Jump to content

Ενδιαφέρεται πια ο κόσμος για τον νυχτερινό ουρανό και την αστρονομία/επιστήμη;


Προτεινόμενες αναρτήσεις

  • 2 μήνες αργότερα...
Δημοσιεύτηκε (επεξεργάστηκε)

Ενδιαφέρουσα η συζήτηση που έγινε!

Συμφωνώ γενικά με τις απόψεις που εκφράστηκαν,έχει πολλές παραμέτρους το θέμα.

Δεν υπάρχει διάθεση και θέληση από το Υπουργείο Παιδείας για καλλιέργεια της σκέψης και της ψυχής των μαθητών.

Έχουν αποδομηθεί πολλές αξίες και μέσα από το εκπαιδευτικό σύστημα.

Δεν παρέχεται πια Παιδεία αλλά εκπαίδευση,με σκοπό την απόκτηση κάποιων δεξιοτήτων σε συγκεκριμένους τομείς.

Ούτε την ελληνική γλώσσα μαθαίνουν πια σωστά οι μαθητές (φαίνεται και από τα πολλά και σοβαρά λάθη που κάνουν και οι καλοί μαθητές...),ούτε ιστορία γνωρίζουν,η γεωμετρία παραγκωνίστηκε,η αστρονομία καταργήθηκε από μάθημα.

Δεν θέλουν γενικά σκεπτόμενους πολίτες,παρά μόνο υπάκουους καταναλωτές και πειθήνιους στις αποφάσεις...

Τα παιδιά και οι έφηβοι πρέπει να γίνουν επιλεκτικά σκεπτόμενοι,όχι γενικά σκεπτόμενοι σε βάθος!

Μόνο η ρομποτική είναι στις δόξες της.Υποτίθεται ότι η ρομποτική και η τεχνητή νοημοσύνη θα είναι για το καλό της ανθρωπότητας.Για το καλό κάποιων θα είναι,όχι για το κοινωνικό σύνολο με τον σωστό τρόπο,όπως πρέπει!

Ήδη έχουν αρχίσει οι απολύσεις λόγω της Α.Ι και χιλιάδες άνθρωποι δεν θα βρίσκουν πλέον εργασία στο μέλλον.

Ο κόσμος δεν βαδίζει προς ένα καλύτερο μέλλον λόγω της ανάπτυξης της επιστήμης και της τεχνολογίας,αλλά σε μέλλον που εξυπηρετεί κυρίως κάποιους που έχουν συμφέροντα.

Κάτι καλό σε υλικό επίπεδο θα πάρει και ο κοσμάκης,αλλά θα στερηθεί σημαντικότερα που δεν είναι υλικής φύσεως...

Απειλείται σοβαρά η παγκόσμια ειρήνη,καταστρέφεται συστηματικά το φυσικό περιβάλλον.

Αν η ανθρωπότητα δεν αποκτήσει ξανά ηθικές αξίες,ιδανικά και ικανότητα να σκέφτεται όχι μόνο σε θέματα επιστήμης,κατανόησης των φυσικών φαινομένων και τεχνολογίας,αλλά εκτενέστερα και βαθύτερα στα ανθρώπινα,αν δεν καλλιεργηθούν οι αρετές,δεν υπάρχει καλό μέλλον,ίσως και καθόλου μέλλον για τον άνθρωπο...

Το επεξεργάστηκε ο fotodektis
  • Μου αρέσει 3
  • Ευχαριστώ 1

"Δεν γνωρίζεις τίποτα,μέχρι να εξασκηθείς σε αυτό" Richard P.Feynman

"Πάσα επιστήμη χωριζομένη αρετής,πανουργία,ού σοφία φαίνεται" Πλάτων

Αλήθεια <=> Αγάπη[Ταπεινότητα[Δικαιοσύνη]]

Δημοσιεύτηκε (επεξεργάστηκε)

Η πληθώρα πληροφοριών και για αστρονομικά θέματα στο ίντερνετ και ιδιαίτερα στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης,δίνει πολλές δυνατότητες για να διεγερθεί έστω και διανοητικά το ενδιαφέρον για τον έναστρο ουρανό.

Βλέπω πολλούς απλούς ανθρώπους που εντυπωσιάζονται με φωτογραφίες και πληροφορίες σχετικά με το Σύμπαν.

Υπάρχει λοιπόν ένα ευρύτερο κοινό που έχει διεγερμένο ενδιαφέρον για τα αστρονομικά,έστω και αν δεν ασχολείται ενεργά με παρατήρηση ή αστροφωτογραφία.

Σχετικά με την μεγάλη μείωση της συμμετοχής στο φόρουμ,νομίζω ότι ευθύνεται και η "μετακόμιση" αρκετών παλαιότερων μελών στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.Βλέπω γνωστούς από εδώ να έχουν δραστηριοποιηθεί στο facebook,που δεν έχουν πια παρουσία εδώ.

Πολλοί έχοντας μάθει πια τα βασικά και έχοντας δώσει και συμβουλές σε νεώτερους,βαρέθηκαν να λένε τα ίδια και τα ίδια κάθε φορά.

Έτσι μπορεί να μπαίνουν περιστασιακά σαν ανώνυμοι επισκέπτες.

Παρόλη την οικονομική κρίση και την ακρίβεια,ίσως δεν έχουν εγκαταλείψει το χόμπυ,επειδή δεν φαίνεται δημόσια η αστρονομική δραστηριότητά τους.

Η ενασχόληση με την αστρονομία μπορεί να γίνει και με επίσκεψη σε σελίδες αστρονομικού περιεχομένου στο ίντερνετ.Υπάρχουν πια ένα σωρό εξαιρετικές φωτογραφίες και πληροφορίες που δεν φτάνουν οι ελεύθερες ώρες καθενός για να τις επισκέπτεται καθημερινά.

Λόγω των πολλών δυσάρεστων που συμβαίνουν καθημερινά στη ζωή μας,υπάρχει σχεδόν σε όλους μας ψυχολογική κούραση,που έχει επηρεάσει τον αρχικό ενθουσιασμό μας όχι μόνο για την αστρονομία,αλλά και για πολλά άλλα...

Εύχομαι να μην επιδεινωθούν όλα αυτά! 🙂

Το επεξεργάστηκε ο fotodektis
  • Μου αρέσει 2
  • Ευχαριστώ 1

"Δεν γνωρίζεις τίποτα,μέχρι να εξασκηθείς σε αυτό" Richard P.Feynman

"Πάσα επιστήμη χωριζομένη αρετής,πανουργία,ού σοφία φαίνεται" Πλάτων

Αλήθεια <=> Αγάπη[Ταπεινότητα[Δικαιοσύνη]]

Δημοσιεύτηκε
8 hours ago, fotodektis said:

Ενδιαφέρουσα η συζήτηση που έγινε!

Συμφωνώ γενικά με τις απόψεις που εκφράστηκαν,έχει πολλές παραμέτρους το θέμα.

Δεν υπάρχει διάθεση και θέληση από το Υπουργείο Παιδείας για καλλιέργεια της σκέψης και της ψυχής των μαθητών.

Έχουν αποδομηθεί πολλές αξίες και μέσα από το εκπαιδευτικό σύστημα.

Δεν παρέχεται πια Παιδεία αλλά εκπαίδευση,με σκοπό την απόκτηση κάποιων δεξιοτήτων σε συγκεκριμένους τομείς.

Ούτε την ελληνική γλώσσα μαθαίνουν πια σωστά οι μαθητές (φαίνεται και από τα πολλά και σοβαρά λάθη που κάνουν και οι καλοί μαθητές...),ούτε ιστορία γνωρίζουν,η γεωμετρία παραγκωνίστηκε,η αστρονομία καταργήθηκε από μάθημα.

Δεν θέλουν γενικά σκεπτόμενους πολίτες,παρά μόνο υπάκουους καταναλωτές και πειθήνιους στις αποφάσεις...

Τα παιδιά και οι έφηβοι πρέπει να γίνουν επιλεκτικά σκεπτόμενοι,όχι γενικά σκεπτόμενοι σε βάθος!

Μόνο η ρομποτική είναι στις δόξες της.Υποτίθεται ότι η ρομποτική και η τεχνητή νοημοσύνη θα είναι για το καλό της ανθρωπότητας.Για το καλό κάποιων θα είναι,όχι για το κοινωνικό σύνολο με τον σωστό τρόπο,όπως πρέπει!

Ήδη έχουν αρχίσει οι απολύσεις λόγω της Α.Ι και χιλιάδες άνθρωποι δεν θα βρίσκουν πλέον εργασία στο μέλλον.

Ο κόσμος δεν βαδίζει προς ένα καλύτερο μέλλον λόγω της ανάπτυξης της επιστήμης και της τεχνολογίας,αλλά σε μέλλον που εξυπηρετεί κυρίως κάποιους που έχουν συμφέροντα.

Κάτι καλό σε υλικό επίπεδο θα πάρει και ο κοσμάκης,αλλά θα στερηθεί σημαντικότερα που δεν είναι υλικής φύσεως...

Απειλείται σοβαρά η παγκόσμια ειρήνη,καταστρέφεται συστηματικά το φυσικό περιβάλλον.

Αν η ανθρωπότητα δεν αποκτήσει ξανά ηθικές αξίες,ιδανικά και ικανότητα να σκέφτεται όχι μόνο σε θέματα επιστήμης,κατανόησης των φυσικών φαινομένων και τεχνολογίας,αλλά εκτενέστερα και βαθύτερα στα ανθρώπινα,αν δεν καλλιεργηθούν οι αρετές,δεν υπάρχει καλό μέλλον,ίσως και καθόλου μέλλον για τον άνθρωπο...

Συμφωνώ 100%.

  • Μου αρέσει 2
Δημοσιεύτηκε

Καλησπέρα κ. Κώστα! 
 

Η εκπαίδευση είναι για τον σκύλο και την γάτα. Η παιδεία όμως ειναι μόνο για τον άνθρωπο. 
Το σχολειο αποτελεί πλέον δυστυχώς εχθρό. Σαν μαθητής, έχω φάει τεράστια αποθάρρυνση από το σχολειο να ασχοληθώ με το χόμπι και γενικότερα την επιστήμη. Σκοπός είναι μόνο να πάρουμε τα 20αρια και να γράψουμε καλά στις εξετάσεις. Το σχολειο από μόνο του δεν θα έπρεπε να αποτελει μοναδική πηγή γνώσης, διότι έχει περιορισμένες δυνατότητες. Δεν διδάσκονται  παγκόσμια ιστορία, ουσιαστικά μαθηματικά, φυσική και γεωμετρία. Επίσης δεν δίνει το κίνητρο. Δεν έχει νόημα να μάθεις για κβαντομηχανική εάν δεν δεις μια εικόνα της Γης από το διάστημα, να καταλάβεις την τρέλα του μικρόκοσμου ή ποσό μεγάλο ειναι πραγματικά το σύμπαν. Δεν έχει νόημα. Αλλά όπως είπατε, μας θέλουν κοιμισμένους. 
Όπως είπε και ο Carl Sagan:

Εάν έχουμε έναν λαό χωρίς γνώση, τότε η κυβέρνηση ελέγχει τον λαό και οχι ο λαός την κυβέρνηση. 

Δημοσιεύτηκε

Στην Ελλάδα, οι Πανελλαδικές Εξετάσεις αποτελούν έναν από τους πιο δίκαιους και αξιοκρατικούς θεσμούς που διαθέτουμε. Σε μια χώρα όπου η διαφθορά και το «μέσο» συχνά καθορίζουν την πορεία των ανθρώπων, οι Πανελλαδικές λειτουργούν σαν σανίδα σωτηρίας για όσους θέλουν να διεκδικήσουν την είσοδό τους στην τριτοβάθμια εκπαίδευση με βάση τις ικανότητές τους και μόνο.

Χωρίς αυτό το σύστημα, η είσοδος στα πανεπιστήμια θα εξαρτιόταν σε μεγάλο βαθμό από το ποιος έχει γνωριμίες ή ισχυρά ερείσματα, αφήνοντας στο περιθώριο άξιους μαθητές που δεν διαθέτουν τέτοιου είδους «πλάτες». Και πριν ακουστεί η πρόταση «κάθε πανεπιστήμιο να έχει τις δικές του εξετάσεις», η απάντηση είναι η ίδια: σε μια χώρα με βαθιές παθογένειες, ακόμη και αυτές οι εξετάσεις θα κινδύνευαν να γίνουν αντικείμενο μεροληψίας ή εξυπηρέτησης συμφερόντων.

Δεν μιλάμε εδώ για το ποια μαθήματα εξετάζονται, αλλά για τον θεσμό των Πανελλαδικών ως αρχή. Φυσικά, το σύστημα μπορεί να εξελιχθεί. Θα μπορούσαν, εκτός από Μαθηματικά και Φυσική, να συμπεριληφθούν κι άλλα μαθήματα όπως Γεωμετρία, Αστρονομία ή άλλα γνωστικά πεδία που αναδεικνύουν διαφορετικές δεξιότητες και ενδιαφέροντα των μαθητών.

  • Μου αρέσει 1
Δημοσιεύτηκε (επεξεργάστηκε)
On 14/8/2025 at 12:51 ΜΜ, fotodektis said:

Η πληθώρα πληροφοριών και για αστρονομικά θέματα στο ίντερνετ και ιδιαίτερα στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης,δίνει πολλές δυνατότητες για να διεγερθεί έστω και διανοητικά το ενδιαφέρον για τον έναστρο ουρανό.

Βλέπω πολλούς απλούς ανθρώπους που εντυπωσιάζονται με φωτογραφίες και πληροφορίες σχετικά με το Σύμπαν.

Υπάρχει λοιπόν ένα ευρύτερο κοινό που έχει διεγερμένο ενδιαφέρον για τα αστρονομικά,έστω και αν δεν ασχολείται ενεργά με παρατήρηση ή αστροφωτογραφία.

Σχετικά με την μεγάλη μείωση της συμμετοχής στο φόρουμ,νομίζω ότι ευθύνεται και η "μετακόμιση" αρκετών παλαιότερων μελών στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.Βλέπω γνωστούς από εδώ να έχουν δραστηριοποιηθεί στο facebook,που δεν έχουν πια παρουσία εδώ.

Πολλοί έχοντας μάθει πια τα βασικά και έχοντας δώσει και συμβουλές σε νεώτερους,βαρέθηκαν να λένε τα ίδια και τα ίδια κάθε φορά.

Έτσι μπορεί να μπαίνουν περιστασιακά σαν ανώνυμοι επισκέπτες.

Παρόλη την οικονομική κρίση και την ακρίβεια,ίσως δεν έχουν εγκαταλείψει το χόμπυ,επειδή δεν φαίνεται δημόσια η αστρονομική δραστηριότητά τους.

Η ενασχόληση με την αστρονομία μπορεί να γίνει και με επίσκεψη σε σελίδες αστρονομικού περιεχομένου στο ίντερνετ.Υπάρχουν πια ένα σωρό εξαιρετικές φωτογραφίες και πληροφορίες που δεν φτάνουν οι ελεύθερες ώρες καθενός για να τις επισκέπτεται καθημερινά.

Λόγω των πολλών δυσάρεστων που συμβαίνουν καθημερινά στη ζωή μας,υπάρχει σχεδόν σε όλους μας ψυχολογική κούραση,που έχει επηρεάσει τον αρχικό ενθουσιασμό μας όχι μόνο για την αστρονομία,αλλά και για πολλά άλλα...

Εύχομαι να μην επιδεινωθούν όλα αυτά! 🙂

Κώστα  στο θέμα προσέγγισης  είναι πιστεύω το μέγα λάθος ,   ο κόσμος απλός και μη  διεγείρετε μέσα από το διαδίκτυο  (οκ εδώ )   αλλά βομβαρδίζεται από πλήθος φωτογραφιών   είτε από ερασιτέχνες αστροφωτογραφους είτε από τηλεσκόπια της ΝΑSA   και  πιστευει πως  με ένα τηλεσκόπιο θα δει   κατι σαν τις φωτογραφίες  ή και ακόμη καλύτερο  . Αναπόφευκτα έρχεται η απογοήτευση    με την πρώτη επαφή με ένα μικρό τηλεσκόπιο μιας και είναι  η ποιο εύκολη πρόσβαση  για  την εισαγωγή  .   

Ο άνθρωπος  πρεπει πρώτα να έρθει σε επαφή  με ένα  πολύ σκοτεινό  ουρανό    να βλέπει με γυμνό μάτι τον γαλαξία μας   τον Μ31  το Μ8     ,    εκεί   εκεί είναι    το σημείο   που το μυαλό οργιάζει     και  επιτα  κυάλια  ή ενα τηλεσκόπιο διαμέτρου μόλις   100mm να φαντάζει   ως  Hubble .

       οι περισσότεροι εδώ μέσα  που είναι πιστοί στην παρατήρηση  δεν νομίζω να προσέγγισαν το χόμπυ με διαφορετικό τρόπο. 

   1-2 ολικά  πανελλαδικά ολονύκτια  black out να γίνουν τώρα μέσα στο καλοκαίρι    και θα δεις   πως θα  αυξηθούν εδώ τα νέα μέλη  😂😂.

Τώρα όσο αφορά την συμμετοχή  παλαιότερων μελών   είναι αλήθεια πως  οι  ομάδες μέσων κοινωνικής δικτύωσης  έχουν την μερίδα του λέοντος  και οι ανταλλαγές απόψεων  έχουν μεταφερθεί εκεί    .   Είναι λάθος  γιατί εκεί η πληροφορία  είναι κατά κάποιο τρόπο εφήμερη    εννοώ στα φόρουμ  οι συζητήσεις μένουν  για χρόνια.   τουλάχιστον αυτό παρατηρώ και σε άλλα φορουμ από άλλα χόμπι  που παρακολουθώ  να συμβαίνει το ίδιο πράγμα και εκεί   .

Το επεξεργάστηκε ο τσιαγκας προδρομος

Καθαρούς ουρανούς 

Δημοσιεύτηκε
1 hour ago, vagkaf said:

Στην Ελλάδα, οι Πανελλαδικές Εξετάσεις αποτελούν έναν από τους πιο δίκαιους και αξιοκρατικούς θεσμούς που διαθέτουμε. Σε μια χώρα όπου η διαφθορά και το «μέσο» συχνά καθορίζουν την πορεία των ανθρώπων, οι Πανελλαδικές λειτουργούν σαν σανίδα σωτηρίας για όσους θέλουν να διεκδικήσουν την είσοδό τους στην τριτοβάθμια εκπαίδευση με βάση τις ικανότητές τους και μόνο.

Χωρίς αυτό το σύστημα, η είσοδος στα πανεπιστήμια θα εξαρτιόταν σε μεγάλο βαθμό από το ποιος έχει γνωριμίες ή ισχυρά ερείσματα, αφήνοντας στο περιθώριο άξιους μαθητές που δεν διαθέτουν τέτοιου είδους «πλάτες». Και πριν ακουστεί η πρόταση «κάθε πανεπιστήμιο να έχει τις δικές του εξετάσεις», η απάντηση είναι η ίδια: σε μια χώρα με βαθιές παθογένειες, ακόμη και αυτές οι εξετάσεις θα κινδύνευαν να γίνουν αντικείμενο μεροληψίας ή εξυπηρέτησης συμφερόντων.

 

Πόσο δίκαιο είναι ένα σύστημα εξετάσεων το οποίο κρίνει τον μαθητή με βάση το γραπτό που έγραψε σε τρεις ώρες, αγνοώντας την συνολική του πορεία; Θα δώσω και ένα παράδειγμα: ένας κατά κοινή ομολογία καλός μαθητής δεν γράφει καλά στις εξετάσεις διότι έκανε ένα προφανές λάθος το οποίο άλλες 100 φορές να έγραφε στις εξετάσεις δεν θα το έκανε και του στοίχισε όλο το Δ θέμα, έγραψε στο συγκεκριμένο μάθημα 15 και στα άλλα τρία 19, έχει βγάλει μέσο όρο 18. Άρα αυτομάτως δεν μπορεί να περάσει ηλεκτρολόγων μηχανικών, μηχανολόγων μηχανικών, ιατρική κλπ (ανάλογα το πεδίο του και χωρίς να θέτω υπόψιν πιθανούς συντελεστές βαρύτητας ανάλογα με τη σχολή). Επιπρόσθετα ο παράγοντας άγχος για τα παιδιά, τα οποία καλούνται να δώσουν εξετάσεις οι οποίες θα κρίνουν το μέλλον τους πως μπορεί να παραλειφθεί. Αυτή η ψυχοφθόρα διαδικασία φέρνει πολλά παιδιά σε θέση να μην μπορούν να αποδώσουν στο 100%.

Επίσης ένα σύστημα το οποίο ζητάει επί το πλείστον την αποστήθιση και την εφαρμογή συγκεκριμένης ύλης, βάζοντας στην άκρη την κριτική ανάλυση, την πρακτική σκέψη, την δημιουργικότητα και την ομαδική δουλειά μέσω εργασιών δεν μπορεί να είναι δίκαιο. 

Το ότι οι διορθωτές δεν γνωρίζουν ποιος έγραψε το κάθε γραπτό διασφαλίζει αντικειμενικότητα εν μέρη, όμως ουσιαστικά όλοι οι διορθωτές δεν έχουν τα ίδια κριτήρια. Ειδικότερα σε μαθήματα όπως η έκθεση βλέπουμε μεγάλες αποκλίσεις της αξιολόγησης ενός γραπτού οι οποίες ναι μεν οδηγούν σε τρίτο βαθμολογητή του οποίου η κρίση, μπορεί να οδηγήσει σε λανθασμένη βαθμολόγηση, η οποία μπορεί να στοιχίσει πολλές μονάδες ή ακόμη και μία πολύτιμη μονάδα.

Αν πάρα ταύτα υποθέσουμε ότι όλα τα γραπτά έχουν λάβει τον βαθμό που πραγματικά αξίζουν. Το σύστημα γίνεται δίκαιο; Εννοείται πως όχι. Διότι πριν τις εξετάσεις οι μαθητές δεν έχουν ίσες ευκαιρίες "μάθησης". Στην Ελλάδα θεωρείται δεδομένη η παράλληλη εκπαίδευση μέσω κάποιου φροντιστηρίου ή από τα ιδιαίτερα, αυτή η πρωτοτυπία γίνεται σε τέτοιο βαθμό εξάρτησης μόνο στη χώρα μας, η "δωρεάν εκπαίδευση" έχει πάψει προ πολλού να είναι δωρεάν. Άρα δημιουργείται αμέσως μια τεράστια ανισότητα σε αυτούς που έχουν λεφτά οι γονείς τους να τους στείλουν σε φροντιστήρια ή ιδιαίτερα και σε αυτούς που δεν έχουν (κατά την ταπεινή μου άποψη τα ιδιαίτερα μαθήματα τα οποία συνήθως είναι πιο ακριβά είναι αρκετά αποδοτικότερα σε σχέση με τα φροντιστήρια ειδικότερα από αυτά που αποτελούνται από  τάξεις με πολλά άτομα δημιουργώντας άλλο ένα πλεονέκτημα). Τα φροντιστήρια και τα ιδιαίτερα μαθήματα είναι απαραίτητα; Είναι σχεδόν αναγκαία αφού τα φροντιστήρια μετατρέπουν τη σχολική ύλη σε βαθμοθηρική ύλη εξετάσεων. Η ύλη είναι τόσο υπέρογκη με αποτέλεσμα οι διδακτικές ώρες να είναι οι ελάχιστες δυνατές. Το ζήτημα δεν είναι η ενισχυτική διδασκαλία αυτή κάθε αυτή αλλά ότι έχει γίνει σχεδόν υποχρεωτική ώστε το κάθε παιδί να έχει ίσες πιθανότητες.

Τα "ευχάριστα" δεν τελειώνουν εδώ, θα ήταν παράλειψη να μην αναφερθώ στα ιδιωτικά σχολεία, πολλά από αυτά ξεκινούν προετοιμασία για τις πανελλαδικές από πρώτη λυκείου. Χωρίζονται σε κατευθύνσεις από πολύ νωρίτερα και βγάζουν την ύλη αρκετούς μήνες νωρίτερα! Για να το πετύχουν αυτό φυσικά καταπατούν τις οδηγίες του υπουργείου και συνήθως αφαιρούν από τους μαθητές αλλά μαθήματα προσθέτοντάς τους ώρες για τα μαθήματα που θα δώσουν πανελλαδικές. 

Κλείνοντας θα ήθελα να αναφερθώ και σε κάτι άλλο σχετικό με τη συζήτηση. Δύο χρόνια στο λύκειο έχουμε κάνει ένα πείραμα χημείας!!! Αυτο είναι τα αποτέλεσμα ενός βαθμοθηρικού συστήματος, το οποίο εξαρτάται αποκλειστικά από την αποστήθιση και δεν το ενδιαφέρει η πρακτική κατανόηση!!

 

 

  • Μου αρέσει 2
Δημοσιεύτηκε (επεξεργάστηκε)
34 minutes ago, Antonis77 said:

Πόσο δίκαιο είναι ένα σύστημα εξετάσεων το οποίο κρίνει τον μαθητή με βάση το γραπτό που έγραψε σε τρεις ώρες, αγνοώντας την συνολική του πορεία; Θα δώσω και ένα παράδειγμα: ένας κατά κοινή ομολογία καλός μαθητής δεν γράφει καλά στις εξετάσεις διότι έκανε ένα προφανές λάθος το οποίο άλλες 100 φορές να έγραφε στις εξετάσεις δεν θα το έκανε και του στοίχισε όλο το Δ θέμα, έγραψε στο συγκεκριμένο μάθημα 15 και στα άλλα τρία 19, έχει βγάλει μέσο όρο 18. Άρα αυτομάτως δεν μπορεί να περάσει ηλεκτρολόγων μηχανικών, μηχανολόγων μηχανικών, ιατρική κλπ (ανάλογα το πεδίο του και χωρίς να θέτω υπόψιν πιθανούς συντελεστές βαρύτητας ανάλογα με τη σχολή). Επιπρόσθετα ο παράγοντας άγχος για τα παιδιά, τα οποία καλούνται να δώσουν εξετάσεις οι οποίες θα κρίνουν το μέλλον τους πως μπορεί να παραλειφθεί. Αυτή η ψυχοφθόρα διαδικασία φέρνει πολλά παιδιά σε θέση να μην μπορούν να αποδώσουν στο 100%.

Επίσης ένα σύστημα το οποίο ζητάει επί το πλείστον την αποστήθιση και την εφαρμογή συγκεκριμένης ύλης, βάζοντας στην άκρη την κριτική ανάλυση, την πρακτική σκέψη, την δημιουργικότητα και την ομαδική δουλειά μέσω εργασιών δεν μπορεί να είναι δίκαιο. 

Το ότι οι διορθωτές δεν γνωρίζουν ποιος έγραψε το κάθε γραπτό διασφαλίζει αντικειμενικότητα εν μέρη, όμως ουσιαστικά όλοι οι διορθωτές δεν έχουν τα ίδια κριτήρια. Ειδικότερα σε μαθήματα όπως η έκθεση βλέπουμε μεγάλες αποκλίσεις της αξιολόγησης ενός γραπτού οι οποίες ναι μεν οδηγούν σε τρίτο βαθμολογητή του οποίου η κρίση, μπορεί να οδηγήσει σε λανθασμένη βαθμολόγηση, η οποία μπορεί να στοιχίσει πολλές μονάδες ή ακόμη και μία πολύτιμη μονάδα.

Αν πάρα ταύτα υποθέσουμε ότι όλα τα γραπτά έχουν λάβει τον βαθμό που πραγματικά αξίζουν. Το σύστημα γίνεται δίκαιο; Εννοείται πως όχι. Διότι πριν τις εξετάσεις οι μαθητές δεν έχουν ίσες ευκαιρίες "μάθησης". Στην Ελλάδα θεωρείται δεδομένη η παράλληλη εκπαίδευση μέσω κάποιου φροντιστηρίου ή από τα ιδιαίτερα, αυτή η πρωτοτυπία γίνεται σε τέτοιο βαθμό εξάρτησης μόνο στη χώρα μας, η "δωρεάν εκπαίδευση" έχει πάψει προ πολλού να είναι δωρεάν. Άρα δημιουργείται αμέσως μια τεράστια ανισότητα σε αυτούς που έχουν λεφτά οι γονείς τους να τους στείλουν σε φροντιστήρια ή ιδιαίτερα και σε αυτούς που δεν έχουν (κατά την ταπεινή μου άποψη τα ιδιαίτερα μαθήματα τα οποία συνήθως είναι πιο ακριβά είναι αρκετά αποδοτικότερα σε σχέση με τα φροντιστήρια ειδικότερα από αυτά που αποτελούνται από  τάξεις με πολλά άτομα δημιουργώντας άλλο ένα πλεονέκτημα). Τα φροντιστήρια και τα ιδιαίτερα μαθήματα είναι απαραίτητα; Είναι σχεδόν αναγκαία αφού τα φροντιστήρια μετατρέπουν τη σχολική ύλη σε βαθμοθηρική ύλη εξετάσεων. Η ύλη είναι τόσο υπέρογκη με αποτέλεσμα οι διδακτικές ώρες να είναι οι ελάχιστες δυνατές. Το ζήτημα δεν είναι η ενισχυτική διδασκαλία αυτή κάθε αυτή αλλά ότι έχει γίνει σχεδόν υποχρεωτική ώστε το κάθε παιδί να έχει ίσες πιθανότητες.

Τα "ευχάριστα" δεν τελειώνουν εδώ, θα ήταν παράλειψη να μην αναφερθώ στα ιδιωτικά σχολεία, πολλά από αυτά ξεκινούν προετοιμασία για τις πανελλαδικές από πρώτη λυκείου. Χωρίζονται σε κατευθύνσεις από πολύ νωρίτερα και βγάζουν την ύλη αρκετούς μήνες νωρίτερα! Για να το πετύχουν αυτό φυσικά καταπατούν τις οδηγίες του υπουργείου και συνήθως αφαιρούν από τους μαθητές αλλά μαθήματα προσθέτοντάς τους ώρες για τα μαθήματα που θα δώσουν πανελλαδικές. 

Κλείνοντας θα ήθελα να αναφερθώ και σε κάτι άλλο σχετικό με τη συζήτηση. Δύο χρόνια στο λύκειο έχουμε κάνει ένα πείραμα χημείας!!! Αυτο είναι τα αποτέλεσμα ενός βαθμοθηρικού συστήματος, το οποίο εξαρτάται αποκλειστικά από την αποστήθιση και δεν το ενδιαφέρει η πρακτική κατανόηση!!

 

 

Οι βάσεις δεν καθορίζονται, αλλά διαμορφώνονται

Οι βάσεις εισαγωγής δεν είναι κάποια αυθαίρετη απόφαση του Υπουργείου που κρίνει τη μοίρα των μαθητών προκύπτουν από τη συνολική επίδοση όλων των υποψηφίων. Άρα, αν όλοι οι μαθητές έγραφαν ψηλότερα, οι βάσεις θα ανέβαιναν, και αν έγραφαν χαμηλότερα, θα έπεφταν. Το σύστημα είναι ανταγωνιστικό, όχι απόλυτο.

 

Το ζήτημα των φροντιστηρίων

Τα φροντιστήρια υπάρχουν επειδή η κοινωνία και οι οικογένειες τα επιλέγουν αν όλοι σταματούσαν να πηγαίνουν, το σύστημα θα ήταν ακριβώς ίδιο για όλους. Οι βάσεις θα έπεφταν.

Με άλλα λόγια, τα φροντιστήρια δίνουν ένα συγκριτικό πλεονέκτημα μόνο όταν δεν τα έχουν όλοι εφόσον η πλειονότητα τα χρησιμοποιεί, το πλεονέκτημα αυτό “εξουδετερώνεται” και γίνεται απλώς μέρος του παιχνιδιού.

 

Ένας καλός μαθητής δεν καταστρέφεται από μια ατυχία

Αν πράγματι κάποιος είναι σταθερά καλός, μία κακή μέρα δεν σημαίνει αυτόματα αποτυχία.

Υπάρχουν τρόποι να μειωθεί ο παράγοντας τύχης:

Να αυξηθεί ο αριθμός των εξεταζόμενων μαθημάτων, ώστε να μην κρίνεται η εισαγωγή από τέσσερις μόνο βαθμούς.

Να υπάρχει μεγαλύτερη “εξομάλυνση” μέσα από περισσότερες δοκιμασίες.

 

Η πίεση είναι κομμάτι του παιχνιδιού

Το άγχος δεν είναι μόνο εμπόδιο είναι και μια δεξιότητα που πρέπει να μάθει κανείς να διαχειρίζεται.

Στο πανεπιστήμιο, και ακόμα περισσότερο στον επαγγελματικό χώρο, η ικανότητα να αποδίδεις κάτω από προθεσμίες, πίεση και ένταση είναι καθοριστική. Οι πανελλήνιες, όσο σκληρές κι αν είναι, λειτουργούν ως ένα πρώτο τεστ αντοχής.

Δε βασίζονται όλα τα μαθήματα στην αποστήθιση

Είναι λάθος να μπαίνουν όλα στο ίδιο τσουβάλι. Μαθήματα όπως Φυσική, Μαθηματικά, ΑΕΠΠ απαιτούν κριτική σκέψη, επίλυση προβλημάτων και προσαρμογή σε μη αναμενόμενα ερωτήματα. Δεν αρκεί να παπαγαλίσεις· πρέπει να ξέρεις να εφαρμόζεις αρχές σε νέες καταστάσεις.

Η αποστήθιση παίζει μεγαλύτερο ρόλο σε θεωρητικά μαθήματα όπως η Ιστορία, αλλά και εκεί μπορεί να υπάρχει χώρος για κριτική ανάλυση αν το επιτρέψει η εκφώνηση και η διδακτική προσέγγιση.

 

 

Το σύστημα δεν είναι τέλειο, αλλά δεν είναι και τόσο “τυχαίο” ή “άδικο” όσο παρουσιάζεται. Οι βάσεις είναι σχετικές, τα φροντιστήρια είναι κοινωνική επιλογή, η διαχείριση πίεσης είναι κρίσιμη δεξιότητα, και η “αποστήθιση” δεν κυριαρχεί σε όλα τα πεδία. Η πραγματική βελτίωση θα έρθει όχι αν καταργήσουμε τις εξετάσεις, αλλά αν τις κάνουμε πιο ποικίλες, πιο συνεχείς και λιγότερο εξαρτημένες από μία μόνο στιγμή.

 

Οι Πανελλαδικές για την Ελλάδα του ρουσφετιού και της διαφθοράς είναι ένας φάρος ελπίδας που επιβάλλεται να προστατεύσουμε και παράλληλα να βελτιώσουμε.

Το επεξεργάστηκε ο vagkaf
Δημοσιεύτηκε

Τυχαίο δεν είναι σίγουρα. Ότι «λαθος» γίνεται γίνεται επίτηδες και υπάρχουν χρήματα και γνώσεις για το πως να διορθωθεί. Απλώς για x,y λόγους δεν γίνεται.

Οι πανελλαδικές είναι ένα κεφάλαιο από μόνες τους. 
Το πρόβλημα όμως είναι, το ότι παρά το γεγονός πως άνθρωποι έχουν στρωθεί, έχουν διαβάσει, ήταν μαθητές του 20 και είχαν τα αριστεία στο τσεπάκι δεν εχουν ιδέα και άτομα που ειχαν πιο μέτριους βαθμούς, τώρα εχουν γίνει οι καλύτεροι επιστήμονες, από το CERN μέχρι την ΝΑΣΑ.

Αυτο πλέον αρχίζει να γίνεται ο κανόνας και οχι η εξαίρεση. Εφόσον το εκπαιδευτικό σύστημα δεν κάνει τον μαθητή να θέλει να μάθει η κουβέντα λήγει εδώ. Δεν έχει σημασία πλέον τι έχει κάνει σωστά. Είναι αποτυχημένο.
Υπάρχει κάποιος από εδω που άρχισε να ενδιαφέρεται για την επιστήμη  από το εκπαιδευτικό σύστημα;(Εννοείται αφήνω στην άκρη μεμονωμένες περίπτωσης καθηγητών κλπ). 
 

 

Δημοσιεύτηκε

Είναι πραγματικά κρίμα να κρίνονται οι μαθητές από τους βαθμούς. Έχω πάρει χαμηλότερους βαθμούς γιατί έχω προσπαθήσει να εκδήλωσω το ενδιαφέρον μου για την αστρονομία στην τάξη. Αυτό.

Δημοσιεύτηκε (επεξεργάστηκε)

Ωπα παιδιά, ψυχραιμία.

Μην παίρνουμε κάποιες εξαιρέσεις και τις βαφτίζουμε κανόνα. Ένας μέτριος μαθητής που κάποια στιγμή θριάμβευσε στο CERN δεν αναιρεί το γεγονός ότι στις περισσότερες περιπτώσεις, αυτός που γράφει καλά στις πανελλαδικές είναι συνεπής, έχει μπει σε πρόγραμμα, προετοιμάζεται συστηματικά. Αυτά τα εφόδια της οργάνωσης, μεθοδικότητας, επιμονής είναι ακριβώς τα ίδια που θα τον βοηθήσουν να πετύχει και αργότερα.

Όσο για τα ιδιωτικά που λέτε ότι ξεκινούν από την Α’ Λυκείου προετοιμασία για πανελλαδικές... ας είμαστε ρεαλιστές. Πώς γίνεται να διδάξεις μηχανική στερεού σώματος όταν ο μαθητής δεν έχει κατανοήσει πλήρως ακόμη την ευθύγραμμη ομαλή κίνηση; Πώς να μιλήσεις για ταλαντώσεις, κύματα, συμβολές κυμάτων, στάσιμα κύματα, όταν δεν έχει καν ολοκληρωμένη την τριγωνομετρία; Πώς γίνεται να διδάξεις συναρτήσεις όταν ακόμη δεν έχουν δει εξισώσεις, άλγεβρα και αναλυτική γεωμετρία (π.χ. την ευθεία) κτλ 

Αν όντως το κάνουν, το μόνο που καταφέρνουν είναι να δημιουργούν μια τρικυμία στο κρανίο των παιδιών, με αποσπασματική γνώση και πρόωρη πίεση που τελικά γυρίζει μπούμερανγκ.

Είναι κόπος ετών, ΑΛΥΣΙΔΑ γνώσεων, δεν είναι πετάω αετό μέχρι Τρίτη Λυκείου και ξαφνικά διαβάζω και γράφω 20αρια. 

Επιμένω πως η κόλλα χαρτί με το χαρακτηριστικό ΑΡΧΗ ΜΗΝΎΜΑΤΟΣ.....- ΤΕΛΟΣ ΜΗΝΥΜΑΤΟΣ (στην οποία καλύπτεται το όνομα του εξεταζομένου με μαύρο χαρτάκι) για την Ελλάδα μας είναι ό,τι αξιοκρατικότερο και πρεπει να διατηρηθεί μέχρι να σβήσει ο Ήλιος.

Το επεξεργάστηκε ο vagkaf
  • Μου αρέσει 1
Δημοσιεύτηκε
42 minutes ago, vagkaf said:

Όσο για τα ιδιωτικά που λέτε ότι ξεκινούν από την Α’ Λυκείου προετοιμασία για πανελλαδικές... ας είμαστε ρεαλιστές. Πώς γίνεται να διδάξεις μηχανική στερεού σώματος όταν ο μαθητής δεν έχει κατανοήσει πλήρως ακόμη την ευθύγραμμη ομαλή κίνηση; Πώς να μιλήσεις για ταλαντώσεις, κύματα, συμβολές κυμάτων, στάσιμα κύματα, όταν δεν έχει καν ολοκληρωμένη την τριγωνομετρία; Πώς γίνεται να διδάξεις συναρτήσεις όταν ακόμη δεν έχουν δει εξισώσεις, άλγεβρα και αναλυτική γεωμετρία (π.χ. την ευθεία) κτλ 

Αν όντως το κάνουν, το μόνο που καταφέρνουν είναι να δημιουργούν μια τρικυμία στο κρανίο των παιδιών, με αποσπασματική γνώση και πρόωρη πίεση που τελικά γυρίζει μπούμερανγκ.

Συμφωνώ απόλυτα σε αυτό, και κατά την γνώμη μου είναι από τα σημαντικότερα προβλήματα της σύγχρονης εκπαίδευσης.

  • Μου αρέσει 1

Δημιουργήστε έναν λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είσαι μέλος για να αφήσεις ένα σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε για έναν νέο λογαριασμό στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!.

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Συνδεθείτε

Έχετε ήδη λογαριασμό? Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
×
×
  • Δημιουργία νέου...

Σημαντικές πληροφορίες

Όροι χρήσης