Jump to content

ecuador

Μέλη
  • Αναρτήσεις

    1177
  • Εντάχθηκε

  • Τελευταία επίσκεψη

  • Ημέρες που κέρδισε

    1

Όλα αναρτήθηκαν από ecuador

  1. ecuador

    Κρόνος 13/5/2018

    Μια χαρά πραγματικότητα είναι και το IR, απλά συνήθως εμείς δεν το βλέπουμε!
  2. Για αποτελέσματα με το Evostar ED80 μπορείτε να δείτε εδώ, ταιριάζει όντως πολύ καλά. ΥΓ. Ουπς, μόλις είδα ότι υπήρχε ήδη το λινκ. Πήγα να βοηθήσω αλλά δε χρειαζόταν
  3. ecuador

    Κρόνος 13/5/2018

    Ωραίος Κρόνος. Πως και δε βάζεις το IR που έχει περισσότερη λεπτομέρεια αντί για L στην έγχρωμη;
  4. Όπως τα λέει ο Παντελής, το "μάρκετινγκ" δεν έχει καμία σχέση (ούτε φυσικά το τι αισθητήρα χρησιμοποιεί). Για να υποστηρίξεις μία συσκευή σε μία εφαρμογή πρέπει η εταιρεία να σου διαθέσει ένα SDK (Software Development Kit), δεν έχεις άλλο τρόπο. Η Canon ήταν η πρώτη που το διέθεσε δωρεάν, όποιος ήθελε έκανε μια δωρεάν εγγραφή για να το κατεβάσει και έγραφε λογισμικό που να υποστηρίζει την Canon. Γι' αυτό όλα τα προγράμματα αρχικά γράφονταν για Canon. Η Nikon ακολούθησε και υποστηρίζεται πλέον από αρκετά προγράμματα (αν και το SDK της Canon εξακολουθεί να υπερέχει, συνήθως λείπουν λειτουργίες από τις Nikon). Η Olympus διέθεσε ένα SDK σε κάποια φάση για ορισμένες κάμερες επί πληρωμή (να τους πληρώσεις για το προνόμιο να τους υποστηρίξεις στο λογισμικό σου), αλλά το κατήργησε. Κοινώς ο κατασκευαστής φταίει που δεν τον ενδιαφέρει να κάνει τον κόπο (ένα σωστό SDK δεν είναι απλή υπόθεση, έχει αρκετό κόστος για τον κατασκευαστή) για να πιάσει τους χομπίστες που θέλουν εξειδικευμένο λογισμικό - πάει μόνο για τους απλούς χρήστες που είναι πολλοί και "εύκολοι". Πολύ απλά η Olympus η ίδια δε σε αφήνει να την υποστηρίξεις σε εφαρμογή (και σε κάποια φάση σε άφηνε αν την πλήρωνες). Αρκετά κακή τακτική κατά τη γνώμη μου μακροπρόθεσμα.
  5. Η σελήνη δε μπορεί να μας κάνει μόνιμη ζημιά. Πρώτα απ'όλα έχει σχετικά χαμηλή επιφανειακή φωτεινότητα, αφού αυτή εξαρτάται μόνο από το exit pupil, όσο μεγάλο τηλεσκόπιο και να έχουμε. Ένας απλός τρόπος να το διαπιστώσουμε στην πράξη είναι να παρατηρήσουμε τη σελήνη τη μέρα με τηλεσκόπιο (μάλιστα ο φωτεινός ουρανός προσθέτει φωτεινότητα) - ενοχλεί; Καθόλου. Ο άλλος τρόπος για να το καταλάβεις είναι ότι ουσιαστικά βλέπεις τον ήλιο να ανακλάται σε γκρι πέτρωμα. Το πρόβλημα είναι ότι τη νύχτα η κόρη μας διαστέλλεται και μπορεί παρότι ακίνδυνο να φτάσει να μας ενοχλεί το ίδιο φως, οπότε η λύση αν δεν έχουμε φίλτρο είναι να κοιτάξουμε μια πηγή λευκού φωτός (κάτι μαζεμένο, όχι κανέναν προβολέα έτσι; ) ή να φορέσουμε γυαλιά ηλίου (κάποιες φορές είναι και καλύτερα από φίλτρο σελήνης).
  6. Κατά φωνή...
  7. Κατά τη γνώμη μου το evostar 80ED ή περιμένεις να βρεις το σωλήνα μόνο σε αγγελία δεύτερο χέρι, ή παίρνεις όλο το πακέτο και αν κάτι δε θέλεις το πουλάς - τα λεφτά που γλιτώνεις δε συγκρίνονται με αυτά που χάνεις (με βασικότερο τη θήκη). Πέρα από αυτό, για οικονομία το συνδυάζεις και με το μειωτή Altair Lightwave 0.8x (με το επιπλέον πλεονέκτημα ότι γίνεται f/6). Προσωπικά στο evostar δε με ενοχλεί το χρωματικό σφάλμα - όταν το άλλαξα ήταν κυρίως για το μήκος (φορητότητα) και για τον εστιαστή (που ακόμη και με ρύθμιση όταν σημάδευες στο ζενίθ με βαρύ εξοπλισμό, η μία κατεύθυνση ψιλογλίστραγε στην εστίαση). Αν ήθελες μόνο deep space φωτογράφηση και όχι παρατήρηση ή πλανήτες, σε σχέση με καινούργιο 80ED κι εγώ θα συμφωνούσα με τον Παντελή για κάτι σαν το TSAPO65Q που θα έχει καλύτερη απόδοση με λιγότερα χρήματα, αλλά αν θες γενική χρήση ίσως να σου ταιριάζει 80άρι...
  8. wall of text! Κοίτα, δεν ξέρεις το ένα, δεν ξέρεις το άλλο, αλλά πετάγεσαι άταν κάποιος πει κάτι και δεν παραδέχεσαι άμεσα κάποιο σφάλμα. Μετά λες ότι "το ψάχνεις", αλλά αγνοείς ακόμα και τους βασικούς όρους των ιστοσελίδων στις οποίες αναφέρεσαι. Πήγαινε πίσω στο πρώτο μήνυμα που έγραψα με το οποίο παρεξηγήθηκες, εκεί λοιπόν είπα: Γιατί λοιπόν να παρεξηγηθείς; Ήταν αυτό που έλεγα, μπορεί να μην έχεις ίδιον όφελος, αλλά να μπερδεύεις την Κίνα (Χονγκ Κόνγκ για την ακρίβεια εδώ) με την Ευρωπαϊκή Ένωση (όσον αφορά τα καταστήματα προφανώς, δε σε λέω αγεωγράφητο). Αλλά πίσω στο θέμα μας, ναι μεν το Κινέζικο κατάστημα έχει μόνο 30 μέρες εγγύηση, αλλά απ' ότι βλέπω από τους όρους της Apple που έχουν αλλάξει σε σχέση με παλαιότερα, μάλλον σε καλύπτει η Apple από όπου και να έχεις πάρει το iPad (παλαιότερα είχε εξαίρεση για iPhone και iPad άλλης περιοχής). Δεν ξέρω κανέναν που να έχει πάρει Apple από Κινέζικο κατάστημα για να το πω με σιγουριά πάντως...
  9. Εεε. για κάτσε μια στιγμή ρε φίλε. Εδώ ξεκίνησες ολόκληρο θέμα επειδή τόλμησα και πρότεινα το πιο γνωστό και αξιόπιστο κατάστημα της Ευρώπης για αστρονομικά, και εσύ τώρα προτείνεις να αγοράσουμε από ευρωπαϊκή αποθήκη Κινέζικου καταστήματος που δεν ακολουθεί καν την Ευρωπαϊκή νομοθεσία (φαντάζομαι διάβασες τους όρους που λέει καθαρά ότι λειτουργεί με νομοθεσία Hong Kong - αν και οι μόλις 30 μέρες εγγύηση νομίζω το κάνουν σαφές!). Και δε λέω, έχω αγοράσει από κινέζικα καταστήματα γνωρίζοντας το ρίσκο, οπότε δεν έχω πρόβλημα με αυτό, αλλά η υποκρισία νομίζω χτύπησε στο 10. Θα αρχίσεις βέβαια να διαρρηγνύεις τα ιμάτιά σου πάλι που σε παρεξήγησα, αλλά τί να σου κάνω, παρεξηγώ εύκολα φαίνεται. Για τα tablet τώρα, σε εξωτερικό χώρο με υγρασία έχω χρησιμοποιήσει και το iPad και Windows tablet (με Atom), η βασική διαφορά για εμένα ήταν ότι το iPad ήταν πολύ ακριβότερο και δε μπορούσε να συνδεθεί η κάμερα πάνω του, ενώ στο φτηνό windows μπορούσε Αν χρειαζόταν να το πληρώσω εγώ, δε θα είχα iPad - κάνει αρκετά καλά αυτά που κάνει, αλλά δεν κάνει πολλά... Android σε tablet δεν έχω δουλέψει για να πω γνώμη...
  10. Έλεος, τώρα τα βάζουμε και με τα μεταχειρισμένα; Στην αστρονομική "κοινότητα" παραδοσιακά δεν προσπαθεί ο ένας ερασιτέχνης να κλέψει τον άλλον και η αγορά μεταχειρισμένου ακόμη και από εντελώς αρχάριο δεν οδηγεί σε προβλήματα. Γενικά είναι και ο εξοπλισμός τέτοιος που δεν κρύβει τα προβλήματα που μπορεί να κρύβει π.χ. ένα αυτοκίνητο, ειδικά αν δε μιλάμε καν για goto κλπ.
  11. Όπως είπα δε συνεχίζω την κουβέντα, απλά επειδή έτυχε να δω μερικά επεισόδια Cobra Kai παραπάνω και πάω τώρα για νάνι (σε όποιον άρεσε το παλιό Karate Kid, να το δεί!), να σου μόνο για το ότι σου φάνηκε πως δεν ήμουν ευγενικός και ενδεχομένως σε αυτό να έχεις δίκιο. Ευγενικός λοιπόν ήμουν της πρώτες 4-5 φορές που άκουσα αυτά τα ίδια πράγματα σε αυτό το φόρουμ. Ε, με όποιον συνεχίζει να μου λέει πάλι τα ίδια, δε μπορώ να είμαι τόσο ευγενικός, σόρρυ, πως να το κάνουμε, κοινός θνητός είμαι!
  12. Εγώ σου είπα αν δεν ξέρεις, να σεβαστείς τον άλλον που πληροφορεί. Δηλαδή σου άφησα και την εκδοχή να μην είχες κακή πρόθεση. Τώρα αυτά τα "έχω διαβάσει" "γενικά" κλπ προφανώς δεν είναι δικαιολογία όταν μιλάς για *συγκεκριμένα* πράγματα, τα οποία δεν ισχύουν. Και όταν σε διορθώνω αντί να ζητήσεις συγνώμη που δε σεβάστηκες την πληροφόρηση που έδωσα, με κατηγορείς και για "συκοφαντία". Και το βαραίνεις και όλας, αν με κατηγορείς για έλειψη αρχών, συνείδησης, χωρίς να έχεις ιδέα για εμένα (γενικά τα έχω ακούσει όλα εδώ μέσα, οπότε δε μου κάνει εντύπωση). Εκτός αν δεν πήγαινε για εμένα, μη σε παρεξηγώ. Επίσης, επειδή και για θέματα οικονομίας πάλι δεν μου τα λες καλά πρέπει να σου πω πως για να πάει μπροστά η οικονομία το χειρότερο που μπορείς να κάνεις είναι να υποστηρίζεις μη υγιείς δραστηριότητες, γιατί εμποδίζεις τις υγιείς που θα βοηθήσουν πραγματικά τη χώρα. Λοιπόν δεν έχω διάθεση να το συνεχίσω, πες ότι θες να το κλείσεις. Πάντως για να κατηγορήσεις κάποιον για συκοφαντία, πρέπει να εκτοξεύσει ψευδή κατηγορία εναντίον σου. Εγώ είπα ότι "Διαδίδεις ψευδείς πληροφορίες με σκοπό τη δημιουργία φόβου." Το πρώτο σκέλος είναι εύκολο να το επαληθεύσεις, επισκέψου τη σελίδα του FLO με τους όρους (ή ρώτα κάποιον που έχει ψωνίσει από εκεί - ή από άλλο μεγάλο Ευρωπαϊκό κατάστημα που ισχύουν παρόμοια). Για το δεύτερο σκέλος, απλά διαβάζοντας το μήνυμά σου είναι προφανές ότι είχε σκοπό τη δημιουργία φόβου ("ρίσκο") για αγορά από εξωτερικό ώστε να στραφεί ο κόσμος σε αγορές εσωτερικού. Δεν είπα ότι οι προθέσεις σου ήταν απλά αυτή η δημιουργία φόβου - ενδεχομένως όπως λες να θεωρείς πως έχεις "ευγενικό" σκοπό ... "για την Ελλάδα ρε γαμώτο", αυτό όμως δεν αναιρεί τη μέθοδό που χρησιμοποίησες η οποία λέγεται fear mongering ή FUD.
  13. Φίλε φωτοδέκτη αυτό που κάνεις λέγεται fear-mongering. Διαδίδεις ψευδείς πληροφορίες με σκοπό τη δημιουργία φόβου. Να σημειώσω ότι δεν παρέθεσα τυχαίο κατάστημα, αλλά το καλύτερο στην Ευρώπη. Το First Light Optics θα σου καλύψει μια χαρά τα μεταφορικά επιστροφής σε περίπτωση ελαττώματος, ενώ και σε τεχνογνωσία και υποστήριξη είναι πολύ μπροστά. Επιπλέον, μέσα σε 30 μέρες, αν χρησιμοποιήσεις το αντικείμενο (και δεν το σπάσεις προφανώς), αλλά για τον οποιοδήποτε λόγο δεν το γουστάρεις, το στέλνεις πίσω και παίρνεις τα λεφτά σου! Ναι, σε αυτή την περίπτωση ταχυδρομικά δικά σου, αλλά βρες μου Ελληνικά καταστήματα που θα στο κάνουν αυτό, ειδικά για αντικείμενο που δεν είναι εύκολο να πωληθεί άμεσα! Προσωπικά ξέρω Ελληνικά καταστήματα που το κάνουν, και είμαι σταθερός πελάτης τους, αλλά δυστυχώς κανένα δεν ασχολείται με αστρονομικά προϊόντα. Αν δεν έχεις ίδιον όφελος και είσαι απλά μη σχετικός με το συγκεκριμένο θέμα (και ίσως μπερδεύεις την Κίνα με την Ευρωπαϊκή Ένωση), μπορείς απλά να σεβαστείς κάποιον που δίνει πληροφορίες χωρίς να απαντάς με γραφικότητες. Εντάξει, καταφέρατε να κοπούν οι ομαδικές παραγγελίες από εξωτερικό, τί άλλο θέλετε επιτέλους; Και στο κάτω-κάτω, θα το πω εντελώς ωμά. Αν είναι να φοβερίζεις τον άλλον για να αγοράσει από το κατάστημά σου, καλύτερα να το κλείσεις να ανοίξει άλλος καλύτερος. Ο καπιταλισμός δε λειτουργεί αν στηρίζονται μη ανταγωνιστικές δραστηριότητες. Όπως είπα, σε άλλα αντικείμενα έχω βρει καταστηματάρχες εξαιρετικούς στην Ελλάδα, απλά δεν είναι η πλειοψηφία όπως φαίνεται λόγω "ιδιαίτερης" ιδεολογίας του μέσου εμπόρου. Δυστυχώς, για αστρονομικά προϊόντα αναγκαστικά κοιτάμε έξω, γι' αυτό και όταν ήμουν στην Ελλάδα πάλι από την Ευρώπη ψώνιζα (και κάποιες φορές από το Agena στην Αμερική - αλλά εκεί έχεις όντως κάποιο ρίσκο).
  14. Αν έχεις περιορισμένο μπάτζετ και δεν είσαι "εδώ και τώρα" θα έλεγα να παρακολουθείς τις αγγελίες γιατί το πιθανότερο είναι κάποια στιγμή να βρεις κάτι που να αξίζει σε καλή τιμή. Και αν δε σου κάνει, έχοντας αγοράσει 2ο χέρι δε χάνεις πολλά χρήματα στη μεταπώληση. Ειδάλλως, να υπενθυμίσω πως για καινούργια στη ελλάδα υπερχρεώνουν (για να το πω ευγενικά ώστε να μη με ζαλίζουν οι συνήθεις ύποπτοι) σε μερικά τηλεσκόπια, π.χ. το διοπτρικό 102/500 που αναφέρθηκε στα 339 προ μεταφορικών μαζί την ίδια ώρα που μαζί με μεταφορικά για Ελλάδα έχει περί τα 250 Ευρώ από το πιο αξιόπιστο ευρωπαϊκό κατάστημα (το συγκεκριμένο τηλεσκόπιο είναι πολύ καλό για όποιον ενδιαφέρεται και για επίγεια παρατήρηση) - παρομοίως το dob 130 πάει στα 185 ευρώ περίπου. Αλλά πριν από όλα αυτά, πρέπει να βρεις τις απαντήσεις στις ερωτήσεις του stellar82, γιατί από αυτές θα κρίνεις το τι σου ταιριάζει.
  15. ecuador

    DSS 4.1.0 Beta 1 - 32 & 64 bit - final dcraw

    Νάτος, έτοιμος για pull request! Αν και έχω να προγραμματίσω για windows από τα 90's, νομίζω θα βάλω το visual studio στο VM που έχω το DSS. Θα δω πρώτα αν διαβάζεται ο κώδικάς τους φυσικά. Π.χ. αν είναι σαν αυτόν στη δουλειά μου... μόνο επί πληρωμή τον αγγίζω!!!
  16. ecuador

    DSS 4.1.0 Beta 1 - 32 & 64 bit - final dcraw

    Α, εξαιρετικό νέο αυτό. Το DSS αν και ήταν καλό για δωρεάν, είχε αρκετά εκνευριστικά θεματάκια και επειδή το είχαν παρατήσει δεν επρόκειτο να διορθωθούν αλλιώς...
  17. Να ρωτησω πρακτικα: από το μπαλκονι μου βλεπω στον κορινθιακο πανέμορφα σκαφη-ιστιοφορα να περνουν στα 10-20 χλμ σε ανοικτη θαλασσα..ποσο κοντα μπορουν να φερουν τα ειδωλα στο ματι τα skywatcher?θα με ενδιεφερε να βλεπω σε μεγενθυση πολλες λεπτομέρειες αυτων των σκαφων στις προαναφερθείσες αποστασεις.. ευχαριστω.. Το συγκεκριμένο παράδειγμα, με τα προσοφθάλμια που περιέχει σου δίνει 90x, δηλαδή κάτι στα 10 χιλιόμετρα θα το βλέπεις σα να είναι στα 111 μέτρα. Ο πιο εύκολος τρόπος να αυξήσεις τη μεγένθυνσή του είναι με 2x barlow με το ίδιο προσοφθάλμιο που θα σου δώσει 180x που είναι κοντά στο μέγιστο που μπορείς να το χρησιμοποιήσεις, αν και καλύτερα νομίζω θα έβλεπες με ένα αξιοπρεπές προσοφθάλμιο 6 ή 7mm (150x ή 128x αντίστοιχα) το οποίο όμως είναι ακριβότερο από ένα barlow. Αν ήθελες οπωσδήποτε τα 180x, με κάπως καλύτερη ποιότητα από barlow θα πήγαινες στα 5mm προσοφθάλμιο. Γενικά οι μεγενθύνσεις κοντά στο 200x ή παραπάνω είναι λιγότερο "καθαρές" ακόμα και για μεγαλύτερα τηλεσκόπια, αφού από κάποιο σημείο και μετά σε περιορίζει η ατμόσφαιρα, οπότε πιο χρήσιμες θα έλεγα είναι ως τα 150x - αν και εξαρτάται από τις συνθήκες και επειδή δεν έχω κάνει πολλή επίγεια παρατήρηση μπορεί άλλος να έχει περισσότερη εμπειρία. Α, επίσης η μεγαλύτερη μεγένθυνση "σκοτεινιάζει" την εικόνα για δεδομένο τηλεσκόπιο, οπότε π.χ. το σούρουπο δε θα μπορείς να χρησιμοποιείς τόσο μεγάλη μεγένθυνση.
  18. Για καλύτερη ποιότητα χωρίς να αυξηθεί πολύ η τιμή, κοίτα τα "μακριά" διοπτρικά (έχουν λιγότερο χρωματικό σφάλμα από τα "κοντά). Π.χ. αυτό το πακέτο Evostar 90 είναι ό,τι πρέπει για επίγεια παρατήρηση, με μόνο μειονέκτημα τον όγκο. Το Mak εκτός από ακριβό έχει και λιγότερο κοντράστ, οπότε προσωπικά για να κοιτάω μακρινά αντικείμενα προτιμώ διοπτρικό. Το Mak τραβάει καλύτερες φωτογραφίες (φτιάχνεις το κοντράστ) και είναι πολύ φορητό.
  19. Είσαι σχετικά κοντά μου, νότια από το Μάντσεστερ είμαι
  20. Το Mak 127 θα σου δώσει περισσότερη λεπτομέρεια σε πλανήτες, ειδικά αν πας φωτογραφικά. Με το μάτι το ED 80 είναι σαφώς πιο ευχάριστο όμως, αφού έχει περισσότερο κοντράστ και χρώμα. Το νευτώνιο μου φαίνεται χειρότερο και από τα δύο σε πλανητική (έχω το 130-pds). Ανοικτά σμήνη προσωπικά μου αρέσει πάλι το ED - τα άστρα σε αποχρωματικό (έστω και ημι-) είναι πολύ εντυπωσιακά, αλλά σε σφαιρικά σμήνη η μεγαλύτερη διάμετρος μάλλον βοηθάει - αν και δεν έχω κάνει τη σύγκριση σε τέτοιους στόχους (ούτε σε διπλά άστρα για να σου πω). Πολύ συχνά βγαίνουν κάτι σχετικά οικονομικά C6/C8 δεύτερο χέρι - κάτι τέτοιο θα ήταν ακόμα καλύτερο. Μπορεί να σε ενδιαφέρει ένα πλανητικό συγκρητικό που έχω κάνει στο παρελθόν. Υπάρχει και συγκρητικό ημέρας αν τυχόν θες και τέτοια παρατήρηση.
  21. Ε, όχι είναι περίπου το "αντίθετο" από αυτό που πρότεινα Αυτό είναι alt-azimuth, δεν κάνει για μεγάλες εκθέσεις και το τηλεσκόπιο πάνω του είναι Maksutov, πολύ μικρό πεδίο και η βάση αυτή δε νομίζω να είναι άνετη με μηχανή πάνω στο τηλεσκόπιο έτσι κι αλλιώς. Το link που σου έδωσα είναι από το πιο αξιόπιστο ευρωπαϊκό κατάστημα που στέλνει Ελλάδα, οπότε αν δεν το βρίσκεις Ελλάδα, είναι η καλύτερή σου λύση (πολλοί προτιμούν μάλιστα να το παίρνουν από εκεί). Στα αστρονομικά τηλεσκόπια όταν λέμε mm, εννοούμε aperture (διάμετρο αντικειμενικού), οπότε όταν έλεγα για 60mm, αυτά έρχονται σε f/4 - f/7.5 περίπου που σημαίνει εστιακή απόσταση 240-450mm (το νούμερο που μετράμε στους φακούς) - τέτοιες εστιακές είναι πολύ καλές για νεφελώματα και ανοικτά σμήνη. Για φωτογραφία μιλάμε πάντα για αποχρωματικά (ή τουλάχιστον ED/ημι-αποχρωματικά), το οποίο σημαίνει ότι δεν έχουν χρωματικό σφάλμα - γιατί αντίθετα με τους φακούς της μηχανής σου δε μπορούμε απλά να ανεβάσουμε το f για να μειώσουμε το χρωματικό σφάλμα, τραβάμε πάντα με όλο το aperture σε φιξ f-ratio. Ένα τέτοιο μικρό αποχρωματικό μπαίνει πάνω στο star adventurer με τη μηχανή σου - αλλά θα έλεγα πρώτα να δοκιμάσεις με τους φακούς σου.
  22. Στη θέση σου, από εξοπλισμό θα πήγαινα σε κάτι σαν αυτό εδώ, το οποίο θα σου επιτρέψει μεγάλες εκθέσεις με την κάμερα και τους φακούς σου (στις οποίες μετά μπορείς να κάνεις και stacking κλπ). Το συγκεκριμένο σηκώνει και ελαφρύ φωτογραφικό τηλεσκόπιο (π.χ. 60mm APO) στο μέλλον.
  23. Για να σε βοηθήσω λίγο σε αυτά που ρωτάς: 1. Αυτή η μπάρα λες από μαύρο σε άσπρο; Εϊναι μόνο για το πως στο δείχνει στο preview, δεν αφορά την επεξεργασία - όπου σε βολεύει δηλαδή. 2. Πρακτικά και το 16bit αρκεί, η διαφορά δε θα είναι αισθητή (να φαντασείς οι DSLR τραβάνε σε 12 ή 14 bit - το stacking βέβαια μας δίνει περισσότερη πληροφορία), αλλά τη μέγιστη ποιότητα και συμβατότητα θα την πάρεις με το 32bit integer. 3. Το DSS για εμένα είναι μόνο για stacking, έχει πολύ "άγαρμπα" εργαλεία και απλά χαλάς τα δεδομένα που έφτιαξες με stacking - εκτός αν δε θες να κάνεις σοβαρή επεξεργασία μετά, οπότε πάσο. 4. Πιθανώς όχι. 5. Ναι είναι. 6. Πες ότι το read noise σου είναι 10e και το αντικείμενό σου είναι 2e/sec. Σε 10 δευτερόλεπτα θα έχεις ένα σήμα 20e το οποίο θα πρέπει να ξεχωρίσεις μέσα από θόρυβο 10e, ενώ σε 300sec θα έχεις 600e οπότε το read noise θα είναι αμελητέο. Αλλά έχουμε ένα σωρό άλλα είδη θορύβου όπου το stacking βοηθάει, οπότε στην πράξη οι μεγαλύτερες εκθέσεις βοηθάνε συνήθως έως ένα σημείο που είναι μεγαλύτερο όσο σκοτεινότερος ο ουρανός, το οποίο σημείο εσύ με AZ έτσι κι αλλιώς θε θα φτάσεις, οπότε μεγιστοποιείς την έκθεση όσο μπορείς, και μετά βάζουμε και το stacking, το οποίο δε μπορεί να υποκαταστήσει τη μεγάλη έκθεση για αμυδρά αντικείμενα (στο παράδειγμα που έλεγα αντικείμενο 1e/s δε θα ξεπεράσει κάν το read noise σε 10 sec), αλλά βοηθάει σημαντικά. Ένα καλό άρθρο εδώ - έχει υπολογισμούς SNR, αλλά αν δεν το έχεις το άθλημα κοίτα τις συγκριτικές φωτογραφίες που δείχνουν στην πράξη αυτό που υπολογίζεται μαθηματικά. Πολλοί αρχάριοι στην επεξεργασία μου λένε ότι τους βοηθάει ένα tutorial που έχω εδώ και που καλύπτει τα βασικά του DSS και μετά το πιο απλό (και οικονομικό) εξειδικευμένο πρόγραμμα αστροφωτο-επεξεργασίας.
  24. Φίλε μου, το link που σου έβαλα είχε ακριβώς τον υπολογισμό που ήθελες, όπως τον ήθελες και έβγαζε τη γωνία για την Αύγουστο στις 0.2635 x 2 μοίρες. Έβαλες το Γιάννη να στα ξαναγράψει για κάποιο λόγο, ευτυχώς που είχε τη διάθεση/χρόνο
  25. Δεν καταλαβαίνω γιατί μπλέκεσαι - χάνω τη σκέψη σου σε διάφορα σημεία. Το πρόβλημα είναι απλό (μιλάμε πάντα για κώνο όπως τονίζει και ο φίλος παραπάνω), με πολύ βασική τριγωνομετρία π.χ.: υπολογισμός "διαδρόμου" έκλειψης του 2017.
×
×
  • Δημιουργία νέου...

Σημαντικές πληροφορίες

Όροι χρήσης