Jump to content

Τέλος στην Αστρονομία από το Λύκειο δίνει ο Υπουργός Παιδεία


Προτεινόμενες αναρτήσεις

(Offtopic αλλά θέλω να το παραθέσω)

 

Ένα παιδί τελειώνει το Γυμνάσιο έχοντας κάνει 2 φορές περισσότερες ώρες Θρησκευτικά απ'ότι Χημεία,

και 1.5 φορά περισσότερες ώρες Θρησκευτικά απ'ότι Φυσική.

 

Αυτό φυσικά εξηγείται απ'τον ονοματισμό του αρμόδιου Υπουργείου που είναι

"Παιδείας και Θρησκευμάτων" ... (παγκόσμια πρωτοτυπία, το έχω ψάξει)

 

Για Αστρονομία ας μη το συζητήσουμε.

 

Επειδή είμαι μες τον Εκπαιδευτικό χώρο, να θέσω ότι υπάρχει μεγάλη αδιαφορία και από τους

Φυσικούς των Σχολείων να διδάξουν Αστρονομία, πρώτον επειδή δεν γνωρίζουν Αστρονομία

και δεύτερον επειδή πολλοί βαριούνται.

Άγγελος Μακρής

 

www.aggelosmakris.com

www.facebook.com/aggelosmakrisnightscapes

www.instagram.com/aggelos_makris

Σύνδεσμος για σχόλιο
Κοινή χρήση σε άλλους ιστότοπους

  • Απαντήσεις 86
  • Created
  • Τελευταία απάντηση

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Οπως δεν θα παω στην εκκλησια να ακουσω για επιστημες ετσι δεν θα ηθελα να παω στο σχολειο και να ακουω για θρησκευτικα.

Ευτυχως στο λυκειο ειχα φυσικο που το μαθημα το εκανε και περα απο το βιβλιο με μερακι.

Μαλιστα γνωριζω παιδακια δημοτικου που ξεφυλλιζουν το βιβλιο των μεγαλυτερων αδερφων τους με ενθουσιασμο. (αποκορυφωμα η αντιδραση τους οταν τους εδειξα τον κρονο με το 10"). Ενα μαθημα που σου μαθαινει το κοσμο που ζεις και εισαι μερος του επρεπε να αναβαθμιζεται οχι να κοβεται.

Θα σβήσουμε τα φώτα της πόλης των σπιτιών

θα έχουμε απόψε Γιορτή των αστεριών...

 

Η Πούλια θ’ αναλάβει το μπαρ και τα ποτά

και η Μεγάλη Αρκούδα θα φτιάχνει παγωτά

Σύνδεσμος για σχόλιο
Κοινή χρήση σε άλλους ιστότοπους

Νομίζω πως, για έναν άνθρωπο που δεν έχει ενδογενή κίνητρα γνώσης, η διδασκαλία Κοσμολογίας και Γεωλογίας είναι απαραίτητη. Η καθεαυτή Αστρονομία θα μπορούσε να διδάσκεται όπως η Γεωμετρία, ως κλάδος των Μαθηματικών. Η Κοσμολογία και η Γεωλογία (με στοιχεία αστροφυσικής και εξωγεωλογίας φυσικά) προσφέρουν μια αντίληψη του κόσμου στον οποίον ζούμε και αν διδάσκονται με βιωματικό τρόπο (όπως επισκέψεις στο Πλανητάριο και εξορμήσεις αστροπαρατήρησης, αλλά και συλλογή πετρωμάτων) είναι αρκετά εύπεπτες ακόμη και για τον πλέον φανατικό κλασικιστή.

Θεωρώ πως είναι σκανδαλώδης επίσης η διδασκαλία θρησκευτικών στα σχολεία, ιδίως με τον τρόπο που τα ζήσαμε εμείς, με εξευτελιστική αντιμετώπιση των λίγων (τότε) παιδιών άλλων δογμάτων. Η κατήχηση μπορεί να γίνεται σε όλα τα επίπεδα, από το Κατηχητικό των ενοριών, έως ανώτερες Ιερατικές Σχολές και τη Θεολογική Σχολή (η οποία με τις βάσεις που έχει αμφιβάλλω αν χρειάζεται να συμμετέχει στις Πανελλαδικές). Όποιος επιθυμεί μπορεί ελεύθερα να πηγαίνει εκεί, ή στον Μεντρεσέ του ή στο αντίστοιχο με το δόγμα του ίδρυμα. Ειδάλλως, αν ακολουθήσουμε τις επιθυμίες της πλειοψηφίας, ή τις κυρίαρχες πεποιθήσεις για το τι είναι ωφέλιμο, θα πρέπει επίσης να διδάσκονται στα σχολεία η αστρολογία, η χειρομαντεία, το ξεμάτιασμα, αλλά και -προτείνω- το μακιγιάζ/ μανικιούρ/ πεντικιούρ (κλάδος καλλιτεχνικών, μπας και γλυτώσουμε από εικόνες που θυμίζουν Ιατροδικαστική και Θανατολογία), το στοίχημα (κλάδος εφαρμοσμένων μαθηματικών), το Kino (στα πλαίσια της θεωρίας των πιθανοτήτων, μπας και καταλάβουν την λαιμητόμο που βάζουν το κεφάλι τους ορισμένοι), η σουβλακολογία (για να ξεχωρίζουμε τον χοιρινό γύρο από τον αλογίσιο) και ένα σωρό άλλα.

Σχετικά με τα θεολογικά θέματα και προκειμένου να μην παρεξηγηθώ, συντάσσομαι με την άποψη να μην αποτελούν τμήμα της σχολικής ύλης, όχι από αδιαφορία προς το θρησκευτικό συναίσθημα αλλά, αντιθέτως, από σεβασμό προς αυτό, ιδίως τώρα που η κοινωνία μας είναι πολυπολιτισμική και περιλαμβάνει σημαντικό αριθμό αγνωστικιστών σε σχέση με το παρελθόν. Όταν ο Βίσμαρκ διαχώρισε την εκκλησία από το κράτος το 1870 (για πολιτικούς λόγους φυσικά), έγινε ένα παράδειγμα για πολλές χώρες. Σε αυτή τη γωνιά της Μεσογείου, αν σηκώσεις το κεφάλι σου επάνω από τον πίνακα διδασκαλίας μιας σχολικής αίθουσας, θα δεις μια εικόνα. Ανατολικά απεικονίζει τον Κεμάλ, δυτικά τον Χριστό. Οι διαφορές σταματούν εδώ.

Σκεφτείτε να υπήρχε μια αφίσα του Γαλαξία της Ανδρομέδας ή μια απεικόνιση της δημιουργίας του Σύμπαντος ή της θεωρίας των τεκτονικών πλακών.

 

Αν μου τα σβήσετε οι moderators θα καταλάβω και δεν θα θυμώσω.

 

Germany.thumb.jpg.2484b6bfb6c2e1679b01275fa8508db7.jpg

Γερμανική Σχολική Αίθουσα

 

Turkey.jpg.162b44679e287e0fb053bc51b199bfb5.jpg

Τουρκική Σχολική Αίθουσα

 

Greece.jpg.aab1cdba11e04ea71832b9c83507a37b.jpg

Ελληνική Σχολική Αίθουσα

Οὖτιν με κικλήσκουσι

 

My Optics

Σύνδεσμος για σχόλιο
Κοινή χρήση σε άλλους ιστότοπους

Σκεφτείτε να υπήρχε μια αφίσα του Γαλαξία της Ανδρομέδας ή μια απεικόνιση της δημιουργίας του Σύμπαντος ή της θεωρίας των τεκτονικών πλακών.

.

Αν ειχα κατι τετοιο στις δικες μου αιθουσες θα ημουν διαρκως αφηρημενος!

Θα σβήσουμε τα φώτα της πόλης των σπιτιών

θα έχουμε απόψε Γιορτή των αστεριών...

 

Η Πούλια θ’ αναλάβει το μπαρ και τα ποτά

και η Μεγάλη Αρκούδα θα φτιάχνει παγωτά

Σύνδεσμος για σχόλιο
Κοινή χρήση σε άλλους ιστότοπους

Μιας και είμαι μέλος του astrovox και διάλεξα και εγώ την αστρονομία ως πρώτο μάθημα επιλογής θα ήθελα να παραθέσω και την δικιά μου άποψη ως προς την άδικη κατάργηση της και στέρηση ενός πολύτιμου μαθήματος από τα ελληνικά σχολεία.

Μολονότι με κάνουν και μένα έξω φρενών οι απόψεις ισχυρών θεϊστών που αρνούνται κάθε λογής επιστημονικές αποδείξεις και φτάνουν έως και τον χλευασμό επιστημονικών μεθόδων για την εξερεύνηση του κόσμου μας,τουλάχιστον στα θρησκευτικά λυκείου δεν αντιμετώπισα προβλήματα ακραίων θεϊκιστικών απόψεων.Και αυτό γιατί το μάθημα αντί για θρησκευτικά με την συνηθισμένη έννοια έτεινε προς την μεριά της κοινωνιολογίας και όχι σε αναληθείς ιστορίες περί δημιουργίας του κόσμου.Έτσι φτάνω στο συμπέρασμα ότι το πρόβλημα στον κλάδο των θρησκευτικών δεν είναι τόσο το μάθημα,αλλά το είδος των καθηγητών που διδάσκουν το μάθημα.

Στην αστρονομία στο σχολείο φυσικά δε βρέθηκε ο κατάλληλος άνθρωπος για να διδάξει το μάθημα και η κατάργηση του μαθήματος ήταν φυσικά το κερασάκι στην τούρτα.Η απόφαση κατάργησης είναι μεν άδικη για μένα και για όλους τους μαθητές που εντρυφούν και αγαπούν αυτή την υπέροχη επιστήμη μα τώρα πια δε μπορούμε να αλλάξουμε το εκπαιδευτικό σύστημα.Ο μόνος τρόπος για να "εισαχθεί" ο κόσμος στην αστρονομία είναι μέσω των συλλόγων αστρονομίας,πλανηταρίων ,και φυσικά τα φόρουμ όπως το astrovox.

 

Απλά εύχομαι κάποια μέρα να γίνει το θαύμα και να κατανοήσει ο κόσμος πόσο σημαντική είναι η αστρονομία.

Αν θες να φτιάξεις μια μηλόπιτα εκ του μηδενός, πρέπει πρώτα να δημιουργήσεις το Σύμπαν.

Carl Sagan

Σύνδεσμος για σχόλιο
Κοινή χρήση σε άλλους ιστότοπους

οταν εμαθα για πρωτη φορα στο Γυμνασιο οτι διδασκεται η αστρονομια στο λυκειο

περιμενα πως και πως να περασουν αυτα τα 3 χρονια και να δω πως ειναι να εχεις στη διαθεση

σου 1 ωρα γεματη με τα θαυματα του συμπαντος(οσα χωρανε βεβαια σε μια ωρα).στη α λυκειου μαθαινω πως ξεκιναει απο την β λυκειου ειπα.... υπομονη.τωρα που επιτελους εφτασα τωρα να την καταργησουν.:cry: . καλυτερα να το ξανασκεφτουν

Σύνδεσμος για σχόλιο
Κοινή χρήση σε άλλους ιστότοπους

Νομίζω πως, για έναν άνθρωπο που δεν έχει ενδογενή κίνητρα γνώσης, η διδασκαλία Κοσμολογίας και Γεωλογίας είναι απαραίτητη. Η καθεαυτή Αστρονομία θα μπορούσε να διδάσκεται όπως η Γεωμετρία, ως κλάδος των Μαθηματικών. Η Κοσμολογία και η Γεωλογία (με στοιχεία αστροφυσικής και εξωγεωλογίας φυσικά) προσφέρουν μια αντίληψη του κόσμου στον οποίον ζούμε και αν διδάσκονται με βιωματικό τρόπο (όπως επισκέψεις στο Πλανητάριο και εξορμήσεις αστροπαρατήρησης, αλλά και συλλογή πετρωμάτων) είναι αρκετά εύπεπτες ακόμη και για τον πλέον φανατικό κλασικιστή.

Θεωρώ πως είναι σκανδαλώδης επίσης η διδασκαλία θρησκευτικών στα σχολεία, ιδίως με τον τρόπο που τα ζήσαμε εμείς, με εξευτελιστική αντιμετώπιση των λίγων (τότε) παιδιών άλλων δογμάτων. Η κατήχηση μπορεί να γίνεται σε όλα τα επίπεδα, από το Κατηχητικό των ενοριών, έως ανώτερες Ιερατικές Σχολές και τη Θεολογική Σχολή (η οποία με τις βάσεις που έχει αμφιβάλλω αν χρειάζεται να συμμετέχει στις Πανελλαδικές). Όποιος επιθυμεί μπορεί ελεύθερα να πηγαίνει εκεί, ή στον Μεντρεσέ του ή στο αντίστοιχο με το δόγμα του ίδρυμα. Ειδάλλως, αν ακολουθήσουμε τις επιθυμίες της πλειοψηφίας, ή τις κυρίαρχες πεποιθήσεις για το τι είναι ωφέλιμο, θα πρέπει επίσης να διδάσκονται στα σχολεία η αστρολογία, η χειρομαντεία, το ξεμάτιασμα, αλλά και -προτείνω- το μακιγιάζ/ μανικιούρ/ πεντικιούρ (κλάδος καλλιτεχνικών, μπας και γλυτώσουμε από εικόνες που θυμίζουν Ιατροδικαστική και Θανατολογία), το στοίχημα (κλάδος εφαρμοσμένων μαθηματικών), το Kino (στα πλαίσια της θεωρίας των πιθανοτήτων, μπας και καταλάβουν την λαιμητόμο που βάζουν το κεφάλι τους ορισμένοι), η σουβλακολογία (για να ξεχωρίζουμε τον χοιρινό γύρο από τον αλογίσιο) και ένα σωρό άλλα.

Σχετικά με τα θεολογικά θέματα και προκειμένου να μην παρεξηγηθώ, συντάσσομαι με την άποψη να μην αποτελούν τμήμα της σχολικής ύλης, όχι από αδιαφορία προς το θρησκευτικό συναίσθημα αλλά, αντιθέτως, από σεβασμό προς αυτό, ιδίως τώρα που η κοινωνία μας είναι πολυπολιτισμική και περιλαμβάνει σημαντικό αριθμό αγνωστικιστών σε σχέση με το παρελθόν. Όταν ο Βίσμαρκ διαχώρισε την εκκλησία από το κράτος το 1870 (για πολιτικούς λόγους φυσικά), έγινε ένα παράδειγμα για πολλές χώρες. Σε αυτή τη γωνιά της Μεσογείου, αν σηκώσεις το κεφάλι σου επάνω από τον πίνακα διδασκαλίας μιας σχολικής αίθουσας, θα δεις μια εικόνα. Ανατολικά απεικονίζει τον Κεμάλ, δυτικά τον Χριστό. Οι διαφορές σταματούν εδώ.

Σκεφτείτε να υπήρχε μια αφίσα του Γαλαξία της Ανδρομέδας ή μια απεικόνιση της δημιουργίας του Σύμπαντος ή της θεωρίας των τεκτονικών πλακών.

 

Αν μου τα σβήσετε οι moderators θα καταλάβω και δεν θα θυμώσω.

 

 

 

Καμια απο τις 3 σχολικες αιθουσες δε μου αρεσε.

 

Η μια εχει εναν εθναρχη (των Τουρκων), λειπει ο παγκοσμιος χαρτης ομως.

Η αλλη εχει τον Χριστο, δηλαδη πεφτει στο επιπεδο αλλων θρησκοληπτων λαων, διαφορετικων θρησκειων, εχει και εναν Ατλα Ευρωπης αλλα λειπει και εδω ο παγκοσμιος χαρτης.

Η τριτη αιθουσα, η γερμανικη, δε φαινεται να εχει τον Ατλα Ευρωπης ή και κοσμου.

Φωτογραφια του γαλαξια μας δε βλεπω πουθενα :mrgreen:

Σύνδεσμος για σχόλιο
Κοινή χρήση σε άλλους ιστότοπους

Οπότε, τι μπορεί να γίνει; Αν πάρουμε ως στόχο μας το να γνωρίσουμε σε ακόμα περισσότερο κόσμο αυτήν τη συναρπαστική όντως επιστήμη, εμείς οι ερασιτέχνες που ΚΑΙ γνώσεις ΚΑΙ μεράκι έχουμε μπορούμε να κάνουμε πολλά πράγματα. Μπορούμε να διοργανώνουμε, σε συνεννόηση με τα σχολεία της περιοχής μας, εκδηλώσεις / διαλέξεις αστρονομίας για τα παιδία του Γυμνασίου και πιο πριν (στο Λύκειο υπάρχει το άγχος των πανελληνίων). Να στήσουμε κάθε άλλου είδους "καμπάνιες" στο facebook και σε άλλα μέσα που χρησιμοποιούν οι μαθητές. Να έρθουμε σε συνεννόηση με τοπικούς ΔΗΜΟΥΣ έτσι ώστε να οργανωθούν ΔΗΜΟΤΙΚΕΣ βραδιές αστρονομίας κλπ

 

Καπου διάβασα οτι μόνο το 54% των Αμερικανών γνωρίζει οτι ο Ηλιος είναι αστέρι.

Προφανώς οι υπόλοιποι δεν διδάχθηκαν ποτέ Αστρονομια.

ΥΓ. Δεν χρειαζόταν στο σχολείο να διαβάζουμε και να εξεταζόμαστε για το τί είναι παράλλαξη ή ουρανογραφικές συντεταγμένες ή φαινομενο και απόλυτο μεγεθος ή αστρικός και συνοδικός μηνας. Οχι αποστήθιση.

Αρκεί να γνωρίζαμε τί είναι ο Ηλιος, που θα καταλήξει τί είναι τα νεφελώματα, τα αστρικά σμήνη, οι γαλαξίες, πόσο ασήματος πλανήτης είναι η Γη μέσα σε όλα αυτά και πόσο σημαντικός ταυτόχρονα...

 

ΝΑΙ!!!!!

 

Όλα τα παιδιά θέλουν να μάθουν κάτι.

Ίσως ο "σπόρος" που πρέπει να πετάξουμε (όχι μόνο οι εκπαιδευτικοί-ΟΛΟΙ ΜΑΣ) στα μυαλά των παιδιών να είναι η φιλομάθεια.

Όσο πιο νωρίς τόσο πιο καλά.

Σύνδεσμος για σχόλιο
Κοινή χρήση σε άλλους ιστότοπους

Απο τη στιγμη που το παρον φορουμ εχει να κανει με την Αστρονομια, δεν θα υπερασπιστουμε κιολας αντιεπιστημονικα μαθηματα που διδασκονται ΕΙΣ ΒΑΡΟΣ των επιστημονικων. Τα θρησκευτικα θα επρεπε να διδασκονται το πολυ για 1-2 ετη και τελος.... Ολα τα υπολοιπα χρονια κλεβουν χρονο πολυτιμο απο τους μαθητες, και η Αστρονομια ειναι μονο ενα απο τα μαθηματα που θα μπορουσαν να διδασκονται αντι των θρησκευτικων. :evil:

 

Ο Αδαμ και η Ευα προσεφεραν οτι και ο Κρονος και η Γαια: Μυθολογια και μονον... Τιποτα αλλο που να εχει πρακτικη χρηση. #-o

 

1-2 έτη [-X [-X [-X έχει γίνει ήδη η ζημιά, σε όλα τα άλλα συμφωνώ :cheesy:

Σύνδεσμος για σχόλιο
Κοινή χρήση σε άλλους ιστότοπους

Απο τη στιγμη που το παρον φορουμ εχει να κανει με την Αστρονομια, δεν θα υπερασπιστουμε κιολας αντιεπιστημονικα μαθηματα που διδασκονται ΕΙΣ ΒΑΡΟΣ των επιστημονικων. Τα θρησκευτικα θα επρεπε να διδασκονται το πολυ για 1-2 ετη και τελος.... Ολα τα υπολοιπα χρονια κλεβουν χρονο πολυτιμο απο τους μαθητες, και η Αστρονομια ειναι μονο ενα απο τα μαθηματα που θα μπορουσαν να διδασκονται αντι των θρησκευτικων. :evil:

 

Ο Αδαμ και η Ευα προσεφεραν οτι και ο Κρονος και η Γαια: Μυθολογια και μονον... Τιποτα αλλο που να εχει πρακτικη χρηση. #-o

 

1-2 έτη [-X [-X [-X έχει γίνει ήδη η ζημιά, σε όλα τα άλλα συμφωνώ :cheesy:

 

Καποιος που εχει κριτικη σκεψη δεν παθαινει τιποτα ουτε με 10 χρονια κατηχησης οποτε καμια ζημια....

Σύνδεσμος για σχόλιο
Κοινή χρήση σε άλλους ιστότοπους

Δεν υπάρχει πιο αναμενόμενο από το να καταργηθεί το μάθημα της αστρονομίας. Διότι είναι το μόνο που απαιτεί από τον μαθητή να σηκώσει το κεφάλι του ψηλά.

Όπως αντιλαμβάνεστε από εδώ και πέρα αρχίζουν τα προβλήματα.

Εσύ να βγεις και να αποκριθείς παρών στο παρελθόν σου.

 

Ρέα Γαλανάκη. Από το, Ελένη ή ο κανένας.

Σύνδεσμος για σχόλιο
Κοινή χρήση σε άλλους ιστότοπους

Δεν υπάρχει πιο αναμενόμενο από το να καταργηθεί το μάθημα της αστρονομίας. Διότι είναι το μόνο που απαιτεί από τον μαθητή να σηκώσει το κεφάλι του ψηλά.

Όπως αντιλαμβάνεστε από εδώ και πέρα αρχίζουν τα προβλήματα.

 

Τα είπες όλα =D>

Σύνδεσμος για σχόλιο
Κοινή χρήση σε άλλους ιστότοπους

Η διαφορά φαίνεται ακριβώς εδώ.

 

Κόβεται η αστρονομία από τα σχολεία και γίνονται πηγαδάκια για καυγαδάκια στα φόρουμ.

 

Ας υποθέσουμε ότι υπάρχει συζήτηση να κοπούν τα θρησκευτικά και δείτε τι αίμα (κυριολεκτικά) έχει να χυθεί στους δρόμους.

 

Ο φανατισμός ξεχωρίζει τις 2 πλευρές και δυστυχώς κερδίζει.

Σύνδεσμος για σχόλιο
Κοινή χρήση σε άλλους ιστότοπους

Το πρόβλημα δεν είναι ούτε η Αστρονομία ούτε τα Θρησκευτικά. Αλλά όλο το σύστημα της εκπαίδευσης και νοοτροπίας. Νομίζετε ότι το μάθημα που υπήρχε σαν επιλογή διδάσκονταν όπως έπρεπε? Ή λέτε να παρακίνησε πολλούς να αγαπήσουν την Αστρονομία? Μεταξύ μας, καλά κάνανε και το βγάλανε. Βαριεστημένοι καθηγητές να προσπαθούν να γεμίσουν ώρες και χρήματα. Λυπάμαι που το λέω αλλά ναι έτσι είναι. Ελάχιστες λαμπρές εξαιρέσεις υπήρχαν και υπάρχουν. Πιστεύετε ότι έχοντας τα μαθήματα της Φυσικής και των Μαθηματικών τα παιδιά αγαπάνε τις Θετικές Επιστήμες? Εγώ θεωρώ ότι πολύ λίγο συμβάλλουν. Εάν ένα παιδί θέλει, θα ψάξει και θα ασχοληθεί..Μια εικόνα από ένα βιβλίο, μια ταινία, κάτι θα βρεθεί να τον παρακινήσει.. Π.χ εμένα δεν με παρακίνησε το μάθημα αλλά από πιο πριν, με άλλο τρόπο..Το 99% εδώ μέσα, και γενικώς, τους παρακίνησε κάτι άλλο εκτός από ένα μάθημα στην Β' Λυκείου. Άρα μην τα δραματοποιούμε τόσο πράγματα γιατί δεν υπάρχει ουσιώδης λόγος. Να ναι καλά, εδώ στην χώρα τόσους συλλόγους έχουμε, καιρός να λάβουν περισσότερη δράση. Όσο για την σύγκριση μεταξύ θρησκευτικών και αστρονομίας, υπερασπίζοντας με σθένος την αχρηστία του πρώτου, ένα πράγμα θα τονίσω, ότι όλα έχουν την σημαντικότητα τους. Τα θρησκευτικά για μένα, στάθηκε μάθημα κριτικής σκέψης και γνώσης ηθικών αξίων. Τόσες παραβολές έχει και αλληγορίες κανείς δεν τις πρόσεξε..?? :P
Σύνδεσμος για σχόλιο
Κοινή χρήση σε άλλους ιστότοπους

Δεν είναι αλήθεια αυτό νομίζω. Οι ιδιοφυΐες είναι σχετικά σπάνιες. Οι περισσότεροι από το σχολείο παίρνουμε τα ερεθίσματα, τόσο από το επίσημο σχολικό πρόγραμμα, όσο και από το ανεπίσημο (πίεση ομοτίμων, ποπ κουλτούρα, μεταφυσικές ανησυχίες).

Υπάρχουν τόνοι ιστορικού υλικού για το πως οι Βρετανοί ή άλλοι αποικιοκράτες θεωρούσαν τους Ινδούς, Κινέζους, Ιάπωνες, Αφρικανούς, Άραβες κλπ κατώτερους διανοητικά. Από τη στιγμή που στις χώρες αυτές άρχισε η εκπαίδευση να ακολουθεί επιστημονικό πρόγραμμα, γέμισαν τα πανεπιστήμιά των λευκών υπερόχων με Ινδούς Μαθηματικούς, Κινέζους μηχανικούς, Ιάπωνες αστρονόμους και Άραβες ιατρούς. Νομπελίστες μάλιστα. Από που πήραν τα ερεθίσματα;

Έχει σημασία φυσικά, τόσο το σχολείο, όσο και οι επί μέρους δάσκαλοι και καθηγητές. Δεν μπορεί όλοι να είναι ταλέντα. Αρκετοί νηπιαγωγοί, δάσκαλοι και καθηγητές βγαίνουν από σχολές με βάση κοντά στο 10-14. Ακόμη και θετικών επιστημών. Και βαθμολογούν αριστούχους μαθητές μετά. Ανόητο δεν είναι;

Τέλος πάντων. Η ερασιτεχνική αστρονομία είναι κάτι διαφορετικό από την επιστήμη της αστρονομίας. Συχνά δεν εμπεριέχει καθόλου επιστήμη, αλλά είναι ένα βιωματικό φαινόμενο. Ως εκ τούτου, τόσο οι σύλλογοι, όσο και ο καταναλωτικός καπιταλισμός (οι διαφημίσεις των εταιριών και καταστημάτων) μπορούν να δώσουν ερεθίσματα.

Ωστόσο, η περιορισμένη αστρονομική αγορά της πατρίδας των σκυλάδικων, ο λειψανδρία και λήθαργος του Astrovox, η λακωνική αναδίπλωση, το ότι μερικές φορές δεν μπορούμε να χωρίσουμε δυό γαϊδάρων άχυρα, ο διανοητικός μας ναρκισσισμός, ο ομαδικός σωβινισμός, η οικολογική καταστροφή της φωτορρύπανσης, το κόστος της βενζίνης, η λοιμώδης χαζοκουλτούρα των ζωδίων, ο εξαντλητικός βιοπορισμός ή -ακόμη χειρότερο- η ανεργία και πολλές άλλες πληγές, μου προκαλούν μεγαλύτερη απαισιοδοξία. Ακόμη και το -εγγενές;- ανθρώπινο φαινόμενο της φιλοδοξίας γνώσης του σύμπαντος, των άστρων, του υπερπέραντος και κάθε τι μεγαλειώδους την στιγμή που υπάρχει παντελής άγνοια του τι περίπου είναι το χώμα που πατάμε και πως δουλεύει αυτός ο ζελές μέσα στο καύκαλό μας, εμένα προσωπικά με καταπλήσσει. Χτίζεις ουρανοξύστη ξεκινώντας από το αλεξικέραυνο; Όχι σε αυτή τη γή.

Αφού καταργήθηκε που καταργήθηκε, ας μας μάθουν τα βασικά τουλάχιστον (λίγες ελληνικές λέξεις, ορθογραφία, προπαίδεια, ευγένεια και να μην ενοχλούμε τον άλλο αν δεν μας ενοχλεί -ανοχή το λένε-) και την αστρονομία την μαθαίνουμε μόνοι μας.

Οὖτιν με κικλήσκουσι

 

My Optics

Σύνδεσμος για σχόλιο
Κοινή χρήση σε άλλους ιστότοπους

Τα θρησκευτικά για μένα, στάθηκε μάθημα κριτικής σκέψης και γνώσης ηθικών αξίων. Τόσες παραβολές έχει και αλληγορίες κανείς δεν τις πρόσεξε..?? :P

 

=D> εχεις απολυτο δικιο.Κατα τη γνωμη μου η θρησκεια και η επιστημη ειναι εννοιες αλληλενδετες.Αν λειπει καποια απο αυτες δεν θα μπορουμε να καταφερουμε τιποτα.

οσο αφορα την εκπαιδευση σιγουρα υπαρχει καποιο προβλημα αλλα τι μπορει αλλαξει;

Σύνδεσμος για σχόλιο
Κοινή χρήση σε άλλους ιστότοπους

Τα θρησκευτικά για μένα, στάθηκε μάθημα κριτικής σκέψης και γνώσης ηθικών αξίων.

 

Καλά οι ηθικές αξίες αλλά ΚΡΙΤΙΚΗΣ ΣΚΕΨΗΣ???

 

Πάντως σχετικά με το θέμα, οι περισσότεροι συμφωνούμε ότι ο τρόπος που διδασκόταν το μάθημα ήταν απαράδεκτος, αλλά η λύση δεν πρέπει να είναι πονάει κεφάλι κόβει κεφάλι.Το μάθημα σαν επιλογή θα έπρεπε να υπάρχει και αν ο καθηγητής δεν κάνει σωστά τη δουλειά του να πάει σπίτι του! Ουδείς αναντικατάστατος...

Σύνδεσμος για σχόλιο
Κοινή χρήση σε άλλους ιστότοπους

Καλά οι ηθικές αξίες αλλά ΚΡΙΤΙΚΗΣ ΣΚΕΨΗΣ???

 

Πάντως σχετικά με το θέμα, οι περισσότεροι συμφωνούμε ότι ο τρόπος που διδασκόταν το μάθημα ήταν απαράδεκτος, αλλά η λύση δεν πρέπει να είναι πονάει κεφάλι κόβει κεφάλι.Το μάθημα σαν επιλογή θα έπρεπε να υπάρχει και αν ο καθηγητής δεν κάνει σωστά τη δουλειά του να πάει σπίτι του! Ουδείς αναντικατάστατος...

 

Ναι, ακόμη και αν το τονίζετε, επιμένω ότι τα θρησκευτικά μπορούν να το καταφέρουν, ανάλογα όμως και από το ποια οπτική γωνία τα αντιλαμβάνεται κανείς. Μπορεί οι Θετικές Επιστήμες να αποδεικνύουν ότι δεν υπάρχει Θεός, αλλά το γιατί υπήρξε και πώς, σαν απάντηση μου ήρθε από το μάθημα αυτό, μέσω της μελέτης του Χριστιανισμού και άλλων θρησκειών. Επίσης, είμαι κάθετη σε αυτό που λέτε. Καταρχήν δεν τηρούνται οι θεσμοί για να γίνει κάτι τέτοιο. Γνωρίζετε πολλούς καθηγητές να μην κάνουν καλά το λειτούργημα τους και να δέχτηκαν ποινές? Εγώ προσωπικά όχι. Οπότε προτιμότερο είναι να μιλάμε ρεαλιστικά..

 

@ kkokkolis, δεν νομίζω ότι ένα δίωρο μάθημα στο σχολείο, θα φέρει τους αυριανούς επιστήμονες. Στα άλλα κράτη δεν υπάρχει το μάθημα στην δευτεροβάθμια εκπαίδευση, παρόλα αυτά το ποσοστό των μαθητών που μετέχουν είναι ικανοποιητικό. Εξάλλου μια μεγάλη διαφορά σε σχέση με παλιά είναι ότι υπάρχουν Θερινά σχολεία Αστρονομίας ώστε ο κάθε ενδιαφερόμενος να μάθει και να ασχοληθεί. Για μένα δεν τίθεται θέμα εκπαίδευσης όσο θέμα ιδιοσυγκρασίας, και μπορώ να φέρω το εξής αληθινό παράδειγμα. Π.χ για την Φυσική που διδάσκεται στο σχολείο γι αρκετά έτη, ένας μαθητής μπορεί να του αρέσει στο Λύκειο και διαλέγοντας το μετέπειτα σαν σπουδή να το μετανιώσει διότι προσεγγίζεται η μάθηση της από άλλες οπτικές γωνίες. Μάλιστα υπάρχουν πάρα πολλοί φοιτητές που είναι σε αυτό το σημείο. Επίσης, γνωρίζω και το αντίθετο, να ήθελαν να περάσουν σε υψηλόβαθμη σχολή αλλά να πέρασαν στο Φυσικό. Όμως να δειχθούν μεγάλα ταλέντα και να το αγαπήσουν. Πάντα σε ένα θέμα υπάρχουν οι δύο πλευρές ( όπως σε ένα νόμισμα). Όπως και να έχει στο τελευταίο θα συμφωνήσω.

 

 

Υ.Γ. Και αν θεωρείτε την προηγούμενη τοποθέτηση μου, μη αληθή ή υπερβολική, μπορείτε να δείτε το γκάλοπ που είχε γίνει πέρυσι και να δείτε τις απαντήσεις. Είναι κατατοπιστικό πιστεύω.

Σύνδεσμος για σχόλιο
Κοινή χρήση σε άλλους ιστότοπους

Γνωρίζετε πολλούς καθηγητές να μην κάνουν καλά το λειτούργημα τους και να δέχτηκαν ποινές? Εγώ προσωπικά όχι.

 

Αυτή λοιπόν είναι η ρίζα του προβλήματος και εκεί θα πρέπει να εστιάσουμε για τη λύση. Διαφορετικά θα έπρεπε μάλλον να καταργήσουμε ακόμα και τα βασικά μαθήματα...

Σύνδεσμος για σχόλιο
Κοινή χρήση σε άλλους ιστότοπους

Στο άρθρο "Η αστερόσκονη του Αυγούστου', ο Γιώργος Κιούσης αναφέρει:

Πόσο θλιβερή φαντάζει για το μέλλον μας η σχεδόν πλήρης «έξωση» της Αστρονομίας από τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση; «Δεν λέω να γίνουν όλοι οι μαθητές αστροφυσικοί, αλλά υπάρχουν ορισμένες βασικές επιστημονικές έννοιες που πρέπει να γνωρίζουν όλοι, οποιαδήποτε κι αν είναι τα μελλοντικά τους επαγγελματικά σχέδια», σημείωνε εύστοχα σε συνέντευξή του ο Διονύσης Σιμόπουλος του Ευγενιδείου Πλανηταρίου.

Όλη αυτή η μαγεία του πολυτάραχου μυθολογικού ουρανού, με τη Μεγάλη Άρκτο, τον Σκορπιό, το Άλφα του Κενταύρου, τον αστερισμό του Κύκνου, το νεφέλωμα του Ωρίωνα, τον Αντάρη, τον Ταύρο, τον Αλντεμπαράν, την Ανδρομέδα, το νέφος του Μαγγελάνου, τα διακόσια δισεκατομμύρια άστρα του Γαλαξία μας, παρ' ότι μας υπενθυμίζει την κοσμική μας ασημαντότητα, προσφέρει άφθονο μαθητικό υλικό για ταξίδι στη γνώση και τη φαντασία.

 

Ολόκληρο το άρθρο του εδώ:

http://www.enet.gr/?i=issue.el.home&date=27/08/2013&id=382234

Σύνδεσμος για σχόλιο
Κοινή χρήση σε άλλους ιστότοπους

οχι οι θεωρητικες (θρησκειολογια, φιλοσοφια, φιλολογια, λογοτεχνια κτλ).

 

H αλήθεια βεβαια είναι, όσο και αν δεν είναι βολική, ότι δεν είναι όλοι οι άνθρωποι ικανοί να καταλάβουν τα, κατα την άποψή σου φυσικά,"χρήσιμα μαθήματα"., ο ανθρώπινος εγκέφαλος δεν δουλεύει κοινά για όλους και ας φωνάζουμε όσο θέλουμε.

Και εν΄πάσει περιπτώσει, οσο εμείς πιστεύουμε ότι οι "άχρηστες φιλολογίες και φιλοσοφίες και λογοτεχνίες" (Θεός φυλάξοι αδερφέ όχι και έτσι) άλλο τόσο κάποιοι πιστεύουν τό ίδιο για τα μαθηματικά και τη γεωμετρία τη χημεία και φυσικά την αστροομία, που το πιθανότερο είναι να τους είναι παντελώς άχρηστα σε ΟΛΗ τους τη ζωή.

Δεν διαφωνώ με την αγανάκτηση που μπορεί να νοιώθουμε (αν και λίγο υπερβολική κατα την ταπεινή μου άποψη) για την κατάργησης Αστρονομίας, αλλα ας μην πηγαίνουμε στο άλλο άκρο προτείνοντας μαθήματα για αποκεφαλισμό προσπαθόντας να πάρει χάρη. Εξ άλλου η κατάργηση ή διατήρηση ενός μαθήματος στο πρόγραμμα δεν είναι θέμα μαθησιακό, είναι πολιτικό, εξοικονόμισης πόρων και στο πλαίσιο και μόνο της γενικότερης πολιτικής διάλυσης των πάντων.

Και τέλος αναρωτιέμαι: Αν τελικά ο στόχος να καταλήξουμε μαθησιακά στο επίπεδο των μονοδιάστατων, αυτιστικών άμοιρων τεχνικών ¨μεγαλοφυιών" που τους αφήνει αδιάφορο οτιδήποτε δεν είναι μέσα στο γνωστικό τους πεδίο, τοτε ναι, by all means, καταργήστε τα πάντα, και ο "Θαυμαστός Καινούργιος Κόσμος" (που δυστυχώς φίλε μου ανήκει και αυτός στη ΄'αχρηστη Φιλολογία και Λογοτεχνία") είναι πολύ πιό κοντά από όσο φοβόμαστε

 

Φιλικά

Δημήτρης

Δημήτρης
Σύνδεσμος για σχόλιο
Κοινή χρήση σε άλλους ιστότοπους

Και εγώ ξανατονίζω ότι δεν τίθεται θέμα σοβαρού θέματος. Δεν είναι τυχαίο ότι είναι το μόνο μάθημα που δέχεται τόνους χλευασμού από τους μαθητές. Και δεν ευθύνονται μόνο οι καθηγητές. Και άλλα μαθήματα που βρίσκονταν στα πλαίσια της επιλογής, όπως η πληροφορική δεν είχαν τέτοια αντιμετώπιση. Προσωπικά, ήταν πολλά τα περιστατικά που έζησα και από τις δύο πλευρές και ευχήθηκα να μην ξαναγίνει τμήμα. Καλύτερα να μην υπάρχει παρά να αντιμετωπίζεται ως η ώρα του παιδιού και του γέλιου ( ή οτιδήποτε άλλο που να το υποβαθμίζει). =;

 

Ίντερνετ υπάρχει, βιβλία επίσης, σύλλογοι, εκδηλώσεις, θερινά σχολεία κλπ κλπ κλπ τόσα πράγματα που δεν υπήρχαν παλαιότερα και είναι στην διάθεση του καθένα.

 

Οπότε...no drama please [-X :P

 

Υ.Γ. τώρα το πρόσεξα..Από πότε θεωρούνται η Φιλοσοφία και η Λογοτεχνία άχρηστα μαθήματα? :shock: Δεν νομίζω ότι το τωρινό πρόγραμμα διδασκαλίας θα κάνει τα παιδιά μονοδιάστατα. Απλά θέλουν να το τονίσουν μέσα τους το αίσθημα του πατριωτισμού και της προγονοπληξίας, μιας και είναι μεγάλο πρόβλημα για την πολιτική ηγεσία που δέχεται (όχι αδίκως) τέτοια αντιμετώπιση. Αλλά ναι αυτό μπορεί να οδηγήσει σε απρόσμενα αποτελέσματα μιας και οι ρατσιστές αυξάνονται και πληθύνονται με γοργούς ρυθμούς. ](*,)'

Σύνδεσμος για σχόλιο
Κοινή χρήση σε άλλους ιστότοπους

Η σοβαρότητα του θέματος, νομίζω ότι δεν έχει να κάνει με την καθ'αυτή κατάργηση του συγκεκριμένου μαθήματος, αλλά με τον εύκολο τρόπο λήψης των αποφάσεων. Αν οι επιστημονικά υπεύθυνοι, είχαν την απαραίτητη ανάδραση και όλα τα στοιχεία για να φτάσουν στο συμπέρασμα ότι το μάθημα θα πρέπει να καταργηθεί, τότε αυτό είναι μια ορθή απόφαση. Αν όμως ξαφνικά αποφάσισαν ότι για να εξοικονομηθούν κονδύλια, θα πρέπει να καταργηθεί αυτό που τους φαίνεται άχρηστο, τότε κακώς έπραξαν. Το αν ένα μάθημα χλευαστεί ή όχι από τους μαθητές, αυτό πιστεύω έχει να κάνει άμεσα με τους εκπαιδευτικούς που το διδάσκουν.

 

Ήμουν από τους τυχερούς γιατί διδάχθηκα αυτό το μάθημα από έναν καθηγητή (ειδικότητα μαθηματικός), ο οποίος είχε μεράκι για την αστρονομία. Σας πληροφορώ ότι για την πλειοψηφία των μαθητών της τάξης μου μόνο μάθημα της πλάκας δεν ήταν!

# Σπύρος Αντωνόπουλος #
Σύνδεσμος για σχόλιο
Κοινή χρήση σε άλλους ιστότοπους

Εν αρχή ην το Χάος ή εν αρχή ην ο Λόγος ή εν αρχή ην η Μεγάλη Έκρηξη και για πιο πριν δεν γνωρίζουμε. Αυτή είναι πολυφωνία. Δεν είναι αναγκαία για να παράγεις τεχνικούς ρεντουκτιονιστές που θα γνωρίζουν τα πάντα για το σχεδόν τίποτε αλλά άνευ αυτής δεν υπάρχει ο παλαιομοδίτικος Homo Universalis.

Κατά τ' άλλα θα καταλαγιάσει η αναστάτωση, η οποία περιορίζεται μεταξύ ημών, καθώς έξω από εδώ ασχολούνται με το κόψιμο των φαρμάκων, των συντάξεων, των μισθών, των θέσεων εργασίας και άλλα τέτοια.

Οὖτιν με κικλήσκουσι

 

My Optics

Σύνδεσμος για σχόλιο
Κοινή χρήση σε άλλους ιστότοπους

Τα θρησκευτικά για μένα, στάθηκε μάθημα κριτικής σκέψης και γνώσης ηθικών αξίων. Τόσες παραβολές έχει και αλληγορίες κανείς δεν τις πρόσεξε..?? :P

 

=D> εχεις απολυτο δικιο.Κατα τη γνωμη μου η θρησκεια και η επιστημη ειναι εννοιες αλληλενδετες.Αν λειπει καποια απο αυτες δεν θα μπορουμε να καταφερουμε τιποτα.

οσο αφορα την εκπαιδευση σιγουρα υπαρχει καποιο προβλημα αλλα τι μπορει αλλαξει;

 

Τα θρησκευτικα ποια ηθικη αξια διδασκουν; Να σκοτωνεις οποιον δουλευει το Σαββατο, επειδη ειναι ιερη μερα; Η Παλαια Διαθηκη διδασκει διαστροφη, κακια και εκδικητικοτητα οχι ηθικες αξιες... :?:

 

Η θρησκεια και η επιστημη ειναι αντιθετες εννοιες. Το ενα διδασκει τον δογματισμο, το αλλο την ερευνα και την ανακαλυψη.

Σύνδεσμος για σχόλιο
Κοινή χρήση σε άλλους ιστότοπους

Δημιουργήστε έναν λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είσαι μέλος για να αφήσεις ένα σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε για έναν νέο λογαριασμό στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!.

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Συνδεθείτε

Έχετε ήδη λογαριασμό? Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

×
×
  • Δημιουργία νέου...

Σημαντικές πληροφορίες

Όροι χρήσης