Jump to content

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσιεύτηκε

Καλησπέρα σε όλους!

 

Πολύ πρόσφατα απέκτησα την Nikon D80 με στόχο να αρχίσω να μαθαίνω κατά πρώτο λόγο αστροφωτογράφηση ευρέως πεδίου. Μπορώ να πω οτι οι μέχρι τώρα προσπάθειες δεν στέφθηκαν με απόλυτη επιτυχία. Όπως θα δείτε στην εικόνα παρακάτω (όπως έχει βγει από τη μηχανή, μόνο που μετετράπηκε σε jpg) τα πολύ λαμπρά άστρα μου βγαίνουν καμένα. Προφανώς έχει και trails η φωτό γιατί είναι απλά σε τρίποδο η μηχανή. Ποιο είναι το πρόβλημα? Μεγάλος χρόνος έκθεσης, πολύ ανοιχτό διάφραγμα? Προσωπικά δεν νομιζω οτι φταίει κάτι από αυτά, αλλά εγώ κάνω κάτι λάθος και θα ήθελα τα φώτα σας. Άλλη μια ερώτηση που έχω να κάνω σχετίζεται με το Deep Sky Stacker. Έχω την εντύπωση οτι χάνω πληροφορία στο χρώμα των άστρων. Και εδώ τα φώτα σας παραακαλώ! Την τελική επεξεργασμένη εικόνα την έχω ανεβάσει στην γκαλερί και αργότερα μελετώντας φωτογραφίες άλλων μελών, κατάλαβα το κάψιμο, αλλά και οτι της έχω πετάξει τα μάτια στο Photoshop!

 

http://www.astrovox.gr/forum/album_showpage.php?pic_id=19216 η φωτό που ανέβασα[/url]

NikonD80_ISO640_f2_10sec.thumb.jpg.2a2a6579d677795b97bf71c0d11e3b06.jpg

Δημοσιεύτηκε
Φιλε μου γεια σου.Θα σου πω μερικα βασικα πραγματα για να μην παιδεύεσαι .Για αστροφωτογραφια και γενικα για φωτογραφια ΠΟΤΕ δεν θα τραβας jpeg.ΠΑΝΤΑ τραβαμε RAW για να εχουμε ολη την πληροφορια και να εχει ανοχες το χρωμα και η φωτεινότητα οπου θα επεμβουμε αργοτερα.Αφου τραβηξεις τα frame σου σε RAW τα περνας πρωτα απο το adobe raw η to lightroom με το ιδιο προφιλ για ολα τα καρε σου και μετα της σωζεις σαν 16bit tiff η png και τα στακαρεις στο προγραμμα της αρεσκιας σου.Στο adobe raw η στο lightroom παιζεις ειδικα με το clarity highlights και το noise.Αν ο φακος σου εχει μωβ εκτροπή(το βλεπω στην φωτο σου) μειωνεις στο saturation την μωβ κλιμακα.

73 SV1EIH

Δεληγεωργόπουλος Δημήτριος

www.edsro.eu

sw1eih@yahoo.gr

GSO 6\" RC-CCD67 FR

ATIK 16 HR

ASI 120 mc ccd

NIKON D-7000

CANON EOS 500D(mod)

HEQ5 SKYSCAN PRO GOTO

Δημοσιεύτηκε
Φιλε μου γεια σου.Θα σου πω μερικα βασικα πραγματα για να μην παιδεύεσαι .Για αστροφωτογραφια και γενικα για φωτογραφια ΠΟΤΕ δεν θα τραβας jpeg.ΠΑΝΤΑ τραβαμε RAW για να εχουμε ολη την πληροφορια και να εχει ανοχες το χρωμα και η φωτεινότητα οπου θα επεμβουμε αργοτερα.Αφου τραβηξεις τα frame σου σε RAW τα περνας πρωτα απο το adobe raw η to lightroom με το ιδιο προφιλ για ολα τα καρε σου και μετα της σωζεις σαν 16bit tiff η png και τα στακαρεις στο προγραμμα της αρεσκιας σου.Στο adobe raw η στο lightroom παιζεις ειδικα με το clarity highlights και το noise.Αν ο φακος σου εχει μωβ εκτροπή(το βλεπω στην φωτο σου) μειωνεις στο saturation την μωβ κλιμακα.

 

Μια μικρή παρατήρηση, αν χρησιμοποιούμε το DSS (ή άλλο πρόγραμμα που υποστηρίζει RAW απ'ευθείας) τότε δεν μετατρέπουμε σε tiff, αλλά ανοίγουμε απ'ευθείας τα RAW.

Αλλά γενικά ισχύει πως ΠΟΤΕ δεν τραβάμε jpeg για πολλούς λόγους, ένας από τους οποίους ευθύνεται για αυτό που παρατηρείς (χάνουμε το dynamic range, οπότε σου μοιάζει με υπερέκθεση).

Astro Blog Delta & Polar Scope Align for iOS

http://astro.ecuadors.net

 

Violence is the last refuge of the incompetent.

Δημοσιεύτηκε
Το DSS το χρησιμοποιουσα αρκετα παλια και εβλεπα οτι δεν τα πηγαινε καλα με την απευθειας διαχείριση των RAW αρχείων.Οταν έκανα προ-επεξεργασία σε adobe και μετα τα εβαζα σαν tiff στο DSS επερνα πολυ καλυτερα αποτελεσματα.Βεβαια μπορει τωρα να εχει βελτιωθεί το συγκεκριμενο προγραμμα,αλλα δεν μου εκανε καλη δουλεια ειδικα σε nightscapes οπως του φιλου μας.Προσωπική μου άποψη βεβαια αλλα θα προτιμούσα να τις στακαρα μια μια στο φωτομαγαζο. :D

73 SV1EIH

Δεληγεωργόπουλος Δημήτριος

www.edsro.eu

sw1eih@yahoo.gr

GSO 6\" RC-CCD67 FR

ATIK 16 HR

ASI 120 mc ccd

NIKON D-7000

CANON EOS 500D(mod)

HEQ5 SKYSCAN PRO GOTO

Δημοσιεύτηκε

Καλησπέρα και καλώς ήρθες στον συναρπαστικό κόσμο της αστροφωτογράφησης ευρέως πεδίου.

 

Θα ήθελα να σου επισημάνω όσον αφορά το χρόνο έκθεσης των λήψεων σου, να τον ρυθμίζεις τόσο ώστε η κορυφή του ιστογράμματος να είναι περίπου στο 1/3 ή 1/4 από αριστερά. Δες επισυναπτόμενη φώτο να καταλάβεις τι εννοώ...

 

Κατά τα άλλα θα πρέπει πάντα να τραβάς σε RAW όπως σου είπανε οι προλαλήσαντες αλλά μπορείς και σε FIT (π.χ. κάποια προγράμματα το επιτρέπουν αυτό όπως το nebulosity) και μετά να κάνεις debayer για να πάρεις το χρώμα αφού πρώτα έχεις καλιμπράρει τα frame σου.

 

Και κάτι τελευταίο για αστροφωτογράφηση ευρέως πεδίου με dslr ο σκοτεινός ουρανός είναι μονόδρομος.

 

Καλή συνέχεια

HISTO3.JPG.2c59e44f38031d03ac972ed834dc49a3.JPG

“The fault, dear Brutus, is not in our stars, but in ourselves, that we are underlings.”

― William Shakespeare, Julius Caesar

 

ALBIREO OBSERVATORY

Αlbireoobservatory

Δημοσιεύτηκε

να συμπληρώσω και γω, πως πρεπει αναγκαστηκά να μειωσεις τον χρόνο έκθεσης ωστε να αποφυγεις τα trails . θα μπορεσεις να χρησιμοποιησεις μεγαλυτερουςχρονους μονο χρησιμοποιώντας καποια ισημερινή στηριξη με οδηγηση στον ενα αξονα τουλαχιστον. ως τοτε ακολούθησε τον κανονα των 500. δηλαδη διαίρεσε το 500 με το εστιακό μήκος του φακού που χρησιμοποιεις και θα σου δωσει τον μέγιστο χρόνο εκθεσης που μπορείς να τραβηξεις για να πετύχεις σχετικά μικρά trails.

 

πχ για 50mm φακο , θα εχεις σαν μέγιστο τα 10sec (που οπως βλεπεις δίνει αρκετό trail. αρα θα πρεπει να πέσεις κατω απο αυτους τους χρόνους)

για 18mm ...17sec

κλπ...

 

οσο για την χρωματική εκτροπή στο μωβ , εχω την εντύπωση πως αν προσπαθησεις λιγο περισσοτερο στην εστιαση, κατα τις ληψεις, μπορεί να περιοριστει λιγο (οχι βεβαια να εξαφανιστει)

Δημοσιεύτηκε

Σας ευχαριστώ πολύ όλους για τις απαντήσεις σας.

 

Να πω οτι οι λήψεις έγιναν σε raw, απλώς μετέτρεψα το raw σε jpg για να το ανεβάσω εδώ. Πράγματι πολύ χρήσιμες οι συμβουλές. Θα κάνω πάλι την επεξεργασία με τον τρόπο που περιγράφει ο Δημήτρης σε αυτή τη φωτογράφηση και θα έρθουν βεβαίως και καινούριες λήψεις, λαμβάνωντας υπόψη όσα λέτε.

 

Άρα να ξεχάσω τις λήψεις από Πεντέλη που είναι δίπλα μου?? Ρε τι τραβάμε τα παιδιά της πόλης..

 

Για tracking προς το παρόν δεν παίζει μία από λεφτά. Σκέφτομαι βέβαια την ενός κατασκευή barn door για αρχή και το Mastrovox έχει πολλά να πει..

Δημοσιεύτηκε

Για tracking προς το παρόν δεν παίζει μία από λεφτά. Σκέφτομαι βέβαια την ενός κατασκευή barn door για αρχή και το Mastrovox έχει πολλά να πει..

 

Πάρε ένα χειροκίνητο ισημερινό τηλεσκοπιάκι δεύτερο χέρι πάμφθηνα, πέτα του πάνω τη μηχανή και ακολούθα ένα αστέρι με το τηλεσκόπιο χειροκίνητα.

 

Old school! ;)

Astro Blog Delta & Polar Scope Align for iOS

http://astro.ecuadors.net

 

Violence is the last refuge of the incompetent.

Δημοσιεύτηκε
μια χαρα δουλεια θα κανεις με το barn door στα 50mm :) εννοειτε πως δεν ξεχνας την φωτογραφιση απο πεντελη. κανεις συνεχομενες ληψεις και δοκιμες ,βελτιωνεις την τεχνικη σου , και οταν πια βρεθεις σε σκοτεινο ουρανο εισαι ετοιμος!!
  • 3 εβδομάδες αργότερα...
Δημοσιεύτηκε
.Αφου τραβηξεις τα frame σου σε RAW τα περνας πρωτα απο το adobe raw η to lightroom με το ιδιο προφιλ για ολα τα καρε σου και μετα της σωζεις σαν 16bit tiff η png και τα στακαρεις στο προγραμμα της αρεσκιας σου.Στο adobe raw η στο lightroom παιζεις ειδικα με το clarity highlights και το noise.

 

Επανέρχομαι μετά από μια νέα εξόρμηση, στην προσπάθεια να λύσω απορίες. Η πρώτη αφορά αυτό που λέει ο φίλος Δημήτρης. Η προεπεξεργασία στο lightroom πρέπει να γίνει και στα dark frames? Η λογική λέει οτι θα πρέπει να γίνει και σε αυτά με τις ίδιες τροποποιήσεις που έχουν γίνει και στα light, ωστε να πάρεις σωστό calibration...

 

Το άλλο θεματάκι με τα καμμένα αστέρια, το ξαναέλεγξα και είναι όντως υπαρκτό. Δηλαδή με τέρμα ανοιχτό διάφραγμα τα "καιει" και στα raw. Το έλυσα αυτό χτες κλείνοντας λίγο το διάφραγμα ή μειώνοντας το iso. Αυτό όμως είναι αντιφατικό, γιατί έτσι χάνεις πληροφορία στα λιγότερο λαμπρά άστρα. Σε φωτο αλλονών βλέπω πολύ σωστά οτι τα λαμπρά κανουνε spikes. Σε εμένα γιατί καίγονται??

Δημοσιεύτηκε

Καλησπέρα

 

Όσον αφορά το θέμα με τα καμένα αστέρια θα ήθελα να πω ότι δεν υπάρχει περίπτωση να μην έχεις καμένα αστέρια στην αστροφωτογραφία σου, τουλάχιστον για τα πιο φωτεινά άστρα.

 

Δες τη φώτο p1 που παραθέτω είναι τραβηγμένη από CCD κάμερα. Δες τα ADU στο υπόβαθρο που είναι 2206 τιμή αποδεκτή για το σύστημα μου. Για να καταλάβεις για τα ADU διάβασε εδώ http//www.albireo.gr/download/ccd_optimal_subexposure_time.pdf

 

Μετά πάω επάνω σε ένα φωτεινό άστρο, δες φώτο p2, και διαβάζω την τιμη 65319 για το ADU, που σημαίνει ότι ο πυρήνας του άστρου είναι καμένος.

 

Τέλος πάω επάνω σε ένα αμυδρό άστρο, δες φώτο p3, και διαβάζω την τιμη 12026 για το ADU, που σημαίνει ότι ο πυρήνας του άστρου αυτού δεν είναι καμένος.

 

Ελπίζω να βοήθησα

 

Καλη συνέχεια με τις αστροφωτογραφικές σου ανησυχίες )

p3.jpg.f289fa2c54c8cb12212758bf7a857b3e.jpg

p2.jpg.5fd3360ad405059cf5da55c6b75fe81c.jpg

p1.thumb.jpg.226eaa027ed3d359c68bac6a9154261b.jpg

“The fault, dear Brutus, is not in our stars, but in ourselves, that we are underlings.”

― William Shakespeare, Julius Caesar

 

ALBIREO OBSERVATORY

Αlbireoobservatory

Δημοσιεύτηκε

Καλησπέρα και σε σένα. Σίγουρα βοήθησες και απογοήτευσες ταυτόχρονα. Αστειεύομαι για την απογοήτευση..! Οι νόμοι της φυσικής είναι αυτοί που είναι και ας μην τους ρίχνουμε φταίξιμο.

 

Σ'ευχαριστώ πολύ. Αναμένω τον επόμενο καθαρό ουρανό για παίδεμα και γιατί όχι με μια καλή αστροφωτογραφία!

Δημοσιεύτηκε

Όσον αφορά την πρώτη ερώτηση, θα σου πρότεινα να δοκιμάσεις αυτό το πρόγραμμα που είναι δωρεάν και κάνει όλη τη δουλειά που θες.

 

http//deepskystacker.free.fr/english/index.html

 

Και πολύ καλό tutorial θα βρεις εδώ

 

https//www.youtube.com/watch?v=XUmbneJTg3Q

 

Δοκίμασε το και πες μας εντυπώσεις!

“The fault, dear Brutus, is not in our stars, but in ourselves, that we are underlings.”

― William Shakespeare, Julius Caesar

 

ALBIREO OBSERVATORY

Αlbireoobservatory

Δημιουργήστε έναν λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είσαι μέλος για να αφήσεις ένα σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε για έναν νέο λογαριασμό στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!.

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Συνδεθείτε

Έχετε ήδη λογαριασμό? Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
×
×
  • Δημιουργία νέου...

Σημαντικές πληροφορίες

Όροι χρήσης