μόνο κάποιοι άνθρωποι.

Καλές Παρατηρήσεις & Καθαρούς Ουρανούς!

 

Μάκης Λυκόπουλος

Μέλος Ελληνικής Αστρονομικής Ένωσης (ΕΑΕ)

Μέλος Συλλόγου Ερασιτεχνικής Αστρονομίας Βοιωτίας (ΣΕΑΒ)

Δημοσιεύτηκε

Δεν είναι μάθημα συνδεδεμένο με την παραγωγή... Μόνο αυτά θα επιβιώσουν. Ο μέσος άνθρωπος ας είναι ένα μυρμήγκι που θα δουλεύει και θα καταναλώνει.

 

Η αστρονομία είναι από τα μαθήματα που σε κάνει να αντιληφθείς τον Κόσμο και τη θέση μας σε αυτό.

Κρίμα

Δημοσιεύτηκε

Ακολουθεί η ανακοίνωση διαμαρτυρίας που απεστάλη από την Εταιρεία Αστρονομίας και Διαστήματος όπως συζητήθηκε στο 1ο Αστρονομικό Συνέδριο Νεολαίας.

 

Έντονη διαμαρτυρία για τον εξοβελισμό της αστρονομίας από το Λύκειο

στο 1ο Αστρονομικό Συνέδριο / Φεστιβάλ Νεολαίας

Την έντονη διαμαρτυρία και την ζωηρή αποδοκιμασία προς το Υπουργείο Παιδείας εξέφρασαν οι σύνεδροι του 1ου Πανελληνίου Αστρονομικού Συνεδρίου Νεολαίας, που συνήλθε στο Βόλο την 1η και 2α Οκτωβρίου 2010, από την Εταιρεία Αστρονομίας και Διαστήματος. Κατά τη διάρκεια του Συνεδρίου – Φεστιβάλ, που είχε ως θέμα την «Αστρονομία στην εκπαίδευση», δημοσιεύθηκε στις εφημερίδες το νέο σχέδιο προγράμματος της Β΄ και Γ΄ Λυκείου, από το οποίο όχι μόνο δεν συγκαταλέγεται το μάθημα της αστρονομίας ως προαιρετικό μάθημα κατ’ επιλογήν, αλλά εξοβελίζεται όλως διόλου από τα μαθήματα του Λυκείου. Κατόπιν αυτού, έγινε εκτός προγράμματος έντονος προβληματισμός και ευρεία συζήτηση για τις ενέργειες που πρέπει να γίνουν ώστε να μην εφαρμοσθεί το σχέδιο του προγράμματος αυτού, αλλά να επανέλθει το σύστημα που ισχύει σήμερα, σύμφωνα με το οποίο η αστρονομία διδάσκεται στη Β΄ τάξη Λυκείου ως επιλεγόμενο μάθημα.

Εξάλλου το Συνέδριο αφού άκουσε τις 10 εισηγήσεις των μελών του και ύστερα από τις συζητήσεις που έγιναν ενδιάμεσα, κατέληξε στα ακόλουθα πορίσματα του συνεδρίου.

Α.- Διαπιστώνει ότι:

1.- Το μάθημα της αστρονομίας είναι πολύ υποβαθμισμένο στην Ελλάδα και διδάσκεται μόνο στην 2α τάξη του Λυκείου και εκεί ως επιλεγόμενο, ενώ στις άλλες τάξεις και βαθμίδες εκπαιδεύσεως σποραδικά, πού και πού περιλαμβάνονται αστρονομικά θέματα, τελείως επιφανειακά. Το χρησιμοθηρικό εκπαιδευτικό σύστημα με την αποκλειστική προσήλωση στις πανελλαδικές εξετάσεις, η ελλιπής ενημέρωση και εξοικείωση των μαθητών με την Αστρονομία ως παράγωγο της Φυσικής και των Μαθηματικών και η δυσκολία πολλών καθηγητών να διδάξουν το μάθημα, οδηγούν αναπόφευκτα στην απομάκρυνση της Αστρονομίας από τις σχολικές εκπαιδευτικές αίθουσες.

2.- Το αντίθετο συμβαίνει στις χώρες του εξωτερικού, όπου το μάθημα της αστρονομίας διδάσκεται κανονικά στα σχολεία όλων των βαθμίδων, ενώ η διδασκαλία του επικουρείται από διάφορα αστρονομικά κέντρα και πλανητάρια, που αφθονούν σε πολλές χώρες, ιδιαίτερα στις Ηνωμένες Πολιτείες στης Αμερικής, όπου πολλά σχολεία έχουν αντίστοιχες πρωτοποριακές υποδομές.

3.- Η Αστρονομία είναι η σπουδαιότερη των επιστημών διότι περιλαμβάνει στους κόλπους της πολλές άλλες επιστήμες, όπως τη φυσική, τα μαθηματικά, τη χημεία, τη βιολογία, την αρχαιολογία, την ιστορία, τη γεωπονία κ.λπ., ενώ περιλαμβάνει και χρησιμοποιεί πολυάριθμες άλλες θεωρίες, εγκατεσπαρμένες σε ποικίλα επιστημονικά πεδία.

4.- Στην ελληνική αρχαιότητα το μάθημα της αστρονομίας ήταν ένα από τα κύρια μαθήματα διδασκαλίας στους μαθητές, μαζί με την αριθμητική, τη γεωμετρία και τη μουσική και αποτελούσαν, όλα μαζί, την περίφημη τετρακτύ, των τεσσάρων αυτών μαθημάτων.

Β.- Προτείνει στο Υπουργείο Παιδείας:

1.- Όχι μόνο την παραμονή του στο Λύκειο, αλλά και την αναβάθμιση του μαθήματος της Αστρονομίας, που διδάσκεται στη 2α Λυκείου, και μάλιστα να επανέλθει το 2ωρο μάθημα της διδασκαλίας του, όπως ήταν στην αρχή της διαστημικής εποχής, με την εκπαιδευτική μεταρρύθμιση του 1964.

2.- Να γραφεί καινούργιο βιβλίο αστρονομίας της Β΄ Λυκείου, διότι εδώ και 12 χρόνια που κυκλοφόρησε το παλιό βιβλίο έχουμε ουσιώδεις και επαναστατικές ανακαλύψεις στη δομή και την εξέλιξη του Σύμπαντος, ιδιαίτερα με τη σκοτεινή ύλη, τη σκοτεινή ενέργεια, τους εξωπλανήτες και προ παντός με τα διαστημικά τηλεσκόπια που κοντεύουν να ιδούν την αρχή της Μεγάλης Έκρηξης (μπιγκ – μπανγκ).

3.- Τα θέματα της αστρονομίας πρέπει να διασπαρθούν σε όλες τις τάξεις και σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης διότι αποτελούν πόλο έλξης για τους μαθητές κάθε ηλικίας, αφού αυτοί έχουν πολλές προσλαμβάνουσες παραστάσεις, από τις συχνές ειδήσεις για καινούργιες αστρονομικές ανακαλύψεις και τα ντοκιμαντέρ, που προβάλλονται στις τηλεοράσεις ή που κυκλοφορούν σε βιντεοκασέτες.

4.- Η διδασκαλία της αστρονομίας στα σχολεία να γίνεται και με άλλους προσφορότερους τρόπους, όπως η αστροπαρατήρηση με γυμνό μάτι ή με τηλεσκόπια, αλλά και με κατασκευές, ιχνογραφήσεις και θεατρικές παραστάσεις, ιδιαίτερα στα Δημοτικά Σχολεία.

Γ.- Αποφασίζει:

1.- Να κάνει συνεχώς και ακατάπαυστα έντονες διαμαρτυρίες και διαβήματα προς τις αρχές της πολιτείας, την ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας, το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο, του βουλευτές και γενικά προς όλους του παράγοντες της πολιτικής ζωής, για την παραμονή του μαθήματος της αστρονομίας, τουλάχιστον ως επιλεγόμενου μαθήματος στη Β΄ τάξη του Λυκείου.

2.- Να ενημερώσει τους Έλληνες για την πρωτοφανή καταστρατήγηση του θεσμού της ύπαρξης τη αστρονομίας σε όλα τα αναλυτικά προγράμματα του παλαιού 6ταξόυ Γυμνασίου και του Λυκείου, αργότερα, από της ιδρύσεως του Ελληνικού Κράτους.

3.- Να ενεργήσει με κάθε μέσο ώστε η διαστημική εποχή, με τα τόσα επιτεύγματά της, τους τεχνητούς δορυφόρους, τα διαστημόπλοια, τα άλλα διαστημικά σκάφη κ.λπ., που έχουν οργώσει τους ουρανού και έχουν μπει βαθιά μέσα στη ζωή μας (μετεωρολογία, τηλεπισκόπηση, γεωργία, τηλεπικοινωνία κ.λπ. κ.λπ.), να μπει μέσα στα σχολεία και να ξυπνήσει το πνεύμα των μαθητών, ώστε αυτοί να αναζητούν τα υψηλότερα, τα δυνατότερα, τα ωραιότερα.

4.- Να αγωνισθεί με κάθε μέσο ώστε να μην περάσει το αναχρονιστικό και καταστρεπτικό για τη νεολαία των θρανίων σχέδιο της κατάργησης του μαθήματος της αστρονομίας, η οποία είναι το πιο ελκυστικό και το πιο ενδιαφέρον μάθημα για τους μαθητές, αφού η αστρονομία ανοίγει νέους ορίζοντες στη σκέψη των μαθητών, διευρύνει τις γνώσεις και τα ενδιαφέροντά τους και αναπτερώνει το ηθικό τους με την ενατένιση του μεγαλείου του απέραντου Σύμπαντος.

«I have loved the stars too fondly to be fearful of the night». Sarah Williams, The Old Astronomer
Δημοσιεύτηκε
Ας ελπισουμε να μην πραγματοποιηθει ποτε αυτη η ιδεα.

 

Παντως απο προσωπικη εμπειρια το μαθημα της Αστρονομιας οφειλω να πω πως δεν διδασκεται καθως πρεπει.

Οι καθηγητες δεν εχουν καμια επιγνωση του θεματος.

Αλλα οι περισσοτεροι ειναι αδιαφοροι.. δεν κανουν μαθημα, απλα συζητανε περι ανεμων και υδατων.

Αλλα και απο την πλευρα των περισσοτερων μαθητων δεν υπαρχει κανενα ενδιαφερον, οι περισσοτεροι επιλεγουν το μαθημα διοτι ειναι ευκολο η επειδη βρισκουν ευκαιρια μεσα στα πλαισια της χαλαροτητας του μαθηματος να ασχολουντε με αλλα πραγματα..#-o

Δυο περιστατικα θα πω για να καταλαβετε.

Μια φορα ενω ειχαμε κανονικα μαθημα, ο καθηγητης μας διαβασε 5 λεπτα μια παραγραφο απο ο βιβλιο και επειτε πηγε στο γραφειο του να συνεχεισει κατι δουλειες που ειχε, ενω εμεις οι μαθητες αφεθηκαμε ελευθεροι (εκτος αιθουσας).

 

Πάντως το σίγουρο είναι ο το μάθημα "υπολειτουργεί" σε πολλά σχολεία.

Ξεκίνησα να το διδάκω από δικό μου μεράκι, εδώ και 10 χρόνια, σε σχολείο της Αθήνας σε ένα τμήμα επιλογής. Κυρίως πρακτική αστρονομία με εστίαση στα "τρέχοντα" συμβάντα: βραδυές αστροπαρατήρησης, παρατήσηση εκλείψεων, προβολή βίντεο, περιήγηση σε ιστοσελίδες, αλληλοεπικοινωνία και ενημέρωση με e-mail.

Φέτος τα τμήματα έγιναν 2 με 33 παιδιά εκ των οποίων περισσότερα από τα μισά ενδιαφέρονται αρκετά.

Σήμερα για παράδειγμα συζητήσαμε την πορεία του κομήτη Hartley2, τους μοίρασα χάρτες του αποψινού ουρανού από το www.skytonight.com, ανταλλάξαμε e-mails, και προγραμματίσαμε επίσκεψη στο αστεροσκοπείο της Πεντέλης εντός του Οκτωβρίου. Και αυτά μόνο για αρχή.

:roll: AstroMath
Δημοσιεύτηκε
Ας ελπισουμε να μην πραγματοποιηθει ποτε αυτη η ιδεα.

 

Παντως απο προσωπικη εμπειρια το μαθημα της Αστρονομιας οφειλω να πω πως δεν διδασκεται καθως πρεπει.

Οι καθηγητες δεν εχουν καμια επιγνωση του θεματος.

Αλλα οι περισσοτεροι ειναι αδιαφοροι.. δεν κανουν μαθημα, απλα συζητανε περι ανεμων και υδατων.

Αλλα και απο την πλευρα των περισσοτερων μαθητων δεν υπαρχει κανενα ενδιαφερον, οι περισσοτεροι επιλεγουν το μαθημα διοτι ειναι ευκολο η επειδη βρισκουν ευκαιρια μεσα στα πλαισια της χαλαροτητας του μαθηματος να ασχολουντε με αλλα πραγματα..#-o

Δυο περιστατικα θα πω για να καταλαβετε.

Μια φορα ενω ειχαμε κανονικα μαθημα, ο καθηγητης μας διαβασε 5 λεπτα μια παραγραφο απο ο βιβλιο και επειτε πηγε στο γραφειο του να συνεχεισει κατι δουλειες που ειχε, ενω εμεις οι μαθητες αφεθηκαμε ελευθεροι (εκτος αιθουσας).

 

Πάντως το σίγουρο είναι ο το μάθημα "υπολειτουργεί" σε πολλά σχολεία.

Ξεκίνησα να το διδάκω από δικό μου μεράκι, εδώ και 10 χρόνια, σε σχολείο της Αθήνας σε ένα τμήμα επιλογής. Κυρίως πρακτική αστρονομία με εστίαση στα "τρέχοντα" συμβάντα: βραδυές αστροπαρατήρησης, παρατήσηση εκλείψεων, προβολή βίντεο, περιήγηση σε ιστοσελίδες, αλληλοεπικοινωνία και ενημέρωση με e-mail.

Φέτος τα τμήματα έγιναν 2 με 33 παιδιά εκ των οποίων περισσότερα από τα μισά ενδιαφέρονται αρκετά.

Σήμερα για παράδειγμα συζητήσαμε την πορεία του κομήτη Hartley2, τους μοίρασα χάρτες του αποψινού ουρανού από το www.skytonight.com, ανταλλάξαμε e-mails, και προγραμματίσαμε επίσκεψη στο αστεροσκοπείο της Πεντέλης εντός του Οκτωβρίου. Και αυτά μόνο για αρχή.

 

Χαιρομαι που ακουω οτι δεν ξεμιναμε απο συνειδητοποιημενους εκπαιδευτικους! Ελπιζω περιστατικα οπως αυτα που εγιναν στο δικο μου σχολειο να μην επαναληφθουν..

Μπραβο σας!! =D>

Καλη συνεχεια!

Το πιο παλιο εικονογραφημενο βιβλιο που εχουμε στην κατοχη μας ειναι ο νυχτερινος ουρανος...

E.W.Maunder

Δημοσιεύτηκε
Ίσως συνειδητοποιήσουμε έτσι τη σοβαροτητα της κατάστασης και αρχίσουμε να ενεργοποιούμαστε περισσότερο και πιο τακτικά ως σύλλογοι αλλά και καθένας μόνος του. Θέλω να πω πως σπάνια γινόταν (σωστό) μάθημα αστρονομίας στο σχολείο οπότε αν αυτή η απόφαση συνοδεύεται από περισσότερες δράσεις από πλευράς των ερασιτεχνών και μη αστρονόμων, η κατάσταση μπορεί όχι μόνο να μην χειροτερέψει αλλά να βελτιωθεί. Άλλωστε πόσοι μαθητές έμαθαν έστω και το τι θα πει αστρονομία από το σχολείο τους; Νομίζω ο αριθμός αυτός μπορεί να αντισταθμιστεί από τη δράση των συλλόγων. :)
Δημοσιεύτηκε
ΙΔΕΑ: Ποσες φορές έχει γίνει επί τόπου διαμαρτυρία μαθητών στο Υπουργείο Παιδίας για την κατάργηση ή ελλειπή διδασκαλία ενός μαθήματος; 'Ισως καμία. Οι ενδιαφερόμενοι μαθητές Λυκείου θα μπορούσαν εύκολα (της Αθήνας τουλάχιστον) να οργανώσουν μια διαμαρτυρία-διαδήλωση στο Υπουργείο για την επαναφορά του μαθήματος Αστρονομίας στο τακτικό πρόγραμμα διδασκαλίας. Κάτι τέτοιο ΑΝ γίνει οργανωμένα και με τη συμμετοχή καθηγητών δευτεροβάθμιας και τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, θα έκανε αίσθηση και στα ΜΜΕ και πιθανόν στο Υπουργείο. Σήμερα που οι πάντες διαδηλώνουν κατ' ουσίαν για το χρήμα (όχι άδικα), η διαμαρτυρία των μαθητών θα ήταν μιά όαση ωριμότητας και ευθύνης απέναντι στην εκπαίδευση και την κοινωνία. Ποιός όμως θα αναλάβει το συντονισμό μιας τέτοιας προσπάθειας;

"Πως να σωπάσω μέσα μου την ομορφιά του κόσμου; ..." Κώστας Κινδύνης

"Με το λύχνο του άστρου στους ουρανούς εβγήκα, στο αγιάζι των λειμώνων, στη μόνη ακτή του κόσμου..." Οδυσσέας Ελύτης

www.a-polaris.org

Δημοσιεύτηκε
ΙΔΕΑ: Ποσες φορές έχει γίνει επί τόπου διαμαρτυρία μαθητών στο Υπουργείο Παιδίας για την κατάργηση ή ελλειπή διδασκαλία ενός μαθήματος; 'Ισως καμία. Οι ενδιαφερόμενοι μαθητές Λυκείου θα μπορούσαν εύκολα (της Αθήνας τουλάχιστον) να οργανώσουν μια διαμαρτυρία-διαδήλωση στο Υπουργείο για την επαναφορά του μαθήματος Αστρονομίας στο τακτικό πρόγραμμα διδασκαλίας. Κάτι τέτοιο ΑΝ γίνει οργανωμένα και με τη συμμετοχή καθηγητών δευτεροβάθμιας και τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, θα έκανε αίσθηση και στα ΜΜΕ και πιθανόν στο Υπουργείο. Σήμερα που οι πάντες διαδηλώνουν κατ' ουσίαν για το χρήμα (όχι άδικα), η διαμαρτυρία των μαθητών θα ήταν μιά όαση ωριμότητας και ευθύνης απέναντι στην εκπαίδευση και την κοινωνία. Ποιός όμως θα αναλάβει το συντονισμό μιας τέτοιας προσπάθειας;

 

οσοι μαθητες και αν ενδιαφερονται παντα θα ειναι λιγοτεροι απο αυτους που δεν ενδιαφερονται και συνηθως οι τελευταιοι πετανε την σκουφια τους για καταργηση οποιοδηποτε μαθηματος ,και οχι μονο αυτο αλλα φροντιζουν με του τροπους τους να κατευθυνουν τους παντες συμφωνα με την γνωμη τους (ειτε θελουν ειτε οχι)υπηρξα μαθητης και εχω καταλαβει οτι οποιος για οποιοδηποτε λογο διαφερει απο τους αλλους ακομα και απο τα ενδιαφεροντα ,αποκλειζεται απο τους υπολοιπους ,απλα.

 

τι σας κανει να πιστευετε λοιπον οτι οι μαθητες θα διαδηλωσουν για την καταργηση της αστρονομιας ως κατ επιλογην μαθημα ?ο περιγελος των συμμαθητων τους? ή μηπως η κακια που θα τους βγαζουν ολοι ,διοτι θα προσθεσουν και αλλον εναν μπελα στο κεφαλι τους? διοτι κακα τα ψεματα αλλα για καθηγητες που δεν εχουν εκπαιδευτει για να διδαξουν αστρονομια ,ειναι φορτωμα και αγγαρεια να την διδαξουν (δικαιωμα τους εφοσον ο κλαδος τους ειναι διαφορετικος)

αυτο που θελω να πω εν ολιγης ειναι οτι δεν υπαρχουν οι προυποθεσεις για υγιειως σκεπτομενα ατομα

εδω περσυ καθηγητρια μου παραπονιονταν διοτι ηταν υπερφορτωμενοι με 20 ωρες μαθηματως την εβδομαδα !!!!!!!!

με συμπαθεια στους δασκαλους και καθηγητες (που θεωρω οτι επιτελουν εργο) αλλα δεν μπορεις να λες οτι με 20 ωρες την εβδομαδα εχεις πολυ δουλεια (μεσος ορος 4 ωρες την μερα)και αναρωτιεμαι σε εναν τετοιο καθηγητη πως θα πεις να διδαξει αστρονομια (που οχ δεν ασχολειται) σε λιγα παιδια ?απλα λες στα παιδια να αλλαξουν μαθημα...

δυστυχως ετσι ειναι τα πραγματα ,και κατα την αποψη μου μονο μια δημοσιοποιηση τους θεματος και ''ενοχληση'' της δημοσιας εικονας του υπουργειου παιδιας μπορει να γινει κατι΄....

Δημοσιεύτηκε

Ας μην προδικαζουμε τα πραγματα, ισως αυτη η ιδεα να μην εφαρμοστει.. [-o< [-o<

 

Καλο θα ηταν να περιμεναμε την απαντηση του Υπουργειου απο την επιστολη του Αστρονομικου Συνεδριου Νεολαιας..

Ας ελπισουμε να πανε ολα καλα..! [-o< [-o< [-o< [-o<

Αισιοδοξια :)

Το πιο παλιο εικονογραφημενο βιβλιο που εχουμε στην κατοχη μας ειναι ο νυχτερινος ουρανος...

E.W.Maunder

Δημοσιεύτηκε

Καλημέρα

Θέλετε να σας πω και ένα ακόμα νέο; Κυκλοφόρησε, ότι μάλλον θα καταργηθεί και το μάθημα της πληροφορικής από το "νέο" Λύκειο που οραματίζεται το υπουργείο παιδείας.

Δημοσιεύτηκε
Καλημέρα

Θέλετε να σας πω και ένα ακόμα νέο; Κυκλοφόρησε, ότι μάλλον θα καταργηθεί και το μάθημα της πληροφορικής από το "νέο" Λύκειο που οραματίζεται το υπουργείο παιδείας.

 

:shock: Εχουν τρελαθει τελειως?

Μα το μαθημα αυτο μολις αρχισε να διδασκεται σε πολλα δημοτικα σχολεια της χωρας. πως ειναι δυνατον να το καταργουν απο το Λυκειο?

Ποτε το ειπαν? Που το ακουσατε?

Το πιο παλιο εικονογραφημενο βιβλιο που εχουμε στην κατοχη μας ειναι ο νυχτερινος ουρανος...

E.W.Maunder

Δημοσιεύτηκε
Χρειάζεται μια συντονισμένη προσπάθεια από καθηγητές αστρονομίας, ΟΛΟΥΣ τους ελληνικούς συλλόγους και διάδοση και στα ξένα ΜΜΕ. Απ οτι φαίνεται όταν φωνάζει πολύς κόσμος παίρνουν πίσω τις ανεγκέφαλες ρυθμίσεις που εισάγει η κυβέρνηση

Βοσινάκης Ανδρέας

Δημοσιεύτηκε
Καλημέρα

Θέλετε να σας πω και ένα ακόμα νέο; Κυκλοφόρησε, ότι μάλλον θα καταργηθεί και το μάθημα της πληροφορικής από το "νέο" Λύκειο που οραματίζεται το υπουργείο παιδείας.

 

Και δεν καταργούν καλύτερα ολο το σχολείο?? Αφού έτσι κι αλλιώς τα παιδιά εκεί πηγαίνουν για ξεκούραση από τα φροντιστήρια!!!!

Βοσινάκης Ανδρέας

Δημοσιεύτηκε
Χρειάζεται μια συντονισμένη προσπάθεια από καθηγητές αστρονομίας, ΟΛΟΥΣ τους ελληνικούς συλλόγους και διάδοση και στα ξένα ΜΜΕ. Απ οτι φαίνεται όταν φωνάζει πολύς κόσμος παίρνουν πίσω τις ανεγκέφαλες ρυθμίσεις που εισάγει η κυβέρνηση

 

Συμφωνω! Αν ενωθουμε ολοι μαζι ισως κατι καταφερουμε!!

Απλα αν επικεντρωθουμε μονο στο μαθημα της αστρονομιας το πιο πιθανο ειναι να μην μας ακουσει κανεις.. Πρεπει να υποστηρηξουμε τις θεσεις μας με ισχυρα επιχειρηματα και να γινει αναφορα για ολο το εκπαιδευτικο συστημα... :-k

Το πιο παλιο εικονογραφημενο βιβλιο που εχουμε στην κατοχη μας ειναι ο νυχτερινος ουρανος...

E.W.Maunder

Δημοσιεύτηκε

Στα χρόνια που πήγαινα σχολείο (1992) στην Β λυκείου το μόνο ευχάριστο μάθημα πλην της γυμναστικής ήταν αυτό της αστρονομίας.Το μάθημα προσπαθούσε να μας το κάνει ο καθηγητής της χημείας.Δεν το κατάφερνε ο ανθρωπος και μας το είπε.Παιδιά μου δεν έχω ιδέα.Το μάθημα τελικά έγινε με ερωτήσεις του καθηγητή προς εμένα.....και ουσιαστικά το μάθημα έγινε από εμένα καλύτερο.

 

Δεν κατηγορώ τον εκπαιδευτικό.Ίσα ίσα το γεγονός που αναγνωρίζει την άγνοιά του ο άνθρωπος βελτιώθηκε και έκανε την επόμενη χρονία καλύτερο το μάθημά του.Θα μπορούσε εξάλλου να διαβάζει στην αίθουσα ότι έγραφε το βιβλίο για να περνάει η ώρα.

 

Πάντως στο σχολείο πέρασα στα ΑΕΙ διαβαζοντας απ'έξω και τα εξώφυλλα χώρις μέχρι τότε να μου δώσει το έρισμα να εξασκήσω την κριτική σκέψη σχεδόν κανένας δάσκαλος....κάτι που έκανα στο πανεπιστήμιο....στις εξωπανεπιστημιακές δραστηριότητές μου.

 

Τελικά η επιτυχία του εκπαιδευτικού συστήματος φαίνεται αν κάποιος ρωτήσει 1000 ενήλικες πτυχιούχους Έλληνες την ερώτηση :?: : Αν ρίξουμε ταυτόχρονα από την ακρόπολη ένα μηλο και μια μπάλα από σίδερο ποιό από τα δύο θα φτάσει πρώτα στην Πλάκα .....μπορείτε να καταλάβετε την απάντηση των 900 τουλάχιστον ...... ](*,)

 

ή εναλλακτικά :?: :Ποιά η αιτία για τις εποχές του χρόνου....θα ακούσετε ήταν εκτος διδακτέας ύλης,η γη το καλοκαίρι είναι κοντά στον ηλιο...και άλλα τέτοια χαριτωμένα.

 

=D>

 

Ο πολιτισμός μας εν γένει πρέπει να ακολουθήσει την φράση:

 

"Look again at that dot. That's here. That's home, That's us. On it everyone you love, everyone you know, everyone you ever heard of, every human being who ever was, lived out their lives. The aggregate of our joy and suffering, thousands of confident religions, ideologies, and economic doctrines, every hunter and forager, every hero and coward, every creator and destroyer of civilization, every king and peasant, every young couple in love, every mother and father, hopeful child, inventor and explorer, every teacher of morals, every corrupt politician, every 'superstar,' every 'supreme leader,' every saint and sinner in the history of our species lived there-on a mote of dust suspended in a sunbeam. ... There is perhaps no better demonstration of the folly of human conceits than this distant image of our tiny world. To me, it underscores our responsibility to deal more kindly with one another, and to preserve and cherish the pale blue dot, the only home we've ever known."

 

Carl Sagan

:cheesy: VS :cheesy:

Δημιουργήστε έναν λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είσαι μέλος για να αφήσεις ένα σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε για έναν νέο λογαριασμό στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!.

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Συνδεθείτε

Έχετε ήδη λογαριασμό? Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

×
×
  • Δημιουργία νέου...

Σημαντικές πληροφορίες

Όροι χρήσης