-
Αναρτήσεις
3122 -
Εντάχθηκε
-
Τελευταία επίσκεψη
-
Ημέρες που κέρδισε
39
fotodektisτελευταία νίκη στο Απρίλιος 24
Το fotodektis είχε το πιο αγαπημένο περιεχόμενο!
Πρόσφατοι επισκέπτες προφίλ
του/της fotodektis Επιτεύγματα
-
Μετάβαση από 10x50 σε 20x80 για αστρονομία: Γνώμες για TS Optics (E vs Triplet)
fotodektis απάντησε στην συζήτηση του/της Ιάκωβος σε Αστρονομική Παρατήρηση - Γενική συζήτηση
Ποιό τηλεσκόπιο έχεις που δεν είναι εύκολα φορητό; Εσύ δεν θα κουβαλάς και στήνεις τον εξοπλισμό; -
Μετάβαση από 10x50 σε 20x80 για αστρονομία: Γνώμες για TS Optics (E vs Triplet)
fotodektis απάντησε στην συζήτηση του/της Ιάκωβος σε Αστρονομική Παρατήρηση - Γενική συζήτηση
Αφού το οπτικό μέσο θα το χρησιμοποιήσει κυρίως ο γιος σου, ένας λόγος παραπάνω που ειναι ακατάλληλα τα μεγάλα κιάλια, ιδιαίτερα αν έχουν και μεγάλη μεγέθυνση! Αν το μονόποδο σου είναι ακατάλληλο,πολυ περισσότερο θα είναι ακατάλληλο το τρίποδο! Η καλύτερη λύση είναι ένα μικρό τηλεσκόπιο,που θα είναι πολύ φορητό. Αν επιμένεις στα κιάλια, μείνε στα μικρά και ελαφριά,όπως τα 10Χ50 που ήδη έχεις ή πήγαινε σε 8Χ56. Η μεγάλη μεγέθυνση, πάνω απο 12Χ είναι καταστροφική για σταθερή και ακούνητη εικόνα,ενώ ταυτόχρονα σου περιορίζει το πεδίο. Φορητότητα μικρού τηλεσκοπίου: 3.5 κιλά το πολύ ο σωλήνας και αντίστοιχα 3-3.5 κιλά μια στιβαρή στήριξη π.χ ΑΖ-3. Είναι δυο τμήματα που μεταφέρονται ξεχωριστά και εύκολα και απο παιδί και πιάνουν λίγο χώρο. Υπάρχει και η λύση κατοπτρικού επιτραπέζιου (χρειάζεται σταθερό τραπεζάκι ή σκαμπώ) διαμέτρου 130-150mm,όπως είναι τα 130/650,150/750. Αλλά και ένα 114/500 με παραβολικό κάτοπτρο είναι πολύ καλή επιλογή, χάρη στο μεγαλύτερο οπτικό πεδίο που θα δώσει.Και φυσικά θα είναι ακόμα πιο ελαφρύ. -
Μετάβαση από 10x50 σε 20x80 για αστρονομία: Γνώμες για TS Optics (E vs Triplet)
fotodektis απάντησε στην συζήτηση του/της Ιάκωβος σε Αστρονομική Παρατήρηση - Γενική συζήτηση
Το μόνο ουσιαστικό πλεονέκτημα των κιαλιών έναντι μικρών τηλεσκοπίων, είναι η δυνατότητα παρατήρησης με τα δυο μάτια ταυτόχρονα.Αυτό σε κάποιους παρατηρητές είναι σημαντικό,σε άλλους όχι. Έχει να κάνει με το ότι κάποιοι δυσκολεύονται να παρατηρούν απο το ένα μάτι κλείνοντας το άλλο,έστω και με εναλλαγή των ματιών στην παρατήρηση. Φυσικά τα κιάλια παραμένουν τα πιο ελαφριά και φορητά οπτικά όργανα,αλλά πρέπει να εκτιμηθούν τα πραγματικά υπέρ και κατά,προκειμένου για να γίνει σωστή επιλογή,ανάλογα με τις ανάγκες και απαιτήσεις του παρατηρητή. -
Μετάβαση από 10x50 σε 20x80 για αστρονομία: Γνώμες για TS Optics (E vs Triplet)
fotodektis απάντησε στην συζήτηση του/της Ιάκωβος σε Αστρονομική Παρατήρηση - Γενική συζήτηση
Και η συντριπτικά καλύτερη λύση σε σχέση με κιάλια για παρατήρηση με ελαφρύ και φορητό οπτικό μέσο, είναι ένα μικρό διοπτρικό ή κατοπτρικό τηλεσκόπιο με παραβολικό κάτοπτρο, εστιακής απόστασης κάτω των 500mm και διαμέτρου 80-114mm. Πλεονεκτήματα σε σχέση με τα κιάλια: -Δυνατότητα αλλαγής προσοφθάλμιων φακών => μεγάλη ευελιξία στις μεγεθύνσεις και στα οπτικά πεδία! -Σημαντικά καλύτερη οπτική ποιότητα (οξύτητα-κοντράστ-χρωματική εκτροπή) σε σχέση με την τιμή τους! -Πολύ πιο άνετη ξεκούραστη και αποδοτική αστρονομική παρατήρηση! Φυσικά μπορούν να χρησιμοποιηθούν τα μικρά τηλεσκόπια (όχι τα κατοπτρικά) και σε επίγεια παρατήρηση. Η μικρή εστιακή απόσταση σε συνδυασμό με μεγάλης εστιακής φακούς,μπορεί να δώσουν οπτικά πεδία παρόμοια με μεγάλα κιάλια και φυσικά με καλύτερη οπτική ποιότητα! Τέτοια τηλεσκόπια που δίνουν μεγάλα οπτικά πεδία,δεν παροπλίζονται ακόμα και αν αγοραστεί μεγαλύτερο τηλεσκόπιο στο μέλλον, διότι μπορούν να χρησιμοποιηθούν σαν βοηθητικός εξοπλισμός. Δηλαδή για έλεγχο της ποιότητας του ουρανού (seeing), εκμάθηση του ουρανού,αναζήτηση και εύρεση στόχων και θέαση μεγάλων αστρικών πεδίων,που έχουν και αυτά την ομορφιά τους. -
Μετάβαση από 10x50 σε 20x80 για αστρονομία: Γνώμες για TS Optics (E vs Triplet)
fotodektis απάντησε στην συζήτηση του/της Ιάκωβος σε Αστρονομική Παρατήρηση - Γενική συζήτηση
Αν λοιπόν πρόκειται να πάρεις μεγάλα κιάλια για αστρονομική παρατήρηση, είναι προτιμότερα τα 15Χ70 απο τα 20Χ80. Ακόμα καλύτερη επιλογή όσο αφορά το οπτικό πεδίο και κυρίως την σταθερότητα είναι 10Χ70,10.5Χ70,11Χ70. Το κέρδος σε οπτικό πεδίο και σταθερότητα με τέτοια κιάλια,είναι πολύ σημαντικότερο απο την ελαφρά μεγαλύτερη μεγεθυνση που δίνουν τα 20Χ80. -
Μετάβαση από 10x50 σε 20x80 για αστρονομία: Γνώμες για TS Optics (E vs Triplet)
fotodektis απάντησε στην συζήτηση του/της Ιάκωβος σε Αστρονομική Παρατήρηση - Γενική συζήτηση
Στο θέμα του οπτικού πεδίου,της φωτοσυλλεκτικότητας και της οπτικής ποιότητας,θα έλεγα μετά απο πολύ ψάξιμο και εμπειρία παρατήρησης με κιάλια οτι: Τα 20Χ80 που θέλεις να πάρεις έχουν σημαντικά μικρότερο πραγματικό οπτικό πεδίο (T.F.O.V~3ο) σε σχέση με τα κοντινά 15Χ70 που δίνουν περίπου T.F.O.V~4.2o.Η διαφορά είναι σημαντική και μπορείς να την διαπιστώσεις και σε ένα πρόγραμμα απεικόνισης οπτικών πεδίων,exit pupil κλπ.: https://astronomy.tools/calculators/field_of_view/ Επίσης η φωτοσυλλεκτικότητα των 20Χ80 είναι ελάχιστα μεγαλύτερη απο των 15Χ70...Αυτό έχει αποδειχθεί στην πράξη,απο χρήστες και των δυο τύπων κιαλιών. Μιλάμε πάντα για κιάλια ήπιου κόστους και όχι premium κατηγορίας! Και φυσικά σε αυτήν την κατηγορία τιμής,τα οπτικά προβλήματα όπως το χρωματικό σφάλμα (χρωματική εκτροπή) είναι σε σημαντικό και ενοχλητικό βαθμό σε διαμέτρους άνω των 70mm! -
Μετάβαση από 10x50 σε 20x80 για αστρονομία: Γνώμες για TS Optics (E vs Triplet)
fotodektis απάντησε στην συζήτηση του/της Ιάκωβος σε Αστρονομική Παρατήρηση - Γενική συζήτηση
Ένας άλλος ανασταλτικός παράγοντας στη χρήση μεγάλων κιαλιών, είναι η βάση στήριξης.Δυστυχώς αναφέρεται το τρίποδο, αλλά η πράξη δείχνει ξεκάθαρα οτι αστρονομική παρατήρηση με κιάλια+τρίποδο=αυχενικό και μυοσκελετικά προβλήματα γενικότερα! Χρειαζόμαστε για άνετη,ξεκούραστη και αποδοτική αστρονομική παρατήρηση-ιδιαίτερα στις μεγάλες γωνίες θέασης,γωνία προσοφθάλμιου-αντικειμενικού στις 90ο και στην επίγεια παρατήρηση με στήριξη στις 45ο. Φυσικά στην επίγεια-ευθεία-παρατήρηση με κιάλια μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε τρίποδο,με την προϋπόθεση να σηκωθεί αρκετά στο ύψος των ματιών. Η πιο σωστή λύση μικρού κόστους και μεγάλης φορητότητας για αστρονομική παρατήρηση,δεν είναι το τρίποδο,αλλά το μονόποδο που μπορεί να πάρει μεγάλες κλίσεις,ώστε να γίνεται παρατήρηση σε μεγάλες γωνίες,ακόμα και στο ζενίθ! Είναι πολύ σημαντικό να έχει πέλμα που θα παραμένει σταθερό,χωρίς να γλιστράει ακόμα και στις μεγάλες κλίσεις του! Μια αξιόπιστη πρόταση που χρησιμοποιώ χρόνια με κιάλια 15Χ70,είναι η παρακάτω: https://www.e-shop.gr/hama-04178-star78-camera-monopod-p-PER.566324 Φυσικά υπάρχουν και άλλες λύσεις με χρήση κιαλιών σε τρίποδο,αλλά θα πρέπει να προσαρμοστεί ειδική παραλληλόγραμμη στήριξη πάνω σε στιβαρό (και ακριβό) τρίποδο,που θα κοστίσει απο μόνη της πάνω απο 200€. Γενικά τα συστήματα αυτά εκτός απο το κόστος, μειώνουν δραστικά και την φορητότητα. -
Ο/Η fotodektis άρχισε να ακολουθεί, Μετάβαση από 10x50 σε 20x80 για αστρονομία: Γνώμες για TS Optics (E vs Triplet)
-
Μετάβαση από 10x50 σε 20x80 για αστρονομία: Γνώμες για TS Optics (E vs Triplet)
fotodektis απάντησε στην συζήτηση του/της Ιάκωβος σε Αστρονομική Παρατήρηση - Γενική συζήτηση
Φίλε Ιάκωβε καλησπέρα! 🙂 Τα κιάλια συνήθως τα χρησιμοποιούμε σαν βοηθητικό εξοπλισμό,λόγω του μεγάλου οπτικού πεδίου που δίνουν και της φορητότητάς τους. Σαν βασικό όργανο παρατήρησης όμως χρησιμοποιούνται συνήθως αν θέλουμε το πιο φορητό μέσο για γρήγορη παρατήρηση. Τα κιάλια έχουν το πολύ σοβαρό μειονέκτημα της 1 και σταθερής μεγέθυνσης,που μας περιορίζει δραστικά στην ποικιλία οπτικών πεδίων και μεγεθύνσεων,που απαιτούνται για αποδοτική παρατήρηση και ανάδειξη λεπτομερειών των αστρονομικών αντικειμένων. -
Ο/Η fotodektis άρχισε να ακολουθεί, Μ16 EAGLE NEBULA. , ASTEROID-1997-NC1 , M51 και 1 άλλος
-
- 3 σχόλια
-
- 1
-
-
- 8 σχόλια
-
- 1
-
-
Το νεφέλωμα της πεταλούδας του Sadr σε SHO mosaic
Ο fotodektis σχολίασε σε Γιώργος1968 για αστροφωτογραφία Νεφελώματα
Παρά το λάθος (αστρονομικά) έντονο πράσινο χρώμα,αισθητικά η φωτογραφία έχει ενδιαφέρον,μοιάζει με ιμπρεσιονιστικό πίνακα! Συχνά φωτογραφίες νεφελωμάτων μοιάζουν με πίνακες αφηρημένης ζωγραφικής-ιδιαίτερα αν αφαιρεθούν τα άστρα-και ξεφεύγουν απο την αστρονομική αληθοφάνεια. Δοκίμασε και μια τέτοια καλλιτεχνική προσέγγιση Γιώργο,νομίζω έχει ενδιαφέρον.🙂- 6 σχόλια
-
- 1
-
-
-
Ο/Η fotodektis άρχισε να ακολουθεί, Μια επετειακή βουτιά στα .... ρηχά του Πάρνωνα
-
Μια επετειακή βουτιά στα .... ρηχά του Πάρνωνα
fotodektis απάντησε στην συζήτηση του/της alepohori σε Παρατήρηση Βαθύ Ουρανού
Ωραία μας ταξίδεψες Δημήτρη,μου θύμισε παλαιότερες εποχές του φόρουμ! 🙂 Πολύ καιρό είχαμε να δούμε περιγραφή παρατήρησης DSO... Καλό και δημιουργικό καλοκαίρι να έχεις!! -
Ο/Η fotodektis άρχισε να ακολουθεί, North America NGC 7000 - Cygnus Wall και sard region SHO
-
- 2 σχόλια
-
- 1
-
-
North America NGC 7000 - Cygnus Wall
Ο fotodektis σχολίασε σε Nick Plionis για αστροφωτογραφία Νεφελώματα
- 5 σχόλια
-
- 1
-