Jump to content

fotodektis

Μέλη
  • Αναρτήσεις

    3113
  • Εντάχθηκε

  • Τελευταία επίσκεψη

  • Ημέρες που κέρδισε

    39

Όλα αναρτήθηκαν από fotodektis

  1. Υπάρχει και η απλή λύση να μην χρησιμοποιήσεις τραπεζάκι και σκαμπώ,να στρώσεις στο έδαφος ένα απλό φουσκωτό στρώμα θαλάσσης,και να παρατηρείς καθισμένος ή γονατιστός. Αν έχεις βέβαια θέματα μυοσκελετικά πχ.με τη μέση κλπ.όπως έχουμε πολλοί,μάλλον δεν είναι η πλέον βολική επιλογή.(Εγώ δεν θα μπορούσα πάντως). Γλυτώνεις όμως κουβάλημα επιπλέον βάρους και έξοδα. Αφού επέλεξες το SW 150/750 Heritage,πρόσεξε τον εστιαστή του.Κάποιοι είχαν τζόγο και έπρεπε να γίνει μαστόρεμα με κάποιο υλικό πχ.teflon για να κλείσει το κενό. Υπάρχει η πληροφορία ότι οι καινούργιες παρτίδες δεν παρουσιάζουν τζόγο στον εστιαστή,έχε όμως το νου σου σε αυτό το θέμα. Φιλικά-Κώστας 🙂
  2. Αφού θα μεταφέρεις τα πάντα μόνος σου,θα πρέπει να είναι σκαμπώ πτυσσόμενα.Ούτε τραπεζάκι θα σε βολέψει λόγω διαστάσεων και βάρους. Ψάξε στο ίντερνετ ("σκαμπώ πτυσσόμενα"),σε διάφορα καταστήματα,όμως θα πρέπει να τα δεις και από κοντά,διότι έχει καθοριστική σημασία η σταθερότητα του τραπεζιού/σκαμπώ που θα τοποθετηθεί το τηλεσκόπιο! Η βάση του τηλεσκοπίου,έχει διάμετρο μικρότερη από 40 cm.
  3. Αν πρόκειται να μεταφέρεις το τραπεζάκι με αυτοκίνητο,θα πρέπει να είναι πτυσσόμενο.Το ίδιο και κάποιο σκαμπώ,για να χωράνε στο πορτ μπαγκάζ.Το τηλεσκόπιο πρέπει να μπαίνει στο πίσω κάθισμα για λόγους ασφαλείας. Το ύψος να είναι περίπου 50-70 cm το πολύ.Επίσης υπολόγισε και μια καρέκλα/σκαμπώ κλπ.για να κάθεσαι ενώ παρατηρείς.Για να γίνεται η παρατήρηση πιο ξεκούραστη και αποδοτική.(Όταν κάθεσαι πρέπει να ντύνεσαι καλύτερα,γιατί θα κρυώνεις πιο εύκολα σε σχέση με το να είσαι όρθιος). Η βάση του 150/750 δεν είναι μεγάλη,αν δεν κάνω λάθος είναι μικρότερη από 40cm διάμετρο. Και σε τραπεζάκι όμως με μεγαλύτερη επιφάνεια,μπορείς να βάζεις και ένα βαλιτσάκι με προσοφθάλμιους φακούς,εκτός και αν τους βάζεις σε τσαντάκι μέσης. Το πιο σημαντικό όμως από όλα είναι η σταθερότητα τηλεσκοπίου-τραπεζιού,διαφορετικά θα έχεις θόλωμα της εικόνας με το παραμικρό κούνημα,που μπορεί να προέλθει και από απαλό φύσημα του αέρα... Το θόλωμα θα γίνεται πιο αισθητό με την αύξηση της μεγέθυνσης.
  4. Φίλε Νίκο να ξεκαθαρίσουμε ότι εννοείς το SW Dob 6",Heritage 150/750,το οποίο είναι truss,έχει χαμηλή βάση και χρειάζεται τραπεζάκι φορητό για να τοποθετηθεί πάνω του. Ο πιο σημαντικός λόγος για την αγορά του συγκεκριμένου τηλεσκοπίου,είναι η φορητότητά του,και το μικρότερο κόστος του έναντι των πολύ καλύτερων κλασσικών dob,που υπερτερούν οπτικά και μηχανικά: https://planitario.gr/gr/tilesk-skywatcher-dobsonian-6.html https://www.skyandweather.gr/Αρχική/873-249-gso-dobson-n-1521200.html#/28--dobson/32-_-/35-_-901_1200_mm/48--151_200_mm/55--15_25_kg Τα παραπάνω δεν χρειάζονται τραπεζάκι και φωτοχιτώνιο,έχουν και πολύ καλύτερους εστιαστές,αλλά και ανώτερη οπτική ποιότητα σε σχέση με το Heritage. Για το Heritage είναι σημαντικό να εξασφαλιστεί η σταθερότητα όλου του συστήματος (τηλεσκόπιο και τραπεζάκι),ώστε να μην επηρεάζεται από ένα ήπιο φύσημα του αέρα. Μπορείς να ψάξεις και στα μεταχειρισμένα για τηλεσκόπιο,με τα χρήματα ενός καινούργιου Heritage μπορείς να βρεις μεταχειρισμένο το πολύ καλύτερο SW Dob 8",200/1200. Εκτός αν έχεις σοβαρό πρόβλημα χώρου στο αυτοκίνητό σου,και επιβάλλεται το truss. Φιλικά-Κώστας 🙂
  5. Ψάξε να βρεις πτυσσόμενο τραπεζάκι,το οποίο να είναι αρκετά στιβαρό και σταθερό. Υπάρχουν πολλά στην αγορά,αλλά πρέπει να το δεις και ελέγξεις από κοντά. Κάτι τέτοιο ας πούμε:
  6. fotodektis

    SkySafari 7 Pro σε προσφορά!

    Νέα προσφορά (-50%) στα $24.99. Ισχύει μέχρι 02/09/2023. Φιλικά-Κώστας 🙂
  7. Εκτός από τα SW εξίσου καλά είναι και τα GSO. Αλταζιμουθιακή (υψοαζιμουθιακή) είναι και η dob βάση. Η μεγαλύτερη διάμετρος δίνει περισσότερη φωτοσυλλεκτικότητα (βλέπεις πιο αμυδρούς και άρα περισσότερους στόχους),και διακριτική ικανότητα (βλέπεις όλα τα αντικείμενα με περισσότερες λεπτομέρειες). Οπότε το 8" έχει περισσότερες δυνατότητες ιδιαίτερα σε αντικείμενα βαθέως ουρανού (DSO),απο ενα 6",και το 10" περισσότερες από το 8". Το 6"(150/1200) λόγω μεγαλου εστιακου λογου,καλύτερου εστιαστή και ποιότητας κατασκευής γενικά,είναι σαφώς ανώτερο οπτικά και μηχανικά από το ίσης διαμέτρου SW Heritage 150/750.Το τελευταιο υπερτερεί στο μεγαλύτερο οπτικό πεδίο και κυρίως στη φορητότητά, πράγμα που είναι σημαντικό για όσους έχουν λίγο διαθέσιμο χώρο στο αυτοκίνητό τους. Επιπλέον ο μικρότερος εστιακός λόγος επειδή δίνει μεγαλύτερα οπτικά πεδία για ίδιας εστιακής και φαινόμενου πεδίου(A.F.O.V) προσοφθάλμια, βοηθάει περισσότερο στην εκμάθηση του ουρανού και στην πιο εύκολη εύρεση στόχων.Τηλεσκοπια με στενό οπτικό πεδίο δυσκολεύουν τους αρχάριους. Γνώμη μου είναι να πάρεις το 10" μια και καλή,το οποίο θα το κρατήσεις για πάντα.Αν δεν μπορείς λόγω κόστους έστω και μεταχειρισμένο,πάρε το 8". Αξίζει να μαζέψεις περισσότερα χρήματα και να περιμένεις ψάχνοντας στα μεταχειρισμένα. Δυστυχώς οι τιμές στα καινουργια τα τελευταία χρόνια έχουν ανέβει πολύ... Φιλικά-Κώστας 🙂
  8. Φίλε Αλέξανδρε καλώς ήλθες στο astrovox και στην ερασιτεχνική αστρονομία!🙂 Εφ'οσον θέλεις να παρατηρείς βαθύ ουρανό,χρειάζεσαι αρκετή διάμετρο κατόπτρου. Η καλύτερη value for money επιλογή σε αυτά τα χρήματα,είναι το SkyWatcher (SW) Dob 8",200/1200. Στα μεταχειρισμένα ψάξε.Πολλά μεταχειρισμένα τηλεσκόπια εδώ στις αγγελίες του φόρουμ,παρέχονται σε πολύ καλή κατάσταση και τιμές! Αν μπορείς να διαθέσεις περισσότερα,καλύτερη επιλογή είναι το μεγαλύτερο SW Dob 10",254/1200, το οποίο θα το κρατήσεις για πολλά χρόνια!Το έχω 12 χρόνια και είμαι πολύ ευχαριστημένος,είναι τηλεσκόπιο για μια ζωή. Φιλικά-Κώστας 🙂
  9. fotodektis

    LDN 1152 Eul's Scepter

    Εξαιρετική!!! Συγχαρητήρια και καλή συνέχεια!!🙂
  10. Και εδώ: Αυτά προς το παρόν βρήκα,υπάρχουν αν ψάξεις πολλά άρθρα γενικά για ευθυγράμμιση κατόπτρων. Αυτό το βίντεο είναι πολύ κατατοπιστικό: Φιλικά-Κώστας 🙂
  11. Κάποια στοιχεία που βρήκα,ανάμεσα σε πολλά που υπάρχουν,είναι:
  12. Το SW Dob Heritage 150/750 είναι ένα ελκυστικό τηλεσκόπιο,χάρη στη φορητότητά του.Εχει όμως συμβιβασμούς στην ποιότητα κατασκευής του,ιδιαίτερα στον κοχλιωτό εστιαστή του (helical). Είναι σαφώς κατώτερο από το εξαιρετικό SW Dob 150/1200,κλασικό πλέον και δοκιμασμενο. Πολύ καλό είναι και το αντίστοιχο της GSO. Καλύτερες επιλογές είναι τα κλασικά SW Dob 8" (200/1200) και το SW Dob 10" (254/1200). Ψάξε και στα μεταχειρισμένα,υπάρχουν συχνά πολύ καλές ευκαιρίες,πριν αποφασίσεις για καινούργιο. Θέλεις βέβαια χρόνο και υπομονή για να πετύχεις κάποια καλή ευκαιρία. Μη βιάζεσαι πάντως στις αγορές των αστρονομικών,τα λαθη κοστιζουν οικονομικά και ψυχολογικά. Φιλικά-Κώστας 🙂
  13. Έλεγξε αν τα κάτοπτρα είναι καθαρά.Λιγη σκονη δεν πειράζει.Αν έχουν όμως πολύ σκόνη κλπ.θελουν καθάρισμα (πλύσιμο με ειδική τεχνική και μεγάλη προσοχή,που μπορείς να βρεις εδώ και στο ίντερνετ γενικά). Έλεγξε επίσης την ευθυγράμμιση,διότι χαλάει με τις αυξομειώσεις της θερμοκρασίας και τους κραδασμούς. Χρησιμοποίησε έναν ευθυγραμμιστή (collimator) έστω και κουτάκι του φιλμ.Υπάρχουν πολλά άρθρα και βίντεο σχετικά. Είχα χρησιμοποιήσει παρόμοιο τηλεσκόπιο μέτριας ποιότητας και η εικόνα του δεν ήταν κακή. Αυτό που χαλάει πιο πολύ την εικόνα σε τέτοια τηλεσκόπια,επειδή έχουν σφαιρικό κάτοπτρο,είναι το σφάλμα σφαιρικής εκτροπής,δηλ.μια περιοχή σε σχήμα δακτυλίου στα άκρα του οπτικού πεδίου είναι θολή,περίπου 10-15% του πεδίου. Αν δεν αγορασεις αργότερα άλλο καλύτερο και μεγαλύτερο τηλεσκόπιο,και το παρόν δεν δινει καλυτερη εικονα,παρ'όλες τις βελτιώσειςμην αγοράζεις προς το παρόν άλλα προσοφθάλμια. Από μια γρήγορη έρευνα που έκανα,κάποιες γνώμες δεν το απαξιώνουν πάντως. Λογικά έστω και μέτρια οπτική ποιότητα πρέπει να στην δώσει... Φιλικά-Κώστας 🙂
  14. Φίλε Απόστολε καλώς ήλθες στο astrovox και στην ερασιτεχνική αστρονομία!🙂 Το τηλεσκόπιο είναι TOWA 114/1000 σχεδίασης Bird-jones,δηλ.εχει πραγματική εστιακή απόσταση/μήκος 500mm,καί με έναν φακό τύπου barlow 2x ενσωματωμένο στη βάση του εστιαστή,διπλασιάζει την εστιακή στα1000mm.Η οπτική ποιότητα τέτοιων τηλεσκοπιων, συνήθως δεν είναι καλή..Είναι φθηνά εισαγωγικά τηλεσκόπια μαζικής παραγωγής. Για το δικό σου δεν μπορώ να εκφέρω γνώμη,ίσως και να διαφέρει. Έχεις ελέγξει την ευθυγράμμιση των κατόπτρων, έχεις ασχοληθεί με το θέμα; Μόνο έναν προσοφθάλμιο 20mm έχεις; Ο εστιαστής δέχεται προσοφθάλμια 1.25" ή να μικρότερα 0.96"; Θα χρειαστείς και άλλα προσοφθάλμια για παρατήρηση. Καθοριστικό ρόλο στην ευκρίνεια των εικόνων,εκτός από την ποιότητα των οπτικών και την σωστή τους ευθυγράμμιση,παίζουν οι ατμοσφαιρικές συνθήκες (διαύγεια και seeing),του ύψος του στόχου, η φωτεινότητα και το κοντράστ του. Φιλικά-Κώστας 🙂
  15. Φίλε Παναγιώτη καλώς ήλθες στο astrovox και στην ερασιτεχνική αστρονομία!🙂 Σωστά σου υποδείχθηκε από τον Χάρη παραπάνω,το Bresser 130/650 που έχει παραβολικό πρωτεύον κάτοπτρο ενώ τα δύο που παρέθεσες έχουν σφαιρικό κάτοπτρο,οπότε θα παρουσιάσουν το σφάλμα της σφαιρικής εκτροπής.Δηλ.μια περιοχή σε σχήμα δακτυλίου στα άκρα του οπτικού πεδίου θα είναι θολή. Το φαινόμενο θα είναι πιο έντονο λόγω του μικρού εστιακού λόγου που έχουν f/4.4. Ακόμα και με μεγαλύτερο εστιακό λόγο σε σφαιρικά κάτοπτρα,πάλι παρουσιάζεται σφαιρική εκτροπή,πιο περιορισμένη περίπου 10-15% στα άκρα του πεδίου. Στα παραβολικά με μικρό εστιακό λόγο πχ.f/5 παρουσιάζεται εκτροπή σε αρκετά μικρότερο βαθμό. Οπότε η επιλογή παραβολικού κατόπτρου είναι η σωστότερη. Επίσης το Bresser έχει καλύτερο εστιαστή οδοντωτό (gear rack) σε σχέση με το SW Heritage 130/650 που έχει πλέον κοχλιωτό (helical). Επίσης δεν χρειάζεται να καλυφθεί το κενό με φωτοχιτώνιο όπως το heritage. Για την οπτική του ποιότητα όμως,καθώς και για την αξιοπιστία της βάσης του Bresser δεν γνωρίζω αν είναι ισάξια του heritage. Όσο μεγαλύτερη η διάμετρος του πρωτεύοντος κατόπτρου,τόσο μεγαλύτερη η φωτοσυλλεκτικότητα και η διακριτική ικανότητα (δηλ.βλέπεις περισσότερα και πιο αμυδρά αντικείμενα και με περισσότερες λεπτομέρειες). Βεβαίως απαραίτητο είναι να έχουν τα τηλεσκόπια και καλή οπτική απόδοση πέρα από την διάμετρο και τον εστιακό λόγο.(Ο μεγαλύτερος εστιακός λόγος δίνει καλύτερη εικόνα). Επίσης μπορείς να ανεβάσεις και μεγαλύτερη μεγέθυνση με μεγαλύτερη διάμετρο,αν στο επιτρέπουν οι ατμοσφαιρικές συνθήκες (διαύγεια και seeing). Όμως τηλεσκόπια με μικρή εστιακή απόσταση-ιδιαίτερα κάτω των 500mm-έχουν ένα σοβαρό πλεονέκτημα,σημαντικό για αρχάριους,σε σχέση με μεγαλύτερης εστιακής: Δίνουν μεγαλύτερο οπτικό πεδίο για την ίδιας εστιακής προσοφθάλμιο φακό,λόγω της μικρότερης μεγέθυνσης. Αυτό είναι πολύ χρήσιμο,διότι το μεγαλύτερο οπτικό πεδίο (ειδικά αν χρησιμοποιηθεί προσοφθάλμιος μεγάλης εστιακής πχ.30-32mm) βοηθάει στην ταχύτερη εκμάθηση του ουρανού και στην αρκετά πιο γρήγορη εύρεση στόχων. Ένα 115/500 μπορεί να παραμείνει σε χρήση αντί μεγάλων κιαλιών και σαν βοηθητικό τηλεσκόπιο για έλεγχο του seeing,αναζήτηση και εύρεση στόχων,θέαση μεγάλων αστρικών πεδίων,ακόμα και αν αγοραστεί αργότερα μεγαλύτερο τηλεσκόπιο. Έχω ένα τηλ. 10" (254/1200) και αρκετά αργότερα πήρα και ένα διοπτρικό 102/500 που με βοήθησε πολύ σαν συμπληρωματικό του 10". Τέτοια τηλεσκόπια όπως το 102/500,114/500,80/400 κλπ δεν τα παροπλίζεις,καθώς είναι πολυχρηστικά.Κάνουν και για βιντεοαστρονομία. Σκέψου όλους αυτούς τους παράγοντες. Στη διάμετρο 114mm και εστιακή 500mm,με παραβολικό κάτοπτρο υπάρχουν τα παρακάτω καλά τηλεσκόπια: https://www.teleskop-express.de/shop/product_info.php/language/en/info/p12686_Skywatcher-Telescope-Newtonian-Skyhawk-114-500-mm-on-Mount-AZ-Pronto.html Και το πολύ φθηνότερο Dob ORION: https://www.astroshop.eu/telescopes/orion-dobson-telescope-n-114-500-dob-funscope/p,51932 Ένα πολύ χρήσιμο εργαλείο για να ελέγξεις τα οπτικά πεδία,τις κόρες εξόδου (exit pupil) που πρέπει να είναι κάτω των 7mm,και για ηλικίες άνω των 40-45 κάτω των 6mm,είναι το: https://astronomy.tools/calculators/field_of_view/ Φιλικά-Κώστας 🙂
  16. Καλημέρα φίλε μου,καλώς ήλθες στο astrovox και στην ερασιτεχνική αστρονομία!🙂 Την περίοδο του καλοκαιριού τα γραφεία του Ο.Φ.Α είναι κλειστά,όμως υπάρχει ενεργή η σελίδα στο facebook: https://www.facebook.com/OFA.Thessaloniki/?v=wall Μπορείς να επικοινωνήσεις μέσω μηνύματος με κάποια μέλη,ώστε να αρχίσεις τις πρώτες επαφές. Καλό υπόλοιπο καλοκαιριού και καλή επιτυχία στην εξεταστική σου! Φιλικά-Κώστας 🙂
  17. Εντυπωσιακό!! Συγχαρητήρια και καλή συνέχεια!!🙂
  18. Καλημέρα! Προσωπικά δεν γνωρίζω,αλλά υπάρχει ο Όμιλος Φίλων Αστρονομίας (Ο.Φ.Α) Θεσσαλονίκης,και ίσως μπορείτε να ρωτήσετε κάποια μέλη του μέσω facebook (τα γραφεία του είναι κλειστά για Ιούλιο και Αύγουστο): https://www.facebook.com/OFA.Thessaloniki/?v=wall Καλές παρατηρήσεις! Φιλικά-Κώστας 🙂
  19. fotodektis

    2023-08-03, Saturn, C14 Edge, Barlow 2.1x, Uranus-C, 23_54_14 UTC

    Πράγματι είναι καλύτερη αυτή η λήψη από την προηγούμενη! Συγχαρητήρια και καλή συνέχεια με ακόμα καλύτερη διαύγεια και seeing!!🙂
  20. Δύο βασικά εισαγωγικά βιβλία ερασιτεχνικής αστρονομίας: https://planitario.gr/gr/nightwatch-enas-praktikos-odigos-gia-na-deite-to-sympan-4i-ekd.html Το παρακάτω είναι πληρέστερο,αλλά προς το παρόν έχει εξαντληθεί.Μεταχειρισμένο ίσως το βρεις: https://planitario.gr/gr/the-backyard-astronomer-s-guide.html Επίσης για να μάθεις τον ουρανό και να εντοπίζεις τα ουράνια αντικείμενα,υπάρχουν αστρονομικά προγράμματα: Σε windows δωρεάν στην πλήρη τους μορφή (και με μενού στα ελληνικά): -Stellarium (το πιο εύχρηστο για αρχάριους) -Hallo Nothern Sky (HNSky) -Cartes du Ciel (έχει τις περισσότερες δυνατότητες). Το καθένα έχει διαφορετικά πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα,οπότε μπορούν να χρησιμοποιηθούν συνδυαστικά. Σε android: -SkySafari 7 Pro (για android 10 και μεταγενέστερες εκδόσεις του). -SkySafari 6 Pro (για android 9 και παλαιότερες εκδόσεις του). Τα παραπάνω είναι τα καλύτερα αστρονομικά προγράμματα σε android αλλά δεν είναι δωρεάν.Περίμενε να βγουν σε προσφορά (κάποιες φορές τον χρόνο στη μισή τιμή). Υπάρχουν και φθηνότερες εκδόσεις τους αλλά όχι στην πλήρη μορφή,είναι πιο απλές με λιγότερες δυνατότητες. -Mobile Observatory Pro (MO Pro),δωρεάν είχα βρει την έκδοση ν.3.2.1 -Stellarium Mobile Plus,δωρεάν μεν αλλά πολύ φτωχότερο από την έκδοση σε windows. Υπάρχουν και αστρικοί χάρτες,όπως οι παλαιότεροι έντυποι,σε μορφή pdf δωρεάν. Όρεξη και χρόνο να έχεις για μελέτη...🙂
  21. Να είσαι καλά Ανδρονίκη και να χαρείς το τηλεσκόπιο και τον εξοπλισμό που θα πάρεις! Αν κάνεις μαζική αγορά μπορείς να ζητήσεις και καλύτερη τιμή για το σύνολο,από το να τα πάρεις αποσπασματικά. Θα χρειαστεί βέβαια αρκετό-πλην ευχάριστο διάβασμα-στα βασικά της ερασιτεχνικής αστρονομίας,ώστε να κατανοήσεις κάποιες απαραίτητες έννοιες. Χαρά μας των παλαιότερων μελών να βοηθάμε τους νεοεισερχόμενους,όπως βοήθησαν και εμάς οι παλαιότεροι! Φιλικά-Κώστας 🙂
  22. Μια καλή λύση για αυτό,είναι να πάτε με την κόρη σου σε έναν αστρονομικό σύλλογο,και να δείτε από κοντά το θέμα. Επίσης υπάρχουν μέλη του φόρουμ που βγαίνουν από κοινού για παρατήρηση στην Αττική.Ανακοινώνουν τις συναντήσεις εδώ στο φόρουμ.
  23. Για φίλτρα που ρώτησες,χρειάζεται ένα φίλτρο Σελήνης,που θα κόψει την υπερβολική λαμπρότητά της,και θα κάνει πιο άνετη και ευχάριστη την παρατήρηση,ενώ θα αναδείξει και λεπτομέρειες της επιφάνειάς της. Καλύτερη επιλογή είναι ένα πολωτικό φίλτρο που μεταβάλλει επιλεκτικά την λαμπρότητα της επιφάνειας,όσο χρειάζεται ανάλογα με τις φάσεις της,και θα συνεργαστεί καλύτερα με τη διάμετρο του τηλεσκοπίου σου,αλλά και μελλοντικών που ίσως αγοράσεις. Πολωτικό φίλτρο Σελήνης: https://planitario.gr/gr/metablito-polotiko-filtro-1-25.html Ένα απλό φίλτρο Σελήνης: https://planitario.gr/gr/filtro-selinis-1.html Το παρακάτω είναι εξαιρετικό για παρατήρηση του πλανήτη Άρη,καθώς μειώνει την υπερβολική λαμπρότητα και κυρίως αυξάνει το κοντράστ,αναδεικνύοντας λεπτομέρειες της επιφάνειάς του (αν το επιτρέψουν οι αμμοθύελλες του Άρη και η διαύγεια και seeing της ατμόσφαιρας της περιοχής σου): https://planitario.gr/gr/moon-skyglow-o31-8mm-1-1-4.html Κάνει και σαν φίλτρο γενικής χρήσης μειώνοντας την φωτορύπανση,αυξάνοντας το κοντράστ αλλά μόνο αν η φωτορύπανση προέρχεται από φώτα "θερμών" δηλαδή πορτοκαλο-κοκκινο-κίτρινων αποχρώσεων. Δυστυχώς λόγω της κυριαρχίας των λευκών led,το αποτέλεσμα μείωσης φωτορύπανσης περιορίζεται...Στον Άρη πάντως θα δουλέψει θεαματικά έτσι και αλλιώς. Επίσης αντικαθιστά το φίλτρο Σελήνης όταν βρίσκεται στη φάση του μηνίσκου,επειδή κόβει αρκετά λιγότερο φως. Ένα πολύ καλό φίλτρο νεφελωμάτων είναι (για νεφελώματα ιονισμένου οξυγόνου,όπως του Ωρίωνα),το παρακάτω: https://planitario.gr/gr/o-iii-filtro-o-31-8mm-1-1-4.html Προσοχή όμως...για το 6" τηλεσκόπιό σου δεν θα δουλέψει σε ουρανό με φωτορύπανση,αλλά μόνο σε αρκετά σκοτεινό ουρανό,επειδή κόβει πολύ φως! Οπότε προς το παρόν αφησέ το για αργότερα αν πάρεις μεγαλύτερης διαμέτρου τηλεσκόπιο πχ.10",εκτός και αν παρατηρείς σε αρκετά σκοτεινό ουρανό. Χρήσιμα για νεφελώματα είναι και φίλτρα γενικής χρήσης τύπου UHC: https://planitario.gr/gr/baader-uhc-l-ultra-l-booster-filter-1.html Το παραπάνω είναι νέο φίλτρο που διαδέχθηκε το Baader UHC-S,πιθανόν να είναι καλύτερο,και απο ό,τι λέει η εταιρία δεν κόβει πολύ φως,οπότε είναι μάλλον κατάλληλο και για το 6" τηλ.σου. Με αυτά είσαι επαρκής,και ίσως αργότερα να πάρεις και φίλτρο Η-β που έχει πιο εξειδικευμένη και περιορισμένη χρήση. Φιλικά-Κώστας 🙂
  24. Είδα ότι οι παρεχόμενου φακοί με το τηλεσκόπιο είναι οι SUPER PLOSSL 25mm,10mm. Αν όντως είναι αλήθεια και δεν είναι οι απλώς SUPER,που συνοδεύουν πλέον τα SW είσαι τυχερή,διότι είναι καλής ποιότητας φακοί,σε αντίθεση με τους απλούς SUPER. Αν διαθέτεις επιπλέον χρήματα μπορώ να σου συστήσω και πιο ακριβούς φακούς,αλλά νομίζω ότι για αρχή καλό είναι να ξεκινήσεις με τους φακούς που έγραψα παραπάνω,και στην πορεία αποφασίζεις για νέες αγορές πιο εξειδικευμένες.
  25. Υποθέτω ότι το τηλεσκόπιο είναι το: https://planitario.gr/gr/tilesk-skywatcher-150-750-eq3-2.html Οπότε έχει εστιαστή 2",που σου επιτρέπει να βάζεις και φακούς 2" για να πάρεις μεγαλύτερο οπτικό πεδίο. Ένας πολύ καλός φακός για να βλέπεις μεγάλα αστρικά πεδία και να βρίσκεις πιο εύκολα τους στόχους,είναι ο παρακάτω (θα τον χρησιμοποιείς σαν 2",διότι παρέχει τη δυνατότητα να χρησιμοποιηθεί και σαν 1.25") : https://planitario.gr/gr/hyperion-aspheric-72-modular-prosofthalmio-31mm.html Ένας πολύ καλός ζουμ που δεν έχει τα προβλήματα προγενέστερων ζουμ,με πολύ καλή οπτική απόδοση και θα σε απαλλάξει από την αγορά αρκετών φακών,αλλά και από το βάλε-βγάλε συνέχεια φακούς στον εστιαστή είναι : https://planitario.gr/gr/baader-hyperion-universal-zoom-mark-iv-8-24mm-eyepiece-1-2.html Επειδή έχει ομαλή μετάβαση στις παρεχόμενες εστιακές δεν δίνει μόνο 5 φακούς,όπως αναγράφεται,αλλά και όλους τους ενδιάμεσους μεταξύ των click-stop.Έτσι θα έχεις πληθώρα φακών,που στις μικρές εστιακές 8-12mm είναι ευρυγώνιοι,περίπου 70-68ο φαινόμενο πεδίο (A.F.O.V).Θα δεις έτσι καλύτερα κάποια εκτεταμένα αντικείμενα,και θα μένει ο στόχος πιο πολύ χρόνο μέσα στο οπτικό σου πεδίο. Τους δύο παραπάνω φακούς τους έχω,συνεργάζονται πολύ καλά με "γρήγορα" τηλεσκόπια f/5 όπως το δικό σου και δικά μου,και έχω μείνει πολύ ευχαριστημένος. Θα χρειαστείς και έναν καλό barlow 2x,που θα διπλασιάσει τους διαθέσιμους φακούς σου.Ο παρακάτω επειδή έχει χαμηλό προφίλ,δηλαδή έχει σχετικά μικρό μήκος,συνεργάζεται πολύ καλά και εστιάζει με πολλούς εστιαστές και μελλοντικούς προσοφθάλμιους που ίσως αγοράσεις: https://planitario.gr/gr/barlow-x-cel-2x-o-31-8mm.html Έτσι θα έχεις ένα πλήρες σετ φακών που θα σε καλύψει για πολλά χρόνια,για τα περισσότερα αντικείμενα. Όταν θα αποκτήσεις παρατηρησιακή εμπειρία,και κατασταλάξεις τί είδους αντικείμενα θα παρατηρείς περισσότερο,μπορείς να αγοράσεις πιο εξειδικευμένους φακούς. Να σημειώσω ότι οι παραπάνω φακοί,έχουν ζήτηση αν αποφασίσεις κάποτε να τους μεταπωλήσεις. Φιλικά-Κώστας 🙂
×
×
  • Δημιουργία νέου...

Σημαντικές πληροφορίες

Όροι χρήσης