Jump to content

Dobsonian 10′′ goto skyliner 250 flextube vs Nexstar 8se. Ποιο από τα δύο?


Προτεινόμενες αναρτήσεις

Χαιρετώ τα μέλη του forum. 

Ονομάζομαι Βασίλης είμαι 51 ετών και νέος στο χόμπι στης αστρονομίας. Τώρα που λιγοστεύουν η υποχρεώσεις και περισσεύει χρόνος είπα να ασχοληθώ με αυτό που με  εξηταρειζαι πάντα. Εδώ και ένα χρόνο περίπου έχω στρωθεί στο διάβασμα, είτε με βιβλία είτε θέματα από διάφορα forum, φυσικά έχω πολλά να μάθω ακόμα. 

Να μπούμε στο θέμα σιγά σιγά. 

Έχω ξεκινήσει και ρίχνω ματιές για αγορά τηλεσκοπίου. Θέλω να πάρω ένα καλό. Έχω κατασταλάξει στα παρακάτω δύο. 

https://www.planitario.gr/gr/dobsonian-10-anadiploumeno-truss-goto-skyliner.html

https://www.planitario.gr/gr/nexstar-8-se.html?fbclid=IwAR0rwwcNE3am4iVCoHg3uUt7RcrYm8yBLadCkXTo_0MT844HnIMnaQp-3eQ

Θα ήθελα την άποψη από εσάς που έχετε την γνώση και την εμπειρία. 

Να εξηγήσω δύο τρία πραγματάκια. 

Με ενδιαφέρει η παρατήρηση. Και μπορεί αργότερα να τραβάω κανένα βίντεο. Πάντως δεν θα ασχοληθώ με την φωτογραφία. 

Επειδή μένω στο κέντρο της πόλης (Πατρα) η παρατήρηση είναι πολύ δύσκολη λόγω φωτορύπανσης. Άρα θα γίνεται μεταφορά εξοπλισμού στο πατρικό μου που έχει άφθονο σκοτάδι. 

Και τα δύο τηλεσκόπια μου αρέσουν, αλλα ποιο πολύ μου αρέσει το Dob. Και μέχρι της 10 ίντσες μεταφέρετε σχετικά εύκολα. 

Από την άλλη το nextstar μεταφέρετε ποιο εύκολα, δεν θέλει ευθυγραμμίσεις...κτλ.

Περιμένω την άποψη σας και της παρατήρησή σας. 

Ευχαριστώ εκ των προτέρων. 

ΒΑΣΙΛΗΣ

 

Σύνδεσμος για σχόλιο
Κοινή χρήση σε άλλους ιστότοπους

Καλησπέρα σας,

Εγώ ψηφίζω το Dob.

1) Πιο φτηνό και με τη διαφορά θα πάρετε φωτοχιτώνιο, αξεσουάρ και προσοφθάλμια. Στήνεται πανεύκολα και η ευθυγράμμιση δεν είναι και κάτι το ιδιαίτερο. Λίγη εξοικείωση θέλει 

2) Για αντικείμενα βαθέως ουρανού είναι ό,τι πρέπει δίνοντας και ευκολότερα μεγάλο πεδίο σε σχέση με το SCT. Επίσης έχει μεγαλύτερη διάμετρο 

3) Σίγουρα έχει όγκο αλλά μεταφέρεται με συμβατικό αυτοκίνητο. Το πρόβλημα είναι ότι ενδεχομένως αν έχετε πίσω επιβάτες θα μείνουν απ' έξω ή αυτοί ή το τηλεσκόπιο 

4) Το GoTo και ειδικά το tracking είναι πολύ χρήσιμο 

  • Ευχαριστώ 1
Σύνδεσμος για σχόλιο
Κοινή χρήση σε άλλους ιστότοπους

Και τα δύο είναι  υπέροχα τηλεσκόπια. Αν αποφασίσεις το νευτώνειο να προτιμήσεις ενιαίου σωλήνα. Σε αυτήν τη  διάμετρο χωράει στο αυτοκίνητο μια χαρά. Είναι πιο ελαφρύς και κρατάει την ευθυγράμμιση των κατόπτρων περισσότερο. Ο αναδιπλούμενος θέλει ευθυγράμμιση μόλις τον ξεδιπλώσεις. Επίσης θέλει και φωτοχιτώνιο.

Αν αποφασίσεις για το καταδιοπτρικό, κοίταξε  κάτι σε ισημερινή στήριξη. Είναι πολύ πιο πρακτική και σου ανοίγει τον δρόμο για αστροφωτογράφιση ,ή βίντεο.

Πάντως αν πάρεις ΑΖ ή Dob στήριξη αυτή να είναι οπωσδήποτε go to, όπως αποφάσισες. Όπως σου είπε επάνω ο φίλος μας ο Βαγγέλης, το να μπορεί το τηλεσκόπιο να παρακολουθεί τον στόχο είναι τεράστια ευκολία, και γι’ αυτό μπορείς να κάνει πολύ καλύτερη παρατήρηση.

Το επεξεργάστηκε ο giannis60
  • Μου αρέσει 1
  • Ευχαριστώ 1

Εσύ να βγεις και να αποκριθείς παρών στο παρελθόν σου.

 

Ρέα Γαλανάκη. Από το, Ελένη ή ο κανένας.

Σύνδεσμος για σχόλιο
Κοινή χρήση σε άλλους ιστότοπους

Επειδή κατέχω αναδιπλούμενο μπορώ να πω πως κρατάει την ευθυγράμμιση άψογα τόσο κατά τη διάρκεια της παρατήρησης (έχω δοκιμάσει έχοντας αναμμένο το laser να το κινώ και το στίγμα του δεν μετακινείται από το κέντρο) όσο και κατά τη μεταφορά. Άντε το πολύ στη μεταφορά αν υπάρξουν πολλά τραντάγματα να μετατοπιστεί ελάχιστα πράγμα που διορθώνεται σε δευτερόλεπτα (ειδικά με τα Bob's Knobs). Έχω βάλει πλαστική σκληρή ροδέλα ανάμεσα στις βίδες και την βάση του δευτερεύοντος και τις έχω άφοβα σφιχτές, χωρίς να μου σκάψουν τη βάση, οπότε το κρατούν στη θέση του στιβαρά. Και μάλιστα την τοποθέτησα χωρίς να βγάλω το δευτερεύον καθώς δεν την έκοψα σαν κλειστό κύκλο, αφήνοντας μια λωρίδα για να περάσει από την κεντρική βίδα του δευτερεύοντος.

Το επεξεργάστηκε ο vagkaf
  • Ευχαριστώ 1
Σύνδεσμος για σχόλιο
Κοινή χρήση σε άλλους ιστότοπους

4 hours ago, giannis60 said:

Και τα δύο είναι  υπέροχα τηλεσκόπια. Αν αποφασίσεις το νευτώνειο να προτιμήσεις ενιαίου σωλήνα. Σε αυτήν τη  διάμετρο χωράει στο αυτοκίνητο μια χαρά. Είναι πιο ελαφρύς και κρατάει την ευθυγράμμιση των κατόπτρων περισσότερο. Ο αναδιπλούμενος θέλει ευθυγράμμιση μόλις τον ξεδιπλώσεις. Επίσης θέλει και φωτοχιτώνιο.

Αν αποφασίσεις για το καταδιοπτρικό, κοίταξε  κάτι σε ισημερινή στήριξη. Είναι πολύ πιο πρακτική και σου ανοίγει τον δρόμο για αστροφωτογράφιση ,ή βίντεο.

Πάντως αν πάρεις ΑΖ ή Dob στήριξη αυτή να είναι οπωσδήποτε go to, όπως αποφάσισες. Όπως σου είπε επάνω ο φίλος μας ο Βαγγέλης, το να μπορεί το τηλεσκόπιο να παρακολουθεί τον στόχο είναι τεράστια ευκολία, και γι’ αυτό μπορείς να κάνει πολύ καλύτερη παρατήρηση.

Κύριε Γιάννη καλημέρα. 

Πραγματικά και τα δύο είναι πολύ καλά. 

Αν μπορούσα θα τα έπαιρνα και τα δύο. 

Σας ευχαριστώ για την άποψη σας 

Σύνδεσμος για σχόλιο
Κοινή χρήση σε άλλους ιστότοπους

2 hours ago, vagkaf said:

Επειδή κατέχω αναδιπλούμενο μπορώ να πω πως κρατάει την ευθυγράμμιση άψογα τόσο κατά τη διάρκεια της παρατήρησης (έχω δοκιμάσει έχοντας αναμμένο το laser να το κινώ και το στίγμα του δεν μετακινείται από το κέντρο) όσο και κατά τη μεταφορά. Άντε το πολύ στη μεταφορά αν υπάρξουν πολλά τραντάγματα να μετατοπιστεί ελάχιστα πράγμα που διορθώνεται σε δευτερόλεπτα (ειδικά με τα Bob's Knobs). Έχω βάλει πλαστική σκληρή ροδέλα ανάμεσα στις βίδες και την βάση του δευτερεύοντος και τις έχω άφοβα σφιχτές, χωρίς να μου σκάψουν τη βάση, οπότε το κρατούν στη θέση του στιβαρά. Και μάλιστα την τοποθέτησα χωρίς να βγάλω το δευτερεύον καθώς δεν την έκοψα σαν κλειστό κύκλο, αφήνοντας μια λωρίδα για να περάσει από την κεντρική βίδα του δευτερεύοντος.

Κύριε Βαγγέλη καλημέρα. 

Αυτό με την ευθυγράμμιση λίγο με τρομάζει. 

Οκ υπάρχουν εξαρτήματα που το κάνουν ποιο εύκολα.

Δεν πιστεύω όμως μετά από κάθε μετακίνηση να θέλει ευθυγράμμιση?

Αυτό με τα Bob's δεν το γνώριζα, και φαίνεται εξυπερετηκο.

Σας ευχαριστώ για την άποψη σας.

Σύνδεσμος για σχόλιο
Κοινή χρήση σε άλλους ιστότοπους

Σε νευτώνεια έτσι και αλλιώς θα πρέπει να ελεγχθεί η ευθυγράμμιση αν το τηλεσκόπιο μετακινήθηκε. Οπότε το εργαλείο ευθυγράμμισης όπως και να έχει θα μπει στον εστιαστή.

Το πολύ πολύ να χρειαστεί ρύθμιση αν έχει απόκλιση πειράζοντας τις λίγες βίδες πράγμα που θα πάρει ένα δύο λεπτά 

  • Ευχαριστώ 1
Σύνδεσμος για σχόλιο
Κοινή χρήση σε άλλους ιστότοπους

Προσωπικά δεν έχω αναδιπλούμενο. Όμως επειδή έχω πλύνει και στην συνέχεια ευθυγραμμίσει τηλεσκόπια φίλων, παρατήρησα ότι αυτά με τον αναδιπλούμενο σωλήνα, όταν το κλείσω και στην συνέχεια τον ξανά ανοίξω, δεν πέφτει το λέιζερ εκεί που ήταν. Και αυτό είναι που εννοώ ότι κάθε φορά που ανοίγει και κλίνει ο σωλήνας θέλει διόρθωση στην ευθυγράμμιση. Το δικό μου είναι αυτό που βλέπεται στην φωτογραφία. Όταν ήταν καινούργιο ήθελε διαρκώς ευθυγράμμιση. Όσο όμως παλιώνει τόσο πιο σταθερό γίνεται. Πέρση το καλοκαίρι το ευθυγράμμισα μόνο μία φορά!  Όποτε το έλεγχα το έβρισκα εντάξει. Διότι με την πάροδο των χρόνων η αράχνη του δευτερεύοντος αδρανοποιείτε και δεν αλλάζει την ευθυγράμμιση.

Τέλος αν κάτι χωρά στο αυτοκίνητο δεν βρίσκω τον λόγο για μία κατασκευή πιο περίπλοκη βαρύτερη και ακριβότερη, που για να αποδώσει τα μέγιστα ( αλλά και για να προστατεύεται) χρειάζεται και φωτοχιτώνιο.

Απ’ ότι ξέρω, είτε το ενιαίου σωλήνα, είτε του αναδιπλούμενου, τα οπτικά, ο εστιαστής και γενικά όλο το τηλεσκόπιο, είναι ακριβώς της ίδιας ποιότητας. Αν εσείς γνωρίζεται κάτι άλλο, φυσικά και να το υπολογίσετε στην αγορά, αλλά και να το γράψετε για να το γνωρίσουμε κι εμείς.

  • Ευχαριστώ 1

Εσύ να βγεις και να αποκριθείς παρών στο παρελθόν σου.

 

Ρέα Γαλανάκη. Από το, Ελένη ή ο κανένας.

Σύνδεσμος για σχόλιο
Κοινή χρήση σε άλλους ιστότοπους

14 minutes ago, giannis60 said:

Απ’ ότι ξέρω, είτε το ενιαίου σωλήνα, είτε του αναδιπλούμενου, τα οπτικά, ο εστιαστής και γενικά όλο το τηλεσκόπιο, είναι ακριβώς της ίδιας ποιότητας. Αν εσείς γνωρίζεται κάτι άλλο, φυσικά και να το υπολογίσετε στην αγορά, αλλά και να το γράψετε για να το γνωρίσουμε κι εμείς.

Έτσι είναι, εστιαστής, ερευνητής, οπτικά κτλ είναι ίδια στα ενιαίου σωλήνα και στα αναδιπλούμενα. Εγώ έχω το 12αρι για αυτό και πήρα truss λόγω όγκου. Αλλά έτσι και αλλιώς  νομίζω πως σε GoTo δε πωλείται ενιαίου σωλήνα και θέλει ξεχωριστό upgrade kit πράγμα που δε συμφέρει οικονομικά

Το επεξεργάστηκε ο vagkaf
  • Ευχαριστώ 1
Σύνδεσμος για σχόλιο
Κοινή χρήση σε άλλους ιστότοπους

52 minutes ago, vagkaf said:

Έτσι είναι, εστιαστής, ερευνητής, οπτικά κτλ είναι ίδια στα ενιαίου σωλήνα και στα αναδιπλούμενα. Εγώ έχω το 12αρι για αυτό και πήρα truss λόγω όγκου. Αλλά έτσι και αλλιώς  νομίζω πως σε GoTo δε πωλείται ενιαίου σωλήνα και θέλει ξεχωριστό upgrade kit πράγμα που δε συμφέρει οικονομικά

Αυτό φυσικά είναι πολύ σημαντικός λόγος.            

  • Ευχαριστώ 1

Εσύ να βγεις και να αποκριθείς παρών στο παρελθόν σου.

 

Ρέα Γαλανάκη. Από το, Ελένη ή ο κανένας.

Σύνδεσμος για σχόλιο
Κοινή χρήση σε άλλους ιστότοπους

Θα συμφωνήσω με το Γιάννη για το 10" ενιαίου σωλήνα!Αυτό το τηλ.έχω και εγώ και για χρήση σε ταράτσα δεν χάνει την ευθυγράμμιση για όλη την σεζόν!Τό ευθυγραμμίζεις μια φορά και κρατάει όλο το καλοκαίρι,εφ'όσον δεν υπάρχουν μεγάλες θερμοκρασιακές διαφορές μεταξύ του χώρου αποθήκευσης και του χώρου παρατήρησης!Αν μεταφερθεί στο πίσω κάθισμα αυτοκινήτου,και η διαδρομή δεν έχει πολλούς και έντονους κραδασμούς,κρατάει επίσης την ευθυγράμμιση.

Επίσης κάτι σημαντικό για τα truss: επειδή είναι εμπροσθοβαρή,κάποια χάνουν την σταθερότητά τους ακόμα και με αρκετό σφίξιμο.Σε μικρές γωνίες ολισθαίνει ο σωλήνας προς τα κάτω,ιδιαίτερα αν τοποθετηθεί βαρύ προσοφθάλμιο!Θέλει τότε εξισορρόπιση με αντίβαρα (πχ.μαγνήτες) στο πίσω μέρος.

Το SW 10" ενιαίου σωλήνα χωρά στο πίσω κάθισμα ενός τυπικού αυτοκινήτου που έχει μήκος καθίσματος πάνω απο 1.20m,είναι πολύ σταθερό,φθηνότερο και με πολύ καλή οπτική απόδοση.Κερδίζεις και 2" σε διάμετρο σε σχέση με το 8".

Επίσης λόγω μικρότερης εστιακής έχει και μεγαλύτερο οπτικό πεδίο σε σχέση με το 8".Αν ευθυγραμμιστεί σωστά ΔΕΝ χρειάζεται διορθωτή κόμης.

Δεν ξέρω αν το 8" θα αποδώσει αισθητά καλύτερα οπτικά στην πράξη,σε σχέση με το νευτώνιο 10".Θεωρητικά αναμένεται μια καλύτερη οπτική απόδοση ιδιαίτερα στα άκρα του πεδίου,όμως στην πράξη μπορεί να είναι στα όρια της αντίληψης κυρίως στην κεντρική περιοχή του οπτικού πεδίου,όπως συμβαίνει σε πολλές περιπτώσεις...Για αυτό το θέμα καλύτερα ας μιλήσουν όσοι έχουν δοκιμάσει ταυτόχρονα (δηλ.υπό τις ίδιες ακριβώς συνθήκες) και τα δυο τηλεσκόπια.

Φιλικά-Κώστας 🙂

Το επεξεργάστηκε ο fotodektis
  • Ευχαριστώ 1

"Δεν γνωρίζεις τίποτα,μέχρι να εξασκηθείς σε αυτό" Richard P.Feynman

"Πάσα επιστήμη χωριζομένη αρετής,πανουργία,ού σοφία φαίνεται" Πλάτων

Αλήθεια <=> Αγάπη[Ταπεινότητα[Δικαιοσύνη]]

Σύνδεσμος για σχόλιο
Κοινή χρήση σε άλλους ιστότοπους

13 hours ago, fotodektis said:

Θα συμφωνήσω με το Γιάννη για το 10" ενιαίου σωλήνα!Αυτό το τηλ.έχω και εγώ και για χρήση σε ταράτσα δεν χάνει την ευθυγράμμιση για όλη την σεζόν!Τό ευθυγραμμίζεις μια φορά και κρατάει όλο το καλοκαίρι,εφ'όσον δεν υπάρχουν μεγάλες θερμοκρασιακές διαφορές μεταξύ του χώρου αποθήκευσης και του χώρου παρατήρησης!Αν μεταφερθεί στο πίσω κάθισμα αυτοκινήτου,και η διαδρομή δεν έχει πολλούς και έντονους κραδασμούς,κρατάει επίσης την ευθυγράμμιση.

Επίσης κάτι σημαντικό για τα truss: επειδή είναι εμπροσθοβαρή,κάποια χάνουν την σταθερότητά τους ακόμα και με αρκετό σφίξιμο.Σε μικρές γωνίες ολισθαίνει ο σωλήνας προς τα κάτω,ιδιαίτερα αν τοποθετηθεί βαρύ προσοφθάλμιο!Θέλει τότε εξισορρόπιση με αντίβαρα (πχ.μαγνήτες) στο πίσω μέρος.

Το SW 10" ενιαίου σωλήνα χωρά στο πίσω κάθισμα ενός τυπικού αυτοκινήτου που έχει μήκος καθίσματος πάνω απο 1.20m,είναι πολύ σταθερό,φθηνότερο και με πολύ καλή οπτική απόδοση.Κερδίζεις και 2" σε διάμετρο σε σχέση με το 8".

Επίσης λόγω μικρότερης εστιακής έχει και μεγαλύτερο οπτικό πεδίο σε σχέση με το 8".Αν ευθυγραμμιστεί σωστά ΔΕΝ χρειάζεται διορθωτή κόμης.

Δεν ξέρω αν το 8" θα αποδώσει αισθητά καλύτερα οπτικά στην πράξη,σε σχέση με το νευτώνιο 10".Θεωρητικά αναμένεται μια καλύτερη οπτική απόδοση ιδιαίτερα στα άκρα του πεδίου,όμως στην πράξη μπορεί να είναι στα όρια της αντίληψης κυρίως στην κεντρική περιοχή του οπτικού πεδίου,όπως συμβαίνει σε πολλές περιπτώσεις...Για αυτό το θέμα καλύτερα ας μιλήσουν όσοι έχουν δοκιμάσει ταυτόχρονα (δηλ.υπό τις ίδιες ακριβώς συνθήκες) και τα δυο τηλεσκόπια.

Φιλικά-Κώστας 🙂

Κύριε Κώστα καλησπέρα.

Ένα από τα κριτήρια για την αγορά τηλεσκοπίου είναι το GoTo.

Και απο όσο γνωρίζω τηλεσκόπια ενιαίου σωλήνα δεν έχουν. 

Αυτό είναι ένα θεματακη

Σε ευχαριστώ που απάντησες 

Καλό σας βράδυ. 

  • Μου αρέσει 1
Σύνδεσμος για σχόλιο
Κοινή χρήση σε άλλους ιστότοπους

Αν σε ενδιαφέρει η παρατήρηση όπως λες, θα σου πρότεινα να πάρεις το μεγαλύτερο τηλεσκόπιο σε διάμετρο που μπορείς να μεταφέρεις. Αν έπρεπε να επιλέξω μεταξύ ενός 10" ενιαίου σωλήνα και ενός 12" αναδιπλούμενου θα πήγαινα για το 12". Η ευθυγράμμιση είναι μέρος της διαδικασίας για κάθε κάτοχο νευτώνειου τηλεσκοπίου όταν το στήνει και είναι υπόθεση λεπτών. Έτσι κι αλλιώς θα κάνεις τον έλεγχο κάθε φορά οπότε το να στρίψεις 2 βίδες δεν είναι τίποτα.

Δεν θα θυσίαζα με τίποτα 2 ίντσες παραπάνω προκειμένου να έχω "σταθερή" ευθυγράμμιση.

  • Μου αρέσει 2
Σύνδεσμος για σχόλιο
Κοινή χρήση σε άλλους ιστότοπους

On 18/4/2022 at 12:01 ΜΜ, fotodektis said:

Επίσης κάτι σημαντικό για τα truss: επειδή είναι εμπροσθοβαρή,κάποια χάνουν την σταθερότητά τους ακόμα και με αρκετό σφίξιμο.Σε μικρές γωνίες ολισθαίνει ο σωλήνας προς τα κάτω,ιδιαίτερα αν τοποθετηθεί βαρύ προσοφθάλμιο!Θέλει τότε εξισορρόπιση με αντίβαρα (πχ.μαγνήτες) στο πίσω μέρος.

Λύνεται εύκολα αυτή η ανησυχία μη πάει κάτι στραβά ή μην αρχίσουν να δυσλειτουργούν (ή χειρότερα καούν τα μοτέρ) λόγω ανισορροπίας. 

Έχω πάρει ισχυρούς μαγνήτες λουκουμάδες στους οποίους εφάρμοσα πηλό και λίγο σίδερο μέσα (γύρω γύρω ντυμένοι με υφασμάτινη ταινία) ώστε να τους φέρω αθροιστικά σε τέτοιο βάρος που όταν τοποθετούνται τέρμα πίσω στο σωλήνα να μηδενίζουν την ολική ροπή αντιμέτωποι με το βαρύτερο προσοφθάλμιο (που έχω στο πλάνο να πάρω). Αυτό για να έχω το μικρότερο συνολικό δυνατό βάρος. Επίσης θεώρησα "μηδενική" τη ροπή όταν ο σωλήνας είναι γυμνός μπροστά από προσοφθάλμια κτλ παρά μόνο με το φωτοχιτώνιο και ερευνητή. Συν πλην λίγο δεν πειράζει έτσι και αλλιώς είναι φτιαγμένο να λειτουργεί με φυσιολογικά προσοφθάλμια και ερευνητή από το εργοστάσιο χωρίς αντίβαρα. Το θέμα είναι όταν τοποθετούνται προσοφθάλμια τέρατα άνω των 800 γραμμαρίων μη γίνει καμία αναποδιά.

Έπειτα για κάθε προσοφθάλμιο υπολόγισα τη ροπή που δημιουργεί ως προς τον άξονα περιστροφής και αντίστοιχα τοποθέτησα χρωματιστούς κύκλους στο πίσω μέρος του σωλήνα ώστε τοποθετώντας εκεί τους μαγνήτες να εξαλείφουν τη ροπή του προσοφθαλμίο (Το κέντρο του κάθε κύκλου στην κατάλληλη απόσταση). Έτσι δεν τους βάζω στο περίπου και έχω το κεφάλι μου ήσυχο δίνοντας εντολές στη στήριξη να κινηθεί οπουδήποτε ακόμη και να έχει πάνω βαρύ προσοφθάλμιο.

Η διαδικασία αλλαγής προσοφθαλμίου είναι πανεύκολη ακόμη και αν φαντάζει κουραστικό. Η σειρά γίνεται αφαιρώντας ένα μαγνήτη, μετά αλλαγή προσοφθαλμίου και έπειτα ο μαγνήτης που αφαιρέθηκε μπαίνει στο νέο κύκλο και ακολουθεί ο άλλος. Οπότε κατά την αλλαγή προσοφθαλμίου ο ένας μαγνήτης είναι εκεί δημιουργώντας μικρή ροπή και το τηλεσκόπιο δε μένει εκτεθειμένο σε ακραία τιμή για να το στρέψει. Το έχω δοκιμάσει και νύχτα στην ύπαιθρο χωρίς πρόβλημα. Ακόμη και ψηλά να κοιτάει το τηλεσκόπιο έχεις πρόσβαση από μπροστά για να τα αλλάξεις θέση.

Σημαντικό είναι οι μαγνήτες να μπαίνουν από τη μεριά του σωλήνα που κοιτάει το έδαφος δηλαδή από την κάτω και όχι από πάνω αλλιώς κινούμενος ο σωλήνας προς το ζενίθ τους κάνει να δημιουργούν ροπή ίδιας κατεύθυνσης με το προσοφθάλμιο !! Και μαγνήτες όπως είπα θα χρειαστεί μόνο αν έχει ή αποκτήσει κάποιος προσοφθάλμια οβίδες αλλιώς δεν υπάρχει πρόβλημα... Μπορεί να τα αντέχει και αυτά δε ξέρω αλλά δε το δοκίμασα ποτέ μη το ρισκάρω, έχω κάνει κύκλο ακόμη και για ελαφριά τύπου Morpheus. Το αρνητικό είναι ότι προσοφθάλμιο με barlow θα πρέπει να θεωρηθεί νέο προσοφθάλμιο.  

Εννοείται το κέντρο βάρους είναι ακατόρθωτο να πετύχει κανείς ακριβώς στον άξονα με δύο αντίβαρα, καθώς ο εστιαστής είναι πλάγια, ο ερευνητής όχι τόσο κτλ... Είναι περίπλοκο.

Y.Γ. Προϋπόθεση ο σωλήνας να έλκει μαγνήτες 🤣

IMG_20220421_122509.thumb.jpg.eba31772efe181727f5dd85edd1521a0.jpg

IMG_20220421_124545.thumb.jpg.935e418d55838cf49c523ddfae9d33d0.jpg

Το επεξεργάστηκε ο vagkaf
  • Μου αρέσει 1
  • Ευχαριστώ 1
Σύνδεσμος για σχόλιο
Κοινή χρήση σε άλλους ιστότοπους

Πάρε όσες περισσότερες ίντσες χωράνε στο πορτοφόλι και στο αυτοκίνητό σου και ας μην είναι goto και το push to go την ίδια δουλειά κάνει . Εγώ είχα 10αρι dob ενιαίου σωλήνα goto (900 ευρώ η αναβάθμιση) και πήρα ένα 14άρι push to go το οποίο πιάνει τον μισό όγκο . Βέβαια αξίζει τα διπλάσια χρήματα . Αλλά μπορεί να πάρεις ένα 12αρι push to go σχεδόν με τα ίδια χρήματα που κάνει το 10άρι + ότι διαλύεται σε πολλά κομμάτια και μεταφέρεται εύκολα . Το δε στήσιμο -ξεστήσιμο 5 λεπτά όταν το μάθεις . Δες τα Taurus είναι πολύ καλά . Με το δικό μου κανένα πρόβλημα . Τα σπάει ...

  • Ευχαριστώ 1
Σύνδεσμος για σχόλιο
Κοινή χρήση σε άλλους ιστότοπους

8 minutes ago, geo1970 said:

Άκυρο έχει ανέβει πολύ η τιμή τους . 500 ευρώ σε ένα χρόνο . Πάλι καλά που πρόλαβα .

Αυτό ισχύει. Γενικά σε όλα τα είδη.. Εγώ το 12αρι GoTo το είχα πάρει 1950 ευρώ πριν δύο χρόνια και τώρα πήγε 2450 ευρώ. Μαύρα σύννεφα στον ορίζοντα..

  • Ευχαριστώ 1
Σύνδεσμος για σχόλιο
Κοινή χρήση σε άλλους ιστότοπους

Φίλε Βαγγέλη πολύ σωστά όλα αυτά που γράφεις και η γνωστή λύση με τους μαγνήτες!Το έκανες με σύστημα και τάξη εφαρμόζοντας ορθά γνώσεις περί ροπών και Φυσικής που έχεις!

Το πρόβλημα με τα truss ακόμα και με τα 10",είναι ότι άλλα έχουν μεγαλύτερο και άλλα μικρότερο θέμα με την ισορροπία...Και βέβαια κάποιος με γνώσεις όπως εσύ,θα το λύσει εύκολα και με ακρίβεια.

Κάποιος όμως με λιγότερη ή μηδενική αντίληψη πάνω σε αυτά τα θέματα,ειδικά αν δεν έχει ικανότητες με τεχνικά ζητήματα...θα δυσκολευτεί.Και υπάρχουν και τέτοιοι φίλοι που δεν "το έχουν" με τα τεχνικά.Όσο απλό φαίνεται για γνώστες και έμπειρους,για άλλους υπάρχει πρόβλημα,ακόμα και στα απλά.

Βέβαια η βοήθεια που θα λάβουν απο εμάς αλλά κυρίως απο όσους φίλους γνώστες βρεθούν κοντά τους,θα λύσει αποτελεσματικά το όποιο τεχνικό πρόβλημα.

Το θέμα όμως με κάποιους νεοεισερχόμενους είναι οτι δεν θέλουν να μπαίνουν καν σε τέτοιες διαδικασίες...θέλουν την ευκολία τους,χόμπυ κάνουν και δυσανασχετούν και με απλά και εύκολα επιλύσιμα τεχνικά θέματα.Εκεί είναι το ζήτημα και πρέπει να λαβαίνουν γνώση όλοι οτι με κάποιες επιλογές εξοπλισμού θα κάνουν και συμβιβασμούς,αλλά θα μπουν και στο "τρυπάκι" της μελέτης,της μάθησης,της εξάσκησης,του εκνευρισμού...της υπομονής και της επιμονής.

Για κάποιους απο εμάς η Αστρονομία είναι απόλαυση όχι μόνο στην παρατήρηση του έναστρου ουρανού,αλλά και στις δυσκολίες της,για άλλους όμως γίνεται κάποιες φορές ψυχοβγάλτης με τα τεχνικά και επιστημονικά θέματα που καλούνται να αντιμετωπίσουν.Ζορίζονται και με πράγματα που σε έμπειρους φαίνονται εύκολα και απλά.

Πρέπει λοιπόν να γνωρίζουν έγκαιρα οι νεοεισερχόμενοι όλα τα ζητήματα που θα αντιμετωπίσουν και να αποφασίσουν με νηφαλιότητα και επίγνωση,πού θα επενδύσουν τα αρκετά χρήματα που θα δώσουν.

Φιλικά-Κώστας

 

 

  • Μου αρέσει 2
  • Ευχαριστώ 1

"Δεν γνωρίζεις τίποτα,μέχρι να εξασκηθείς σε αυτό" Richard P.Feynman

"Πάσα επιστήμη χωριζομένη αρετής,πανουργία,ού σοφία φαίνεται" Πλάτων

Αλήθεια <=> Αγάπη[Ταπεινότητα[Δικαιοσύνη]]

Σύνδεσμος για σχόλιο
Κοινή χρήση σε άλλους ιστότοπους

23 minutes ago, fotodektis said:

Φίλε Βαγγέλη πολύ σωστά όλα αυτά που γράφεις και η γνωστή λύση με τους μαγνήτες!Το έκανες με σύστημα και τάξη εφαρμόζοντας ορθά γνώσεις περί ροπών και Φυσικής που έχεις!

Το πρόβλημα με τα truss ακόμα και με τα 10",είναι ότι άλλα έχουν μεγαλύτερο και άλλα μικρότερο θέμα με την ισορροπία...Και βέβαια κάποιος με γνώσεις όπως εσύ,θα το λύσει εύκολα και με ακρίβεια.

Κάποιος όμως με λιγότερη ή μηδενική αντίληψη πάνω σε αυτά τα θέματα,ειδικά αν δεν έχει ικανότητες με τεχνικά ζητήματα...θα δυσκολευτεί.Και υπάρχουν και τέτοιοι φίλοι που δεν "το έχουν" με τα τεχνικά.Όσο απλό φαίνεται για γνώστες και έμπειρους,για άλλους υπάρχει πρόβλημα,ακόμα και στα απλά.

Βέβαια η βοήθεια που θα λάβουν απο εμάς αλλά κυρίως απο όσους φίλους γνώστες βρεθούν κοντά τους,θα λύσει αποτελεσματικά το όποιο τεχνικό πρόβλημα.

Το θέμα όμως με κάποιους νεοεισερχόμενους είναι οτι δεν θέλουν να μπαίνουν καν σε τέτοιες διαδικασίες...θέλουν την ευκολία τους,χόμπυ κάνουν και δυσανασχετούν και με απλά και εύκολα επιλύσιμα τεχνικά θέματα.Εκεί είναι το ζήτημα και πρέπει να λαβαίνουν γνώση όλοι οτι με κάποιες επιλογές εξοπλισμού θα κάνουν και συμβιβασμούς,αλλά θα μπουν και στο "τρυπάκι" της μελέτης,της μάθησης,της εξάσκησης,του εκνευρισμού...της υπομονής και της επιμονής.

Για κάποιους απο εμάς η Αστρονομία είναι απόλαυση όχι μόνο στην παρατήρηση του έναστρου ουρανού,αλλά και στις δυσκολίες της,για άλλους όμως γίνεται κάποιες φορές ψυχοβγάλτης με τα τεχνικά και επιστημονικά θέματα που καλούνται να αντιμετωπίσουν.Ζορίζονται και με πράγματα που σε έμπειρους φαίνονται εύκολα και απλά.

Πρέπει λοιπόν να γνωρίζουν έγκαιρα οι νεοεισερχόμενοι όλα τα ζητήματα που θα αντιμετωπίσουν και να αποφασίσουν με νηφαλιότητα και επίγνωση,πού θα επενδύσουν τα αρκετά χρήματα που θα δώσουν.

Φιλικά-Κώστας

 

 

Συμφωνώ σε όλα.

Επίσης σε χειροκίνητο δε χρειάζεται και τόση λεπτομέρεια αρκεί στο περίπου να μπαίνουν τα αντίβαρα απλά να αποτρέπεται η ολίσθηση κυρίως όταν το τηλεσκόπιο είναι στραμμένο χαμηλά, αλλά και πάλι σε σπάνιες περιπτώσεις πολύ βαριών (και πανάκριβων) φακών που ενδεχομένως (και το πιθανότερο) κάποιοι να μη θελήσουν να πάρουν ποτέ.

Το λέω αυτό για να μην αποθαρρυνθεί κάνεις. Δεν είναι αναγκαία τα αντίβαρα.. Γενικά μέχρι στιγμής είμαι ευχαριστημένος με το truss. Ελπίζω να παραμείνει έτσι και να μην αποκτήσει π.χ. τζόγους και κάμψη στα στηρίγματα κτλ με την πάροδο του χρόνου.

Πάντως είναι δοκιμασμένη σχεδίαση της SW χρόνια τώρα και κατέχουν truss πάρα πολλοί στο φόρουμ εδώ και χρόνια. Πιστεύω θα είχε αναφερθεί αν υπήρχε ανάλογη αστοχία . Οι δε ιδιαιτερότητες, πλεονεκτήματα αλλά και αδυναμίες τους έχουν γραφτεί πολλές φορές.

Το επεξεργάστηκε ο vagkaf
  • Ευχαριστώ 1
Σύνδεσμος για σχόλιο
Κοινή χρήση σε άλλους ιστότοπους

Από της συζήτησης σας γίνομαι ποιο σοφός. 

Σας παρακολουθώ. 

Σας ευχαριστώ όλους σας. 

Εύχομαι καλή ανάσταση. 

Βασιλης. 

Το επεξεργάστηκε ο boss16
  • Μου αρέσει 2
Σύνδεσμος για σχόλιο
Κοινή χρήση σε άλλους ιστότοπους

Επίσης να επισημάνω ότι οι τελευταίες μονάδες GoTo Dobsonian της Sky Watcher τουλάχιστον στο 12αρι σίγουρα από το 2020 που το πήρα, έχουν αναβαθμιστεί σε σχέση με παλαιότερες όπως αυτή που παρέθεσα και παρουσιάζει το 2011 ο csot - Χρίστος.

Για παράδειγμα  πλέον έρχονται με ενσωματωμένο WiFi ενώ παλιά ήθελε χωριστά έξτρα αντάπτορα, η θέση του χειριστηρίου έχει αλλάξει, έχουν τοποθετεί άμεσα προσβάσιμοι/εξωτερικοί clutches-φρένα.

Καλή Ανάσταση και χρόνια πολλά με υγεία !!

Το επεξεργάστηκε ο vagkaf
  • Μου αρέσει 1
  • Ευχαριστώ 1
Σύνδεσμος για σχόλιο
Κοινή χρήση σε άλλους ιστότοπους

On 21/4/2022 at 7:28 ΜΜ, vagkaf said:

Συμφωνώ σε όλα.

Επίσης σε χειροκίνητο δε χρειάζεται και τόση λεπτομέρεια αρκεί στο περίπου να μπαίνουν τα αντίβαρα απλά να αποτρέπεται η ολίσθηση κυρίως όταν το τηλεσκόπιο είναι στραμμένο χαμηλά, αλλά και πάλι σε σπάνιες περιπτώσεις πολύ βαριών (και πανάκριβων) φακών που ενδεχομένως (και το πιθανότερο) κάποιοι να μη θελήσουν να πάρουν ποτέ.

Το λέω αυτό για να μην αποθαρρυνθεί κάνεις. Δεν είναι αναγκαία τα αντίβαρα.. Γενικά μέχρι στιγμής είμαι ευχαριστημένος με το truss. Ελπίζω να παραμείνει έτσι και να μην αποκτήσει π.χ. τζόγους και κάμψη στα στηρίγματα κτλ με την πάροδο του χρόνου.

Πάντως είναι δοκιμασμένη σχεδίαση της SW χρόνια τώρα και κατέχουν truss πάρα πολλοί στο φόρουμ εδώ και χρόνια. Πιστεύω θα είχε αναφερθεί αν υπήρχε ανάλογη αστοχία . Οι δε ιδιαιτερότητες, πλεονεκτήματα αλλά και αδυναμίες τους έχουν γραφτεί πολλές φορές.

Να κάνω μια παρατήρηση εδώ: αν ο χρήστης του τηλεσκοπίου δεν θέλει να πάρει το μέγιστο των δυνατοτήτων του και περιορίζεται σε απλή θέαση στόχων μέσα απο πόλη,χωρίς ιδιαίτερες αξιώσεις,ή παρατήρηση DSO που αναγκαστικά θα περιοριστεί σε μικρές-μεσαίες μεγεθύνσεις,τότε δεν θα επηρεάσει αισθητά την απόδοση του τηλ.κάποια μικρή αστάθεια λόγω μη ακριβούς ζυγίσματος.

Αν όμως παρατηρεί προσεκτικά απο καλούς ουρανούς (διαύγειας και seeing) αντικείμενα που υπο συνθήκες σηκώνουν πιο μεγάλες μεγεθύνσεις,όπως Σελήνη,Δία,Κρόνο,Άρη,τότε θέλει όχι μόνο καλά οπτικά (και σωστά ευθυγραμμισμένα),όχι μόνο την καλύτερη δυνατή ατμόσφαιρα,αλλά και σταθερότητα και στιβαρότητα των μηχανικών μερών του τηλ.δηλ.βάσης,σωλήνα,εστιαστή κλπ.

Έχουν αναφερθεί αστάθειες και αστοχίες και στις βάσεις των dob,όπως και στους σωλήνες των truss,ακόμα και σε ενιαίους σωλήνες που η εταιρία επέλεξε πιο λεπτό πάχος αλουμινίου για εξοικονόμιση βάρους...

Κάποιοι αναγκάστηκαν να κάνουν επεμβάσεις στα μηχανικά μέρη του τηλ.τους για να βελτιώσουν την κατάσταση.

Όσο αυξάνουν οι απαιτήσεις του χειριστή του τηλ.για την καλύτερη δυνατή παρατήρηση,θα γίνονται εμφανέστερα και τα όποια τυχόν προβλήματα και στα μηχανικά του μέρη.

Στα πλεονεκτήματα των truss,εκτός απο τον λιγότερο χώρο που πιάνει στο αυτοκίνητο,είναι και οι μικρότερες ταλαντώσεις του όταν το κουβαλάς συνεπτυγμένο,με αποτέλεσμα να επιβαρύνεται λιγότερο η μέση και γενικότερα η σπονδυλική στήλη του μεταφορέα!

Το ενιαίου σωλήνα,ειδικά απο 10" και πάνω,πρέπει να το κουβαλάς με ειδικό τρόπο (κάθετα) και με πολύ προσοχή,ώστε να μην ταλαιπωρείται η μέση απο τις ταλαντώσεις του!

Η μεταφορά λοιπόν είναι το κύριο αρνητικό σημείο,που με τον κατάλληλο χειρισμό περιορίζεται το πρόβλημα αυτό.

Επίσης το go-to αν είναι ιδιαίτερα αξιόπιστο ως auto-tracking,βοηθάει πολύ στην άνετη,ξεκούραστη και αποδοτική παρατήρηση,ιδιαίτερα σε όσους έχουν πρόβλημα με το χειροκίνητο tracking.

Αν ο χρήστης είναι μάστορας μπορεί να αναβαθμίσει και ενιαίου σωλήνα απλά dob σε auto-tracking ή go-to.

Υπάρχει και επιλογή της ισημερινής πλατφόρμας (με κίνηση σε δυο άξονες),που μπορεί αν είναι ποιοτική να δεχθεί διάφορα dob πάνω της.Έχει βέβαια αρκετό βάρος και περιορισμούς στη διάρκεια λειτουργίας,που πρέπει να ανανεώνεται μετά τη λήξη του χρόνου κίνησής της.

Υπάρχουν χειριστές τηλεσκοπίων που έχουν σοβαρό πρόβλημα με το χειροκίνητο tracking (οδήγηση του τηλεσκοπίου),επειδή χρειάζεται συνέχεια διόρθωση η οριζόντια γωνία (αζιμούθιο) και το ύψος...

Αν δεν υπάρχει η απαιτούμενη υπομονή και επιμονή,αυτό το θέμα αναδεικνύεται σε σοβαρό πρόβλημα.

Οπότε όλα αυτά τα ζητήματα,θα πρέπει να λαμβάνονται σοβαρά υπ'όψιν,πέραν της όποιας ενασχόλησης με αστροφωτογραφία.

Καλή Ανάσταση σε όλους! ☦️

Φιλικά-Κώστας

Το επεξεργάστηκε ο fotodektis
  • Μου αρέσει 2
  • Ευχαριστώ 1

"Δεν γνωρίζεις τίποτα,μέχρι να εξασκηθείς σε αυτό" Richard P.Feynman

"Πάσα επιστήμη χωριζομένη αρετής,πανουργία,ού σοφία φαίνεται" Πλάτων

Αλήθεια <=> Αγάπη[Ταπεινότητα[Δικαιοσύνη]]

Σύνδεσμος για σχόλιο
Κοινή χρήση σε άλλους ιστότοπους

  • 2 εβδομάδες αργότερα...
Δημοσιεύτηκε (επεξεργάστηκε)

Καλημέρα ομάδα. 

Γνωρίζει κανείς αν υπάρχει τέτοιο τηλεσκόπιο.

Και αν ναι, αξίζει να ασχοληθεί κανείς με αυτό. 

https://octelescope.com/collections/in-stock-may-2022/products/starsense-explorer-10-dobsonian-22472

 

https://www.rothervalleyoptics.co.uk/celestron-starsense-explorer-10-dobsonian-telescope.html

image.thumb.png.52781ac07d56fb22a7ff88cf3ab80811.png

Το επεξεργάστηκε ο boss16
Σύνδεσμος για σχόλιο
Κοινή χρήση σε άλλους ιστότοπους

Πριν λίγες μέρες ανακοινώθηκαν αυτά τα Dobsonian 8" και 10" της Celestron 

https://astronomytechnologytoday.com/2022/05/04/celestron-starsense-explorer-dobsonians/

Οπότε σε λίγο καιρό σίγουρα θα έρθουν στην Ευρώπη και λογικά θα τα φέρει και το Πλανητάριο Θεσσαλονίκης αφού είναι εξουσιοδοτημένος αντιπρόσωπος της Celestron.

Την τεχνολογία StarSence δεν την έχω δει από κοντά. Έχω καταλάβει ότι βάζεις το smartphone σε μια ειδική θήκη και με ένα πλανηταριακό πρόγραμμα σου βγάζει βέλη στην οθόνη για να σε κατευθύνει στο στόχο. Για το ποσό ακριβές είναι δείτε κριτικές από αντίστοιχα μοντέλα που έχουν StarSence. Σε αμυδρούς στόχους θεωρώ ότι δεν είναι και ο,τι καλύτερο μιας και θα χαλάει τη νυχτερινή όραση.

Τα νέα αυτά Dobsonian λογικά (αν κρίνουμε και από την τιμή) θα έχουν ίδια οπτικά και εφάμιλλη ποιότητα (π.χ. εστιαστής ολόιδιος) με τα αντίστοιχα Sky-Watcher αφού Celestron και Sky-Watcher είναι θυγατρικές της Synta.

22471_StarSense_Explorer_10in_Dobsonian_10_570x380@2x.thumb.jpg.0f7a28329dce1215ca2a1d450ec25cf6.jpg

 

Το επεξεργάστηκε ο vagkaf
  • Μου αρέσει 1
Σύνδεσμος για σχόλιο
Κοινή χρήση σε άλλους ιστότοπους

Δημιουργήστε έναν λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είσαι μέλος για να αφήσεις ένα σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε για έναν νέο λογαριασμό στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!.

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Συνδεθείτε

Έχετε ήδη λογαριασμό? Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
×
×
  • Δημιουργία νέου...

Σημαντικές πληροφορίες

Όροι χρήσης