-
Αναρτήσεις
1177 -
Εντάχθηκε
-
Τελευταία επίσκεψη
-
Ημέρες που κέρδισε
1
Τύπος περιεχομένου
Forum
Λήψεις
Ιστολόγια
Αστροημερολόγιο
Άρθρα
Αστροφωτογραφίες
Store
Αγγελίες
Όλα αναρτήθηκαν από ecuador
-
Stacking Raw ή Tiff ???
ecuador απάντησε στην συζήτηση του/της pilot σε Επεξεργασία αστροφωτογραφίας deep sky
Χμμ, από αυτά που λες υποπτεύομαι πως δεν έχεις αντιληφθεί πως το RAW δεν είναι "κλασσικό" αρχείο εικόνας, περιέχει την πληροφορία του σένσορα πριν καν από το debayering (δηλαδή έχεις ένα χρώμα ανά πίξελ) και με τη μετατροπή σε TIFF ουσιαστικά το μετατρέπεις σε rgb εικόνα (κάνοντας μεταξύ άλλων interpolation για να βγάλεις 3 χρώματα ανά πίξελ) και καλό θα είναι να ελέγχεις τη διαδικασία (ώστε να μην έχεις διαφορετική μετατροπή σε κάθε frame που θα κάνει κακό στο stack σου), δηλαδή τουλάχιστον με το Camera Raw μιας πρόσφατης έκδοσης του Photoshop (που είναι αρκετά καλύτερο από το DPP της Canon) το οποίο δε θα σου βγάλει την εικόνα σκοτεινή κλπ, ΕΣΥ θα του πεις πως να τη βγάλει (και εφαρμόζεις τις ίδιες παραμέτρους σε όλα τα light frames). Επίσης δε χρειάζεσαι καθόλου το DSS αν κάνεις εκεί μόνο το stacking, το Photoshop το κάνει μια χαρά (πας στο File->Scripts->Statistics). Τώρα αν θες να κάνεις πιο σωστή δουλειά με darks, flats και calibration, τότε ξεχνάς τις μετατροπές σε TIFF και δίνεις στο πρόγραμμα που κάνει το calibration το raw για να αναλάβει εκείνο το dabayering. Μάλιστα μερικά προγράμματα (έχω την εντύπωση πως το Pixinsight είναι ένα από αυτά, ενώ και στο DSS έχει επιλογή) μπορούν να κάνουν το calibration πριν το debayering, που είναι βέβαια και ο ακριβέστερος τρόπος (αφού ο θόρυβος αφαιρείτει πριν από το interpolation). -
Stacking Raw ή Tiff ???
ecuador απάντησε στην συζήτηση του/της pilot σε Επεξεργασία αστροφωτογραφίας deep sky
Α, ναι, μερικοί ειδικά για να ξεκινάνε με Adobe Camera Raw όταν χρησιμοποιούν DSLR, επιλέγουν να κάνουν το calibration στην κάμερα με το Long Exposure Noise Reduction π.χ. αυτό το tutorial. Ωραία αποτελέσματα έχει ο συγκεκριμένος, αλλά έχει χάσει το μισό χρόνο έκθεσης για τα dark frames (μπορούμε να τα τραβάμε μία φορά και να χρησιμοποιούμε dark frame library, ή να τα τραβάμε όποτε βολεύει και όχι ακριβώς τη στιγμή που παίρνουμε τα light frames) και επίσης ξέρουμε σίγουρα πως δεν έγινε αρκετά καλό calibration: είχε ένα dark frame ανά light frame (που είναι εύκολο να δούμε ότι δεν είναι βέλτιστο) και δε χρησιμοποίησε flat frames, που ανάλογα με την περίπτωση μπορεί να είναι αρκετά απαραίτητα. Τη θεωρεί την καλύτερη διαδικασία και μπορεί όντως να είναι για εκείνον γιατί τον βολεύουν αυτά τα εργαλεία (φαίνεται ότι έχει εμπειρία με photoshop), αλλά αυτό δε σημαίνει ότι είναι γενικά η καλύτερη δυνατή. -
Stacking Raw ή Tiff ???
ecuador απάντησε στην συζήτηση του/της pilot σε Επεξεργασία αστροφωτογραφίας deep sky
Κοίτα, τουλάχιστον το calibration πρέπει να γίνει σε RAW πριν πειράξεις οτιδήποτε. Αν κάνεις το calibration και το stacking μαζί π.χ. με το DSS, τότε ουσιαστικά από RAW κάνεις και το stacking. Εξαρτάται και πολύ από το workflow/μέθοδο και τα προγράμματα που θα χρησιμοποιήσεις. Ακραίο παράδειγμα το StarTools (το οποίο είναι καλό όταν δεν έχουμε πολύ χρόνο για την επεξεργασία), το οποίο αν δεν κάνεις το stacking απ' ευθείας από RAW (και μάλιστα λέγοντας στο DSS να μην κάνει κανένα color calibration), δεν έχει καθόλου καλά αποτελέσματα. Πολύ πιθανό βέβαια να βρεις και μέθοδο που θα σου δίνει εσένα καλύτερα αποτελέσματα αρχίζοντας π.χ. από το Adobe Camera Raw (είναι πειρασμός). Αυτό όμως μάλλον σημαίνει ότι απλά δεν έχεις βρει την κατάλληλη μέθοδο που να μη χρειάζεται να ξεκινάς από εκεί και μπορεί να σου δώσει και ακόμη καλύτερα αποτελέσματα Βέβαια, αν ο χρόνος δεν είναι αρκετός, καμιά φορά κάνουμε το ταχύτερο και όχι το βέλτιστο... -
!!! Έστω είσαι άθεος (ή βουδιστής, 12θεος, μορμόνος κλπ), σου ρίχνουν ωριαία; Φοβερή μέθοδος διδασκαλίας! Δηλαδή ο διεθυντής του σχολείου σου συμφωνεί πως οι μαθητές πρέπει να παίρνουν απουσία όταν έχουν φιλοσοφικές διαφωνίες με τους καθηγητές; Αυτά τα ωραία στο Ελλαδιστάν... Όσο για το θέμα με τις "διαστάσεις", ο όρος χρησιμοποιείται πολύ συγκεκριμένα στη Φυσική (και τα Μαθηματικά), απλά επειδή σε βιβλία/ταινίες "κολλάμε" ότι γουστάρουμε στο συγκεκριμένο όρο, έχει δημιουργηθεί μια σύγχιση στο ευρύ κοινό.
-
Όταν μιλάμε για 4 διαστάσεις, εννοούμε το χωροχρόνο, δηλαδή η 4η διάσταση είναι ο χρόνος. Που λες για "καμπύλωση" μήπως έχεις διαβάσει ότι η βαρύτητα καμπυλώνει το χωροχρόνο; Και φυσικά ο θάνατος κάποιου δεν είναι φαινόμενο που μελετάται από τη φυσική, αλλά από τη βιολογία και τη χημεία. Κοινώς η ύλη σου όταν πεθαίνεις δεν "παθαίνει" κάτι από φυσικής απόψεως. Να στο πω απλά, σε τρώνε τα σκουλίκια
-
Χρόνια πολλά. Δεν είχα δει ότι έβαλες το post και σου απάντησα ήδη στο PM. Καλή συνέχεια
-
Η φωτορύπανση θα σου περιορίσει την έκθεση, όμως μπορείς να τραβήξεις πολλές εκθέσεις, να κάνεις stacking και μετά έχοντας αρκετό δυναμικό περιεχόμενο μπορείς να τις επεξεργαστείς καλύτερα και να αφαιρέσεις ευκολότερα τη φωτορύπανση. Επίσης φίλτρα βοηθάνε να φτάσεις μεγαλύτερες εκθέσεις (η καλύτερη κατηγορία από "γενικά" φίλτρα είναι τα IDAS LPS και τα Orion Imaging, και η επόμενη κατηγορία σε ποιότητα και τιμή τα CLS - ή CLS-CCD για full-spectrum mod). Εεε, ναι. Εκεί κολλάει και το ballhead που λέγαμε. Εσύ βρίσκεις ένα αστέρι που σε βολεύει, να είναι αρκετά λαμπερό και μακριά από τον πολικό και η μηχανή σημαδεύει όπου θες Μπορείς να δεις έκθεση 10 λεπτών 20 δευτερολέπτων εδώ με τηλεφακό 400mm f/10 πριν από 20 σχεδόν χρόνια. Ακολουθούσα το κέντρο του κομήτη, οπότε τα αστέρια έχουν μια μικρή κίνηση.
-
-
Ζητειται Canon 600d-550d κανονικη ή modified.
ecuador απάντησε στην συζήτηση του/της murcielago650 σε Μικρές Αγγελίες - Αρχείο
Όπως είπα, είναι φθηνότερα να την βρεις από αλλού (και κυρίως από Ελλάδα, στην Αγγλία γενικά είναι πιο ακριβές οι μηχανές), απλά έχεις μια ιδέα για το "άνω όριο" και επίσης ενώ κι εγώ δεν έχω αγοράσει έτοιμη από τον συγκεκριμένο, τον προτείνω για μετατροπή επειδή σε αυτό τον έχω "τσεκάρει" δις Για deep space η 600D είναι ελαφρώς καλύτερη από την 550D (λίγο λιγότερος θόρυβος και αρθρωτή οθόνη), απλά η 550D υπερέχει στην πλανητική, ιδίως αν δεν έχεις σύνδεση με laptop. -
Κάτσε, νόμιζα πως εκεί συμφωνούσαμε όλοι: Sofia Vergara και πιτό-γυρο! ... ευτυχώς η σύζυγος δε διαβάζει astrovox
-
Αγορά τηλεσκοπίου
ecuador απάντησε στην συζήτηση του/της Curiocity σε Η γωνιά των νέων αστροπαρατηρητών
Ά! Ξέχασα να πω πως το Skywatcher Heritage 100P που πρότεινα, εκτός των άλλων πλεονεκτημάτων βιθώνει και σε φωτογραφικό τρίποδο για περιπτώσεις που δεν έχετε τραπέζι. -
Ζητειται Canon 600d-550d κανονικη ή modified.
ecuador απάντησε στην συζήτηση του/της murcielago650 σε Μικρές Αγγελίες - Αρχείο
Στα υπόψιν από Αγγλία έχει 305 λίρες + 11 μεταφορικά για full-spectrum και άλλες 55 λίρες για baader mod. Στον συγκεκριμένω έχω κάνει δύο full spectrum μετατροπές και είμαι ικανοποιημένος. Αν δε μας πολυενδιαφέρει η υπέρυθρη, αξίζει το εξτρά η μετατροπή baader. Είναι συνήθως φθηνότερο βέβαια να τη βρούμε εμείς αλλού (και να τη μετατρέψουμε αν δεν είναι ήδη), αλλά υπάρχει και μια "σίγουρη" λύση... -
Αγορά τηλεσκοπίου
ecuador απάντησε στην συζήτηση του/της Curiocity σε Η γωνιά των νέων αστροπαρατηρητών
Υπάρχουν δύο πολύ παρόμοιες αλλά καλύτερες και φθηνότερες επιλογές αν αγοράσεις από Ευρωπαϊκό κατάστημα. Συγκεκριμένα, το ίδιο ακριβώς τηλεσκόπιο βγαίνει σε 3 εκδόσεις από Celestron, Skywatcher και Orion με την οπτική ποιότητα να είναι η ίδια (κοινός κατασκευαστής - Synta). Το Celestron είναι το χειρότερο, αφού δεν έχει καθόλου ερευνητή και το ένα προσοφθάλμιο είναι άχρηστο για το συγκεκριμένο τηλεσκόπιο (4mm υπερβολικά μικρό εστιακό μήκος και ramsden - κακής ποιότητας), το άλλο κακό (20mm huygens) και ένα barlow της πλάκας. Αν ήταν στα 50 Ευρώ θα έλεγα OK ίσως... Αλλά υπάρχουν οι άλλες επιλογές που και οι δύο έχουν αξιοπρεπή προσοφθάλμια (25mm και 10mm Super MA). Το ένα είναι το Skywatcher Heritage 76 με έναν (όχι καλό) ερευνητή 5x24 που με μεταφορικά από Γερμανία έχει 88 Ευρώ και το Orion Funscope 76 που έχει έναν ερευνητή κουκκίδας που είναι σαφώς καλύτερος από τον 5x24 και βλέπω έρχεται από Αγγλία με 95 Ευρώ περίπου. Και τα δύο αυτά τα έχω χρησιμοποιήσει και είναι αρκετά ευχάριστα τηλεσκόπια και ειδικά για μικρά παιδιά. Για μεγάλους θα πρότεινα κάποιος να περάσει στο αρκετά ανώτερο 100άρι με παραβολικό κάτοπτρο που με μεταφορικά έρχεται περί τα 145 ευρώ από Αγγλία (βγαίνει και από Orion). Edit: Για κάποιο λόγο νόμιζα ότι το link ήταν για το Celestron Firstscope 76 που πουλάει το Πλανητάριο. Αλλά ήταν για το μεγαλύτερο National Geographic / Bresser που είναι μάλλον καλύτερη αγορά από το Firstscope 76. Εκτός από μεγαλύτερο κάτοπτρο έχει και ερευνητή κουκκίδας, που είναι καλό, αλλά και πάλι έχει χαμηλής ποιότητας Huygens 20mm και Ramsden 6mm προσοφθάλμια. Επίσης με σφαιρικό κάτοπτρο σε αυτό το μέγεθος και ταχύτητα η ποιότητα εικόνας υποφέρει περισσότερο, άρα δε μπορώ να πω πως θα είναι καλύτερο από τα 76άρια με τα καλύτερα προσοφθάλμια. Η συμβουλή μου είναι να πας για το 100άρι με το παραβολικό κάτοπτρο και τα καλά προσοφθάλμια. Η διαφορά ποιότητας είναι πολύ μεγαλύτερη από τη διαφορά τιμής. -
That's no moon... it's a space station!
-
Αν έπαιρνες 6άρι dob με 79 Ευρώ δε θα το συζητάγαμε το θέμα! Ακόμα και το Firstscope 76 είναι ακριβότερο στην Ελλάδα! Γενικά για το φθηνότερο δυνατό πρώτο τηλεσκόπιο προτείνω συνήθως το Heritage 100p, το οποίο αυτή τη στιγμή δεν το φέρνουν στην Ελλάδα και σε κάθε περίπτωση μιλάμε για τιμή κοντά στα 150 Ευρώ. Αφού όσοι το έχουν μας γράφουν ότι το βασικό πρόβλημα του Bresser, αυτό της σύνδεσης με τη βάση κάπως βελτιώνεται, δε θα είναι "άχρηστο" και σίγουρα δεν υπάρχει κάτι άλλο με παρόμοιο κόστος. Εκτός από κιάλια βέβαια
-
Δεν ξέρω αν το βλέπατε , αλλά πριν λίγο είχαμε σε ζωντανή μετάδοση το Falcon 9 να θέτει 11 δορυφόρους σε τροχιά και να προσγειώνεται (το πρώτο stage) στο ακρωτήριο Κανάβεραλ. Ήταν αρκετά κρίσιμη απογείωση αφού έπρεπε να ανακάμψει η SpaceX από την πρώτη της αποτυχία σε κανονική αποστολή, και επίσης έπρεπε επιτέλους να πετύχει η προσγείωση (γι' αυτό και ο φοβερός ενθουσιασμός όταν επιτεύχθηκε).
-
webcam lifecam vx3000 + dob 8''
ecuador απάντησε στην συζήτηση του/της Μιχάλης σε Φωτογράφηση ηλιακού συστήματος
Πρώτον, ξέχνα το πρόγραμμα των windows φυσικά. Τα δύο που αξίζει να δοκιμάσεις είναι το sharpcap και το firecapture. Το δεύτερο είναι πιο εξελιγμένο, αλλά είναι κάπως "περίεργο" στη ρύθμιση. Και τα δύο θα σου επιτρέψουν να ρυθμίσεις την έκθεση (και επίσης το gain, ανάλυση κλπ). Δεύτερον, τραβώντας με προσοφθάλμιο και φακό στη webcam κάνεις ουσιαστικά afocal φωτογράφιση. Καλύτερα αποτελέσματα θα έχεις με prime focus όπου βγάζεις και το φακό της webcam και τον προσοφθάλμιο (barlow όμως είναι χρήσιμο ειδικά για πλανήτες ή λεπτομέρεια στη σελήνη). Αντί για barlow υπάρχει και το eyepiece projection για μεγάλες μεγενθύνσεις (πάλι χωρίς φακό η webcam). -
GSO 8-inch f/6 versus Skywatcher 8-inch f/6 dobs
ecuador απάντησε στην συζήτηση του/της aiolos σε Τηλεσκόπια
Αφού το GSO δεν έχει κάτοπτρο Pyrex, είναι σημαντικό να θυμόμαστε ότι δεν κάνει να το βάζουμε στο φούρνο! -
GSO 8-inch f/6 versus Skywatcher 8-inch f/6 dobs
ecuador απάντησε στην συζήτηση του/της aiolos σε Τηλεσκόπια
Για τα οπτικά και την ομαλότητα κίνησης δεν ξέρω να τα συγκρίνω. Δεν έχω δει ποτέ GSO dob. Αλλά αν είναι παρόμοια στα υπόλοιπα, και ο εστιαστής dual speed crayford είναι λόγος να προτιμήσεις το GSO, αλλά και το 30mm erfle που προσωπικά μου αρέσει αρκετά (αν και πάλι δεν έχω δοκιμάσει συγκεκριμένα το GSO), για να πας σε αισθητα καλύτερο ευρυγώνιο πρέπει να δώσεις ΠΟΛΛΑ χρήματα. -
Το agena κανονικά στο στέλνει και χωρίς το κουτί για μειωμένα μεταφορικά http://agenaastro.com/explore-scientific-82-deg-series-argon-purged-eyepiece-30mm-no-box.html, μπορείτε να τους ρωτήσετε αν θα επανέλθει σε στοκ σύντομα. Τουλάχιστον με USPS όσες παραγγελίες έχω κάνει (κυρίως Agena) δεν έχουν σταματήσει στο τελωνείο. Εντάξει, αν είσαι άτυχος...
-
Αντικείμενο στο stellarium
ecuador απάντησε στην συζήτηση του/της Curiocity σε Η γωνιά των νέων αστροπαρατηρητών
Καλά μην είμαστε απόλυτοι, μπορεί να παίρνει plugin για UFO! -
Οι υπέρυθρες φωτογραφίες είναι κυρίως δύο ειδών: ασπρόμαυρες με φίλτρο 720nm, 850nm κλπ όπου τα δέντρα είναι άσπρα και ο ουρανός σκοτεινός ή faux color με τα 580nm, 630nm όπου με μία ειδική επεξεργασία βγαίνει μπλε ο ουρανός και χρυσά τα δέντρα. Έχει πλάκα το full spectrum αλλά πρέπε να βάζεις πάντα κάποιο φίλτρο μπροστά. Θα έλεγα μεταχειρισμένη, γιατί από την καινούργια χάνουμε την εγγύηση, οπότε δεν κερδίζουμε κάτι. Επίσης η 700D έχει ίδιο σένσορα με την 600D, οπότε δεν έχουμε κάποιο πλεονέκτημα ούτε με αυτόν τον τρόπο. Η 750D έχει νέο βελτιωμένο σένσορα, αλλά μιλάμε για άλλη τιμή! Και η 550D έχει ίδιο σένσορα, αν και έχει λιγάκι περισσότερο θόρυβο και δεν έχει αρθρωτή οθόνη, οπότε προτιμάται από αυτούς που θέλουν και πλανητική φωτογραφία χωρίς υπολογιστή. Περίεργο, έχω πολλά χρόνια να το κάνω, αλλά και με 400mm (χωρίς crop) είχα επιτυχία. Μήπως η βίδα σου αργής κίνησης σκαλώνει θέλει κάποια λίπανση;
-
Κυρίως για τον ουρανό. Κάποιες φορές είμαι σε γρήγορο ταξίδι όπου δε μπορώ ούτε το φορητό τηλεσκόπιο να πάρω, αλλά μπορεί να δω ένα φοβερό ουρανό και καλό είναι να έχω κάτι μαζί μου. Ε, και τη μέρα καταλήγω να τα χρησιμοποιώ, αλλά δε με ενδιαφέρει τόσο η απόδοσή τους τη μέρα.
-
Ποιό απ' όλα εννοείς; Αν δε σε πειράζουν οι ακριβότερες τιμές, μπορεί να υπάρχει, π.χ. το 90άρι AZ3 το έχει το πλανητάριο, δεν ξέρω ίσως να φέρνουν και τα άλλα αν τους ρωτήσεις (έχουν το αμέσως μεγαλύτερο dobsonian πάντως). Αν ρωτάς για ελλάδα λόγω των capital controls, απ'οτι γράψανε φίλοι εδώ πέρα παρακάμπτονται μέσω paypal, οπότε μπορείς να παραγγείλεις απ' έξω.
-
ΖΗΤΗΣΗ Reducer/Corrector για refractor γύρω στο 0.8x
ecuador απάντησε στην συζήτηση του/της ecuador σε Μικρές Αγγελίες - Αρχείο
Ένα up όσο είναι καιρός ακόμα