Jump to content

ecuador

Μέλη
  • Αναρτήσεις

    1177
  • Εντάχθηκε

  • Τελευταία επίσκεψη

  • Ημέρες που κέρδισε

    1

Όλα αναρτήθηκαν από ecuador

  1. Σε ρωτάνε τί ακριβώς θες τα φίλτρα, γιατί η χρησιμότητα των φίλτρων είναι από τις πιο συχνές λάθος αντιλήψεις όταν ξεκινάμε. Π.χ. όταν λες οξυγόνου, εννοείς ένα O-III narrowband, το οποίο αφήνει να περνά πολύ λίγο φως που σημαίνει θέλει γρήγορο τηλεσκόπιο, ή έστω καλή οδήγηση. Με το 127 SLT λοιπόν δεν είναι χρήσιμο για φωτογράφηση deep space. Από την άλλη, μερικές ηλιακές λεπτομέρειες φαίνονται καλύτερα στο πράσινο, οπότε τα διάφορα πράσινα φίλτρα (π.χ. O-III, Solar Continuum ή απλά wratten) χρησιμοποιούνται μερικές φορές στην ηλιακή φωτογραφία, πάντα βέβαια θα σου μειώνουν τη φωτεινότητα όσο πιο "στενά" είναι, γι' αυτό μερικές φορές χρησιμοποιούμε baader ND 3.8 φωτογραφικό αντί για το οπτικό ND 5.0. Το t-ring πού το βιδώνεις, νομίζω στο 127 SLT δε βιδώνει απευθείας στον εστιαστή, κάποιο t-adapter (nosepiece) δεν έχεις το οποίο μπορεί να παίρνει φίλτρα 1.25";
  2. ecuador

    Meade LXD75 και reverse polarity

    Δεν είναι μόνο η meade, έχω ακούσει και για καμμένα Skywatcher (τουλάχιστον πριν μερικά χρόνια) με τον ίδιο τρόπο - κάποιος πάει να τα συνδέσει με μπαταρία και δεν πετυχαίνει την πολικότητα. Βάλε και μία αγγελία μήπως κάποιος έχει τη βάση με άλλο πρόβλημα και μπορεί να προμηθεύσει μοτέρ...
  3. ecuador

    Αγορα τηλεσκοπιου αρχαριος.

    Τα μπερδεύεις λίγο. Φωτογραφίες δε βγάζουμε με προσοφθάλμιο, γι' αυτό το λέμε prime focus. Η φωτογραφία που έχεις βάλει έχει βγει αν δεν κάνω λάθος με το Celestron C14 του Damian Peach. Βοηθάνε και οι 14 ίντσες, και το γεγονός ότι είναι Schmidt Cassegrain, και το γεγονός ότι ήταν στα Barbados σε τέλεια νύχτα και το ότι είναι πολυβραβευμένος και τραβάει φωτογραφίες που ελάχιστοι φτάνουν. Η συγκεκριμένη σε πρώτη ματιά θα έλεγα μοιάζει περισσότερο με φωτογραφία του Hubble. Ή του Voyager Μη νομίζεις ότι αν πάρεις ένα C14 θα βλέπεις έτσι τον Δία, ακόμα και σε τέλεια νύχτα δε θα βλέπεις τη λεπτομέρεια που αποκαλύπτεται με τη σωστή επεξεργασία χιλιάδων φωτογραφικών καρέ. Χαλάρωσε λίγο (ειδικά με το 300x - σπάνια χρειάζεται τέτοια μεγένθυνση) και νομίζω θα μάθεις να εκτιμάς τι μπορεί να σου δείξει το τηλεσκόπιό σου. Για οπτική παρατήρηση και χωρίς polar scope, δεν κάνουμε ιδιαίτερη πολική ευθυγράμμιση. Όπως λες ρυθμίζουμε τις μοίρες και στρέφουμε το τηλεσκόπιο ώστε ο RA άξονας να δείχνει περίπου τον πολικό αστέρα (η το βορρά αν καλύπτεται ο πολικός αστέρας). Θα καταλάβεις ότι είσαι κοντά σε πολική ευθυγράμμιση από το γεγονός πως όταν παρατηρείς ένα αντικείμενο θα σου αρκεί να περιστρέφεις σχεδόν αποκλειστικά μόνο το χειριστήριο αργής κίνησης της ορθής αναφοράς. Edit: Για πλανητική φωτογράφηση με το τηλεσκόπιό σου θα χρειαστείς να τραβήξεις βίντεο με εκατοντάδες ή χιλιάδες καρέ και να τα επεξεργαστείς με software όπως το registax. DSLR δεν κάνουν όλες, για πες ποιά έχεις να σου πούμε αν μπορεί να πάρει βίντεο με ανάλυση 1:1 σε σχέση με το σένσορα, αλλιώς θα είσαι καλύτερα με μια φθηνή webcam. Τραβάμε prime focus, και συνήθως σε f/20 - f/30. Αυτό σημαίνει ότι για το αρκετά γρήγορο τηλεσκόπιό σου θα χρειαστείς ένα καλό barlow. Τα βέλτιστα αποτελέσματα θα τα πάρεις μάλλον με Powermate 4x ή 5x. Με φθηνή webcam που έχει πολύ μικρό σένσορα βέβαια ίσως να μη χρειάζεται τόσο μεγάλο και με ένα 2.5x να δουλεύει καλύτερα.
  4. Όχι, δε θα τον συνιστούσα, πρώτα είναι χαμηλής ποιότητας προσοφθάλμιος (δηλαδή δεν κάνει για άλλη χρήση, ενώ στον άλλον σβήνεις το φως και είναι μια χαρά και για παρατήρησε - το σταυρόνημα συνήθως δεν ενοχλεί ιδιαίτερα) και έχει πολύ μικρό εύρος πεδίου, οπότε δεν κάνει για τη δουλειά που μιλάμε - δηλαδή να σου είναι εγγυημένα μέσα το αντικείμενο. Τον είχα πάρει κάποτε αυτόν επειδή μου φάνηκε καλή λύση στα 30 ευρώ, αλλά δεν τον κράτησα πολύ. Για 74 ευρώ είναι και ακριβός. Σου είπα το agena γιατί κι εγώ από εκεί το είχα πάρει, μια που ήταν το φθηνότερο. Δεν ξέρω αν μπορείς να παραγγείλεις τώρα από Αμερική... Αλλιώς το TS τον έχει αλλά ξεχωριστά τη φωτεινή πηγή Αν θες κάτι πολύ οικονομικό, μπορώ να προτείνω αυτό εδώ. Δεν το έχω δοκιμάσει το συγκεκριμένο, αλλά έχω χρησιμοποιήσει μονό σταυρόνημα μη φωτισμένο. Το κόλπο είναι πάλι να απ-εστιάσεις ελαφρά το αστέρι ώστε να γίνει κύκλος και να φανεί πάνω του το μαύρο σταυρόνημα.
  5. Μια πολύ χρήσιμη αγορά για alt-az goto είναι το agena 20mm illuminated reticle. Είναι ευρυγώνιος με πεδίο μεγαλύτερο από ένα 25mm plossl, οπότε το αστέρι εύκολα πέφτει στο πεδίο μας, αλλά έχει το στόχαστρο ώστε να κάνουμε κεντράρισμα ακριβείας με τη μία. Το στόχαστρο είναι διπλό, δηλαδή στο κέντρο είναι ένα τετραγωνάκι, οπότε για τέλειο κεντράρισμα μπορούμε να κάνουμε ελαφρά defocus για να γίνει μεγαλύτερο το άστρο μας.
  6. ecuador

    Αγορα τηλεσκοπιου αρχαριος.

    Κοίτα, ο Δίας μακάρι σε ένα τέτοιο τηλεσκόπιο να ήταν τόσο φωτεινός ώστε να χρειαζόταν να τον σκοτεινιάσουμε! Όχι, δε χρειάζεται να τον σκοτεινιάσεις και σίγουρα δε χρειάζεσαι παραπάνω μεγένθυνση. Οπότε μάλλον για το collimation πάμε. Ο πιο γρήγορος τρόπος για μια αρχική εκτίμηση είναι το star test. Π.χ. δες εδώ. Πρέπει να είσαι αρκετά άτυχος για να είναι εντελώς εκτός ευθυγράμμισης (εγώ μετέφερα οδικώς το 200PDS από Αγγλία - Ελλάδα και δεν έχασε χιλιοστό ευθυγράμμισης), αλλά θα εξηγούσε τα προβλήματά σου... Στο Δία πρέπει να βλέπεις καθαρά τις ζώνες ακόμα και με κάτω από 100x.
  7. ecuador

    Αγορα τηλεσκοπιου αρχαριος.

    Μία ώρα είναι αρκετή για να κρυώσει το συγκεκριμένο τηλεσκόπιο, δεν είναι αυτό το θέμα σου. Οπότε ας αρχίσουμε με τα πολύ βασικά. -Έλεγες ότι είχες πρόβλημα με το focus, το διόρθωσες; Τουλάχιστον η έκδοση PDS που έχει έξτρα back-focus για τις DSLR, έρχεται με μία μικρή μαύρη επέκταση 2", οπότε για οπτική παρατήρηση μπαίνει πρώτα αυτή στον εστιαστή και μετά ο προσοφθάλμιος (με τον αντάπτορα 1.25" αν χρειάζεται). -Στη φωτογραφία σου βλέπω ο πλανήτης είναι πιθανόν να είναι εστιασμένος αν κρίνω από τους δορυφόρους. Έχεις όμως χρησιμοποιήσει υπερβολικά μεγάλη έκθεση, οπότε δε μπορούμε να δούμε αν υπάρχει πρόβλημα ή όχι. Όταν φωτογραφίζουμε τον Δία σε μιά σωστή έκθεση για την επιφάνειά του, οι δορυφόροι είναι οριακά ορατοί στη φωτογραφία. Αν η φωτογραφική σου έχει ιστόγραμμα, θα σε βοηθήσει να διαλέξεις σωστή έκθεση, αλλιώς με δοκιμές. Εσύ τί ακριβώς έβλεπες πάνω στο Δία; -Το collimation πρέπει να το κοιτάξεις σε ένα καινούργιο τηλεσκόπιο. Συνήθως τα skywatcher δεν έρχονται με εντελώς άσχετη ευθυγράμμιση, αλλά καμιά φορά η μεταφορά μπορεί να το προκαλέσει.
  8. ecuador

    Κατασκευή Εναλλακτικού Light Box

    Δεν κατάλαβα, πού είναι το πρόβλημα; Εγώ το βάζω πάνω στο τηλεσκόπιο! (Ή μάλλον το έβαζα στο 8ιντσο, τώρα χρησιμοποιώ μικρότερο και αρκεί ένα iPad και γι'αυτό έχω ενσωματώσει στην εφαρμογή μου για polar alignment λευκή οθόνη με dimmer).
  9. Ξέχνα το dob για deep space φωτογράφηση. Θα είναι οικονομικότερο και αποτελεσματικότερο να πάρεις κάτι άλλο επιπλέον. Η οικονομική λύση που προτείνεται συνήθως είναι το αποχρωματικό Skywatcher 80ED, αλλά αν και αυτό μας είναι ακριβό υπάρχει το νευτώνιο Skywatcher 130P-DS (προσοχή, όχι το απλό 130P). Και τα δύο αυτά έχουν μικρές απαιτήσεις από βάση, οπότε μπορούμε να τη σκαπουλάρουμε ακόμα και με μία EQ3 Synscan (και έχουμε και πολύ φορητό σύστημα) και αρχίζουμε με αστροφωτογραφία χωρίς οδήγηση. Αν έχουμε παραπάνω χρήματα τα δίνουμε για καλύτερη ακόμα βάση, οδηγητικό κλπ.
  10. Το περισσότερο που μπορούμε να μειώσουμε το βινιετάρισμα σε DSLR με 1.25" φίλτρα. Edit: Χιχι, δεν πρόσεξα ότι είχε προλάβει άλλος link, αν και στο blog ίσως διαβάζεται πιο άνετα... Προφανώς βολεύει αν θες ένα φίλτρο για τη φωτογραφική σου συνεδρία, η αλλαγή δεν είναι εύκολη...
  11. ecuador

    Bresser pollux 150/1400 vs skywatcher maksutov 102/1300

    Το Bresser ξέχασέ το, τώρα το πρόσεξα. Έχει και αυτό EQ2 (αντίστοιχη), η οποία σηκώνει το Mak και Νευτώνια έως 5" περίπου, αλλά το 150mm μάλλον παραπάει, και το χειρότερο, δεν είναι κανονικό Νευτώνιο, αλλά σχεδιασμού Bird-Jones. Αυτός ο σχεδιασμός χρησιμοποιεί φθηνότερα σφαιρικά κάτοπτρα για να ρίξει το κόστος και έχει έναν διορθωτή στον εστιαστή για να διορθώνει το σφαιρικό σφάλμα. Έλα μου όμως που για να κάνει σωστή δουλειά ο διορθωτής θα έπρεπε να κοστίζει μερικές εκατοντάδες ευρώ... Οπότε τα αποφεύγουμε.
  12. ecuador

    Bresser pollux 150/1400 vs skywatcher maksutov 102/1300

    Το νευτώνιο βέβαια είναι ακόμα χειρότερη περίπτωση για επίγεια, αφού θα σου καταλήγει η εικόνα με εντελώς τυχαία περιστροφή ανάλογα με το που σημαδεύεις (εκτός αν ξεσφίγγεις και περιστρέφεις και τον σωλήνα) - τουλάχιστον με το Mak χρειάζεσαι απλά ένα ανορθωτικό προσοφθάλμιο ή διαγώνιο και θα είσαι σχετικά εντάξει, έστω με την "περίεργη" κίνηση της ισημερινής. Διοπτρικά μετά βολεύουν επίσης, αλλά τα αποχρωματικά που δίνουν απίστευτα καλή εικόνα (π.χ. δες σύγκριση) είναι ακριβά και λιγότερο φορητά από το Mak. Ποιά στήριξη ακριβώς έχει το Mak που βρίσκεις; Σημείωσε ότι ποτέ δεν υπάρχει τηλεσκόπιο που να κάνει για όλα. Π.χ. ένα νευτώνιο 150mm είναι πολύ ανώτερο από ένα Mak 102mm σε στόχους βαθέως ουρανού.
  13. ecuador

    Πόσα τηλεσκόπια έχετε;

    Εγώ έχω τα απαραίτητα νομίζω. Ένα μικρό 70άρι που κάνει για οδήγηση και ταξιδάκια, ένα κλασσικό 80ED που βολεύει για φωτογραφίες και ένα C9.25 για να έχουμε και κάτι "ιντσάτο". Εντάξει υπάρχει και ένα Νευτώνιο 8" στο εξοχικό, αλλά έχω καλή δικαιολογία γιατί το εξοχικό είναι Ελλάδα και το σπίτι Αγγλία. Δυστυχώς όμως (και προς θλίψη της συζύγου) εκτός από τα απαραίτητα έχω και 2-3 επιπλέον. Π.χ. ένα 90άρι διοπτρικό το οποίο δεν το χρησιμοποιώ, αλλά το κρατάω μήπως βρω χρόνο και χρήμα να το μετατρέψω σε Hα. Επίσης ένα 5" Νευτώνιο που το βρήκα σε ευκαιρία, και επειδή μου άρεσε ο μεγάλος αδερφός του (Skywatcher P-DS και τα δύο) δε μπορούσα να το αφήσω σε τέτοια τιμή. Και τέλος χτύπησα για πλάκα χαμηλά μια δημοπρασία ενός Equinox 80, γιατί σκέφτηκα μπορεί να μου αρέσει περισσότερο από το κλασσικό 80ED μου, και δε φταίω εγώ που δεν το χτύπησε μετά κανείς! Αν βρω χρόνο για ένα head-to-head μεταξύ των δύο ED, θα κρατήσω το ένα, οπότε μία μείωση θα υπάρξει... Αν κάποιος έχει ένα μόνο τηλεσκόπιο παρακαλώ να μη ζηλεύει γιατί μια φορά το μήνα έχω και χρόνο και δεν έχει σύννεφα στο Μάντσεστερ. Στην Ελλάδα όταν πηγαίνω που υπάρχει μόνο το ένα, τότε είναι που πέφτει η χρήση... Α, στην Ελλάδα υπάρχει και το πρώτο μου, το Halleyscope διοπτρικό 40mm, αλλά έχω να το χρησιμοποιήσω 18 χρόνια!
  14. ecuador

    Απορίες

    Νομίζω καλά τα λες, με 400 Ευρώ παίρνεις ένα Celestron SLT σε Goto, που είναι ακριβώς αυτό που λέω πως είναι ψιλομάπα - το goto σε ισημερινή είναι πολύ καλύτερο αλλά και ακριβότερο! Προφανώς για κάποιον που θέλει κυρίως πλανήτες ή γενικά παρατήρηση στην πόλη (που το goto είναι ακόμα πιο σημαντικό) και κάποια φορητότητα, ένα SLT με Maksutov σωλήνα είναι από τις καλές λύσεις, αλλά όπως πάντα κανένα τηλεσκόπιο δεν κάνει για όλα! Εκτός από το Hubble ίσως. Επίσης το καλύτερο που έχεις να κάνεις είναι να αξιοποιήσεις τα κυάλια σου. Με ένα καλό ζευγάρι κυάλια σε σχετικά σκοτεινό ουρανό η θέαση πολλών "μεγάλων" αντικειμένων είναι σαφώς πιο ικανοποιητική από τηλεσκόπιο. Και δοκίμασε το dobsonian πριν πάρεις, μπορεί να σου φαίνεται η μόνη λύση στο κόστος αυτό, αλλά υπάρχουν και καλές ευκαιρείες στις αγγελίες! Υ.Γ. Εδώ πέρα πολλοί "κοροϊδεύουν" την EQ2. Όντως δεν έχει σχέση με την EQ3, αλλά ούτε με την αναιμική EQ1 ούτε με κάτι σκουπίδια alt-az, οπότε έχω την απορία αν την έχουν όντως δοκιμάσει στην πράξη (την skywatcher τουλάχιστον, όχι "αντίστοιχες") και με τί σωλήνα; Την έχει ένας φίλος με το Skywatcher 130P και την έχω χρησιμοποιήσει, και ήταν μπορώ να πω μια χαρά, περισσότερους κραδασμούς είχε η SLT πλάκα-πλάκα! Οπότε έως (κοντό) νευτώνιο 5" και πάλι προσωπικά την προτιμώ από Dobsonian ως άνεση παρατήρησης με τα slow motion controls. Είναι βέβαια λύση ανάγκης, η EQ3 είναι άλλη κατασκευή και παίρνει πολική διόπτρα κλπ, αλλά για πέταμα δεν τη λέω.
  15. ecuador

    Απορίες

    Εννοείς "δε με ενδιαφέρει η αστροφωτογραφία" φαντάζομαι, γιατί έχεις γράψει "δε με ενδιαφέρει η αστρονομία" Πρώτα απ' όλα "δύναμη" δε χρειάζεται κανένα τηλεσκόπιο στη χρήση, παρά μόνο ίσως για να το μετακινήσεις - ανάλογα με το τί θα πάρεις. Όπως τα γράφεις, είναι σα να πηγαίνεις απευθείας για Dobsonian. Πολλές ίντσες για τα λεφτά που δίνεις, καλό deep sky και όχι κακό σε πλανήτες, πολύ απλό στη χρήση, με βασικά μειονεκτήματα την έλλειψη goto, tracking και φωτογραφικής δυνατότητας. Εγώ μικρός που είχα το ρωσικό νευτώνιο TAL-1 σε ισημερινή στήριξη, ονειρευόμουν ένα μεγάλο dobsonian για όταν μεγαλώσω. Όταν μεγάλωσα και μπορούσα να πάρω ό,τι ήθελα, δοκίμασα το dobsonian και ανακάλυψα ότι δεν είναι για εμένα. Βρίσκεις πιο δύσκολα τους στόχους (δε χρειάζεται goto, αλλά με ισημερινή στήριξη μαθαίνεις ωραίες τεχνικές star-hopping αξιοποιώντας τους δύο άξονες), αλλά κυριότερα όταν τους βρίσκεις με ένα ισημερινό εκεί τελειώνει η "προσπάθεια" και μπορείς να απολαύσεις ξεκούραστα την παρατήρηση, κάνοντας και διαλείματα, φωνάζοντας άλλους κλπ (είτε έχεις μοτέρ είτε όχι). Στο dobsonian θα πρέπει να ακολουθείς χειροκίνητα, το οποίο δεν είναι δύσκολο στα περισσότερα deep space, αλλά είναι ενοχλητικό σε πλανήτες με υψηλές μεγενθύνσεις. Να τονίσω, ότι το dobsonian δεν είναι για εμένα (εκτός αν μιλάμε για 16+ ίντσες που ουσιαστικά δεν έχεις άλλη επιλογή), αυτό δε σημαίνει ότι άλλους δεν τους βολεύει. Οπότε η συμβουλή μου είναι να δοκιμάσεις πριν πάρεις, να δεις ότι σου κάνει εσένα προσωπικά. Όσο για το Goto, κι εγώ κάποτε έλεγα σιγά τι να το κάνω (ειδικά αφού δοκίμασα οικονομικό alt-az goto που ήταν ψιλομάπα), αλλά ένα καλό ισημερινό goto (που στα λεφτά που λες φυσικά μόνο μεταχειρισμένο έχεις ελπίδα σε eq3 η eq5 synscan) σου λύνει τα χέρια. Ήμουν στο εξοχικό με στημένο το τηλεσκόπιο, έχουμε καλούτσικο ουρανό αλλά έχουν βάλει όλοι στο χωριό λάμπες ανά 10 μέτρα και το έχουν ψιλοχαλάσει, και ξαφνικά πέφτει το ρεύμα σε όλο το χωριό! Να τα αστέρια 6ου μεγέθους ξεπροβάλλουν! Φωνάζω τη σύζυγο από μέσα και με το goto του HEQ5 προλάβαμε και είδαμε σε όλο τους το μεγαλείο πάνω από 10 Messier σε 10-15 λεπτά διακοπής, όπως δεν είχαν ξαναφανεί με το 8ιντσο! Διαλέγοντας κοντινούς στόχους σε 5-10 δευτερόλεπτα πας από τον έναν στον άλλον, κοινώς όλος σου ο χρόνος είναι η παρατήρηση. Πάλι δε λέω ότι το goto είναι απαραίτητο. Αλλά αν μας δοθεί η ευκαιρία να το αποκτήσουμε σίγουρα θα μας δώσει κάτι!
  16. ecuador

    Μια βοήθεια για αγορά dobsonian

    Ο NPL δε θα έχει πρόβλημα, αλλά όπως σου είπα και για τους άλλους είναι εντελώς σχετικό. Δεν υπάρχει κάποιο συγκεκριμένο "όριο" για κάθε φακό, νομίζω θα πρέπει να βρεις κάποιον με γρήγορο Νευτώνιο να δεις αν εσένα προσωπικά σε ενοχλούν όπως δουλεύουν οι φακοί σου με αυτό. Εμένα π.χ. όπως είπα ο Ultra Wide δε με ενοχλεί καθόλου σε f/5 (μπορεί να βοηθάει και η υποσυνείδητη γνώση ότι τον πήρα πάμφθηνα). Αλλά σε κάθε περίπτωση ακόμα και "αυστηρός" να είσαι δε νομίζω να θεωρήσεις άχρηστους τους φακούς και να θέλεις άμεση αντικατάσταση...
  17. To Astro Panel όταν το δοκίμασα ήταν πολύ προβληματικό, δεν ξέρω αν έχει βελτιωθεί.. Χρησιμοποιεί πάντως τα ίδια δεδομένα με την Ξαστεριά. Το Clear Outside μου λειτουργεί καλά, αλλά το βρίσκω λίγο "μπερδεψιάρικο" στην ανάγνωση, οπότε θέμα γούστου. Στα δεδομένα τουλάχιστον για εμένα κάποιες φορές διαφωνούν, αλλά δε μπορώ να πω με σιγουριά ποιό είναι πιο ακριβές. Αν θες να την κατεβάσεις πριν εμφανιστεί στο app store, στείλε μου pm το email σου και θα σου έρθουν οδηγίες από την Apple.
  18. Δηλαδή έχεις το 4s χωρίς να έχει αναβαθμιστεί ποτέ, δηλαδή με iOS 5? Χμμ, είσαι λίγο ιδιάζουσα περίπτωση, ουσιαστικά με το iOS 6 (που δε με αφήνει η Apple να ανεβάσω νέα εφαρμογή με παλαιότερη υποστήριξη) νόμιζα πως τους κάλυπτα όλους, αφού ακόμα και ένα αρχαίο iPhone 3GS που έχω παίρνει iOS 6.1 Η εφαρμογή θα είναι δωρεάν, δεν πάμε για εμπορική επιτυχία, θα την έφτιαχνα για εμένα έτσι κι αλλιώς, αλλά ευχαριστώ για την ευχή. Ενδεχομένως να έχω και μία έξτρα έκδοση του δολλαρίου με μια επιπλέον λειτουργία γιατί μερικοί χρήστες θέλουν να σε στηρίζουν και καλό είναι να τους δίνεις την ευκαιρία, αλλά συνήθως σε εξειδικευμένες εφαρμογές μιλάμε ότι βγάζουμε π.χ. το κόστος να ανεβάσουμε εφαρμογή στο app store ή κάπως έτσι.
  19. Το πρόγραμμα του FLO λέγεται Clear Outside. Χρησιμοποιεί διαφορετικό μοντέλο, άρα καλό είναι να διασταυρώνουμε πηγές (εντάξει όταν είμαστε στην Ελλάδα είναι λιγότερο επιτακτικό - εδώ στην Αγγλία πιο χρήσιμο και πάλι δε φτάνει!). Υπάρχει για Android ένα αν βάλεις αναζήτηση 7Timer στο Play Store, αλλά που το είχα δοκιμάσει πριν λίγο καιρό ήταν ψιλοτραγικό, που ήταν ένας βασικός λόγος που έφτιαξα την Ξαστεριά, για να βολευτώ εγώ δηλαδή
  20. Να ευχαριστήσω το φίλο Ανδρέα που προσφέρθηκε να δοκιμάσει και να συμβουλεύσει. Θα βγει σύντομα και στο App Store. Προφανώς οι περισσότεροι έχουν Android (όπως και εγώ για προσωπικό κινητό) - αλλά τεχνικώς μου ήταν πολύ πιο εύκολο να ετοιμάσω κάτι σε iOS.
  21. ecuador

    Μια βοήθεια για αγορά dobsonian

    Για τί f μιλάς; Όλα είναι σχετικά, π.χ. εμένα οι Ultra Wide της Skywatcher μου φαίνονται μια χαρά σε f/5, και πιθανότατα και σε ακόμα λίγο πιο "γρήγορο" (εξαρτάται και πόσο πιο γρήγορο ακριβώς μιλάμε) τηλεσκόπιο να μη με ενοχλούσε το γεγονός ότι δεν είναι όλο το πεδίο καλό. Άλλους μπορεί να τους ενοχλεί ακόμα και σε f/6, ειδικά αν συγκρίνουν με πολύ ακριβότερους προσοφθάλμιους. Γενικά το f/5 δεν είναι κάποιο "φράγμα", δηλαδή αν μιλάμε για f/4.8-f/4.7 δεν έχουμε μεγάλη απόσταση από ένα f/5, οπότε όπως είπα εξαρτάται περισσότερο από τον παρατηρητή. Και προφανώς μην αρχίσεις να κοιτάζεις για νέα προσοφθάλμια πριν αρχίσεις να παρατηρσείς με το νέο τηλεσκόπιο! Καλές αγορές.
  22. ecuador

    Αγορα τηλεσκοπιου αρχαριος.

    Χμμ, οι φωτογραφίες πάντως όταν έλεγε 599 έδειχναν τον εστιαστή διπλής ταχύτητας... Η έκδοση αυτή αξίζει γενικά (αν πας να αλλάξεις μετά εστιαστή, θα δώσεις αρκετό χρήμα) ειδικά αν θέλει κάποιος να δοκιμάσει και φωτογράφιση με μεγάλο σένσορα (φωτίζει καλύτερα το κάδρο).
  23. ecuador

    Αγορα τηλεσκοπιου αρχαριος.

    Έχεις ανεβάσει πολύ το μπάτζετ βλέπω. Λες αν περιμένεις λίγο ακόμα να πάρεις κανένα 16ιντσο; Ναι, η EQ5 είναι καλύτερη, σηκώνει παραπάνω βάρος και το 200άρι το έχει καλά για οπτική παρατήρηση, οριακά για φωτογράφηση (θα χρειάζεσαι και πολική διόπτρα, μοτέρ). Με τα χρήματα που έχεις φτάσει, καμιά φορά παίζουν καλά ισημερινά συστήματα στις αγγελίες, να φανταστώ ότι τις παρακολουθείς αλλά δεν έτυχε κάτι ενδιαφέρον;
  24. Προσπαθώ να το κρατήσω από 6 και πάνω (πιο παλιό δε γίνεται).
  25. Ενώ υπάρχουν αρκετά προγραμματάκια για τον αστρο-καιρό της Αμερικής, για την Ευρώπη έχει λίγα (π.χ. του FLO) και επειδή στην Αγγλία που είμαι αυτή τη στιγμή είναι μεγάλο θέμα το πότε θα κάνει ξαστεριά και καλό είναι να διασταυρώνονται οι πληροφορίες είπα να βάλω σε εφαρμογή μια χρήσιμη πηγή πρόγνωσης που δεν υπάρχει διαθέσιμη (το 7Timer!). Αν κάποιος έχει iphone/ipad και ενδιαφέρεται να το δοκιμάσει τώρα που είναι beta, μπορεί να μου στείλει το email του σε π.μ. Υπό κατασκευή...
×
×
  • Δημιουργία νέου...

Σημαντικές πληροφορίες

Όροι χρήσης