Jump to content

Πανσέληνος Φεβρουαρίου 2009


KC

Σύμφωνα με τη θεωρία όσο ψηλότερα ανεβαίνει η Σελήνη, τόσο αυξάνεται η λαμπρότητα και το άνοιγμα της χροιάς της. Η εξήγηση έχει να κάνει με τα ολοένα μικρότερα πάχη ατμόσφαιρας που παρεμβάλλονται. Ο φακός όμως δείχνει τις θάλασσες (mare) όλο και πιο σκοτεινές όσο ανεβαίνουμε σε ύψος. Πώς εξηγείται αυτό;

 

Τεχνικά στοιχεία λήψης: Canon EOS 300D, Vixen ED81S, Vixen Porta Mount.


From the category:

Σελήνη wide field

· 500 images
  • 500 images
  • 1582 σχόλια εικόνας

Photo Information


Προτεινόμενα σχόλια

O master της σεληνης ξαναχτυπα :D

Κωστα δεν ξερω αν εχεις κανει διαφορετικη επεξεργασια σε καθε μια ομως και στις 2 οθονες μου παρατηρω αυτο που λες στις θαλασσες δηλαδη οτι η σεληνη ειναι πιο σκουρες στην δεξια.

Σύνδεσμος για σχόλιο

Άγγελε

 

Δεν έχω κάνει καμιά επεξεργασία. Άρα επιβεβαιώνεις τον αρχικό μου ισχυρισμό...

Γιατί να συμβαίνει αυτό άραγε :roll:

Σύνδεσμος για σχόλιο
Κώστα, πολύ οξείες οι Σελήνες σου! Ξουράφια! Θέλω να τολμήσω μια απάντηση. Πρέπει να οφείλεται στην τάση που έχουν οι μηχανές να υποφωτίζουν τα λαμπρά θέματα και να υπερφωτίζουν τα σκοτεινά, "προσπαθώντας" να αποδώσουν πιστότερα το γκρίζο από το λευκό ή το μαύρο.
Σύνδεσμος για σχόλιο

Συμφωνώ με τον Δημητρη,

 

Οι φωτογραφικες εχουν τη ρυθμιση "Auto White Balance" την οποια θα πρεπει να ορισεις θερμοκρασια για να μην σου κανει αυξομειωσεις (νομιζω δλδ).

Αλλιως η φωτογραφικη οριζει απο μονη της την φωτηνοτητα.

 

(Επισης δεν ξερω κατα ποσο μπορει να μετρηθει με το "ματι" η διαφορα μετα απο καποιο σημειο και μετα....)

 

Παντος πολυ καλη η σκεψη σου!!! Μπραβο!!

Σύνδεσμος για σχόλιο

Κώστα, στη δική μου οθόνη (EIZO FlexScan S1931 ιδιαίτερα ακριβής σε τόνους και αποχρώσεις) δεν φαίνονται οι διαφορές που αναφέρεις. Ίσως μόνο αδιόρατα ελαττωμένο κοντράστ στην κάτω φωτό. Επιπλέον, αν οι ώρες λήψης που δίνεις είναι σωστές, τότε τα αντίστοιχα altitude είναι 34°, 38° και 40° και όχι 34°, 51° και 54° (σε μισή ώρα πως θα μπορούσε να ανεβεί 20°; ) Συνεπώς οι μικρές διαφορές ύψους από τον ορίζοντα δεν δικαιολογούν αισθητή αλλαγή φωτεινότητας.

Πιθανόν η αιτία είναι η εξής: στις περισσότερες συμβατικές LCD οθόνες, μικρή μεταβολή στην κάθετη γωνία θέασης δίνει μεγάλες μεταβολές στη φωτεινότητα και στο κοντράστ. Όσο πιό χαμηλά είναι ο θεατής τόσο πιό σκοτεινή είναι η εικόνα. Επειδή από άλλη γωνία βλέπει κανείς το πάνω μέρος της οθόνης και από άλλη γωνία το κάτω μέρος, ό,τι είναι πιό ψηλά στην οθόνη φαίνεται σκοτεινότερο. Το φαινόμενο είναι πολύ έντονο στις μεγάλες οθόνες όταν παρατηρούνται από κοντά (= μεγάλες διαφορές οπτκής γωνίας για το πάνω και κάτω μέρος) και θα εξηγούσε πλήρως αυτό που παρατήρησες.

Εφ΄όσον οι φωτογραφίες έχουν απ΄ό,τι βλέπω την ίδια έκθεση (1/320 sec, ISO100, f/7.7Vixen ED81S) η μηχανή δεν έχει παρέμβει με διαφορετικές εκθέσεις. Επίσης αφού είναι ασπρόμαυρες δεν έχει νόημα να μιλάμε για White Balance. Το White Balance άλλωστε δεν προκαλεί αυξομειώσεις τόνων (=φωτεινότητας) μόνο αλλαγή/προσαρμογή αποχρώσεων.

Σύνδεσμος για σχόλιο

Σας ευχαριστώ όλους για τα σχόλια!

Στέφανε, έχεις δίκιο για τα altitudes δικό μου λάθος...

Τελικά είναι θέμα οθόνης...

Σύνδεσμος για σχόλιο

Δημιουργήστε έναν λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είσαι μέλος για να αφήσεις ένα σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε για έναν νέο λογαριασμό στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!.

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Συνδεθείτε

Έχετε ήδη λογαριασμό? Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
×
×
  • Δημιουργία νέου...

Σημαντικές πληροφορίες

Όροι χρήσης