Jump to content

Τέλος στην Αστρονομία από το Λύκειο δίνει ο Υπουργός Παιδεία


Προτεινόμενες αναρτήσεις

οχι οι θεωρητικες (θρησκειολογια, φιλοσοφια, φιλολογια, λογοτεχνια κτλ).

 

H αλήθεια βεβαια είναι, όσο και αν δεν είναι βολική, ότι δεν είναι όλοι οι άνθρωποι ικανοί να καταλάβουν τα, κατα την άποψή σου φυσικά,"χρήσιμα μαθήματα"., ο ανθρώπινος εγκέφαλος δεν δουλεύει κοινά για όλους και ας φωνάζουμε όσο θέλουμε.

Και εν΄πάσει περιπτώσει, οσο εμείς πιστεύουμε ότι οι "άχρηστες φιλολογίες και φιλοσοφίες και λογοτεχνίες" (Θεός φυλάξοι αδερφέ όχι και έτσι) άλλο τόσο κάποιοι πιστεύουν τό ίδιο για τα μαθηματικά και τη γεωμετρία τη χημεία και φυσικά την αστροομία, που το πιθανότερο είναι να τους είναι παντελώς άχρηστα σε ΟΛΗ τους τη ζωή.

Δεν διαφωνώ με την αγανάκτηση που μπορεί να νοιώθουμε (αν και λίγο υπερβολική κατα την ταπεινή μου άποψη) για την κατάργησης Αστρονομίας, αλλα ας μην πηγαίνουμε στο άλλο άκρο προτείνοντας μαθήματα για αποκεφαλισμό προσπαθόντας να πάρει χάρη. Εξ άλλου η κατάργηση ή διατήρηση ενός μαθήματος στο πρόγραμμα δεν είναι θέμα μαθησιακό, είναι πολιτικό, εξοικονόμισης πόρων και στο πλαίσιο και μόνο της γενικότερης πολιτικής διάλυσης των πάντων.

Και τέλος αναρωτιέμαι: Αν τελικά ο στόχος να καταλήξουμε μαθησιακά στο επίπεδο των μονοδιάστατων, αυτιστικών άμοιρων τεχνικών ¨μεγαλοφυιών" που τους αφήνει αδιάφορο οτιδήποτε δεν είναι μέσα στο γνωστικό τους πεδίο, τοτε ναι, by all means, καταργήστε τα πάντα, και ο "Θαυμαστός Καινούργιος Κόσμος" (που δυστυχώς φίλε μου ανήκει και αυτός στη ΄'αχρηστη Φιλολογία και Λογοτεχνία") είναι πολύ πιό κοντά από όσο φοβόμαστε

 

Φιλικά

Δημήτρης

 

Καταρχας ολα ειναι σχετικα. Οταν λεω κατι αχρηστο, δε σημαινει πως ειναι απολυτα αχρηστο αλλα "αχρηστο" σχετικα με κατι αλλο που ειναι πολυ πιο χρησιμο, παντα κατ' εμε.

 

Χρησιμο ειναι αυτο που εχει πρακτικη αξια, οχι επειδη το γνωριζουμε μονο αλλα επειδη υπαρχει αντικτυπος εξαιτιας αυτης της γνωσης.

 

Τι θελω να πω με αυτο; Το να διδασκονται οι μαθητες τα βασικα της αστρονομιας, δεν θα τους κανει αστρονομους, θα κανει κατι αλλο ομως που ειναι πιο σημαντικο. Θα τους κανει να κοιταξουν ψηλα και να σκεφτουν οπως ΠΡΕΠΕΙ να σκεφτεται ενας πολιτισμενος ανθρωπος.

 

Δηλαδη να καταλαβουν περιπου τι γινεται στο συμπαν. Που βρισκομαστε εμεις και ποια η θεση μας.

Να καταλαβουν τη διαφορα μεταξυ της αστρολογιας/θρησκοληψιας/προκαταληψης και της πραγματικοτητας.

Να φιλοσοφησουν το νοημα της ζωης...

και αλλα πολλα...

Σύνδεσμος για σχόλιο
Κοινή χρήση σε άλλους ιστότοπους

  • Απαντήσεις 86
  • Created
  • Τελευταία απάντηση

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

 

Τα θρησκευτικα ποια ηθικη αξια διδασκουν; Να σκοτωνεις οποιον δουλευει το Σαββατο, επειδη ειναι ιερη μερα; Η Παλαια Διαθηκη διδασκει διαστροφη, κακια και εκδικητικοτητα οχι ηθικες αξιες... :?:

 

Η θρησκεια και η επιστημη ειναι αντιθετες εννοιες. Το ενα διδασκει τον δογματισμο, το αλλο την ερευνα και την ανακαλυψη.

 

Σε ένα κομμάτι θα συμφωνήσω. Ότι η Επιστήμη και Θρησκεία είναι αλληλοαναιρούμενες και όχι αλληλένδετες. Όσο για την ερώτηση σας, τι να απαντήσω. Αν θεωρείτε πως ο Χριστιανισμός είναι μόνο εκκλησία κάθε Κυριακή, νηστεία και ότι ξεκίνησε η ζωή από τον Αδαμ και την Εύα, απλά θα πω ότι λυπάμαι.

 

Θεωρώ πρέπον για έναν επιστήμονα εκκολαπτόμενο ή μη όχι μόνο να έχει μυαλό ανοιχτό αλλά και κριτική σκέψη. Να δέχεται και να φιλτράρει τα όποια διαβάζει και μαθαίνει. Ένας φανατικός άθεος για μένα ισούται με έναν θρησκόληπτο. Γιατί? Γιατί απλά και οι δύο τείνουν να είναι κοντόφθαλμοι και κλειστόμυαλοι. Δεν δέχεται κανείς το διαφορετικό. Πώς τότε κάποιος θα κάνει την σπουδαία ανακάλυψη, αν δεν έχει την ικανότητα να βλέπει πράγματα υπό άλλη διάσταση?Επίσης παρατήρησα, ότι χρησιμοποιούνται σε μερικά ποστ πολύ βαρβάτες λέξεις ισοπεδώνοντας αβίαστα είτε τα Θρησκευτικά είτε την Λογοτεχνία, είτε ακόμη και την Φιλοσοφία ( :shock: ) απορώ..Οι μεγαλύτερες ανακαλύψεις στον 20ο αιώνα έγιναν από επιστήμονες (Einstein, Planck κλπ), που ήταν αρκετά επηρεασμένοι από φιλοσοφικά ρεύματα ( Θετικισμός, Αιτιοκρατια κλπ. )

 

Αυτά ήθελα να προσθέσω. Θεωρώ πώς υπάρχουν σημαντικότερα θέματα που χρήζουν επίλυσης την δεδομένη περίοδο.

Σύνδεσμος για σχόλιο
Κοινή χρήση σε άλλους ιστότοπους

 

Καταρχας ολα ειναι σχετικα. Οταν λεω κατι αχρηστο, δε σημαινει πως ειναι απολυτα αχρηστο αλλα "αχρηστο" σχετικα με κατι αλλο που ειναι πολυ πιο χρησιμο, παντα κατ' εμε.

 

Χρησιμο ειναι αυτο που εχει πρακτικη αξια, οχι επειδη το γνωριζουμε μονο αλλα επειδη υπαρχει αντικτυπος εξαιτιας αυτης της γνωσης.

 

Τι θελω να πω με αυτο; Το να διδασκονται οι μαθητες τα βασικα της αστρονομιας, δεν θα τους κανει αστρονομους, θα κανει κατι αλλο ομως που ειναι πιο σημαντικο. Θα τους κανει να κοιταξουν ψηλα και να σκεφτουν οπως ΠΡΕΠΕΙ να σκεφτεται ενας πολιτισμενος ανθρωπος.

 

Δηλαδη να καταλαβουν περιπου τι γινεται στο συμπαν. Που βρισκομαστε εμεις και ποια η θεση μας.

Να καταλαβουν τη διαφορα μεταξυ της αστρολογιας/θρησκοληψιας/προκαταληψης και της πραγματικοτητας.

Να φιλοσοφησουν το νοημα της ζωης...

και αλλα πολλα...

 

Ακριβως φίλε μου. Η άποψη των πραγμάτων είναι πάντα υποκειμενική. Και εννοώ ότι έχοντας αυτό κατα νού, όταν αυτή είναι η δική μας φιλοσοφία περί ζωής, όταν περιμένουμε απο τους άλλους να μας αντιπετωπίζουν με αυτό τον τρόπο, δεν μπορούμε, ή μάλλον δεν μας επιτρέπεται να φερόμαστε εμείς διαφορετικά επειδή έτσι μας βολεύει, ή επειδη θεωρούμε ότι ναι μεν όλα είναι σχετικά, αλλα μάλλον τα δικά μας είναι πιο σχετικά απο των άλλων (και αυτό απο βιβλίο είναι! Είδες;)

Και θεωρώ ότι ένας άνθρωπος με μόρφωση και κουλτούρα, δεν μπορεί να αντιμετωπίζει τη ζωή κάτω απο τα γυαλιά της προσωπικής του πρεσβυωπίας. Και η μόρφωσή του αυτή, μπορεί να προέρχεται απο δεκάδες πηγές, εξίσου χρησιμες για την κοινωνία, όσο η αστρονομία, η Γεωμετρία και η Φυσική.

Γιατί δεν μπορούμε να αγνοούμε τη συνεισφορά στη διαμόρφωση αυτού που είμαστε ενός Ελύτη, ενός Καζαντζάκη, ενός Σαρτρ, ενός Σω, κάποιων Beatles, ενός Πικάσο, ενός Μοντιλιάνι, μίας Αρβελέρ, μιάς και ενός απο το είδος μας μόνο και μόνο γιατι δεν συνεισέφεραν στην επιστήμη. Γιατί μπορεί να μην το έκαναν, οι εικόνες που καρφώθηκαν όμως στο μυαλό μας μέσα απο το έργο τους έχουν την ίδια δύναμη με αυτή ενός γραμμικού επιταχυντή.

Φιλικοτατα

Δημητρης

Δημήτρης
Σύνδεσμος για σχόλιο
Κοινή χρήση σε άλλους ιστότοπους

Είμαστε εκτός θέματος ούτως ή άλλως, οπότε ας αναφέρω το εξής αξιοπερίεργο. Στην ιατρική (και όχι μόνο στην ψυχιατρική) εκείνοι που έχουν την χειρότερη συμμόρφωση με τις φαρμακευτικές αγωγές είναι συχνότερα άνδρες με υπόβαθρο θετικών επιστημών. Δεν θα περίμενε κανείς να αρνούνται μια επιστήμη με έναν από τους ταχύτερους ρυθμούς εξέλιξης (λόγω επενδύσεων για έρευνα φυσικά) και μάλιστα με κίνδυνο της ζωής τους. Ως εκ τούτου, το να γίνεις ένας θετικός επιστήμων, ακόμη και σπουδαίος, δεν σημαίνει πως έχεις ολοκληρωθεί ως άτομο.

Γελώ από μέσα μου όταν ακούω σαν δικαιολογία το "δεν μου αρέσουν τα χημικά" από κάποιον που είχε 20 στη χημεία και κατεβάζει μισό μπουκάλι σκάτς κάθε βράδυ για να καταλαγιάσει το άγχος -χώρια το τσίπουρο- προκειμένου να αποφύγει ένα χαπάκι με 3500 κλινικές έρευνες και 50 συστηματικές ανασκοπήσεις.

Οὖτιν με κικλήσκουσι

 

My Optics

Σύνδεσμος για σχόλιο
Κοινή χρήση σε άλλους ιστότοπους

 

Τα θρησκευτικα ποια ηθικη αξια διδασκουν; Να σκοτωνεις οποιον δουλευει το Σαββατο, επειδη ειναι ιερη μερα; Η Παλαια Διαθηκη διδασκει διαστροφη, κακια και εκδικητικοτητα οχι ηθικες αξιες... :?:

 

Η θρησκεια και η επιστημη ειναι αντιθετες εννοιες. Το ενα διδασκει τον δογματισμο, το αλλο την ερευνα και την ανακαλυψη.

 

Σε ένα κομμάτι θα συμφωνήσω. Ότι η Επιστήμη και Θρησκεία είναι αλληλοαναιρούμενες και όχι αλληλένδετες. Όσο για την ερώτηση σας, τι να απαντήσω. Αν θεωρείτε πως ο Χριστιανισμός είναι μόνο εκκλησία κάθε Κυριακή, νηστεία και ότι ξεκίνησε η ζωή από τον Αδαμ και την Εύα, απλά θα πω ότι λυπάμαι.

 

Θεωρώ πρέπον για έναν επιστήμονα εκκολαπτόμενο ή μη όχι μόνο να έχει μυαλό ανοιχτό αλλά και κριτική σκέψη. Να δέχεται και να φιλτράρει τα όποια διαβάζει και μαθαίνει. Ένας φανατικός άθεος για μένα ισούται με έναν θρησκόληπτο. Γιατί? Γιατί απλά και οι δύο τείνουν να είναι κοντόφθαλμοι και κλειστόμυαλοι. Δεν δέχεται κανείς το διαφορετικό. Πώς τότε κάποιος θα κάνει την σπουδαία ανακάλυψη, αν δεν έχει την ικανότητα να βλέπει πράγματα υπό άλλη διάσταση?Επίσης παρατήρησα, ότι χρησιμοποιούνται σε μερικά ποστ πολύ βαρβάτες λέξεις ισοπεδώνοντας αβίαστα είτε τα Θρησκευτικά είτε την Λογοτεχνία, είτε ακόμη και την Φιλοσοφία ( :shock: ) απορώ..Οι μεγαλύτερες ανακαλύψεις στον 20ο αιώνα έγιναν από επιστήμονες (Einstein, Planck κλπ), που ήταν αρκετά επηρεασμένοι από φιλοσοφικά ρεύματα ( Θετικισμός, Αιτιοκρατια κλπ. )

 

Αυτά ήθελα να προσθέσω. Θεωρώ πώς υπάρχουν σημαντικότερα θέματα που χρήζουν επίλυσης την δεδομένη περίοδο.

 

Εαν ο Αινσταιν βασιζοταν στη θρησκεια, δεν θα ειχε δημιουργησει οτι δημιουργησε. Αυτο και μονο φθανει και περισσευει για να καταδειξει τι πραγματικα εχει αξια και τι οχι.

Σύνδεσμος για σχόλιο
Κοινή χρήση σε άλλους ιστότοπους

Παιδιά, ευχαρίστως να κάνουμε τη συζήτηση Θρησκεία vs Επιστήμη/Λογική αλλά δεν εχω νόημα να την κάνουμε εδώ διότι δεν είναι δυνατόν να παρουσιαστούν με πλήρη έκταση τα επιχειρήματα του καθενός διότι δεν αρμόζει στο forum....

 

Τώρα ειμαι απολύτως βέβαιως ότι κανένας όλοι μας ειμαστε αντίθετοι στην κατάργηση της Αστρονομίας κ φυσικά είναι γελοίο η διατήρηση παλαιολιθικών μαθημάτων όπως τα Θρησκευτικά-Χριστιανικά (που θα έπρεπε προ πολλού να αντικαταστασουν από Θρησκειολογία).

Κ σίγουρα κανένα μάθημα (βλεπε Λογοτεχνία, Φιλοσοφία) δεν θα έπρεπε να μας φαίνεται άχρηστο ή να αφηνουμε άλλους να το θεωρούν περισσότερο ή λιγότερο χρήσιμο διότι όντως πολλές φορές παιζουν σημαντικο ρόλο σε πολλούς ΕΠιστήμονες.

 

Τωρα όσον αφορά ηθική/αξίες κλπ...είμαι σίγουρος ότι ο καθένας της βρίσκει από διαφορετικές πηγές..πχ. από τους γονείς του ή το καλλίτερο..τις φτιάχνει μόνος του!!

PixInsight 1.8 RC7

 

Δημήτρης Πλατής

Σύνδεσμος για σχόλιο
Κοινή χρήση σε άλλους ιστότοπους

Επειδή ερωτήθηκα για δύο όρους

 

Ρεντουκτιονισμός (Reductionism) είναι η φιλοσοφική θέση που υποστηρίζει το ότι ένα σύνθετο σύστημα δεν είναι τίποτε άλλο παρά το άθροισμα των μερών του και πως μια περιγραφή του μπορεί να μειωθεί σε περιγραφή των επί μέρους συστατικών.

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Reductionism

 

Homo Universalis είναι ο χαρακτηρισμός του ιδανικού ανθρώπου της Αναγέννησης (15ος-16ος αιώνας). Η ονομασία είναι λατινική και σημαίνει «καθολικός, συνολικός άνθρωπος». Ουσιαστικά είναι αυτό που λέμε "Πολυμαθής"

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Polymath

Οὖτιν με κικλήσκουσι

 

My Optics

Σύνδεσμος για σχόλιο
Κοινή χρήση σε άλλους ιστότοπους

Μου είναι παγερά αδιάφορο το ότι καταργήθηκε η αστρονομία από τα σχολεία. Όλα γίνονται για οικονομικούς λόγους. Εδώ καταργούνται νοσοκομεία, γηροκομεία για να απολυθούν άνθρωποι. Ευνουχίζεται η έρευνα στα Πανεπιστήμια…..

 

Τι έγινε πήραμε ένα τηλεσκόπιο και γίναμε υπέρμαχοι της αστρονομίας;;

Τελικά ο θρησκευτικός φανατισμός μας φταίει…..

ΜΑΝΟΥΣΟΣ : ΚΑΤ΄ΟΝΟΜΑ «ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗΣ» ΤΗΛΕΣΚΟΠΙΩΝ-----ΠΡΟΣΟΧΗ

Οι κατασκευές του :

https://www.astrovox.gr/forum/viewtopic.php?t=26016=asc&start=165

https://www.astrovox.gr/forum/viewtopic.php?t=26016=asc&start=150

Σύνδεσμος για σχόλιο
Κοινή χρήση σε άλλους ιστότοπους

 

Εαν ο Αινσταιν βασιζοταν στη θρησκεια, δεν θα ειχε δημιουργησει οτι δημιουργησε. Αυτο και μονο φθανει και περισσευει για να καταδειξει τι πραγματικα εχει αξια και τι οχι.

 

Για να κλείνει το θέμα, οι τρεις προλαλήσαντες με κάλυψαν αρκετά :) Όσο σε αυτό που αναφέρεστε, είναι μεγάλο λάθος και κατά την άποψη μου, να στηρίζεστε σε καλούπια και ισοπεδώνετε έτσι αβίαστα τι έχει αξία και τι όχι.( Ημιμάθεια? ) Γιατί πρέπει να σας αναφέρω ότι αρκετοί επιστήμονες ήσαν θρησκευόμενοι. Ο Hoyle για παράδειγμα, που ήταν από τους σπουδαίους κοσμολόγους την δεκαετία του '60- '70. Μάλιστα ο Einstein, και ο Hawking είχαν αναφερθεί πολλές φορές στην έννοια του Θεού ως τρόπο εσωτερικής αναζήτησης.

 

Κανείς δεν ανέφερε την Θρησκεία ως τρόπο ανακάλυψης νέων πραγμάτων οπότε κακώς χρησιμοποιείτε έννοιες που δεν ειπώθηκαν. από κανέναν και δε, από εμένα.

 

Δεν έχω κάτι άλλο να προσθέσω.

Σύνδεσμος για σχόλιο
Κοινή χρήση σε άλλους ιστότοπους

Όσο εμείς συζητάμε περί θρησκείας και επιστήμης κάποιος θα πρέπει να ενημερώσει το Δ.Σ. των Συλλόγων για το θέμα να γίνει ένα κάλεσμα διαμαρτυρία και να το στείλουμε σε βουλευτές και πανεπιστήμια ν απάρουν θέση αντί να λέμε αν πρέπει ή δεν πρέπει να Θρησκευτικά να είναι στο σχολικό πρόγραμμα

 

Υπάρχει το κείμενο από την συνάντηση των Δ.Σ. του 2010 στην Αθήνα. Νομίζω ότι θα πρέπει να ταρακουνήσουμε τα ΜΜΕ και να βομβαρδίσουμε το μέιλ του υπουργού Παιδείας με το θέμα.

Χρίστος "WorkaholiC" Σωτηρόπουλος

Εθνικός Συντονιστής για τους Αστρονόμους Χωρίς Σύνορα & για τους Αστρονόμους των Πεζοδρομίων

Έφορος Εκπαιδευτικών Θεμάτων του Σ.Φ.Α.Κ.

http://www.sfak.org Facebook: www.facebook.com/groups/sfakorg

Σύνδεσμος για σχόλιο
Κοινή χρήση σε άλλους ιστότοπους

Όσο εμείς συζητάμε περί θρησκείας και επιστήμης κάποιος θα πρέπει να ενημερώσει το Δ.Σ. των Συλλόγων για το θέμα να γίνει ένα κάλεσμα διαμαρτυρία και να το στείλουμε σε βουλευτές και πανεπιστήμια ν απάρουν θέση αντί να λέμε αν πρέπει ή δεν πρέπει να Θρησκευτικά να είναι στο σχολικό πρόγραμμα

 

Υπάρχει το κείμενο από την συνάντηση των Δ.Σ. του 2010 στην Αθήνα. Νομίζω ότι θα πρέπει να ταρακουνήσουμε τα ΜΜΕ και να βομβαρδίσουμε το μέιλ του υπουργού Παιδείας με το θέμα.

 

3 Χρόνια υπάρχει το σχετικό κείμενο και δεν έγινε τίποτα??? 3 ΧΡΟΝΙΑ??? [-( Μέχρι και υπογραφές σε site μαζεύτηκαν για να μην φύγει το μάθημα και μάλλον έμεινε στην ιστοσελίδα να το κοιτάνε οι επισκέπτες..Ντροπή.. [-(

 

Και από ότι ξέρω το Δ.Σ. των συλλόγων είναι ενημερωμένο καιρό τώρα από τον Βόλο για το θέμα αυτό..Αλλά πιο σημαντικά πράγματα έπρεπε να γίνουν φαίνεται.. ](*,)' #-o

Σύνδεσμος για σχόλιο
Κοινή χρήση σε άλλους ιστότοπους

 

Εαν ο Αινσταιν βασιζοταν στη θρησκεια, δεν θα ειχε δημιουργησει οτι δημιουργησε. Αυτο και μονο φθανει και περισσευει για να καταδειξει τι πραγματικα εχει αξια και τι οχι.

 

Για να κλείνει το θέμα, οι τρεις προλαλήσαντες με κάλυψαν αρκετά :) Όσο σε αυτό που αναφέρεστε, είναι μεγάλο λάθος και κατά την άποψη μου, να στηρίζεστε σε καλούπια και ισοπεδώνετε έτσι αβίαστα τι έχει αξία και τι όχι.( Ημιμάθεια? ) Γιατί πρέπει να σας αναφέρω ότι αρκετοί επιστήμονες ήσαν θρησκευόμενοι. Ο Hoyle για παράδειγμα, που ήταν από τους σπουδαίους κοσμολόγους την δεκαετία του '60- '70. Μάλιστα ο Einstein, και ο Hawking είχαν αναφερθεί πολλές φορές στην έννοια του Θεού ως τρόπο εσωτερικής αναζήτησης.

 

Κανείς δεν ανέφερε την Θρησκεία ως τρόπο ανακάλυψης νέων πραγμάτων οπότε κακώς χρησιμοποιείτε έννοιες που δεν ειπώθηκαν. από κανέναν και δε, από εμένα.

 

Δεν έχω κάτι άλλο να προσθέσω.

 

 

Δεν εχει καμια σημασια ποιος επιστημονας ηταν θρησκευομενος και ποιος οχι. Σημασια εχει οτι τα επιτευγματα τους βασιστηκαν κατα 100% στην επιστημη και κατα 0% στη θρησκεια. Κανενας τυπος των μαθηματικων, της φυσικης ή της χημειας δεν προεκυψε απο την Παλαια, την Καινη Διαθηκη, το Κορανι και το Ταλμουδ.... Σε μερικα πραγματα πρεπει να ειμαστε απολυτοι διοτι ειναι απο μονα τους τα ιδια, απολυτα.

Σύνδεσμος για σχόλιο
Κοινή χρήση σε άλλους ιστότοπους

 

Τι έγινε πήραμε ένα τηλεσκόπιο και γίναμε υπέρμαχοι της αστρονομίας;;

Τελικά ο θρησκευτικός φανατισμός μας φταίει…..

 

Αυτο ελπιζω να μην απευθυνεται προς το προσωπο μου...

Σύνδεσμος για σχόλιο
Κοινή χρήση σε άλλους ιστότοπους

Τι έγινε πήραμε ένα τηλεσκόπιο και γίναμε υπέρμαχοι της αστρονομίας;;

Τελικά ο θρησκευτικός φανατισμός μας φταίει…..

Δεν χρειαζεται να εχεις τηλεσκοπιο για να γινεις υπερμαχος της Αστρονομιας,οπως δεν χρειαζεται να ξερεις επικαμπυλια ολοκληρωματα και αναλυση Fourrier για να γινεις υπερμαχος των Μαθηματικων,ή να εχεις διαβάσει Ελυτη για να γινεις υπερμαχος της ποιησης.Το σχολιο σου ηταν τουλαχιστον αστοχο.

Στο θεμα μας,αρκετη Ελληνικη Ιστορια μαθαινουν τα παιδια στα σχολεια για να φορτωνουν τα μυαλα τους και με την Εβραικη ιστορια.Να γινει μαθημα επιλογης να τη μαθαινει οποιος θελει.

Στη νεα ταξη πραγματων,τα πραγματα ειμαστε εμεις...
Σύνδεσμος για σχόλιο
Κοινή χρήση σε άλλους ιστότοπους

Τι έγινε πήραμε ένα τηλεσκόπιο και γίναμε υπέρμαχοι της αστρονομίας;;

Τελικά ο θρησκευτικός φανατισμός μας φταίει…..

Δεν χρειαζεται να εχεις τηλεσκοπιο για να γινεις υπερμαχος της Αστρονομιας,οπως δεν χρειαζεται να ξερεις επικαμπυλια ολοκληρωματα και αναλυση Fourrier για να γινεις υπερμαχος των Μαθηματικων,ή να εχεις διαβάσει Ελυτη για να γινεις υπερμαχος της ποιησης.Το σχολιο σου ηταν τουλαχιστον αστοχο.

Στο θεμα μας,αρκετη Ελληνικη Ιστορια μαθαινουν τα παιδια στα σχολεια για να φορτωνουν τα μυαλα τους και με την Εβραικη ιστορια.Να γινει μαθημα επιλογης να τη μαθαινει οποιος θελει.

 

Και να ηταν ιστορια, παλι καλα... Μυθολογια ειναι στην πραγματικοτητα, η διδασκαλια του Νωε και του Αδαμ. Αφαιρεσαν την Πληροφορικη, αφαιρουν την Αστρονομια, και θα κρατησουν τον Αδαμ και τον Ιακωβ, επειδη.... η μυθολογια ειναι πιο σημαντικη απο την επιστημη.... ](*,) ](*,) ](*,) ](*,) =D>

Πραγματικα μιλαμε για κωμικοτραγικες καταστασεις.

 

Σύνδεσμος για σχόλιο
Κοινή χρήση σε άλλους ιστότοπους

Απλώς για τη διόρθωση:

 

Μαρία,

και ο Einstein και ο Hawking ήταν/είναι άθρησκοι και άθεοι.

Μπορώ να αναφέρω και πηγές, αλλά οι καλύτερες είναι τα ίδια τα βιβλία τους.

Άγγελος Μακρής

 

www.aggelosmakris.com

www.facebook.com/aggelosmakrisnightscapes

www.instagram.com/aggelos_makris

Σύνδεσμος για σχόλιο
Κοινή χρήση σε άλλους ιστότοπους

Τα περί θρησκειών παρακαλώ ας τα αφήσουμε, όχι για άλλο λόγο αλλά με μαθηματική ακρίβεια θα εξελιχθεί σε αντιπαράθεση, αργά ή γρήγορα, που θα μονοπωλήσει το θέμα και δε θα συζητήσουμε αυτό που μας ενδιαφέρει κατά κύριο λόγο.

 

Στο θέμα τώρα. Οι σύλλογοι αστρονομίας έχουν αρκετές φορές στο παρελθόν κάνει προσπάθειες για το θέμα με επιστολές και στο υπουργείο και τοπικά (τουλάχιστον κάποιοι σύλλογοι). Μην υπερτιμάτε την επίδραση που μπορούμε να έχουμε και εμφανίζονται οι σύλλογοι να μην έχουν κάνει κάτι λες και είχαν τόση δύναμη! Επί της ουσίας εκπροσωπούμε πολύ λίγα άτομα, που δεν έχουν ισχυρό τρόπο πίεσης (οικονομικό, απεργίες κτλ) παρά μόνο τη δυνατότητα έκφρασης άποψης με επιχειρήματα. Και ελάχιστα αυτιά μάς ακούνε. Φυσικά, αυτό δε σημαίνει πως δεν πρέπει να προσπαθήσουμε, αντιθέτως. Νομίζω πως στην επερχόμενη συνάντηση στη Θάσο θα είναι στην ατζέντα ενώ από το σύλλογο στο Βόλο είχαμε λάβει σχετική επιστολή:

http://www.astrovox.gr/forum/viewtopic.php?t=18775

 

Πάντως, με τη συνεχή αλλαγή διακυβέρνησης και ηγεσίας στα υπουργεία, ποια αυτιά να μας ακούσουν; Αν είχαμε μια μακροπρόθεσμη στρατηγική για την παιδεία και συνέχεια στη διακυβέρνηση μπορεί κάπου τα επιχειρήματα να έβρισκαν αποδέκτη. Αν οι υπουργοί και οι προσωπικές πολιτικές που φέρνει ο καθένας αλλάζουν κάθε τρεις και λίγο και έρχονται σαρωτικές αλλαγές με ελάχιστη συζήτηση και προετοιμασία η όποια προσπάθειά μας κάθε τόσο μηδενίζεται.

 

Τέλος πάντως, ακόμα και αν χαθεί το μάθημα αστρονομίας από το σχολείο η αστρονομία μπορεί και πρέπει να μείνει έστω και στα πλαίσια ενός μαθήματος φυσικής.

«I have loved the stars too fondly to be fearful of the night». Sarah Williams, The Old Astronomer
Σύνδεσμος για σχόλιο
Κοινή χρήση σε άλλους ιστότοπους

Το πικρό αστείο ξέρετε ποιο είναι; Στις 25 Νοεμβρίου 1995 στην Αθήνα έγινε η ιδρυτική συνάντηση της European Association for Astronomy Education (ΕΑΑΕ) με την συμμετοχή 100 δασκάλων και καθηγητών Αστρονομίας από 17 Ευρωπαϊκές χώρες.

 

http://en.wikipedia.org/wiki/European_Association_for_Astronomy_Education

Χρίστος "WorkaholiC" Σωτηρόπουλος

Εθνικός Συντονιστής για τους Αστρονόμους Χωρίς Σύνορα & για τους Αστρονόμους των Πεζοδρομίων

Έφορος Εκπαιδευτικών Θεμάτων του Σ.Φ.Α.Κ.

http://www.sfak.org Facebook: www.facebook.com/groups/sfakorg

Σύνδεσμος για σχόλιο
Κοινή χρήση σε άλλους ιστότοπους

Απλώς για τη διόρθωση:

 

Μαρία,

και ο Einstein και ο Hawking ήταν/είναι άθρησκοι και άθεοι.

Μπορώ να αναφέρω και πηγές, αλλά οι καλύτερες είναι τα ίδια τα βιβλία τους.

 

Όχι παράλειψη μου, δεν αναφέρθηκα ότι ο Einstein και ο Hawking ήταν θρησκόληπτοι..Άθεοι ήταν, απλά σε πολλά κείμενα τους αναφέρονται στο ερώτημα ύπαρξης ή μη ύπαρξης Θεού..Ως πνευματικά σκεπτόμενοι άνθρωποι μπήκαν έστω και λίγο σε αυτή την διαδικασία, δεν την απέρριψαν τελείως. Και το έφερα ως παράδειγμα αυτό γιατί πολλοί εδώ μιλούν και γράφουν αβίαστα χωρίς να στηρίζονται σε επιχειρήματα ή γνώσεις.

 

Δεν εχει καμια σημασια ποιος επιστημονας ηταν θρησκευομενος και ποιος οχι. Σημασια εχει οτι τα επιτευγματα τους βασιστηκαν κατα 100% στην επιστημη και κατα 0% στη θρησκεια. Κανενας τυπος των μαθηματικων, της φυσικης ή της χημειας δεν προεκυψε απο την Παλαια, την Καινη Διαθηκη, το Κορανι και το Ταλμουδ.... Σε μερικα πραγματα πρεπει να ειμαστε απολυτοι διοτι ειναι απο μονα τους τα ιδια, απολυτα.

 

Βρε άνθρωπε πραγματικά καταντά ανόητο, ούτε το 1% των λεγομένων μου δεν κατάλαβες.. [-(

 

@ astrovox

 

Θυμήθηκα πως υπήρξε επιστολή που είχε αποσταλεί εδώ και αρκετό καιρό, αλλά 15+ σύλλογοι είστε, δεν μπορέσατε να κάνετε μια εισήγηση σε βουλευτή ή πολιτικό πρόσωπο του νομού σας ή επιστημονικό πρόσωπο πανεπιστημίου ? Δεν υπήρξε ενδιαφέρον? :-k

 

 

Για μένα πάντως, το θέμα δεν τίθεται σοβαρό με την έννοια ότι η Αστρονομία μπορεί να καλυφθεί στα μαθήματα των μαθηματικών ή της Φυσικής για όσους ακολουθήσουν Θετικές Επιστήμες. Θέληση και όρεξη από τον καθηγητή να υπάρχουν.. :)

Σύνδεσμος για σχόλιο
Κοινή χρήση σε άλλους ιστότοπους

Δυστυχώς η όλη αντιμετώπιση του θέματος ήταν χλιαρή από πάρα πολλούς συλλόγους, συμπεριλαμβανομένου και του ΣΦΑΚ. Δεν έγινε ποτέ σωστός συντονισμός, χρήση των ΜΜΕ και τον Κοινωνικών Δικτύων για την στήριξη του Μαθήματος της Αστρονομίας. Αφήσαμε το μάθημα να πέσει αμαχητί παρά τις όποιος σπασμωδικές αντιδράσεις από τον Σύλλογο του Βόλου και δυστυχώς δεν είναι μόνο οι Σύλλογοι αλλά η συμβολή όλων μας σε τόσο σοβαρό θέμα.

 

Η ερασιτεχνική αστρονομική κοινότητα δεν έχει αντιδράσει πέρα από το να καταναλώνεται σε θέματα πίστης και θρησκείας με μερικούς να είναι αλλεργικοί στην λέξη Θεός. Είναι κάτι που δεν μπορώ να το καταλάβω ιδίως όταν η Αστρονομία διδάσκει ταπεινότητα απέναντι στο άπειρο και στο άγνωστο.

 

Ας μην γελιόμαστε ο καθηγητής θα κάνει το περιεχόμενο της ύλης του και δεν θα ασχοληθεί με την Αστρονομία αφού είναι εκτός. Αν είναι 10 καθηγητές σε ολόκληρη την Ελλάδα να σώσουν την επιστήμη σε επίπεδο Β/μιας εκπ/σης είμαστε γελασμένοι.

 

Από την άλλη πολλοί σύλλογοι επιτελούν πολύ σημαντικό εκπαιδευτικό έργο με επισκέψεις σε σχολεία κυρίως της Πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης και παρουσιάσεις σε παιδιά. Είναι κρίμα αυτό το έργο να πηγαίνει χαμένο αφού δεν ενισχύεται στην Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση από το εκπαιδευτικό σύστημα.

 

Επίσης το θεωρώ άτοπο να περιμένουμε στα μέσα Οκτώβρη να βρεθούν τα ΔΣ να συζητήσουν για να αντιδράσουν πότε; Όταν θα έχει ψηφιστεί ήδη ο νόμος;

 

Κατά τα άλλα δεκάδες περιοδικά αστρολογίας, εκπομπές στην τηλεόραση, κείμενα στις εφημερίδες και στο διαδίκτυο κερδίζουν καθημερινά την μάχη με την Αστρονομία σε σημείο να βγαίνει η Πατέρα και να λέει ότι η Αστρολογία είναι η επιστήμη των επιστημών και δεν υπάρχει κανένας για να αντιδράσει σε αυτό το τσίρκο. Πως και με ποιο τρόπο μπορεί να εξαλειφθεί η σκοταδιστική δεισιδαιμονία όταν η επιστήμη είναι ένας λίχνος μέσα σε αυτό το σκοτάδι της αμάθειας, της ημιμάθειας και της παραπληροφόρησης;

Χρίστος "WorkaholiC" Σωτηρόπουλος

Εθνικός Συντονιστής για τους Αστρονόμους Χωρίς Σύνορα & για τους Αστρονόμους των Πεζοδρομίων

Έφορος Εκπαιδευτικών Θεμάτων του Σ.Φ.Α.Κ.

http://www.sfak.org Facebook: www.facebook.com/groups/sfakorg

Σύνδεσμος για σχόλιο
Κοινή χρήση σε άλλους ιστότοπους

Η συζήτηση αφορούσε τη διδασκαλία των θρησκευτικών, όχι τη θρησκεία.

Από την άλλη σκέπτομαι το εξής: πολλά παιδιά έχουν αλλεργία στο σχολείο και τα μαθήματα. Αυτά ακριβώς τα παιδιά κινδυνεύουν από τις διάφορες σειρήνες της μαζικής κουλτούρας που ανθεί στατιστικά σε υποαλφαβητισμένα τμήματα του πληθυσμού. Οι καλοί μαθητές γίνονται συνήθως επιστήμονες ή τεχνοκράτες ούτως ή άλλως, αφ' εαυτών των ή με την αρωγή του συστήματος που σήμερα τους ευνοεί.

Οι δραστηριότητες των συλλόγων δεν περιλαμβάνουν συνήθως πολύπλοκους τύπους, μυστηριώδεις λέξεις, επαχθή βιβλία και όσα προκαλούν εξάνθημα σε αυτή την πολυπληθή κατηγορία του πληθυσμού. Παιχνίδι, βιωματικές δραστηριότητες, επαφή με τους κράχτες του στερεώματος, φιλική προσέγγιση, όλα αυτά μπορούν να έχουν καλύτερα αποτελέσματα. Όποιος ανησυχεί λοιπόν, θα μπορούσε να μην μείνει στις διαμαρτυρίες αλλά να συναρμόσει τον δικό του λίθο.

Επειδή και το φόρουμ είναι ένας αξιοσημείωτος φορέας ερασιτεχνικής αστρονομίας, δεν μπορώ να μην παρατηρήσω πως όταν εισέρχεται κάποιος νέος και κάνει ερωτήσεις, δέχεται απαντήσεις μόνο από 2-3 άτομα. Ενώ γνωρίζουμε πως συνδέονται εδώ καθημερινά δεκάδες άτομα με τεράστιο απόθεμα γνώσεων, διατρέχουν τις αγγελίες ή τις αστροφωτογραφίες και δεν κάνουν τον κόπο να δώσουν τα φώτα τους, μέρος των οποίων άναψαν κάποτε κάποιοι που τους κατηύθυναν απαντώντας στις δικές τους ερωτήσεις. Μερικοί δεν περιορίζονται σε αυτό αλλά σχολιάζουν επί πλέον και αρνητικά εκείνους που απαντούν, μέσα από άλλα κανάλια. Σε αυτό δεν φταίει η Βίκυ Παγιατάκη, φταίω ίσως εγώ, φταίτε ίσως και εσείς που με διαβάζετε και είστε μέλη του forum.

Στα γνωστότερα forum του διαδικτύου, βλέπεις σεβάσμιους 65ρηδες με εντυπωσιακότατο παλμαρέ, να απαντούν αγόγγυστα στις ίδιες και τις ίδιες ερωτήσεις των νεοεισερχομένων επί χρόνια, κινητοποιημένοι ενδεχομένως από την ανταμοιβή της σημασίας τους στην διάδοση του χόμπυ, καθώς άλλο κίνητρο δεν είναι ορατό. Δεν έχουν εκείνοι μόνο την Αριζόνα και φθηνότερο εξοπλισμό, διαφοροποιούνται και σε νοοτροπία ορισμένες φορές.

Καλό είναι πριν κρίνουμε τον υπουργό και τους καθηγητές να δούμε λίγο και τι κάνουμε εμείς. Αν δεν κάνουμε εμείς που αγαπούμε την ερασιτεχνική αστρονομία τίποτε, ο υπουργός που ίσως δεν την έχει καν ακουστά μας φταίει;

Οὖτιν με κικλήσκουσι

 

My Optics

Σύνδεσμος για σχόλιο
Κοινή χρήση σε άλλους ιστότοπους

Χρήστο, το σωστό "timing" της παρέμβαση ήταν, θεωρητικά, μόλις ανακοινώθηκε η δημόσια διαβούλευση. Φυσικά, το γεγονός πως η δημόσια διαβούλευση ανακοινώθηκε κατακαλόκαιρο στις 12 Αυγούστου με προθεσμία την 21η Αυγούστου για να καταθέσει η κοινωνία τις προτάσεις θέτει σε αμφιβολία το πόσο σημασία της δίνουν. Ο Βόλος είχε στείλει σχετική επιστολή που δημοσίευσα εδώ:

http://www.astrovox.gr/forum/viewtopic.php?t=18775

που φαίνεται λόγω κατακαλόκαιρου δε βρήκε την ανάλογη απήχηση (εμείς ως σύλλογος στην Πάτρα στείλαμε επιστολή πάντως αλλά δεν μπορώ να πω πως κάναμε και κάτι δυναμικό). Οι πληροφορικάριοι από όσο είδα έκαναν πιο δυναμική παρέμβαση το οποίο όμως σαφώς υποβοηθήθηκε από το γεγονός πως υπάρχει ειδικότητα καθηγητή πληροφορικής και οι άνθρωποι ανησυχούν για τις θέσεις εργασίας τους που είναι απολύτως θεμιτό. Αν υπήρχε ειδικότητα καθηγητή αστρονομίας πιστεύω οι αντιστοίχως άμεσα ενδιαφερόμενοι θα είχαν παρέμβει δυναμικά.

 

Επειδή πολύς λόγος γίνεται για τους ερασιτεχνικούς συλλόγους και τους ερασιτέχνες αστρονόμους και το τι ΔΕΝ κάνουν, κατά την άποψή μου έχουν κάνει αρκετά αν ληφθεί υπόψη πως δεν είναι επαγγελματικοί φορείς ούτε έχουν κάποιο θεσμικό ρόλο στην πολιτεία και κάνουν ό,τι κάνουν με ίδια έξοδα και στο υστέρημα του ελεύθερου χρόνου. Πρέπει στη συγκεκριμένη προσπάθεια να εμπλέξουμε και τους επαγγελματίες αστρονόμους με την εταιρεία τους, τους τομείς αστρονομίας των πανεπιστημίων και οποιονδήποτε άλλο φορέα έχει μια θεσμική θέση και τον αφορά το θέμα. Δεν έχω υπόψη μου αν έχουν κάνει κάποια σχετική παρέμβαση τώρα. Αν έχει γίνει ας το γράψει κάποιος. Αν δεν έχουν κάνει κάτι, ας τους "τσιγκλίσουμε" να συνεργαστούμε.

 

Τέλος, να πω πως αν θέλουμε να έχουμε ελπίδες να μας ακούσουνε πρέπει να εργαστούμε και να καταθέσουμε μια πλήρη πρόταση. Μια σελίδα καλογραμμένο κείμενο που να ζητάει να υπάρχει μάθημα αστρονομίας και υπογραφές από κάτω δεν έχει πλέον τόση βαρύτητα. Νομίζω θα πρέπει να κινηθούμε στη διατύπωση μιας πλήρους πρότασης με τον αντίστοιχο φάκελο και μπορεί να είναι ένα θέμα συζήτησης στη Θάσο. Ναι θα έχει ψηφιστεί μέχρι τότε το νομοσχέδιο και κάποιος μπορεί να πει πως δεν έχει νόημα πια αλλά εγώ μάλλον αποδέχομαι πως η συγκεκριμένη μάχη χάθηκε και τουλάχιστον ας προετοιμαστούμε για την επόμενη.

«I have loved the stars too fondly to be fearful of the night». Sarah Williams, The Old Astronomer
Σύνδεσμος για σχόλιο
Κοινή χρήση σε άλλους ιστότοπους

 

@ astrovox

 

Θυμήθηκα πως υπήρξε επιστολή που είχε αποσταλεί εδώ και αρκετό καιρό, αλλά 15+ σύλλογοι είστε, δεν μπορέσατε να κάνετε μια εισήγηση σε βουλευτή ή πολιτικό πρόσωπο του νομού σας ή επιστημονικό πρόσωπο πανεπιστημίου ? Δεν υπήρξε ενδιαφέρον? :-k

 

Για να μη λέτε ότι οι Σύλλογοι Ερασιτεχνικής Αστρονομίας δεν έκαναν τίποτε

 

http://www.astrovox.gr/forum/viewtopic.php?p=154711&highlight=#154711

 

Εμείς ώς ΑΕΣ το είχαμε πολεμήσει το πράγμα όσο πήγαινε. Απευθυνθήκαμε σε όλους τους βουλευτές του Νομού μας κι ο ένας από αυτούς ενδιαφέρθηκε και προώθησε τα αιτήματά μας. Δυστυχώς μεσολάβησαν πολιτικές ανακατατάξεις και δεν καταφέραμε να επιτύχουμε στο σκοπό μας. Ήμασταν όμως ο μοναδικός σύλλογος που έφτασε το αίτημά μας στην Βουλή των Ελλήνων. Σας αποκαλύπτω όμως, πώς σε συζήτηση που είχαμε με τον συγγραφέα του βιβλίου κ.Γαβρίλη, μας είχε από τότε εκυμηστηρευθεί, ότι η τύχη του μαθήματος είχε ήδη κριθεί και πολεμούσαμε ένα χαμένο αγώνα.

 

Μπορεί να μην επιτύχαμε, αλλά δεν πήγαμε χωρίς μάχη. Εδώ όμως αντιστρέφω κι εγώ το ερώτημα. Κατηγορούνται οι Σύλλογοι ότι δεν προσπάθησαν. Εσείς ώς άτομα τι κάνατε? Στείλατε επιστολή στο Υπουργείο ή μιλήσατε με τους βουλευτές του Νομού σας? Όλοι μας ψηφίσαμε κάποιο κόμα και συνακόλουθα κάποιο βουλευτή? Απευθυνθήκατε σε αυτούς? Δε νομίζω.

Το αδιανοητο σημερα ειναι η μονη λυση για το αυριο !

 

Επανάσταση δεν είναι μόνο η εξέγερση, είναι και η συνειδητοποίηση της αλήθειας...

 

http://www.spartastronomy.gr

Σύνδεσμος για σχόλιο
Κοινή χρήση σε άλλους ιστότοπους

Πολύ κακώς καταργείται η Αστρονομία. Όπως και να το κάνουμε, η Αστρονομία αποτελεί ένα διαφορετικό γνωστικό πεδίο από τα άλλα μαθήματα, που είναι εξίσου απαραίτητο. Διδασκόμαστε Χημεία, και μάλιστα υποχρεωτικά, ώστε να "μάθουμε για τον μικρόκοσμο, για τη δομή της ύλες". Από αυτή την άποψη, η αστρονομία είναι εξίσου σημαντική, καθώς μας διδάσκει για τον μακρόκοσμο, την άλλη όψη το ίδιου νομίσματος.

Συμφωνώ με την άποψη ότι δεν είναι λογικό να καταργείται η Αστρονομία, μαλιστα ένα προαιρετικό μάθημα επιλογής, τη στιγμή που από επιστημονικής άποψης πιο επουσιώδη μαθήματα, όπως τα Θρησκευτικά, παραμένουν ως υποχρεωτικά σε όλες τις τάξεις.

Δεν έχει λογική η κατάργηση της Αστρονομίας, ειδικά ενώ στο συγκεκριμένο επίπεδο ένας καθηγητής φυσικής επαρκεί στη διδασκαλία της. Βέβαια, αν το μαθημα Αστρονομίας που διδασκόταν μέχρι πρότινος ήταν αξιόλογο, είναι εντελώς άλλο θέμα...

\"Έρχομαι από την έρημο των άστρων/Στερεύουν οι πηγές της πλάνης τα πάντα ξηραίνονται/Πλούσια απλώνεται η άμμος και μονάχα η άμμος...\" Γ. Υφαντής, Χαρούμενο Τραγούδι
Σύνδεσμος για σχόλιο
Κοινή χρήση σε άλλους ιστότοπους

Δημιουργήστε έναν λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είσαι μέλος για να αφήσεις ένα σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε για έναν νέο λογαριασμό στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!.

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Συνδεθείτε

Έχετε ήδη λογαριασμό? Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

×
×
  • Δημιουργία νέου...

Σημαντικές πληροφορίες

Όροι χρήσης