-
Αναρτήσεις
1177 -
Εντάχθηκε
-
Τελευταία επίσκεψη
-
Ημέρες που κέρδισε
1
Τύπος περιεχομένου
Forum
Λήψεις
Ιστολόγια
Αστροημερολόγιο
Άρθρα
Αστροφωτογραφίες
Store
Αγγελίες
Όλα αναρτήθηκαν από ecuador
-
Κάτσε για παρατήρηση από το κέντρο της πόλης δε φταίει το τηλεσκόπιο! Έτσι κι αλλιώς τα νεφελώματα ουσιαστικά "μουτζουρίτσες" είναι στον προσοφθάλμιο, αν έχεις και όλη τη φωτορύπανση από πάνω, τί να σου κάνει; Σε σκοτεινό ουρανό όμως, μια χαρά θα είναι, αρκεί να ξέρει πως δε βλέπεις τεχνικόλορ! Πάντως μπορεί να φταίει ότι είχες και απαιτήσεις από 6" τηλεσκόπιο ενώ αυτό είναι μόλις 5.1!
-
ΜΗΝ πάρεις προσοφθάλμιο πριν πάρεις το τηλεσκόπιό σου και χρησιμοποιήσεις αρκετά τα υπάρχοντα. Μετά θα ξέρεις τί σου λείπει περισσότερο. Μεγαλύτερη μεγένθυνση; Εύρος πεδίου; κλπ Αυτό που μου δείχνεις θα σου δώσει απλά ενδιάμεση μεγένθυνση από τα ενσωματωμένα, αλλά όχι περισσότερο εύρος πεδίου ή ιδιαίτερη διαφορά στην ποιότητα. Κοινώς, πιθανότατα όχι η πιο ενδιαφέρουσα αγορά. Αυτό που έλεγα πριν με τα προσοφθάλμια είναι πως αν πάρεις π.χ. ευρυγώνια, τότε αυτά όσο πιο μικρό το f ratio του τηλεσκοπίου, τόσο πιο καλής ποιότητας πρέπει να είναι για να μη βλέπεις πολλά σφάλματα εκτός κέντρου. Δηλάδή το 130 είναι λίγο πιο ανεκτικό σε φθηνά προσοφθάλμια σε σχέση με το 130p. Οπότε μη βιάζεσαι. Αν αρχίσουν να σε ενδιαφέρουν οι πλανήτες και θες μεγαλύτερη μεγένθυνση θα κοιτάς κάτι σαν αυτό (ή έναν πάμφθηνο κλώνο του από το ebay), αλλιώς για βαθύ ουρανό θα θες κάτι με αρκετά ευρύτερο πεδίο από plossl.
-
Με αυτά τα χρήματα σε καινούργιο και χωρίς να έχω προηγούμενη εμπειρία ώστε να ξέρω με τι ακριβώς θα ασχοληθώ περισσότερο, κάτι σαν αυτό θα έπαιρνα. Υπάρχει και το λίγο ακριβότερο 130p που έχει το πλεονέκτημα του λίγο ευρύτερου πεδίου και μεγαλύτερης σταθερότητας (πιο κοντό και πιο ελαφρύ, θα στηρίζεται καλύτερα με την ίδια βάση), αλλά το μακρύτερο 130 ίσως να παίζει καλύτερα με φθηνά προσοφθάλμια και αν καταλήξεις να αχολείσαι περισσότερο με πλανήτες είναι λίγο πιο κατάλληλο. Μετά υπάρχει το δεύτερο χέρι. Με 300 Ευρώ π.χ. θα έβρισκες dobsonian 8". Εγώ προτιμώ την ισημερινή στήριξη, οπότε δε θα το προτιμούσα - και γενικά δε θα στο πρότεινα αν δε δοκίμαζες πρώτα ο ίδιος ένα dobsonian (ελπίζω να μην τ' ακούσω από τους αρκετούς φαν των dobsonian). Όπως σου είπα, για πρώτο είναι πολύ καλό και "all around" που λέμε, δε χάνει κάπου. Μόνο που θα χρειαστεί ένα collimation, έτσι; Τα κατοπτρικά μπορεί να έχουν κουνηθεί κατά την αποστολή και να θέλουν μια ρύθμιση για να δουν σωστά. Αλλά δεν είναι τίποτε δύσκολο.
-
Κάμερες για αστροφωτογράφιση
ecuador απάντησε στην συζήτηση του/της mikatsan σε Εξοπλισμός για αστροφωτογράφηση
Σημείωσε ότι το video crop mode έχει πολύ μικρό πεδίο (είπαμε, είναι για πλανητική φωτογράφηση), οπότε πρώτα βρίσκουμε το στόχο σε full frame π.χ. σε manual mode, τον βάζουμε ακριβώς στο κέντρο, εστιάζουμε με 10x και μετά γυρνάμε σε video crop, αλλιώς, π.χ. αν έχεις κεντράρει με προσοφθάλμιο που μπορεί να έχει μικρή απόκλιση, πιθανότατα να μην το βρεις στο πλάνο σου σε video crop mode Αλλά γενικά είναι πολύ απλή διαδικασία χωρίς υπολογιστές κλπ, οπότε βολεύει και να τραβάς από τηλεσκόπια άλλων (λες μια στιγμή να τραβήξω μία, τσουπ! έγινε!) και με αποτέλεσμα που για να το ξεπεράσεις πρέπει να κάνεις μεγάλη διαδικασία με μονόχρωμη πλανητική και φίλτρα. -
Κάμερες για αστροφωτογράφιση
ecuador απάντησε στην συζήτηση του/της mikatsan σε Εξοπλισμός για αστροφωτογράφηση
Ναι, χωρίς απώλεια ποιότητας, και πετάει "κακά" frames και το κεντράρει. Σου δίνει 3600 frames το λεπτό, άρα με 1-2 λεπτά είσαι μια χαρά. -
Κάμερες για αστροφωτογράφιση
ecuador απάντησε στην συζήτηση του/της mikatsan σε Εξοπλισμός για αστροφωτογράφηση
Το βίντεο θα είναι mov. Πέρασέ το πρώτα από το PIPP για να το πάρει μετά το registax. Επέλεξε στο PIPP ρυθμίσεις "planetary", στο output options διάλεξε ULRG Lossless στα AVI options μη σου βγαίνει τεράστιο το βίντεο και στο processing options βγάλε το cropping, δε σου χρειάζεται (μπορεί να σου κόψει και κανέναν δορυφόρο του Δία κλπ). -
Κάμερες για αστροφωτογράφιση
ecuador απάντησε στην συζήτηση του/της mikatsan σε Εξοπλισμός για αστροφωτογράφηση
Μη φοβηθείς το magic lantern επειδή είναι firmware. Εγκαθίσταται στην κάρτα μνήμης και όχι στην κάμερα, απλά το διαβάζει στο boot. Οπότε αν απλά βάλεις άλλη κάρτα μνήμης, (ή διαγράψεις τη ίδια) επανέρχεται. -
Φίλε μου, οι φωτογραφίες άλλο πράγμα δείχνουν (νεφελώματα χρωματιστά κλπ μετά από ώρες έκθεσης) και άλλο θα δεις με γυμνό μάτι. Μόνο σε πλανήτες οι φωτογραφίες αντιστοιχούν στο τί βλέπεις απευθείας, δηλαδή θα βλέπεις κάποιες λεπτομέρειες στις ζώνες του Δία, στην επιφάνεια του Άρη κλπ. Από βαθύ ουρανό για εμένα τα πιο εντυπωσιακά αντικείμενα με τέτοιο τηλεσκόπειο είναι τα μεγάλα σφαιρικά σμήνη, τα οποία δε θέλουν χρώματα για να σε εντυπωσιάσουν! Σου προτείνω να κοιτάξεις αυτό εδώ το βιβλίο που τα εξηγεί καλύτερα: Turn Left at Orion. link removed
-
Κάμερες για αστροφωτογράφιση
ecuador απάντησε στην συζήτηση του/της mikatsan σε Εξοπλισμός για αστροφωτογράφηση
Χεχε, ωραίος! Εγώ την πήρα επίτηδες, εσύ ήσουν απλά τυχερός Σιγουρέψου πως στις ρυθμίσεις έχεις "Movie Exposure - Manual", γύρνα τη σε NTSC για να είναι 60fps αντί για 50 και νομίζω αν δεν το έχεις κάνει ήρθε η ώρα να εγκαταστήσεις το Magic Lantern. Θα σου δώσει ιστόγραμμα την ώρα που τραβάς βίντεο, οπότε ρυθμίζεις ISO και έκθεση να βγάζεις ένα ιστόγραμμα περί το 80% (που δίνει συνήθως τα καλύτερα αποτελέσματα). Αν δε βγάζεις άκρη καπου, ρώτα μας και καλή διασκέδαση. -
Το τηλεσκόπιο αυτό δεν είναι κακή ιδέα, αλλά εγώ θα ξεχνούσα αγορά από Ελλάδα αν είναι τέτοια η διαφορά τιμής και φυσικά το ebay είναι φθηνότερο συνήθως μόνο για δεύτερο χέρι. Τα πιο αξιόπιστα Ευρωπαϊκά site αυτή τη στιγμή το έχουν: FLO (Αγγλία) 156 λίρες = 216 Ευρώ με μεταφορικά. TS (Γερμανία) 218 Ευρώ με μεταφορικά Το Νευτώνιο σε f/6.92 θεωρείται "all around", δηλαδή καλό για χρήση και ηλιακού συστήματος και deep space και τα μόνα μειονεκτήματά του για μένα είναι ο εστιαστής 1.25" και το γεγονός πως θα ήταν πιο άνετο σε βάση EQ3. Αλλά φυσικά θα ανέβαινε το κόστος! Φαντάζομαι οι φανατικοί των dob μπορεί να αρχίσουν να μας τη λένε που με λίγο παραπάνω χρήματα παίρνεις ένα μεγαλύτερο dobsonian, αλλά η ισημερινή στήριξη είναι μια καλύ εμπειρία και για να μάθεις κάποια πράγματα και για να παρατηρείς με μεγαλύτερη άνεση.
-
οικονομικά αντίβαρα ισημερινής στήριξης
ecuador απάντησε στην συζήτηση του/της cost_ang σε Mastrovox
Αντίβαρα για 20mm ράβδο σε βάρος γύρω στα 2kg είναι σπανιότατα και/ή πανάκριβα. Κι εγώ σκεφτόμουν πως είναι ο καλύτερος τρόπος να φτιάξω μόνος μου... Ο τρόπος σου δεν είναι κακός -
Κάμερες για αστροφωτογράφιση
ecuador απάντησε στην συζήτηση του/της mikatsan σε Εξοπλισμός για αστροφωτογράφηση
Αν έχεις ήδη DSLR γιατί δεν αρχίζεις πλανητική φωτογράφηση με αυτήν; Αν είσαι τυχερός και είναι η Canon 550D είσαι ήδη έτοιμος, βάζεις το 60fps 640x480 Video Crop mode και κατά προτίμηση ένα barlow περί τα 2-3x και τραβάς. Αν έχεις άλλη Canon, κατεβάζεις το δωρεάν EOS Camera Movie Record (ή άλλα μη δωρεάν όπως το Backyard EOS) το τρέχεις σε ένα Laptop (ή Windows Tablet) και τραβάς ουσιαστικά το liveview 5x (πάλι το 6SE σηκώνει ένα barlow 2x-3x). Δοκίμασε πρώτα τον εξοπλισμό που έχεις και μετά αν θες πας σε μία μονόχρωμη πλανητική με φίλτρα που θα σου δώσει ακόμα καλύτερα αποτελέσματα. Και φυσικά πλανητική φωτογράφηση + προσοφθάλμιο το ξεχνάς -
Έκλειψη Ηλίου - Παρασκευή 20 Μαρτίου 2015
ecuador απάντησε στην συζήτηση του/της astrovox σε Παρατήρηση Ηλίου
Ξέχασα να σας δείξω την έκλειψη όπως την είδε η ηλιακή σκεπή μου: (Οινόη Αττικής) -
Τέλεια χρώματα από νέους επίπεδους φακούς
ecuador απάντησε στην συζήτηση του/της KonstantinosM σε Προσοφθάλμιοι φακοί
Don't hold your breath που λένε! Τα προχωρημένα χαρακτηριστικά απ'ότι βλέπω σε simulation τα βλέπουν μέχρι στιγμής, οπότε φυσικά πρέπει πρώτα να το κατασκευάσουνε, να δούμε αν όντως δουλεύει και μετά να φτάσουμε και σε τιμή... Ούτε σύντομα, ούτε φθηνά... -
Έκλειψη Ηλίου - Παρασκευή 20 Μαρτίου 2015
ecuador απάντησε στην συζήτηση του/της astrovox σε Παρατήρηση Ηλίου
Πάντως τα Φερόε ήθελαν πολύ θάρρος! Σύννεφα όλο το χρόνο, ταξίδι για λίγους. Χαίρομαι που σας βγήκε! -
Γελάστε με την ψυχή σας!!!
ecuador απάντησε στην συζήτηση του/της Babis_the_Astronomer σε Παρατήρηση Ηλίου
Στην Αγγλία πάντως τα σχολεία βγάλανε τα παιδιά έξω για να δούνε την έκλειψη. Στο πάρκο που είμασταν εμείς ήταν 3 σχολεία. Είχαν φροντίσει όλα τα σχολεία φυσικά είτε μόνα τους είτε μέσω ερασιτεχνικών αστρο-οργανώσεων και ήταν πλήρως εξοπλισμένα. Άλλα σχολεία κάναν και παραπάνω, π.χ. 200 σχολεία συμμετείχαν σε ένα πρόγραμμα που μάζευε δεδομένα θερμοκρασίας από όλη τη χώρα κατά τη διάρκεια της έκλειψης. Σε όλη την Ευρώπη προετοιμαζόντουσαν μήνες, το υπουργείο ανακάλυψε ότι θα γίνει έκλειψη το προηγούμενο βράδυ και πανικοβλήθηκε. Θα το είδε ο υφυπουργός κατά τύχη στην εφημερίδα όταν τη σήκωσε να διαβάσει τα ζώδια... -
Γελάστε με την ψυχή σας!!!
ecuador απάντησε στην συζήτηση του/της Babis_the_Astronomer σε Παρατήρηση Ηλίου
Και η υπέρυθρη μια χαρά επικίνδυνη είναι, ενέργεια μεταφέρει και δεν είναι ορατή. Γι' αυτό αν φωτογραφίσουμε τον ήλιο με υπερυθρο φίλτρο χρησιμοποιούμε live view - αν και με γυμνό μάτι μας φαίνεται μαύρο σαν ηλιακό φίλτρο, δεν είναι. Φυσικά αν δεν έχουμε φίλτρο, πρώτα θα την πάθουμε από την υπεριώδη, αλλά γενικά η εγκύκλιος είναι για κλάματα... Μιλάμε για σκοταδισμό... -
Γελάστε με την ψυχή σας!!!
ecuador απάντησε στην συζήτηση του/της Babis_the_Astronomer σε Παρατήρηση Ηλίου
Αντί να τους εξηγήσεις το πρόβλημα και να τους βάλεις να φτιάξουν χειροτεχνία μια pinhole camera και να τα βγάλεις έξω να το δούνε, τους χώνεις μέσα στην έκλειψη λες και είμαστε στο 4000 π.Χ. και φοβόμαστε μη μας κάψει ο Θεός Ήλιος... 'Ασε που κινδυνεύεις να το κάνεις "απαγορευμένο" και να πάνε να κοιτάνε τον ήλιο τα παιδιά μετά γιατί σου λέει από τις 13:00 και μετά είναι ασφαλές! -
Έκλειψη Ηλίου - Παρασκευή 20 Μαρτίου 2015
ecuador απάντησε στην συζήτηση του/της astrovox σε Παρατήρηση Ηλίου
Πολύ συννεφιά εδώ ρε παιδιά... (Heaton Park, Manchester) Δεν ξέρω, μπορεί και να είχαμε και ολική έκλειψη, είχε εξαφανιστεί πίσω από πυκνά σύννεφα για λίγα λεπτά, ποιός μπορεί να πει με σιγουριά τι ακριβώς γινόταν; Canon 50mm, IR59 Canon 18mm, IR59 Skywatcher 80ED Skywatcher 80ED -
Βασικά βάλε ένα προσοφθάλμιο με κάποια σχετικά "καλή" μεγένθυνση και "χτύπα" το τηλεσκόπιο λιγάκι να δεις πόσο γρήγορα θα ηρεμήσει. Δοκίμασε επίσης να εστιάσεις σε μεγάλη μεγένθυνση να δεις τι δονήσεις θα έχεις όταν κάνεις κάτι τόσο από όσο η εστίαση. PAPOUS71, η Celestron έχει ίδια στήριξη για τα τρία μοντέλα, αλλά διαφορετικό τρίποδο. Γι' αυτό το συζητάει ο φίλος και τη βασική συμπεριφορά θα την καταλάβει από το πως αποσβαίνει τις δονήσεις.
-
Είσαι σίγουρος ότι η στήριξη θα είναι αρκετή; Γιατί το 9.25 OTA είναι σημαντικά βαρύτερο από το 8άρι και γι' αυτό το 9.25 evolution έχει ένα πολύ βαρύτερο τρίποδο από τα 6άρια και 8άρια. Μπορείς να το δοκιμάσεις με τη στήριξή σου μήπως;
-
Τόσα χρόνια ήξερα πως ο κόκκινος φακός δε μας χαλάει το night vision (αρκεί να μην είναι πολύ δυνατός) και όντως με τα κόκκινα φακουδάκια που χρησιμοποιώ κάνω τη δουλειά μου. Διαβάζω όμως αυτό εδώ, που ουσιαστικά λέει πως είναι περισσότερο θέμα έντασης και λευκό φως σε χαμηλή ένταση είναι καλύτερο από κόκκινο. Δεν έχω πειραματιστεί προσωπικά, λέτε να έχει δίκιο;
-
Λίγο αργά τώρα αν το θες για την έκλειψη, αλλά γενικά αν το καπάκι του τηλεσκοπίου σου έχει aperture mask (π.χ. τα περισσότερα skywatcher) μία πολύ οικονομική και πανεύκολη λύση είναι να κολλήσεις με λίγη ταινία στην "τρύπα" ένα κομμάτι Baader Astrosolar (το κόβεις από σελίδα A4 ή το αγοράζεις ακόμα φθηνότερα ως κομμάτι). Αν δεν το εξήγησα καλά, μπορείς να δεις εδώ.
-
-
Συγνώμη, αλλά είναι κάποια πολύ προχωρημένη αίσθηση του χιούμορ αυτή η επιμονή με τα συνεχή ποστ για το "EQ Dob"; Ή είναι απλά το user name ειρωνικό;