Jump to content

ecuador

Μέλη
  • Αναρτήσεις

    1177
  • Εντάχθηκε

  • Τελευταία επίσκεψη

  • Ημέρες που κέρδισε

    1

Όλα αναρτήθηκαν από ecuador

  1. ecuador

    Πρώτο τηλεσκόπιο!!!

    Γούστα είναι αυτά. Εγώ όταν χρησιμοποίησα dobsonian πρώτη φορά είπα "σοβαρολογείτε τώρα, έτσι θα κάνουμε δουλειά όλο το βράδυ;" και τα αποφεύγω εκτός από όταν βρίσκω κανένα τεράστιο (αν και σε ένα 30άρι που έχω πρόσβαση διαλέγω μόνο χαμηλούς στόχους λόγω υψοφοβίας). Βλέπεις από 12 χρονών μου άρεσε να βγάζω τους χάρτες του Wil Tirion από το απόγευμα και να σχεδιάζω τις κινήσεις/hops για να με φτάσει η ισημερινή βάση σε δύσκολους στόχους και μετά μπορούσα να φωνάζω και άλλους να τους βλέπουν χωρίς να φοβάμαι ότι θα τους χάσω... Φαντάζομαι για άλλους κάτι τέτοιο θα ήταν εκνευριστική διαδικασία. Γούστα λοιπόν, ανάλογα με τη χρήση που κάνει ο καθένας! Αλλά πρέπει να ομολογήσω πλέον έχω καλομάθει και με το goto και μου λείπει όταν δεν το έχω, ιδιαίτερα όταν υπάρχει φωτορύπανση - οπότε για οπτική παρατήρηση δε θα με χάλαγε ένα goto-dobsonian (πάει το μπάτζετ όμως)!
  2. ecuador

    Πρώτο τηλεσκόπιο!!!

    Φαντάζομαι το λες επειδή με ανοικτά μάτια μπορείς να δεις και όλα τα μειονεκτήματα του dobsonian;
  3. ecuador

    Πρώτο τηλεσκόπιο!!!

    Για πλανήτες νομίζω περισσότερα απ' όλα βολεύει ένα Maksutov 127mm (το 150 ακριβαίνει πολύ). Το 102 παραείναι μικρό. Είναι απίστευτα φορητό και σε αρχάριους αρέσει συνήθως με βάση Skywatcher Synscan ή Celestron SLT (ίδια βάση ουσιαστικά Celestron/Skywatcher είναι η ίδια κατασκευάστρια) που είναι επίσης πανάλαφρη και ρομποτική ώστε να "βοηθάει" στην εύρεση. Εμένα δε μου αρέσει η συγκεκριμένη βάση κυρίως λόγω έλλειψης σταθερότητας (γίνονται βελτιώσεις βέβαια πάνω της), και γενικά προτιμώ τις ισημερινές (ένα Mak 127 είναι άνετο και σε EQ3). Το Skywatcher 150P που προτάθηκε παραπάνω είναι φυσικά πολύ καλύτερο για all-around χρήση (και πολύ πιθανόν αν μου λέγανε ότι πρέπει να έχω μόνο ένα τηλεσκόπιο να διάλεγα κάτι τέτοιο), αλλά για πλανήτες/σελήνη το μικροσκοπικό 127άρι δε μένει πίσω. Και το καλύτερο τηλεσκόπιο είναι πάντα αυτό που χρησιμοποιούμε συχνότερα, οπότε διαστάσεις/βάρος κλπ παίζουν αρκετό ρόλο, δηλαδή μπορεί τελικά να δεις περισσότερα με αυτό από ένα μεγαλύτερο απλά και μόνο επειδή δε σε κουράζει και το "βγάζεις" συχνότερα. Υ.Γ. Το 127ρι Mak προτάθηκε δεδομένου του budget. Αλλιώς π.χ. ένα APO 4" για εμένα είναι σαφώς ανώτερη λύση για οπτική παρατήρηση πλανητών. Υ.Γ. 2. Να τσεκάρεις πάντα και τιμές μεγάλων καταστημάτων εξωτερικού (τα δύο που χρησιμοποιώ εγώ περισσότερο είναι το TS που αναφέρθηκε και το First Light Optics). Αν και στα dob το πλανητάριο δεν είναι πολύ ακριβό, στα περισσότερα άλλα μπορεί να είναι ιδιαίτερα τσουχτερό χωρίς να σου προσφέρει κάτι εξτρά...
  4. Είχατε δίκιο φυσικά. Από τη σελίδα της astro baby είχα ρίξει μια ματιά στο λύσιμο του RA axis και φαινόταν υπερβολικό, αλλά όντως ήταν απλά οι δύο βιδίτσες για το RA worm gear.
  5. ecuador

    πρώτος φακός

    Φαντάζομαι ο εστιαστής σου είναι 2" ενώ ο προσοφθάλμιος 25mm είναι 1.25"; Εμένα που μου αρέσει η wide field παρατήρηση η πρώτη μου επιλογή θα ήταν ένας ευρυγώνιος 2" γύρω στα 30-32mm. Για χαμηλό μπάτζετ οι καλύτερες επιλογές από άποψη απόδοσης/τιμής είναι o Agena SWA / Skywatcher Panaview / Orion Q70 (οπτικά είναι παρόμοια όλα). Κάτω από f/6 στις άκρες τα αστέρια δεν είναι τέλεια, αλλά προσωπικά μέχρι f/5 εμένα δε με ενοχλεί. Λίγο οικονομικότερα ακόμα είναι και τα GSO SuperView / High Point Super View. Και μετά θα πήγαινα σε μικρότερο ευρυγώνιο ή barlow όπως σου λένε. Καλό οικονομικό barlow μου έχει βγει το High Point Scientific 3-element 2.5x, αλλά αν το πάρεις από το site τους στην Αμερική καλό είναι να πάρεις και κάτι ακόμα (π.χ. έναν προσοφθάλμιο) για να "μοιραστεί" το κόστος αποστολής (και σιγούρεψέ το ότι θα στο στείλουν με USPS που συνήθως δεν περνάει τελωνείο).
  6. Να ρωτήσω κι εγώ στο ίδιο νήμα να μην ανοίγω παρεμφερές; Έχω μία HEQ5 παλιά (μαύρη - όχι Pro), η οποία "παίζει" στον RA άξονα. Έχω άλλη για φωτογράφηση, οπότε με αυτή που είναι για οπτική παρατήρηση δεν έχω πολυασχοληθεί - απλά στο ζύγισμα την αφήνω λίγο βαρύτερη από τη μια πλευρά, και "κολλάει" με το βάρος στη μια "μεριά" του τζόγου, οπότε φαίνεται να δουλεύει κανονικα (εκτός αν τη σπρώξεις λίγο με το χέρι). Αλλά αν είναι εύκολο να διορθωθεί χωρίς να χρειάζεται πλήρες λύσιμο λέω να μην την αφήσω έτσι. Οι περισσότερες οδηγίες που βλέπω για τζόγο ασχολούνται με τα γρανάζια, όμως όταν έχω εκτεθειμένα τα γρανάζια και κουνάω δεξιά αριστερά μέσα στον τζόγο δε βλέπω καμία κίνηση εκεί μέσα. Άρα δε μοιάζει να είναι θέμα γραναζιών. Μπορεί κάποιος "έμπειρος" με τη βάση να καταλάβει τί εννοώ και να συμβουλεύσει; Ευχαριστώ!
  7. Όταν λες ευθυγράμμιση εννοείς 1/2 star alignment μιας goto βάσης; Γιατί σίγουρα πολική ευθυγράμμιση δε χρειάζεται ξανά αν δεν κουνηθεί η βάση, αλλά ίσως αλλάξει ελαφρά το σφάλμα κώνου που σημαίνει σε ένα goto ξαναδίνεις αστέρι(α). Κανονικά η περιστροφή λίγα δευτερόλεπτα σου παίρνει απλά να την εκτελέσεις και μετά συνεχίζεις την παρατήρηση για μη-goto. Εγώ δε θα το πολυσκεφτόμουν το ισημερινό για την ευκολία που προσφέρει στη θέαση... Αλλά γούστα είναι αυτά!
  8. Εγώ έχω αγοράσει και πουλήσει αρκετές φορές εκεί αφού μένω Αγγλία, θεωρητικά όσα λένε ότι τα στέλνουν θα μπορούσαν να τα στείλουν και Ελλάδα, αλλά οι τιμές δεν είναι χαμηλότερες από το astrovox οπότε δε θα πολυσυμφερει, εκτος αν μιλάμε για κάτι κάπως σπάνιο αφού το astrobuysell έχει ποικιλία. Βέβαια έχω παρατηρήσει πως ίσως οι περισσότεροι στην Ελλάδα φοβούνται αγορές από μεγάλα καταστήματα του εξωτερικού, οπότε δεν ξέρω κατά πόσο Αγγλικές μικρές αγγελίες θα προσέλκυαν ενδιαφέρον...
  9. ecuador

    canon pattern noise

    Αν μιλάμε για το γνωστό Canon banding δε φεύγει με το calibration δυστυχώς. Είναι σωστότερο να το λέμε θέμα ηλεκτρονικών και όχι φυσικής, αφού αν ήθελε η Canon να το αντιμετωπίσει θα μπορούσε (σε κάμερες άλλων εταιρειών δεν υπάρχει και καθόλου), αλλά απασχολεί κυρίως τους αστροφωτογράφους που είναι λιγοστοί σε σχέση με τους πελάτες της Canon.
  10. ecuador

    canon pattern noise

    Δε νομίζω να μπορείς να το "γλιτώσεις" στο τράβηγμα, αλλα υπάρχουν τρόποι να το βελτιώσεις στην επεξεργασία. Πχ υπάρχει ένα script στο pixinsight το οπόιο δεν το έχω δοκιμάσει (μου πέφτει κάπως ακριβό το pixinsight) αλλα έχω δοκιμάσει το "band" module του startools το οποίο μου δουλεύει τουλάχιστον σε vertical banding.
  11. Π.χ. πήρα ένα Travel Scope 70 με £25 με το backpack και το τρίποδό του. Έδωσα τα δύο προσοφθάλμια και τις διαγωνίους του που ήταν καινούργια £20. Τελικό κόστος μικρότερο από καλό μεγενθυντικό φακό και ποιότητα που με έχει αφήσει άφωνο για το κόστος!
  12. ecuador

    Μάλλον Skywatcher 130/900 EQ2

    Βοηθάει και το γεγονός ότι τα dob είναι το είδος που "χτυπάει" λιγότερο σε τιμές το Πλανητάριο Άντε, έχεις μέχρι τον Ιούλιο φίλε, βρες ένα να το δοκιμάσεις τώρα να σιγουρευτείς...
  13. ecuador

    Μάλλον Skywatcher 130/900 EQ2

    Όχι εγώ σου προτείνω να τα δοκιμάσεις πρώτα. Προσωπικά θα προτιμούσα να μην πάρω dob, αλλά όπως τονίζω είναι θέμα τι βολεύει τον καθένα. Κακώς φοβάσαι. Τα δύο site που έκανα link έχουν εξαιρετική υποστήριξη, που δε νομίζω να υπάρχει σε Ελληνικά καταστήματα. Ειδικά το Αγγλικό που χρησιμοποιώ συχνά, οπότε έχω καλύτερη άποψη. Αν σου έρθει κάτι με πρόβλημα δε θα σε βάλουν να πληρώνεις μεταφορικά. Για σιγουριά στείλε τους ένα μήνυμα και ρώτα τους τι κάνουν σε αυτήν την περίπτωση γιατί το σκέφτεσαι να παραγγείλεις απ' έξω. Βασικά το πιο συχνό πρόβλημα σε αγορά τηλεσκοπίου είναι να σου έρθει με κάποιο ελαττωματάκι σε κάποιο σημείο (π.χ. μου έλειπε μια βίδα στον εστιαστή μια φορά), σε αυτή την περίπτωση θα σου στείλουν αυτό. Έχουν και μεγαλύτερη ευχέρεια σε ανταλλακτικά σε σχέση με ένα Ελληνικό μαγαζί λόγο όγκου πωλήσεων. Αλλά όπως σου είπα ρώτα τους, αν σου έρθει σπασμένο όπως λες, τί policy έχουν;
  14. ecuador

    Μάλλον Skywatcher 130/900 EQ2

    Στο dobsonian το "σπρώχνεις" να ακολουθήσεις κάτι, το οποίο είναι σχετικά εύκολο όσο είσαι στον προσοφθάλμιο. Αν κάνεις ένα μπρέικ θα πρέπει να χρησιμοποιήσεις πάλι τον ερευνητή. Στο ισημερινό ακόμα και χονδρικά να το έχεις στραμμένο με τον άξονα στο βορά, συνήθως απλά γυρίζεις τη βίδα της ορθής αναφοράς προς μία κατεύθυνση και ξαναέρχεται στο οπτικό σου πεδίο. Φυσικά αν βάλεις μοτεράκι, ακολουθεί μόνο του. Γενικά το καλύτερο θα ήταν να περίμενες λίγο και να πας σε καμία εξόρμηση όπου να μπορείς να δοκιμάσεις μόνος σου. Αυτή είναι με διαφορά η καλύτερη συμβουλή αν θες να το κρατήσεις καιρό. Παρά τα απόλυτα σχόλια του giorgosgr, έχω δει πολλούς ευτυχισμένους χρήστες EQ2/CG3 με 130άρι (το 130/650 όμως και κυρίως σε έκδοση Celestron - που είναι μάλιστα χειρότερη). Δεν έχει σχέση με κάποιες φθηνές alt-az βάσεις που σου σπάνε τα νεύρα και σε στρέφουν μακριά από αστροπαρατήρηση, αρκεί να ξέρεις τι μπορεί να κάνει. Για την ακρίβεια δεν έχω πετύχει ποτέ κανέναν που να τη θεωρεί κακή βάση για το τόσο χαμηλό της κόστος. Αλλά ούτε και κάτοχο dobsonian έχω δει απογοητευμένο (εκτός από κάτι προβληματικά που δεν έχουν στρωτή κίνηση), αρκεί είτε να ξέρει τι παίρνει, ή να μην έχει δοκιμάσει άλλο τύπο και να μην ξέρει τι χάνει
  15. Επιβεβαιώνεις πως δοκίμασες τους συνδυασμούς barlow-διαγώνιος-20mm, διαγώνιος-barlow-20mm και barlow-20mm χωρίς να μπορείς να εστιάσεις σε καμία από τις 3 περιπτώσεις;
  16. ecuador

    Μάλλον Skywatcher 130/900 EQ2

    Αυτό ξέχνα το. Δεν είναι κανονικό Νευτώνιο, αλλά Jones-Bird με σφαιρικό κάτοπτρο f5 και ενσωματωμένο barlow. Αν αποφασίσεις dobsonian, αυτό είναι μια λογική επιλογή. Έχεις ιδιαίτερο κόλλημα με τα Ελληνικά καταστήματα; Αν όχι μπορείς να αγοράσεις με λιγότερα χρήματα το καλύτερο 130p/650 είτε από Αγγλία (252 Ευρώ με μεταφορικά) είτε από Γερμανία (259 Ευρώ με μεταφορικά).
  17. ecuador

    Μάλλον Skywatcher 130/900 EQ2

    Θα μου επιτρέψεις να παρατηρήσω πως το Bresser Galaxia 114 είναι υπερβολικά ακριβό γι' αυτά που προσφέρει (114mm διάμετρος και σφαιρικό κάτοπτρο). Το Skywatcher 130p/650 που αντιπρότεινα (σε σχέση με το "απλό" 130/900) είναι φθηνότερο από το Bresser, έχει και παραβολικό κάτοπτρο και είναι αρκετά κοντύτερο, γεγονός που βοηθάει τις ταλαντώσεις σε μικρές βάσεις. Και σε βάρος έχουν μικρή διαφορά - 3.3kg με 3.7kg. Και τέλος υπολοίπεται μόλις 0.9 ίντσα από τα 6άρια dob που μας λένε, ενώ με το 114 πέφτουμε πιό μακριά στις 4.5"
  18. ecuador

    Μάλλον Skywatcher 130/900 EQ2

    Να σου πω και τον αντίλογο, γιατί πρέπει κάποιος να εξισσοροπεί τους Dobsonάκηδες! Εγώ θεωρώ την ισημερινή βάση εξαιρετικό εκπαιδευτικό εργαλείο και επίσης μεγάλη βοήθεια στην παρατήρηση. Εντάξει, η EQ2 είναι λίγο της πλάκας. Δεν είναι όμως εντελώς άχρηστη και θα σε μάθει όλα τα βασικά. Όπου "βασικά" είναι π.χ. πως λειτουργούν οι ουράνιες συντεταγμένες. Η πολική ευθυγράμμιση δεν είναι απαραίτητη για απλή παρατήρηση - απλά χονδρικά το στήνεις προς τον βορρά και είσαι ΟΚ, δε χάνεις χρόνο. Σημαντικότερο για εμένα είναι ότι βάζεις κάτω ένα sky atlas και βλέπεις για να πας στο τάδε αντικείμενο που δεν έχεις δει, θα ξεκινήσεις από το φωτεινό αστέρι, θα ανέβεις στον τάδε άξονα να βρεις κάποιο άλλο αστέρι, μετά θα κινηθείς στον άλλο άξονα κλπ. Είχε πολύ πλάκα ένα βράδυ σε μια συγκέντρωση σε ένα αστεροσκοπείο εντός πόλης (πολύ λίγα αστέρια ορατά), βγάλανε έξω ένα 16άρι dob και ένα 8άρι με ισημερινή, αλλά ανακαλύψανε πως τα RDF είχαν μείνει ανοικτά και είχε τελειώσει η μπαταρία. Ε, όλο το βράδι μόνο πλανήτες καταφέρανε να δούνε με το dob (ε και ένα M45), όποτε έβρισκα κάτι με το 8άρι, προσπαθούσαν να βρουν το ίδιο με το Dob εις μάτην. Προφανώς σε πιο σκοτεινό ουρανό ή με λειτουργικό RDF δεν υπάρχει αυτό το θέμα, αλλά ήδη η βάση είναι μεγάλη βοήθεια - κοίταζα στο χάρτη κάτι και με βήματα το έβρισκα χωρίς να το βλέπω ούτε με το μάτι ούτε με τον ανιχνευτή. Επίσης, αν θες να δείχνεις σε άλλους το Dob είναι πρόβλημα αφού εκτός από το ότι δεν ακολουθεί, είναι επιρρεπές στο να μετακινηθεί από τον στόχο σε κάποιον που δεν ξέρει και ψηλαφίζει για να βρει τον προσοφθάλμιο ή να εστιάσει. Παλιά με το χειροκίνητο TAL, είχα γίνει εξπέρ στο tracking πλανητών σε μεγάλη μεγένθυνση. Καθόμουν δίπλα στο τηλεσκόπιο και έδινα στροφούλες με ρυθμό στο slow motion χειριστήριο καθώς έβλεπε ο ένας μετά τον άλλον ο κόσμος Χμμ, τί άλλο. Ααα, ενώ δε μπορείς να κάνεις φωτογράφηση από το τηλεσκόπιο, μπορείς να βάλεις μια DSLR με τον ευρυγώνιο φακό της είτε πάνω στο τηλεσκόπιο, είτε (ακόμα καλύτερα για την EQ2) στον άξονα των βαρών και εσύ να ακολουθείς ένα αστέρι με τα χειριστήρια αργής κίνησης ενώ η μηχανή τραβάει. Μπορείς να κάνεις εκθέσεις αρκετών λεπτών έτσι. Ναι, είμαι fan της ισημερινής. Ναι δεν είναι για όλους, όμως ούτε τα dob είναι για όλους - πρέπει να βρεις εσύ τι είσαι. Αν ακούς π.χ. για ουράνιες συντεταγμένες και τρέχεις, μπορεί όντως να μη σου προσφέρει κάτι παραπάνω από μια βάση που απλά τη σπρώχνεις και σημαδεύεις με το χέρι. Επίσης τα παρουσίασα μονόπλευρα απλά επειδή ήταν ο αντίλογος, τα περί dob έχουν ειπωθεί. Όμως επιτρέψτε μου να πω πως δε νομίζω ένα 6" dob να έχει τόσο πλεονέκτημα σε σχέση με ένα 5.1" newt. Να μου λέγατε 8" dob να θυσιάσω κάποιες από τις ευκολίες της ισημερινής για τη διαφορά μεγέθους. Ναι, λέμε 6" προτείνονται χoνδρικώς ως minimum για να απολαμβάνεις DSOs. Αλλά μερικοί δεν καταλαβαίνουν πως αυτό δεν είναι κάποιο "ξαφνικό" όριο και το 5.1" παραμένει κοντά στο 6" και μάλιστα μεγαλύτερη διαφορά θα δει κάποιος πιθανότατα πηγαίνοντας από τις 6" στις 8". Τέλος, επειδή η EQ2 όντως είναι ελαφριά, ίσως να υπάρχει λόγος κάποιος να μαζέψει περισσότερο για να πάρει το 130P με αυτή τη βάση, αφού θα είναι κοντύτερο και θα έχει λιγότερη ταλάντωση (και μάλιστα καλύτερο κάτοπτρο). Προφανώς αν κάποιος με ρωτήσει για τηλεσκόπιο κάτω από 100 Ευρώ ή πάνω από 10 ίντσες θα του πω dob, αλλά ανάμεσα πρέπει να τα ζυγίσεις τα πράγματα, δεν είναι έτσι απλά άντε πάρε dob για όλα! ( Σε σημείο υπερβολής έτσι; Έχω δει να ρωτάει ο άλλος να πάρω π.χ. το τάδε NexStar ή το δείνα Skymax και να του απαντάει κάποιος αυτά δεν είναι τηλεσκόπια, πάρε ένα 8" dobsonian )
  19. ecuador

    Μάλλον Skywatcher 130/900 EQ2

    Ε, αυτό που είπες να πάρεις από Ελλάδα για Ελληνικές οδηγίες δε νομίζω να ισχύει. Απλά θα δώσεις παραπάνω χρήματα για το ίδιο ακριβώς πράγμα. Εκτός αν έχω χάσει κάτι...
  20. Φαντάζομαι ότι πλέον ξέρεις καλά πως άλλα πράγματα βλέπουμε και άλλα φωτογραφίζουμε από ένα τηλεσκόπιο, έτσι; Ευχαριστημένος γενικά; Το StarTravel 120 πρέπει ναι είναι αρκετά καλό τηλεσκόπιο.
  21. Χιχιχι, η κεφαλή ίππου είναι κλασσικό τεστ για 120άρι τηλεσκόπιο. Εννοώ φυσικά 120 ίντσες... Συνήθως αρκεί ένα πινέλο οπτικών (από τρίχα αλόγου νομίζω είναι αυτά) για να φύγει η σκόνη και μετά με microfiber υφασματάκι για οπτικά. Αν έχεις κάτι πολύ σοβαρό και αυτά δεν αρκούν, σε ένα άλλο νήμα εδώ πέρα διάβαζα για ισοπροπυλική αλκοόλη...
  22. Απλά δεν έχουμε καταλάβει ακόμα αν ρωτάς πως να καθαρίσεις φακό διοπτρικού ή κάτοπτρο κατοπτρικού. Εκτός αν όπως είπα έχεις κανένα σπάνιο folded refractor που είναι διοπτρικό με κάτοπτρο. Ή αν ρωτάς για τη διαγώνιο διοπτρικού που και αυτή έχει κάτοπτρο όπως είπε ο φίλος παραπάνω.
  23. Φαντάσου να έχει όμως κανένα σπάνιο folded design και να μας στείλει, έτσι;
×
×
  • Δημιουργία νέου...

Σημαντικές πληροφορίες

Όροι χρήσης