Jump to content

Εγγυηση εξοπλισμου στην Ελλαδα?


Προτεινόμενες αναρτήσεις

Καλησπερα,

 

μπορει καποιος να με βοηθησει και να μου πει υπεθυνα ποσο χρονο εχουν εγγυηση τα προιοντα τεχνολογιας και συγκεκριμενα οι ccd καμερες, αγορασμενες απο εδω στην Ελλαδα?

 

ρωταω επειδη εγω πιστευω οτι πρεπει να εχουν 2 χρονια, αλλα ενας Ελληνας αντιπροσωπος μου ισχυριζεται οτι ειναι μονο 1 χρονος.

 

ξερει κανεις στα σιγουρα? :?: :?:

 

κανω λαθος? :oops:

Φιλικα, Νικος
Σύνδεσμος για σχόλιο
Κοινή χρήση σε άλλους ιστότοπους

Από όσο το είχα ψάξει πιο παλιά δεν ισχύει ότι η εγγύηση είναι υποχρεωτικά δύο έτη. Εξάλλου δεκάδες προϊόντα (πχ της apple και της sony) κυκλοφορούν ευρέως με ένα έτος εγγύηση. Τα δύο έτη που συχνά λέγεται ότι είναι υποχρεωτική εγγύηση από την ευρωπαϊκή νομοθεσία είναι κάτι άλλο. Συγκεκριμένα είναι ο χρόνος μετά τον οποίο παραγράφεται το δικαίωμά σου για να ζητήσεις ευθύνη για τον πωλητή από "πραγματικό ελάττωμα" του προϊόντος. Όπου "πραγματικό ελάττωμα" δεν εννοούν οποιαδήποτε βλάβη συμβεί στο προϊόν που αγόρασες αλλά κάποια συγκεκριμένη έλλειψη ή ελάττωμα που είχε από την αρχή. Η υποχρεωτική εγγύηση δεν ορίζεται συγκεκριμένα αλλά λέει πως πρέπει να είναι "εύλογη". Επίσης για τα προϊόντα τεχνολογίας λέει ότι πρέπει να λαμβάνεται υπόψη και ο χρόνος για τον οποίο είναι επίκαιρα τεχνολογικά.

 

Δες και στο site της γενικής γραμματείας καταναλωτή τις εξής συχνές ερωτήσεις/απαντήσεις:

 

Τί ορίζει ο νόμος για την διάρκεια της εγγύησης ενός διαρκούς καταναλωτικού αγαθού;

 

Σύμφωνα με την παρ. 3 του άρθρου 5 του Νόμου 2251/94 «Περί Προστασίας Καταναλωτών» (Φ.Ε.Κ. 191/16-11-1994), όπως τροποποιήθηκε και ισχύει με το άρθρο 3 του Ν. 3043/02 (Φ.Ε.Κ. 192/21-8-2002) «Περί πώλησης καταναλωτικών αγαθών και εγγυήσεις» ... η διάρκεια της εγγύησης πρέπει να είναι εύλογη σε σχέση με την πιθανή διάρκεια ζωής του προϊόντος…

 

και

 

Σε περίπτωση ευθύνης του πωλητή για πραγματικό ελάττωμα ή για έλλειψη συνομολογημένης ιδιότητας, μπορώ να προσφύγω στα αστικά δικαστήρια προκειμένου να πετύχω τα δικαιώματά μου (δηλ. να απαιτήσω χωρίς επιβάρυνσή μου τη διόρθωση ή αντικατάσταση του πράγματος με άλλο ή να μειώσω το τίμημα ή να υπαναχωρήσω από την σύμβαση) και μέχρι πότε;

 

Στα άρθρα 554 και 555 του Αστικού Κώδικα όπως αυτά τροποποιήθηκαν από το Ν. 3043/02 «Ευθύνη του πωλητή για πραγματικά ελαττώματα και έλλειψη συνομολογημένων ιδιοτήτων» ορίζουν ότι τα δικαιώματα του αγοραστή (διόρθωση του πράγματος ή αντικατάσταση με άλλο ή μείωση του τιμήματος ή υπαναχώρηση από την σύμβαση) λόγω πραγματικού ελαττώματος ή ελλείψεως συμφωνηθείσας ιδιότητας, παραγράφονται μετά την πάροδο δύο ετών για τα κινητά και πέντε ετών για τα ακίνητα.

 

Σε κάθε περίπτωση, με το site της Γενικής Γραμματείας http://www.efpolis.gr μπορείς να να λύσεις τις απορίες σου και αφού έχει και αναφορά σε συγκεκριμένους νόμους μπορείς να τους μελετήσεις ο ίδιος για να δεις τι ισχύει στην περίπτωσή σου. Όπως σου είπα, η δική μου άποψη είναι πως από το νόμο (δυστυχώς) δεν προκύπτουν τα δύο χρόνια υποχρεωτικής εγγύησης το οποίο θα ήταν πολύ καλό για τον καταναλωτή.

«I have loved the stars too fondly to be fearful of the night». Sarah Williams, The Old Astronomer
Σύνδεσμος για σχόλιο
Κοινή χρήση σε άλλους ιστότοπους

Ανδρεα σε ευχαριστω, θα τα κοιταξω μπας και βγαλω ακρη.

 

Ενα αλλο πραγμα που δεν καταλαβαινω γιατι ο κατασκευαστης ή εμπορος του εξωτερικου ενος προϊοντος δινει 2ή3 χρονια εγγυηση ενω ο Ελληνας αντιπροσωπος του συγκεκριμενου προϊοντος δινει 1 χρονο, τι να πω?

:?

Φιλικα, Νικος
Σύνδεσμος για σχόλιο
Κοινή χρήση σε άλλους ιστότοπους

Η εγγύηση είναι 2 χρόνια κατ' ελάχιστον (είναι στην ευχέρεια του κατασκευαστή ή του πωλητή για περισσότερο χρόνο).

Εσύ όταν αγοράζεις ένα κινητό "πράγμα" έχεις 2 χρόνια από τον πωλητή (π.χ. κατάστημα).Αν σε αυτόν η κατασκευάστρια εταιρία δίνει 1 χρόνο, εσένα ΔΕ σε ενδιαφέρει.Τον 2ο χρόνο είναι υποχρεωμένος να τον καλύψει ο πωλητής.

Επίσης έχεις 14 μέρες περιθώριο υπαναχώρησης και να απαιτήσεις τα χρήματα σου πίσω.Αν βέβαια επιστρέψεις το αντικείμενο στην ίδια κατάσταση που το παρέλαβες.

Και ακόμα σύμφωνα με απόφαση του Αρείου Πάγου, βλάβη που προήλθε στο 6άμηνο της αγοράς, θεωρείται ότι υπήρχε από την αγορά και δικαιούσαι ΑΝΤΙΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ και όχι επισκευής.

Σύνδεσμος για σχόλιο
Κοινή χρήση σε άλλους ιστότοπους

Ανδρεα σε ευχαριστω, θα τα κοιταξω μπας και βγαλω ακρη.

 

Ενα αλλο πραγμα που δεν καταλαβαινω γιατι ο κατασκευαστης ή εμπορος του εξωτερικου ενος προϊοντος δινει 2ή3 χρονια εγγυηση ενω ο Ελληνας αντιπροσωπος του συγκεκριμενου προϊοντος δινει 1 χρονο, τι να πω?

:?

 

Μου έχει τύχει ακριβώς αυτή η περίπτωση.Χάλασε στον 1,5 χρόνο ένας σκληρός δίσκος.Δε φτάνει που ήταν σε λιγότερο χρόνο από τα 2, τους απέδειξα κιόλας ότι το συγκεκριμένο προιόν έχει ακόμα εγγύηση (βάση σειριακού αριθμού από την σελίδα του κατασκευαστή).Απάντηση; "εμείς τόσο δίνουμε"

Τους είπα ότι δε με ενδιαφέρει κι αν δίνουν μία μέρα.Είναι υποχρεωμένοι αφού εμπορεύονται στην ΕΕ να τηρούν τους νόμους.Στο τέλος μου είπαν , "καλά...θα δούμε μήπως σας κάνουμε την ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΗ".

Όχι είπα.ΔΕ μου κάνετε καμία παραχώρηση.Είναι δικαίωμα μου και είναι υποχρέωση σας.

Αποτέλεσμα; αντικαταστάθηκε σε 2 μέρες.

Αν σε ταλαιπωρούν και είναι ανένδοτοι, υπάρχει και η ΓΓ καταναλωτή ή το ΙΝΚΑ.

Ο φίλος πιο πάνω κάνει λάθος σχετικά με το πραγματικό ελάττωμα.

Όπως είπα και πιο πριν υπάρχει ελάττωμα που υπήρχε εξαρχής (αν χαλάσει μέσα στο 6άμηνο) και ελάττωμα που να εμφανιστεί αργότερα.Υπάρχουν και ελαττώματα που μπορεί να μην εμφανιστούν ποτέ, γιατί χρειάζονται ιδιαίτερες συνθήκες να εμφανιστούν.

Παράδειγμα: αγοράζεις ένα προιόν που σου δίνει συνθήκες λειτουργίας από 0 έως 40 βαθμούς κελσίου.

Έστω ότι εσύ το λειτουργείς για ένα χρόνο στους 20 βαθμούς.Θα το εμφανίσει; όχι.

Το βάζεις την άλλη μέρα στους 35 και βλέπεις ότι δε λειτουργεί καθόλου ή δε λειτουργεί σωστά ή ακόμα και καταστρέφεται.Δε το είχε το ελάττωμα εξαρχής;Δικαιούσαι λοιπόν επισκευής γιατί είναι μέσα στα 2 χρόνια (αντικατάσταση μόνο στο 6άμηνο).Αν τώρα δε μπορεί να το επισκευάσει, δικό του πρόβλημα και πρέπει να στο αντικαταστήσει.

Υπόψιν ότι κάθε αντικατάσταση γίνεται με ΙΔΙΩΝ δυνατοτήτων προιόν και αν δεν έχει να σου δώσει, τότε μπορεί να σου δώσει ακόμα και καλύτερο.Αν δεν έχει τις ίδιες δυνατότητες, αρνείσαι και το απαιτείς.

 

Αυτά ισχύουν στα χαρτιά.Στην Ελληνική αγορά όμως ο καθένας κάνει ότι γουστάρει και τον συμφέρει.

Πρέπει όμως να μάθουμε και να απαιτούμε.Στην Ελλάδα δυστυχώς πρέπει να απαιτήσει κανείς να σεβαστούν τα δικαιωματά του.Δεν υπάρχει τίποτα αυτονόητο.

Σύνδεσμος για σχόλιο
Κοινή χρήση σε άλλους ιστότοπους

Ανδρεα σε ευχαριστω, θα τα κοιταξω μπας και βγαλω ακρη.

 

Ενα αλλο πραγμα που δεν καταλαβαινω γιατι ο κατασκευαστης ή εμπορος του εξωτερικου ενος προϊοντος δινει 2ή3 χρονια εγγυηση ενω ο Ελληνας αντιπροσωπος του συγκεκριμενου προϊοντος δινει 1 χρονο, τι να πω?

:?

 

Νικόλα να μην πεις τίποτα....να κάνεις τον σταυρό σου να μην σου χαλάσει τίποτα γιατί τότε χάθηκες!!!! :D

Ένα πράγμα θα σου πω το οποίο φυσικά και το ΠΙΣΤΕΥΩ και προσπαθώ να το ΤΗΡΩ....ΜΑΚΡΥΑ ΑΠΟ ΕΛΛΗΝΕΣ ΑΝΤΙΠΡΟΣΩΠΟΥΣ.Ουκ ολίγες φορές ταλαιπωρηθήκα(για να μην πω τίποτα χειρότερο)από δαύτους που αποκαλούνται και επαγγελματίες.Χίλιες φορές ξένος(ευρωπαιος-αμερικανος)παρά δαύτοι. [-X [-X :-note

Σύνδεσμος για σχόλιο
Κοινή χρήση σε άλλους ιστότοπους

Δημιουργήστε έναν λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είσαι μέλος για να αφήσεις ένα σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε για έναν νέο λογαριασμό στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!.

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Συνδεθείτε

Έχετε ήδη λογαριασμό? Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
×
×
  • Δημιουργία νέου...

Σημαντικές πληροφορίες

Όροι χρήσης