-
Αναρτήσεις
3113 -
Εντάχθηκε
-
Τελευταία επίσκεψη
-
Ημέρες που κέρδισε
39
Τύπος περιεχομένου
Forum
Λήψεις
Ιστολόγια
Αστροημερολόγιο
Άρθρα
Αστροφωτογραφίες
Store
Αγγελίες
Όλα αναρτήθηκαν από fotodektis
-
Πωλούνται Televue Nagler 26mm, Ethos 6mm και Ethos 3.7mm
fotodektis απάντησε στην συζήτηση του/της aweseeker σε Μικρές Αγγελίες - Αρχείο
Φίλε μου όπως είπε και ο planetman,πρέπει να βάλεις τιμές ξεχωριστά στον κάθε φακό,και μετά με βάση αυτές τις τιμές να γίνει οποιαδήποτε άλλη πρόταση. Φιλικά-Κώστας -
Ευρυγώνιοι 15mm & 40mm Κινέζικοι plossel.
fotodektis απάντησε στην συζήτηση του/της Fotoalexandros σε Προσοφθάλμιοι φακοί
Παναγιώτη στο θέμα της αντικειμενικότητας δεν κατάλαβα πού διαφωνείς... Μίλησα για υποκειμενικότητα στις εκτιμήσεις που γίνονται μέσω της απευθείας"ζωντανής"παρατήρησης,η οποία είναι τόσο μεγαλύτερη,όσο πιο άπειρος και μη εξασκημένος είναι κάποιος... Επίσης κάτι που φαίνεται σε εσένα φοβερό και αυστηρό,σε κάποιον άλλον δεν θα φανεί το ίδιο! Υπάρχει υποκειμενισμός λοιπόν και σε αυτό!Για μένα η συστηματική και μεθοδική διαδικασία,ήταν ευχάριστη και ενδιαφέρουσα,και ας πήρε αρκετό καιρό,για σένα και αρκετούς άλλους ίσως είναι πονοκέφαλος! Αλλά η ουσία παραμένει: όσο πιο πολύ εξασκηθείς σε κάτι και περιορίσεις τον υποκειμενικό παράγοντα-που μπορεί να περιοριστεί αν υπάρχει η θέληση-τόσο πιο αντικειμενικά και ασφαλή συμπεράσματα θα βγάλεις! Οπότε ο δυνάμενος χωρείν,χωρείτω... Αυτό ισχύει για όλες τις γνώσεις που αποκτάμε και αξιολογήσεις που κάνουμε!Δεν υπάρχει τελειότητα,αλλά πορεία σε πιο ασφαλή γνώση,που δεν αποκτάται με νοοτροπία χαλαρότητας... Όποιος θέλει ακολουθεί τον δρόμο αυτό,και θα ανταμειφθεί! Έχω εξηγήσει αρκετά το σκεπτικό μου,το οποίο ξέρω ότι δεν ακολουθούν οι περισσότεροι,γι'αυτό και οι αξιολογήσεις και από παλιούς (όχι από όλους βέβαια),είναι προβληματικές!Αυτή είναι η αλήθεια σε διεθνές επίπεδο...Λίγοι παρατηρητές κάνουν πραγματικά σωστές αξιολογήσεις,και εξήγησα στα προηγούμενα πόστ το γιατί συμβαίνει...υπάρχει αχαλίνωτος υποκειμενισμός και έλλειψη μεθόδου,αλλά και αρκετός εγωϊσμός του τύπου "είμαι αρκετά έμπειρος για να ξέρω τί λέω (και ας μην το έχω ψάξει όσο θα έπρεπε...)"! Αυτό ήθελα να επισημάνω και στον νέο φίλο μας,που ελπίζω να κάνει την διαφορά στο μέλλον,γιατί έχει και σοβαρές τεχνικές γνώσεις από την φωτογραφία! Φιλικά-Κώστας -
Ευρυγώνιοι 15mm & 40mm Κινέζικοι plossel.
fotodektis απάντησε στην συζήτηση του/της Fotoalexandros σε Προσοφθάλμιοι φακοί
Καλά να περάσεις εσύ και οι υπόλοιποι στην πανελλήνια συνάντηση στους Φιλιππαίους Γρεβενών,καλές παρατηρήσεις και βέβαια να χαρείς και τους φακούς σου!Όσο για τον 40mm,για τα 10€ που κόστισε τελικά,δεν σε χαλάει και πολύ,παρόλα τα σφάλματα που έχει! Όπως θα σου πουν και άλλοι παλιοί στο χόμπυ,μην αγοράζεις συνέχεια φθηνούς φακούς noname,καλύτερα να μαζεύεις χρήματα για κάτι ποιοτικότερο! Υπάρχουν φακοί ευρυγώνιοι με πολύ καλή οπτική συμπεριφορά και ήπιο κόστος,όπως οι Agena,και οι APM,που τους έχουν δοκιμάσει μέλη του φόρουμ,και έμειναν πολύ ευχαριστημένοι και από την απόδοση,αλλά και από το value for money! Φιλικά-Κώστας -
Ευρυγώνιοι 15mm & 40mm Κινέζικοι plossel.
fotodektis απάντησε στην συζήτηση του/της Fotoalexandros σε Προσοφθάλμιοι φακοί
Σου τα είπα όλα αυτά επειδή έχεις την εμπειρία του τεχνικού στην φωτογραφία,ενδεχομένως και του καλλιτέχνη φωτογράφου,και σαν "συνάδελφος" σου λέω "καλωσόρισες σε μια νέα εμπειρία,που λέγεται παρατήρηση!" Πολύ διαφορετική από την φωτογράφιση!Θα το δεις με τον καιρό! Ελπίζω με τις γνώσεις και την εμπειρία που έχεις ως τεχνικός,να κάνεις στο μέλλον αξιολογήσεις και στα αστρονομικά οπτικά,πειθαρχώντας τον υποκειμενικό παράγοντα της "ζωντανής" αντίληψης της εικόνας! Ξεκίνα λοιπόν από τους φακούς που ήδη έχεις,και κάνε πολλές παρατηρήσεις σε βάθος χρόνου και συστηματικές αξιολογήσεις,παλεύοντας με τον υποκειμενισμό...θα αποκτήσεις μια αντίληψη των πραγμάτων που δεν θα σου έδινε ποτέ η φωτογραφία! Θα χαρώ πολύ να έχεις αυτή την εξέλιξη! Φιλικά-Κώστας -
Ευρυγώνιοι 15mm & 40mm Κινέζικοι plossel.
fotodektis απάντησε στην συζήτηση του/της Fotoalexandros σε Προσοφθάλμιοι φακοί
Για να το κάνω πιο σαφές...όταν κοιτάς "ζωντανά" μέσα από ένα φακό αξιολογώντας την απόδοσή του,και παρατηρώντας τα οπτικά του σφάλματα,αν δεν ακολουθήσεις μέθοδο με την απαραίτητη προσοχή,τότε αφήνεις τον εγκέφαλο να κάνει μειώσεις πχ.σε αυτό που βλέπεις εσύ ως χρωματικό σφάλμα ή ως έλλειψη οξύτητας! Ο εγκέφαλος στην ζωντανή εικόνα έχει άμεση παρέμβαση,και εδώ παίζονται τα "παιχνίδια" του!Μπορεί αν όχι να αγνοήσει,τουλάχιστον να μειώσει το χρωματικό σφάλμα που υπάρχει στις άκρες...το οποίο όμως θα φανεί αμείλικτο σε μια φωτογραφία! Είναι σαν να κάνει επεξεργασία online,σε πραγματικό χρόνο της εικόνας που βλέπει!Και μιλάω για τους περισσότερους "υγιείς" εγκεφάλους,όχι για παθολογικές καταστάσεις παράνοιας... Εδώ μιλάμε για τον υποκειμενισμό στην αντίληψη της εικόνας που βλέπουμε! Το μάτι μέσω του οπτικού νεύρου μετέφερε την εικόνα στον εγκέφαλο,αλλά ο εγκέφαλος αν είναι απειθάρχητος και απαίδευτος θα κάνει τις δικές του επεμβάσεις στο τελικό αποτέλεσμα! Αυτό το καταλαβαίνει και ο άπειρος φωτογράφος...κοιτάζοντας ζωντανά μέσα από το σκόπευτρο μπορεί να μην αντιληφθεί μια λεπτομέρεια πχ.μια κόκκινη παπαρούνα στην άκρη της εικόνας,και όταν θα δει τυπωμένη την φωτογραφία,θα πεί "πώς μου ξέφυγε αυτό,γιατί δεν το είδα?" Ή το χρωματικό σφάλμα και το βινιετάρισμα που κάνει ο zoom φακός του να το υποβαθμίζει στην απευθείας παρατήρηση μέσα από το σκόπευτρο,αλλά στην τυπωμένη φωτογραφία θα τα δεί σε όλο τους το μεγαλείο!! Δεν μιλάμε λοιπόν για αντικειμενική θέαση των πραγμάτων,αλλά για υποκειμενική οπτική αντίληψη! Και αυτό βάζει μέσα και τα οπτικά σφάλματα των φακών,που πολλές φορές,επειδή θα θέλαμε να μην υπήρχαν,ο εγκέφαλός μας τα υποβαθμίζει!! Αυτή η διεργασία που λέω μπορεί να αλλάξει με την εξάσκηση της "ζωντανής" παρατήρησης. Είναι στην διάθεση του καθενός μας να το καταλάβει,αλλά θα πρέπει να ενδιαφερθεί,να προχωρήσει σε βάθος αυτή την έρευνα για να μην μένει μόνο σε εντυπώσεις. Ελπίζω φίλε Fotoalexandros,να σου εξίταρα αρκετά την περιέργεια να το διερευνήσεις! Υπάρχει κάποιος δρόμος που πρέπει να διανυθεί για να περάσει κάποιος από την θέαση στην οπτική αντίληψη,και μάλιστα στην "ζωντανή" διαδικασία. Φιλικά-Κώστας -
Ευρυγώνιοι 15mm & 40mm Κινέζικοι plossel.
fotodektis απάντησε στην συζήτηση του/της Fotoalexandros σε Προσοφθάλμιοι φακοί
Σε αυτό που λες διαφωνώ...και έχω εξηγήσει πιο πάνω το γιατί!Μιλάω για ικανότητα αντίληψης της εικόνας μέσω της απευθείας παρατήρησης,που διαφέρει σε σχέση με την θέαση της φωτογραφίας! Είναι κρίσιμο αυτό να το καταλάβεις,αλλά θα σου πάρει χρόνο!! Και βέβαια χρειάζεται και η δική σου διάθεση,για να κάνεις τα απαραίτητα "πειράματα"! Αν έχεις την διάθεση να ασχοληθείς μπορώ να σου πω,τις διαφορές στην οπτική αντίληψη,αλλά θα χρειαστεί χρόνος και μέθοδος για να γίνουν αντιληπτά όλα αυτά. Θα εκπλαγείς με τα αποτελέσματα! Το ξαναλέω,δεν έχει να κάνει με οπτική από την μεριά της Φυσικής,αλλά με την λειτουργία της αντίληψης που είναι εγκεφαλική διεργασία και διαφέρει όταν κοιτάμε "ζωντανά" μια εικόνα,σε σχέση με το να την κοιτάμε αποτυπωμένη σε μια φωτογραφία! Φιλικά-Κώστας -
Ευρυγώνιοι 15mm & 40mm Κινέζικοι plossel.
fotodektis απάντησε στην συζήτηση του/της Fotoalexandros σε Προσοφθάλμιοι φακοί
Με όλα αυτά που λέω φίλε Fotoalexandros,μια και έχεις και την εμπειρία της φωτογραφίας,προσπαθώ να σε παρακινήσω να γίνεις αξιολογητής των οπτικών,με γνώση,εξάσκηση και εμπειρία,γιατί στο θέμα των αστρονομικών φακών,δυστυχώς δεν υπάρχουν μετρήσεις για την οπτική απόδοση και διαγράμματα που θα την αποτυπώνουν αντικειμενικά,και γι'αυτό περιοριζόμαστε σε παρατηρησιακές εκτιμήσεις...Εδώ όμως μπαίνει έντονα το υποκειμενικό στοιχείο,που για να περιοριστεί θέλει πολλή δουλειά! Έχω διαβάσει ανοησίες σε διεθνή reviews και από αστρονόμους με "εμπειρία" 50χρόνων!!! Είναι λεπτό το ζήτημα της απόκτησης αληθινής παρατηρησιακής εμπειρίας,και για να γίνει αυτό πρέπει να κάνει κανείς πολλή δουλειά,που ξεφεύγει από την νοοτροπία του μέσου χομπίστα που κάνει θέαση ουσιαστικά και όχι παρατήρηση,για να περνά ευχάριστα η ώρα του! Ελπίζω κάποιοι από τους νεοεισερχόμενους στο χώρο,να γίνετε πιο ουσιαστικοί παρατηρητές,ώστε να γίνετε και σωστοί αξιολογητές και των οπτικών. Ξανατονίζω ότι έχει τεράστια σημασία το τί α ν τ ι λ α μ β α ν ό μ α σ τ ε όταν παρατηρούμε "ζωντανά" σε σχέση με αυτό που κοιτάμε! Επίσης έχει μεγάλη διαφορά αυτό που αντιλαμβανόμαστε παρατηρώντας "ζωντανά" με τα μάτια μας,από αυτό που παρατηρούμε σε μια φωτογραφία του ίδιου αντικειμένου!Η διαφορά αυτή μειώνεται με την κατάλληλη εξάσκηση! Φιλικά-Κώστας -
Ευρυγώνιοι 15mm & 40mm Κινέζικοι plossel.
fotodektis απάντησε στην συζήτηση του/της Fotoalexandros σε Προσοφθάλμιοι φακοί
Επειδή δεν έγινε κατανοητό,τονίζω ότι άλλο πράγμα είναι η αξιολόγηση ενός οπτικού μέσω "ζωντανής" παρατήρησης και άλλο πράγμα η αξιολόγηση μέσω της αποτύπωσης της εικόνας που δίνει το ίδιο οπτικό στην φωτογραφία! Οι νόμοι που διέπουν την οπτική συμπεριφορά των φακών είναι οι ίδιοι,αλλά το τί αντιλαμβανόμαστε εμείς ως παρατηρητές από την οπτική συμπεριφορά του οπτικού,μπορεί να είναι πολύ διαφορετικό από αυτό που θα δούμε αποτυπωμένο σε μια φωτογραφία!!! Εδώ είναι το κρίσιμο σημείο που δεν αντιλαμβάνονται οι άπειροι παρατηρητές! Δεν μιλάμε για ικανότητα εντοπισμού στόχων,αλλά για ικανότητα αντίληψης του παρατηρούμενου ειδώλου!Με όλες του τις λεπτομέρειες! Εδώ υπάρχει η διαφορά που αποκτάται με την εξάσκηση και την εμπειρία! Άλλο βλέπω και άλλο π α ρ ατ η ρ ώ! Αλλιώς βλέπω σαν φωτογράφος,αλλιώς παρατηρώ σαν άπειρος θεατής του ουρανού,αλλιώς παρατηρώ σαν προσεκτικός και έμπειρος παρατηρητής! Και εκεί υπάρχει το θέμα του υποκειμενισμού και των λαθών στις αξιολογήσεις οπτικών! Φιλικά-Κώστας -
Ευρυγώνιοι 15mm & 40mm Κινέζικοι plossel.
fotodektis απάντησε στην συζήτηση του/της Fotoalexandros σε Προσοφθάλμιοι φακοί
Η οπτική αντίληψη μέσω της παρατήρησης,είναι μια πολύ ιδιαίτερη και ενδιαφέρουσα κατάσταση! Ο εγκέφαλος μέσω του οποίου βλέπουμε ουσιαστικά (τα μάτια και τα οπτικά νεύρα μεταφέρουν απλώς οπτικά σήματα,αλλά η επεξεργασία τους γίνεται ουσιαστικά στον εγκέφαλο), παίζει πολλά παιχνίδια... Χρειάζεται εξάσκηση και πειθάρχιση ώστε να μην "βλέπει" κανείς απλώς ,αλλά να παρατηρεί...και αυτό αφορά τόσο το αντικείμενο της παρατήρησης,όσο και την αξιολόγηση του οπτικού μέσου που γίνεται η παρατήρηση. Όταν κάνουμε αξιολόγηση ενός οπτικού,είτε είναι τηλεσκόπιο είτε φακός,χρειάζεται επανάληψη πολλές φορές των παρατηρήσεων και σε διαφορετικούς στόχους για πολλή ώρα,και νέες επαναλήψεις σε βάθος χρόνου.Εννοείται οι παρατηρήσεις θα πρέπει να γίνονται ενώ καθόμαστε,ποτέ όρθιοι!Για να αναγκάσουμε τον εγκέφαλο να ασχοληθεί αποκλειστικά και προσεκτικά με το αντικείμενο της παρατήρησης και την αξιολόγηση του ειδώλου! Επίσης χρειάζεται να χαλιναγωγηθεί ο συναισθηματικός παράγοντας που επηρεάζει αποφασιστικά την αξιολόγηση... Αν μας αρέσει η αγορά του φακού,επειδή είμαστε χαρούμενοι με το θέμα της αγοράς,και αφήσουμε τις εντυπώσεις και τα συναισθήματα να μας παρασύρουν,τότε δεν θα κάνουμε σωστές αξιολογήσεις!Οι προκαταλήψεις επίσης επηρεάζουν...το τί ακούσαμε,το τί νομίζουμε κλπ. Γι'αυτό επιμένω στην μέθοδο,στην πειθάρχιση,στην επανάληψη,στην γνώση και στην εμπειρία! Φιλικά-Κώστας -
Ευρυγώνιοι 15mm & 40mm Κινέζικοι plossel.
fotodektis απάντησε στην συζήτηση του/της Fotoalexandros σε Προσοφθάλμιοι φακοί
Επειδή είμαι και εγώ σοβαρός ερασιτέχνης φωτογράφος πολλά χρόνια (34...) αλλά έχω και εμπειρία 8 χρόνια στην αστρονομία και στις αξιολογήσεις φακών,σου λέω υπεύθυνα ότι δεν υπάρχει καμία σχέση στην οπτική α ν τ ί λ η ψ η της αστρονομικής παρατήρησης μέσω φακών,με αυτή της κλασικής φωτογράφισης του κόσμου που μας περιβάλλει!!! Αυτό θα το διαπιστώσεις με την εμπειρία της συστηματικής και προσεκτικής παρατήρησης!! Δεν αρκεί η εμπειρία του φωτογράφου για να γίνει αξιολόγηση οπτικών σε αστρονομική παρατήρηση! Αυτά τα λέω από την εμπειρία μου!Μην βιάζεστε οι νέοι να βγάζετε συμπεράσματα για αποδόσεις φακών!Θα δείτε με την εμπειρία αργότερα πόσο θα αλλάξουν οι εκτιμήσεις και αξιολογήσεις που κάνατε στο παρελθόν! Φιλικά-Κώστας -
Ευρυγώνιοι 15mm & 40mm Κινέζικοι plossel.
fotodektis απάντησε στην συζήτηση του/της Fotoalexandros σε Προσοφθάλμιοι φακοί
Ο 40mm φακός σου δίνει με το 130/650 τηλεσκόπιό σου κόρη εξόδου (exit pupil) 8mm!!Υπερβολικά μεγάλη....πρέπει το exit pupil να είναι κάτω από 7mm!!!Διάμετρο κόρης 8mm έχουν οι πολύ νέοι,κάτω των 25 χρονών... Αλλιώς ένα μέρος του φωτός που μπαίνει στο μάτι σου,μένει έξω από την κόρη του ματιού (που μειώνεται η διάμετρός της με την ηλικία)...και φυσικά δεν το βλέπεις! Είναι λοιπόν μια λάθος αγορά ο 40mm φακός! Όπως έχουμε πει πολλές φορές,υπάρχει ένα πρόγραμμα που σου δίνει όλες τις απαραίτητες πληροφορίες: www.astronomy.tools Δεν μας είπες το φαινόμενο αναγραφόμενο πεδίο A.F.O.V που έχουν οι φακοί.Οι plossl φακοί έχουν λίγα στοιχεία και τυπικό πεδίο περίπου 50-55ο,για να έχουν καλή απόδοση!Αλλιώς χάνουν σε οξύτητα στα άκρα!Οι plossl άνω των 30mm συνήθως έχουν ακόμα μικρότερο πεδίο,κάτω από 50ο! Γι'αυτό υπάρχουν και οι ευρυγώνιοι φακοί που έχουν περισσότερα στοιχεία,για να διορθώνεται ανάλογα και το πεδίο μέχρι τα άκρα,αλλά έτσι αυξάνεται και το κόστος! Φυσικά η έλλειψη επαρκών επιστρώσεων σε ένα φακό,έχει σημαντική επίδραση στο κοντράστ του,και σε φωτεινούς στόχους θα βλέπεις και αντανακλάσεις!Χρειάζεται όμως εμπειρία,γνώση και πολλή εξάσκηση για να δεις την πραγματική απόδοση ενός φακού! Θα πρέπει να επαναλάβεις τις παρατηρήσεις πολλές φορές σε πολλούς και διάφορους στόχους,και να έχεις και κάποιους κ α λ ο ύ ς φακούς μαζί σου για να κάνεις σύγκριση και να δεις τις διαφορές! Αλλιώς μιλάμε μόνο για εντυπώσεις! Οι καλοί φακοί έχουν και κάποιο κόστος...ποιότητα γυαλιού,σχεδίαση,επιστρώσεις! Τον τελευταίο καιρό βλέπω συνεχώς αναφορές για πολύ καλές επιδόσεις πάφθηνων φακών,ακόμα και zoom,αλλά από άπειρους παρατηρητές,και προβληματίζομαι... Είναι σημαντικό να δίνονται ουσιαστικές πληροφορίες για τις αποδόσεις φακών,αλλά χρειάζεται και η απαραίτητη μέθοδος και εμπειρία για να γίνεται σωστή αξιολόγηση. Επειδή λοιπόν η γνώση και η εμπειρία αποκτάται με τον χρόνο,θα ήταν χρήσιμο να επαναληφθούν οι αξιολογήσεις πολλές φορές,σε βάθος χρόνου!Το οπτικό μας σύστημα και ιδιαίτερα ο εγκέφαλος,χρειάζεται εξάσκηση για να "βλέπει" και να αξιολογεί σωστά,αλλιώς μένουμε μόνο σε επιφανειακές εντυπώσεις που ανατρέπονται συχνά! Φιλικά-Κώστας -
-
Έρημος Ατακάμα - Το Μέγα Νέφος του Μαγγελάνου
Ο fotodektis σχολίασε σε Bi2L για αστροφωτογραφία Πορτρέτα του ουρανού
-
The Great Latin American Total Solar Eclipse
Ο fotodektis σχολίασε σε Bi2L για αστροφωτογραφία Εκλείψεις Ηλίου
-
Rastros Estelares Arriba El Salar De Uyuni, Bolivia
Ο fotodektis σχολίασε σε Bi2L για αστροφωτογραφία Πορτρέτα του ουρανού
-
Solar Corona Tse 2 July 2019 - La Higuera, Chile
Ο fotodektis σχολίασε σε Φαρμακόπουλος Αντώνης για αστροφωτογραφία Εκλείψεις Ηλίου
-
Solar Corona Tse 2 July 2019 - La Higuera, Chile
Ο fotodektis σχολίασε σε Φαρμακόπουλος Αντώνης για αστροφωτογραφία Εκλείψεις Ηλίου
-
Vixen SLV ή Explore Scientific?
fotodektis απάντησε στην συζήτηση του/της vvars σε Προσοφθάλμιοι φακοί
Καλορίζικο και καλές παρατηρήσεις!! Αν θέλεις δώσε μας και κάποιες πληροφορίες για το πώς συμπεριφέρεται στα άκρα του πεδίου:αν υπάρχει χρωματικό σφάλμα(βλέπεις χρώματα του ουρανίου τόξου?),και θόλωμα της εικόνας,και από πιο σημείο του οπτικού πεδίου (σε ποσοστό) αρχίζει? Οι ES έχουν γενικά καλή ποιότητα και καλό value for money! Καλό θα ήταν να μαζευτούν αρκετές πληροφορίες,ώστε για διάφορους φακούς να έχουμε μια όσο γίνεται πληρέστερη εικόνα! Καλές παρατηρήσεις σε καθαρούς ουρανούς!! Κώστας -
star atlas με deep sky αντικειμενα(pocket)
fotodektis απάντησε στην συζήτηση του/της κωνσταντινος21 σε Αστρονομικές Εκδόσεις
Στο Stellarium μπορείς να επιλέξεις αντικείμενα μέχρι mag=+17.95 !! Φιλικά-Κώστας -
star atlas με deep sky αντικειμενα(pocket)
fotodektis απάντησε στην συζήτηση του/της κωνσταντινος21 σε Αστρονομικές Εκδόσεις
Μπορείς να το δέσεις με ιμάντες (βάζοντάς το σε θήκη) στο σωλήνα του τηλεσκοπίου,κοντά στον ερευνητή!Αυτό θα σου λύσει τα χέρια!Είναι πολύ πρακτικό! Ή να το τοποθετήσεις πάνω σου,γύρω από την μέση σου! Υπάρχουν ειδικές θήκες που το προφυλάσσουν από την υγρασία,φτάνει να μην υπερθερμαίνεται όταν δουλεύει,και μέσα σε τέτοια θήκη ή και απλή,το προσαρμόζεις είτε στο τηλεσκόπιο είτε πάνω σου! Φιλικά-Κώστας -
Το Χέρι της Ερήμου με το Λέιζερ του Vlt
Ο fotodektis σχολίασε σε Bi2L για αστροφωτογραφία Πορτρέτα του ουρανού
-
Το Χέρι της Ερήμου με το Λέιζερ του Vlt
Ο fotodektis σχολίασε σε Bi2L για αστροφωτογραφία Πορτρέτα του ουρανού
-
-
Απο τα καλύτερα zoom 8.4 to 21mm
fotodektis απάντησε στην συζήτηση του/της ΣΕΙΡΙΟΣ1978 σε Προσοφθάλμιοι φακοί
Τα σημαντικότερα χαρακτηριστικά που κρίνουν την ποιότητα ενός φακού,μπορούν να παρατηρηθούν προσεκτικά,να μετρηθούν και από εμάς και να γίνει μια αξιόπιστη αξιολόγηση! Θα συμφωνήσω πάντως ότι ένα προσοφθάλμιο για να είναι καλό,δεν είναι απαραίτητο να είναι και ιδιαίτερα ακριβό! Σε φακούς μεγάλου πεδίου,υπάρχουν αισθητές διαφορές στο πόσο διορθωμένο και απαλλαγμένο από οπτικά σφάλματα είναι το οπτικό πεδίο μέχρι τα άκρα! Και βέβαια σημαντικό ρόλο παίζει και η συνεργασία τηλεσκοπίου και προσοφθάλμιου! Οι zoom φακοί επειδή έχουν πολλά και μεταβλητά στοιχεία,είναι δύσκολοι φακοί στην σχεδίασή τους,προκειμένου να αντιμετωπιστούν ένα σωρό οπτικά σφάλματα που ανακύπτουν! Συνεπώς ένας φθηνός zoom που έχει και πραγματικά καλή οπτική απόδοση,είναι μια πρόκληση! Θα ήταν χρήσιμο για όλους μας να δίδονται σαφείς πληροφορίες για την οπτική απόδοση διαφόρων φακών,που μπορούν να μετρηθούν με μέθοδο και γνώση του θέματος,ώστε να βρίσκεται το καλύτερο value for money,και να γίνονται σωστές αγορές! Ευχαριστούμε πάντως για την πληροφόρηση,σχετικά με τον συγκεκριμένο zoom φακό που αναφέρεις στο θέμα που άνοιξες! Φιλικά-Κώστας -
Όπως σου είπε και ο Παναγιώτης,1)εξέτασε πόσο σταθερό και καλά σφιγμένο (με την κεντρική βίδα) είναι το δευτερεύον κάτοπτρο.Προσοχή βέβαια να μην το ακουμπήσεις με τα δάχτυλα! 2)Εξέτασε τον εστιαστή σου,αν έχει κατά την κίνησή του κενά,αναπηδήσεις,και γενικά αν υπάρχει θέμα σταθερότητάς του. 3)Εξέτασε το σύστημα σύμπτυξης-ανάπτυξής του σωλήνα,αν έχει κάποια αστάθεια,κενά,τζόγο.. 4)Εξέτασε την βάση ανάλογα μήπως δεν είναι αρκετά σταθερή,αν κάτι θέλει σφίξιμο και μετακινείται ο σωλήνας ανεπαίσθητα. Προσωπικά δεν έχω παρατηρήσει το φαινόμενο που αναφέρεις. Φιλικά-Κώστας