Jump to content

15ος Πανελληνιος Μαθητικος Διαγωνισμός Αστρονομίας


Προτεινόμενες αναρτήσεις

Εμείς στη Νάουσα περάσαμε πάρα πολύ ωραία. Γνωριστήκαμε και με άλλα παιδιά, ανταλλάξαμε απόψεις, ήταν πολύ όμορφη εμπειρία! :D

 

Τα θέματα του γυμνασίου ήταν σχετικά βατά.

 

Του λυκείου ήταν πιο δύσκολα, ήθελε οργανωμένη και καθαρή σκέψη, ωστόσο τα θέματα ήταν ακριβώς πάνω στο βιβλίο της Β' Λυκείου.

 

Καλή επιτυχία σε όλους!

Life is like riding a bicycle. To keep your balance you must keep moving.

Albert Einstein

Σύνδεσμος για σχόλιο
Κοινή χρήση σε άλλους ιστότοπους

  • Απαντήσεις 116
  • Created
  • Τελευταία απάντηση

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

 

Του λυκείου ήταν πιο δύσκολα, ήθελε οργανωμένη και καθαρή σκέψη, ωστόσο τα θέματα ήταν ακριβώς πάνω στο βιβλίο της Β' Λυκείου.

 

Ακριβως.Πλυν μερικα του σωστου λαθους δεν ειδα κατι συγκεκριμενο που να μην το ειχε το βιβλιο.το 70% ηταν απο παραθεματα του βιβλιου.

 

Πιστευω πως θα κριθουν οι καλυτεροι στην λεπτομερια! 8) 8) 8) 8) 8)

Σύνδεσμος για σχόλιο
Κοινή χρήση σε άλλους ιστότοπους

Ωστόσο και στα δύο επίπεδα υπήρχαν κάποιες ερωτήσεις, οι οποίες κατ΄εμέ ήταν πολύ μπερδεμένες, εννοώ όχι ξεκάθαρες ή ανεπαρκείς ως προς τα δεδομένα. Εσείς τι λέτε;

Life is like riding a bicycle. To keep your balance you must keep moving.

Albert Einstein

Σύνδεσμος για σχόλιο
Κοινή χρήση σε άλλους ιστότοπους

Ωστόσο και στα δύο επίπεδα υπήρχαν κάποιες ερωτήσεις, οι οποίες κατ΄εμέ ήταν πολύ μπερδεμένες, εννοώ όχι ξεκάθαρες ή ανεπαρκείς ως προς τα δεδομένα. Εσείς τι λέτε;

 

Παραδειγμα?

Σύνδεσμος για σχόλιο
Κοινή χρήση σε άλλους ιστότοπους

Η ερώτηση 5.10 στα θέματα του γυμνασίου..

 

Από πού βλέπουμε τον Ερμή;

Από το βόρειο ή το νότιο ημισφαίριο, σε ποιο γεωγραφικό πλάτος..;

 

Και η 5.1 σαφώς.. Είναι διφορούμενη, στο βιβλίο έχει ως σωστά και το Α) και το Β) με τις ορισμένες ωστόσο προϋποθέσεις..:-k

 

Και στα θέματα του λυκείου στις ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής με το τεφρώδες φως της σελήνης, απ' ότι είδα και στην αίθουσα πολλά παιδιά μπερδεύτηκαν.

:-k

Life is like riding a bicycle. To keep your balance you must keep moving.

Albert Einstein

Σύνδεσμος για σχόλιο
Κοινή χρήση σε άλλους ιστότοπους

Παιδιά εγώ δεν κατάλαβα στην 2 στο Α ερώτημα...αν ήθελε να το δικαιολογήσουμε με βάση την καμπύλωση του χωροχρόνου που επιβραδύνεται ο χρόνος όσο πιο κοντά βρισκόμαστε σε ένα σώμα μεγάλης μάζας(ισχυρές βαρυτικές δυνάμεις)...ή αν έπρεπε να γράψουμε ότι με βάση τον αστρικό χρόνο όσο πιο μικρή περίοδο περιφοράς έχει ενας πλανήτης σε σχέση με εναν που έχει με γαλύτερη τόσο πιο γρήγορα κυλάει ο χρόνος...αφού χρειάζεται λιγοτερα γηινα έτη για να συμπληρώσει μια περιφορά γύρω από το μητρικό του άστρο...Εγώ το δικαιολόγησα με το δεύτερο τρόπο... :-k :-({|= :?: :!: :cheesy: ...
Σύνδεσμος για σχόλιο
Κοινή χρήση σε άλλους ιστότοπους

Παιδιά εγώ δεν κατάλαβα στην 2 στο Α ερώτημα...αν ήθελε να το δικαιολογήσουμε με βάση την καμπύλωση του χωροχρόνου που επιβραδύνεται ο χρόνος όσο πιο κοντά βρισκόμαστε σε ένα σώμα μεγάλης μάζας(ισχυρές βαρυτικές δυνάμεις)...ή αν έπρεπε να γράψουμε ότι με βάση τον αστρικό χρόνο όσο πιο μικρή περίοδο περιφοράς έχει ενας πλανήτης σε σχέση με εναν που έχει με γαλύτερη τόσο πιο γρήγορα κυλάει ο χρόνος...αφού χρειάζεται λιγοτερα γηινα έτη για να συμπληρώσει μια περιφορά γύρω από το μητρικό του άστρο...Εγώ το δικαιολόγησα με το δεύτερο τρόπο... :-k :-({|= :?: :!: :cheesy: ...

 

 

 

 

Κ εγω ετσι θα το δικαιολογουσα.. αν και ο χρονος δεν κυλαει πιο γρηγορα.. οι μοναδες με τις οποιες τον μετρουν ειναι πιο μικρες.. γιατι αναφερει πως η βιολογικη τους ηλικια ειναι η ιδια..

 

Πιστευω πως ειναι σωστη η απαντηση σου.. Καλη επιτυχια! :D :D

If anybody ever had a heart,well.. He wouldnt be alone..

Matchbox 20, Hang

Σύνδεσμος για σχόλιο
Κοινή χρήση σε άλλους ιστότοπους

Οι πληροφορίες που μου έδωσες μου είναι ήδη γνωστές... :mrgreen:

Παρ'όλ'αυτά η μόνη πληροφορία που μας δίνει το πρόβλημα είναι μία απόσταση...Έτσι δεν μπορούμα να υπολογίσουμε τίποτα...Και δεν νομίζω να έχει να κάνει με έλλειψη αφού οι δύο πλανητες δεν κινούνται σε ίδια τροχιά...Κάτι παίζει με τις ηλικίες των παιδιών...8 και 10 ετών...Κάτι με χρόνο...με περίοδο...Αλλά δεν μπορώ να το πιάσω...

Το βασικό πρόβλημα με έλλειψη ήταν η άσκηση 4...Εντάξει αυτό βγήκε... :mrgreen:

 

Περιμένω ακόμα απάντηση για το 2Β...ΤΟ ΛΥΣΕ ΚΑΝΕΙΣ??? :-s :-({|= :-# :shock: :?: [-( 8)

Σύνδεσμος για σχόλιο
Κοινή χρήση σε άλλους ιστότοπους

Ο λόγος 8/10 είναι ίσος με τον λόγο T1/T2 δεδομένου ότι ο δεύτερος πλανήτης είναι πιο μακριά, άρα το παιδί σαυτόν τον πλανήτη θα είναι μικρότερο (η περίοδος αυτού του πλανήτη γύρω από τον ήλιο είναι μεγαλύτερη).

Μετά χρησιμοποιείς τον 3ο νόμο του Κέπλερ για τα δύο σώματα ξεχωριστά.

Η απόσταση που σου δίνει είναι προσεγγιστικά το μήκος του μεγάλου ημιάξονα της τροχιάς (έλλειψης) που διαγράφει ο πλανήτης.

Σύνδεσμος για σχόλιο
Κοινή χρήση σε άλλους ιστότοπους

Μπα...πολύ νωρίς ακόμα...:P...

Όντως Ουρανία έτσι έβγαινε...Μπράβο...Τι μ_____ς που είμαι :-note ](*,) :lol: ...τζάμπα μονάδες έχασα...μπορούσα να το βγάλω...Απλά δεν πιέστηκα τόσο... :cry: :? :roll:

Σύνδεσμος για σχόλιο
Κοινή χρήση σε άλλους ιστότοπους

Ο λόγος 8/10 είναι ίσος με τον λόγο T1/T2 δεδομένου ότι ο δεύτερος πλανήτης είναι πιο μακριά, άρα το παιδί σαυτόν τον πλανήτη θα είναι μικρότερο (η περίοδος αυτού του πλανήτη γύρω από τον ήλιο είναι μεγαλύτερη).

Μετά χρησιμοποιείς τον 3ο νόμο του Κέπλερ για τα δύο σώματα ξεχωριστά.

Η απόσταση που σου δίνει είναι προσεγγιστικά το μήκος του μεγάλου ημιάξονα της τροχιάς (έλλειψης) που διαγράφει ο πλανήτης.

 

Για τα δυο σωματα ξεχωριστα???Δεν νομιζω....Δεν υπαρχει λογος για κατι τετοιο....

 

γνωριζουμε οτι Α^3/Τ^2=ΣΤΑΘΕΡΟ.

 

Αρα μπορουμε καλλιστα να πουμε Α1^3/Τ1^2=Α2^3/Τ^2

Αγνωστος μας το Α2 αρα λυνοντας ως προς αυτο

 

Α2^3=(Τ2/Τ1)^2 * Α1^3

 

Αφου το Τ1 ειναι 8 χρονια και το Τ2 10 χρονια μπορουμε να πουμε πως οταν Τ1 ειναι 1 χρονος τοτε το Τ2 ειναι 1,25 χρονια.Αυτο μας βοηθαει στον λογο Τ2/Τ1 πιο πανω να μεινει μοναδα απο κατω.

 

και τελος θα μεινει

 

Α2=ΤΡΙΤΗ ΡΙΖΑ(Τ2^2*Α1^3)

 

Εκανες πραξεις και τσουπ....να το Α2...:P

 

 

 

Εγω εκανα βλακεια στην ασκηση με τον φασματογραφο και την αλλη με τον κομητη.

 

Στον φασματογραφο μας εδινε c (ταχυτητα του φωτος σε μετρα ανα σεκοντ) Vr (ταχητυτα του σωματος,σε χιλιομετρα ανα σεκοντ νομιζω) και την μετατοπιση του φασματος ΔΛ σε Ανγκστρεμ(αυτα ειναι *10^-10 μετρα) και ζηταγε το λο που ειναι το μηκος κυμματος που εκπεμπει οταν βρισκεται σε ακινησια σε σχεη με τον παρατηρητη η κατι τετοιο.

 

πηρα τον τυπο Vr/c=ΔΛ/λο και ελυσα ως προς λο

 

λο=ΔΛ*c/Vr

 

Εκανα το c σε μετρα ανα σεκοντ,το Vr σε μετρα ανα σεκοντ αλλα δεν εκανα το ΔΛ απο ανγκστρεμ σε μετρα.

 

εκανα πραξεις και βρηκα λο=4,3 * 10^7 Ανγκστρεμ (προφανως ανγκστρεμ γιατι τα αλλα φευγουν) αλλα ξεχασα να βαλω οτι ειναι ανγκστρεμ και το αφησα χωρις μοναδα....:-/ μια μοναδα θα την χασω σιγουρα.....

 

 

 

Τωρα στο προβλημα με τον κομητη....

 

εδινε αμφιλιο νομιζω και ζηταγε περιηλιο δινοντας μας και περιοδο.Πολυ απλο.

 

Ξερουμε οτι ο μεγαλος ημιαξονας Α ισουται με το αμφιλιο συν το περιηλιο δια 2 (A=Αμφ+Περ/2)

 

Ξερουμε επισης και πως Α^3/Τ^2=ΣΤΑΘ αλλα στην ουσια το σχολικο βιβλιο λεει πως το σταθ ειναι 1.

 

μπορουμε να πουμε τοτε πως Α^3=Τ^2 (Εναλλακτηκα μπορουμε να πουμε πως Ακομ^3/Τκομ^2=Αγη^3/Τγη^2 οπου το Α και το Τ της γης ειναι 1 αρα καταληγουμε στην αρχικη σχεση παλι)

 

ετσι στο Α^3=Τ^2 βαζουμε το παραπανω και γινεται (Αμφ+Περ/2)^3=Τ^2

 

Λυνουμε ως προς τον αγνωστο και το βρισκουμε...

 

μετα ζηταει εκκεντροτητα αλλα δεν το εκανα γιατι ειμαι β λυκειου και δεν ηξερα τον τυπο ακομα...:-/

 

Μπορουσα να τα ειχα παει και καλυτερα....δεν πειραζει...του χρονου αν ειναι.....[/code]

Σύνδεσμος για σχόλιο
Κοινή χρήση σε άλλους ιστότοπους

Ναι Κωστή λάθος μου, αυτό εννοούσα. Στη φασματοσκοπία αφού ήταν λόγοι δεν χρειαζόταν να μετατρέψεις τα A σε μέτρα, αφού το αρχικό μήκος κύματος θα σου βγαινε σε A.

Και εγώ έκανα μερικές μπαρούφες, χλωμό το βλέπω.

 

Αν δεν έμπαινε η Ταυριζέλου τόσο νωρίς θα τα λέγαμε χθες!! :P Καλημέρα!

Σύνδεσμος για σχόλιο
Κοινή χρήση σε άλλους ιστότοπους

Ναι Κωστή λάθος μου, αυτό εννοούσα. Στη φασματοσκοπία αφού ήταν λόγοι δεν χρειαζόταν να μετατρέψεις τα A σε μέτρα, αφού το αρχικό μήκος κύματος θα σου βγαινε σε A.

Και εγώ έκανα μερικές μπαρούφες, χλωμό το βλέπω.

 

Αν δεν έμπαινε η Ταυριζέλου τόσο νωρίς θα τα λέγαμε χθες!! :P Καλημέρα!

 

Αμα τα μετετρεπα απο Α σε μετρα επρεπε να βαλω μοναδα μετρησης μετρα.Τωρα που δεν τα μετετρεψα επρεπε να βαλω Ανγκστρεμ.Το προβλημα ειναι οτι δεν εβαλα καμμια μοναδα....:-/

 

Ναι οντος ηρθε νωρις η κυρα βασω...:P

 

ξερει κανεις ποτε θα βγουν τα αποτελεσματα??

Σύνδεσμος για σχόλιο
Κοινή χρήση σε άλλους ιστότοπους

μπαα! συγκεκριμενα νομιζω κανεις δε ξερει απλα περιμενουμε ακομα! :wink: :D

δεν πιστευω πως θα αργησουν παντως πολυ γιατι δεν ειναι μακρια και η τριτη φαση..

καλη επιτυχια σε ολουςς! :cheesy:

Τα παντα ρει... :wink:
Σύνδεσμος για σχόλιο
Κοινή χρήση σε άλλους ιστότοπους

μπαα! συγκεκριμενα νομιζω κανεις δε ξερει απλα περιμενουμε ακομα! :wink: :D

δεν πιστευω πως θα αργησουν παντως πολυ γιατι δεν ειναι μακρια και η τριτη φαση..

καλη επιτυχια σε ολουςς! :cheesy:

 

Κατι μου λεει πως θα βγουν κατα αρχες μαρτη μερια....:-/

Σύνδεσμος για σχόλιο
Κοινή χρήση σε άλλους ιστότοπους

Τόσο αργά; Στην πρώτη φάση βγήκαν πολύ πιο νωρίς, υπήρχαν ειδικοί λόγοι βέβαια, αλλά δε νομίζω να καθυστερήσουν τόσο πολύ :-k

Life is like riding a bicycle. To keep your balance you must keep moving.

Albert Einstein

Σύνδεσμος για σχόλιο
Κοινή χρήση σε άλλους ιστότοπους

Δημιουργήστε έναν λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είσαι μέλος για να αφήσεις ένα σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε για έναν νέο λογαριασμό στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!.

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Συνδεθείτε

Έχετε ήδη λογαριασμό? Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

×
×
  • Δημιουργία νέου...

Σημαντικές πληροφορίες

Όροι χρήσης