Jump to content

xaralam

Μέλη
  • Αναρτήσεις

    439
  • Εντάχθηκε

  • Τελευταία επίσκεψη

  • Ημέρες που κέρδισε

    3

Όλα αναρτήθηκαν από xaralam

  1. xaralam

    Electric focuser για GSO RC 6

    Σε όποιο Leroy Merlin και να πας ( εγώ πήγα αεροδρομίου ) θα βρεις ραβδους του 1 μέτρου σε ότι πάχος θες κάποιες από αυτές είναι τρυπημένες και κάποιες όχι . Διαλέγεις και βλέπεις ... Όλες οι ασημένιες είναι ευκαμτες για αυτό έκοψα και έβαλα 2 κομμάτια εγώ για να βελτιώσω την ακαμψία και κόβονται πολύ ευκολα με το χέρι . Επίσης η logo κάνει πολύ καλή δουλειά και δεν χρειάζονται extra τρύπες δεν ξεκολάνε με τίποτα (το δοκίμασα με σφυρί ).
  2. xaralam

    Electric focuser για GSO RC 6

    To hand controller που έχω δίνει ταχύτητα μέχρι 8x . Συνήθως εστιάζω στα 1 με 2 cm . Για να φτάσει εκει με 8x θέλει γύρω στα 40 δευτερόλεπτα οπότε δεν χάνεις χρόνο , μπορείς βέβαια αν θέλεις να απελευθερώσεις το coupler και όταν φτάσει ο ετσιαστής στο σημείο που θές αν είναι πολύ πίσω να το ξανασφίξεις χρόνος 2 με 3 δευτερόλεπτα . Ο χρόνος που κάνεις με το χέρι να εστιάσεις είναι πολύ περισσότερος λόγο αναταράξεων . Σκοπός είναι να φτιάξω και μια έκδοση με Arduino όπου εκεί βάζεις εσύ την ταχύτητα και με ASCOM drivers εστιάζεις αυτόματα . Το κόστος είναι γύρω στα 10 Ευρώ επιπλέον αλλά και έτσι η ευκολία εστίασης είναι πολλάπλάσια σε σχέση με το χέρι...
  3. xaralam

    Electric focuser για GSO RC 6

    Όλοι ξέρουμε πόσο μπελάς είναι η διαδικασία του focus και τις γνωστές αναταράξεις όταν κάνουμε μικρομετρικες κινήσεις στον εστιαστη . Οι έτοιμες λύσεις για αγορά ηλεκτρικού εστιαστη στοιχίζουν το λιγότερο 100 + Ευρω . Είχα λοιπόν ένα μοτερακι με hand controller για eq2 από παλιά για ένα project που είχα στο μυαλό μου και ποτέ δεν υλοποίησα . Μου είχε στοιχίσει γύρω στα 40 Ευρώ νομίζω πάνω κάτω τόσο κάνει και τώρα. Απο το να το έχω να κάθεται λοιπόν μου ήρθε η ιδέα να το δοκιμάσω σαν μοτέρ στον εστιαστη. Υλικά extra που χρειάστηκα μια logo κόλλα Ναι σωστά διαβάσατε και μια ραβδο 1 μέτρου με τρύπες που πήρα από το leroy 2.8 Ευρω . Εκοψα 2 λαμακια στο μέγεθος που ήθελε με το χέρι άμα τα λυγισετε κόβονται πολύ εύκολα τα κόλλησα μεταξύ τους με logo και πάνω στο μοτέρ επίσης με logo ( πραγματικά κολλάει γερά 😂 ) και δείτε το αποτέλεσμα .... Κόστος για όποιον έχει το μοτέρ.... 3-3,5 Ευρώ... Video εδώ ..... https://www.youtube.com/watch?v=03CV0WA6XmM https://www.youtube.com/watch?v=toKpwJEqLzw
  4. Μπράβο Ηλία !
  5. xaralam

    M76

    Πρώτη σοβαρή προσπάθεια με την Asi 224mc μετά από πολύ διάβασμα και προσπαθώντας να την μάθω . Τηλεσκόπιο GSO RC 6 (F /5 ) Mount : ΗΕQ5 -Pro Camera : Asi 224mc uncooled + Baader L IR/UV cut Filter Frames : 1000x10sec Gain 300 , Offset 140 ccd temp 21C (2h 46 min ) Darks : 150 x 10 sec No flats , bias. Έπρεπε να έχω το RC στο F /6 γιατί ο στόχος είναι μάλλον μικρός για το πεδίο .
  6. Χθες έκανα κάποιες δοκιμές με dither ανα 5 frames 300χ10s στο Μ45 και το πρόβλημα εξαφανίστηκε . Τελικά στις μικρες εκθεσεις με τα πολυ ευαίσθητα cmos το dither ειναι απόλυτως απαραίτητο. Σας ευχαριστώ για την βοήθεια
  7. Με την ccd δεν έχω το ίδιο πρόβλημα επειδή τα frames είναι λιγότερα και μεγαλύτερα σε διάρκεια . Στις μικρές εκθέσεις όμως που πρέπει να έχεις 1000-2000 κτλ frames το FPN έρχεται πολύ γρήγορα από ότι διάβασα και σε ξένα forum η λύση είναι το dither . Flexure δεν νομιζω πως έχω γιατί τον finder τον έχω 2 χρόνια τώρα χωρίς παρόμοια προβλήματα .
  8. Ευχαριστώ είναι αρκετά τα νούμερα αυτά για αρχή !
  9. Άρα dither είναι η μόνη λύση !
  10. Πόσα pixel βάζεις στο phd ? και πόσο χρονο κανει να ολοκληρωθεί ? Πχ αν σε 10sec frames ανα 2 κανουμε dither στο λεπτό αντι για 6 θα τραβάμε 3 ή 4 max αντι για 6 Σωστά ;
  11. Σε πόσα frames κανεις dither και πόσο 1pixel 2 ? Διαβασα περιπου στο 5% αν δεν κανω λαθος υπάρχει κάποιος κανόνας? Πάντως παρατηρησα ότι στις μικρές εκθέσεις 3sec δεν το είχα το πρόβλημα .
  12. Παιδιά στο dither δεν πεταμε τα frames όταν κάνει dither ?
  13. Βασικά 10 sec σε δοκιμή με την Asi224 και phd 2 οδήγηση με orion finder. ΣΤΗΝ πρώτη δοκιμή με 3sec exposures δεν το είχα. Βέβαια την βραδιά που εμφανίστηκε είχε πολύ υγρασία και άσχημο δεν ξέρω αν παίζει ρόλο αυτό η οι ρυθμίσεις του phd .
  14. Δεν θα το βλεπαμε σε trail όμως σε κάποια frames ? Υπάρχει περίπτωση να παίζει ρόλο η ατμοσφαιρική διαταραχή;
  15. Θα ηθελα να ρωτησω απο τι δημιουργείτε και πως μπορει να εξαλειφθεί; Όποιος γνωρίζει ας μας δώσει τα φώτα του .
  16. Με βάση τα δεδομένα από το επίσημο site της Zwo έφτιαξα ένα excel για να μπορούμε να υπολογίζουμε ανάλογα το Gain τα Adu που πρέπει να έχουμε στο background καθώς και την ρύθμιση Brightness -Offset ώστε να προσαρμόζουμε τους χρόνους λήψεις χωρίς να κλιπάρουμε το ιστόγραμμα. Υπολογίζει επίσεις το Read noise ανάλογα το Gain . Να πώ εδώ ότι όλες οι μετατροπές από 12bit σε 16 κτλ γίνονται αυτόματα. Επίσης ο τρόπος υπολογισμού είναι τελειώς διαφορετικός από μια CCD καθώς εδώ το Gain και το read noise μεταβάλλεται. Πχ για την δική μου ΑSi 224mc με gain 300 τα ΑDU πρέπει να είναι 3550 . Ελπίζω να φανεί χρήσιμο . Κάθε σχόλιο ευπρόσδεκτο. Στην 1η στήλη βάζουμε τα Adu από το bias offset frame για το Gain που έχουμε επιλέξει. Στην 2η στήλη βάζουμε το Gain πχ 300 . Όλα τα άλλα υπολογίζονται αυτόματα . Να προσθέσω ότι το brightness vs gain είναι από τις default τιμές της Zwo στον Ascom driver. Στον τύπο υπολογισμου των Adu σαν offset να βάλετε τις μετρήσεις από το bias frame που θα πάρετε με όποια τιμή σαν offset θέλετε . Το brightness vs gain είναι απλά ένας οδηγός για να ρυθμίζεται το offset σύμφωνα με τις default τιμές που δίνει η Zwo. Asi224mc - Calculator .xlsx
  17. xaralam

    Ic 1805 Ha+oiii

    Ευχαριστω Γιωργο . Ήθελα λίγο χρόνο ακόμα στο ΟΙΙΙ .
  18. xaralam

    Ic 1805 Ha+oiii

    Pentax SMC super takumar 200mm M42 mount HEQ5-Pro Camera : Starlight Xpress SXV h9 Frames : 17 x 900 sec Ha Baader filter 7nm 12x900 sec OIII Baader L: Ha R:Ha G:OIII B:OIII+35%Ha No calibration frames
  19. Βρήκα αυτό τον link https://sites.google.com/site/carlogualdoniastronomy/test/asahi-pentax-smc-takumar-200mm-f4 από φωτογραφίες σχετικά με το χρωματικό σφάλμα του Pentax SMC 200mm M42 . Σύντομα θα ανεβάσω και δικά μου δείγματα καθώς μέχρι τώρα τον έχω δοκιμάσει μόνο για στενά φίλτρα Ha και ΟΙΙΙ . Όποιος ενδιαφέρεται ας ρίξει μια ματιά ...
  20. xaralam

    Ιc 1805 - Ha - Part1

    Pentax SMC super takumar 200mm M42 mount Camera : Starlight Xpress SXV h9 Frames : 17 x 900 sec Ha Baader filter 7nm ( θα ακολουθήσει ΟΙΙΙ) No calibration frames Δυστυχώς με πολύ αέρα και αρκετά προβλήματα κυρίως με το phd χωρίς να ξέρω τον λόγο τα οποία λύθηκαν μετά τις 2 το βράδυ ! Θα ακολουθήσει bicolour όταν πάρω και το ΟΙΙΙ και κανένα 2 ώρο ακόμα Ηα
  21. xaralam

    M33 Galaxy

    Ηλία ευχαριστώ ! Έχεις δίκιο για το χρώμα ήθελε σίγουρα παραπάνω !
  22. xaralam

    M33 Galaxy

    GSO RC 6 F/5 με cct67 ( 0.56x) + ΗΕQ5 Pro Camera : Starlight Xpress Sxv - h9 Baader UHC 60 x 2 min bin 1x1 (2 hours ) για L Baader RGB 10 x 2min για κάθε χρώμα Bin 2x2. Flats για κάθε φίλτρο ξεχωριστα . Darks :0 Κατέβασα τον reducer στο 0.56χ για να πετύχω F5 και να δω μέχρι που μπορεί να φτάσει το GSO RC 6. Aν και η Σελήνη δεν βοήθησε πιστεύω βγήκε καλό αποτέλεσμα .
  23. xaralam

    Ngc 7331

    Πολύ όμορφη μπράβο Δημήτρη!
  24. xaralam

    Veil Widefield

    Μπράβο Σταμάτη! Καιρός για ccd σιγά σιγά
×
×
  • Δημιουργία νέου...

Σημαντικές πληροφορίες

Όροι χρήσης