Jump to content

Επισκευή DC MOTOR σε NEXTAR SLT MOUNT (και παρόμοιες)


StratosGR

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Χαιρετώ σας.

Μετά από μια όχι και τόσο καλή εμπειρία από αγορά που έκανα από τις μικρές αγγελίες

http://www.astrovox.gr/forum/viewtopic.php?t=12046

,αναγκάστηκα επί των πραγμάτων να προσπαθήσω να επισκευάσω την Nextar SLT.

 

Από την αρχή το μοτέρ του αζιμουθίου έκανε κάποιες διακοπές.Θεώρησα ότι θα είναι θέμα τροφοδοτικού γιατί ήταν πολύ μικρό το τροφοδοτικό (1Α) και ήταν άσχετο με το τηλεσκόπιο.Έβραζε κιόλας.

Αγόρασα μεγαλύτερο τροφοδοτικό (3Α) ,αλλά συνέχισε τα ίδια...

Μετά από 4-5 χρήσεις και συνολικά 1 ώρα λειτουργίας, το μοτέρ του αζιμουθίου παρέδωσε πνεύμα.

Έκανα λοιπόν βίδες τη βάση και αφού έμεινα με τα 2 μοτέρ στο χέρι και κάνοντας τα τράμπα μεταξύ τους (από ΑΖ σε ALT και ανάποδα),το ένα μοτέρ αρνήθηκε πεισματικά να δουλέψει ενώ το άλλο δούλευε άψογα.

Έτσι σιγουρεύτηκα ότι δεν ήταν από την control board και ο υπαίτιος είναι το μοτέρ.

Ψάχνοντας μέρες σε όλο το internet, διαπίστωσα ότι το πρόβλημα είναι γνωστό και άλυτο εκτός αν πάει στην celestron για αλλαγή.

Εκτός του ότι δε συμφέρει οικονομικά, μέχρι στιγμής δεν έχει βρεθεί παρόμοιο μοτέρ από το εμπόριο για αντικατάσταση.

Αποφάσισα λοιπόν να το εγχειρήσω!

Το μοτέρ είναι DC με encoder και όχι βηματικό.

Αφού το άνοιξα το οποίο ΔΕΝ το συνιστώ να το κάνει κάποιος που:

1. δεν έχει υπομονή!

2. δεν είναι έτοιμος να χειριστεί μικροσκοπικά τζάτζαλα και μάνταλα,

διαπίστωσα ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΙΚΗ ΑΤΕΛΕΙΑ.

 

Τα "καρβουνάκια" έρχονται σε επαφή με τον ρότορα μέσω 2 μικρών ελατηρίων.

Σε φυσιολογική λειτουργία τα καρβουνάκια με τη χρήση φθείρονται και κονταίνουν.

Το ελατήριο όμως που τα πιέζει, όσο κονταίνουν εκτείνεται.

Έτσι είναι συνέχεια σε επαφή με το ρότορα.

Στη συγκεκριμένη περίπτωση όμως το ελατήριο είχε τοποθετηθεί σφηνωμένο(και είχε παραμορφωθεί ελαφρά)!!! στην αρχική θέση και έτσι μέχρι να φαγωθούν ελαφρά τα καρβουνάκια το πρόβλημα ήταν μικρό γιατί έρχονταν σε επαφή με το ρότορα.

Με τη φθορά τους όμως (το πρόβλημα θα πρέπει να έγινε αντιληπτό μετά από ελάχιστες ώρες,μη πω την πρώτη ώρα λειτουργίας...*ΣΠΟΝΤΑ*)

και αφού το ελατήριο δεν μπορούσε να επεκταθεί, το αποτέλεσμα ήταν να κάνει διακοπές στη λειτουργία (και arks μέσα στο μοτέρ) μέχρι να σταματήσει εντελώς.

Στην τελευταία φωτογραφία διακρίνεται ένας λευκός δακτύλιος.Τα μαύρα σημαδάκια στη μέση είναι τα καρβουνάκια.

Κάτω από το δακτύλιο και πάνω στο τραπέζι ,διακρίνεται αμυδρά (magnitude 10) σαν κλωστούλα το ένα ελατήριο.(Το οποίο το έχασα και 2 φορές !!! και σερνόμουν πάνω από μισή ώρα στο πάτωμα μέχρι να το βρω!)

ΘΕΛΕΙ ΠΟΛΥ ΠΡΟΣΟΧΗ γιατί είναι μικροσκοπικό,όπως και τα καρβουνάκια.

 

Πρώτα καθάρισα το ρότορα από τη μαυρίλα (λόγω arks) με πολύ ψιλό ντουκόχαρτο.

Μετά με ψιλό πινελάκι καθάρισα τα υπολείματα ανάμεσα στους πόλους (είναι πενταπολικό) και τελικά επανατοποθέτησα τα καρβουνάκια με το ελατήρια τους σωστά.Καθάρισα και τις φωτοδιόδους που μετράνε τις στροφές του μοτέρ (μέσω οπτικού δίσκου) και το αποτέλεσμα είναι ότι το μοτέρ ..........σκοτώνει! \:D/

Παρεπιπτόντως οι κινέζοι κατασκευαστές έκαναν και κάτι σωστό.

Είχε άλλο γράσο στα μεταλικά γρανάζα του μειωτήρα και στο μεγάλο μεταλικό γρανάζι της βάσης (μάλλον λιθίου) και ΒΑΖΕΛΙΝΗ στα nylon γρανάζια του gearbox.

Σωστότατες επιλογές.

 

 

Πάντως ευτυχώς που κάποιοι αποφάσισαν να ξεφορτωθούν το ελατωματικό τηλεσκόπιο και έφτασε στα χέρια μου φθηνά και σχεδόν καινούριο!!!

(Αν και με στεναχωρεί η σκέψη του ότι θα μπορούσε να το πάρει κάποιος άλλος και να του έμενε άχρηστο).

27052010028.thumb.jpg.89a772d199c00e71a33980c82dcf9e48.jpg

27052010027.thumb.jpg.bac20bfb87fdc092ade09c1ac26222f7.jpg

27052010026.thumb.jpg.3bee269ded749d7a7ca1b1161c75eea8.jpg

26052010018.thumb.jpg.b595ed8a823cd9b06a213b656ce8bd01.jpg

26052010017.thumb.jpg.982dee45a523936a5be0958d22ac1c95.jpg

26052010016.thumb.jpg.429a99d373e3ca34bc9010a3898e11f6.jpg

26052010015.thumb.jpg.30fc89c32a97c3adb1e2bb1adab73b19.jpg

26052010014.thumb.jpg.ec4980edbc2276a605d17652ee624b90.jpg

26052010012.thumb.jpg.87ddcc8f84dc7420f0aade9b7d2f12fb.jpg

Σύνδεσμος για σχόλιο
Κοινή χρήση σε άλλους ιστότοπους

Μπράβο =D>

Δεν μου λες μια που το έψαξες, το πρόβλημα εμφανίζεται μόνο στο SLT ή και στα SE;

Ελπίζω όχι, αν και τώρα βρήκαμε τον μάστορά μας αν συμβεί κάτι. Νοιώθω μια ασφάλεια. :)

Οὖτιν με κικλήσκουσι

 

My Optics

Σύνδεσμος για σχόλιο
Κοινή χρήση σε άλλους ιστότοπους

Ευχαριστώ παιδιά :)

Κώστα προπονούμαι για να παίρνει σειρά και η vixen με το τσιριχτό της :cheesy:

(Ακόμα δε την έχω λειτουργήσει!)

Σύνδεσμος για σχόλιο
Κοινή χρήση σε άλλους ιστότοπους

Μπράβο =D>

Δεν μου λες μια που το έψαξες, το πρόβλημα εμφανίζεται μόνο στο SLT ή και στα SE;

Ελπίζω όχι, αν και τώρα βρήκαμε τον μάστορά μας αν συμβεί κάτι. Νοιώθω μια ασφάλεια. :)

 

Πρόβλημα με καρβουνάκια,ρότορες κ.λ.π. μπορεί να τύχει σε οποιόδηποτε μοτέρ ανεξαρτήτου εταιρείας μετά από φυσιολογική φθορά.

 

Στη συγκεκριμένη περίπτωση όμως το πρόβλημα (κατασκευαστικό λάθος) εμφανίζεται σχεδόν με το καλημέρα ή και με το καλημέρα!(πολλοί τις επέστρεψαν με το που τις έβγαλαν από το κουτί) σε βάσεις SLT,SE,EXPLORER(skywatcher) και συναφείς βάσεις που είναι στην ουσία η μία κλώνος της άλλης ή "αναβάθμιση".

Σε όλες τις περιπτώσεις δεν είδα κανέναν να μπαίνει σε αυτή τη διαδικασία.Είτε τις στέλνουν πίσω και αλλάζεται το μοτέρ στην εγγύηση,ή το πληρώνεις.

Επίσης κανένας δεν έχει βρει αντιστοιχία του στην αγορά που θα ήταν και φτηνή σχετικά λύση.

Κι εγώ όσο και να έψαξα δε βρήκα.

Αλλιώς δε θα καθόμουν κιόλας να το λύσω.Τώρα όμως έμαθα και τη βάση :D

 

Ρε Στράτο, πόσα τηλεσκόπια έχεις μαζέψει; 3 νομίζω, χώρια το ραδιοτηλεσκόπιο; Μπήκες δυναμικά.

 

Κώστας Κοκκώλης. Η στατιστική υπηρεσία του Astrovox :cheesy:

Βασικά το TOWA που ήταν δώρο,θα πάει και ως δώρο :D

Οπότε δε το υπολογίζω

Σύνδεσμος για σχόλιο
Κοινή χρήση σε άλλους ιστότοπους

Τωρα ξαναφορτωσα!!! :twisted: :twisted: :twisted:

Δηλαδη τοσο δυσκολο ειναι να στελεχωθουν οι "λοκαλ αντιπροσωπιες" με εναν τεχνιτη, και με

ενα στοκ ανταλλακτικα (πλακετες και μοτορια/ενκοντερς) ωστε να υπαρχει πληρης τεχνικη υποστηριξη?

Ειναι κατασταση αυτη, να φευγουν τηλεσκοπια 30 κιλων για σερβις στη Γερμανια για ενα ξεκολλημενο βισμα??? :twisted: :twisted: :twisted:

Στρατο ποση ωρα θα ηθελες να κανεις διαγνωση σε οποιαδηποτε βλαβη που θα σου παρουσιαζοταν, αν ειχες stand by ανταλλακτικα για δοκιμες?

Πανω απο μιση ωρα δεν νομιζω!

Πιο πολυ ωρα θελει το λυσε-δεσε!

Για φαντασου να μην το επισκευαζες!

Ή αποστολη στο εξωτερικο ](*,) , ή παροπλισμος](*,) .

Μπρος γκρεμος και πισω ρεμα δηλαδη.

Τα τηλεσκοπια δεν ειναι τιποτα εξωτικο.Φανταζεστε οποτε χαλαγε ο υπολογιστης σας, να μην ειχατε προσβαση σε υλικα και τεχνικους, και να χρειαζοταν να φυγει εξω για επισκευη???

Ειναι σκανδαλωδης η αδιαφορια των κατασκευαστριων εταιριων για την αγωνια του καθε κατοχου ρομποτικου τηλεσκοπιου.

Ουτε ανταλλακτικα δεν πουλανε, και καταδικαζουν τους ατυχους κατοχους σε μακροχρονιες και δαπανηρες επισκευες.

Μεγαλο χαλι.

Μακαρι να επερναν μια αποφαση οι κατασκευαστριες εταιριες, και να διοργανωναν ενα τεχνικο

σεμιναριο (πχ στη Γερμανια) οπου θα μπορουσε ενας μεσος ηλεκτρονικος μεσα σε λιγες μερες να γινει expert στα τηλεσκοπια εκαστης εταιριας.

Ας ηταν και ο πωλητης που λεει ο λογος.Κερδος για τον αντιπροσωπο θα ηταν αυτη η παροχη υπηρεσιων, και μεγαλη ανακουφιση για τους κατοχους....

Κι αν τυχει και μια δυσκολη βλαβη "φαντασμα",(πραγμα απιθανο με τη φιλοσοφια που εχουν κατασκευαστει τα τηλεσκοπια) παλι θα ειχε τη δυνατοτητα ο τοπικος τεχνικος να πληροφορηθει απο τους γκουρου του κεντρικου σερβις.

Κι αν σοβαρευαν τα πραγματα (πχ πτωση και παραμορφωση μηχανικων μερων), ας εφευγε τοτε εξω.

Κριμα....θελουν ολα τα λεφτα στην τσεπη τους, ακομα και μετα την πωληση, αδιαφορωντας τελειως γι αυτο που λεγεται υποστηριξη και στοιχειωδης σεβασμος στον πελατη τους.

Σύνδεσμος για σχόλιο
Κοινή χρήση σε άλλους ιστότοπους

Εγώ το SE το έχω δουλέψει 10 μήνες. Γύρω στις 30-40 παρατηρήσεις και άλλες 20 δοκιμές και ρυθμίσεις. Πάνω από 100 ώρες. Αν είχε πρόβλημα από την μάνα του θα το είχε εμφανίσει φαντάζομαι. Αν εμφανίσει πρόβλημα από φθορά βασίζομαι σε σένα, επαγγελματικά εννοείται.

Οὖτιν με κικλήσκουσι

 

My Optics

Σύνδεσμος για σχόλιο
Κοινή χρήση σε άλλους ιστότοπους

Κώστα μου πήρε καμία ώρα να καταλήξω στο τι φταίει (εντάξει δεν είχα ξανανοίξει κιόλας βάση και πρόσεχα) κι αυτό επειδή stand by ήταν.... το δεύτερο μοτέρ που δούλευε κανονικά!

Αν το πρόβλημα ήταν και στα 2....τρέχα γύρευε!

Φταίνε τα μοτέρ; η control board των μοτέρ; το χειριστήριο δε δίνει εντολή; το καλώδιο του;

Δε τα λέω ρητορικά γιατί έχουν αλλαχτεί κιόλας χειριστήρια και καλώδια με ίδια συμπτώματα!

Αυτές τις μέρες που τα έψαχνα έπαθα μια πλάκα πάντως...

Ως τεχνικός απορώ.

Δε θα ρώταγα πάντως π.χ. στο πλανητάριο για κόστος επισκευής.Μετά το σοκ που διάβασα για το φίλο που ζήτησε manual και του είπαν να το ζητήσει από εκεί που το αγόρασε....

Είναι η νοοτροπία μας λάθος.

Παλιότερα δούλευα σε μεγάλη εταιρεία που είχαμε την αντιπροσωπεία πολύ γνωστής γιαπωνέζικης φίρμας καταναλωτικών προιόντων και όταν μας ζήταγαν ένα manual το δίναμε χωρίς καμία ερώτηση κι ας ξέραμε ότι ήταν από παραεισαγωγή!

Και ΠΑΝΤΑ είχαμε stock ανταλακτικά και αν για κάποιο λόγο δεν υπήρχε ,ΚΑΝΙΒΑΛΙΖΑΜΕ καινούριο προιόν, εξυπηρετούσαμε τον πελάτη άμεσα και η παραγγελία γίνοταν προς αποκατάσταση του καινούριου!

Αυτά πάνε πια.Όλα στο βωμό του κέρδους και μόνο.

Κι έχω κι άλλο ένα πολύ χειρότερο γεγονός πάνω στο θέμα που θα το αναφέρω μόνο σε προσωπική επαφή,γιατί αν το γράψω θα ανάψω φωτιές.

Σύνδεσμος για σχόλιο
Κοινή χρήση σε άλλους ιστότοπους

Εγώ το SE το έχω δουλέψει 10 μήνες. Γύρω στις 30-40 παρατηρήσεις και άλλες 20 δοκιμές και ρυθμίσεις. Πάνω από 100 ώρες. Αν είχε πρόβλημα από την μάνα του θα το είχε εμφανίσει φαντάζομαι. Αν εμφανίσει πρόβλημα από φθορά βασίζομαι σε σένα, επαγγελματικά εννοείται.

 

Σίγουρα θα το είχε εμφανίσει.

Βάλε στο google nexstar motor erratic movement ή nexstar motor problem ή κάτι παρόμοιο τελοσπάντων.Αν και δεν έχει νόημα αφού είσαι οκ.

Μη το πολυ μελετάς κιόλας :-$

Σύνδεσμος για σχόλιο
Κοινή χρήση σε άλλους ιστότοπους

Αντε μπραβο ρε συ Στρατο!!!!!!!! ρε συ, αφου εχεις χερακι καλο ρε συ , τι φοβοσουν..

Θα σε παρω μετα να σου πω τα συνχαρητηρια δια τηλεφωνου (να σε βρισω και λιγο που δεν με φωναξες να το ευχαριστηθουμε μαζι επι του κατασκευαστικου... :evil: )

82758172.gif
Σύνδεσμος για σχόλιο
Κοινή χρήση σε άλλους ιστότοπους

2 λόγοι που δε σου είπα :-# 8) ...Και θα είμαι ειλικρινής...

Στην αρχή δεν είπα τίποτα στη σύζυγο για να γλυτώσω τη μάχη...Που πετάς λεφτά κ.λ.π.

Έκατσα λοιπόν με το που γύρισα από τη δουλειά και δούλευα σα μυρμήγκι πάνω στη βάση για να δω αν μπορέσω να το φτιάξω πριν έρθει.

Ήρθε...το τηλεσκόπιο ήταν έτοιμο και στη θέση του...τα πάντα στο σπίτι τακτοποιημένα (μη σου πω πως ήταν την ώρα της επισκευής...) και μετά πλέον εκ του ασφαλούς :cheesy: τις είπα τα πάντα.

 

Πάντως φοβήθηκα πολύ στην αρχή μήπως είχε κάψει καμία περιέλιξη.Και δεν υπάρχει περίπτωση να κάτσω ποτέ να ξανακάνω περιέλιξη.

Περιέλιξη; last year!

Αν και από ότι είδες στις φωτογραφίες είναι ΟΛΟΚΑΙΝΟΥΡΙΑ!

Το τηλεσκόπιο πρακτικά είναι αμεταχείριστο! Και αν δε το έφτιαχνα θα συνέχιζε να είναι!

Άσε που όταν έπεσε το ελατήριο και δε το έβρισκα τα χρειάστηκα 2 φορές!!!

Τέτοιες επεμβάσεις πάντα έχουν φόβο.

Το συμπέρασμα που βγήκε πάντως από την περιπέτεια αυτή, είναι ότι

ΕΛΕΓΧΟΥΜΕ ΚΑΛΑ (ΙΔΙΩΣ ΤΑ ΡΟΜΠΟΤΙΚΑ) ΠΡΙΝ ΑΓΟΡΑΣΟΥΜΕ.

 

Υ.Γ. Σε μια από τις περιπτώσεις που βρήκα σε δίαφορα φόρουμ,σε κάποιον του παρουσίασε το πρόβλημα με το που το έβγαλε από το κουτί.Το έστειλε λοιπόν πίσω στη celestron και του το ξαναέστειλαν πίσω με καινούριο μοτέρ.Ε μετά από μερικά λεπτά τα ίδια!Και ξανά μανά πίσω....

Αυτό σημαίνει ότι το QUALITY CONTROL τους, πάσχει από ανίατη ασθένεια.

Ξέρω γιατί το κάνουν.Όσο και αν φαίνεται περίεργο ,τους συμφέρει οικονομικά!!!

Σύνδεσμος για σχόλιο
Κοινή χρήση σε άλλους ιστότοπους

2 λόγοι που δε σου είπα :-# 8) ...Και θα είμαι ειλικρινής...

Στην αρχή δεν είπα τίποτα στη σύζυγο για να γλυτώσω τη μάχη...Που πετάς λεφτά κ.λ.π.

Έκατσα λοιπόν με το που γύρισα από τη δουλειά και δούλευα σα μυρμήγκι πάνω στη βάση για να δω αν μπορέσω να το φτιάξω πριν έρθει.

Ήρθε...το τηλεσκόπιο ήταν έτοιμο και στη θέση του...τα πάντα στο σπίτι τακτοποιημένα (μη σου πω πως ήταν την ώρα της επισκευής...) και μετά πλέον εκ του ασφαλούς :cheesy: τις είπα τα πάντα.

 

Η ενασχόληση αυτή είναι ο μόνος λόγος για τον οποίο έχω αποκρύψει κάτι (προσωρινά) από την γυναίκα μου. Της τα λέω και εγώ λάου- λάου κατά την ρήση του λαού. Είναι ένας από τους λόγους που περιορίζομαι σε μικρά τηλεσκόπια (stealth τα ονομάζω εγώ). Ο άλλος είναι πως το μεγάλο δεν αξιοποιείται επαρκώς κατά την αστική χρήση.

Όχι πως θα έφερνε αντιρρήσεις, αλλά ξέρω πως είμαι υπερβολικός στις αγορές και εφ’ όσον το καταλαβαίνω εγώ, πόσο μάλλον εκείνη. Θα έπρεπε να υποστώ κάποια σχόλια που θα πονούσαν, επειδή ακριβώς είναι αληθή.

Είναι σαν να έχεις κάποια φιλενάδα ονόματι Ουρανία, στην οποία παίρνεις ακριβά δωράκια και ξενυκτάς μαζί της τα βράδια, αφήνοντας την συμβία να καθεύδει μόνη . Είναι υπέροχο αλλά και ενοχικό ταυτοχρόνως.

Άντρες από τον Άρη, γυναίκες απ’ την Αφροδίτη!

Α! Σε όσους φανεί η παρέμβαση αυτή ως εκτός θέματος –όπως έγινε στο παρελθόν- σας καταριέμαι να παντρευτείτε με μια γυναίκα όμορφη και έξυπνη, τόσο που να μην της διαφεύγει τίποτε και να έχει στα πάντα λόγο. Τότε ΔΕΝ θα ακούσω τον πόνο σας και να με πληρώνατε που λέει ο λόγος.

:mrgreen:

Οὖτιν με κικλήσκουσι

 

My Optics

Σύνδεσμος για σχόλιο
Κοινή χρήση σε άλλους ιστότοπους

Αστο Κωστα.. εχει γινει ειδη.... οταν γινετε η αγορα περι αστρονομικου περιεχομενου περναω πρωτα απο την γυναικα, για αυτο ειπα κατσε να τα παρω ολα τωρα γιατι μετα οτι θελω θα λεω ->

 

ναι γλυκια μου θα παρεις το φορεμα εσυ και θα παρω το προσοφθαλμιο εγω

 

8-[ 8-[

82758172.gif
Σύνδεσμος για σχόλιο
Κοινή χρήση σε άλλους ιστότοπους

Τώρα μαζεύω τι χρειάζεται για σύνδεση με υπολογιστή.

Καλώδια,αντάπτορες κ.λ.π.

Αν επιτύχει το project θα ελέγξω συμβατότητες με διάφορους adaptors,firmware updates και αν προσφέρουν τίποτα όπως καλύτερο όπως καλύτερο goto,καλύτερο tracking ή αναβαθμίσεις στη βάση δεδομένων,συμβατότητες με διάφορα προγράμματα κ.λ.π.

Φυσικά θα απαιτήσει αρκετό χρόνο και επίσης δε ξέρω αν θα ενδιέφερε κάτι τέτοιο.

Δε ξέρω πόσοι την έχουν τη βάση και ακόμα πόσους από αυτούς θα τους ενδιέφερε ο έλεγχος της μέσω η/υ.

Σύνδεσμος για σχόλιο
Κοινή χρήση σε άλλους ιστότοπους

Μια που θα το κάνεις δοκίμασε το πρόγραμμα Nexremote. Μπορείς να χειριστείς την βάση με ασύρματο gamepad. Εγώ έχω το Logitech Wireless Rumblepad II και δουλεύει άψογα, η αίσθηση είναι απερίγραπτη. Το netbook μου διαβάζει τις πληροφορίες με μια sexy γυναικεία φωνή και δεν κοιτάζω την οθόνη.

Πάντως, αφού το δοκίμασα και είδα πως γίνεται, προτιμώ τελικά την απλή χρήση, χωρίς υπολογιστή. Είναι πιο γρήγορο και πιο εύκολο. Αν δεν βαριέσαι όμως, το Nexremote και τα προγράμματα ASCOM σου επιτρέπουν να παίξεις πολύ.

Οὖτιν με κικλήσκουσι

 

My Optics

Σύνδεσμος για σχόλιο
Κοινή χρήση σε άλλους ιστότοπους

Επειδή δε πιστεύω ότι υπάρχει ενδιαφέρον δε θα κάνω ιδιαίτερο θέμα και δε θα κρατήσω σημειώσεις ,φωτογραφίες κ.λ.π.

 

Πίσω στη συγκεκριμένη επισκευή τώρα.

Αν κάποιος αποφασίσει όντως να λύσει το μοτέρ,θέλει προσοχή η επανατοποθέτηση του σταθερού μαγνήτη(φαίνεται κάτω δεξιά στην τελευταία φωτογραφία).

Σημειώστε με ένα μαρκαδοράκι τη θέση που ήταν.

Γιατί αν τοποθετηθεί ανάποδα (180 μοίρες) αναποδογυρίζει η πολικότητα.

Θα το καταλάβουμε επειδή θα μας έρθουν ανάποδα τα κουμπιά του αζιμουθίου στο χειριστήριο.

Και ακόμα και reverse να τα κάνουμε από το μενού ,θα έχουμε μια τρύπα στο νερό ,γιατί το τηλεσκόπιο μας ,θα ψάχνει το βορρά στο Νότο.

Θα του βάζουμε τον πολικό αστέρα στο alingment και θα μπερδευτεί μιας και θα καταλαβαίνει ότι του δίνουμε εμείς τον πολικό στο νότο,με αποτέλεσμα να κάνει ασταμάτητους κύκλους ](*,)

Σύνδεσμος για σχόλιο
Κοινή χρήση σε άλλους ιστότοπους

Δημιουργήστε έναν λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είσαι μέλος για να αφήσεις ένα σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε για έναν νέο λογαριασμό στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!.

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Συνδεθείτε

Έχετε ήδη λογαριασμό? Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
×
×
  • Δημιουργία νέου...

Σημαντικές πληροφορίες

Όροι χρήσης