xaralam
Μέλη-
Αναρτήσεις
439 -
Εντάχθηκε
-
Τελευταία επίσκεψη
-
Ημέρες που κέρδισε
3
Τύπος περιεχομένου
Forum
Λήψεις
Ιστολόγια
Αστροημερολόγιο
Άρθρα
Αστροφωτογραφίες
Store
Αγγελίες
Όλα αναρτήθηκαν από xaralam
-
Προς χρήστες ccd : Μέτρηση Sky Flux της περιοχής σας
xaralam απάντησε στην συζήτηση του/της Ifikratis σε Λήψη αστροφωτογραφίας deep sky
Από όσο έχω διαβάσει/κουβεντιάσει/δοκιμάσει: α) Η απόκριση του αισθητήρα είναι μη γραμμική στο χρόνο (εκτός και αν είναι non-ABG όπως είπε ο Γιάννης). β) Το σημείο κορεσμού δεν είναι ενιαίο για την φωτογραφία (πολλά άστρα μπορεί να καούν = αποδεκτό αν στοχεύουμε στις λεπτομέρειες ενός νεφελώματος/γαλαξία). γ) Το σημείο κορεσμού δεν μας βοηθάει στον υπολογισμό των λήψεων, δηλ. δεν τραβάμε μέχρι να φτάσουμε π.χ. ένα ποσοστό του σημείου κορεσμού, αυτό που επηρρεάζει το σηματοθορυβικό λόγο είναι η αναλογία θορύβου από το υπόβαθρο του ουρανού και θορύβου ανάγνωσης (όσο μεγαλύτερο read noise έχουμε, τόσο περισσότερο "ανεβάζουμε" το μέσο επίπεδο φωτεινότητας του υποβάθρου στις λήψεις μας ώστε να τον κρύψουμε, μάλιστα η σχέση είναι τετραγωνική). Εγω πάλι γιατί πιστεύω ότι αν γνώριζες με πιθανότητα 95% τα φωτόνια που θα λάβεις σε χρόνο t οι υπολογισμοί θα ήταν πολλοί πιο ευκολοι. Αυτό δεν έχει να κάνει με την γραμμικότητα της απόδοσης η οποία στο κάτω κάτω θα μπορούσε εύκολα να εκτιμηθεί με μια ανάλυση παλινδρόμησης περισσότερο θα με προβλημάτιζε αν τα φώτονια ακολουθουν μια δισδιάστατη ομοιόμορφη κατανομή κατά την πρόσκρουση στον αισθητήρα . Καλό θα ήταν να μην συνεχίσουμε άλλο γιατί γίνεται αρκετά κουραστικό για όσους δεν γνωρίζουν να παρακολουθήσουν και γιατί μιλάμε πάνω σε μια ιδέα που δεν ξέρουμε αν την βάλουμε κάτω αν μπορεί να δουλέψει αν και πιστεύω πως θα μπορούσε να μας πει κάτι. ΥΓ Με την παραδοχή ότι ο θόρυβος ανάγνωσης είναι σταθερός και ο θόρυβος από τον ουρανό είναι τυχαια μεταβλητή θα μπορούσαμε να έχουμε μια εκτίμηση και για αυτόν για χρόνο t -
Προς χρήστες ccd : Μέτρηση Sky Flux της περιοχής σας
xaralam απάντησε στην συζήτηση του/της Ifikratis σε Λήψη αστροφωτογραφίας deep sky
Πρώτα θα πρέπει να κατασκευαστεί το μοντέλο θεωρητικά να γίνουν οι απαιτούμενες παραδοχές ώστε ναι ισχυεί να λυθεί θεωρητικά να βρει κανείς τις στατιστικές συναρτήσεις οι οποίες θα περιγράφουν τις παραμέτρους που θέλει να εκτιμήσει να συλλέξει τα κατάλληλα δεδομένα να τα επεξεργαστεί και να πάρει τις απαντήσεις οι οποίες θα είναι πάντα σωστές με ένα περιθώριο σφάλματος που θα καθοριστεί από τον ίδιο τον ερευνητή. Καταλαβαίνεις λοιπόν ότι μεχρι να φτάσει κανείς στην φάση της επεξεργασίας που είναι και η πιο ευκολη έχει μπροστά του πολλά εμπόδια τα οποία πρέπει να περάσει ! -
Προς χρήστες ccd : Μέτρηση Sky Flux της περιοχής σας
xaralam απάντησε στην συζήτηση του/της Ifikratis σε Λήψη αστροφωτογραφίας deep sky
Δηλωνω ασχετος επι του θεματος (οι γνωσεις μου επι στατιστικης ειναι το λιγοτερο ελειπεις) αλλα η πραξη λεει οτι εκθεσεις του 1δευτ. δεν παιζουν και πολυ, και φανταζομαι εχουν ασχοληθει και αλλοι μαθηματικοι με γνωσεις στατιστικης πριν απο εμας To 1 sec το ανέφερα ενδεικτικα για δείξω πόσο γρήγορα μπορεί ( θεωρητικά ) ένα τετοιο στοχαστικό μοντέλο να περάσει σε κατάσταση στάσιμης κατανομής . Αυτό δεν σημαινει ότι πρέπει να πάρει κανεις λήψεις του 1 sec αλλά ότι σε λήψεις των 120 sec ή των 60 ή των 10 ή και του 1sec μπορεί να χρησιμοποιεί τα θεωρητικά συμπεράσματα που έχει για την στασιμη κατανομή εκτιμώντας τις παραμέτρους της και να κάνει πρόβλεψεις για το πως θα είναι η κατάσταση στα 300 sec ή 500 sec ή σε χρόνο t. -
Προς χρήστες ccd : Μέτρηση Sky Flux της περιοχής σας
xaralam απάντησε στην συζήτηση του/της Ifikratis σε Λήψη αστροφωτογραφίας deep sky
Σωστά όλα αυτά αλλά το ζήτημα είναι η πρόβλεψη. Εννοώ ότι αν το μοντέλο μπορεί να περιγράψει τον αριθμό αφίξεων φωτονίων ( ακόμα καλύτερa αν έχουμε Μαρκοβιανό μοντέλο) τότε δεν χρειάζεται να πάρουμε μέγαλες λήψεις για να κάνουμε εκτίμηση του λ και πρόβλεψη του χρόνου για να φτάσουμε σε σημεία κορεσμού . Αν δε έχουμε μοντέλα Poisson και εκθετικές κατανομές η στάσιμη κατανομή του μοντέλου μπορεί να επιτευχθεί σε χρόνους του 1 sec καθώς το εκθετικό ---> 0 πολύ γρήγορα. Μάλλον όμως μπερδευουμε τους φίλους εδώ οπότε σταματάω. Με το καλό όταν πάρω την ccd πιστευώ ότι θα ήταν ένα καλό θεμά για ψάξιμο . -
Προς χρήστες ccd : Μέτρηση Sky Flux της περιοχής σας
xaralam απάντησε στην συζήτηση του/της Ifikratis σε Λήψη αστροφωτογραφίας deep sky
Αραγε μια Poisson στοχαστική διαδικασία με λ = Sky Flux δεν θα μπορούσε να περιγράψει το μέσο χρόνο μέχρι την υπερχείλιση των pixels? Ακούγετε ενδιαφέρον !!! Δεδομένου ότι κανεις μπορεί να πάρει αεεδ για το λ της !!! Ακόμα και μοντέλα Μ/Μ/1 για κάθε pixel θα ήταν εφαρμόσιμα . -
Μέγεθος pixels ---> συνέπειες και όφελος
xaralam απάντησε στην συζήτηση του/της xaralam σε Λήψη αστροφωτογραφίας deep sky
Το ξέρω όπως ξέρω ότι είναι και πολύ ανώτερη από την 314Ε αλλά στα λεφτά αυτά προτιμώ να πάω σε καινούργια κυριώς για λόγους μεταπώλησης (άσε που τα οικονομικά δεν βγαίνουν για μετρητά ) . Όντως μιλάω για 314Ε 1,4Μp με 4,65 μm 3e readout noise ! -
Μέγεθος pixels ---> συνέπειες και όφελος
xaralam απάντησε στην συζήτηση του/της xaralam σε Λήψη αστροφωτογραφίας deep sky
Ή μικρό αισθητήρα με μεγάλη ανάλυση και μικρό θόρυβο για αυτο μάλλον θα πάω σε 314Ε ( Readout noise 3e RMS ) ! Δυστυχώς δεν βρίσκω στοιχεία για Dark noise !!! Σας ευχαριστώ όλους για τις συμβουλές !!! -
Μέγεθος pixels ---> συνέπειες και όφελος
xaralam απάντησε στην συζήτηση του/της xaralam σε Λήψη αστροφωτογραφίας deep sky
Δεν ειπα κατι τετοιο, μην μου βαζεις λογια. Και για τα υπλοιπα εγω απλα παραθεσα το λινκ για τον Wodaski εγω με το προγραμμα του κανω ολα οσα λετε ποιο πανω. Λάθος καταλαβα εγώ τότε διαβάζοντας την απάντηση σου συγνώμη ! -
Μέγεθος pixels ---> συνέπειες και όφελος
xaralam απάντησε στην συζήτηση του/της xaralam σε Λήψη αστροφωτογραφίας deep sky
Δεν είναι πάντα καλό να έχεις μεγάλα pixels. Πχ σε τηλεσκόπιο με F = 540mm και pixels 9μm το pixel angular size θα ήταν 3,43 arcsec οπότε με μέσο seeing 2,5 arcsec ή πολύ χειρότερα αν είμαστε σε καμια βουνοκορφή με seeing 1,5 ή 2 θα είχαμε έντονο undersampling. Αντίθετα στο ίδιο F με pixels 6,45μm θα είχαμε pixel angular size 2,46 . Παραθέτω ένα καλό link που βρήκα σχετικά με το Θέμα http://www.astromart.com/articles/article.asp?article_id=73 -
Μέγεθος pixels ---> συνέπειες και όφελος
xaralam απάντησε στην συζήτηση του/της xaralam σε Λήψη αστροφωτογραφίας deep sky
Βασίλη και Ifikrati σας ευχαριστώ πολυ. Αλλα το προβλημα είναι ότι με την 314L στο 3.5 + focal reducer δεν είναι καθόλου βολικό με το υπάρχον setup πρακτικά χάνω τα πλεονεκτήματα του focal reducer θα μου πεις πάρε reducer στα 0,8 (τότε είμαι στα 2 arcsec pixel angular size ) ειναι και αυτό μια λύση. Ο εξοπλισμός δεν θα ανανεωθεί σύντομα (σωλήνες) . Από την άλλη το fov με ή χωρίς reducer και μεγεθύνσεις με την Atik 314E (8mm diagonal) μου είναι ικανοποιητικες προς το παρόν (λάβε υπόψην σου ότι για wide field θα χρησιμοποιώ dslr diagonal 21,5mm) -
Μέγεθος pixels ---> συνέπειες και όφελος
xaralam απάντησε στην συζήτηση του/της xaralam σε Λήψη αστροφωτογραφίας deep sky
Σε 600mm F έχουμε (2.5 x 600 )/ 206265 = 7.2 μικρά άρα χρειαζόμαστε 3.6 μικρά. Με έναν Focal reducer 0,63 600mm x 0.63= 378 mm έχουμε (2.5 x 378 )/ 206265 = 4.5 Άρα μιλάμε για pixel size 2.25. Βέβαια οι παραπάνω υπολογισμοί θεωρουν seeing = 2.5 arcsec. Πιο είναι το μέσο seeing όμως σε μη αστική περιοχή μια καλή βραδιά ? Σκέφτομαι την Atik 314E (pixel swize 4,65) με το celestron ed80 που έχω F=600mm. Με βάση τα παραπάνω νομίζω πως ταιριάζει καλύτερα σε σχέση με την Atik 314L ή αντιστοιχη με pixel size 6.45 . To pixel angular size για το συνδυασμό Atik 314E + celestron ed80 χωρίς reducer και με ένα τυπικό seeing είναι 1.59 arcsec binning 1x1 και 3.19 σε 2 x 2. Αντίθετα με Atik 314L έχουμε 2.21 σε 1χ1 ( έδω τα πράγματα μάλλον είναι καλύτερα) 4,34 σε 2 x 2. Mε Atik 16ic-s έχουμε 2.76 σε 1χ1 και 5,4 σε 2x 2 Με focal reducer 0.63 Atik 314E ---> 2.53 pixel angular size binning 1x1 Atik 314L ---> 3.51 pixel angular size binning 1x1. Ατικ 16ic-s ----> 4.38 ''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''' Συμπέρασμα με focal reducer Atik 314E και χωρίς Ατικ 314L . Τώρα μπήκα σε δίλλημα βοηθάτε παιδιά !!!!!!! -
Μέγεθος pixels ---> συνέπειες και όφελος
xaralam απάντησε στην συζήτηση του/της xaralam σε Λήψη αστροφωτογραφίας deep sky
O αισθητήρας με τη μεγαλύτερη ανάλυση δεν θα είναι πιο επιρρεπής σε τυχόν λάθη (στη θεωρία πάντα) και μικροδιορθώσεις? Ξέροντας το well depth , F , και pixel size, μπορούμε να υπολογίσουμε το μέγιστο χρόνο έκθεσης ? -
Μέγεθος pixels ---> συνέπειες και όφελος
xaralam δημοσίευσε μια συζήτηση σε Λήψη αστροφωτογραφίας deep sky
Η ερώτηση είναι η εξής Ας υποθέσουμε οτι έχουμε 2 ίδια σε διαστάσεις chip αλλά με διαφορετικό μέγεθος pixel. Πχ atik 16 ic-s και atik 314E. Η πρώτη έχει μέγεθος chip 7.48mm (H) x 6.15mm (V) και pixel 8,3μm x 8,3 μm η δευτερη chip 7.60mm (H) x 6.20mm (V) και pixel 4,65 μm x 4,65 μm Πέρα του προφανές ότι η δευτερη έχει περισσότερα pixels (άρα μεγαλύτερη ανάλυση 1392 (H) x 1040 (V) approx. 1.45M pixels έναντι 752 χ 582 της πρώτης 0,49 Μpixels) πια θα έιναι η διαφορά σε FOV μεγέθυνση η χρόνους αν υπάρχει ? Ευχαριστώ ! -
Λοιπόν μετά από ώρες ψαξίματος (να ευχαριστήσω εδώ τον Άγγελο Κεχαγιά ) τα αποτελεσματα είναι Οσον αφορα το PCdirect δεν έβγαλα άκρη μάλλον φταιει το καλώδιο μου θα δοκιμάσω με άλλο καλώδιο καθώς δεν υπάρχει καθόλου επικοινωνία με το PC. Όσον αφορά το 2 η λύση είναι τρέχω το PHD σαν administrator μεσα από vista και XP και έτσι δεν ανοίγουν 2 μενου EQMOD όταν προσπαθώ να συνδεθώ και μέσω Starry night ή Chartes du ciel εκ των οποίων το ένα δεν ανταποκρινόταν.
-
Λοιπόν παιδια θέλω βοήθεια στα παρακάτω 1) Εχω την HEQ5-Pro. Όταν κάνω σύνδεση με τον τρόπο EQDIR χωρίς χειριστήριο το EQMOD δουλεύει κανονικά αλλά αν βάλω το χειριστήριο (v3.23) με eqmod το σύστημα δεν δουλεύει. Στην δευτερη περίπτωση η συνδεσμολογία είναι pc --usb to rs232- το καλώδιο της βάσης (αυτό που είναι για αναβάθμηση) χειριστήριο --- χειριστήριο βάση με το κλασικό καλώδιο θύρας δικτύου. Η βάση δεν ανταποκρίνεται. Επίσης το phd στην πρώτη περίπτωση κολλάει στο calibration αλλά αυτό είναι μάλλον από λάθος δικό μου. 2) Ας πούμε ότι έχουμε επιτύχει επικοινωνία μεταξύ βάσης και Pc μέσω EQMOD. Κάνουμε aligment με το Starry night. Πάμε με goto σε ένα στόχο προς φωτογράφηση. Ανοίγουμε το phd αλλά σε εμένα για να δουλέψει το EQMOD από το phd πρέπει να κάνω disconnect από το starry night και αμέσως connect από το EQMOD του PHD. Υπάρχει τρόπος να αναγνωρίζει το connect μέσω του starrynight το phd και να μην χρειάζεται να κάνω disconnect και μετα connect από το phd ? Ευχαριστώ !!!
-
Πωλείται εξοπλισμός για όλα τα γούστα (Πωλήθηκαν )
xaralam απάντησε στην συζήτηση του/της Φαρμακόπουλος Αντώνης σε Μικρές Αγγελίες - Αρχείο
πμ -
-
-
Πωλείται Nexstar 5 SE + διάφορα
xaralam απάντησε στην συζήτηση του/της xaralam σε Μικρές Αγγελίες - Αρχείο
Εντάξει μην βαράτε όλοι μαζί !!! OFF-AXIS GUIDER -
Πωλείται Nexstar 5 SE + διάφορα
xaralam απάντησε στην συζήτηση του/της xaralam σε Μικρές Αγγελίες - Αρχείο
Δημήτρη σε ευχαριστώ Μένει ο Off-Axis Guider της Celestron !!! -
HEQ5 SKYSCAN PRO, Ισημερινή Στήριξη Ρομποτική
xaralam απάντησε στην συζήτηση του/της sevax σε Μικρές Αγγελίες - Αρχείο
Να είστε καλά κύριε Δημήτρη σας ευχαριστώ πολύ -
Πωλείται Nexstar 5 SE + διάφορα
xaralam απάντησε στην συζήτηση του/της xaralam σε Μικρές Αγγελίες - Αρχείο
up!! -
Ποια είναι η καλύτερη τοποθέτηση του οδηγητικού
xaralam απάντησε στην συζήτηση του/της xaralam σε Λήψη αστροφωτογραφίας deep sky
Ευχαριστώ!! Μάλλον θα παω σε λύση piggy back προς το παρόν καθώς η άλλη λύση μου φαίνεται πιο δύσκολη στο ζύγισμα ( 3 άξονες). -
Πωλείται Nexstar 5 SE + διάφορα
xaralam απάντησε στην συζήτηση του/της xaralam σε Μικρές Αγγελίες - Αρχείο
Ναι !