-
Αναρτήσεις
1177 -
Εντάχθηκε
-
Τελευταία επίσκεψη
-
Ημέρες που κέρδισε
1
Τύπος περιεχομένου
Forum
Λήψεις
Ιστολόγια
Αστροημερολόγιο
Άρθρα
Αστροφωτογραφίες
Store
Αγγελίες
Όλα αναρτήθηκαν από ecuador
-
Ένα Νευτώνιο 5" με ισημερινή στήριξη θα ήταν καλό για πρώτο τηλεσκόπιο για τις περισσότερες χρήσεις, αφού μέχρι και εισαγωγή στην αστροφωτογραφία θεωρητικά θα μπορούσε να κάνει. Αλλά, το συγκεκριμένο έχει αρκετά αρνητικά σε σχέση με τα παρόμοια Skywatcher, οπότε θα έπρεπε να τα προτιμήσεις. Κοίτα εδώ το πρόσφατο νήμα όπου κάποιος άλλος φίλος αγόρασε τελικά το Skywatcher, το οποίο αν το πάρεις από Ευρώπη θα έρθει κάτω από 250 Ευρώ (ή κοντά στα 250 για την έκδοση 130P που θα είναι καλύτερη σε βαθύ ουρανό).
-
Το έψαξα επειδή μου έκανε εντύπωση αυτό με την ανορθωμένη εικόνα και απ' ότι φαίνεται το ένα από τα δύο προσοφθάλμια (το 20mm) είναι ανορθωτικό. Άρα αυτό δεν είναι αρνητικό. Τώρα γιατί βάζουν ανορθωτικό σε νευτώνιο με ισημερινή στήριξη, δηλαδή ό,τι χειρότερο για παρατήρηση εδάφους, είναι λίγο άσκηση για τον αναγνώστη Χμμ, ίσως για τη σελήνη; Αλλά, όπως είπα γενικά πρέπει να το βρεις πολύ φθηνότερα από τα Skywatcher για να αξίζει...
-
Έχω διαβάσει άσχημες κριτικές για το Astromaster 130EQ σε σχέση με τα Skywatcher 130/130P. Διάφορα κομμάτια του Skywatcher που είναι μετάλλικά, είναι πλαστικά στο Celestron (τμήματα της στήριξης, τα στηρίγματα του δευτερεύοντος κλπ). Ο red dot finder εκτός από το ότι είναι από τους κακούς του είδους, είναι και "ενσωματωμένος", δηλαδή δεν έχει την κλασσική βάση στήριξης να τον αναβαθμίσεις. Ο εστιαστής θεωρείται κακός. Λείπει η τελίτσα στο κέντρο του πρωτεύοντος για collimation κλπ. Οπότε δώσε κάτι παραπάνω (μικρή διαφορά αν πας στο 130P) για ένα από τα δύο Skywatcher αν θες 130άρι νευτώνιο...
-
Πολύ περίεργο να έχει τόσο απλή στήριξη του φακού ένα (ακριβούτσικο) αποχρωματικό. Σε ένα πάμφθηνο Travel Star 70 έχω δει τέτοια στηρίγματα (και πάλι λίγο μικρότερα μάλλον), και μόλις το είδα αμέσως σκέφτηκα ότι μπορεί να αποδίδει καλύτερα αν του φτιάξω ένα δακτυλίδι για να τα καλύψω, αλλά δοκίμασα φωτογραφία και δε φαίνονται spikes (μπορεί να φταίει το CA που ουσιαστικά σημαίνει ότι δεν εστιάζει καλά όπως ένα αποχρωματικό). Αλλά ναι, με μία μάσκα σίγουρα θα τα καλύψεις. Αν σε ενοχλούνε βέβαια, γιατί έχουνε και ένα γούστο τα spikes. Εμένα μου αρέσουν τα αστέρια με το σταυρό από το Νευτώνιο και προτιμώ όπως βγαίνουν τα σμήνη αστέρων με το νευτώνιό μου σε σχέση με το αποχρωματικό μου, αν και αντικειμενικά είναι χειρότερη η φωτογραφία...
-
Δεν έχω δοκιμάσει laser collimator, αλλά επειδή από όσους το έχουν δοκιμάσει είναι λιγότεροι οι fan (και απ' ότι έχω καταλάβει ένα πρόβλημα είναι πως πρέπει να πάρεις ακριβό laser collimator για να είναι καλό), εγώ επιμένω στο κλασσικό cheshire collimator, και δε μπορώ να πω ότι αισθάνομαι να μου λείπει κάτι... Μάλιστα το 200PDS δε φαίνεται να χάνει ποτέ το collimation του, οπότε μία φορά το έχω χρησιμοποιήσει μόνο...
-
Μια χαρά λοιπόν. Ηρέμησε με τα προσοφθάλμια, με 2x barlow και 10 mm είσαι στα 180x που είναι μια αρκετά καλή μεγένθυνση για το τηλεσκόπιό σου. Αν θες βέβαια να δοκιμάσεις παραπάνω σε καλές συνθήκες και εντελώς "αναίμακτα" για το πορτοφόλι σου, υπάρχει το Skywatcher UWA 6mm, του οποίου μια φορά δοκίμασα να πάρω έναν κλώνο από το ebay (βάλε "6mm ultra wide eyepiece" στην αναζήτηση - όχι skywatcher) με κάπου 15 ευρώ από την Κίνα και βγήκε μια χαρά! Δε μπορώ να σου πω τον πωλητή για να έχεις την ίδια τύχη, καθώς πάνε 2 χρόνια, αλλά σε κάθε περίπτωση εγώ τα 15 Ευρώ τα είχα ρισκάρει Αλλιώς το αυθεντικό από εξωτερικό. Θα σε πάει 150x χωρίς barlow και βάζοντας το barlow θα ανακαλύψεις πως τα 300x συνήθως δεν είναι καλύτερα από τα 180x
-
Βασικά δεν ξέρω για την υπόλοιπη Αγγλία, αλλά εδώ που είμαι βρέχει αρκετά σπάνια... Αλλά από συννεφιά... άστα να πάνε! Και όμως οι ερασιτέχνες αστρονόμοι είναι πάρα πολλοί. Μαζεύονται και τα λένε κυρίως όπως καταλαβαίνεις, δεν είναι συχνά για παρατήρηση... Αλλά αυτό το Astronomy Centre λέει πολύ. Ειδικά αν σου αρέσουν τα custom τηλεσκόπια έχει ένα σωρό εκτός από αυτά στη σελίδα, όπως διάφορα binocular refractors (όχι μόνο αυτό το μεγάλο reflector), το ηλιακό τηλεσκόπιο 120mm που χρησιμοποιεί το φίλτρο του PST μαζί με ένα ERF κλπ
-
Νομίζω αν ήταν στην Οινόη, θα το ξέρατε Είναι βόρεια του Μάντσεστερ και δεν είναι "μάρκα", είμαι μέλος του Astronomy Centre, του οποίου ο ιδρυτής ήταν επαγγελματίας κατασκευαστής τηλεσκοπίων, και το Dobsonian αυτό το είχε φτιάξει για τον εαυτό του, για τον κομήτη του Χάλεϋ. Το είχε υπογράψει και ο John Dobson όταν είχε επισκευθεί το κέντρο. Αν τυχόν είναι κανείς κεντρική Αγγλία ημέρα Σάββατο που είναι ανοικτό για όλους το κέντρο (και πάντα διαθέσιμοι όλοι για "τουρ"/επίδειξη), αξίζει να το επισκευτεί. Ακόμα και ημέρα, αφού υπάρχουν ηλιακά τηλεσκόπια (Hα): http://www.astronomycentre.org.uk/index.php/2-uncategorised/7-equipment-on-site Σόρρυ για το off-topic, αλλά μια και ρωτήθηκα...
-
Disclaimer: Δεν έχω χρησιμοποιήσει GoTo Dobsonian. Έχω χρησιμοποιήσει όμως κανονικά (π.χ. το Σάββατο έβλεπα την Αφροδίτη με ένα 30" f4 - βαριόμουν να κουβαλήσω τη μεγάλη σκάλα για στόχους πιο ψηλά!) και γενικά δε μπορώ να πω ότι απολαμβάνω τη διαδικασία σε σχέση με ένα πάλι χειροκίνητο αλλά ισημερινό. Οπότε αν το GoTo όντως δουλεύει στα Dobsonian (όπως είπα δεν το έχω δοκιμάσει ποτέ), νομίζω θα ήταν ευπρόσδεκτο, ειδικά σε κάποιον μη βετεράνο χρήστη dobsonian. Αλλά για τί goto μιλάμε; Αν είναι απλά push-to και είχα σκοτεινούς ουρανούς όπου οι 12" όντως θα κάνουν διαφορά σε σχέση με τις 10", μπορεί να πήγαινα για το 12άρι. Αν είναι όμως tracking goto θα το προτιμούσα σωποδήποτε μόνο και μόνο για να μπορώ να δείχνω αντικείμενα και σε άλλους με κάποια ευκολία, και επίσης για πλανητική φωτογράφηση.
-
Καλώς ήρθες. Πλάκα-πλάκα αρκετοί είναι από το Φυσικό Αθήνας εδώ έχω προσέξει...
-
Απορίες σχετικά με το επάγγελμα του αστροφυσικού
ecuador απάντησε στην συζήτηση του/της Katealex σε Η αστρονομία στην Ελλάδα
Τώρα εγώ μιλούσα για κάποια τρελά μαθήματα, όχι για εισαγωγή στην αστροφυσική που παίρνεις εύκολα και το 10άρι αν διαβάσεις. Δεν ξέρω αν είναι έτσι ακόμα, αλλά υπήρχαν εξεταστικές στην εποχή μου (15 χρόνια πριν) που με αιματηρό διάβασμα σε αρκετά μαθήματα (π.χ. Ηλεκτρομαγνητισμό Ι, Κβαντομηχανική ΙΙ κλπ) και το 5άρι ήταν δύσκολο. Όπως είπα δεν το μετάνιωσα, αλλά σαφώς δεν είναι για όλους και χωρίς κάποιο καλό λόγο - δεν είναι ότι μπορείς να μάθεις περισσότερα... -
Απορίες σχετικά με το επάγγελμα του αστροφυσικού
ecuador απάντησε στην συζήτηση του/της Katealex σε Η αστρονομία στην Ελλάδα
Το Φυσικό Αθήνας έχει μερικά "κολλήματα". Οι καλοί και επιμελείς φοιτητές της γενιάς μου (εισακτέος '97) το έβγαλαν σε 5 χρόνια, αν δεν είχαν ατυχία. Όταν λέω ατυχία, εννοώ π.χ. ο ένας καθηγητής στο μάθημα που είχαν προετοιμάσει για συγκεκριμένη εξεταστική να ξυπνήσει στο λάθος πλευρό είτε όταν βάζει τα θέματα, είτε όταν διορθώνει, οπότε next semester... Υπήρχαν κάπου 10 άτομα (στο περίπου, έχω ξεχάσει ακριβώς - στους 300+ πάντως) που τελείωσαν στα 4 χρόνια, αλλά αυτοί εκτός από την πολύ μελέτη, το "είχαν" το αντικείμενο σε κάπως "ιδιαίτερο" βαθμό. Α, και μια ομορφούλα κοπελιά που καθόταν πάντα πίσω από κάποιους από αυτούς τους 10. Εγώ έμαθα γρήγορα πως η θεωρητική Φυσική δεν έμοιαζε καθόλου με αυτή που ήξερα μέχρι το Λύκειο και τα μαθηματικά που χρειάζονται σε ορισμένους τομείς (π.χ. Κβάντο) με κουράζουν πολύ, αλλά ευτυχώς υπήρχε και η κατεύθυνση υπολογιστών, οπότε δεν το μετάνιωσα το Φυσικό, και μάλιστα πολλά από αυτά που έκανα μου χρησιμεύουν σε άλλους τομείς. Αλλά αν δεν ήμουν ιδιαίτερα καλός γενικά, δε νομίζω να μπορούσα να περάσω κάποια από τα μαθήματα που δεν ήταν ακριβώς η κλίση μου. Ξέρω συμφοιτητές που δεν ήταν ούτε χαζοί ούτε τεμπέληδες και παρόλα αυτά δεν τα κατάφεραν (και κάποιοι τελικά σπούδασαν κάτι άλλο). Οπότε δεν το προτείνω για όλους το συγκεκριμένο τμήμα. Και γενικά αν θέλει κάποιος να γίνει αστρονόμος, αστροφυσικός κλπ, ας βρει ένα τμήμα θετικών επιστημών που να μην έχει αυτές τις ιδιαιτερότητες ώστε να βγει αναίμακτα, και μετά σπουδές έξω, αν είναι κάποιος αρκετά καλός τότε κατα προτίμηση στις ΗΠΑ, αν δεν είναι καλός στην Αγγλία -
Πρέπει να καταλάβεις ότι όταν φύγεις πολύ από το focus, βλέπεις ουσιαστικά τη σκιά του δευτερεύοντος κατόπτρου με τα τέσσερα στηρίγματά του. Σα να κοίταζες με το μάτι από το βάθος του σωλήνα προς τα έξω, αυτό ειναι το "τεταρτημόριο" που λές. Αρχίζεις και γυρνάς τον εστιαστή να μικραίνει, μέχρι να φτάσεις στη σωστή εστίαση. Με τα 25 mm οι πλανήτες θα φαίνονται πολύ μικροί, αλλά διαφορετικοί από αστέρι. Το φωτεινό αστέρι θα το βλέπεις "ασταθές", να τρεμοπαίζει, ενώ οι πλανήτες είναι σταθεροί και μικροί μεν, αλλά δίσκοι. Με τον ίδιο προσοφθάλμιο θα βλέπεις και δορυφόρους γύρω από το Δία. Με το 10mm (ακόμα και χωρίς barlow, αλλά ακόμα περισσότερο με barlow) θα πρέπει να βλέπεις λεπτομέρειες στην επιφάνεια του Δια. Αν το τηλεσκόπιό σου είναι αρκετά εκτός collimation, μπορεί να μη βλέπεις λεπτομέρειες, αλλά σίγουρα δε θα είναι κουκίδα ο Δίας. Αν βλέπεις κουκκίδα πιθανότατα να μην είναι ο Δίας αυτό που στοχεύεις. Λέω συνέχεια για το Δία, γιατί η Αφροδίτη δεν έχει λεπτομέρειες στην επιφάνειά της στο ορατό φάσμα, οπότε είναι πιο δύσκολος στόχος να βγάλεις συμπεράσματα, αλλά μπορείς να δεις το σχήμα της (έχει φάσεις όπως η Σελήνη, οπότε ο δίσκος δε θα είναι ολόκληρος). Δεν κατάλαβα το άλλο που είπες για το Red Dot. Λες ότι χάνει την ευθυγράμμιση όταν σφίγγεις τη βίδα στήριξης. Όμως η διαδικασία της ευθυγράμμισης γίνεται ακριβώς για αν το συγχρονίσουμε όταν είναι εγκατεστημένο στο σωλήνα, δηλαδή το τοποθετείς, το σφίγγεις μετά βρίσκεις κάτι πολύ φωτεινό (ή κάτι τη μέρα ακόμα πιο εύκολα) με τον προσοφθάλμιο 25mm, το κεντράρεις ακριβώς με τον προσοφθάλμιο 10mm και μετά γυρνάς στο red dot και χρησιμοποιείς τα δύο ρυθμιστικά του ώστε το ίδιο αντικείμενο να κεντραριστεί και στο red dot. Και φυσικά μην αγοράσεις άλλο προσοφθάλμιο, όπως κατάλαβες έχεις δουλειά ακόμα με αυτά.
-
Αγορά φωτογραφικής μηχανής για αστροφωτογραφία
ecuador απάντησε στην συζήτηση του/της geo-21 σε Εξοπλισμός για αστροφωτογράφηση
Μιά οικονομική σχετικά λύση είναι η Canon 550D, η οποία έχει μεταχειρισμένη περί τα 300 Ευρώ και είναι αρκετά καλή σε πλανητική φωτογράφηση (με το 60fps video crop mode) και μπορεί να χρησιμοποιηθεί και για να αρχίσει κάποιος deep space (ειδικά αν γίνει modded). Και φυσικά χρησιμεύει και για την ημέρα! Αλλά έχεις Dobsonian. Οπότε δοκίμασε τώρα πλανητική με μία webcam, αφού έτσι κι αλλιώς δε μπορείς να κάνεις πολλά περισσότερα με αυτή τη στήριξη και μετά επένδυσε τα χρήματά σου σε κάποιο τηλεσκόπιο με ισημερινή στήριξη αν θες να προχωρήσεις, και το τί CCD κλπ είναι καλή ιδέα για τον εξοπλισμό σου, θα το δεις τότε... -
Αγορά τηλεσκοπίου για Ολική Έκλειψη Ηλίου-Αμερική 2017
ecuador απάντησε στην συζήτηση του/της bellatrix σε Πού και πώς να αγοράσω;
Είναι και το θέμα που ακριβώς θα πάει ο καθένας. Εγώ με βλέπω για Μιζούρι μια που η σύζυγος πάντα μου έλεγε να πάμε προς το Μισσισσιπή και τελικά όλο καταλήγαμε είτε Καλιφόρνια είτε Καραϊβική... Οπότε ευκαιρεία να πάμε το ταξίδι που εκείνη θέλει wink-wink! -
καθαρισμα του αισθητηρα ccd is Is dbk31u
ecuador απάντησε στην συζήτηση του/της Crazy_teacher.l σε Εξοπλισμός για αστροφωτογράφηση
Εγώ είχα καλή επιτυχία για CMOS σένσορα με wet cleaning swab, που είχαν περί τα 6 ευρώ η 6 άδα από το ebay. Το κάθε ένα το χρησιμοποιείς για μία μόνο κίνηση πάνω στο σένσορα (που συνήθως είναι αρκετή - στην ανάγκη άντε άλλη μία - με άλλο swab - αν σου ξέφυγε κάποιο σημείο. -
Αγορά τηλεσκοπίου για Ολική Έκλειψη Ηλίου-Αμερική 2017
ecuador απάντησε στην συζήτηση του/της bellatrix σε Πού και πώς να αγοράσω;
Ούτε με ηλιακό φίλτρο βέβαια. Κανονικά πρέπει να έχεις άλλο όργανο για τα λεπτά της ολικότητας και άλλο για την υπόλοιπη... -
Επιλογή τηλεσκοπίου από αρχάριο
ecuador απάντησε στην συζήτηση του/της pavlos.var σε Η γωνιά των νέων αστροπαρατηρητών
Συγνώμη, αλλά γιατί το λες αυτό; Ένας από τους λόγους που μου άρεσε η ισημερινή από μικρός είναι ότι κατέστρωνα τα star hopping σχέδιά μου στο χάρτη (Will Tirion Sky Atlas) που βασίζονταν στο γεγονός πως είχα κίνηση και μάλιστα slow motion στους δύο άξονες και εφαρμόζοντάς τα έβρισκα αμυδρά αντικείμενα στα οποία θα είχα πολύ μικρότερη ελπίδα με αντίστοιχο dobsonian. Και μετά αν θες να δείχνεις αντικείμενα σε άλλους, πάλι η ισημερινή είναι πολύ μεγάλη βοήθεια. Σε κάθε περίπτωση αυτό που πρότεινα εγώ έχει την EQ2 που κάπως αρχίζει να σοβαρεύει σε σχέση με την EQ1. Φυσικά από το EQ3 και πάνω θα αισθανόμουν άνετα, αλλά μόνο η στήριξη κοστίζει περισσότερο από το μπάτζετ που συζητάμε... -
Απεσταγμενο νερό
ecuador απάντησε στην συζήτηση του/της gregohks σε Λοιπά θέματα αστρονομικού εξοπλισμού
Φίλε μου, αυτό που πήρες είναι δεν είναι νερό, αλλά διάλυμα αλατιού (γνωστό και ως φυσιολογικός ορός). Για να καταλάβεις, το νερό της βρύσης έχει περί το 0.004% άλατα και θέλουμε το απεσταγμένο για να αποφύγουμε αυτά τα λίγα. Κι εδώ μιλάμε για διάλυμα με 0.9% άλατα! -
Επιλογή τηλεσκοπίου από αρχάριο
ecuador απάντησε στην συζήτηση του/της pavlos.var σε Η γωνιά των νέων αστροπαρατηρητών
Εγώ όπως τονίζω πάντα, θα πω πως τα Dobsonian δεν είναι για όλους. Μικρός ονειρευόμουν να αγοράσω κάποτε όσο μεγαλύτερο Dobsonian γίνεται, αλλά τώρα που μπορώ πλέον να πάρω ό,τι θέλω, ανάμεσα σε αρκετά τηλεσκόπια δεν έχω ούτε ένα Dobsonian, γιατί με βολεύει λιγότερο. Εντάξει το 30" που έχουμε στην αστρολέσχη (Todmorden) σαφώς θα με "βόλευε" αν το είχα στο εξοχικό μου, αλλά για μικρότερα τηλεσκόπια που υπάρχουν εναλλακτικές προσωπικά "τη βρίσκω" πολύ με ισημερινές στηρίξεις και την άνεση που προσφέρουν στην παρατήρηση και τις επιπλέον φωτογραφικές δυνατότητες... Οπότε φίλε μου αν δε σε πείσουν για Dobsonian (που μπορεί όντως να καταλήσεις να το προτιμάς - αλλά βρες κάποιον που να έχει να το δοκιμάσεις πρώτα να δεις αν σε βολεύει), ίσως να ανέβαζες το μπάτζετ σου στα 216, τιμή στην οποία σου έρχεται αυτό που πήρε ο φίλος του νήματος εδώ αν το παραγγείλεις από Αγγλία ή Γερμανία. Είναι πολύ ανώτερο από κάθε άποψη σε σχέση με αυτά που έχεις δει. Φυσικά έχε το νου σου στις μικρές αγγελίες για ευκαιρείες -
Τότε σε παρακαλώ να προσέχεις όταν χρησιμοποιείς "βαριές" κουβέντες όπως "κέντρο της πόλης". Για αρκετούς από εμάς σημαίνει κάτι άλλο από αυτό που εννοείς! Βλέπω πως η Κοζάνη όχι άσπρο/κόκκινο, αλλά δε χτυπάει καλά-καλά πορτοκαλί! Μιλάμε για ουρανούς, όχι αστεία! Μιχάλη, με γειά και γράψε εντυπώσεις. Από που το παρήγγειλες τελικά;
-
Αγορά τηλεσκοπίου για Ολική Έκλειψη Ηλίου-Αμερική 2017
ecuador απάντησε στην συζήτηση του/της bellatrix σε Πού και πώς να αγοράσω;
Ε, με το που θα σκάσεις Αμερική το 2017, θα πάρεις επί τόπου ένα Coronado PST και καθάρισες! Τουλάχιστον κάπως έτσι σκέφτομαι κι εγώ, νομίζω φασαρία να κουβαλάω το 80ED μου και για τον ήλιο έτσι κι αλλιώς η computerized alt-az βάση δεν είναι και η καλύτερη λύση... -
Λύση στις διακοπές ρεύματος της στήριξη μας
ecuador απάντησε στην συζήτηση του/της Aggelos Kechagias σε Mastrovox
Ο προηγούμενος κάτοχος του HEQ5 μου δεν μπήκε σε όλο αυτόν τον κόπο και κόλλησε απλά ένα βύσμα (hotglue)! Εντάξει, δουλεύει, αλλά πολύ πιο κομψός ο δικός σου τρόπος νομίζω -
Για κέντρο ποιάς πόλης μιλάμε; Αθήνα και απλά αστειεύεσαι, ή είσαι σε μικρή πόλη και όντως δεν έχει τρομερή φωτορύπανση; Το Turn Left at Orion που έβαλα link παραπάνω μάλλον πρέπει να το δίνουμε σε όποιον θέλει να πάρει τηλεσκόπιο να ξέρει τι να περιμένει!
-
Κάμερες για αστροφωτογράφιση
ecuador απάντησε στην συζήτηση του/της mikatsan σε Εξοπλισμός για αστροφωτογράφηση
Δεν έχω powermate, αλλά απ' ότι θυμάμαι από πάνω βγαίνει η βάση για προσοφθάλμια από πάνω και προσαρμόζεται στη θέση της το δικό του t-adapter, πάνω στο οποίο βιδώνεις το t-ring σου. Αν το έχετε αυτό το εξαρτηματάκι είστε κομπλέ. Επίσης και μερικα barlow όπως τα φτηνά 2x της Celestron έχουν έτοιμο σπείρωμα για t-ring στο πάνω μέρος. Αν δεν έχει κάτι τέτοιο, θα χρειαστείς ξεχωριστό t-adapter όπως αυτό που έδειξες (αλλά σε κάθε περίπτωση με το powermate τράβα, θα σου δώσει τα καλύτερα αποτελέσματα).