Jump to content

fotodektis

Μέλη
  • Αναρτήσεις

    3113
  • Εντάχθηκε

  • Τελευταία επίσκεψη

  • Ημέρες που κέρδισε

    39

Όλα αναρτήθηκαν από fotodektis

  1. Τί ακριβώς σε ανησυχεί; Έχω γράψει για την μεταφορά.Ακόμα και αν δεν μπορεί να μπει ο σωλήνας στο πίσω κάθισμα,μπορεί να μπει στο πόρτ-μπαγκάζ του αυτοκινήτου μόνο μέσα στην αρχική του κούτα με τα φελιζόλ κλπ. Αν προστατευθεί απο τους κραδασμούς,δεν υπάρχει πρόβλημα.
  2. Ναι το SW 102/500 το ανέφερα σαν συμπληρωματικό (αλλά και για κύρια χρήση) ευρέως πεδίου. Η ισημερινή EQ-2 που συνοδεύει κάποια 102/500 δεν είναι τόσο αξιόπιστη,όμως αντίθετα η ΑΖ-3 που επίσης συνοδεύει το τηλεσκόπιο είναι εξαιρετικά στιβαρή και αξιόπιστη!Το μόνο σημείο που μπορεί να δυσκολέψει λίγο, είναι η ρύθμιση καθ' ύψος με κλειδί της κεντρικής βίδας σε κάποιες γωνίες.Αυτό μπορεί να λυθεί με κατάλληλη προσθήκη μοχλού που θα δέχεται αντίβαρα μπροστά. Έχω το 102/500+ΑΖ-3 και είμαι πολύ ευχαριστημένος. Πιο εύχρηστη αλλά και πιο ακριβή είναι μια ΑΖ τύπου Vixen Porta II.
  3. Όπως είπε και ο Πρόδρομος παραπάνω,ένα επιπλέον τηλεσκόπιο ευρέως οπτικού πεδίου με μικρή εστιακή απόσταση κάτω απο 500mm,όπως το SW 102/500 (που δέχεται και προσοφθάλμια 2") σε ΑΖ στήριξη,θα φανεί πολύ χρήσιμο! Για έλεγχο της ποιότητας του ουρανού (seeing) πριν βγεί το κύριο τηλεσκόπιο,για χειροκίνητη αναζήτηση και εύρεση στόχων και θέαση μεγάλων αστρικών πεδίων,που έχουν εξαιρετική ομορφιά! Σε νύχτες κακού seeing όπου οι μεγεθύνσεις περιορίζονται σε μικρές έως ελάχιστες,ένα τέτοιο μικρό τηλεσκόπιο θα φανεί πιο λειτουργικό. Και δεν θα χρειαστεί η αγορά μεγάλων αστρονομικών κιαλιών.
  4. Το τηλεσκόπιο που θα παραλάβεις παρέχει σαν bonus το δωρεάν κατέβασμα του αστρονομικού προγράμματος Starry Night.Δεν ξέρω αν είναι στην πλήρη μορφή του (Pro Plus),η οποία είναι πολύ ακριβή (~$260),ή κάποια απλούστερη και φθηνότερη. Σε περίπτωση που θελήσεις δημιουργικά να παρακάμψεις το go-to: => Πολύ χρήσιμη είναι η χρήση αστρονομικών προγραμμάτων για εκμάθηση του ουρανού,αναζήτηση και εύρεση στόχων,καθώς και κατάστρωση πλάνων παρατήρησης,πριν βγούμε στον πραγματικό ουρανό. Βολεύει πολύ η χρήση τους από την ζεστασιά και την άνεση του σπιτιού. Πολύ καλά αστρονομικά προγράμματα: Α) Σε περιβάλλον windows,Linux στην πλήρη μορφή τους,δωρεάν (και με ελληνικό μενού): => Stellarium (το πιο εύχρηστο και με φωτορεαλιστική απεικόνιση) => Hallo Nothern Sky (HNSky) => Cartes du Ciel. Τα δύο τελευταία έχουν ακριβέστατους αστρικούς χάρτες,περισσότερες δυνατότητες (ειδικά το Cartes du Ciel) και ακριβείς θέσεις των "δύσκολων" στην εύρεση μετακινούμενων αντικειμένων σε σχέση με τα άστρα του υποβάθρου (πχ.κομήτες,αστεροειδείς,νάνοι πλανήτες). Β) Σε android: => SkySafari 8 Pro (πλεονεκτεί έναντι της προγενέστερης έκδοσης 7 Pro κυρίως στην αστροφωτογραφία,όχι στην παρατήρηση). => SkySafari 7 Pro (προϋποθέτει λειτουργικό android 10 και μεταγενέστερες εκδόσεις) => SkySafari 6 Pro. Τα παραπάνω είναι τα καλύτερα σε android και με φωτορεαλιστική απεικόνιση. Επίσης υπάρχουν τα υποδεέστερα μεν,αλλά καλύτερα από τα πολλά φτωχά προγράμματα που κυκλοφορούν: => Mobile Observatory Pro (MO Pro) SkySafari (πιο απλές εκδόσεις) Stellarium κλπ. => Κυκλοφορούν και πολύ καλοί αστρικοί χάρτες σε μορφή pdf δωρεάν.
  5. Καλώς ήλθες φίλε μας στο astrovox και την ερασιτεχνική παρατηρησιακή αστρονομία! 🙂 Καλορίζικο το πρώτο σου τηλεσκόπιο,εύχομαι να γίνει η αρχή για μια πολύ ευχάριστη και δημιουργική εμπειρία εξερεύνησης και παρατήρησης του έναστρου ουρανού! Εκτός από την οπτική ποιότητα το τηλεσκόπιο σου παρέχει την πολύ χρήσιμη αυτόματη οδήγηση και παρακολούθηση του στόχου (auto-tracking).Αυτή θα κάνει την παρατήρηση πιο εύκολη,άνετη και αποδοτική. Η αυτόματη όμως εύρεση των στόχων (go-to),όσο και αν ακούγεται θελκτική και προσόν γιατί συντομεύει πολύ την ανεύρεση των στόχων,έχει μειονεκτήματα για έναν παρατηρητή που θέλει να μάθει καλά τον ουρανό και να πάρει την μέγιστη χαρά απο την παρατήρηση.... Ο "χειροκίνητος"-προσωπικός τρόπος αναζήτησης και εύρεσης στόχων με χρήση αστρονομικών χαρτών (ηλεκτρονικών πλέον σε προγράμματα ή pdf),βοηθάει στην καλύτερη εκμάθηση του ουρανού.Ο ουρανός έτσι γίνεται περισσότερο οικείος,ενώ οξύνεται πολύ περισσότερο η παρατηρητικότητα,η κρίση,η μνήμη! Πάνω απο όλα όμως αυξάνει κατακόρυφα η ευχαρίστηση της προσωπικής εύρεσης του στόχου,μετά απο τον σχετικό κόπο της δημιουργικής αναζήτησης,μια ευχαρίστηση που διαρκεί πολύ και ως ανταμοιβή! Ειδικά τα αμυδρά αντικείμενα βαθέως διαστήματος,κομήτες κλπ.που θα φαίνονται συχνά σαν γκρίζα "συννεφάκια" αποκτούν άλλη αξία και διάσταση,όταν τα βρίσκεις μόνος σου και όχι το ρομποτικό σύστημα. Οπότε αν θέλεις μεγαλύτερη ευχαρίστηση απο την παρατήρηση,που θα είναι πιο έντονη και θα διαρκεί μεγαλύτερο χρονικό διάστημα,καλύτερα είναι να μάθεις τον ουρανό μόνος σου και να βρίσκεις μόνος σου τα αντικείμενα! Μην ενδώσεις στην ευκολία του go-to και θα ανταμειφθείς πλουσιοπάροχα! Φιλικά-Κώστας 🙂
  6. Φίλε μ1κυ τα συμπτυσσόμενα (flex tube) έχουν μοναδικό πλεονέκτημα την μείωση του μήκους του σωλήνα.Αυτό είναι ιδιαίτερα χρήσιμο σε σωλήνες με εστιακή απόσταση πάνω απο 1200mm. Σε μικρότερες εστιακές δεν είναι τόσο σημαντικό,εκτός αν υπάρχουν σοβαρά και αντικειμενικά προβλήματα στο χώρο μεταφοράς του αυτοκινήτου ή και αποθήκευσης στο σπίτι. Τα μειονεκτήματα των σωλήνων αυτών είναι οτι είναι πιο ανοιχτοί σε σχέση με τους ενιαίους σωλήνες (μιλάμε πάντα για νευτώνια τηλεσκόπια). => Το πιο σημαντικό μειονέκτημα είναι η γρήγορη εισροή σκόνης στα κάτοπτρα! Μαζί με την περίσσεια υγρασία που θα εισρεύσει επίσης θα κάνει μια "κρούστα" που θα κολλήσει στα κάτοπτρα μειώνοντας γρήγορα την οπτική απόδοση του τηλεσκοπίου. => Το δεύτερο σημαντικό μειονέκτημα είναι η είσοδος παρείσακτου επιπλέοντος φωτός απο τα πλάγια,μειώνοντας το κοντράστ και την φωτεινότητα των ειδώλων... => Άρα είναι επιβεβλημένη η άμεση κάλυψη του κενού με φωτοχιτώνιο,που μπορεί να είναι και ιδιοκατασκευή με αρκετά μικρότερο κόστος απο το έτοιμο. => Τα τηλεσκόπια που έχουν το σύστημα truss tube,λόγω των ατσάλινων σωλήνων τείνουν να γίνονται εμπροσθοβαρή,δηλαδή να γέρνουν προς τα εμπρός,ειδικά σε μεγάλες διαμέτρους άνω τω 10".Το πρόβλημα χειροτερεύει όταν τοποθετούνται σχετικά βαριά προσοφθάλμια.Αυτό διορθώνεται με την τοποθέτηση αντίβαρων (π.χ μαγνητών) στο πίσω μέρος του σωλήνα. => Σε μικρές διαμέτρους 5"-6" τα truss tube-ανάλογα και με την παρτίδα-μπορεί να παρουσιάσουν προβλήματα αξιοπιστίας και σωστής λειτουργίας και ακρίβειας της κίνησης του συμπτυσσόμενου μπροστινού μέρους,μετά απο κάποιο χρονικό διάστημα χρήστης,ιδιαίτερα αν δεν είναι πολύ προσεκτική η ανάπτυξη και σύμπτυξη του σωλήνα. => Και φυσικά κατά κανόνα με αυτές τις μετατοπίσεις χαλάει η ευθυγράμμιση των κατόπτρων,οπότε χρειάζεται σχεδόν πάντα ευθυγράμμιση πριν την παρατήρηση.
  7. Υπέροχη ανάλυση με εντυπωσιακές λεπτομέρειες!!! Συγχαρητήρια για μια ακόμη φορά Αλέξανδρε!!!
  8. Δηλαδή είδες κανονική εικόνα της Σελήνης καθαρή; Επίγεια παρατήρηση έκανες;Δοκίμασες να δεις πώς φαίνεται;Ανεστραμμένη εικόνα θα δεις,αλλά τουλάχιστον βλέπεις καθαρά;
  9. Αν έχεις πάρει το βραχύσωμο 150/750 δεν χρειάζεται σωλήνα προέκτασης για την εστίαση: https://skyandweather.gr/product/bresser-n-150750-dobson-messier-6/ Το 150/1200 όμως χρειάζεται και περιέχει αποστάτη 25mm: https://skyandweather.gr/product/bresser-n-1501200-dobson-messier-6/ Υποθέτω οτι έχεις πάρει το πρώτο,σωστά;
  10. Θα βοηθήσει πολύ στην εκμάθηση του νυχτερινού ουρανού,στην αναζήτηση με γρήγορη σάρωση του ουρανού και πιο εύκολη εύρεση στόχων,ένα οπτικό όργανο με μεγάλο οπτικό πεδίο,όπως είναι τα κιάλια. Έχεις κιάλια;
  11. Όπως ανέφερε και ο Πρόδρομος πρέπει να ξεκινήσεις στο φως της ημέρας για να ευθυγραμμίσεις τον ερευνητή κόκκινης κουκίδας με το τηλεσκόπιο. Πιο αναλυτικά απο όσα αναφέρει το παραπάνω βίντεο για την σωστή ευθυγράμμιση του ερευνητή,είναι τα παρακάτω βήματα: 1) Επέλεξε ένα όσο πιο μακρινό επίγειο-όσο γίνεται ψηλότερα απο το έδαφος-αντικείμενο μπορείς να δεις με σαφήνεια.Θα πρέπει να βρίσκεται πάνω απο τα 500 μέτρα μακριά,αν είναι μερικά χιλιόμετρα ακόμα καλύτερα! 2) Βάζουμε στην αρχή τον προσοφθάλμιο με την μεγαλύτερη εστιακή απόσταση,άρα αυτόν που δινει την μικρότερη μεγέθυνση, ώστε να έχεις το μεγαλύτερο δυνατό οπτικό πεδίο με το τηλεσκόπιο. Στη δική σου περίπτωση βάζεις τον 25mm. Τοποθετείς σωστά και τον ερευνητή και βρίσκεις τις μικρές ροδέλες που μετακινούν την κόκκινη κουκκίδα πάνω στην οθόνη πάνω-κάτω,δεξιά-αριστερά (εννοείται τον ανάβεις και ρυθμίζεις την φωτεινότητα της κουκκίδας). 3) Προσπαθείς να δεις το μακρινό επίγειο αντικείμενο που επέλεξες μέσα απο τον φακό των 25mm.Θα πρέπει να βρίσκεται στο κέντρο του οπτικού πεδίου.Όταν το καταφέρεις "κλειδώνεις" το τηλεσκόπιο,σφίγγοντας τις ανάλογες λαβές/βίδες,προσέχοντας διαρκώς ώστε το αντικείμενο να είναι πάντα στο κέντρο του οπτικού πεδίου του φακού και να μην μετακινηθεί! 4) Με το αντικείμενο κεντραρισμένο στον προσοφθάλμιο και το τηλεσκόπιο ακίνητο,παίζεις με τις ροδέλες του ερευνητή,ώστε η κόκκινη κουκκίδα να πέσει ακριβώς πάνω στο αντικείμενο. => Αν γίνει σωστά η διαδικασία,θα πρέπει να βλέπεις το αντικείμενο στο κέντρο του οπτικού πεδίου του φακού και ταυτόχρονα το ίδιο αντικείμενο στο κέντρο της οθόνης του ερευνητή,με την κόκκινη κουκκίδα πάνω του. 5) Βγάζεις τον 25mm και βάζεις τον μικρότερης εστιακής που έχεις-εδώ τον 9mm-ώστε να έχεις την μεγαλύτερη μεγέθυνση και άρα το μικρότερο οπτικό πεδίο. 6) Επαναλαμβάνεις τα παραπάνω βήματα.Με τον 9mm θα κάνεις ακριβέστερη ρύθμιση της ευθυγράμμισης.Και όσο μικρότερο οπτικό πεδίο έχεις με τον προσοφθάλμιο,τόσο ακριβέστερη ευθυγράμμιση θα έχεις. 7) Ο τελευταίος έλεγχος μπορεί να γίνει με τον Πολικό Αστέρα που είναι πρακτικά ακίνητος κατά τη διάρκεια της νύχτας.Είναι το φωτεινό αστέρι που βρίσκεται στην άκρη της ουράς της Μικρής Άρκτου. Έτσι όταν θέλεις να παρατηρήσεις ένα αστρονομικό αντικείμενο πρώτα το βλέπεις με το μάτι και μετά οδηγείς το τηλεσκόπιο ώστε να το δεις να πέφτει πάνω στην κόκκινη κουκκίδα.Αν έχει γίνει σωστά η ευθυγράμμιση,θα το βλέπεις μέσα απο τον προσοφθάλμιο στο κέντρο του οπτικού πεδίου του. Είναι μια εύκολη διαδικασία,αν την κάνεις 2-3 φορές μετά θα σου φανεί παιχνιδάκι. Καλή επιτυχία! 🙂
  12. Δοκίμασες να κάνεις επίγεια παρατήρηση στο φως ημέρας; Ξεκίνησε έτσι με αντικείμενα που έχουν περισσότερη φωτεινότητα και σαφήνεια απο τα αστρονομικά,παίξε με τον εστιαστή και παρατήρησε τί βλέπεις και πώς. Θα βλέπεις βέβαια τα αντικείμενα ανεστραμμένα,αλλά ο σκοπός είναι να ελέγξεις την εστίαση και την καθαρότητα των ειδώλων που φαίνονται μέσα απο τον προσοφθάλμιο.
  13. Και εδώ ένα κατατοπιστικό άρθρο: https://www.astro-baby.com/astrobaby/help/collimation-guide-newtonian-reflector/ Στην αρχή θα χρειαστεί αρκετό-ευχάριστο πιστεύω-διάβασμα με τα βασικά,μετά με την εξάσκηση όλα γίνονται εύκολα! 🙂
  14. Μιλάμε για ευθυγράμμιση του πρωτεύοντος με το δεύτερον κάτοπτρο. Αν ψάξεις και εδώ στο φόρουμ, αλλά και σε βίντεο στο YouTube θα βρεις πολλά στοιχεία σχετικά με την ευθυγράμμιση. Π.χ: εδώ :
  15. Επίσης πρέπει να είναι ευθυγραμμισμένος ο ερευνητής (που δρα σαν σκόπευτρο) με το τηλεσκόπιο,ώστε όταν σκοπεύεις ένα αντικείμενο με τον ερευνητή,να το βλέπεις μέσα απο τον προσοφθάλμιο στο κέντρο του οπτικού του πεδίου.
  16. Καλορίζικο το νέο σου τηλεσκόπιο! 🙂 Μην ανησυχείς για τα πρώτα προβλήματα που παρουσιάζονται σε όλους τους νεοεισερχόμενους, φυσιολογικά είναι και ξεπερνιούνται με τον έλεγχο του εξοπλισμού,τις σωστές ρυθμίσεις και την εξάσκηση. Λογικά το πρόβλημα που αντιμετώπισες είναι μάλλον η εστίαση του ειδώλου.Παίξε με την ροδέλα του εστιαστή μέχρι να πάρεις καθαρό είδωλο. Το πόσο καθαρό θα το δεις το είδωλο της Σελήνης-σε τόσο μικρή μεγέθυνση δεν ξεπέρασες τα όρια που θέτει η διάμετρος-έχει να κάνει και με το πόσο καθαρή και σταθερή είναι και η ατμόσφαιρα της περιοχής του ουρανού που παρατηρείς. Επίσης όσο ψηλότερα στον ουρανό είναι το αντικείμενο,τόσο πιο πιθανό είναι να το δεις καθαρό,οι παραμορφώσεις λόγω ατμοσφαιρικών διαταραχών είναι λιγότερες. Εννοείται οτι έχεις ελέγξει και την ευθυγράμμιση των κατόπτρων.Φυσιολογικά έρχονται στα καινούρια τηλεσκόπια απο το εργοστάσιο ευθυγραμμισμένα.
  17. 1) Σήμερα στην ΕΡΤ 3 στις 23:00 συνεχίζεται η ενδιαφέρουσα σειρά ντοκιμαντέρ: "Τσερνόμπιλ:ουτοπία στις φλόγες" Απόψε το 4ο επεισόδιο: "Παρακαταθήκη" 2)Στη συνέχεια στην ΕΡΤ 3 πάλι,στις 00:00-01:00 το ντοκιμαντέρ παραγωγής 2025: "Πυρηνικά στην οθόνη-The Atomic Screen" Ασχολείται με τις ταινίες απο τη δεκαετία του 1950 μέχρι σήμερα,που αποκαλύπτουν τον φόβο των πυρηνικών που στοιχειώνουν τη φαντασία μας. ⚛️🍄☢️
  18. 1) Σήμερα στην ΕΡΤ 3 στις 23:00 συνεχίζεται η ενδιαφέρουσα σειρά ντοκιμαντέρ: "Τσερνόμπιλ:ουτοπία στις φλόγες" Απόψε το 3ο επεισόδιο: "Ψέματα" 2) Στη συνέχεια πάλι στην ΕΡΤ 3,στις 00:00 θα προβληθεί σε επανάληψη ένα πολύ ενδιαφέρον ντοκιμαντέρ,παραγωγής 2022: "Ισαάκ Ασίμωφ,μια προφητεία-Isaac Asimov,a message to the future" Πρόκειται για πολύ εύστοχες παρατηρήσεις του κορυφαίου συγγραφέα επιστημονικής φαντασίας,που διατυπώθηκαν ήδη από την δεκαετία του 1970,πάνω στην τεχνητή νοημοσύνη και τα ρομπότ (και γενικά για την χρήση της εξελιγμένης τεχνολογίας). Αξίζει να το δείτε και να προβληματιστείτε!
  19. fotodektis

    WR 134 Ha+03

    Πολύ ωραία καταγραφή! Συγχαρητήρια Νίκο και καλή συνέχεια! 🙂
  20. Σήμερα στην ΕΡΤ 3 στις 23:00 συνεχίζεται η ενδιαφέρουσα σειρά ντοκιμαντέρ: "Τσερνόμπιλ:ουτοπία στις φλόγες" Απόψε το 2ο επεισόδιο: "Ατύχημα"
  21. Σήμερα και τις επόμενες ημέρες στην ΕΡΤ 3 στις 23:00,θα προβληθεί σε επανάληψη η ενδιαφέρουσα σειρά ντοκιμαντέρ παραγωγής 2023,με την συμπλήρωση 40 χρόνων απο το μεγαλύτερο πυρηνικό δυστύχημα της ιστορίας (26/04/1986): "Τσερνόμπιλ:ουτοπία στις φλόγες" Θα υπάρχει και στο ERTFLIX.
  22. fotodektis

    IC 443 The Jellyfish Nebula & Sh2-248 in Gemini

    Πολύ ωραία καταγραφή Κωνσταντίνε και με ωραία χρώματα! Βλέπουμε ωραίες αστροφωτογραφίες και χαίρεται λιγάκι η ταλαίπωρη ψυχή μας! 🙂
  23. Πράγματι αναβαθμίστηκε η αρχική σελίδα,όχι μόνο για τα χρήσιμα στοιχεία που προστέθηκαν,αλλά και αισθητικά! Εύχομαι καλή συνέχεια με νέες αναβαθμίσεις του φόρουμ! 🙂
  24. fotodektis

    Leo_Triplet_L

    Πολύ ωραία καταγραφή και με αρκετή λεπτομέρεια!! Θα είναι ενδιαφέρουσα και η έγχρωμη εκδοχή-καλή επιτυχία εύχομαι!! 🙂
×
×
  • Δημιουργία νέου...

Σημαντικές πληροφορίες

Όροι χρήσης