Jump to content

Σχολεία vs Αστρονομία


Προτεινόμενες αναρτήσεις

Φίλοι της Αστρονομίας,

Παίρνοντας αφορμή από ένα γεγονός* που έγινε και εξακολουθεί να γίνεται στο πρώην σχολείο μου θα ήθελα να αναφερθώ σε ένα θέμα που με στεναχωρεί ιδιαίτερα. Το θέμα είναι ο τρόπος με τον οποίο το Υπουργείο Παιδείας αλλά και το κάθε σχολείο ανεξάρτητα υποδαυλίζουν την αστρονομία...Δυστυχώς οι φορείς της εκπαίδευσης στην πλειοψηφία τους ζουν στο δικό τους μεσαίωνα νομίζοντας ότι τα θρησκευτικά και τα αρχαία είναι το «Α» και το «Ω»...Η αστρονομία έχει παραφραστεί σε αστρολογία στο Ελληνικό σχολείο από τους περισσότερους καθηγητές που προσπαθούν να αποδείξουν στο μαθητή ότι το μάθημα που διδάσκουν αυτοί είναι το σημαντικότερο...Το αποτέλεσμα; Στο μαθητή αποτυπώνεται η ιδέα ότι η αστρονομία και αστρολογία είναι ένα...!

Και ρωτάω...Ποιο είναι το μάθημα που θα διευρύνει τους ορίζοντες του μαθητή;Δε λέω και τα μαθηματικά καλά και η φυσική και η χημεία και η βιολογία. Αλλά ποια η αξία αυτών αν μένουν μόνο στα τετράδια; Ποια η αξία αυτών αν κανείς δεν καταλαβαίνει γιατί υπάρχουν οι επιστήμες αυτές;

 

 

 

 

*Το μάθημα της αστρονομίας υπάρχει μόνο σαν επιλογή στη Β' λυκείου. Φτάνοντας λοιπόν κι εγώ σ' αυτή την τάξη μαζί με άλλα 8 παιδιά πηγαίνουμε στον διευθυντή για να του πούμε ότι θέλουμε να γίνει τμήμα αστρονομίας.

(Ο καθηγητής υπάρχει, είμαστε 9 άτομα άρα γίνετε τμήμα)

Αμ δε...Ο «κύριος» διευθυντής για να βολέψει στις ώρες τον πληροφορικό αποφασίζει ότι δεν θα γίνει τμήμα αστρονομίας αλλά 2 τμήματα πληροφορικής...!

Εμείς φυσικά δεν αφήσαμε έτσι το θέμα...

Σαν πρόεδρος του δεκαπενταμελούς κανόνισα συμβούλιο με τον σύλλογο καθηγητών για να λυθεί το θέμα...Στο συμβούλιο αυτό λοιπόν ο διευθυντής ισχυρίστηκε ότι το πρόβλημα το δημιουργούσε ο προϊστάμενος που και καλά δεν άφηνε να γίνει τμήμα με τόσα άτομα!

Απαιτήσαμε λοιπόν κι εμείς μαζί με τον καθηγητή που θα μας έκανε αστρονομία να μας φέρει σε επαφή με τον προϊστάμενο...Ο προϊστάμενος φυσικά ούτε που είχε ενημερωθεί για το θέμα...

Ευτυχώς το τμήμα αστρονομίας τελικά έγινε!!!

Τα βάσανα όμως δεν τελειώνουν ...

Από εκείνη τη μέρα είχαμε μπει στο μάτι του διευθυντή όλοι όσοι είχαμε σχέση με το «άθλημα»...

Αποτέλεσμα;

Δεν άφηνε να γίνει εκπαιδευτική εκδρομή στο αστεροσκοπείο γι' αυτούς που ήταν στο τμήμα της αστρονομίας αλλά επιδεικτικά έδωσε έγκριση να γίνει «εκπαιδευτική» εκδρομή στο μοναστήρι που είναι κοντά στο χωριό...

Αυτό είναι ένα μόνο δείγμα της κατάστασης που επικρατε...

«Το βιβλίο της φύσης είναι γραμμένο στη γλώσσα των μαθηματικών»
Σύνδεσμος για σχόλιο
Κοινή χρήση σε άλλους ιστότοπους

  • Απαντήσεις 179
  • Created
  • Τελευταία απάντηση

Top Posters In This Topic

Αν θυμάμαι καλά, με αφορμή τη διαπίστωση αυτής της κατάστασης στο 3ο Πανελλήνιο Συνέδριο Ερασιτεχνικής Αστρονομίας δόθηκε ένα ψήφισμα για υπογραφή στους συνέδρους σχετικά με τη διδασκαλία του μαθήματος της αστρονομίας στα σχολεία.

 

Δεν γνωρίζω τι έγινε αυτή η προσπάθεια, αν τελικά έγινε κάτι με το ψήφισμα και τι αποτελέσματα είχε. Ισως κάποιος από τον ΟΦΑ γνωρίζει περισσότερα.

«I have loved the stars too fondly to be fearful of the night». Sarah Williams, The Old Astronomer
Σύνδεσμος για σχόλιο
Κοινή χρήση σε άλλους ιστότοπους

Φίλοι της Αστρονομίας,

Παίρνοντας αφορμή από ένα γεγονός* που έγινε και εξακολουθεί να γίνεται στο πρώην σχολείο μου θα ήθελα να αναφερθώ σε ένα θέμα που με στεναχωρεί ιδιαίτερα. Το θέμα είναι ο τρόπος με τον οποίο το Υπουργείο Παιδείας αλλά και το κάθε σχολείο ανεξάρτητα υποδαυλίζουν την αστρονομία...Δυστυχώς οι φορείς της εκπαίδευσης στην πλειοψηφία τους ζουν στο δικό τους μεσαίωνα νομίζοντας ότι τα θρησκευτικά και τα αρχαία είναι το «Α» και το «Ω»...Η αστρονομία έχει παραφραστεί σε αστρολογία στο Ελληνικό σχολείο από τους περισσότερους καθηγητές που προσπαθούν να αποδείξουν στο μαθητή ότι το μάθημα που διδάσκουν αυτοί είναι το σημαντικότερο...Το αποτέλεσμα; Στο μαθητή αποτυπώνεται η ιδέα ότι η αστρονομία και αστρολογία είναι ένα...!

Και ρωτάω...Ποιο είναι το μάθημα που θα διευρύνει τους ορίζοντες του μαθητή;Δε λέω και τα μαθηματικά καλά και η φυσική και η χημεία και η βιολογία. Αλλά ποια η αξία αυτών αν μένουν μόνο στα τετράδια; Ποια η αξία αυτών αν κανείς δεν καταλαβαίνει γιατί υπάρχουν οι επιστήμες αυτές;

 

 

 

 

*Το μάθημα της αστρονομίας υπάρχει μόνο σαν επιλογή στη Β' λυκείου. Φτάνοντας λοιπόν κι εγώ σ' αυτή την τάξη μαζί με άλλα 8 παιδιά πηγαίνουμε στον διευθυντή για να του πούμε ότι θέλουμε να γίνει τμήμα αστρονομίας.

(Ο καθηγητής υπάρχει, είμαστε 9 άτομα άρα γίνετε τμήμα)

Αμ δε...Ο «κύριος» διευθυντής για να βολέψει στις ώρες τον πληροφορικό αποφασίζει ότι δεν θα γίνει τμήμα αστρονομίας αλλά 2 τμήματα πληροφορικής...!

Εμείς φυσικά δεν αφήσαμε έτσι το θέμα...

Σαν πρόεδρος του δεκαπενταμελούς κανόνισα συμβούλιο με τον σύλλογο καθηγητών για να λυθεί το θέμα...Στο συμβούλιο αυτό λοιπόν ο διευθυντής ισχυρίστηκε ότι το πρόβλημα το δημιουργούσε ο προϊστάμενος που και καλά δεν άφηνε να γίνει τμήμα με τόσα άτομα!

Απαιτήσαμε λοιπόν κι εμείς μαζί με τον καθηγητή που θα μας έκανε αστρονομία να μας φέρει σε επαφή με τον προϊστάμενο...Ο προϊστάμενος φυσικά ούτε που είχε ενημερωθεί για το θέμα...

Ευτυχώς το τμήμα αστρονομίας τελικά έγινε!!!

Τα βάσανα όμως δεν τελειώνουν ...

Από εκείνη τη μέρα είχαμε μπει στο μάτι του διευθυντή όλοι όσοι είχαμε σχέση με το «άθλημα»...

Αποτέλεσμα;

Δεν άφηνε να γίνει εκπαιδευτική εκδρομή στο αστεροσκοπείο γι' αυτούς που ήταν στο τμήμα της αστρονομίας αλλά επιδεικτικά έδωσε έγκριση να γίνει «εκπαιδευτική» εκδρομή στο μοναστήρι που είναι κοντά στο χωριό...

Αυτό είναι ένα μόνο δείγμα της κατάστασης που επικρατε...

 

Ίδια ακριβώς περίπτωση αντιμετώπισα και εγώ στο σχολείο μου. Παιδιά για τμήμα υπήρχαν, αλλά δυστυχώς δεν έγινε ποτέ. Αναγκάστηκα να πάρω πληροφορική :cry:

It happened before. It will happen again. It''s just a question of ''when''.

 

Lat: 39.367 Lon: 22.950

Σύνδεσμος για σχόλιο
Κοινή χρήση σε άλλους ιστότοπους

Στα Χανιά τα πράγματα είναι λίγο καλύτερα, με αρκετά σχολεία να κάνουν το μάθημα της Αστρονομίας. Έχουμε σκοπό να πάρουμε λίστα με τα σχολεία που το μάθημα στο νομό και να προσεγγίσουμε τους καθηγητές για να κάνουμε κάποιες ομιλίες, παρουσιάσεις και παρατηρήσεις

 

Νεότερα γι αυτό αρχές Οκτωβρίου

Χρίστος "WorkaholiC" Σωτηρόπουλος

Εθνικός Συντονιστής για τους Αστρονόμους Χωρίς Σύνορα & για τους Αστρονόμους των Πεζοδρομίων

Έφορος Εκπαιδευτικών Θεμάτων του Σ.Φ.Α.Κ.

http://www.sfak.org Facebook: www.facebook.com/groups/sfakorg

Σύνδεσμος για σχόλιο
Κοινή χρήση σε άλλους ιστότοπους

Δυστυχώς το πρόβλημα είναι ότι κάποιοι υψηλόβαθμοι βολεύονται στις θεσούλες τους και οτιδήποτε το καινούργιο θέλουν να το βλέπουν σαν αιρετικό...

Μπράβο στα Χανιά... =D> =D> =D>

«Το βιβλίο της φύσης είναι γραμμένο στη γλώσσα των μαθηματικών»
Σύνδεσμος για σχόλιο
Κοινή χρήση σε άλλους ιστότοπους

Οχι παιδια ειναι θεμα για συζητηση,

διοτι εαν μαθετε να βολευεστε απο τοσο μικροι στη ζωη σας με τις αποφασεις μερικων που ειναι λιγο πιο πανω απο εσας,

στο μελλον δηλαδη τι?

 

Θα κατσουμε να τους πουμε και ευχαριστω που μας προτιμησαν?

 

Τα αιτηματα σας δεν ειναι παιδιαστικα,

και ουτε γινεται θεμα για ψιλου πηδημα!!

 

Αν πραγματικα θελουμε κατι στη ζωη μας πρεπει να πολεμαμε να το αποκτησουμε και να προσσπαθουμε να βρουμε συλλογικη βοηθεια στο ζητημα μας.

 

Σας νιωθω απολυτα!

 

Νικος

Οταν εχεις ενα προβλημα,κοιτα τ'αστρα,

εκει θα βρεις τη λυση...

www.orionas.gr

Σύνδεσμος για σχόλιο
Κοινή χρήση σε άλλους ιστότοπους

Ιδου η χωρα που γεννησε την αστρονομια , ονομασε τα αστερια και ανεβασε τα παθη και τους θρυλους των ανθρωπων στον βραδυνο ουρανο....!!!!

 

 

ΥΓ***

Με κατι τετοια που διαβαζω μου ερχονται στο μυαλο τα λογια της γιαγιας μου , που μου ελεγε να μην μετραω τα αστερια γιατι θα γεμισουν τα χερια μου αστερακια ](*,) , ή να μην κοιταω την πανσεληνο γιατι θα με παρουν τα δαιμονια....

:-# :-# :-#

Σύνδεσμος για σχόλιο
Κοινή χρήση σε άλλους ιστότοπους

Πάντως όσοι είχαν την ευκαιρία ώστε να διδαχθούν Αστρονομία στο Λύκειο

(και έγινε τμήμα πράγματι) πρέπει να θεωρούν τους εαυτούς τυχερούς γιατί πολλοί καν δεν είχαν αυτή τη δυνατότητα.

Εγώ αναγκάστηκα να πάω στο Σαββάλα για να βρώ και να αγοράσω

(από καθαρό ενδιαφέρον) το σχολικό Στοιχεία Αστρονομίας και Διαστημικής.

Νομίζω Φυσικοί και Μαθηματικοί μπορούν να το διδάξουν άνετα, οπότε η δικαιολογία ότι ήθελε να βρεί ώρες για τον Πληροφορικάριο είναι τραγική.

www.myspace.com/astrovoxgr
Σύνδεσμος για σχόλιο
Κοινή χρήση σε άλλους ιστότοπους

Απαράδεκτος ο διευθυντής σας και επειδή τυγχάνει και εγώ να είμαι εκπαιδευτικός ιδού κάποιες λύσεις που προτείνω.

 

1. Αρχικά ο πρόεδρος του δεκαπενταμελούς θα πρέπει να απαιτήσει απ΄τον διευθυντή του σχολείου την σχετική εγκύκλιο όπου αναφέρεται ο ελάχιστος αριθμός μαθητών που απαιτείται για την δημιουργία τμήματος.

 

2. Να κάνει αναφορά στον προϊστάμενο του 3ου γραφείου εκπαίδευσης της περιοχής σας.

 

3. Να ενημερώσει τον σύμβουλο εκπαίδευσης που είναι υπεύθυνος για το σχολείο.

 

4. Τέλος μπορεί πάντα να στείλει επιστολή στο Υπουργείο Παιδείας αν διαπιστωθεί παραβίαση κανονισμού.

 

Όλα αυτά να γίνουν με την συνεργασία του καθηγητή που θα δίδασκε το μάθημα της Αστρονομίας.

 

Δυστυχώς στους κόλπους μας υπάρχουν πολλοί αρτηριοσκληρωτικοί συνάδελφοι, καθόλου ευέλικτοι και ευαίσθητοι σε θέματα εκπαίδευσης. Πολλοί δε από τους καθηγητές στα ελληνικά σχολεία αγνοούν τις υποχρεώσεις τους και τους νόμους του Υπουργείου Παιδείας. Οι πιο πολλοί διευθυντές δε, εξυπηρετούν μικροκομματικά συμφέροντα από τα οποία είναι και τοποθετημένοι στις διευθυντικές αυτές θέσεις.

 

Αν και είμαι καθηγητής της ιδιωτικής εκπαίδευσης ντρέπομαι ειλικρινά για την κατάσταση που επικρατεί στα σχολεία μας.... Όμως (και ίσως αυτό αφορά άλλο thread) δεν φταίνε μόνο οι καθηγητές. Έχουν και οι μαθητές μερίδιο ευθύνης γι΄αυτό θα πρέπει να γίνει μία μεγάλη προσπάθεια για να ξαναφέρουμε την δημόσια δωρεάν εκπαίδευση στο ύψος που την αξίζει.

Και εγένετω φως....
Σύνδεσμος για σχόλιο
Κοινή χρήση σε άλλους ιστότοπους

Ριχνω μια ιδεα, η οποια με λιγη θεληση μπορει να εφαρμοστει απο ολους μας. Προσεγγιζουμε τα σχολεια και εκπαιδευτικα ιδρυματα των περιοχων μας και προσφερουμε την ερασιτεχνικη γνωση που κατεχουμε αμισθι! Δεν λεω να μεταμορφωθουμε σε δασκαλοι, αλλα εστω μια φορα τον μηνα, το τριμηνο να πηγαινουμε στα σχολεια και να παρουσιαζουμε στα παιδια αυτα τα οποια εμεις ξερουμε και θελουμε να μεταδωσουμε. Εγω προσωπικα εχω ενα Λυκειο ακριβως διπλα στο πσιτι μου το οποιο εχω προσεγγισει μεσω των μαθητων που με "πετυχαν" στην περιοχη με το τηλεσκοπιο και ευελπιστω οτι καποια στιγμη θα μπορεσω να παρω το τηλεσκοπιο στο σχολειο για μια παρουσιαση.

Ad Astra Per Aspera

www.agapioselia.com

Σύνδεσμος για σχόλιο
Κοινή χρήση σε άλλους ιστότοπους

Όμως (και ίσως αυτό αφορά άλλο thread) δεν φταίνε μόνο οι καθηγητές. Έχουν και οι μαθητές μερίδιο ευθύνης γι΄αυτό θα πρέπει να γίνει μία μεγάλη προσπάθεια για να ξαναφέρουμε την δημόσια δωρεάν εκπαίδευση στο ύψος που την αξίζει.

 

Όντως, ίσως αφορά άλλο θέμα, αλλά :

 

Διαφώνω με το παραπάνω. Οι μαθητές έχουν ελάχιστη ευθύνη για την κατάντια των σχολείων. Οι καθηγητές φέρουν ευθήνη, αλλά το πρόβλημα έγκειται κυρίως στη λάθος διαχείρηση και λειτουργία του θεσμού από πλευρας κράτους.

Σύνδεσμος για σχόλιο
Κοινή χρήση σε άλλους ιστότοπους

Διαφώνω με το παραπάνω. Οι μαθητές έχουν ελάχιστη ευθύνη για την κατάντια των σχολείων. Οι καθηγητές φέρουν ευθήνη, αλλά το πρόβλημα έγκειται κυρίως στη λάθος διαχείρηση και λειτουργία του θεσμού από πλευρας κράτους.

Θα διαφωνήσω και εγώ με τη σειρά μου. Η πλειοψηφία των μαθητών έχει ευθύνη, και μεγάλη μάλιστα, γιατί βολεύονται απο την χαρβαλοκατάσταση του δημόσιου σχολείου, και δεν κάνουν τίποτα για να το αλλάξουν, και αυτό είναι πολύ χειρότερο απο όσο ακούγεται. Σε πολλά θέματα, μια απο τις καλύτερες συμπεριφορές που βλέπεις είναι η απάθεια. Η χειρότερη (και αρκετά συνήθεις) είναι ο βανδαλισμός. Στο λέω με βεβαιότητα ως μαθητής που μόλις τελείωσε το σχολείο, εκτός και αν βέβαια το σχολείο που πήγαινα ήταν η βρομερή εξαίρεση!

C8-NGT
Σύνδεσμος για σχόλιο
Κοινή χρήση σε άλλους ιστότοπους

Δυστυχώς ελάχιστοι είναι οι καθηγητές που πραγματικά ενδιαφέρονται για την κατάντια του Ελληνικού σχολείου. Οι περισσότεροι είτε έχουν βολευτεί σε σχολεία των μεγάλων πόλεων και απλά αδιαφορούν είτε είναι διορισμένοι σε επαρχιακά σχολεία περιμένοντας τη στιγμή που θα πάρουν μετάθεση για τα κεντρικά. Ελάχιστοι είναι αυτοί που πραγματικά ενδιαφέρονται.

Αυτό τουλάχιστον γίνεται στην περιοχή που μένω.

 

ps. Αν κάποιος έχει αντίθετη γνώμη ας με συγχωρήσει αλλά εγώ έτσι βλέπω τα πράγματα.

 

Αλλά από την άλλη. Τι μπορεί να κάνει από μόνη της αυτή η μειοψηφία καθηγητών όταν έχει να αντιμετωπίσει συναδέλφους, διευθυντές, προϊστάμενους, υπουργεία, γραφειοκρατία και σε μεγάλο ποσοστό αδιάφορους μαθητές*

 

*Αδιάφορους μαθητές όχι μόνο για την μάθηση αλλά και για την παιδεία γενικότερα.

Απλά οι μαθητές έχουν κάποια ελαφρυντικά λόγω του ότι δεν ευθύνονται μόνο αυτοί (βλέπε γονείς)

«Το βιβλίο της φύσης είναι γραμμένο στη γλώσσα των μαθηματικών»
Σύνδεσμος για σχόλιο
Κοινή χρήση σε άλλους ιστότοπους

Θα διαφωνήσω και εγώ με τη σειρά μου. Η πλειοψηφία των μαθητών έχει ευθύνη, και μεγάλη μάλιστα, γιατί βολεύονται απο την χαρβαλοκατάσταση του δημόσιου σχολείου, και δεν κάνουν τίποτα για να το αλλάξουν, και αυτό είναι πολύ χειρότερο απο όσο ακούγεται. Σε πολλά θέματα, μια απο τις καλύτερες συμπεριφορές που βλέπεις είναι η απάθεια. Η χειρότερη (και αρκετά συνήθεις) είναι ο βανδαλισμός. Στο λέω με βεβαιότητα ως μαθητής που μόλις τελείωσε το σχολείο, εκτός και αν βέβαια το σχολείο που πήγαινα ήταν η βρομερή εξαίρεση!

 

Τα ίδια και σε εμάς και σε όσα σχολεία ξέρω πλην κάποιων ιδιωτικών και κάποιων πρότυπων του δημοσίου...

«Το βιβλίο της φύσης είναι γραμμένο στη γλώσσα των μαθηματικών»
Σύνδεσμος για σχόλιο
Κοινή χρήση σε άλλους ιστότοπους

Θα διαφωνήσω και εγώ με τη σειρά μου. Η πλειοψηφία των μαθητών έχει ευθύνη, και μεγάλη μάλιστα, γιατί βολεύονται απο την χαρβαλοκατάσταση του δημόσιου σχολείου, και δεν κάνουν τίποτα για να το αλλάξουν, και αυτό είναι πολύ χειρότερο απο όσο ακούγεται. Σε πολλά θέματα, μια απο τις καλύτερες συμπεριφορές που βλέπεις είναι η απάθεια. Η χειρότερη (και αρκετά συνήθεις) είναι ο βανδαλισμός. Στο λέω με βεβαιότητα ως μαθητής που μόλις τελείωσε το σχολείο, εκτός και αν βέβαια το σχολείο που πήγαινα ήταν η βρομερή εξαίρεση!

 

Τα γνωρίζω όλα αυτά αλλά επιμένω ότι δεν έχουν ευθύνη. Η απάθεια καλλιεργείται, και ο βανδαλισμός δεν τιμωρείται. Και κανένα από τα δύο δεν αποτελεί τη ρίζα του προβλήματος, είναι απλώς αποτελέσματα του.

 

Γιατί να κάτσει τώρα ένας μαθητής να ασχολειθεί με το σχολείο ; Εγώ προσωπικά αν δεν υπήρχαν οι απουσίες, δεν θα πατούσα ποτέ το πόδι μου στο σχολείο. Χάσιμο χρόνου, αφού πηγαινα φροντιστίριο.

 

Επίσης, και να θέλανε, οι μαθητές δεν μπορούν να κάνουν τίποτα το σημαντικό για την παιδεία. Τους απαλάσω από κάθε ευθύνη λόγω ηλικιακής ανωριμότητας και απουσίας δικαίωματος ψήφου.

Σύνδεσμος για σχόλιο
Κοινή χρήση σε άλλους ιστότοπους

Θα διαφωνήσω και εγώ με τη σειρά μου. Η πλειοψηφία των μαθητών έχει ευθύνη, και μεγάλη μάλιστα, γιατί βολεύονται απο την χαρβαλοκατάσταση του δημόσιου σχολείου, και δεν κάνουν τίποτα για να το αλλάξουν, και αυτό είναι πολύ χειρότερο απο όσο ακούγεται. Σε πολλά θέματα, μια απο τις καλύτερες συμπεριφορές που βλέπεις είναι η απάθεια. Η χειρότερη (και αρκετά συνήθεις) είναι ο βανδαλισμός. Στο λέω με βεβαιότητα ως μαθητής που μόλις τελείωσε το σχολείο, εκτός και αν βέβαια το σχολείο που πήγαινα ήταν η βρομερή εξαίρεση!

 

Τα γνωρίζω όλα αυτά αλλά επιμένω ότι δεν έχουν ευθύνη. Η απάθεια καλλιεργείται, και ο βανδαλισμός δεν τιμωρείται. Και κανένα από τα δύο δεν αποτελεί τη ρίζα του προβλήματος, είναι απλώς αποτελέσματα του.

 

Γιατί να κάτσει τώρα ένας μαθητής να ασχολειθεί με το σχολείο ; Εγώ προσωπικά αν δεν υπήρχαν οι απουσίες, δεν θα πατούσα ποτέ το πόδι μου στο σχολείο. Χάσιμο χρόνου, αφού πηγαινα φροντιστίριο.

 

Επίσης, και να θέλανε, οι μαθητές δεν μπορούν να κάνουν τίποτα το σημαντικό για την παιδεία. Τους απαλάσω από κάθε ευθύνη λόγω ηλικιακής ανωριμότητας και απουσίας δικαίωματος ψήφου.

Το ότι η "δωρεάν" παιδεία μονό δωρεάν δεν είναι, είναι ένα θέμα που το γνωρίζουμε όλοι.

Αν όμως εμείς που βιώνουμε αυτή την κατάσταση δεν στρέφουμε τα βλέμματα των υπολοίπων πάνω στο πρόβλημα τότε ποιος θα το κάνει;

Το ότι κάποιός δεν έχει κλείσει τα 18 δεν σημαίνει ότι είναι ανώριμος για να υπερασπιστεί το συμφέρων του. Άλλωστε αυτός είναι και ο λόγος ύπαρξης των 15μελών συμβουλίων (για τη ίδρυση των οποίων αγωνιστήκαν επί πολλά χρόνια, άτομα απ' όλες τις ηλικίες αλλά κατά κύριο λόγω οι μαθητές).

Με τον καιρό μου φαίνεται ότι θέλουμε να ξεχνάμε τα δικαιώματα μας και να αποδεχόμαστε ότι και αν οι άλλοι μας πλασάρουν.

Πρέπει να πάψουμε να τα περιμένουμε όλα από τους άλλους κι εμείς μόνο να γκρινιάζουμε μετεξί μας...

«Το βιβλίο της φύσης είναι γραμμένο στη γλώσσα των μαθηματικών»
Σύνδεσμος για σχόλιο
Κοινή χρήση σε άλλους ιστότοπους

Η απάθεια καλλιεργείται, και ο βανδαλισμός δεν τιμωρείται. Και κανένα από τα δύο δεν αποτελεί τη ρίζα του προβλήματος, είναι απλώς αποτελέσματα του.

Μπορεί αρχικά να μην αποτελούσε τη ρίζα του προβλήματος, αλλά πρόβλημα-αποτέλεσμα απειλεί να πάρει μεγαλύτερες διαστάσεις από το καθαυτό πρόβλημα. Μπορεί η πλειοψηφία των καθηγητών να κάνει κάτω του μετρίου δουλειά και το σχολείο να είναι πολύ ελαστικό, αλλά αυτό δεν δικαιολογεί τη συμπεριφορά αυτή των μαθητών. Το χαμηλό αυτό επίπεδο της δουλειάς των καθηγητών οφείλεται σε ένα βαθμό στο σύστημα της επετηρίδας με το οποίο έγιναν καθηγητές πολλοί που δεν είχαν τα προσόντα, αλλά και στην απάθεια των μαθητών. Γιατί και ο καθηγητής που έχει φάει είκοσι χρόνια δουλειάς στην πλάτη του, όταν το τμήμα ξύνεται δεν θα προσπαθήσει και πολύ. Άμα όμως υπάρχει ενδιαφέρον και υπάρχουν μαθητές που τον "τσιμπάνε" με ερωτήσεις θα αναγκαστεί και αυτός να κάνει ό,τι καλύτερο μπορεί γιατί αλλιώς θα ρίξει τον εγωισμό του και για να αποσυρθεί απο τις ερωτήσεις.

 

Επιστρέφω σε κάτι που ανέφερα πιο πριν. Το σχολείο είναι πολύ ελαστικό. Σε αυτό δεν φταίνε οι καθηγητές, φταίνε οι παιδοψυχολόγοι! Σύμφωνα με τις μελέτες αυτών φτιάχνεται το όλο σύστημα της τιμωρίας, της διδασκαλίας κλπ. Άμα τύχει και πέσουν στα χέρια σου σημειώσεις ψυχολογίας για το διαγωνισμό του ΑΣΕΠ, θα δείς οτι εμας τα "κακόμοιρα" μας έχουν μη βρέξει και μη στάξει, γιατί αλλιώς θα πάθουμε ψυχολογικά. Ποιοί? Οι μαθητές του λυκείου! Λίγες είναι οι περιπτώσεις που θα πάθουν ψυχολογικά αν τιμωρηθούν με μια αποβολή, και οι καθηγητές τις καταλαβαίνουν αυτές. Το μόνο πράγμα που συγκρατεί τους μαθητές απο το να τα διαλύσουν όλα, όπως είπες, είναι οι απουσίες. Ομοίως, το μόνο πράγμα που συγκρατεί τους καθηγητές απο το να τους τιμωρήσουν είναι οι απουσίες! Γιατί άμα ο μαθητής βρίσκεται στο όριο των 50 απουσιών, ποιός καθηγητής θα τον αφήσει στην ίδια τάξη(αυτό συμβαίνει κυρίως στην τρίτη λυκείου)? Εδώ ακούμε καθηγητές να λένε "άντε να φύγουν τα κ..λόπαιδα μπας και ηρεμήσουμε"... Δηλαδή, θέλω να πώ οτι οι βανδαλισμοί δεν τιμωρούνται για τους παραπάνω λόγους. Και αναφέρομαι στις τιμωρίες που αφορούν απουσίες, γιατί όταν μπεί ο διευθυντής σε μια τάξη και εξοργισμένος φωνάζει πχ γιατί σπάσανε κάποιοι ένα παράθυρο, δυστυχώς μόνο γέλια θα προκαλέσει...

Οπότε, ναι μεν θέλουμε το σχολείο ελαστικό γιατί μας καταπιέζει, αλλα το εκμεταλλευόμαστε αυτό και τα γράφουμε όλα και όλους στα παλιά μας τα παπούτσια! Ε, σε αυτό δεν φταίει το σχολείο, αλλα φταίει η έλλειψη σεβασμού στους άλλους, και πρωτίστως στον εαυτό μας. Δεν χρειάζεται να μας βαράνε με μαστίγιο για να καταλάβουμε που είναι τα όριά μας. Εμένα μου άρεσε η ελευθερία που σου δίνει το δημόσιο σχολείο σήμερα και την είχα εκμεταλλευτεί μέχρι εκεί που δεν ενοχλούσα τους καθηγητές μου και δεν κατέστρεφα την περιουσία του σχολείου ή τον κόπο των άλλων. Γιατί κάποιος να σκίσει ένα βιβλίο που κάποιος άλλος είχε ξεχάσει στο θρανίο του? Γιατί στο τέλος της χρονιάς δεν είχε μείνει μια απο τις φωτογραφίες που είχαμε πάει στο μάθημα της αστρονομίας κάποιοι μαθητές? Τη στιγμή που σκίζει τις φωτογραφίες φταίει το σχολείο ή ο μαθητής?

 

Όσο για την απάθεια που καλλιεργείται, και πάλι δεν συμφωνώ. Όταν πέρισυ δεν λειτουργούσαν τα καλοριφέρ στο καταχείμωνο, κάποιοι (καμία σχέση με πενταμελή και δεκαπενταμελή) πήγαμε να απαιτήσουμε απο τον διευθυντή να τα φτιάξει πάραυτα... Όταν πέσαμε στον τοίχο, οργανώσαμε αποχή απο το μάθημα. Μέχρι όμως να πείσουμε τους μαθητές οτι δεν θα πάρουν απουσίες τις ώρες που δεν θα κάνουμε μάθημα.... πλήρης απάθεια! Όταν τους βεβαιώσαμε μετά απο συνεννόηση με την γυμνασιάρχη οτι σε τέτοιες περιπτώσεις οι μαθητές δεν πέρνουν απουσίες... όλοι φώναζαν, ούρλιαζαν για τα δικαιώματά τους κλπ. Εγώ το θεωρώ υποκρισία αυτό. Ο μαθητής για τα θέματα του σχολείου πρέπει πρώτα να τη «βολέψει» και μετά θα εκφραστεί. Ούτε αυτό νομίζω οτι το καλλιεργεί το σχολείο. Πιο πολύ θα έλεγα η επαφή με την πραγματικό κόσμο το καλλιεργεί αυτό...

Τώρα, συγνώμη αλλα περιμένω μεγαλύτερη διάθεση για αλλαγή των κατεστημένων από τους νέους. Και αυτό δεν καλλιεργείται, είναι φυσικό χαρακτηριστικό. Ο δυτικός πολιτισμός φροντίζει να το περιορίζει. Το σχολείο δεν πιστεύω οτι συμμετέχει στην Ελλάδα ακόμα ενέδρα σε αυτό. Μπορεί να κάνω και λάθος.

 

Σημείωση: μιλάω πολύ απόλυτα και γενικά και πέρνει η μπάλα και εμένα σε πολλά απο αυτά που λέω.Το λέω προς αποφυγήν παρεξηγήσεων και για να μην νομίζεις οτι θεωρώ το ιδανικό σχολείο αυτό που είναι στα μέτρα μου.

 

Φιλικά,

Πέτρος Συντελής

C8-NGT
Σύνδεσμος για σχόλιο
Κοινή χρήση σε άλλους ιστότοπους

Μπορεί αρχικά να μην αποτελούσε τη ρίζα του προβλήματος, αλλά πρόβλημα-αποτέλεσμα απειλεί να πάρει μεγαλύτερες διαστάσεις από το καθαυτό πρόβλημα. Μπορεί η πλειοψηφία των καθηγητών να κάνει κάτω του μετρίου δουλειά και το σχολείο να είναι πολύ ελαστικό, αλλά αυτό δεν δικαιολογεί τη συμπεριφορά αυτή των μαθητών. Το χαμηλό αυτό επίπεδο της δουλειάς των καθηγητών οφείλεται σε ένα βαθμό στο σύστημα της επετηρίδας με το οποίο έγιναν καθηγητές πολλοί που δεν είχαν τα προσόντα, αλλά και στην απάθεια των μαθητών. Γιατί και ο καθηγητής που έχει φάει είκοσι χρόνια δουλειάς στην πλάτη του, όταν το τμήμα ξύνεται δεν θα προσπαθήσει και πολύ. Άμα όμως υπάρχει ενδιαφέρον και υπάρχουν μαθητές που τον "τσιμπάνε" με ερωτήσεις θα αναγκαστεί και αυτός να κάνει ό,τι καλύτερο μπορεί γιατί αλλιώς θα ρίξει τον εγωισμό του και για να αποσυρθεί απο τις ερωτήσεις.

 

Η απάθεια για το μάθημα που περιγράφεις είναι δικαιολογημένη. Γιατί να κάτσει ο μαθητής να ασχολειθεί με το μάθημα στο σχολείο αφού ότι είναι να μάθει θα το μάθει από το φροντιστίριο ;

 

Επιστρέφω σε κάτι που ανέφερα πιο πριν. Το σχολείο είναι πολύ ελαστικό. Σε αυτό δεν φταίνε οι καθηγητές, φταίνε οι παιδοψυχολόγοι! Σύμφωνα με τις μελέτες αυτών φτιάχνεται το όλο σύστημα της τιμωρίας, της διδασκαλίας κλπ. Άμα τύχει και πέσουν στα χέρια σου σημειώσεις ψυχολογίας για το διαγωνισμό του ΑΣΕΠ, θα δείς οτι εμας τα "κακόμοιρα" μας έχουν μη βρέξει και μη στάξει, γιατί αλλιώς θα πάθουμε ψυχολογικά. Ποιοί? Οι μαθητές του λυκείου! Λίγες είναι οι περιπτώσεις που θα πάθουν ψυχολογικά αν τιμωρηθούν με μια αποβολή, και οι καθηγητές τις καταλαβαίνουν αυτές. Το μόνο πράγμα που συγκρατεί τους μαθητές απο το να τα διαλύσουν όλα, όπως είπες, είναι οι απουσίες. Ομοίως, το μόνο πράγμα που συγκρατεί τους καθηγητές απο το να τους τιμωρήσουν είναι οι απουσίες! Γιατί άμα ο μαθητής βρίσκεται στο όριο των 50 απουσιών, ποιός καθηγητής θα τον αφήσει στην ίδια τάξη(αυτό συμβαίνει κυρίως στην τρίτη λυκείου)? Εδώ ακούμε καθηγητές να λένε "άντε να φύγουν τα κ..λόπαιδα μπας και ηρεμήσουμε"... Δηλαδή, θέλω να πώ οτι οι βανδαλισμοί δεν τιμωρούνται για τους παραπάνω λόγους. Και αναφέρομαι στις τιμωρίες που αφορούν απουσίες, γιατί όταν μπεί ο διευθυντής σε μια τάξη και εξοργισμένος φωνάζει πχ γιατί σπάσανε κάποιοι ένα παράθυρο, δυστυχώς μόνο γέλια θα προκαλέσει...

 

Συμφωνώ με όλα αυτά, αλλά τί μπορούν να κάνουν οι μαθητές για το ΑΣΕΠ ; Αυτοί είναι υπεύθυνοι για τον τρόπο πρόσληψης των καθηγητών τους ;

 

Οπότε, ναι μεν θέλουμε το σχολείο ελαστικό γιατί μας καταπιέζει, αλλα το εκμεταλλευόμαστε αυτό και τα γράφουμε όλα και όλους στα παλιά μας τα παπούτσια! Ε, σε αυτό δεν φταίει το σχολείο, αλλα φταίει η έλλειψη σεβασμού στους άλλους, και πρωτίστως στον εαυτό μας. Δεν χρειάζεται να μας βαράνε με μαστίγιο για να καταλάβουμε που είναι τα όριά μας. Εμένα μου άρεσε η ελευθερία που σου δίνει το δημόσιο σχολείο σήμερα και την είχα εκμεταλλευτεί μέχρι εκεί που δεν ενοχλούσα τους καθηγητές μου και δεν κατέστρεφα την περιουσία του σχολείου ή τον κόπο των άλλων. Γιατί κάποιος να σκίσει ένα βιβλίο που κάποιος άλλος είχε ξεχάσει στο θρανίο του? Γιατί στο τέλος της χρονιάς δεν είχε μείνει μια απο τις φωτογραφίες που είχαμε πάει στο μάθημα της αστρονομίας κάποιοι μαθητές? Τη στιγμή που σκίζει τις φωτογραφίες φταίει το σχολείο ή ο μαθητής?

 

Αυτές οι τελευταίες ερωτήσεις που θέτεις είναι πολύ σημαντικές. Ε λοιπόν μετά από το λύκειο, μετά από αυτά που είδα στη σχολή και αφού είχα θέσει αυτά τα ερωτήματα αμέτρητες φορες, απηυδησμένος από τη συμπεριφορά συμμαθητών/συμφοιτητών... κατέληξα ότι τελικά δεν φταίει ο μαθητής. Από την στιγμή που τον αφήνεις να το κάνει, αυτός θα το κάνει. Μην περιμένεις από το κάθε άτομο να λειτουργήσει όπως εσύ, που έχεις την αντίληψη του σεβασμού. Άλλοι δεν την έχουνε. Που να την βρούνε ; Καθένας διαμορφώνει την δική του αντίληψη για τον κόσμο. Εκεί μπαίνει ο ρόλος της παιδείας (είτε από το σχολείο είται από το υπόλοιπο περιβάλλον), στη διαμόρφωση της αντίληψης.

 

Όσο για την απάθεια που καλλιεργείται, και πάλι δεν συμφωνώ. Όταν πέρισυ δεν λειτουργούσαν τα καλοριφέρ στο καταχείμωνο, κάποιοι (καμία σχέση με πενταμελή και δεκαπενταμελή) πήγαμε να απαιτήσουμε απο τον διευθυντή να τα φτιάξει πάραυτα... Όταν πέσαμε στον τοίχο, οργανώσαμε αποχή απο το μάθημα. Μέχρι όμως να πείσουμε τους μαθητές οτι δεν θα πάρουν απουσίες τις ώρες που δεν θα κάνουμε μάθημα.... πλήρης απάθεια! Όταν τους βεβαιώσαμε μετά απο συνεννόηση με την γυμνασιάρχη οτι σε τέτοιες περιπτώσεις οι μαθητές δεν πέρνουν απουσίες... όλοι φώναζαν, ούρλιαζαν για τα δικαιώματά τους κλπ. Εγώ το θεωρώ υποκρισία αυτό. Ο μαθητής για τα θέματα του σχολείου πρέπει πρώτα να τη «βολέψει» και μετά θα εκφραστεί. Ούτε αυτό νομίζω οτι το καλλιεργεί το σχολείο. Πιο πολύ θα έλεγα η επαφή με την πραγματικό κόσμο το καλλιεργεί αυτό...

Τώρα, συγνώμη αλλα περιμένω μεγαλύτερη διάθεση για αλλαγή των κατεστημένων από τους νέους. Και αυτό δεν καλλιεργείται, είναι φυσικό χαρακτηριστικό. Ο δυτικός πολιτισμός φροντίζει να το περιορίζει. Το σχολείο δεν πιστεύω οτι συμμετέχει στην Ελλάδα ακόμα ενέδρα σε αυτό. Μπορεί να κάνω και λάθος.

 

Ίσως ακουστώ λίγο απότομος, αλλά το θέμα του καλοριφέρ το θεωρώ ασήμαντο. Τα πραγματικά προβλήματα της παιδείας ξεφεύγουν από τους τοίχους ενός σχολείου και δεν μπορούν να αντιμετωπιστούν από τους μαθητές.

Σύνδεσμος για σχόλιο
Κοινή χρήση σε άλλους ιστότοπους

Kι εγώ θα συμφωνήσω οι μαθήτες είναι οι τελευταίοι που φταίνε.

 

Προς guardian : μπόρει να είναι ασυνείδητος σε κάποια σημεία απ΄τη μερία του κι ο έλληνας μαθητής αλλά πρέπει να αναρωτηθούμε ποία κοινωνία τον έχει όδηγησει σε τέτοιες αντιλήψεις. Αυτά βλέπει σε γήπεδα, τηλεοράσεις και videogames, αυτά κάνει.

www.myspace.com/astrovoxgr
Σύνδεσμος για σχόλιο
Κοινή χρήση σε άλλους ιστότοπους

Η απάθεια για το μάθημα που περιγράφεις είναι δικαιολογημένη. Γιατί να κάτσει ο μαθητής να ασχοληθεί με το μάθημα στο σχολείο αφού ότι είναι να μάθει θα το μάθει από το φροντιστήριο ;

Δεν συμφωνώ σε αυτό. Στο φροντιστήριο έκανα έξι μαθήματα, και τα έκανα με τρόπο που μοιάζει σαν είμαι άλογο κούρσας! Εσύ ζητάς και δίκαια από το σχολείο παιδεία, και βάζεις στη θέση του σχολείου το φροντιστήριο, που προσφέρει γνώση με τρόπο τέτοιο ώστε ο μαθητής να γράψει στις πανελλαδικές εξετάσεις. Και εγώ πεί "τι το θέλουμε το σχολείο αφού έχουμε φροντιστήριο", κυρίως προς το τέλος της χρονιάς, αλλα απο τη στιγμή που πέρναγα το 1/3 της μέρας μου εκει μέσα προσπαθούσα να κάνω κάτι καλό. Δεν παρακολουθούσα τα 6 μαθήματα που κάναμε στο φροντιστήριο γιατί δεν μου πρόσφερε τίποτα το μάθημα στην τάξη (με εξαίρεση κάποιες φορές τα μαθηματικά κατεύθυνσης), δεν παρακολουθούσα θρησκευτικά, αγγλικά κλπ, γιατί απλά βαριόμουνα. Κάποια μαθήματα, όπως η ιστορία, αρχαία, είναι μαθήματα που σου προσφέρουν παιδεία. Αυτά τα κάνεις στο σχολείο συνοδευμένα απο διάλογο και κουβέντα που ξεφεύγει ουκ ολίγες φορές. Σε κανένα μάθημα πέραν των 6 (και των αντίστοιχων τους στην πρώτη και στη δευτέρα λυκείου) δεν είχα ανοίξει ποτέ βιβλίο στη χρονιά πέραν των εξετάσεων, όπως άλλωστε και όλοι οι υπόλοιποι συμμαθητές μου. Νομίζω πως στο λύκειο δεν είναι η ουσία η αποστήθιση γνώσης, αλλά η κουβέντα που προκύπτει απο τη γνώση που σου δίνει ο καθηγητής στην μισή ώρα παράδοσης του μαθήματος. Αυτό είναι παιδεία. Αυτό δεν στο προσφέρει το φροντιστήριο.

 

Ιστορία δεν ξέρω. Αρχαία δεν ξέρω ούτε το λύω. Φυσική δεν έχω διδαχθεί ποτέ μου, όπως ούτε και μαθηματικά. Σαν μαθητής οι φορές που σήκωνα το χέρι μου κάθε μέρα για να να πώ μάθημα είναι μετρημένες στα δάκτυλα του ενός χεριού. Μέσα στην τάξη έκανα το μίνιμουμ Όμως παρακολουθούσα κάποια λίγα μαθήματα γιατί ήταν καλύτερο απο το να κοιτάω το ταβάνι. Δέν θέλω να ξαναδώ σχολική αίθουσα για το υπόλοιπο της ζωής μου. Το έχω σιχαθεί τόσα χρόνια το σχολείο με τα υποχρεωτικά του μαθήματα, τα άθλια βιβλία του και τις απουσίες. Όμως, δεν μπορώ όσο και αν το έχω σιχαθεί να το μηδενίσω και να το εξομοιώσω με το φροντιστήριο. Αρνούμαι.

 

Συμφωνώ με όλα αυτά, αλλά τί μπορούν να κάνουν οι μαθητές για το ΑΣΕΠ ; Αυτοί είναι υπεύθυνοι για τον τρόπο πρόσληψης των καθηγητών τους ;

Η πρόθεσή μου δεν ήταν να κατηγορήσω το ΑΣΕΠ. Απλά τονίζω οτι παρόλο που στους μαθητές δίνεται πολύ περισσότερη ελευθερία απο ότι δινόταν παλαιότερα, αυτοί την εκμεταλλεύονται με τον χειρότερο τρόπο.

 

Από την στιγμή που τον αφήνεις να το κάνει, αυτός θα το κάνει.

Λάθος μου που δεν προσδιόρισα από το πρώτο μου post οτι αναφέρομαι αποκλειστικά στο λύκειο.

Τώρα τη συμπεριφορά που περιγράφεις την δέχομαι ως φυσιολογική για παιδάκια νηπιακής ηλικίας, που αν τα αφήσεις στο σαλόνι του σπιτιού, θα τα κάνουν όλα λίμπα. Σε άτομα με μία προσωπικότητα και μια σχετική ωριμότητα, όπως οι μαθητές λυκείου, δεν δικαιολογώ αυτή την συμπεριφορά. Δηλαδή πρέπει να έχουν προσωπικό χωροφύλακα για κάθε μαθητή για να μην αφεθεί λίγο μόνος του? Τι είναι ο μαθητής? Κανένα άβουλα βρέφος ή μήπως κανένα ζώο?

 

Ίσως ακουστώ λίγο απότομος, αλλά το θέμα του καλοριφέρ το θεωρώ ασήμαντο

Το παράδειγμα με τα καλοριφέρ το έδωσα για να τονίσω οτι ο πλέον ενήλικας ψηφοφόρος και πρώην μαθητής δεν τολμάει να ορθώσει το παράστημά του παρά μόνο αφού "βολευτεί". Δεν το θεωρώ ασήμαντη την μικρογραφία μιας συμβιβασμένης απο τα σπάργανά της κοινωνία.

 

μπόρει να είναι ασυνείδητος σε κάποια σημεία απ΄τη μερία του κι ο έλληνας μαθητής αλλά πρέπει να αναρωτηθούμε ποία κοινωνία τον έχει όδηγησει σε τέτοιες αντιλήψεις. Αυτά βλέπει σε γήπεδα, τηλεοράσεις και videogames, αυτά κάνει.

Έχεις απόλυτο δίκιο, δεν αντιλέγω. Απλά στο σχολείο, που έχει όπως είπαμε μια σχετική ελευθερία είναι ένας τόπος οπου μπορεί ο μαθητής να αρχίσει να κρίνει αυτά που βλέπει, και να διαμορφώνει και όχι να του διαμορφώνουν την προσωπικότητά του. Θεωρητικά αυτή η "προεργασία" γίνεται βάση για περαιτέρω ανάπτυξη στο πανεπιστήμιο και στο σχολείο της ζωής.

C8-NGT
Σύνδεσμος για σχόλιο
Κοινή χρήση σε άλλους ιστότοπους

Φίλε Γκιάρντιαν,

 

δεν προσπάθησα ποτέ να εξισώσω σχολείο με φροντιστίριο. Απλά ήθελα να δείξω σε τι καταστάσεις οδηγεί η ύπαρξη φροντιστιρίων, κάτι που πολύ παραστατικά παρέθεσες κι εσύ. Οι μαθητές δεν μπορούν να κάνουν τίποτα για άυτό, ξεπερνά κατά πολύ τις δυνάμεις τους.

 

Κι εγώ για το λύκειο αναφέρομαι :D . Η αλήθεια είναι ότι οι μαθητές του λυκείου είναι λίγο ζώα :D (χεχε χωρίς παρεξηγήσεις). Από προσωπική εμπειρία, και μιας και πάνε 3-4 χρόνια που τελείωσα το λύκειο και μπορώ να "αξιολογήσω" τις τότε συμπεριφορές (δικές μου ή συμμαθητών μου), θεωρώ τους μαθητές λυκείου ως σύνολο αρκετά ανώριμους και τους δικαιολογώ τη συμπεριφορά που λες. 8)

 

Δεν σου είπα να έχουν προσωπικό χωροφύλακα, αλλά να εφαρμόζεται ότι ισχύει στην έξω κοινωνία : νόμοι και δικαιοσύνη.

 

Τεσπα, δεν θα δώσω περισσότερη έκταση στο θέμα.Ότι ήθελα να πώ το είπα. Εγώ απαλάσω τους μαθητές από κάθε ευθήνη. Απαθής δεν γεννιέσαι, γίνεσαι. Πάντως, αυτά συνεχίζουν κα μετά το λύκειο. Εγώ την μεγαλύτερη απογοήτευση την έφαγα στη σχολή. Οι καταστάσεις εκεί είναι πραγματικά ελεεινές και τρισάθλιες.

Σύνδεσμος για σχόλιο
Κοινή χρήση σε άλλους ιστότοπους

Παρακολουθώ τις σκέψεις σας και πραγματικά χαίρομαι με τον λόγο και τον αντίλογό σας. Τι ωραία που θα ήταν αν έτσι αναλύατε θέματα στο σχολείο! Έτσι δεν είναι; Όλοι έχουμε μερίδιο ευθύνης και οι καθηγητές και οι μαθητές και οι γονείς. Είμαστε μέρη αλυσίδας και ας μην προσπαθούμε να ρίξουμε τις ευθύνες μόνο προς μία πλευρά.

 

Το θέμα είναι πως θα αλλάξουμε αυτήν την κατάσταση. Ήδη μέσω των γραπτών εξετάσεων του ΑΣΕΠ γίνεται μία σημαντική προσπάθεια προκειμένου να μπουν στα σχολεία εκπαιδευτικοί με γνώσεις τέτοιες που να είναι ικανές να ικανοποιήσουν τον μαθητή. Ο μαθητής θα είναι πρόθυμος να τον ακούσει; Και αυτό στο χέρι του καθηγητή είναι! Πρέπει να βρούμε τρόπους να επικοινωνούμε! Άλλωστε είμασταν και εμείς κάποτε μαθητές. Είχαμε όμως καλύτερες συνθήκες. Και φανταστείτε ότι τελείωσα το λύκειο μόλις 13 χρόνια πριν.

 

Σήμερα βλέπεις καταστάσεις στα σχολεία που δεν υπήρχαν τότε.... Και είναι φαύλος κύκλος!!!! Πρέπει κάποια στιγμή να σταματήσει. Να φτιάξουν τα πράγματα.

 

Πάντοτε υπήρχαν φροντιστήρια. Αλλά για το κάτι παραπάνω. Τώρα έχουμε αντικαταστήσει τα σχολεία. Κρίμα είναι! Πρέπει ο μαθητής να μαθαίνει πρώτα στο σχολείο και ας γίνει η ξεκαθάριση των γνώσεών του στο φροντιστήριο. Αλλά είπαμε είναι φαύλος κύκλος.... Ο καθηγητής του σχολείου μην μπορώντας πολλές φορές να ανταπεξέλθει στο καθήκον του αφήνει το μάθημα θεωρώντας ότι τα παιδιά θα το μάθουν στα φροντιστήρια. Μέγα λάθος και αυτό.... Οι μαθητές βλέποντας αυτήν την κατάσταση το μόνο που μπορούν να κάνουν είναι να μείνουν απαθείς. Δεν απαιτούν το μάθημα, δεν διεκδικούν την γνώση. Γίνονται πλασματάκια που θα τους φυτέψεις λίγα SOS και θα πάνε να γράψουν....μηχανικά....ρομποτάκια.....

 

Κάποια στιγμή πρέπει όλα αυτά να αλλάξουν! Δυναμικά, δραστικά. Εσείς που είστε ακόμα στα σχολεία, διεκδικήστε. Αλλά πάνω από όλα θα πρέπει και εσείς να το θέλετε.

Και εγένετω φως....
Σύνδεσμος για σχόλιο
Κοινή χρήση σε άλλους ιστότοπους

Δημιουργήστε έναν λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είσαι μέλος για να αφήσεις ένα σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε για έναν νέο λογαριασμό στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!.

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Συνδεθείτε

Έχετε ήδη λογαριασμό? Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

×
×
  • Δημιουργία νέου...

Σημαντικές πληροφορίες

Όροι χρήσης