Jump to content

fotodektis

Μέλη
  • Αναρτήσεις

    3113
  • Εντάχθηκε

  • Τελευταία επίσκεψη

  • Ημέρες που κέρδισε

    39

Όλα αναρτήθηκαν από fotodektis

  1. Ένα αστρονομικό πρόγραμμα που βοηθάει πολύ στην παρατήρηση των φάσεων των πλανητών και στις διαβάσεις των δορυφόρων τους,είναι το Cartes du Ciel (windows) στο laptop σου. Μπορείς να κρατήσεις κεντραρισμένο τον πλανήτη και να επιλέξεις την περιστροφή του σε διάφορες χρονικές στιγμές,με πολύ καλή ποιότητα εικόνας. Με το Hallo Nothern Sky (HNSky) (windows) μπορείς να κρατήσεις ακίνητα τα άστρα του υποβάθρου,και να βλέπεις τις μετατοπίσεις πλανητών-δορυφόρων,νάνων πλανητών,αστεροειδών,κομητών σε σχέση με τα άστρα και γενικά τα "ακίνητα" ουράνια αντικείμενα του υποβάθρου,σε διάφορες χρονικές στιγμές. Τα παραπάνω προγράμματα είναι δωρεάν και στην πλήρη μορφή τους,όπως και το Stellarium. Φιλικά-Κώστας 🙂
  2. Φίλε Γιώργο καλησπέρα! Η Μεγάλη Ερυθρά Κηλίδα του Δία φαίνεται όχι μόνο με το 8" σου,αλλά και με μικρότερης διαμέτρου τηλεσκόπια πχ.4". Ακόμα και με το μικρό μου 60/600 (2.4") την έχω δει πολύ οριακά,με πολύ καλές ατμοσφαιρικές συνθήκες όμως. Χρειάζεται βέβαια και εξάσκηση της οπτικής αντίληψης για τόσο ακραίες θεάσεις. Όμως ο πιο βασικός παράγοντας πέρα από τα οπτικά των τηλεσκοπίων,και τη δική μας προσοχή και εξάσκηση,είναι οι ατμοσφαιρικές συνθήκες (διαύγεια και seeing),που επικρατούν συνήθως στην περιοχή που παρατηρούμε. Όσο πιο καθαρός και σταθερός είναι ο ουρανός,τόσο πιο εύκολα και καθαρά θα δεις την κηλίδα και άλλες δομές στην κατάλληλη μεγέθυνση. Αν οι συνθήκες της ατμόσφαιρας είναι μέτριες και κάτω,τα είδωλα θολώνουν ανάλογα,οπότε ακόμα και τόσο χαρακτηριστικές και ευδιάκριτες δομές όπως η Κηλίδα,γίνονται δυσδιάκριτες. Μελέτησε τον ουρανό σου,και βγες για παρατήρηση,όταν είναι πιο καθαρός. Φιλικά-Κώστας 🙂
  3. fotodektis

    SkySafari 7 Pro σε προσφορά!

    Χριστουγενιάτικη υπέρ προσφορά (-75%) $12.99 δηλ.14.99€ Ισχύει μέχρι 26/12/2023 Φιλικά-Κώστας 🙂
  4. Good evening! I sent a new personal message!🙂
  5. Συγχαρητήρια Νίκο για την σαφέστατη και ακριβή αποτύπωση! Καλή και δημιουργική συνέχεια!🙂
  6. fotodektis

    Her Lighting Green Hair

    Πολύ ωραία λήψη!! Όταν η φύση γίνεται "αφηρημένη" τέχνη!🙂 Καλή και δημιουργική συνέχεια!!
  7. Συγχαρητήρια Γιάννη για την όλη δημιουργική και χρήσιμη προσπάθειά σου! Καλή συνέχεια με κάθε δυνατή επιτυχία!🙂
  8. Οι αποκρύψεις άστρων από αστεροειδείς είναι πολύ ενδιαφέροντα φαινόμενα,αλλά αρκετά δύσκολα να παρατηρηθούν από απλούς παρατηρητές,όταν δεν χρησιμοποιούμε φωτομετρικές/καταγραφικές μεθόδους,πάρα μόνο τα τηλεσκόπια και τα μάτια μας. Χρειάζεται η κατάλληλη σχέση φωτεινότητας του άστρου και φαινόμενης διάστασης-"διαμέτρου" του αστεροειδούς. Ποιο εύκολη είναι η παρατήρηση απόκρυψης άστρου από κομήτη,κατάλληλης φωτεινότητας.Υπάρχει αρκετός χρόνος για την παρατήρηση του φαινομένου,εφ'όσον βλέπουμε τον κομήτη,αντιλαμβανόμαστε σε πραγματικό χρόνο την κίνηση του κομήτη σε σχέση με το "ακίνητο" άστρο,και όταν ο κομήτης περάσει μπροστά από το άστρο, φωτίζεται και φαίνεται ο πυρήνας του.Είχα αυτή την υπέροχη εμπειρία πριν από κάποια χρόνια και έχει μείνει αξέχαστη!Αξίζει πάντως να κυνηγήσει κανείς τέτοια φαινόμενα! Χθες ξενύχτησα μήπως δω την απόκρυψη από το Virtual Telescope,στο νήμα που αναφέρεται παραπάνω,αλλά λόγω νέφωσης ακυρώθηκε.Η περιοχή μου ήταν πολύ μακριά από το μονοπάτι ορατότητας του φαινομένου,είχαμε και συννεφιά,οπότε μόνο από το ίντερνετ υπήρχε περίπτωση να δω κάτι. Αν κάποιος έχει δει σαφή καταγραφή του φαινομένου στο ίντερνετ,ας μας το κοινοποιήσει εδώ. Φιλικά-Κώστας 🙂
  9. Καλησπέρα φίλε! Πολύ ενδιαφέρουσα η ΑΡΜ σαν εταιρεία και ο barlow που περιέγραψες! Μήπως είναι 2 διαμορφώσεων,δηλ.αποτελείται από δύο διαχωριζόμενα οπτικά στοιχεία και δίνει έτσι δύο μεγεθύνσεις? Όπως αυτός εδώ ο barlow: https://planitario.gr/gr/q-barlow-duo-diamorfoseon-1-3x-2-25x.html Φιλικά-Κώστας 🙂
  10. Πολύ καλή και προσεγμένη δουλειά Άρη! Ευχαριστούμε και γι'αυτή την προσφορά σου!🙂
  11. Καλημέρα! Έστειλα προσωπικό μήνυμα (π.μ)
  12. Βρήκα ένα άρθρο του 2015 για τη χρήση του επιπεδόσφαιρου (υπενθυμίζω ότι δυστυχώς δεν κυκλοφορεί πλέον στην αγορά): https://astro.planitario.gr/planispheremilonas/ Με νοσταλγική διάθεση...για να θυμούνται οι παλαιότεροι και να μαθαίνουν οι νεότεροι.🙂
  13. Καλησπέρα! Τουλάχιστον το φαινόμενο οπτικό πεδίο του 30mm είναι A.F.O.V=82o? Υπάρχουν κάπου τα τεχνικά χαρακτηριστικά του φακού? Ευχαριστώ-Κώστας 🙂
  14. Πολύ καλή δουλειά αγαπητέ Άρη,είσαι βαθύς γνώστης του θέματος με πολύ μεγάλη εμπειρία! Θα ήταν πολύ χρήσιμο για νεοεισερχόμενους να ξανακυκλοφορούσε το μεγάλο χάρτινο επιπεδόσφαιρό σου 2 όψεων,που είναι ό,τι καλύτερο,εύχρηστο και πρακτικό υπάρχει διεθνώς στα χάρτινα επιπεδόσφαιρα! Το χρησιμοποιώ 13 χρόνια (μαζί με το τάμπλετ) και είναι κρίμα που δεν κυκλοφορεί πλέον... Φιλικά-Κώστας 🙂
  15. Καλησπέρα φίλε μου! Ο Meade UWA 30mm είναι της σειράς 5000 με A.F.O.V=82o? Ευχαριστώ-Κώστας 🙂
  16. fotodektis

    SkySafari 7 Pro σε προσφορά!

    Τέλος η υπέρ-προσφορά (-70%) δυστυχώς... Η νέα είναι πλέον (-50%) στα $24.99 δηλ. 27.99€ Όσοι προλάβατε την (-70%) τυχεροί είστε! Φιλικά-Κώστας 🙂
  17. fotodektis

    SkySafari 7 Pro σε προσφορά!

    Η προσφορά συνεχίζεται για λίγο ακόμα,ίσως για 2-3 μέρες,πιθανώς λόγω cyber week. Τέτοια έκπτωση πάντως στο (-70%) και τιμή στα $14.99 δηλ.16.99€ ,δεν έχω ξαναδεί στα 5 χρόνια που παρακολουθώ τις τιμές στα προγράμματα SkySafari 6 Pro και 7 Pro. Όσοι δεν έχετε το πρόγραμμα και ενδιαφέρεστε να το αγοράσετε,(με την προϋπόθεση το smartphone/tablet σας να έχει android 10 και μεταγενέστερα),είναι μια μοναδική ευκαιρία να το αποκτήσετε. Φιλικά-Κώστας 🙂
  18. Είδα πάλι την προσφορά στο Starry Night: Starry Night Pro Plus 8 σε έκπτωση (-70%) από $260 στα $78 (μέχρι 29/11/2023). https://store.simulationcurriculum.com/products/starry-night-pro-plus-8 Τί έχει αυτό το πρόγραμμα και είναι τόσο ακριβό? Το έχει χρησιμοποιήσει κανείς? Ευχαριστώ-Κώστας 🙂
  19. Φίλε Ιορδάνη καλησπέρα! Σαφώς και ο σκοτεινός ουρανός είναι αναντικατάστατος,όσο πιο σκοτεινός τόσο το καλύτερο! Επίσης πολύ σημαντικό ρόλο παίζουν και οι ατμοσφαιρικές συνθήκες που επικρατούν στην περιοχή που παρατηρούμε,και αυτό θα επηρεάσει δραστικά την οξύτητα των ειδώλων,όπως και την μεγέθυνση που θα βάλουμε για να έχουμε καθαρό είδωλο και να δούμε και κάποιες λεπτομέρειες,ιδιαίτερα σε φωτεινά αντικείμενα όπως οι πλανήτες. Στα DSO αναγκαστικά λόγω πολύ μικρότερης φωτεινότητας και κοντράστ,περιοριζόμαστε σε μικρές-μεσαίες μεγεθύνσεις και στα τηλεσκόπια των 10".Σε μικρότερες διαμέτρους ακόμα πιο μικρές μεγεθύνσεις θα χρησιμοποιήσουμε. Έχεις ένα τηλεσκόπιο 10",που είναι ένα πολύ καλό εργαλείο παρατήρησης για όλα τα αντικείμενα,η φωτορύπανση όμως δημιουργεί προβλήματα. Στον ουρανό της πόλης που συνήθως παρατηρείς,κοίταξε την απόχρωση της φωτορύπανσης που έχεις.Αν είναι "θερμή" δηλ.κοκκινο-πορτοκαλο-κίτρινη,είσαι τυχερός και μπορείς να χρησιμοποιήσεις φίλτρα,με τα οποία θα δεις σημαντική διαφορά! Αν όμως είναι γκρίζα-λευκή... προέρχεται από λευκά led και είναι δύσκολα τα πράγματα. Το οικονομικό θέμα το καταλαβαίνω απόλυτα,οι περισσότεροι έχουμε δυσκολίες με την κρίση που υπάρχει! Μπορείς να βρεις και μεταχειρισμένα φίλτρα σε καλή κατάσταση αν ψάξεις και έχεις υπομονή. Και στον σκοτεινό ουρανό τα φίλτρα νεφελωμάτων θα δουλέψουν,καθώς θα κόψουν κάποιες συχνότητες και θα αφήσουν κάποιες άλλες,αναδεικνύοντας καλύτερα την δομή των νεφελωμάτων. Στον δικό μου ουρανό δεν είχα το χάλι της Αθήνας,τόσο από άποψη φωτορύπανσης,όσο και ατμοσφαιρικών συνθηκών (διαύγειας και seeing).Έτσι είδα πολλά αντικείμενα με το 10". Πχ.με αμυδρότερο παρατηρούμενο άστρο δια γυμνού οφθαλμού mag=+4.5 και καλές ατμοσφαιρικές συνθήκες,μπορούσα να βρω κομήτες με mag=+7.5 χρησιμοποιώντας υποχρεωτικά φίλτρο Baader Moon & Skyglow. Χωρίς το φίλτρο,αντικείμενα τόσο αμυδρά χάνονταν στην γκριζάδα του ουρανού. Ήμουν όμως τυχερός,διότι στο μεγαλύτερο μέρος της πόλης επικρατούσε φωτορύπανση "θερμών" χρωμάτων,οπότε όλα τα φίλτρα δούλευαν πολύ καλά και αποτελεσματικά. Στην Αθήνα δεν έχω ζήσει,βλέπω όμως στην τηλεόραση πρόσφατα νυχτερινά πλάνα,στα οποία βλέπεις ένα δρόμο φωτισμένο με φώτα "θερμών" χρωμάτων (κιτρινο-πιρτοκαλί),και τον διπλανό παράλληλο να φωτίζεται από λευκά led...τί να πω! Οπότε ψάξε στην περιοχή σου τί φωτορύπανση επικρατεί περισσότερο. Και φυσικά σου εύχομαι να μπορείς να βγαίνεις σε σκοτεινότερους ουρανούς όσο πιο συχνά γίνεται.Υπάρχουν παρέες πάντως που βγαίνουν,καλό θα είναι να τους γνωρίσεις για να συναντιέστε και για την παρέα,αλλά και για λόγους ασφαλείας. Φιλικά-Κώστας 🙂
  20. Φίλε "Ιστορικέ" καλησπέρα! Τα κιάλια έχουν δύο σημαντικά πλεονεκτήματα για αρχάριους και προχωρημένους: 1)την μεγαλύτερη δυνατή φορητότητα 2)μεγαλύτερο οπτικό πεδίο,ανάλογα με τη μεγέθυνση που δίνουν και την σχεδίασή τους. Το μεγάλο οπτικό πεδίο στον αρχάριο επιτρέπει να βλέπει μεγαλύτερο κομμάτι του ουρανού,και να αντιλαμβάνεται πιο εύκολα την πραγματική θέση των ουρανίων αντικειμένων,ακόμα και ολόκληρων αστερισμών,αν είναι αρκετά μεγάλο το οπτικό πεδίο των κιαλιών. Έτσι μαθαίνει κανείς τον ουρανό πιο εύκολα.Τα τηλεσκόπια λόγω της μεγαλύτερης μεγέθυνσης που δίνουν,έχουν αντιστρόφως ανάλογα αρκετά μικρότερο οπτικό πεδίο,που δυσκολεύει την παρατήρηση και αντίληψη μεγάλων κομματιών του ουρανού. Και στον προχωρημένο παρατηρητή,το μικρό πεδίο είναι μειονέκτημα ιδιαίτερα όταν ψάχνει να βρει δύσκολους στόχους. Έτσι ξεκινάμε με μεγαλύτερα οπτικά πεδία που δίνουν συνήθως τα κιάλια,εντοπίζουμε το κομμάτι του ουρανού που μας ενδιαφέρει και μετά χρησιμοποιούμε το τηλεσκόπιο,που θα μας δώσει μεγαλύτερες μεγεθύνσεις (αν το επιτρέπουν οι ατμοσφαιρικές συνθήκες),ώστε να αναδειχτούν οι λεπτομέρειες του στόχου μας,αλλά θα περιορίσει σημαντικά το οπτικό μας πεδίο. Μεγάλο οπτικό πεδίο μπορεί να δώσει και ένα τηλεσκόπιο μικρής εστιακής απόστασης,πχ.80/400,102/500 με προσοφθάλμιο φακό μεγάλης εστιακής πχ.30-32mm και μεγάλου φαινομένου πεδίου,70-82ο. Και τέτοια μικρά και σχετικά φθηνά τηλεσκόπια,δίνουν σαφώς καλύτερη οπτική ποιότητα από αντίστοιχης τιμής κιάλια,όμως τα κιάλια συνεχίζουν να πλεονεκτούν στη φορητότητα και στην στερεοσκοπική θέαση-3D που δίνουν κυρίως στην επίγεια παρατήρηση,για απόσταση αρκετών εκατοντάδων μέτρων.Κάποιους τους βολεύει ιδιαίτερα το ότι βλέπουν και με τα δύο μάτια ταυτόχρονα,είναι πιο ξεκούραστο. Φυσικά αν ενδιαφερθείς να ασχοληθείς με την αστρονομία,θα πρέπει να διαβάσεις αρκετά θεωρητικά πράγματα (εύκολα όμως και ευχάριστα),ώστε να εξοικειωθείς με τις βασικές έννοιες.Σιγά-σιγά θα μάθεις ό,τι χρειάζεται χωρίς ιδιαίτερη δυσκολία. Φιλικά-Κώστας 🙂
  21. Φίλε Ιορδάνη καλησπέρα! Όσο μεγαλώνει η διάμετρος του κατόπτρου,αυξάνει η φωτοσυλλεκτικότητα και η διακριτική ικανότητα,δηλ.βλέπουμε περισσότερα αντικείμενα και με περισσότερες λεπτομέρειες! Ωστόσο μαζί με την αύξηση της φωτεινότητας των αντικειμένων,ιδιαίτερα χρήσιμο για αντικείμενα βαθέως ουρανού (DSO),ενισχύεται και η φωτεινότητα της φωτορύπανσης,με αποτέλεσμα ιδιαίτερα στις μικρές μεγεθύνσεις να γκριζάρει ο ουρανός,να μειώνεται το κοντράστ και να γίνεται σύγχυση του γκριζαρισμένου ουρανού με τα αμυδρά αντικείμενα,όπως έχουμε παρατηρήσει όλοι. Έχω και εγώ 10" και παρατηρώ πολλά χρόνια μέσα από περιβάλλον φωτορύπανσης. Υπάρχει όμως μια λύση που δουλεύει σε ικανοποιητικό βαθμό,αν η φωτορύπανση προέρχεται κυρίως από φώτα "θερμών" χρωμάτων,δηλ.έχει κοκκινο-πορτοκαλο-κίτρινες αποχρώσεις.Τις αποχρώσεις της φωτορύπανσης τις βλέπεις στον ουρανό. Είναι η χρήση κατάλληλων φίλτρων,όπως: 1) Baader Moon & Skyglow (Neodymium) ή κάτι αντίστοιχο άλλων εταιριών για γενική χρήση. Με έχει βοηθήσει πολύ στην αναζήτηση και ανεύρεση αντικειμένων,ιδιαίτερα σχετικά αμυδρών κομητών και νεφελωμάτων που χάνονται στην γκριζάδα του ουρανού. Έχει και εξαιρετικά αποτελέσματα στην παρατήρηση του πλανήτη Άρη,καθώς μειώνει την υπερβολική φωτεινότητα και αυξάνει θεαματικά το κοντράστ,αναδεικνύοντας περισσότερες λεπτομέρειες (ανεξάρτητα από τη φωτορύπανση). 2) UHC-γενικής χρήσης φίλτρο νεφελωμάτων. 3) OIII-εξαιρετικό για παρατήρηση νεφελωμάτων διπλά ιονισμένου οξυγόνου,όπως το Νεφέλωμα του Ωρίωνα.Η θέασή του βελτιώνεται εντυπωσιακά! Επειδή αυτό το φίλτρο κόβει πολύ φως,λειτουργεί καλά με 10" ή μεγαλύτερης διαμέτρου μέσα από πόλη,ενώ με μικρότερης υπάρχει πρόβλημα. 3) Η-β για κάποια νεφελώματα ιονισμένου υδρογόνου,όπως της Κεφαλής του Αλόγου (Horsehead),στον Ωρίωνα κλπ. Στην πόλη που μένω πολλά χρόνια,μέχρι πρόσφατα είχα την τύχη να έχω φωτορύπανση "θερμών" χρωμάτων και όλα τα φίλτρα λειτουργούσαν πολύ καλά. Σε άλλες πόλεις που έχουν κυριαρχήσει τα λευκά led,υπάρχει πρόβλημα...τα φίλτρα μείωσης της φωτορύπανσης θα λειτουργήσουν λιγότερο ή και καθόλου. Φιλικά-Κώστας 🙂
  22. fotodektis

    SkySafari 7 Pro σε προσφορά!

    Νέα υπέρ-προσφορά (-70%) στα $14.99 δηλ. 16.99€ !! Είναι η μεγαλύτερη έκπτωση που έχει γίνει μέχρι τώρα! Ισχύει μέχρι 29/11/2023 Φιλικά-Κώστας 🙂
  23. Ευχαριστούμε Βαγγέλη,φαίνεται ενδιαφέρουσα περίπτωση αφού επαναχρησιμοποιούνται. Το LIDL κρατάει τα μη τρόφιμα (κατάλογος non food) σύμφωνα με ό,τι ίσχυε παλαιότερα,μέχρι 1 μήνα από την ημερομηνία κυκλοφορίας στα καταστήματά του,εκτός αν εξαντληθούν νωρίτερα. Δεν είμαι βέβαιος αν ισχύει ακόμα ο 1 μήνας παραμονής. Θα ψάξω να το πάρω αν το βρω. Φιλικά-Κώστας 🙂
  24. Καλώς ήλθες στο astrovox και στην ερασιτεχνική αστρονομία μικρέ φίλε μας!🙂 Αν θέλεις μπορείς να μας πεις την ηλικία σου και το μικρό σου όνομα.Η ηλικία και τυχόν δεξιότητές σου θα βοηθήσουν να καταλάβουμε καλύτερα με τί μπορείς να ξεκινήσεις,χωρίς να δυσκολευτείς. Αν έχεις υπολογιστή πχ.λάπτοπ με windows,μπορείς να κατεβάσεις δωρεάν στην πλήρη μορφή του το πολύ καλό και εύχρηστο πρόγραμμα Stellarium,που έχει και φωτορεαλιστική απόδοση του νυχτερινού ουρανού.Διατίθεται και με ελληνικό μενού. Σε android 10 ( και μεταγενέστερες εκδόσεις) υπάρχει το Skysafari 7 Pro,που έχει και αυτό πολύ καλή φωτορεαλιστική προσομοίωση του ουρανού και πολλές δυνατότητες. Δεν είναι δωρεάν,όμως αυτές τις μέρες και μέχρι τις 13/12/2023 είναι σε προσφορά (-60%) στα 22.99€. Δωρεάν είναι και το καλό Mobile Observatory Pro (MO Pro).Έχω την έκδοση ν.3.2.1. Επίσης δωρεάν είναι και το Stellarium plus,αλλά σε πολύ απλή μορφή,πολύ υποδεέστερο από την πλήρη μορφή του σε windows.Ωστόσο για να ξεκινήσεις από τα βασικά,καλό είναι και αυτό. Με τα προγράμματα αυτά θα μάθεις αρκετά για τον νυχτερινό ουρανό από την άνεση και ζεστασιά του σπιτιού σου. Αν μπορείς να διαθέσεις 22-25€,μια ή δύο φορές το χρόνο το Lidl φέρνει τα καλά κιάλια Bresser 10x50. Θα σε βοηθήσουν να μάθεις τον πραγματικό ουρανό και να αναζητάς και εντοπίζεις ουράνια αντικείμενα. Αν έχεις ήδη κιάλια ή μπορείς να διαθέσεις μεγαλύτερο ποσό,μπορείς να πάρεις καλύτερα. Φιλικά-Κώστας 🙂
  25. fotodektis

    SkySafari 7 Pro σε προσφορά!

    Νέα προσφορά (-60%) στα $19.99 δηλ. 22.99€ με τις προμήθειες τραπεζών κλπ. Φιλικά-Κώστας
×
×
  • Δημιουργία νέου...

Σημαντικές πληροφορίες

Όροι χρήσης