Jump to content

Binoviewer σε Dobsonian - πρόβλημα εστίασης


Προτεινόμενες αναρτήσεις

Καλησπέρα σε όλους, θα ήθελα τη βοήθεια σας σε σχέση με τον εξοπλισμό που χρειάζομαι για να καταφέρω να εστιάσω.
Ο εξοπλισμός που διαθέτω μέχρι στιγμής είναι:

Τηλεσκόπιο Starsense Explorer Dobsonian 10"
Διοφθάλμιο Baader Maxbright II
Προσοφθάλμια 2x Baader Hyperion zoom Mark IV
Barlow 2.25 Hyperion zoom

Θα προσπαθήσω να περιγράψω το πρόβλημα μου αν και είμαι αρχάριος στην αστροπαρατήρηση και πιθανότατα να μη το κάνω αρκετά καλά. Όταν όλα είναι πάνω στο τηλεσκόπιο μαζί με κάποιους αποστάτες καταφέρνω να εστιάσω σε πλανήτες αλλά το zoom είναι υπερβολικό και εκτός από ότι τους κυνηγάω, δε μου προσφέρει μια ικανοποιητική εμπειρία θέασης. Εκτός αυτού το τηλεσκόπιο μου υποστηρίζει 2" φακούς ενώ με το setup αναγκάζομαι να χρησιμοποιω φακούς 1,25".

Συζήτησα με τον τεχνικό στο Πλανητάριο Θεσσαλονίκης, ο οποίος επικοινώνησε και με την baader για προτάσεις, αρκετές φορές, αλλά δεν είμαστε σίγουροι τι λείπει από το setup για να μπορώ να αφαιρέσω το barlow από την εξίσωση και να μπορώ να εστιάσω χωρίς να χρειάζεται να προσθέσω zoom. Η baader μου είπε ότι προτείνει ένα glasspath αλλά και αυτό κάνει zoom. Μάλιστα προτείνουν το 2.7 οπότε τα πράγματα θα γίνουν χειρότερα από το barlow.

Οι ερωτήσεις μου είναι οι εξής: Μπορώ να χρησιμοποιήσω το binoviewer χωρίς να χρειάζομαι να παρεμβάλω φακό που προσθέτει zoom και να καταφέρω εστιάση; Έχει νόημα να επιμένω να χρησιμοποιώ την οπή 2" του τηλεσκοπίου ή και η 1.25" είναι το ίδιο;

Σύνδεσμος για σχόλιο
Κοινή χρήση σε άλλους ιστότοπους

Καλησπέρα.
Είχα κι εγώ το ίδιο ακριβώς πρόβλημα με ένα διοφθάλμιο της William Optics, με τα ίδια προσοφθάλμια!
Το βασικό πρόβλημα με τα διοφθάλμια είναι ότι προσθέτουν απόσταση απο το δευτερεύον και έτσι για να εστιάσεις πρέπει στην ουσία να έρθει πιο κοντά ο φακός, προς τον σωλήνα του τηλεσκοπίου.