Jump to content

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσιεύτηκε

Καλησπέρα σε όλους. Είμαι άσχετος και Έχοντας στην κατοχή μου ένα τηλεσκόπιο sky-watcher 130/900 με ισημερινή AQ2 + motor και θέλω να παρακολουθώ πλάνητες χρησιμοποιώντας το μοτέρ.

Αν μπορεί ας με βοηθήσει κάποιος για τις κατάλληλες ρύθμισης και πώς λειτουργεί η στήριξη μου.

http://www.astronomy.gr/main.cfm?module=eshop&action=detail&id=1282

Δημοσιεύτηκε

όσο περιμένεις να σου απαντήσει κάποιος ποιό σχετικός, επειδή είναι παρόμοια με την δικιά μου στήριξη, θα σου προτείνω το εξής:

χρησιμοποίησε την και χωρίς να ξέρεις. Το Φεγγάρι φαίνεται από νωρίς (πριν ακόμα από τη Δύση του Ήλιου). Προσπάθησε να το στοχεύσεις και να δεις. Σύντομα θα ανακαλύψεις πόσο σημαντικό είναι το στόχαστρο να είναι ευθυγραμμισμένο (αυτό μπορείς να το κάνεις καλύτερα την ημέρα, αλλά προς θεού όχι στον Ήλιο, σε ένα σχετικά μακρινό αντικείμενο που φαίνεται και με το μάτι). Θα φας κάμποση ώρα να το καταλάβεις και να το καταφέρεις στην αρχή. Ευθυγράμμισε το όσο τελειότερα μπορείς.

Επίσης, θα ανακαλύψεις ότι για να κρατάς το στόχο (π.χ. το Φεγγάρι) στο οπτικό σου πεδίο θα πρέπει να κουνάς και τα 2 μοχλουδάκια. Αυτό σημαίνει πως δεν έχεις κάνει καλή (ή καθόλου) ευθυγράμμιση. Δεν πειράζει, απλά θα παιδευτείς λίγο, αλλά ευχαριστήσου την παρατήρηση πρώτα.

Αν θες να μάθεις ποια μεριά πρέπει να "δείχνει" στον βορρά, τότε, κοίτα στη φωτογραφία στο link που έδωσες. Βλέπεις έναν άξονα που είναι ακριβώς παράλληλος με το σώμα (tube) του τηλεσκοπίου; Αυτός. Ουσιαστικά, όπως είναι το τηλεσκόπιο τοποθετημένο στη φωτογραφία, θα έπρεπε να φαίνεται ο πολικός αστέρας για να έχεις κάνει καλή ευθυγράμμιση (όχι τέλεια, αλλά μη σε νοιάζει).

Όσο καλύτερη ευθυγράμμιση κάνεις τόσο περισσότερο θα χρησιμοποιείς τον ένα μοχλό και λιγότερο τον άλλον. Ο μοχλός που πρέπει να γυρνάει είναι αυτός που έχει και το moter, ενώ ο άλλος είναι για διορθώσεις (Νομίζω ότι έτσι κι αλλιώς δεν γυρνάει εντελώς γύρω-γύρω 360μοίρες, ενώ ο σωστός μπορεί).