Jump to content

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Και για αυτον το λογο και μονο θα την χαρακτηριζαμε μονοδιαστατη?Εστω και ελαχιστο,εχει ομως πλατος :P :cheesy:

Αυτο που κανει πολλους να εκνευριζονται σχετικα με τα αστρα ειναι το γεγονος οτι κατι τοσο ομορφο ζει τοοοσο μακρυα τους......

 

 

 

 

 

 

 

Στους αστροφιλους,

Χριστίνα Τρυφώνη :cheesy:

Σύνδεσμος για σχόλιο
Κοινή χρήση σε άλλους ιστότοπους

  • Απαντήσεις 92
  • Created
  • Τελευταία απάντηση

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Συγγνωμη,τωρα καταλαβα τι πραγματικα εννοουσες!Αρα θα μπορουσαμε να πουμε οτι το προσομοιωμα,της πραγματικης μαθηματικης ευθειας ειναι δυσδιαστατο,ενω η μαθηματικη ευθεια(αορατη),ειναι μονοδιαστατη? :D

Αυτο που κανει πολλους να εκνευριζονται σχετικα με τα αστρα ειναι το γεγονος οτι κατι τοσο ομορφο ζει τοοοσο μακρυα τους......

 

 

 

 

 

 

 

Στους αστροφιλους,

Χριστίνα Τρυφώνη :cheesy:

Σύνδεσμος για σχόλιο
Κοινή χρήση σε άλλους ιστότοπους

Αυτο λεω... :mrgreen:

Αυτο που κανει πολλους να εκνευριζονται σχετικα με τα αστρα ειναι το γεγονος οτι κατι τοσο ομορφο ζει τοοοσο μακρυα τους......

 

 

 

 

 

 

 

Στους αστροφιλους,

Χριστίνα Τρυφώνη :cheesy:

Σύνδεσμος για σχόλιο
Κοινή χρήση σε άλλους ιστότοπους

Ειναι ομως σωστο να θεωρουμε ανυπαρκτο οτι ειναι ελαχιστο(βλεπε μηκος και πλατος ευθυγραμμου τμηματος)?Αν οχι γιατι η ευθεια θεωρειται μονοδιαστατη?

:-k

 

Δεν το είπα σωστά...

Δεν ΘΕΩΡΟΥΜΕ ανύπαρκτη την άλλη διάσταση επειδή είναι πολύ μικρή. Την ΖΩΓΡΑΦΙΖΟΥΜΕ πολύ μικρή επειδή θέλουμε να δηλώσουμε ότι δεν υπάρχει.

 

Η ευθεία έχει οριστεί σαν κάτι που έχει μόνο μια διάσταση.

 

Τι εννοούμε όταν λέμε πόσες διαστάσεις?: Το πόσους αριθμούς (πόσα χαρακτηριστικά μεγέθη) χρειαζόμαστε για να την περιγράψουμε.

 

Ένα σημείο σε μια ευθεία το περιγράφουμε με έναν αριθμό, το μήκος που απέχει από μια αυθαίρετη αρχή μέτρησης. Για να ορίσουμε ακριβώς ένα σημείο σε ένα επίπεδο θέλουμε δύο νούμερα, ενώ στον τρισδιάστατο χώρο τρία.

 

Στο χαρτί η στον υπολογιστή ή οπουδήποτε αλλού στον πραγματικό κόσμο οι γεωμετρικές αναπαραστάσεις των σχημάτων θα είναι αναγκαστικά τρισδιάστατες γιατί...δεν μπορούμε να κάνουμε αλλιώς. Απλά τα μονο- και δι-διάστατα πράγματα μπορούν να αναπαραχθούν (έστω και με τεχνάσματα) στον χώρο ενώ όταν αυτό που θες να αναπαραστήσεις έχει περισσότερες διαστάσεις από τον χώρο στον οποίο θες να το αναπαραστήσεις τότε απλά...δεν μπορείς. Γι αυτό σχεδόν ποτέ δεν θα δείς γεωμετρικές αναπαραστάσεις 4διάστατων αντικειμένων.

Σύνδεσμος για σχόλιο
Κοινή χρήση σε άλλους ιστότοπους

εγω ειμαι 14 προς 15 και παω γ γυμνασιου,γιατι?

Ο τροπος σκεψης σας ειναι πραγματικα πολυ προχωρημενος για την ηλικια σας και γι'αυτο μονο εισαστε αξιεπαινοι!Πραγματικα τις σκεψεις αυτες θα πρεπει να τις διαδιδετε στους συνομιλικους σας και να εισαστε σιγουροι οτι αν βρεθει εστω κι ενας στους εκατο που θα ενδιαφερθει πραγματικα να μαθει κατι απο εσας, για αυτον τον ΕΝΑ μονο ανθρωπο αξιζει να μπειτε στον κοπο!Να μην ξεχνατε οτι αυτοι που γελουν, η σας αντιμετωπιζουν ειρωνικα, δεν εχουν τη δυνατοτητα να σκεφτουν κατι παραπανω, παρα μονο μικρα, ασημαντα πραγματα.. Μπραβο σας παιδια!! =D>

 

οντως!!!!!

Σύνδεσμος για σχόλιο
Κοινή χρήση σε άλλους ιστότοπους

ΧΕ ΧΕ και εσυ δεν πας πισω!!! :P :mrgreen:

Αυτο που κανει πολλους να εκνευριζονται σχετικα με τα αστρα ειναι το γεγονος οτι κατι τοσο ομορφο ζει τοοοσο μακρυα τους......

 

 

 

 

 

 

 

Στους αστροφιλους,

Χριστίνα Τρυφώνη :cheesy:

Σύνδεσμος για σχόλιο
Κοινή χρήση σε άλλους ιστότοπους

  • 2 εβδομάδες αργότερα...

Και για να το χειροτερέψω λίγο, σου λέω ότι η γραμμή, αναλόγως πως ορίζεις την έννοια της διάστασης, μπορεί να μην έχει διάσταση 1, αλλά ούτε και 2....

 

 

Η γραμμή μπορεί να έχει διάσταση fractal.

Που θα πει, κλασματική. Κάπου ανάμεσα στο 1 και στο 2.

 

Στη φύση τίποτα δεν είναι κατ' εικόνα και ομοίωση των μαθηματικών εννοιών. Τα καθαρά μαθηματικά αντιπροσωπεύουν το απόλυτο, μας δίνουν τον ορισμό της κάθε μορφής, ενώ τα φυσικά αντικείμενα περιγράφονται από μία προσέγγιση αυτών των μαθηματικών εννοιών. Αν θέλουμε να περιγράψουμε τη φύση ως έχει, εκεί πέφτουμε πάνω στην έννοια των fractals, σύμφωνα με τις νέες θεωρίες. Στον καθαρό κόσμο των μαθηματικών, η γραμμή πάντα έχει διάσταση 1. Στον πραγματικό κόσμο, όχι...

 

Κι επειδή δεν είμαι μαθηματικός, για να μη μου πει κανείς μαθηματικός το πυθαγόρειο "ουδείς αγεωμέτρητος εισήτω μου την πύλην", παραθέτω απόσπασμα από το άρθρο των Β. Δρακόπουλου και Λ. Ευαγγελάτου - Λάλλα, "Η νέα διάσταση της μαθηματικής σκέψης" (ο ένας μαθηματικός και ο άλλος πληροφορικάριος - και όπου "διάσταση", ναι, είναι λογοπαίγνιο και αναφέρεται και σε αυτό που συζητάμε):

 

Σύμφωνα με τα μαθηματικά, υπάρχουν 3 τρόποι για να δώσει κανείς τον ορισμό της διάστασης:

 

 

"...Ο πρώτος σχετίζεται με το πλήθος των συντεταγμένων που

απαιτούνται για να προσδιοριστεί με βεβαιότητα η θέση ενός σημείου.

Στο χώρο, αυτός ο αριθμός ισούται με τρία. Στο επίπεδο αρκούν δύο

συντεταγμένες, ενώ σε μία ευθεία χρειάζεται μία μόνο συντεταγμένη. Με

αυτήν την έννοια, ο χώρος είναι τριδιάστατος, το επίπεδο διδιάστατο και

η ευθεία μονοδιάστατη. Συνεπώς, σύμφωνα μ’αυτόν τον ορισμό, η

διάσταση είναι πάντοτε ακέραιος αριθμός.

 

Ένας δεύτερος τρόπος ορισμού της διάστασης βασίζεται στην

παρατήρηση ότι για να χωρίσουμε ένα σχήμα σε ασύνδετα τμήματα,

αρκεί να αφαιρέσουμε ένα σύνολο του οποίου η διάσταση είναι κατά 1

μικρότερη. Για παράδειγμα, για να χωρίσουμε μια ευθεία αφαιρούμε ένα

σημείο της. Για να χωρίσουμε ένα επίπεδο σχήμα, το κόβουμε κατά

μήκος κάποιας καμπύλης, ενώ ένα στερεό το χωρίζουμε κατά μία

επιφάνεια. Επομένως η διάσταση μπορεί να οριστεί επαγωγικά:

αντιστοιχούμε τη διάσταση 0 σ’ένα μοναδικό σημείο ή, γενικότερα, σε

οποιοδήποτε πεπερασμένο ή άπειρο αλλά αριθμήσιμο σύνολο. Η

διάσταση οποιουδήποτε άλλου συνόλου υποθέτουμε ότι είναι

μεγαλύτερη κατά 1 από τη διάσταση του συνόλου που το χωρίζει σε δύο

ξένα τμήματα. Αυτή τη διάσταση την ονομάζουμε επαγωγική ή

τοπολογική και είναι πάντοτε ακέραιος αριθμός.

 

Ένας τρίτος ορισμός της διάστασης προκύπτει ως μέτρο για το

σχετικό βαθμό πολλαπλότητας και ‘τραχύτητας’ ενός σχήματος, ο οποίος

σε καμμία περίπτωση δεν μπορεί να είναι μεγαλύτερος από την

Ευκλείδεια διάσταση του αντίστοιχου χώρου όπου βρίσκεται το σχήμα. Η

διάσταση αυτή μπορεί να είναι μη ακέραιος πραγματικός αριθμός και

ονομάζεται Hausdorff-Besicovitch ή fractal διάσταση. "...

 

Πάρε και το link αν ενδιαφέρεσαι:

http://users.uoa.gr/~ldalla/papers/Math97.pdf

 

 

Ελπίζω βέβαια να μη σε μπέρδεψα, απλά ήθελα να δείξω ότι υπάρχει και μία άλλη θεώρηση του προβλήματος...

Συνέχισε έτσι, είσαι σε πολύ καλό δρόμο με τις απορίες σου!

Σύνδεσμος για σχόλιο
Κοινή χρήση σε άλλους ιστότοπους

Σας ευχαριστώ πάρα πολύ! =D> Πραγματικά, το κομμάτι που παραθέσατε έλυσε πολλές περαιτέρω απορίες μου και με βοήθησε σημαντικά!

Life is like riding a bicycle. To keep your balance you must keep moving.

Albert Einstein

Σύνδεσμος για σχόλιο
Κοινή χρήση σε άλλους ιστότοπους

Να είσαι καλά!

 

Και για να είμαι ακριβής, να διορθώσω ότι η κ. Λ. Λάλλα, μαθηματικός, είναι γυναίκα κι όχι άντρας, όπως την παρουσίασα από κεκτημένη ταχύτητα!

Σύνδεσμος για σχόλιο
Κοινή χρήση σε άλλους ιστότοπους

Φτού! Κι άλλο λάθος! Δάλλα είναι το όνομα, κι όχι Λάλλα (οι μαθηματικοί στο Μαθ/κό Αθηνών θα ξέρουν...)- καλά, απορώ πως μου'ρθε και το'γραψα έτσι

:mrgreen:

 

Λεπτομέρειες, θα πει κανείς, αλλά είναι σημαντικές και πρέπει να τις προσέχουμε.

Σύνδεσμος για σχόλιο
Κοινή χρήση σε άλλους ιστότοπους

  • 4 μήνες αργότερα...

Δέν υποτίθεται ότι αντιλαμβανόμαστε μόνο τρείς διαστάσεις (μπροστά-πίσω, δεξιά αριστερά, πάνω κάτω) καί πώς το ανθρώπινο μάτι ουσιαστικά βλέπει δυδιάστατα?

 

Είμαστε τρισδιάστατα όντα που ζούμε σε έναν τρισδιάστατο χώρο, μα ουσιαστικά βλέπουμε δυδιάστατα.

 

Ο αμφιβληστροειδής μας έχει μόνο μια δυδιάστατη περιοχή επιφάνειας με την οποία μπορεί να ανιχνεύσει το φως που μπαίνει στο μάτι μας. Το μάτι μας βλέπει έναν κόσμο ο οποίος δεν είναι στην πραγματικότητα τρισδιάστατος, αλλά μια δυδιάστατη προβολή του τρισδιάστατου κόσμου που εξετάζουμε.

 

Σε έναν τρισδιάστατο κόσμο έχουμε Χ,Υ,Ζ, δέν θα μπορούσαμε να ονομάσουμε έναν άξονα για την τέταρτη διάσταση σαν W ? Ο οποίος θα είναι κάθετος σε Χ,Υ,Ζ?

 

Τί έχετε να πείτε?

Σύνδεσμος για σχόλιο
Κοινή χρήση σε άλλους ιστότοπους

"babgia μην μπερδεύεις τον κόσμο! :D

Οι διαστάσεις που μπορούμε να καταλάβουμε με τις αισθήσεις μας είναι μόνο 3."

 

Βασικά ο αμφιβλειστροειδής έχει μια δυδιάστατη επιφάνεια με την οποία μπορεί να ανιχνεύσει το φως που μπαίνει στο μάτι μας. Το μάτι μας τί βλέπει δεν είναι στην πραγματικότητα τρισδιάστατα.

Σύνδεσμος για σχόλιο
Κοινή χρήση σε άλλους ιστότοπους

"babgia μην μπερδεύεις τον κόσμο! :D

Οι διαστάσεις που μπορούμε να καταλάβουμε με τις αισθήσεις μας είναι μόνο 3."

 

Βασικά ο αμφιβλειστροειδής έχει μια δυδιάστατη επιφάνεια με την οποία μπορεί να ανιχνεύσει το φως που μπαίνει στο μάτι μας. Το μάτι μας τί βλέπει δεν είναι στην πραγματικότητα τρισδιάστατα.

 

Οπότε αύτε βλέπουμε 2 διαστάσεις & όχι τρεις.

Γιατί η μονοδιάσταση ευθεία δεν βλέπεται επειδή δεν έχει πλάτος, απλά την κατανοούμε σαν τον χρόνο.

:D

Μέλος Συλλόγων:

Ελληνικής Αστρονομικης Ενωσης

Συλλόγου Ερασιτεχνικής Αστρονομίας.

Όμιλος Γερόντων Αστροπαρατηριτών.

Ε.Λ.Φ.Ε.ΑΣ

http://users.otenet.gr/~babgia/

Σύνδεσμος για σχόλιο
Κοινή χρήση σε άλλους ιστότοπους

Δέν υποτίθεται ότι αντιλαμβανόμαστε μόνο τρείς διαστάσεις (μπροστά-πίσω, δεξιά αριστερά, πάνω κάτω) καί πώς το ανθρώπινο μάτι ουσιαστικά βλέπει δυδιάστατα?

 

Είμαστε τρισδιάστατα όντα που ζούμε σε έναν τρισδιάστατο χώρο, μα ουσιαστικά βλέπουμε δυδιάστατα.

 

Ο αμφιβληστροειδής μας έχει μόνο μια δυδιάστατη περιοχή επιφάνειας με την οποία μπορεί να ανιχνεύσει το φως που μπαίνει στο μάτι μας. Το μάτι μας βλέπει έναν κόσμο ο οποίος δεν είναι στην πραγματικότητα τρισδιάστατος, αλλά μια δυδιάστατη προβολή του τρισδιάστατου κόσμου που εξετάζουμε.

 

Σε έναν τρισδιάστατο κόσμο έχουμε Χ,Υ,Ζ, δέν θα μπορούσαμε να ονομάσουμε έναν άξονα για την τέταρτη διάσταση σαν W ? Ο οποίος θα είναι κάθετος σε Χ,Υ,Ζ?

 

Τί έχετε να πείτε?

 

Έχοντας 2 μάτια όμως, βλέπεις μια χαρά σε τρεις διαστάσεις.

Τέταρτη διάσταση είναι ο χρόνος εδώ και πολλά χρόνια..

 

Δεύτερον, συγχαρητήρια στα κορίτσια του γυμνασίου που έχουν αναπτύξει τέτοιο τρόπο σκέψης =D> =D> . Με κάνετε θα ξανασκέφτομαι την πιθανότητα να δώσω κανα ΑΣΕΠ και να διοριστώ. Και με θλίβει το γεγονός ότι μπορεί στο σχολείο να είστε το αντικείμενο πειραγμάτων από τους κάφρους τριγύρω. (Μην ανησυχείτε, σε μερικά χρόνια οι jocks θα σας σερβίρουν τους καφέδες σας.. ΝΑΙ είμαι κακός και εκδικητικός :P)

Όσον αφορά τις διαστάσεις, επειδή δε διάβασα όλο το θέμα, ίσως να επαναλάβω κάποια πράγματα..

Θα προσπαθήσω να τα πω όσο πιο απλά γίνεται για να προσεγγίσω και το γνωστικό επίπεδο των κοριτσιών.

Κοπελιές, ουσιαστικά όταν λέμε "διαστάσεις" εννοούμε πρακτικά "πόσα νούμερα χρειαζόμαστε για να περιγράψουμε ακριβώς το χ πράγμα".

Αν έχω πχ ένα αντικείμενο που για να το περιγράψω χρειάζομαι 10 νούμερα, αυτό είναι ένα 10διάστατο αντικείμενο -γιατί για να το περιγράψεις χρειάζεσαι μια βάση με 10 νούμερα, η περιγραφή του ορίζει έναν 10διάστατο διανυσματικό χώρο -ώπα πήρα φόρα. Εδώ μη μπερδεύεστε μόνο με ύψος-μήκος-πλάτος κλπ κλπ κλπ. Μπορεί για να περιγράψω κάτι να έχω ένα νούμερο για το χρώμα του. Ένα νούμερο για το βάρος του, ένα νούμερο για το σχήμα του κλπ κλπ..

Πρακτικό παράδειγμα : Πείτε ότι έχω μια ταινία μεταφοράς, πάνω στην οποία κυλάνε πορτοκάλι και μήλα. Και θέλω να φτιάξω ένα πρόγραμμα που να ξεχωρίζει ποιο ειναι πορτοκάλι και ποιο μήλο ώστε ένας βραχίονας να τα στέλνει αριστερά και δεξιά πχ. Ωραία. Πως θα τα ξεχωρίσω;

Χρώμα. Αν η κάμερά μου παίρνει φωτογραφίες και αποθηκεύει με RGB χρώμα, θέλω 3 νούμερα για το χρώμα. Θέλω και ένα νούμερο για το βάρος, γιατί μπορεί τα μήλα κατά μέσο όρο να είναι βαρύτερα. Θέλω και ένα νούμερο να μου κωδικοποιεί το σχήμα (π.χ 1 αν είναι "τέλεια" σφαίρα" και 0 αν είναι πιο "ακανόνιστο") και μπορεί και ένα νούμερο για την υφή (0 για λείο, 1 για τραχύ) , ένα νούμερο για τη "γυαλάδα" κλπ..

Έχουμε φτάσει στα 7 νούμερα. Άρα στον "κόσμο" που ορίζω μέσα στο πρόγραμμά μου, τα μήλα και τα πορτοκάλια είναι.. 7διάστατα αντικείμενα.

Όσον αφορά τις ευθείες κλπ ναι έχουν διάσταση 1 και ας είναι "οξύμωρο" για την αντίληψή σας το πως γίνεται αφού τις ζωγραφίζουμε και έχουν "πάχος".

Ανέφερε και η Μάχη για τις κλασματικές διαστάσεις, και μας πήγε μακριάααααα...:D

Πράγματι ένα σχήμα μπορεί να έχει διάσταση 2/3 πχ.. αλλά μη σας μπλέκουμε με πιο hardcore εφαρμογές..

(Μάχη είναι καλές υποψήφιες συναδέλφισσες αυτές.. να τις προωθήσουμε στο Μαθηματικό ΆΜΕΣΑ)

:D

Ο,τι θέλετε και ξέρουμε να σας πούμε, εδώ είμαστε..

Skywatcher 10 / ΝΕQ6
Σύνδεσμος για σχόλιο
Κοινή χρήση σε άλλους ιστότοπους

Σας ευχαριστούμε πολύ τόσο για την πληροφόρηση όσο και για τα καλά σας λόγια.

 

Μπορείτε να μας δώσετε ένα παράδειγμα όμως αντικειμένου με διάσταση κλασματική?

 

:D

Life is like riding a bicycle. To keep your balance you must keep moving.

Albert Einstein

Σύνδεσμος για σχόλιο
Κοινή χρήση σε άλλους ιστότοπους

Δυστυχώς τώρα δεν έχω καθόλου χρόνο για καμιά μεγάλη ανάλυση, αλλά 3-4 links μπορώ να σου δώσω, ώστε να πάρεις μια ιδέα.

Πρόσεξε όμως, θα έλεγα να μην προσπαθήσεις να παραμπλεχτείς με τους μαθηματικούς ορισμούς, τα fractals κλπ κλπ, μείνε στη γενικότερη ουσία..του πράγματος..

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Koch_snowflake

http://en.wikipedia.org/wiki/Fractal_dimension

http://en.wikipedia.org/wiki/Sierpinski_triangle

:wink:

Skywatcher 10 / ΝΕQ6
Σύνδεσμος για σχόλιο
Κοινή χρήση σε άλλους ιστότοπους

Νομίζω πως έβγαλα λαβράκι. :D

Ο φίλος μας ο εσταριαν για λόγους σεμνότητας ίσως δε μας μίλησε για το ιστολόγιο του. Εκεί υπάρχει μια υπέροχη παρουσίαση της κλασματικής διάστασης. =D> =D> (Αν δεν είναι δικό του πάλι δεν πειράζει)

http://lostmathematicians.blogspot.com/2007/01/blog-post.html

 

Φιλικά

Βασίλης

Σύνδεσμος για σχόλιο
Κοινή χρήση σε άλλους ιστότοπους

4η διάσταση...Αρκετοί ασχολήθηκαν με το θέμα αυτό.Ακόμα και Σαλαβαδόρ Νταλί..

 

http://www.philipcoppens.com/dali.html

 

Αλλά και γενικότερα στις τέχνες μπορούμε να παρατηρήσουμε τέτοια θέματα..

 

http://www.strangehorizons.com/2002/20020916/fourth_dimension.shtml

 

Την 4η διάσταση δεν μπορούμε να την αντιλήφθούμε.Όμως καθότι γνωρίζουμε μαθηματικά μπορούμε να φέρουμε την προβολή της στο 3-στατο σωστά??

Βέβαια δεν ξέρω μπορεί να είναι λάθος.. :-k

Ο άνθρωπος προέρχεται από την αστερόσκονη των αστεριών και από την ανθρώπινη αστερόσκονη μπορεί να γεννηθούν νέα αστέρια....!!!!-(Μάνος Δανέζης)

:cheesy: :cheesy: :cheesy: :cheesy:

Σύνδεσμος για σχόλιο
Κοινή χρήση σε άλλους ιστότοπους

Τα κορίτσια μας είναι πραγματικά εκπληκτικά.

 

Μπράβο σας κοπέλες.Για ό,τι λέτε και αναλύετε.Αυτό που κάνετε σας τιμά.

 

Φιλικά,

 

Ανδρέας.

Σύνδεσμος για σχόλιο
Κοινή χρήση σε άλλους ιστότοπους

Νομίζω πως έβγαλα λαβράκι. :D

Ο φίλος μας ο εσταριαν για λόγους σεμνότητας ίσως δε μας μίλησε για το ιστολόγιο του. Εκεί υπάρχει μια υπέροχη παρουσίαση της κλασματικής διάστασης. =D> =D> (Αν δεν είναι δικό του πάλι δεν πειράζει)

http://lostmathematicians.blogspot.com/2007/01/blog-post.html

 

Φιλικά

Βασίλης

 

Δικό μου ήταν αλλά το παράτησα γιατί δεν είχα χρόνο να γράφω και τέτοια -προτίμησα να γράφω χαζομάρες στο άλλο :D

Και ε, ναι δεν κάνω διαφήμιση.... ή μόλις έκανα :D :P

Skywatcher 10 / ΝΕQ6
Σύνδεσμος για σχόλιο
Κοινή χρήση σε άλλους ιστότοπους

Τέταρτη διάσταση είναι ο χρόνος εδώ και πολλά χρόνια..

 

 

Δηλαδή τι ενοείτε

 

Ααααχ τι να σου πω τώρα που καίγομαι αλλά εσένα σου λείπουν ένα κάρο μαθηματικά..

Δεν ξέρω πραγματικά από που να το πιάσω το θέμα φίλε μου γιατί πρέπει να αναφερθώ σε διανυσματικούς χώρους, κάτι που δυστυχώς ακόμα δεν έχεις συναντήσει..

Όσο πιο απλά μπορώ (και αν μπορείτε εσείς που έχετε μεγαλύτερη μεταδοτικότητα από μένα, βοηθήστε) να στο πω είναι ότι στο χωροχρονικό συνεχές, ως 4η διάσταση έχουμε το χρόνο. ΑΛΛΑ όχι με την Ευκλείδια ακριβώς έννοια, καθότι ο χωρόχρονος αυστηρά μιλώντας είναι ένα άλλο είδος "χώρου" από τον Ευκλείδιο που ξέρεις εσύ προς το παρόν (για την ιστορία, είναι ένας χώρος Minkowski - μη μπλέξεις, θα μπλέξεις :D )

ΑΝ έχεις όρεξη να κοιτάξεις 5 πράγματα, και συ και οι άλλες κοπέλες εδώ μέσα, θα σας πρότεινα να τσεκάρετε το "Χρονικό του Χρόνου" του Χώκινγκ, αλλά αυστηρά την εικονογραφημένη έκδοση.. στην άλλη λογικά θα χάσετε πολλά επεισόδια.

( http://www.bestbookhunters.gr/ViewShopProduct.aspx?Id=149695 )

 

Ρε παιδιά, τι να πω, μιλάω για σας στους φίλους μου και δεν το πιστεύουν..

Μπράβο και σε σας και στους γονείς σας!!!! =D> =D> =D>

Skywatcher 10 / ΝΕQ6
Σύνδεσμος για σχόλιο
Κοινή χρήση σε άλλους ιστότοπους

 

Χρώμα. Αν η κάμερά μου παίρνει φωτογραφίες και αποθηκεύει με RGB χρώμα, θέλω 3 νούμερα για το χρώμα. Θέλω και ένα νούμερο για το βάρος, γιατί μπορεί τα μήλα κατά μέσο όρο να είναι βαρύτερα. Θέλω και ένα νούμερο να μου κωδικοποιεί το σχήμα (π.χ 1 αν είναι "τέλεια" σφαίρα" και 0 αν είναι πιο "ακανόνιστο") και μπορεί και ένα νούμερο για την υφή (0 για λείο, 1 για τραχύ) , ένα νούμερο για τη "γυαλάδα" κλπ..

Έχουμε φτάσει στα 7 νούμερα. Άρα στον "κόσμο" που ορίζω μέσα στο πρόγραμμά μου, τα μήλα και τα πορτοκάλια είναι.. 7διάστατα αντικείμενα.

Όσον αφορά τις ευθείες κλπ ναι έχουν διάσταση 1 και ας είναι "οξύμωρο" για την αντίληψή σας το πως γίνεται αφού τις ζωγραφίζουμε και έχουν "πάχος".

Ανέφερε και η Μάχη για τις κλασματικές διαστάσεις, και μας πήγε μακριάααααα...:D

Πράγματι ένα σχήμα μπορεί να έχει διάσταση 2/3 πχ.. αλλά μη σας μπλέκουμε με πιο hardcore εφαρμογές..

(Μάχη είναι καλές υποψήφιες συναδέλφισσες αυτές.. να τις προωθήσουμε στο Μαθηματικό ΆΜΕΣΑ)

:D

Ο,τι θέλετε και ξέρουμε να σας πούμε, εδώ είμαστε..

 

Δηλαδή οι διαστάσεις είναι σχετικές? Εννοώ ότι ασχέτως με το πόσες διαστάσεις έχει ένα αντικείμενο στην πραγματικότητα, μπορούμε να δημιουργήσουμε (δεν εννοώ πρακτικά, αλλά μέσα στα όρια της ανθρώπινης αντίληψης, σύμφωνα με τις ανάγκες μας) όσες διαστάσεις χρειαζόμαστε? Όπως πχ. στο παράδειγμα με τα πορτοκάλια. Μπορούμε να ορίσουμε ένα σωρό άλλους παράγοντες που θα καθορίσουν την τελική επιλογή τους πάνω στην ταινία. (σχήμα, χρώμα, επιφάνεια, γυαλάδα, βάρος, να συμπληρώσω κι εγώ όγκος για να διευκρινίσω αυτό που εννοώ κτλ.). Άρα στον κόσμο μας μπορούμε να ορίσουμε άπειρες διαστάσεις. Σε έναν κόσμο 5+ διαστάσεων όμως αυτό το άπειρο θα γίνει άπειρο + κάτι?

Life is like riding a bicycle. To keep your balance you must keep moving.

Albert Einstein

Σύνδεσμος για σχόλιο
Κοινή χρήση σε άλλους ιστότοπους

Δημιουργήστε έναν λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είσαι μέλος για να αφήσεις ένα σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε για έναν νέο λογαριασμό στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!.

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Συνδεθείτε

Έχετε ήδη λογαριασμό? Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

×
×
  • Δημιουργία νέου...

Σημαντικές πληροφορίες

Όροι χρήσης