Jump to content

Καρυοθραύστης

Μέλη
  • Αναρτήσεις

    57
  • Εντάχθηκε

  • Τελευταία επίσκεψη

του/της Καρυοθραύστης Επιτεύγματα

Enthusiast

Enthusiast (6/14)

  • First Post
  • Collaborator
  • Conversation Starter
  • Week One Done
  • One Month Later

Recent Badges

0

Φήμη

  1. Οι προκλήσεις με τις οποίες θα ασχοληθούμε είναι οι παρακάτω: http://spaceappschallenge.org/challenge/syncing-nasa-open-source-projects/ http://spaceappschallenge.org/challenge/open-rov/ http://spaceappschallenge.org/challenge/listening-to-the-stars/ http://spaceappschallenge.org/challenge/citizen-generated-database-near-earth-objects/ Σας περιμένουμε αυτό το Σαββατοκύριακο!
  2. Αγαπητοί αστρόφιλοι! Σας καλούμε στο 10ο Μάθημα Αστρονομίας του Σ.Ε.Α. με θέμα «Κοσμολογία Ι», την Κυριακή 31 Μαρτίου, στο χώρο του hackerspace.gr ( http://hackerspace.gr/wiki/Getting_Here ) και ώρα 11:45 π.μ. Η διάλεξη/μάθημα θα διαρκέσει περίπου 2 ώρες και θα είναι το πρώτο από μια σειρά τριών μαθημάτων αφιερωμένα στην Κοσμολογία. Μιας και ο χώρος είναι self-service, μπορείτε να φέρετε τα δικά σας αναψυκτικά, σνακ κ.τ.λ. Πιο αναλυτικά, στη διάλεξη αυτή μπορείτε να μάθετε: -) ποια είναι τα βασικά μοντέλα για την γέννηση και την εξέλιξη του σύμπαντος, -) ποια είναι τα παρατηρησιακά δεδομένα που οδήγησαν σε αυτά, -) ποιες δυνάμεις κυριαρχούν στο σύμπαν και πώς διαμορφώνεται ο χωρόχρονος. Τα μαθήματα είναι ανεξάρτητα μεταξύ τους και κατάλληλα για οποιονδήποτε, ανεξαρτήτως του υποβάθρου που έχει στην αστρονομία, ενώ είναι ιδανικά: -) για μαθητές Λυκείου που θέλουν να μετάσχουν στον Πανελλήνιο Διαγωνισμό Αστρονομίας και Διαστημικής ή απλώς ενδιαφέρονται για το αντικείμενο, -) για φοιτητές, -) για όσους έχουν ασχοληθεί έστω και στοιχειωδώς με φυσικές επιστήμες και θέλουν να δουν πώς με απλό τρόπο μπορούν να μάθουν τα πάντα για τον ουρανό. Αν θέλετε να δείτε τη μορφή των μαθημάτων, μπορείτε να παρακολουθήσετε το βίντεο από το 7ο Μάθημα Αστρονομίας: Θα χαρούμε πολύ να σας δούμε κοντά μας! Παρακαλώ, προωθήστε το μήνυμα σε όσους θεωρείτε ότι θα ενδιαφέρονταν να έρθουν. Με εκτίμηση, Ορφέας Βουτυράς Έφορος Δημοσίων Σχέσεων και Υπεύθυνος Εκδόσεων και Τομέα Εκπαίδευσης Σ.Ε.Α. -------------------------------------------------------------------------------------------------------- Για απορίες, παρατηρήσεις και γενικά για όποιο λόγο θα θέλατε να επικοινωνήσετε με το σύλλογο ή να μάθετε περισσότερα για αυτόν: -) site: http://hellas-astro.org/ -) mail: info@hellas-astro.gr -) τηλ. : 6938566635 (Μπελιάς Γιάννης) ή 6936121715 (Βουτυράς Ορφέας) -) facebook group: http://www.facebook.com/groups/225242506278/ -) σελίδα facebook: https://www.facebook.com/HellenicAmateurAstronomyAssociation -) ηλεκτρονικό περιδικό "Πλειάδες": http://www.hellas-astro.gr/article.php?id=1166&topic=newsletter&subtopic=&lang=el
  3. Πλέον είναι διαθέσιμες όλες οι προκλήσεις στο: http://spaceappschallenge.org/challenges/ Αξίζει να τις δείτε ακόμη και αν δεν συμμετέχετε, για να δείτε το πλήθος των προβλημάτων και εφαρμογών που εμφανίζονται στον τομέα της Επιστήμης Διαστήματος!
  4. Ο Σύλλογος Ερασιτεχνικής Αστρονομίας (ΣΕΑ) σε συνεργασία με το Hackerspace.gr (HSGR) σας προσκαλούν στο NASA International Space Apps Challenge 2013 στην Αθήνα! [1] Το International Space Apps Challenge 2013 είναι μια διήμερη εκδήλωση, κατά τη διάρκεια της οποίας, πολίτες από όλο το κόσμο συνεργάζονται για την επίλυση προβλημάτων διαστημικής τεχνολογίας και κοινωνικών αναγκών, υπό την αιγίδα της NASA. Συνδυάζοντας το πάθος για το διάστημα (ΣΕΑ) και το πάθος για την τεχνολογία (hackerspace.gr), οργανώνουμε ένα παραγωγικό και πολλά υποσχόμενο διήμερο στην Αθήνα! Η εκδήλωση θα πραγματοποιηθεί στο χώρο του hackerspace.gr (Αμπατιέλου 11, Άγιος Ελευθέριος) [2] συνεχόμενα από τις 10 π.μ. του Σαββάτου 20 Απριλίου μέχρι τις 11 μ.μ. της Κυριακής 21 Απριλίου (ολονύκτιο hacking)! Οι συμμετέχοντες θα κληθούν να αντιμετωπίσουν προκλήσεις, αναπτύσσοντας ανοικτό λογισμικό, δημιουργώντας ηλεκτρονικές και μηχανολογικές κατασκευές και αναπαριστώντας δεδομένα με οπτικοακουστικό υλικό. Οι προκλήσεις αυτές καθορίζονται από τη NASA και επικεντρώνονται στη βελτίωση της ανθρώπινης ζωής στη Γη και το διάστημα. [3] Κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης και ιδιαίτερα κατά τις νυχτερινές ώρες, θα πειραματιστούμε με τις κατασκευές που θα υλοποιηθούν για τις ανάγκες των προκλήσεων. Καιρού επιτρέποντος, θα δοθεί και η δυνατότητα παρατήρησης του νυχτερινού ουρανού από τηλεσκόπια μελών του ΣΕΑ. Η παρακολούθηση είναι ανοιχτή για το κοινό, ενώ αν θέλετε να συμμετέχετε στην προσπάθεια επίλυσης των προκλήσεων, πρέπει να συμπληρώσετε την αντίστοιχη φόρμα. [4] Ο Σ.Ε.Α. [5] αποτελεί ένα σύλλογο με σκοπό τη συστηματική μελέτη και προαγωγή της παρατηρησιακής ερασιτεχνικής αστρονομίας στην Ελλάδα, καθώς και τη συμβολή στην κατανόηση και προσέγγιση των αστρονομικών φαινομένων από το κοινωνικό σύνολο, στα πλαίσια που ευρύτερα υπαγορεύονται από την επιστήμη της Αστρονομίας. Το Hackerspace.gr [6] είναι ένας χώρος αφιερωμένος στο δημιουργικό hacking κώδικα και κατασκευών στην Αθήνα. [1] http://spaceappschallenge.org/location/athens/ [2] https://www.hackerspace.gr/wiki/Getting_Here [3] http://spaceappschallenge.org/challenges/ [4] http://spaceappschallenge.org/account/signup/ [5] http://www.hellas-astro.gr/ [6] https://www.hackerspace.gr/
  5. Ναι, φυσικά: 3ο μάθημα: 4ο μάθημα: 7ο μάθημα: Το 8ο το φτιάχνουμε, ενώ στο 1ο, 2ο και 6ο δυστυχώς δεν είχαμε την ευκαιρία για βιντεοσκόπηση και στο 5ο καταστράφηκε ο ήχος... Υπάρχουν και οι παρουσιάσεις όμως των μαθημάτων: 3o μάθημα: http://prezi.com/879fw_zfdoko/presentation/?kw=view-879fw_zfdoko&rc=ref-27628391 4ο μάθημα: http://prezi.com/bfrwtg5-amp0/stellar-evolution/?kw=view-bfrwtg5-amp0&rc=ref-27628391 5ο μάθημα: http://prezi.com/xq6dy_0bmirt/theory-of-relativity/?kw=view-xq6dy_0bmirt&rc=ref-27628391 7ο μάθημα: http://prezi.com/hunhwbj4_sjn/sun-the-star-of-the-day/?kw=view-hunhwbj4_sjn&rc=ref-27628391 Περιμένουμε σχόλια!
  6. Αγαπητοί αστρόφιλοι! Σας καλούμε στο 9ο Μάθημα Αστρονομίας του Σ.Ε.Α. με θέμα «Αστρικά Σμήνη», την Κυριακή 24 Μαρτίου, στο χώρο του hackerspace.gr ( http://hackerspace.gr/wiki/Getting_Here ) και ώρα 11:45 π.μ. Η διάλεξη/μάθημα θα διαρκέσει περίπου 2 ώρες. Μιας και ο χώρος είναι self-service, μπορείτε να φέρετε τα δικά σας αναψυκτικά, σνακ κ.τ.λ. Πιο αναλυτικά, στη διάλεξη αυτή μπορείτε να μάθετε: -) τι είναι ακριβώς τα αστρικά σμήνη, -) σε ποιες κατηγορίες χωρίζονται, -) πώς εξελίσσονται. Τα μαθήματα είναι ανεξάρτητα μεταξύ τους και κατάλληλα για οποιονδήποτε, ανεξαρτήτως του υποβάθρου που έχει στην αστρονομία, ενώ είναι ιδανικά: -) για μαθητές Λυκείου που θέλουν να μετάσχουν στον Πανελλήνιο Διαγωνισμό Αστρονομίας και Διαστημικής ή απλώς ενδιαφέρονται για το αντικείμενο, -) για φοιτητές, -) για όσους έχουν ασχοληθεί έστω και στοιχειωδώς με φυσικές επιστήμες και θέλουν να δουν πώς με απλό τρόπο μπορούν να μάθουν τα πάντα για τον ουρανό. Αν θέλετε να δείτε τη μορφή των μαθημάτων, μπορείτε να παρακολουθήσετε το βίντεο από το 7ο Μάθημα Αστρονομίας: Θα χαρούμε πολύ να σας δούμε κοντά μας! Παρακαλώ, προωθήστε το μήνυμα σε όσους θεωρείτε ότι θα ενδιαφέρονταν να έρθουν. Με εκτίμηση, Ορφέας Βουτυράς Έφορος Δημοσίων Σχέσεων και Υπεύθυνος Εκδόσεων και Τομέα Εκπαίδευσης Σ.Ε.Α. ------------------------------------------------------------------------------------------------------ Για απορίες, παρατηρήσεις και γενικά για όποιο λόγο θα θέλατε να επικοινωνήσετε με το σύλλογο ή να μάθετε περισσότερα για αυτόν: -) site: http://hellas-astro.org/ -) mail: info@hellas-astro.gr -) τηλ. : 6938566635 (Μπελιάς Γιάννης) ή 6936121715 (Βουτυράς Ορφέας) -) facebook group: http://www.facebook.com/groups/225242506278/ -) σελίδα facebook: https://www.facebook.com/HellenicAmateurAstronomyAssociation -) ηλεκτρονικό περιδικό "Πλειάδες": http://www.hellas-astro.gr/article.php?id=1166&topic=newsletter&subtopic=&lang=el
  7. Αγαπητοί αστρόφιλοι! Σας καλούμε στο 8ο Μάθημα Αστρονομίας του Σ.Ε.Α. με θέμα «Κομήτες», την Κυριακή 17 Μαρτίου, στο χώρο του hackerspace.gr (http://hackerspace.gr/wiki/Getting_Here) και ώρα 11:45 π.μ. Η διάλεξη/μάθημα θα διαρκέσει περίπου 2 ώρες. Μιας και ο χώρος είναι self-service, μπορείτε να φέρετε τα δικά σας αναψυκτικά, σνακ κ.τ.λ. Πιο αναλυτικά, στη διάλεξη αυτή μπορείτε να μάθετε: -) πώς σχηματίζεται η ουρά των κομητών, -) ποια είναι τα βασικά χαρακτηριστικά τους, -) πώς μας βοηθούν να εξάγουμε στοιχεία για τη γέννηση του ηλιακού μας συστήματος. Τα μαθήματα είναι ανεξάρτητα μεταξύ τους και κατάλληλα για οποιονδήποτε, ανεξαρτήτως του υποβάθρου που έχει στην αστρονομία, ενώ είναι ιδανικά: -) για μαθητές Λυκείου που θέλουν να μετάσχουν στον Πανελλήνιο Διαγωνισμό Αστρονομίας και Διαστημικής ή απλώς ενδιαφέρονται για το αντικείμενο, -) για φοιτητές, -) για όσους έχουν ασχοληθεί έστω και στοιχειωδώς με φυσικές επιστήμες και θέλουν να δουν πώς με απλό τρόπο μπορούν να μάθουν τα πάντα για τον ουρανό. Αν θέλετε να δείτε τη μορφή των μαθημάτων, μπορείτε να παρακολουθήσετε το βίντεο από το 4ο Μάθημα Αστρονομίας: Θα χαρούμε πολύ να σας δούμε κοντά μας! Παρακαλώ, προωθήστε το μήνυμα σε όσους θεωρείτε ότι θα ενδιαφέρονταν να έρθουν. Με εκτίμηση, Ορφέας Βουτυράς Έφορος Δημοσίων Σχέσεων και Υπεύθυνος Εκδόσεων και Τομέα Εκπαίδευσης Σ.Ε.Α. ----------------------------------------------------------------------------------------------------- Για απορίες, παρατηρήσεις και γενικά για όποιο λόγο θα θέλατε να επικοινωνήσετε με το σύλλογο ή να μάθετε περισσότερα για αυτόν: -) site: http://hellas-astro.org/ -) mail: http://info@hellas-astro.gr -) τηλ. : 6938566635 (Μπελιάς Γιάννης) ή 6936121715 (Βουτυράς Ορφέας) -) facebook group: http://www.facebook.com/groups/225242506278/ -) σελίδα facebook: https://www.facebook.com/HellenicAmateurAstronomyAssociation -) ηλεκτρονικό περιδικό "Πλειάδες": http://www.hellas-astro.gr/article.php?id=1166&topic=newsletter&subtopic=&lang=el
  8. Αγαπητοί αστρόφιλοι! Την Τρίτη 12 Μαρτίου ο ΣΕΑ διοργάνωσε εξόρμηση για την παρατήρηση του κομήτη C/2011 L4 στο Λυκαβηττό, στην οποία παρευρέθηκαν μέλη και φίλοι του ΣΕΑ, περίπου 40 μαθητές και 5 καθηγητές από το 26ο Γενικό Λύκειο Αθήνας, το 56ο Γενικό Λύκειο Αθήνας, το 57ο Γενικό Λύκειο Αθήνας και το Γενικό Λύκειο Ευαγγελικής Σχολής, φοιτητές, και (όπως πάντα σε τέτοιες συναντήσεις) περαστικοί. Η αποστολή στέφθηκε με πλήρη επιτυχία! Με μεγάλη λοιπόν περηφάνια, συγκίνηση και… επική μουσική, σας παρουσιάζουμε το βίντεο της εξόρμησης: Φωτογραφίες μπορείτε να βρείτε εδώ: https://www.facebook.com/media/set/?set=a.163733013781894.1073741841.128946620593867&type=1 και εδώ: hhttp://ttp://box.hellas-astro.org/Comets/C_2011_L4/Pierros/
  9. Σήμερα έγινε παρατήρηση του κομήτη και από τον ΣΕΑ από την Αθήνα! Τις επόμενες μέρες θα ακολουθήσουν περισσότερες λεπτομέρειες, φωτογραφίες και ένα βίντεο παρόμοιο με αυτό που είχαμε παρουσιάσει για τον DA14 (βλ. ).
  10. Είχα κάνει μια σχετική παρουσίαση στα πλαίσια των μαθημάτων αστρονομίας του ΣΕΑ. Νομίζω ότι θα βοήθαγε σε κάποια σημεία. Μπορείτε να την βρείτε εδώ: http://prezi.com/xq6dy_0bmirt/theory-of-relativity/?kw=view-xq6dy_0bmirt&rc=ref-27628391
  11. Επειδή βλέπω να ξεφεύγει η συζήτηση, επιτρέψτε μου να κάνω λίγα σχόλια πάνω στα όσα έχουν τεθεί, ή μάλλον, να σας δώσω λίγα στοιχεία για το φως (φωτόνια). Ειπώθηκαν αρκετά περί μηδενικής μάζας και άπειρης ταχύτητας. Πρέπει να ληφθεί υπόψιν ότι τα φωτόνια έχουν μάζα. Αυτό που δεν έχουν είναι η μάζα ηρεμίας. Έχουν όμως αδρανειακή μάζα. Επομένως, τα φωτόνια επηρεάζονται από τη βαρύτητα και τις γειτονικές μάζες (για αυτό αναφέρθηκε νομίζω το πεδίο Higgs). Μάλιστα, το φως μπορεί να κερδίσει ενέργεια ή να χάσει αναλόγως το βαρυτικό πεδίο και αυτό γιατί αλλάζει η συχνότητά του. Αυτό αποκαλείται βαρυτική μετάθεση (gravitational frequency shift). Για παράδειγμα, το φως που ξεκινά από την επιφάνεια του Ήλιου έχει χάσει ενέργεια όταν απομακρυνθεί από αυτόν κατά μία ηλιακή ακτίνα και έχει μετατοπιστεί η συχνότητά του προς το ερυθρό (θυμίζει φαινόμενο doppler). Η ενέργεια ενός φωτονίου δίνεται από τη σχέση E=h*f (Ε ενέργεια, h σταθερά του Plank και f η συχνότητα). Όταν ένα φωτόνιο χάνει ενέργεια, τότε μικραίνει η συχνότητά του. Σχετικά με προηγούμενη ερώτηση, δε χρειάζεται να υπάρχει κάποια δύναμη που επιτρέπει στο φως να διαδίδεται με σταθερή ταχύτητα. Το φως είναι ηλεκτρομαγνητικό κύμα. Η ταχύτητα διάδοσης ενός κύματος εξαρτάται από το μέσο στο οποίο διαδίδεται. Δεν έχει να κάνει με την απώλεια ενέργειας. Ο ήχος στον αέρα διαδίδεται με συγκεκριμένη ταχύτητα. Το ότι εξασθενεί δε σημαίνει ότι θα διαδίδεται πιο αργά! Σχετικά με την ανάκλαση στα μέταλλα και τη διαφορά με διηλεκτρικά για παράδειγμα. Στην επιφάνεια των μετάλλων, υπάρχουν ελεύθερα ηλεκτρόνια που δεν ανήκουν σε συγκεκριμένα άτομα. Αυτά είναι που αλληλεπιδρούν με το φως που προσπίπτει πάνω τους, ταλαντώνονται αναλόγως τη διέγερση του κύματος και εκπέμπουν νέο κύμα (μεταφράζεται ως ανακλώμενο κύμα). Το φως είναι η διάδοση ηλεκτρομαγνητικών αλλαγών. Ένα κύμα είναι η διάδοση της πληροφορίας στο χώρο και το χρόνο μιας ΜΕΤΑΒΟΛΉΣ. Αν αλλάξουν πιέσεις/θέσεις έχουμε ήχο, αν μεταβληθεί ένα ηλεκτρικό και μαγνητικό πεδίο, έχουμε φως. Αν μελετήσετε τη θεωρία των κυμάτων (έστω και των μηχανικών, θα δείτε ότι το ίδιο μας κάνει), θα γίνουν πολλά κατανοητά.
  12. Μπορείτε να δείτε το βίντεο από το Μάθημα Αστρονομίας και το Σεμινάριο Παρατηρησιακής Αστρονομίας εδώ: Αν θέλετε να δείτε την παρουσίαση, επισκεφθείτε τον ακόλουθο σύνδεσμο: http://prezi.com/hunhwbj4_sjn/sun-the-star-of-the-day/?kw=view-hunhwbj4_sjn&rc=ref-27628391
  13. Τότε φαντάζομαι ότι για την μετάθεση προς το κυανό έχουμε την "τόνωση του φωτός".
  14. Συγχαρητήρια και ευχαριστούμε για τη λεπτομερέστατη αναφορά!
  15. @ jimmy106 Έχω στείλει προσωπικό μήνυμα σχετικά με την αστροβραδιά που θέλετε να οργανώσετε.
×
×
  • Δημιουργία νέου...

Σημαντικές πληροφορίες

Όροι χρήσης