Jump to content

fotodektis

Μέλη
  • Αναρτήσεις

    3114
  • Εντάχθηκε

  • Τελευταία επίσκεψη

  • Ημέρες που κέρδισε

    39

Όλα αναρτήθηκαν από fotodektis

  1. Dear Alex,welcome to Astrovox! Before choosing the place you are going to stay,notice that even if Mars will be very bright during this summer,to be able to see details on it's surface,you need a relatively large magnification(over 300x!).To be able to have more than 300x,you must a v o i d places near to the sea,with many concrete,asphalt,factories and generally heat emitters!You need,exept clear skies,very good s e e i n g! If you choose the correct place-it's better in a high altitude-you'll enjoy many d e t a i l s on Mars surface-depends of course on the diameter of your telescope's mirror or lens,that will give you the required discretionary ability! For example,2 years ago,with my 10''dob,I observed excellent and sharp details on Mars during a clear night with very good seeing,using a special filter(Baader-Moon & Skyglow),and 375x,400x magnification!And using 480x,I saw the bountaries of Mars atmosphere! On the mountain Helmos(2400m almost)in Peloponnese-where is the largest telescope in Greece,the clarity and seeing are exellent! I realise it's hard to go to a very high altitude,ok,avoid towns and places with concrete and other heat emitters,humidity,dust,etc. I don't now exactly which is an easy access point for observation in Peloponnese...but this summer is a rare opportunity for high magnifications in the observation of the planet Mars! Friendly-Kostas
  2. Εξαιρετικά ενδιαφέρουσα η προσπάθεια και η παρουσίασή της στο facebook! Θερμά συγχαρητήρια και απο μένα!Καλή συνέχεια! Με αγάπη-Κώστας
  3. Πολύ καλή προσπάθεια και χρήσιμη για όλους μας! Εύχομαι να διαρκέσει για πάντα(ή καλύτερα μέχρι να ξαναγίνουν-όνειρο ίσως-οι ουρανοί ξανά σκοτεινοί...) Χρόνια πολλά λοιπόν! Με αγάπη-Κώστας
  4. Να ξεκαθαρίσω σχετικά με το θέμα των μεγεθύνσεων,οτι οι παραπάνω φίλοι μιλούν με βάση τις παρατηρησιακές εμπειρίες τους απο ''προβληματικές''περιοχές πχ. Αθήνα(και γενικά μεγάλες πόλεις)...Επειδή παρεμβάλλεται μεταξύ του μπαλκονιού ή της ταράτσας και της θάλασσας αρκετό μπετόν,ρύπανση,σκόνη κλπ,υπάρχει κακή διαύγεια και θερμικά ρεύματα στην ατμόσφαιρα,που μειώνουν την ευκρίνεια της εικόνας και άρα τη μέγιστη μεγέθυνση,που μπορεί να χρησιμοποιήσει κανείς,τόσο στην αστρονομική όσο και στην επίγεια παρατήρηση... Αυτά όμως ΔΕΝ ισχύουν σε μικρότερες πόλεις,ειδικά αν παρατηρείς απο προάστιά τους(ακόμα καλύτερα στην εξοχή,και σε όσο μεγαλύτερο υψόμετρο)!Έχοντας αρκετή εμπειρία και σε επίγεια παρατήρηση,και μάλιστα με απλό αχρωματικό διοπτρικό 60/600,άνετα πάω-στην περιοχή που παρατηρώ-σε μεγεθύνσεις(με καλή οξύτητα) 120-150x (και σε αποστάσεις 10-15 km),που ξεπερνάει το θεωρητικό όριο της μέγιστης μεγέθυνσης που είναι 2x(διάμετρος φακού-κατόπτρου σε mm).Ο λόγος είναι οτι στις επίγειες παρατηρήσεις έχεις αντικείμενα πολύ πιο φ ω τ ε ι ν ά και με μεγαλύτερη α ν τ ί θ ε σ η (contrast) απο ότι στις αστρονομικές!Εννοείται εφόσον και αν η ατμόσφαιρα είναι καθαρή και σταθερή! Επιπλέον τεράστιο ρόλο(εκτός απο την περιοχή παρατήρησης)παίζουν και οι ατμοσφαιρικές-καιρικές συνθήκες...αν παρατηρείς πχ.Ιούνιο σε θάλασσα,λόγω της αύξησης της θερμοκρασίας,γίνεται περισσότερη εξάτμιση του νερού και υπάρχει άφθονη υγρασία-συν τα θερμικά ρεύματα στην ατμόσφαιρα.Τότε η διαύγεια είναι χάλια...Αργότερα όταν αρχίζουν τα μελτέμια,η εικόνα βελτιώνεται πολύ!Επίσης αν παρατηρείς μετά απο βροχή και σε σχετικά χαμηλές θερμοκρασίες,ιδιαίτερα τις πολύ πρωινές ώρες,τότε η πιθανότητα να πετύχεις καλή διαύγεια αυξάνει δραματικά...Επίσης αν παρατηρείς σε έναν σχετικά κλειστό θαλάσσιο κόλπο(πλάτους λιγότερο απο 10 km),που περιβάλλεται απο βουνά,αν δεν φυσούν άνεμοι θα έχεις εγκλωβισμό υγρασίας στη θαλάσσια περιοχή,και άρα κακή διαύγεια. Επίσης όσο αυξάνει η διάμετρος του αντικειμενικού φακού ή κατόπτρου, αυξάνει ανάλογα και η Διακριτική Ικανότητα του τηλεσκοπίου,δηλ.πρακτικά βλέπεις για την ίδια μεγέθυνση περισσότερες λ ε π τ ο μ έ ρ ε ι ε ς.Οι διαφορές στις λεπτομέρειες αναδεικνύονται καλύτερα με την αύξηση-εντός κάποιων ορίων-της μεγέθυνσης,και αν στο επιτρέπει η διαύγεια της ατμόσφαιρας.Συν το ότι πας και σε μεγαλύτερες μέγιστες μεγεθύνσεις!Γι'αυτό πρότεινα το 102/500(που έχει και καλή ποιότητα εικόνας-με χρωματικό σφάλμα όμως) και όχι μικρότερης διαμέτρου,συν οτι θα βλέπει σε χαμηλό φωτισμό πιο φωτεινά τα αντικείμενα.Ωστόσο αν και χρησιμοποιώ το SW 102/500,δ ε ν έχω δεί μέσα απο το κοντινό σε διάμετρο φακού SW Evostar 90/900.Λογικά λόγω μεγαλύτερου εστιακού μήκους,θα έχει λιγότερο χρωματικό σφάλμα,αλλά δεν ξέρω π ό σ ο.Αν έχει δεί ο φίλος,που πολύ σωστά το προτείνει (ecuador),τις διαφορές στο χρωματικό σφάλμα,μεταξύ των 2 τηλεσκοπίων,θα είναι πολύ χρήσιμο να το μάθουμε.Έχει κάνει ένα πολύ καλό και χρήσιμο συγκριτικό τέστ τηλεσκοπίων για επίγεια παρατήρηση στο blog του,αλλά δεν υπάρχει εικόνα του SW 102/500 για να κάνουμε την σύγκριση με τα υπόλοιπα τηλεσκόπια.Η μόνη επιφύλαξη που έχω με τα ''μακριά''(μεγάλου εστιακού μήκους)τηλεσκόπια,είναι ότι έχουν μεγαλύτερες ροπές-με αποτέλεσμα να ταλαντώνονται πιο εύκολα-και έτσι είναι πιο ευάλωτα στο φύσημα του αέρα-θολώνει πιο εύκολα η εικόνα,ιδιαίτερα όσο αυξάνει η μεγέθυνση.Χρειάζονται και καλύτερες βάσεις-στηρίξεις. Ισχύει βέβαια γενικά,οτι όσο μεγαλώνει το εστιακό μήκος του τηλεσκοπίου στα διοπτρικά(για δεδομένη διάμετρο φακού)μειώνεται το χρωματικό σφάλμα,αλλά το ποσοστό διαφέρει σε διάφορα τηλεσκόπια,ανάλογα με την σχεδίαση και την ποιότητα του γυαλιού που χρησιμοποιείται.Όλα πρέπει να σταθμίζονται σε υπέρ και κατά,ανάλογα και με το τι προσδοκούμε να δούμε,απο ποιά περιοχή,υπο ποιές ατμοσφαιρικές συνθήκες παρατηρούμε,και τί ποιότητας τηλεσκόπιο χρησιμοποιούμε. Τέλος υπάρχει και η καλύτερη επιλογή στην ποιότητα της εικόνας με την αγορά α π ο χ ρ ω μ α τ ι κ ο ύ διοπτρικού,όμως είναι πολύ ακριβότερη και δεν ξέρω πόσα χρήματα μπορεί να διαθέσει ο φίλος μας. Φιλικά-Κώστας
  5. Καλώς ήρθες στο Astrovox! Χρειάζεσαι μεγαλύτερες μεγεθύνσεις απο 15-30x που σου δίνουν τα μεγάλα κυάλια.Οπότε πρέπει να πας σε μικρό τηλεσκόπιο κατάλληλο και για επίγεια παρατήρηση. Αυτό θα πρέπει να έχει στον εστιαστή του διαγώνιο πρίσμα,και όχι κάτοπτρο,υπο γωνία 45ο-όχι 90ο(για πιο άνετη επίγεια παρατήρηση),ώστε να δίνει όχι μόνο ορθό είδωλο,αλλά και σωστή την απεικόνιση αριστερού-δεξιού.Επίσης όταν χρησιμοποιούμε μεγεθύνσεις μεγαλύτερες απο 10x(και στα κυάλια),χρειαζόμαστε τρίποδο ή κατάλληλη βάση,για ξεκούραστη και αποδοτική παρατήρηση! Έτσι θα ήταν κατάλληλο ένα διοπτρικό,ας πούμε το SKYWATCHER 102/500 που έχει διαγώνιο πρίσμα υπο γωνία 45ο.Έτσι θα βλέπεις ορθό το είδωλο,και σωστό το αριστερό-δεξί,και η παρατήρηση θα είναι άνετη και ξεκούραστη-στηρίζεται σε ειδική βάση.Μπορείς να βάλεις και έναν zoom φακό,για να έχεις πολλές διαφορετικές μεγεθύνσεις εύκολα και γρήγορα! Εναλλακτικά για καλύτερη ποιότητα ειδώλου,κάποιο τηλεσκόπιο καταδιοπτρικό τύπου Maksutov,αλλά θα είναι πιο ακριβό...Μπορείς να βρείς και μεταχειρισμένο,εδώ σε αγγελίες που αναρτώνται συχνά. Με ένα,έστω και μικρό τηλεσκόπιο,μπορεί να βρείς ενδιαφέροντα και τον έναστρο ουρανό! Φιλικά-Κώστας
  6. Ωραίο-μου άνοιξε η ''όρεξη'' για αποκρύψεις-θυμάμαι βλέποντας το βιντεάκι και την καταπληκτική και αξέχαστη εμπειρία που είχα με την απόκρυψη άστρου απο κομήτη! Ευχαριστούμε πολύ Μάνο-βγάλε και άλλα τέτοια! Φιλικά-Κώστας
  7. Ευχαριστώ για την απάντηση,καλή συνέχεια! Φιλικά-Κώστας
  8. Πολύ καλή προσπάθεια,παρά τις κακές ατμοσφαιρικές συνθήκες!Είχα παρατηρήσει παλιότερα απόκρυψη άστρου απο κομήτη,βλέποντας σε πραγματικό χρόνο την μετακίνησή του σε σχέση με το άστρο.Πολύ εντυπωσιακό θέαμα! Τι αστρονομικό πρόγραμμα χρησιμοποιείς για την προεργασία?Ο αστεροειδής υπήρχε μόνο στο Cartes du Ciel,αλλά το συγκεκριμένο άστρο σε τι αστρικό κατάλογο είναι? Φιλικά-Κώστας
  9. Μήπως η συγκεκριμένη εταιρεία που κάνει τις επαλουμινώσεις,προσθέτει και μια,ας πούμε ειδική emulsion,και αποκτά η επιφάνεια του κατόπτρου no-scratch ιδιότητες?
  10. Επειδή η επιφάνεια του κατόπτρου είναι πολύ ευαίσθητη,δεν υπάρχει κίνδυνος με την πίεση του νερού και ό,τι αυτό παρασέρνει,να γρατσουνιστεί,έστω και λίγο? Φιλικά-Κώστας
  11. Αυτά τα θέματα είναι αυστηρά προσωπικά,για να κοινοποιούνται,και μάλιστα δημόσια....ήδη κάνοντας νύξεις,παρεξηγείται και χλευάζεται κάποιος,σκέψου να πει και πιο πολλά... Ειδικά για σένα,Magicstar,υποθέτω οτι δεν σου είναι άγνωστος ο ''πνευματικός'' κόσμος,οπότε δεν έχεις ανάγκη και να μάθεις,τουλάχιστον τα βασικά... Φιλικά-Κώστας
  12. Ο Θεός να τον αναπαύσει και να δώσει δύναμη στην οικογένειά του! Με αγάπη-Κώστας
  13. Φίλε Βασίλη λάθος κατάλαβες-συγνώμη,αν άθελά μου,έδωσα τέτοια εντύπωση!Κάθε άλλο παρά προσβλητικός-στις προθέσεις μου-ο λόγος μου,μακριά απο μένα αυτά!Αν διαβάσεις προσεκτικά,ό,τι έχω γράψει σε αυτό το θέμα:''η βλακεία είναι ανίκητη'',απο την αρχή,θα καταλάβεις οτι με ευγένεια και προσοχή μιλούσα πάντα...εισέπραξα όμως ειρωνεία,χλευασμό,και τελευταία,υπονοούμενα του τύπου:οι εμπειρίες για τις οποίες μιλούσα ως μόνη οδό αντίληψης του ''πνευματικού'' κόσμου,μάλλον ως ''παράνοια''μπορούν να εννοηθούν...Αν κάποιος θα έπρεπε να προσβληθεί μετά απο όλη αυτή την περιπετειώδη συζήτηση,αυτός θα ήμουν εγώ...Όποιος δεν καταλαβαίνει τι εννοώ-και καταλαβαίνω,γιατί δεν έχει εμπειρίες,έστω και αν έχει αντίληψη περί επιστήμης-του συστήνω να μείνει αδογμάτιστος και ''ανοιχτός'' μέχρι να αποκαλυφθεί η αλήθεια...Αλλά η καλή προαίρεση στην κουβέντα σημαίνει οτι ακούω τον άλλον,με καλή-και όχι υπεροπτική διάθεση,έστω και αν διαφωνώ,έστω και αν δεν χωρούν αυτά που λέει στην κοσμοθεωρία μου...Ο τρόπος που διαφωνεί κανείς,σε μια συζήτηση,πέρα απο την επιχειρηματολογία,δείχνει χαρακτήρα,ήθος...Δεν χωρούν εγωισμοί,υπεροψίες που εκφράζονται με απόλυτες-υπεροπτικές και απορριπτικές-βεβαιότητες και ''ειρωνική'' διάθεση... Επειδή γ ν ω ρ ί ζ ω το θέμα της αστρολογίας και των συναφών ''ασχολιών'',πόσο επικίνδυνο είναι,απο φίλους που την πάτησαν,γι'αυτό παρενέβηκα,για να πω ''μην το βλέπετε επιφανειακά,μην χλευάζετε,δεν γνωρίζετε τι κρύβεται στο βάθος,προσοχή!''Προσπάθησα δε,να κάνω κάποιους,να α ν α ρ ω τ η θ ο ύ ν,χωρίς να μπορώ να το αποδείξω βέβαια-κανείς δεν μπορεί-μήπως εκτός απο την ''ύλη'',υπάρχει και ''κάτι'' ά λ λ ο...και όποιος ασχοληθεί με την αστρολογία,μαντεία,αποκρυφισμό,μαγεία κλπ.θα το σ υ ν α ν τ ή σ ε ι ...Δεν προχώρησα σε πιο βαθιά ανάλυση για να μην εκτεθώ περισσότερο... Μπορείς να δείς τι ειπώθηκε συνολικά...Απο την άλλη καταλαβαίνω,οτι δεν υπάρχουν αποδείξεις,παρά μόνο μέσω των εμπειριών.Και επειδή δεν υπάρχει δίαυλος επικοινωνίας,λόγω ελλείψεως κοινών εμπειριών,το άφησα...εν μέσω εγωιστικών και ειρωνικών αντιδράσεων...τι να έκανα... Η αλήθεια,για το αν υπάρχει ''πνευματικός'' κόσμος,είναι εκεί ''έξω''.Όποιος θέλει ας ψάξει να την βρεί..αλλά π ρ ο σ ο χ ή!!:το τίμημα είναι ''πανάκριβο''... Ελπίζω να ξεκαθάρισε οριστικά το θέμα... Φιλικά και με ελπίδα για περισσότερη κατανόηση στο μέλλον... Κώστας
  14. Κατανοώ την σύγχισή σας...Οι εμπειρίες για τις οποίες σας μιλάω δεν έχουν καμία σχέση με αυτές που υπονοείτε...δεν τις έχετε,δεν τις καταλαβαίνετε,κατανοητό...Το αν η πραγματικότητα είναι μόνο ''υλική'' ή και ''πνευματική'',κάποτε θα α π ο κ α λ υ φ θ ε ί (και το εννοώ το ''αποκαλυφθεί''...) Αλλά ελλείψει κοινής ''γλώσσας'' και Εμπειρίας σ'αυτά τα θέματα,σας λεω καλύτερα να μείνετε ''ανοιχτοί'', μέχρι να αποκαλυφθεί η αλήθεια...ελπίζοντας στο μεταξύ,οι ''δέκτες'' σας να ανοίξουν σε όλες τις ''συχνότητες''...Τίποτε άλλο,θα επιλέξω τη σιωπή και κάποτε ίσως καταλάβετε... Με κατανόηση για τις απορίες σας... Κώστας
  15. Δημήτρη συμφωνώ με όσα λες για ελεγξιμότητα με βάση την επιστήμη-επιστημολογία.Αν ο κόσμος μας (η ''πραγματικότητα'' καλύτερα),είναι μόνο ''υλικός''(δηλ.υλοενεργειακο-χωροχρονικός-αυτό που λέμε σύμπαν),τότε τα πάντα,αργά ή γρήγορα,θα τεθούν υπο επιστημονικό έλεγχο,επειδή υπάρχουν αλληλεπιδράσεις και νομοτελειακές σχέσεις μεταξύ ''όντων'' και φαινομένων...Έτσι κάθε έννοια ''μεταφυσικό'',''παραφυσικό'',''υπερφυσικό'' κλπ δεν θα έχει λόγο να υφίσταται,αφού όλα-άπαντα θα είναι φυσικά-''υλικά'',απλώς δεν μπορούμε προς το παρόν να τα εξηγήσουμε.Λογική είναι η σκέψη! Αν όμως εκτός απο το ''υλικό'' σύμπαν υπάρχει και κάτι άλλο,άλλης φύσεως ας την πούμε ''πνευματική'',η οποία δεν έχει σχέση αμφίπλευρης-νομοτελειακής αλληλεπίδρασης με το ''υλικό'',τότε η επιστήμη,όπως την γνωρίζουμε δεν έχει τα κατάλληλα εργαλεία,για να κάνει έρευνα σε άλλης μη ''υλικής'' φύσεως ''όντα''και ''φαινόμενα''. Το οτι δεν μπορούμε να τα εξετάσουμε με την ''υλική'' επιστήμη,δεν σημαίνει οτι δεν θα μπορούσαν να υπάρχουν...Υπάρχει και ο τρόπος της εμπειρίας,που όμως είναι για τους μη έχοντες ''εμπειρίες'',εξαιρετικά αμφισβητήσιμος...δεν υπάρχει δίαυλος επικοινωνίας,δεν μπορείς να κοινωνήσεις εμπειρίες μη ''υλικές''-επιστημονικές,έστω και αν υπάρχουν. Το θέμα,λόγω έλλειψης κοινών εμπειριών,αποτελεί ''γκρίζα'' ζώνη και βέβαια είναι ισχυρά αμφισβητήσιμο... Θα έλεγα σε όσους πιστεύουν οτι μόνο η ''υλική'' πραγματικότητα υπάρχει(''υλιστές''),να το αφήσουν λίγο πιο ανοιχτό,να γίνουν ας πούμε ''αγνωστικιστές''.Να λένε ''δεν ξέρω,θα δούμε'' και να μην τρέφουν απόλυτες βεβαιότηττες για την ''πραγματικότητα'' στην οποία ζούμε...Γιατί κάποια στιγμή ίσως έρθουν και σε αυτούς εμπειρίες που θα ανατρέψουν τις βεβαιότητες... Όπως και να έχει το πράγμα,η αδογμάτιστη,χωρίς απόλυτες βεβαιότητες,και καλοπροαίρετη αναζήτηση πάντα ωφελεί...έστω και αν δεν καταλήγει σε οριστικά συμπεράσματα... Φιλικά-Κώστας
  16. Η μέθοδος αυτή (βίδωμα-ξεβίδωμα των αντικειμενικών φακών),έχει προσωρινό αποτέλεσμα(την είχα εφαρμόσει στα πρώτα κυάλια μου-BRESSER 10X50),επειδή οι κώνοι που φέρουν τους μεγάλους-αντικειμενικούς φακούς δεν θα είναι έτσι επαρκώς σφιγμένοι πάνω στο κύριο σώμα των κυαλιών.Έτσι αργά ή γρήγορα,η ευθυγράμμιση θα χαλάσει πάλι!Και το χειρότερο θα είναι,αν ξεσφιχτούν αρκετά οι κώνοι,με την πάροδο του χρόνου και έναν αδέξιο χειρισμό,να κινδυνεύουν να πέσουν κάτω...μαζί με τους αντικειμενικούς φακούς! Καλύτερα να επικοινωνήσει ο φίλος που έχει το πρόβλημα ευθυγράμμισης, με τον ειδικό του forum στα κυάλια,Ντίνο Μακρόπουλο(KonstantinosM). Φιλικά-Κώστας
  17. 1)Αγαπητέ Δημήτρη,ευχαριστώ ειλικρινά για τους εύστοχους προβληματισμούς σου!Δίνεις έναυσμα για δημιουργική συζήτηση,που πιστεύω οτι δεν είναι χάσιμο χρόνου,ούτε εκτός θέματος!Όπως καταλαβαίνεις,επιστημονικές αποδείξεις δεν υπάρχουν για καμία θέση-προς το παρόν,εμπειρίες δεν μπορούν να κοινωνηθούν-μεταβιβαστούν,η επικοινωνία θα γίνει αναγκαστικά σε φιλοσοφικό-επιστημολογικό επίπεδο... Λόγω άλλων υποχρεώσεων όμως,επιφυλάσσομαι να απαντήσω στις επόμενες μέρες. 2)Πρός όλους όσους ενεπλάκησαν στην συζήτηση,έχω να τονίσω οτι το θέμα δεν είναι ''αθώο'',έχει επικίνδυνες παραμέτρους τις οποίες εύχομαι να μην γνωρίσετε ποτέ,όπως κάποιοι άλλοι,αν δεν είστε επαρκώς ''προστατευμένοι''.Το τι σημαίνουν τα εντός εισαγωγικών,εφόσον δεν υπάρχουν κοινές εμπειρίες,δεν μπορούν να κατανοηθούν,δεν υπάρχουν δυστυχώς ''δίαυλοι'' επικοινωνίας... 3)Είναι ωραίες οι συζητήσεις κάτω απο τα αστέρια,ατενίζοντας τον ουρανό,που μας γοητεύει όλους!Με μπύρες,κρασί,ρακί και ό,τι άλλο ''καύσιμο'' υπάρχει...και συμπέρασμα να μην βγεί,αρκεί η παρέα,η επικοινωνία και οι ανθρώπινες σχέσεις που είναι το σημαντικότερο... Φιλικά και εγκάρδια-Κώστας
  18. Εντάξει αγαπητέ Ευστάθιε,το καταλαβαίνω,ok,απλώς ήθελα να επικεντρώσω την κουβέντα στο εξής: Το θέμα δεν είναι μόνο αν θα ασχοληθείς με την αστρολογία,''επιστημονικά'',αλλά αν θα μπλέξεις με αστρολόγους και όλο το υπόλοιπο ''συνάφι''... Θα έχεις εμπειρίες...όχι ωφέλιμες πάντως,μακροπρόθεσμα(το τονίζω το ''μακροπρόθεσμα'')...Αυτό τουλάχιστον κρατήστε το,και δεν θα χάσετε... Φιλικά και εγκάρδια προς όλους! Κώστας
  19. Συγνώμη που ''φώναξα''με κάποια κεφαλαία που έγραψα,αλλά υπάρχει σοβαρός λόγος: 1)δεν το έκανα για να δώσω περισσότερη αξία σε πράγματα που γνωρίζω οτι δεν αποδεικνύονται με επιστημονικά επιχειρήματα,αλλά γιατί φίλοι εδώ,στο forum,δεν διαβάζουν προσεκτικά τα γραφόμενα,βιάζονται να πούνε την άποψή τους,χωρίς να έχουν εμπειρίες,αλλά μόνο κάνοντας ''λογικές'' υποθέσεις,και εγώ ήθελα να τους πω να μην παίρνουν στην πλάκα πράγματα που είναι σοβαρά...όπως θα αποδειχθεί όταν και αν αποκτήσουν κάποιες εμπειρίες. 2)Θεωρώ και πιστεύω για επιστημονικούς και κυρίως εμπειρικούς λόγους(και το τι σημαίνει ''εμπειρικούς'' είναι άλλη ιστορία...)οτι η αστρολογία και οι ενασχολήσεις με το ''παραφυσικό'' Δεν είναι επιστήμη.Είναι κάτι ''άλλο'' ενδιαφέρον μεν-επικίνδυνο δε.Μακριά απο μένα οποιαδήποτε υπεράσπιση!Αντίθετα την αποστρέφομαι,γιατί γνωρίζω(και το ''γνωρίζω''δεν σημαίνει πιστεύω-υποθέτω κλπ.) κάποια πράγματα και θέλω να προειδοποιήσω,όσους για χ,ψ λόγους εμπλακούν κάποια στιγμή με το θέμα,όχι απλώς διανοητικά,αλλά εμπειρικά... Και την ''πατάνε'' κυρίως οι υλιστές που θρέφουν βεβαιότητες,για το πώς αντιλαμβάνονται τον κόσμο που βλέπουν γύρω τους...όταν-ατυχώς για αυτούς-έρθουν σε επαφή με την σκοτεινή πλευρά της ''σελήνης''.Δεν θα χάσουν μόνο το έδαφος κάτω απο τα πόδια τους και θα πουν ''ok,έκανα λάθος'',αλλά θα πάθουν ζημιά,όπως αποδεικνύεται απο την εμπειρία,απο ανθρώπους που είχαν εμπειρίες... Δηλ.να το πω πιο πρακτικά,αν έρθει κάποιος σε ''επαφή''-εμπειρική όχι εξ αποστάσεως-για οποιοδήποτε λόγο με αστρολόγους,μάντεις διαφόρων ''ειδικοτήτων'',ανθρώπους που ισχυρίζονται οτι κάνουν ''αστρικά ταξίδια'',yogies και γκουρού,μέντιουμ,και πιο πολύ μάγους,ας προσέχουν,διότι δεν ξέρουν με τι μπλέκουν:οι παραπάνω δεν είναι επιστήμονες,ή απλώς θρησκευόμενοι,ανατολικών κυρίως θρησκειών,αλλά κάποιοι απο αυτούς,ούτε απατεώνες που αδειάζουν απλώς τις τσέπες αφελών,αλλά κάτι ''άλλο'',συγκεκριμένο,χειροπιαστό και επικίνδυνο για τους όχι απλώς ''αφελείς'' αλλά κυρίως ασύνετους πελάτες-θύματά τους. Και εδώ σταματάει η δημόσια παρέμβασή μου.Όποιος ενδιαφέρεται,ας διαβάσει πολύ προσεκτικά ό,τι έχω γράψει και να μην βιάζεται ως ''εξέχων'' νους με υψηλό IQ,και γνώστης επιστήμης και επιστημολογίας να βγάλει συμπεράσματα. Όταν δεν υπάρχουν εμπειρίες,και επιπλέον υπάρχουν ''παρωπίδες'',η αντιληπτική ικανότητα για περαιτέρω εμπειρική-έστω και αν δεν είναι,προς το παρόν,και επιστημονική-γνώση,μειώνεται.Κατανοητό. Δεν έχω τίποτε άλλο να πω. Φιλικά-Κώστας
  20. Έγραψα την φυσική ερμηνεία της ''ξαστεριάς'',υποθέτοντας οτι υπήρχε πράγματι καλή Διαύγεια και Seeing..Εννοώντας οτι ο φίλος που είδε ξαστεριά,έβαλε τον ουρανό σε παρατήρηση,μέσα απο τηλεσκόπιο,όχι δια γυμνού οφθαλμού!Πράγματι την πατάς αν απο απειρία βλέπεις ξαστεριά,αλλά δεν ελέγχεις τον ουρανό με τηλεσκόπιο...Μπορείς να βλέπεις με τα μάτια σου καλή διαύγεια,πριν ακόμα σκοτεινιάσει,καθαρά και φωτεινά άστρα όταν πέσει το σκοτάδι,με το μάτι,αλλά να έχεις κάκιστο seeing,λόγω θερμικών διαταραχών στην ατμόσφαιρα(που δεν το βλέπεις με το μάτι!). Γι'αυτό πριν την παρατήρηση,και έχοντας ελέγξει τον ουρανό με τα μάτια-και την εμπειρία που αποκτάς σιγά-σιγά στον έλεγχο της ποιότητας της ατμόσφαιρας,στη συνέχεια για να βεβαιωθείς οτι αξίζει να προχωρήσεις σε παρατήρηση με το βαρύ και ογκώδες dob ή νευτώνειο σε βάση,ή όποιο μεγάλο τηλεσκόπιο έχεις,κάνεις το εξής τέστ: Χρησιμοποιείς το πρώτο σου ''μικρό'' τηλεσκόπιο ή τελοσπάντων ένα μικρό και ελαφρύ(αν δεν έχεις,τότε το κανονικό σου τηλεσκόπιο),σκοπεύεις ένα άστρο στην περιοχή που σε ενδιαφέρει,εστιάζεις στο άστρο,και συνεχίζεις αφεστιάζοντας προς πιο κοντινά ''αντικείμενα'' που θα μπορούσαν να υπάρχουν μεταξύ του άστρου και του τηλεσκοπίου,δηλ.σε πιο κοντινή απόσταση προς τα εσένα.Δηλ.εστιάζεις σε διάφορα στρώματα της ατμόσφαιρας που παρεμβάλλονται μεταξύ του άστρου και του τηλεσκοπίου! Κάποια στιγμή θα εστιάσεις σε στρώμα της ατμόσφαιρας που θα φαίνεται σαν να ''βράζει''με το άστρο πίσω του να το φωτίζει!Αυτό είναι η οπτική διαταραχή της ατμόσφαιρας,λόγω ύπαρξης θερμικών ρευμάτων-το κακό seeing! Αν όμως δεν δείς κάτι τέτοιο-με καλό όμως έλεγχο-τότε είναι ok. Κάνεις το ίδιο και σε άλλα άστρα,τόσο κατά ύψος,όσο και οριζόντια για να καλύψεις τουλάχιστον την περιοχή του ουρανού που σε ενδιαφέρει(και αλλάζοντας τις μεγεθύνσεις απο μικρότερες σε μεγαλύτερες). Πρέπει να καταλήξεις στο συμπέρασμα οτι βλέπεις με το τηλεσκόπιο σε διάφορες μεγεθύνσεις-και μέχρι ποιά μεγέθυνση: 1)καθαρά-με οξύτητα άστρα 2)όχι ''βρασμό'' της ατμόσφαιρας με την μέθοδο του αφεστιασμένου αστεριού. 3)εκτιμάς μέχρι ποιά μεγέθυνση μπορείς να πάς και ποιό τηλεσκόπιο σε συμφέρει να χρησιμοποιήσεις.Αν πχ. δεν μπορείς να πας πάνω απο 100x,τότε χρησιμοποίησε το μικρότερο τηλεσκόπιο που έχεις,γιατί με το πιο μεγάλης διαμέτρου θα βλέπεις σε μικρές μεγεθύνσεις τον ουρανό γκρίζο(χαμηλό κοντράστ-σε περιοχές με φωτορύπανση).Επίσης με ένα διοπτρικό μικρής εστιακής απόστασης και σε χαμηλή μεγέθυνση,θα απολαύσεις μεγάλα αστρικά πεδία! Έτσι θα αποφύγεις και τον μπελά κουβάλα-στήνε-ξεστήνε... Φιλικά-Κώστας
  21. Εγώ δεν είπα οτι η επιστήμη που μελετάει το χωροχρονικό-υλοενεργειακό σύμπαν,θα απαντήσει σε ένα ερώτημα που μάλλον την ξεπερνάει ,αλλά οτι ίσως θα απαντηθεί!Δεν διευκρίνησα απο πού..... Η αστρολογία,και κάθε φύσεως μαντεία,ο αποκρυφισμός,και η μαγεία δεν είναι επιστήμη,αλλά άλλης-''παραφυσικής''-φύσεως δραστηριότητες και όχι απάτες δηλ.υλικό για αφελείς.Και το λέω με νόημα,λόγω συγκεκριμένων εμπειριών δικών μου και φίλων(3 Φυσικών μεταξύ άλλων-υλιστών-αθέων κλπ)που είχαν εμπειρίες-αποκαλυπτικές και δυστυχώς έπαθαν ζημιά...Σας έκανα νύξεις-χωρίς αποδείξεις επιστημονικές,δεν υπάρχουν τουλάχιστον μέχρι τώρα-για να σας πω: εδώ υπάρχει ''θέμα'',προσέξτε μην χλευάζετε-δεν γνωρίζετε-δεν έχετε εμπειρίες-προσέξτε αν ''εμπλακείτε'' υπάρχει ΚΙΝΔΥΝΟΣ!Άλλοι το ίδιο έξυπνοι,περίεργοι,αμφισβητίες και επιστήμονες σαν εσας ''την πάτησαν''! Επίσης η ειλικρινής αναζήτηση της Αλήθειας δεν είναι αμπελοφιλοσοφία....Αν έτσι το βλέπετε,εντάξει δικό σας θέμα... Υ.Γ:Συγνώμη για κάποια κεφαλαία,τα διόρθωσα,εκτός απο τον ''κίνδυνο''-το εννοώ ισχυρά... Φιλικά-Κώστας
  22. Απο ότι βλέπω το θέμα διεγείρει συνεχώς το ενδιαφέρον...Είναι καλό το οτι υπάρχουν ανησυχίες,ερωτήματα,προσπάθειες ερμηνείας...μου θυμίζετε τα νιάτα μου και τις ατέλειωτες κουβέντες με συμφοιτητές και φίλους... Λοιπόν,επειδή έχω ψάξει τα θέματα αυτά πάρα πολύ εδώ και 30+ χρόνια,σας λέω οτι κάπου βρίσκεις άκρη,αν το ψάξεις πολύ και δεν έχεις παρωπίδες και προκαταλήψεις.Δεν αρκεί όμως το ψάξιμο,χρειάζεται και η εμπειρία..Η επιστήμη μέρος της αλήθειας έχει βρεί μέχρι τώρα,και αυτό προσεγγιστικά-οριακά,όπως έχει δείξει η πορεία της Φυσικής(και των άλλων φυσικών επιστημών) τουλάχιστον μέχρι τώρα... Για να μπορέσεις να τεκμηριώσεις κάτι χρειάζεται η επιστημονική εμπειρία:Παρατήρηση-Πείραμα-Μαθηματικός φορμαλισμός και βέβαια διαρκής επανεξέταση των δεδομένων που δεν πρέπει να σταματάει... Είναι δύσκολο να ασχοληθεί κανείς με επιστημονική διερεύνηση της ''μεταφυσικής''.Και όχι μόνο της αστρολογίας,η οποία προκαταβολικά σας λέω ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΕΠΙΣΤΗΜΗ!Αυτό το καταλαβαίνει εύκολα-με απλούς υπολογισμούς-και ένας πρωτοετής φοιτητής Φυσικής,για τις επιδράσεις άστρων και πλανητών στον κόσμο και την ζωή μας μέσω των 2 γνωστών μέχρι τώρα,δυνάμεων μακράς εμβέλειας:της βαρύτητας και της ηλεκτρομαγνητικής.Το ομολογούν-όχι ξεκάθαρα και προς το τέλος της επαγγελματικής τους ζωής-και πολύ γνωστοί αστρολόγοι:προσπαθούν να δώσουν μια νεφελώδη-μεταφυσική-ψευδοεπιστημονική διάσταση στην ''μαντική τέχνη'' τους.Η αστρολογία είναι το ίδιο πράγμα με διάφορες μορφές μαντείας,αποκρυφισμού,μαγείας κλπ.Το τι σημαίνουν αυτοί οι όροι είναι άλλο θέμα,πάντως ΔΕΝ ΕΧΟΥΝ ΚΑΜΙΑ ΣΧΕΣΗ με την επιστήμη που ερευνά το υλοενεργειακό-χωροχρονικό σύμπαν που ζούμε... Εδώ μπαίνουμε σε άλλο ''κόσμο''.Για να αρχίσεις να αντιλαμβάνεσαι σιγά σιγά τι συμβαίνει,πρέπει να μην έχεις δογματισμούς και βεβαιότητες,οτι υπάρχει μόνο ''ύλη'',και μετά να έχεις και ΕΜΠΕΙΡΕΙΕΣ,όχι απλά ''πιστεύω-νομίζω'',προσωπικές τοποθετήσεις οχυρωμένες πίσω απο ψευροεπιστημονικές-δήδεν λογικές αποδείξεις του Υλισμού.Πάντως η ελεγξιμότητα-διαψευσιμότητα των εμπειριών γίνεται προς το παρόν σε διαπροσωπικό επίπεδο.Δύσκολο να κοινωνηθούν-μεταδοθούν σε ανθρώπους που δεν έχουν ανάλογες εμπειρίες,τουλάχιστον μέχρι τώρα.Οπότε μιλάς αναγκαστικά με τους περισσότερους ανθρώπους (όχι όλους) σε ''φιλοσοφικό'' επίπεδο,παρά σε ρεαλιστικό-εμπειρικό... Όποιος σοβαρός επιστήμονας επιχειρήσει να κάνει συστηματική έρευνα σε χώρους μεταφυσικής,''αυτοκτονεί'' επαγγελματικά.Αυτό μου είπαν επιστήμονες-ερευνητές ''πρώτης γραμμής''.Θα τους ειρωνευτούν-χλευάσουν και δεν θα χρηματοδοτηθεί η έρευνά τους!Εκτός αν κάποιοι χρηματοδότες πειστούν οτι μπορεί να έχει (στρατιωτικές κυρίως) εφαρμογές.Πειράματα ''ψυχικού πολέμου'' ας πούμε...Αυτά όμως θα μείνουν απόρρητα... Εδώ θα σταματήσω τον δημόσιο διάλογο.Όποιος ενδιαφέρεται για την αλήθεια,χωρίς παρωπίδες,ας συνεχίσει προσωπικά την έρευνα μέσα στην πορεία της ζωής του.Δεν μπορώ να πω περισσότερα δημόσια.Μόνο με π.μ και στη συνέχεια e-mail και όχι πολλά,για λόγους διακριτικότητας...Πιστεύω (χωρίς απόλυτη βεβαιότητα) οτι μέχρι το τέλος του 21ου αιώνα,θα αποκαλυφθεί η αλήθεια αν υπάρχει μόνο ''ύλη''. Φιλικά-Κώστας
  23. Οφείλεται σε καθάρισμα της ατμόσφαιρας απο ρύπους,σκόνη,υγρασία κλπ.Ειδικά αν προηγήθηκε βροχή,ή χιονόπτωση τις προηγούμενες μέρες.Άνεμοι ψυχροί καθαρίζουν την ατμόσφαιρα,ρίχνουν την θερμοκρασία της ατμόσφαιρας,και συμβαίνουν 2 υπέροχα φαινόμενα για τον αστρονόμο: 1)Συμπύκνωση υδρατμών(νερό σε αέρια μορφή)που μαζί με το νερό σε υγρή μορφή(σταγονίδια),που βρίσκονται σε αρκετό ύψος στην ατμόσφαιρα,συσωματώνονται(μαζί με τα σωματίδια σκόνης και ρύπων)και πέφτουν στο έδαφος με τη μορφή σταγονιδίων.Τότε ο ουρανός γίνεται σκούρος και σε κάποιες περιοχές με λιγότερη φωτορύπανση οριακά μαύρος(για την Αθήνα αμφιβάλλω). 2)Λόγω ψύξης της ατμόσφαιρας,μειώνονται δραματικά τα θερμικά ρεύματα της ατμόσφαιρας,και δεν αλλάζει τόσο πολύ,τόσο συχνά,και τόσο ''άτακτα'' ο δείκτης διάθλασης της ατμόσφαιρας,και έτσι το φως των άστρων που εισέρχεται στην ατμόσφαιρα παθαίνει λιγότερες ''παραμορφώσεις''.Έτσι η ατμόσφαιρα αποκτά σχετική οπτική σταθερότητα(βελτιωμένο seeing). Έτσι έχεις μεγαλύτερη οξύτητα στο είδωλο που παίρνεις μέσα απο το προσοφθάλμιό σου,και μπορείς να ανέβεις σε υψηλότερες μεγεθύνσεις! Εύχομαι καλές παρατηρήσεις,αξιοποίησε το σπάνιο-ειδικά για την Αθήνα-φαινόμενο! Φιλικά-Κώστας
  24. fotodektis

    Mak 127 vs Dob 10

    Σωστά το παρατήρησες,με δυο δικά μου σχόλια:δεν είναι μόνο η φωτορύπανση,η ατμοσφαιρική ρύπανση,η υγρασία,η σκόνη,η στάχτη κλπ που επηρεάζουν την διαύγεια της ατμόσφαιρας,και άρα την παρατήρηση,αλλά και το seeing:η σταθερότητα της ατμόσφαιρας,που επηρεάζεται απο τα θερμικά ρεύματα που υπάρχουν στην ατμόσφαιρα,κυρίως λόγω της αποβολής θερμότητας απο το υπερβολικό μπετόν(Αθήνας-Θεσσαλονίκης) το οποίο απορροφά θερμότητα απο τον Ήλιο κατά την διάρκεια της ημέρας.Αυτό υπάρχει όλο τον χρόνο-πιο πολύ το καλοκαίρι και δεν αντιμετωπίζεται,παρά μόνο απο τις καιρικές συνθήκες-κυρίως με μεγάλη πτώση της θερμοκρασίας.Δεν σε αφήνει το κακό seeing,ακόμα και αν έχεις καλή διαύγεια,να πας σε μεγεθύνσεις σε Αθήνα-Θεσσαλονίκη πάνω απο το πολύ-πολύ 300x...έτσι καταλήγεις σε τηλεσκόπια κλειστού τύπου,και για καλύτερη οξύτητα και λόγω προστασίας του κατόπτρου απο τους ρύπους.Προσέξτε εκτός απο την στάχτη των τζακιών,να μην πάει στα κάτοπτρα των dob-νευτωνείων,αιθάλη(σε μορφή νηματίων-σαν μαύρες κλωστές είναι)απο την καύση πετρελαιοειδών:καυστήρες πετρελαίου,εξατμήσεις αυτοκινήτων,εργοστάσια κλπ.Κολλάει πάνω και δεν ξέρω πώς καθαρίζει με ασφάλεια για το κάτοπτρο... Φιλικά-Κώστας
  25. fotodektis

    Mak 127 vs Dob 10

    Έχει και τα πλεονεκτήματά του να ζείς στην επαρχία,ειδικά στην αστρονομία,αλλά να μην σας λυπήσω καλύτερα εσάς στην Αθήνα!Εκεί έχεις άλλα πλεονεκτήματα πιο σημαντικά-τουλάχιστον στον επαγγελματικό τομέα και μάλιστα στην ειδικότητά σου αγαπητέ Κώστα. Φιλικά και εγκάρδια-Κώστας
×
×
  • Δημιουργία νέου...

Σημαντικές πληροφορίες

Όροι χρήσης