-
Αναρτήσεις
1177 -
Εντάχθηκε
-
Τελευταία επίσκεψη
-
Ημέρες που κέρδισε
1
Τύπος περιεχομένου
Forum
Λήψεις
Ιστολόγια
Αστροημερολόγιο
Άρθρα
Αστροφωτογραφίες
Store
Αγγελίες
Όλα αναρτήθηκαν από ecuador
-
Pixinsight Ερώτηση
ecuador απάντησε στην συζήτηση του/της DimitrisT σε Επεξεργασία αστροφωτογραφίας deep sky
Κοίτα, εμένα με καλό polar scope, χωρίς επιπλέον διόρθωση μετά μου φτάνει για 1.5-2 λεπτά. Αλλά όμως αυτό με 600mm focal length (80ED), οπότε ίσως για SCT 8" να μην είναι άσχημα τα 40sec. Ώρα να αρχίσεις τα guided? Για 8" που λέγαμε και οθόνες για flat, χρειάζεσαι τουλάχιστον 17" laptop αν είναι 16:9 η οθόνη, ή οριακά φτάνει 15.4" με 16:10 οθόνη (έτσι το κάνω εγώ, λευκή εικόνα p.x. στο Paint και τη βάζεις full screen σε slideshow mode για να φύγουν κάτω μπάρες κλπ). Το 80ED είναι εύκολο με ένα iPad... -
Pixinsight Ερώτηση
ecuador απάντησε στην συζήτηση του/της DimitrisT σε Επεξεργασία αστροφωτογραφίας deep sky
Κάποιες παρατηρήσεις για τα flats: Αν η οθόνη σου είναι μεγαλύτερη από το άνοιγμα του τηλεσκοπίου σου και δεν είναι καμιά οθόνη εντελώς της πλάκας με διακυμάνσεις φωτεινότητας, δε χρειάζεται καν το "φανελάκι", κόλλα τη μπροστά στο τηλεσκόπιο και τράβα σε Av. Τα flats δε χρειάζονται ακρίβεια, οπότε άλλος ευκολότατος τρόπος που χρησιμοποιεί κόσμος με επιτυχία είναι να τραβήξει όλες τις φωτός, και πριν αποσυνδέσει η μετακινήσει τη μηχανή, φέρνει μέσα στο σπίτι όπως είναι σωλήνας με μηχανή και τραβάει ταβάνι. Επίσης, αν χρησιμοποιείς DSLR, τράβα τα flats σε ISO 100. Το ίδιο ISO είχε κάποιους λόγους σε CCD συστήματα, αλλά δεν έχει κανένα λόγο σε μια σύγχρονη DSLR, οπότε σε ISO 100 θα χρειαστείς λιγότερα flats και καθόλου dark-flats. Και να θυμάσαι, αν κάνεις την παραμικρή μετακίνηση, π.χ. περιστροφή της κάμερας, ξανά νέα flats! -
Eκτόξευση πυραύλου-κοντέινερ Antares
ecuador απάντησε στην συζήτηση του/της Crazy_teacher.l σε Λοιπές Αστρονομικές Συζητήσεις
Τα έλεγε ο κακομοίρης ο Elon Musk πριν δύο χρόνια: Πηγή: http://www.wired.com/2012/10/ff-elon-musk-qa/all/ Άλλο είναι να χρησιμοποιείς σχέδια πολύ επιτυχημένων Ρωσικών πυραύλων όπως κάνει η United Launch Alliance με τους RD 180 και άλλο να παίρνεις πυραύλους που ήταν αποθηκευμένοι 50 χρόνια σε κάποια αποθήκη και να προσπαθείς να τους εκτοξεύσεις στο διάστημα. Αν θυμάμαι καλά δύο είχαν εκραγεί στο test harness. Κρίμα, αλλά γενικά πολύ παρακινδυνευμένο φαίνεται το όλο εγχείρημα και μάλιστα με πολύ μεγαλύτερο κόστος ανά εκτόξευση σε σχέση π.χ. με τη Space X, και επιπλέον χωρίς να προχωράει την τεχνολογία... -
Ερωτησεις απο αρχάριο !!
ecuador απάντησε στην συζήτηση του/της ALEXANDROS68 σε Η γωνιά των νέων αστροπαρατηρητών
Για να δεις νεφέλωμα στις πλειάδες, θες 2-3 μέτρα διάμετρο τηλεσκοπίου Αλλά στο δικό σου τηλεσκόπιο με έκθεση μισού λεπτού περίπου με DSLR, αρχίζει και φαίνεται. Γενικά δεν έχει σχέση η φωτογραφία με το τι βλέπεις με το μάτι. Αλλά με έναν ευρυγώνιο οι πλειάδες δεν είναι ωραίες έστω και χωρίς το νεφέλωμα; Αυτό που με προβληματίζει είναι που λες πως ο Δίας ήταν θολός. Δηλαδή δε μπορούσες να εστιάσεις ώστε να φανούν οι ζώνες του; Επίσης τι εννοείς πως το 150/750 "βλέπει περισσότερα"; Έχεις δει με τέτοιο τηλεσκόποιο και έβλεπες καλύτερα; Από collimation πως πας; Ξέρεις να το ελέγχεις συγκρίνοντας τις δύο πλευρές της εστίασης ενός άστρου; Όχι δεν ήταν καλύτερα να πάρεις τα EXT 80/90. Το EXT 90 είναι μόνο για πλανήτες και στο EXT 80 θα έτρωγες απογοήτευση στο τι μπορείς να δεις σε σχέση με το δικό σου (αρκεί να δουλεύει σωστά το δικό σου!). -
αγορα τηλεσκοπιου
ecuador απάντησε στην συζήτηση του/της edessa σε Λοιπά θέματα αστρονομικού εξοπλισμού
Κάτσε, ο σωλήνας σου είναι 5.2 κιλά, μαζί με τα λοιπά πόσο πηγαίνεις; Αν μένεις στα 8-9 κιλά και η HEQ5 θα κάνει δουλειά, όντως όμως λίγο "στριμωγμένη" (το "15" που αναφέρθηκε είναι υπερβολή, ακόμα και για μη φωτογραφική χρήση κάπου στα 12-13 θεωρείται ότι σηκώνει επιτυχώς). Ένας γείτονας εδώ που έχει το 120ED σε NEQ6, είναι βράχος, αλλά από κάθε άποψη, γιατί τον κουβαλάς τον βράχο αν θες να μεταφέρεις το τηλεσκόπιο! Εγώ πάντως πήγα από την HEQ5 στην iOptron ZEQ25 (παρόμοια χωρητικότητα, λιγότερο από το μισό βάρος η ίδια η στήριξη) και έχω κατα-ενθουσιαστεί. Ο χρόνος στησίματος έχει πέσει στο ένα τρίτο (με το ένα χέρι σηκώνω τρίποδο/στήριξη μαζί με το βάρος, καταπληκτικό polar scope, απίστευτα εύκολη alt/az ρύθμιση). Είναι κυρίως στην Αμερική γνωστά τα iOptron, εδώ είχαμε πάντα τα Skywatcher, αλλά καιρός να τα μάθουμε! Βέβαια το ZEQ25 το έχω κυρίως για το 80ED μου, το 200PDS το σηκώνει, οριακά όμως για φωτογραφίες (μη σου φυσήξει κανένας αέρας κλπ), δηλαδή για εσένα το αντίστοιχο iOptron είναι το iEQ30 που σηκώνει 14 κιλά, ή αν έχεις την οικονομική δυνατότητα το iEQ45 που έχει περίπου ίδιο βάρος με ένα HEQ5 αλλά σηκώνει τα διπλάσια! Σκέψου το σοβαρά, γιατί η καλύτερη στήριξη είναι αυτή που θα χρησιμοποιείς συχνότερα και εμένα αυτή η αλλαγή από SW σε iOptron με τόσο μεγάλη διαφορά στη φορητότητα και χρόνο "στησίματος" με έκανε να βγάζω το τηλεσκόπιο πολύ συχνότερα. Φυσικά αν έχουμε σταθερό παρατηρητήριο, τα πλεονεκτήματα του iOptron ελαχιστοποιούνται και το αντίστοιχο Skywatcher θα είναι μάλλον φθηνότερο (αν και πράγματα όπως έλεγχος από PC είναι εξτρά κόστος στα SW). Όσο για το πεδίο, "χωράνε" κάμποσα αντικείμενα, αλλά κάποια στιγμή θα θελήσεις φαντάζομαι να επενδύσεις στο 0.85X corrector/reducer, που και διορθώνει το πεδίο στις άκρες και σου το κάνει f/6.375 και χωράς το κατιτίς παραπάνω. Και μία τελευταία παρατήρηση, η ακριβώς επόμενη από τη μηχανή σου, η 450D έχει αρκετά μεγάλη διαφορά και σε ευαισθησία, και σε θόρυβο και live view, οπότε αν μπορούσες να βρεις τρόπο να την "ανταλλάξεις" με κάποιο τρόπο θα σε βοηθούσε αρκετά! -
Πωλείται Celestron NexStar 127 Mak οπτικός σωλήνας + έξτρα
ecuador απάντησε στην συζήτηση του/της ecuador σε Μικρές Αγγελίες - Αρχείο
Διαθέσιμο μέχρι και αύριο... -
Πωλείται Celestron NexStar 127 Mak οπτικός σωλήνας + έξτρα
ecuador απάντησε στην συζήτηση του/της ecuador σε Μικρές Αγγελίες - Αρχείο
Η στήριξη έφυγε και ο οπτικός σωλήνας με τα αξεσουάρ είναι διαθέσιμος μόνο για 4-5 μέρες ακόμα, μετά ταξιδεύει... Δυστυχώς, επειδή φεύγω δε θα μπορέσω αντικαταβολή. Η τιμή δεν κατεβαίνει, μόνο ο οπτικός σωλήνας είναι ακριβότερος, οπότε αν σας ενδιαφέρουν κάποια από τα εξτρά συμφέρει αρκετά. -
Πωλείται Celestron NexStar 127 Mak οπτικός σωλήνας + έξτρα
ecuador απάντησε στην συζήτηση του/της ecuador σε Μικρές Αγγελίες - Αρχείο
Σημείωση, το τηλεσκόπιο θα είναι διαθέσιμο μέχρι 11 Σεπτεμβρίου. Μετά το πακετάρω και το παίρνω μαζί -
Πωλείται Celestron NexStar 127 Mak οπτικός σωλήνας + έξτρα
ecuador δημοσίευσε μια συζήτηση σε Μικρές Αγγελίες - Αρχείο
Η στήριξη έφυγε. Αν κάποιος θέλει τον οπτικό σωλήνα με όλα τα αξεσουάρ, τα δίνω πακέτο 280 Ευρώ. Λόγω μετακόμισης στο εξωτερικό, θα προτιμούσα να μην πάρω μαζί το τηλεσκόπιό μου και ας είναι καινούργιο. Το δίνω είτε ολόκληρο μαζί με αρκετά έξτρα, είτε μόνο τη στήριξη, αφού και πιο δύσκολη για τη μεταφορά είναι και νομίζω θα πάω σε ισημερινή στο μέλλον. Το Celestron NexStar 127 SLT Mak είναι αγορασμένο από το amazon.co.uk (όχι από πωλητή Amazon marketplace, οπότε δε θα έχετε προβλήματα εγγύησης κλπ) στις 23 Απριλίου 2013. Δυστυχώς πρόλαβα μόνο 5-6 βράδια να το χρησιμοποιήσω (σχεδόν καινούργιο), αλλά από αυτό το λίγο φάνηκε να δικαιώνει τη φήμη του στους πλανήτες (επισυνάπτω και μια από τις πρώτες μου φωτογραφίες με την καμερούλα που δίνω μαζί). Τα στάνταρ αξεσουάρ του είναι ερευνητής κουκκίδας, star diagonal 1.25" και προσοφθάλμια 9mm και 25mm - περισσότερες πληροφορίες εδώ. Δίνεται με τα εξής έξτρα: *Astrozap Flexible Dew Shield *Φίλτρο ηλίου από Baader astrosolar film *AC adapter *Celestron car adapter *Φίλτρο σελήνης SkyWatcher *Βαλιτσάκι αξεσουάρ Celestron *Μάσκα Bahtinov *Logitech QuickCam Pro 4000 *Lenspen για καθαρισμό του corrector plate χωρίς χημικά. *Αν έχετε Canon δίνω και ένα EOS T-Ring. Η στήριξη έφυγε. Αν κάποιος θέλει τον οπτικό σωλήνα με όλα τα αξεσουάρ, τα δίνω πακέτο 280 Ευρώ. Υπενθυμίζω είναι λίγων μηνών με πολύ λίγη χρήση. Κάποια προαιρετικά αξεσουάρ (μαζί με αγορά του τηλεσκοπίου αλλιώς θα τα χρειαστώ εγώ) για να ευχαριστηθείτε περισσότερο το τηλεσκόπιο: Σταθεροποίηση του τρίποδου (σε σκληρό έδαφος): Celestron Vibration Pads - 50 Ευρώ Δύο προτεινόμενα προσοφθάλμια για το 127 Mak - ένα για παρατήρηση σε μεγάλη μεγένθυνση και ένα για το μέγιστο δυνατό πεδίο σε χαμηλή μεγένθυνση. Sky Watcher Ultra Wide 6mm - 40 Ευρώ Celestron Omni 32mm - 50 Ευρώ To Celestron NexStar 127 SLT πάνω σε Vibration Pads. Astrozap Dew shield Φίλτρο ηλίου Baader astrosolar film Τα προσοφθάλμια 9 & 25, η διαγώνιος, το φίλτρο σελήνης και το Car adapter στο βαλιτσάκι Celestron. Βαλιτσάκι Celestron κλειστό. Μάσκα Bahtinov - ιδιοκατασκευή Logitech QuickCam Pro 4000 Από το ίδιο βράδυ, λιγότερο soft εκδοχή. Από το πρώτο βράδυ αστροφωτογράφησης με το SLT (και την Logitech 4000), από το μπαλκόνι μου στα Άνω Πατήσια. -
Γενικά καλά σου λένε. Αν ήμασταν στην Αμερική, θα σου έλεγα δώσε $40 (30 ευρώ περίπου) για το Celestron Firstscope να κάνεις το κομμάτι σου, αφού καλύτερο έως 100 ευρώ δε θα βρεις και είναι το πιο εύκολο σε στήσιμο/χρήση. Αλλά 70 Ευρώ που έχει στην Ελλάδα είναι πάρα πολλά όταν λιγότερο από τα 3πλάσια χρήματα έχει αυτό που σου πρότεινε ο φίλος παραπάνω που δεν μπορεί καν να συγκριθεί. Αν δεν μπορείς με τίποτα τα 190, μία πρόταση που μπορώ να κάνω εγώ είναι αυτό εδώ με 145 Ευρώ μαζί με αποστολή: http://www.teleskop-express.de/shop/product_info.php/language/en/info/p670_Refractor-70-900mm-on-mount-EQ3-1---tripod-for-beginners-age-7-.html Η λογική είναι ότι με τα λίγα παραπάνω χρήματα από αυτά που βλέπεις, θα έχεις μία στήριξη EQ3 που στο μέλλον θα μπορούσες να της βάλεις και καλύτερο σωλήνα. Δηλαδή δεν πετάς χρήματα. Παράλληλα, το συγκεκριμένο έχει (απ' ότι βλέπω στη γερμανική σελίδα) 2 προσοφθάλμιους, 2x barlow, 1.5x erecting lens, φίλτρο σελήνης και διαγώνιο - δηλαδή ένα αρκετά πλήρες πακέτο.
-
Βοήθεια - Ποιά φωτιστικά δρόμου για περιορισμό φωτορύπανσης;
ecuador απάντησε στην συζήτηση του/της ecuador σε Λοιπές Αστρονομικές Συζητήσεις
Χμμ, δεν έχω τη δυνατότητα να ανεβαίνω και να πειράζω τα υπάρχοντα φωτιστικά, αλλά η ιδέα είναι καλή να παρέμβω σε αυτά που θα αγοράσω αν τα οικονομικά δεν είναι πλήρους cut-off να τα "σιγουρέψω" μόνος μου. -
Αγορά από Agena, τελωνείο?
ecuador απάντησε στην συζήτηση του/της Ifikratis σε Πού και πώς να αγοράσω;
Σε πακέτα έως $150 από agena πάντως ουδέν πρόβλημα με USPS. Γενικά η agena είναι πολύ καλή λύση και δεν υπερχρεώνει για αποστολή. -
Εξόρμηση Κιθαιρώνα !!!
ecuador απάντησε στην συζήτηση του/της themis_kart σε Εξορμήσεις και τόποι παρατήρησης
Εεε να μην περιμένουμε λίγο τη Σελήνη; ( Συν ότι μπορεί να έχω medical emergency αυτή την Παρασκευή... να μη μπορώ να έρθω; :'( ) -
Βοήθεια - Ποιά φωτιστικά δρόμου για περιορισμό φωτορύπανσης;
ecuador απάντησε στην συζήτηση του/της ecuador σε Λοιπές Αστρονομικές Συζητήσεις
Μα δεν υπάρχει αντίρρηση ότι αν μπορούσα να βρω φωτιστικά που να παίρνουν λάμπες χαμηλής πίεσης θα ήταν η καλύτερη λύση. Αλλά το πρόβλημά μου είναι πρακτικό, όχι θεωρητικό - ψάχνω αλλά δε βρίσκω τέτοια φωτιστικά (και μάλιστα θα πρέπει να βρω σε χαμηλή τιμή για να μπορώ να τα αγοράσω). -
Βοήθεια - Ποιά φωτιστικά δρόμου για περιορισμό φωτορύπανσης;
ecuador απάντησε στην συζήτηση του/της ecuador σε Λοιπές Αστρονομικές Συζητήσεις
Στο site της philips έχει τα φάσματα για κάθε λαμπτήρα, οπότε τα επισυνάπτω για σύγκριση. Η Νατρίου χαμηλής πίεσης θα ήταν εξαιρετική λύση, καίει και ελάχιστο ρεύμα, αλλά αν βρίσκετε πουθενά κάποιο οικονομικό φωτιστικό που να τη δέχεται (και να είναι και cutoff) να μου το πείτε κι εμένα... Οι Νατρίου υψηλής πίεσης κρίνοντας από το φάσμα δε φιλτράρονται εύκολα (και όντως έχουμε στη γειτονιά και βάζοντας μπροστά το LPR φίλτρο μου δε βλέπω καμιά σημαντική διαφορά). Αλογόνου μετάλλου Μικτού φωτισμού Νατρίου χαμηλής πίεσης Υδραργύρου Νατρίου χαμηλής πίεσης -
Βοήθεια - Ποιά φωτιστικά δρόμου για περιορισμό φωτορύπανσης;
ecuador απάντησε στην συζήτηση του/της ecuador σε Λοιπές Αστρονομικές Συζητήσεις
Είναι απαγορευτική η τιμή τους. Ε, όχι και να πληρώνω εγώ για να κάνουν οικονομία οι άλλοι σε Δημοτικά τέλη! Δηλαδή οι LED έχουν από 200-300 Ευρώ. Αντί να αλλάξω 4 τέτοιες θα μπορούσα να πάρω αρκετές ίντσες παραπάνω και να σηκώσω τίποτα πανιά γύρω μου για να μη βλέπω λάμπες... Οι άλλες ξεκινάνε από 40 ευρώ περίπου. Πάντως κοίταζα το φάσμα εκπομπής διαφόρων λαμπών, και έχω την εντύπωση πως οι Νατρίου Υψηλής πίεσης που είναι αυτές που χρησιμοποιούνται συνήθως οπότε έχουν και σχετικά χαμηλή τιμή, έχουν ευρύτερο φάσμα από τις Υδραργύρου. Για την ακρίβεια δε βρίσκω καθόλου φωτιστικά αυτού του τύπου με χαμηλής πίεσης Νατρίου που είναι οι πιο "μονοχρωματικές". -
Εξόρμηση Κιθαιρώνα !!!
ecuador απάντησε στην συζήτηση του/της themis_kart σε Εξορμήσεις και τόποι παρατήρησης
ΟΚ, θα παρακολουθώ το θέμα. Το εξοχικό είναι στην Οινόη, οπότε συνήθως είμαι αρκετά κοντά... Και δεν έχω πάει ακόμα σε σκοτεινό ουρανό το νέο τηλεσκόπιο... (Η Οινόη δεν έχει σκοτεινό ουρανό όπως πριν 20 χρόνια...) -
Εξόρμηση Κιθαιρώνα !!!
ecuador απάντησε στην συζήτηση του/της themis_kart σε Εξορμήσεις και τόποι παρατήρησης
Τελικά εξορμήσεις στον Κιθαιρώνα δε γίνονται πια; Είδα το θέμα και χάρηκα αφού τα περισσότερα θέματα είναι για πολύ μακρινά μέρη... -
Βοήθεια - Ποιά φωτιστικά δρόμου για περιορισμό φωτορύπανσης;
ecuador δημοσίευσε μια συζήτηση σε Λοιπές Αστρονομικές Συζητήσεις
Κοντά στο εξοχικό μου τα τελευταία χρόνια έχει εξευτελιστεί το θέμα με τα φώτα του δρόμου. Όποιος έχει έναν γνωστό στο δήμο/κοινότητα, βάζει και από 1-2 λάμπες στο κτήμα του (μιλάμε για εκτός δρόμου!). Το χειρότερο είναι πως οι λάμπες αυτές δεν είναι "χαμηλού προφίλ", αλλά εξέχει η λάμπα κάτω από το σκέπαστρο και φωτίζει αρκετά στα πλάγια. 3-4 από αυτές είναι και πολύ κοντά και χτυπάνε απευθείας στην πίσω αυλή μου και δε με αφήνουν με τίποτα να έχω νυχτερινή όραση... Μία όμως από τις λάμπες του δρόμου δε φαίνεται πολύ, γιατί έχει χαμηλό προφίλ. Οπότε ρώτησα το γείτονα που μένει εκεί και μου είπε πως αγόρασε ο ίδιος το φωτιστικό περίπου 30-35 Ευρώ και φώναξε έναν γνωστό του στο φωτισμό του δήμου και την εγκατέστησε. Μου είπε αν θέλω μπορεί να τον φωνάξει και για εμένα. Οπότε να η λύση μου. Θα αλλάξω τα φωτιστικά. Μένει βέβαια να πάρω το ΟΚ και από τους ιδιοκτήτες ΠΕΡΙΦΡΑΓΜΕΝΩΝ χωραφιών με δημοτική λάμπα (γειά σου Ελλάδα), αλλά έχουμε καλές σχέσεις και νομίζω δε θα έχουν πρόβλημα. Κοιτάζω λοιπόν κάποιες (οικονομικές) λύσεις για φωτιστικά. Αν τυχόν κάποιος έχει ιδέα και μπορεί να βοηθήσει στην επιλογή, ευπρόσδεκτη η γνώμη του. Παράδειγμα βλέπω: http://www.ergo-tel.gr/product_info.php?cPath=1048_407&products_id=15409 Μοιάζει να είναι χαμηλού προφίλ και λέει λάμπα "μικτού φωτισμού", ενώ υπάρχει το ίδιο σε υδραργύρου: http://www.ergo-tel.gr/product_info.php?cPath=1048_407&products_id=15407 και νατρίου: http://www.ergo-tel.gr/product_info.php?cPath=1048_407&products_id=15408 Υπάρχει λόγος να προτιμήσω μικτού/υδραργύρου/νατρίου? Κάποιο άλλο φωτιστικό που προτείνετε για να βοηθήσει την κατάσταση; Ευχαριστώ! -
Α, όταν λέω η παραπάνω φωτό είναι με φτηνή webcam, είναι για την ακρίβεια σύνθεση από 2 φτηνές webcams: μία QuickCam 4000 10ετίας αλλά δυστυχώς το "κακό" μοντέλο με Sharp και αυτήν εδώ: http://dx.com/p/compact-usb-pc-webcam-300k-pixel-25948 που έχει λιγότερο από 5 Ευρώ μαζί με αποστολή από Κίνα! Περιμένω κάτι καλύτερο να μου έρθει για να δούμε τι πραγματικά μπορεί να κάνει το Mak...
-
-Αν έχει σπείρωμα για φωτογραφικές και εσύ έχεις Canon EOS θα χρειαστείς το T-ring για EOS (π.χ. http://www.astronomy.gr/main.cfm?module=eshop&action=detail&id=477) -Το τηλεσκόπιο αυτό, για μένα που η προηγούμενή μου εμπειρία ήταν με πιο γρήγορο Newtonian, ήταν αρκετά απογοητευτική όσον αφορά το Deep Space. Πολλά τα 1500mm και τελικά πολλύ μικρό το 1.25" barrel. Το αποτέλεσμα είναι ότι και ας προσαρμόζεται το SCT focal reducer με το κατάλληλο δακτυλίδι/adapter, δεν προσφέρει περισσότερο πεδίο λόγω του στενού πίσω ανοίγματος (δηλαδή θα δεις vignetting). Αν έχεις μικρό φωτογραφικό σένσορα και θες να χαμηλώσεις τη μεγένθυνση για φωτογραφία, τότε μπορείς να κάνεις αυτή τη δουλειά και με τα φτηνά 0.5x reducers που μπαίνουν στον προσοφθάλμιο (κοντά στο φωτογραφικό σένσορα στην περίπτωσή σου). -Η στήριξη στην καλύτερη περίπτωση μπορεί να πάρει φωτογραφία για λίγα δευτερόλεπτα. Και αυτό αν κάνεις κάτι ώστε να σταθεροποιηθεί το πολύ "ελαφρύ" τρίποδο. Εγώ χρησιμοποιώ Celestron Vibration Pads (καλή δουλειά σε σκληρό όμως έδαφος) και μαζί ένα δίσκο 7kg (από βάρη) πάνω στη θέση αξεσουάρ. -Αν και απογοητεύτηκα σχετικά με το βαθύ ουρανό, τα καλά νέα είναι πως το τηλεσκόπιο είναι εξαιρετικό στο ηλιακό σύστημα! Εκεί, για φωτογράφηση δε θα χρειαστείς τίποτε άλλο από μια απλή webcam, σύλληψη ασυμπίεστου avi με Sharpcap ή VirtualDub και το βάζεις στο Registax και παίρνεις μια εξαιρετική φωτογραφία. Επισυνάπτω το αποτέλεσμα της πρώτης μου προσπάθειας με το Mak και μια φτηνή webcam, τραβηγμένη και από το κέντρο της Αθήνας... Με DSLR δε θα έχεις τόσο καλά αποτελέσματα σε πλανήτες, αλλά μπορείς τη σελήνη. -Ένα πολύ χρήσιμο αξεσουάρ είναι το ηλιακό φίλτρο, ώστε να έχεις κάτι να κάνεις και την ημέρα. Μπορείς να πάρεις ένα Baader solar film και να φτιάξεις μόνος σου τη στήριξη για πιο οικονομικά. Αλλά ο Ήλιος θέλει πάντα προσοχή!
-
Είναι γενικά καλή η συμβουλή να ξεκινάμε με κιάλια, αλλά αν έχεις ήδη ένα ζευγάρι σχετικά αξιοπρεπή κιάλια και μπορείς να διαθέσεις 350 ευρώ, σκέψου σοβαρά τη λύση ενός διοπτρικού 100-120mm που θα χάνει σε φορητότητα, αλλά κερδίζει πολύ σε θέαση και τη μέρα και τη νύχτα. Βασικά τα μεγάλα κιάλια αρχίζουν να γίνονται και κουραστικά (λόγω βάρους και επίσης αν το παρακάνουμε σε μεγένθυνση), οπότε το τηλεσκόπιο τελικά σε ξεκουράζει. Προσωπικά, ένα ζευγάρι 10x50 που έχω είναι στο όριό μου για άνετη παρατήρηση, παραπάνω μεγένθυνση με δυσκολεύει να έχω σταθερή εικόνα, μεγαλύτερο μέγεθος αρχίζει να με κουράζει γρήγορα χωρίς κάποια στήριξη. Θα μπορούσες λοιπόν να σκεφτείς κάποιο διοπτρικό σε απλή alt-az στήριξη ώστε να είναι εύχρηστο και τη μέρα και αν θέλεις η εμπειρία να είναι παρόμοια με κιάλια, δηλαδή να απολαμβάνεις ευρύ πεδίο, προτίμησε κάποιο "γρήγορο" που να δέχεται προσοφθάλμιο 2", ώστε να του βάλεις ένα φακό 70-80 μοιρών και να είσαι κύριος. Παράδειγμα αν δε σε ενοχλούν τα χρωματικά σφάλματα (διορθώνονται βέβαια και με φίλτρο): http://www.firstlightoptics.com/startravel/skywatcher-startravel-120-az3.html 120mm για 335 ευρώ με μεταφορικά για ελλάδα, μαζί με το πρίσμα ανόρθωσης. Θα είναι χρήσιμο όπως είπα και ένα ευρυγώνιο προσοφθάλμιο 2". Αν σε ενοχλούν τα χρωματικά σφάλματα υπάρχει το αντίστοιχο 102mm αρκετά φθηνότερο - ή πας σε μεγαλύτερο focal length.
-
Πάντως και Goto τηλεσκόπιο αγοράζεις με 400 ευρώ. Εκτός από μικρό Maksutov υπάρχει και η επιλογή του διοπτρικού Skywatcher 102mm το οποίο μαζί με τα μεταφορικά για Ελλάδα έρχεται στα 399 Ευρώ. Περιλαμβάνει και το πρίσμα ανόρθωσης το οποίο για μη αστρονομική παρατήρηση είναι πολύ χρήσιμο. Και γενικά κάποιος που θα θέλει περιστασιακά να δει κάτι, μπορεί να διευκολυνθεί αρκετά με ρομποτικό... Σε Maksutov ρομποτικό βλέπω με 375 Ευρώ περίπου το Celestron SLT 90mm από το Amazon.co.uk. Δε θα έχει χρωματικά σφάλματα όπως το διοπτρικό, αλλά το πρίσμα ανόρθωσης είναι επιπλέον.
-
Nα συμπληρώσω και εγώ το agenaastro.com από Αμερική (έχουν και κάποια δικά τους προϊόντα, π.χ. σχετικά ποιοτικά EPs σε χαμηλές τιμές) και το firstlightoptics.com από Αγγλία. Όταν ψωνίζουμε από Αμερική (από μαγαζί ή ebay) να ζητάμε αποστολή USPS Priority (ή την ακριβότερη USPS Express), αφού με USPS First Class δεν έχουμε tracking (για κάτι πολύ φθηνό ΟΚ) ενώ με UPS/Fedex/DHL είναι πιθανό να κολλήσουμε στο τελωνείο.