-
Αναρτήσεις
3113 -
Εντάχθηκε
-
Τελευταία επίσκεψη
-
Ημέρες που κέρδισε
39
Τύπος περιεχομένου
Forum
Λήψεις
Ιστολόγια
Αστροημερολόγιο
Άρθρα
Αστροφωτογραφίες
Store
Αγγελίες
Όλα αναρτήθηκαν από fotodektis
-
2022-11-03-0052_4, Mars, C14 Edge, Barlow 2.1x, ASI 290, 00_52_24 UTC.jpg
Ο fotodektis σχολίασε σε H-Alpha για αστροφωτογραφία Άρης
- 6 σχόλια
-
- 1
-
-
Ανακάλυψη του κομήτη C/2022 S5 (PANSTARRS)
fotodektis απάντησε στην συζήτηση του/της loufas σε Παρατήρηση κομητών, αστεροειδών, μετεώρων
Συγχαρητήρια για ακόμα μια φορά Νίκο!! Καλή συνέχεια στη σημαντική σου συνεισφορά-Κώστας 🙂 -
Επίσης έχεις κάποια προτίμηση στα αντικείμενα που παρατηρείς?Δηλ.προτιμας πιο πολύ πλανήτες και Σελήνη ή σε ενδιαφέρει και το βαθύ διάστημα? Αυτό θα καθορίσει και την εστιακή του προσοφθάλμιου που θέλεις να αγοράσεις. Επίσης από ποια περιοχή παρατηρείς?Έχει φωτορύπανση μεγάλη?Η ατμόσφαιρα σου παρέχει κάποιες καλές συνθήκες παρατήρησης,ή έχει συνήθως κακές συνθήκες? Φιλικά-Κώστας 🙂
-
Φίλε Γιάννη καλησπέρα! Για τον ερευνητή σου που είναι red dot finder,που σε δυσκολεύει και δεν μπορείς να στοχεύσεις,νομίζω ότι φταίει η ευθυγράμμισή του με το τηλεσκόπιο,εφ'όσον φαίνεται η κόκκινη κουκίδα,δηλ.ο ερευνητής λειτουργεί.Πρέπει να ελέγξεις και να διορθώσεις την ευθυγράμμιση: Στόχευσε έναν μακρινό επίγειο στόχο με το τηλεσκόπιο,χρησιμοποιώντας τον φακό με την μικρότερη μεγέθυνση,δηλ.τον 20mm,φέρε τον στόχο στο κέντρο του οπτικού πεδίου του προσοφθάλμιου,και δες αν ο στόχος φαίνεται και στον ερευνητή.Με τις βίδες ρύθμισης φέρε τον στόχο στο κέντρο του οπτικού πεδίου του ερευνητή,ακριβώς πάνω στην κόκκινη κουκκίδα.Σημαντικό είναι το τηλεσκόπιο να είναι ακίνητο,δηλ.ο στόχος να μην μετακινείται ούτε στο ελάχιστο μέσα στο πεδίο του προσοφθάλμιου! Επανέλαβε την διαδικασία με τον φακό που δίνει την μεγαλύτερη μεγέθυνση,δηλ.τον 10mm. Θα πρέπει να βλέπεις τον στόχο ταυτόχρονα τόσο στο κέντρο του οπτικού πεδίου του προσοφθάλμιου,όσο και στο κέντρο του οπτικού πεδίου του ερευνητή,δηλ.ακριβώς πάνω στην κόκκινη κουκίδα. Ένας τελικός έλεγχος και διόρθωση θα πρέπει να γίνει και στον Πολικό Αστέρα που είναι πρακτικά ακίνητος. Αν ο ερευνητής σου λειτουργεί σωστά,δεν υπάρχει λόγος να αγοράσεις νέο ερευνητή για το συγκεκριμένο τηλεσκόπιο.Δεν αξίζει να δώσεις χρήματα,κρατά τα για φακούς! Για αγορά νέου προσοφθάλμιου θα πρέπει να ελέγξεις αν βλέπεις καθαρό είδωλο σε Σεληνη,πλανήτες με τον ήδη υπάρχοντα 10mm. Θα πρέπει να κάνεις αρκετούς ελέγχους,σε διαφορετικές μέρες διότι οι ατμοσφαιρικές συνθήκες (διαύγεια και seeing),παίζουν καθοριστικό ρόλο στην ευκρίνεια της εικόνας! Φιλικά-Κώστας 🙂
-
2022-10-19, 50 min Animation of Jupiter, Io, Europa, Ganymede, C14 Edge, Barlow 2.1x, ASI 462, 19_29_36 UTC
Ο fotodektis σχολίασε σε H-Alpha για αστροφωτογραφία Δίας
- 4 σχόλια
-
- 1
-
-
Χάρτης: Βρέθηκε ο χαμένος κατάλογος άστρων του Ιππάρχου, η πρώτη καταγραφή στην ιστορία
fotodektis απάντησε στην συζήτηση του/της sevax σε Αστρονομικές Εκδόσεις
Πολύ ενδιαφέρον άρθρο Δημήτρη! Ευχαριστούμε-Κώστας 🙂 -
-
2022-03-07, 32 min animation of SE Prom, Lunt130MT, ASI290, 2x Barlow, 13_25_24 UTC with Earth in sacle.gif
Ο fotodektis σχολίασε σε H-Alpha για αστροφωτογραφία Ο Ήλιος στο Ha
-
-
-
2022-10-13, Sun's NW Limb Animation 37 min, Lunt130MT, H-alpha, ASI1600, 13_18_42 UTC
Ο fotodektis σχολίασε σε H-Alpha για αστροφωτογραφία Ο Ήλιος στο Ha
-
2022-10-13, Sun, Lunt130MT, H-alpha, ASI1600, 13_04_06 UTC
Ο fotodektis σχολίασε σε H-Alpha για αστροφωτογραφία Ο Ήλιος στο Ha
-
2022-10-13, Mars, C14 Edge, Barlow 2.1x, ASI 290, 02_42_24 UTC.jpg
Ο fotodektis σχολίασε σε H-Alpha για αστροφωτογραφία Άρης
-
Την άποψή σας για τον ZWO ADC ΔΙΟΡΘΩΤΗΣ ΑΤΜΟΣΦΑΙΡΙΚΗΣ ΔΙΑΣΠΟΡΑΣ
fotodektis απάντησε στην συζήτηση του/της nikgreg σε Φίλτρα
Και στην παρατήρηση βελτιώνει την ποιότητα της εικόνας,αν είναι κάποιος πολύ προσεκτικός παρατηρητής θα δει διαφορά. Στην αστροφωτογραφία,λόγω απεικόνισης περισσότερης πληροφορίας,θα φανεί πιο πολύ η διαφορά. Φιλικά-Κώστας 🙂 -
Κάλεσμα παρατηρήσεων για αρχέγονες οικογένειες αστεροειδών
fotodektis απάντησε στην συζήτηση του/της astrovox σε Παρατήρηση κομητών, αστεροειδών, μετεώρων
Θερμά συγχαρητήρια σε όλους όσους συμμετέχετε σε ερευνητικά προγράμματα!! Πολύ ενδιαφέρον το αντικείμενο των αστεροειδών! Καλή και παραγωγική συνέχεια!🙂 -
-
Καλημέρα! Βρήκα αυτό για αποστείρωση μικρών αντικειμένων: https://www.e-shop.gr/aposteirotis-myguard-universal-sterilizer-device-xxl-grey-p-HAP.438238 Γνωρίζει κάποιος αν είναι κατάλληλο για αποστείρωση μυκήτων σε προσοφθάλμιους ή και φωτογραφικούς φακούς? Ευχαριστώ-Κώστας 🙂
-
The wizard nebula-NGC 7380.jpg
Ο fotodektis σχολίασε σε Chrono detector για αστροφωτογραφία Νεφελώματα
- 2 σχόλια
-
- 2
-
-
- 2 σχόλια
-
- 1
-
-
Από ειδοποίηση που έλαβα σήμερα,η προσφορά (-50%) ισχύει μέχρι αύριο 2 Οκτωβρίου 2022. Η τιμή είναι $24.99 και σε λειτουργικό iOS υπάρχει και η προηγούμενη έκδοση SkySafari 6 Pro στα $14.99.Σε Android δεν γνωρίζω αν ισχύει αυτή η τιμή. https://store.simulationcurriculum.com/ https://appsliced.co/app?n=skysafari-6-pro&l=dev Μικρή ήταν η διάρκεια της προσφοράς σε σχέση με αυτές του 6 Pro...Καλό βέβαια θα είναι να μην ακολουθήσουν την ίδια τακτική με το 6 Pro,που έβγαινε η καλή προσφορά (-50%) περίπου 1 φορά τον χρόνο,και μόνο προς το τέλος έβγαινε συχνά... Πιθανόν να αγόρασαν πολλοί το 6 Pro λόγω των παρατεταμένων προσφορών του (-50%) και να υπάρχει πλέον μειωμένο ενδιαφέρον για το 7 Pro,ίσως να έπαιξε ρόλο και η οικονομική κρίση των τελευταίων μηνών με την μεγάλη αύξηση στις τιμές βασικών ειδών διαβίωσης (τρόφιμα,καύσιμα κλπ),και ο κόσμος είναι απρόθυμος σε μη αναγκαίες αγορές... Πιθανόν και το γεγονός ότι το 7 Pro χρειάζεται λειτουργικό Android 10 και τις επόμενες εκδόσεις του. Καλή η ερώτηση πάντως του προηγούμενου post,αν αξίζει όντως η αγορά του για όσους έχουμε ήδη το πολύ καλό 6 Pro... Φιλικά-Κώστας
-
2022-09-24, Mars, C14 Edge, Barlow 1.6x, ASI 290, 03_18_42 UTC.jpg
Ο fotodektis σχολίασε σε H-Alpha για αστροφωτογραφία Άρης
-
2022-09-15, Jupiter, C14 Edge, Barlow 1.6x, ASI 290, 22_19_00 UTC.jpg
Ο fotodektis σχολίασε σε H-Alpha για αστροφωτογραφία Δίας
-
Πρέπει να επιλεγεί και μια αξιόπιστη στήριξη. Φυσικά μπορούν και τα δυο τηλεσκόπια να τοποθετηθούν σε στιβαρό φωτογραφικό τρίποδο ή σε μια βάση αυτού του τύπου: Είναι πιο εύχρηστη,δεν γνωρίζω όμως για την στιβαρότητα των φθηνών τουλάχιστον τέτοιων βάσεων. Ή την πολύ στιβαρή ΑΖ-3 που σηκώνει και βαρύτερους σωλήνες. Έχει και μικρομετρικές κινήσεις,εμένα δεν με βολεύουν ιδιαίτερα. Φιλικά-Κώστας 🙂
-
Μεταξύ των δυο βραχύσωμων αχρωματικών SW 102/500 και BRESSER 102/460 μια παρατήρηση για την οπτική απόδοση,ιδιαίτερα την χρωματική εκτροπή: Λόγω ελαφρώς μεγαλύτερου εστιακού λόγου αναμένεται το SW να έχει ελαφρώς λιγότερη χρωματική εκτροπή. Βέβαια σημαντικότερο ρόλο παίζει η ποιότητα του οπτικού γυαλιού και η σχεδίαση. Πάντως η θεωρητική διαφορά τους υπάρχει και στην πράξη,αλλά είναι μικρή. Εδώ ένα αξιόλογο και ενδιαφέρον τέστ: SW 102/500 vs BRESSER 102/460: https://interferometrie.blogspot.com/2017/06/3-short-achromats-bresser-ar102xs.html Και εδώ μια συζήτηση στο Cloudy Nights: https://www.cloudynights.com/topic/759318-which-one-has-less-chromatic-aberration/ Το BRESSER πάντως δίνει ελαφρώς μεγαλύτερο οπτικό πεδίο και φυσικά περίπου 4 cm μικρότερο μήκος σωλήνα. Ελπίζω να βοήθησα να έχεις Δημήτρη μια πιο πλήρη εικόνα για τα δυο τηλεσκόπια. Όπως σου είπα ΜΗΝ βιάζεσαι στις αγορές αστρονομικών,κατά τη γνώμη μου δεν πρέπει να είναι ο χρόνος ψαξίματος που θα καθορίσει την τελική απόφαση αγοράς,αλλά οι σωστές γνώσεις που θα αποκτηθούν γύρω απο τα προϊόντα,έστω και αν καθυστερήσει λίγο η αγορά. Υπάρχει πάντα βέβαια η αρκετά πιο οικονομική επιλογή μεταχειρισμένου,μετά απο το ανάλογο ψάξιμο με υπομονή... Φιλικά-Κώστας 🙂