Jump to content

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσιεύτηκε

Καλησπέρα παιδιά, πώς είστε; Ψάχνω να πάρω κιάλια ώστε να κάνουμε παρατηρήσεις και με τον γιο μου. Έχω βάλει και αγγελία ζήτησης αλλά δεν βλέπω να βρίσκω κάτι άμεσα. Ψάχνω κάτι μεγάλο με χρήση τρίποδα.
 

Κοιτάζω για τα TS-Optics E 20x80 στα 160 ευρώ και υπάρχουν τα ίδια σε τριπλέτα (Triplet) στα 260 ευρώ. Αξίζει να δώσω αυτά τα παραπάνω χρήματα για την τριπλέτα ή όχι; Ό,τι κιάλια είχα έως τώρα ήταν 10x50, οπότε δεν έχω εμπειρία από κάτι μεγαλύτερο και τι να περιμένω  από αυτά. 
 

Δεκτές και άλλες απόψεις ή εναλλακτικές προτάσεις

Δημοσιεύτηκε (επεξεργάστηκε)

Φίλε Ιάκωβε καλησπέρα! 🙂

Τα κιάλια συνήθως τα χρησιμοποιούμε σαν βοηθητικό εξοπλισμό,λόγω του μεγάλου οπτικού πεδίου που δίνουν και της φορητότητάς τους.

Σαν βασικό όργανο παρατήρησης όμως χρησιμοποιούνται συνήθως αν θέλουμε το πιο φορητό μέσο για γρήγορη παρατήρηση.

Τα κιάλια έχουν το πολύ σοβαρό μειονέκτημα της 1 και σταθερής μεγέθυνσης,που μας περιορίζει δραστικά στην ποικιλία οπτικών πεδίων και μεγεθύνσεων,που απαιτούνται για αποδοτική παρατήρηση και ανάδειξη λεπτομερειών των αστρονομικών αντικειμένων.

Το επεξεργάστηκε ο fotodektis

"Δεν γνωρίζεις τίποτα,μέχρι να εξασκηθείς σε αυτό" Richard P.Feynman

"Πάσα επιστήμη χωριζομένη αρετής,πανουργία,ού σοφία φαίνεται" Πλάτων

Αλήθεια <=> Αγάπη[Ταπεινότητα[Δικαιοσύνη]]

Δημοσιεύτηκε (επεξεργάστηκε)

Ένας άλλος ανασταλτικός παράγοντας στη χρήση μεγάλων κιαλιών, είναι η βάση στήριξης.Δυστυχώς αναφέρεται το τρίποδο, αλλά η πράξη δείχνει ξεκάθαρα οτι αστρονομική παρατήρηση με κιάλια+τρίποδο=αυχενικό και μυοσκελετικά προβλήματα γενικότερα!

Χρειαζόμαστε για άνετη,ξεκούραστη και αποδοτική αστρονομική παρατήρηση-ιδιαίτερα στις μεγάλες γωνίες θέασης,γωνία προσοφθάλμιου-αντικειμενικού στις 90ο και στην επίγεια παρατήρηση με στήριξη στις 45ο.

Φυσικά στην επίγεια-ευθεία-παρατήρηση με κιάλια μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε τρίποδο,με την προϋπόθεση να σηκωθεί αρκετά στο ύψος των ματιών.

Η πιο σωστή λύση μικρού κόστους και μεγάλης φορητότητας για αστρονομική παρατήρηση,δεν είναι το τρίποδο,αλλά το μονόποδο που μπορεί να πάρει μεγάλες κλίσεις,ώστε να γίνεται παρατήρηση σε μεγάλες γωνίες,ακόμα και στο ζενίθ!

Είναι πολύ σημαντικό να έχει πέλμα που θα παραμένει σταθερό,χωρίς να γλιστράει ακόμα και στις μεγάλες κλίσεις του!

Μια αξιόπιστη πρόταση που χρησιμοποιώ χρόνια με κιάλια 15Χ70,είναι η παρακάτω:

https://www.e-shop.gr/hama-04178-star78-camera-monopod-p-PER.566324

Φυσικά υπάρχουν και άλλες λύσεις με χρήση κιαλιών σε τρίποδο,αλλά θα πρέπει να προσαρμοστεί ειδική παραλληλόγραμμη στήριξη πάνω σε στιβαρό (και ακριβό) τρίποδο,που θα κοστίσει απο μόνη της πάνω απο 200€.

Γενικά τα συστήματα αυτά εκτός απο το κόστος, μειώνουν δραστικά και την φορητότητα. 

Το επεξεργάστηκε ο fotodektis

"Δεν γνωρίζεις τίποτα,μέχρι να εξασκηθείς σε αυτό" Richard P.Feynman

"Πάσα επιστήμη χωριζομένη αρετής,πανουργία,ού σοφία φαίνεται" Πλάτων

Αλήθεια <=> Αγάπη[Ταπεινότητα[Δικαιοσύνη]]

Δημοσιεύτηκε (επεξεργάστηκε)

Στο θέμα του οπτικού πεδίου,της φωτοσυλλεκτικότητας και της οπτικής ποιότητας,θα έλεγα μετά απο πολύ ψάξιμο και εμπειρία παρατήρησης με κιάλια οτι:

Τα 20Χ80 που θέλεις να πάρεις έχουν σημαντικά μικρότερο πραγματικό οπτικό πεδίο (T.F.O.V~3ο) σε σχέση με τα κοντινά 15Χ70 που δίνουν περίπου T.F.O.V~4.2o.Η διαφορά είναι σημαντική και μπορείς να την διαπιστώσεις και σε ένα πρόγραμμα απεικόνισης οπτικών πεδίων,exit pupil κλπ.:

https://astronomy.tools/calculators/field_of_view/

Επίσης η φωτοσυλλεκτικότητα των 20Χ80 είναι ελάχιστα μεγαλύτερη απο των 15Χ70...Αυτό έχει αποδειχθεί στην πράξη,απο χρήστες και των δυο τύπων κιαλιών.

Μιλάμε πάντα για κιάλια ήπιου κόστους και όχι premium κατηγορίας!

Και φυσικά σε αυτήν την κατηγορία τιμής,τα οπτικά προβλήματα όπως το χρωματικό σφάλμα (χρωματική εκτροπή) είναι σε σημαντικό και ενοχλητικό βαθμό σε διαμέτρους άνω των 70mm!

Το επεξεργάστηκε ο fotodektis

"Δεν γνωρίζεις τίποτα,μέχρι να εξασκηθείς σε αυτό" Richard P.Feynman

"Πάσα επιστήμη χωριζομένη αρετής,πανουργία,ού σοφία φαίνεται" Πλάτων

Αλήθεια <=> Αγάπη[Ταπεινότητα[Δικαιοσύνη]]

Δημοσιεύτηκε

Αν λοιπόν πρόκειται να πάρεις μεγάλα κιάλια για αστρονομική παρατήρηση, είναι προτιμότερα τα 15Χ70 απο τα 20Χ80.

Ακόμα καλύτερη επιλογή όσο αφορά το οπτικό πεδίο και κυρίως την σταθερότητα είναι 10Χ70,10.5Χ70,11Χ70.

Το κέρδος σε οπτικό πεδίο και σταθερότητα με τέτοια κιάλια,είναι πολύ σημαντικότερο απο την ελαφρά μεγαλύτερη μεγεθυνση που δίνουν τα 20Χ80.

"Δεν γνωρίζεις τίποτα,μέχρι να εξασκηθείς σε αυτό" Richard P.Feynman

"Πάσα επιστήμη χωριζομένη αρετής,πανουργία,ού σοφία φαίνεται" Πλάτων

Αλήθεια <=> Αγάπη[Ταπεινότητα[Δικαιοσύνη]]

Δημοσιεύτηκε (επεξεργάστηκε)

Και η συντριπτικά καλύτερη λύση σε σχέση με κιάλια για παρατήρηση με ελαφρύ και φορητό οπτικό μέσο, είναι ένα μικρό διοπτρικό ή κατοπτρικό τηλεσκόπιο με παραβολικό κάτοπτρο, εστιακής απόστασης κάτω των 500mm και διαμέτρου 80-114mm.

Πλεονεκτήματα σε σχέση με τα κιάλια:

-Δυνατότητα αλλαγής προσοφθάλμιων φακών => μεγάλη ευελιξία στις μεγεθύνσεις και στα οπτικά πεδία!

-Σημαντικά καλύτερη οπτική ποιότητα (οξύτητα-κοντράστ-χρωματική εκτροπή) σε σχέση με την τιμή τους!

-Πολύ πιο άνετη ξεκούραστη και αποδοτική αστρονομική παρατήρηση!

Φυσικά μπορούν να χρησιμοποιηθούν τα μικρά τηλεσκόπια (όχι τα κατοπτρικά) και σε επίγεια παρατήρηση.

Η μικρή εστιακή απόσταση σε συνδυασμό με μεγάλης εστιακής φακούς,μπορεί να δώσουν οπτικά πεδία παρόμοια με μεγάλα κιάλια και φυσικά με καλύτερη οπτική ποιότητα!

Τέτοια τηλεσκόπια που δίνουν μεγάλα οπτικά πεδία,δεν παροπλίζονται ακόμα και αν αγοραστεί μεγαλύτερο τηλεσκόπιο στο μέλλον, διότι μπορούν να χρησιμοποιηθούν σαν βοηθητικός εξοπλισμός.
Δηλαδή για έλεγχο της ποιότητας του ουρανού (seeing), εκμάθηση του ουρανού,αναζήτηση και εύρεση στόχων και θέαση μεγάλων αστρικών πεδίων,που έχουν και αυτά την ομορφιά τους.

Το επεξεργάστηκε ο fotodektis

"Δεν γνωρίζεις τίποτα,μέχρι να εξασκηθείς σε αυτό" Richard P.Feynman

"Πάσα επιστήμη χωριζομένη αρετής,πανουργία,ού σοφία φαίνεται" Πλάτων

Αλήθεια <=> Αγάπη[Ταπεινότητα[Δικαιοσύνη]]

Δημοσιεύτηκε (επεξεργάστηκε)

Το μόνο ουσιαστικό πλεονέκτημα των κιαλιών έναντι μικρών τηλεσκοπίων, είναι η δυνατότητα παρατήρησης με τα δυο μάτια ταυτόχρονα.Αυτό σε κάποιους παρατηρητές είναι σημαντικό,σε άλλους όχι.

Έχει να κάνει με το ότι κάποιοι δυσκολεύονται να παρατηρούν απο το ένα μάτι κλείνοντας το άλλο,έστω και με εναλλαγή των ματιών στην παρατήρηση.

Φυσικά τα κιάλια παραμένουν τα πιο ελαφριά και φορητά οπτικά όργανα,αλλά πρέπει να εκτιμηθούν τα πραγματικά υπέρ και κατά,προκειμένου για να γίνει σωστή επιλογή,ανάλογα με τις ανάγκες και απαιτήσεις του παρατηρητή.

Το επεξεργάστηκε ο fotodektis

"Δεν γνωρίζεις τίποτα,μέχρι να εξασκηθείς σε αυτό" Richard P.Feynman

"Πάσα επιστήμη χωριζομένη αρετής,πανουργία,ού σοφία φαίνεται" Πλάτων

Αλήθεια <=> Αγάπη[Ταπεινότητα[Δικαιοσύνη]]

Δημιουργήστε έναν λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είσαι μέλος για να αφήσεις ένα σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε για έναν νέο λογαριασμό στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!.

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Συνδεθείτε

Έχετε ήδη λογαριασμό? Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
×
×
  • Δημιουργία νέου...

Σημαντικές πληροφορίες

Όροι χρήσης