-
Αναρτήσεις
1177 -
Εντάχθηκε
-
Τελευταία επίσκεψη
-
Ημέρες που κέρδισε
1
Τύπος περιεχομένου
Forum
Λήψεις
Ιστολόγια
Αστροημερολόγιο
Άρθρα
Αστροφωτογραφίες
Store
Αγγελίες
Όλα αναρτήθηκαν από ecuador
-
Skywatcher 130/900 EQ2 ή Powerseeker 127EQ?
ecuador απάντησε στην συζήτηση του/της Mask σε Τηλεσκόπια
Έτσι κι αλλιώς η skywatcher μέχρι 130mm βγάζει με επιλογή σφαιρικού κατόπτρου, όλα τα μεγαλύτερα είναι παραβολικά. Το 200άρι καλό εργαλείο όπως το λες Αν θες πάντως το 150άρι, απ' όσο ξέρω κάποιοι έχουν αγοράσει από εδώ: http://www.promo-optique.com/telescopeskywatcher150750sueeq32blackdiamondmotorisable-p-2425.html, αλλά δεν το ξέρω κατά τα άλλα πόσο καλό μαγαζί είναι. Πιο γνωστό μαγαζί που επίσης δουλεύουν ελληνικές κάρτες είναι εδώ: http://www.astroshop.eu/skywatcher-telescope-n-150-750-explorer-bd-neq-3/p,15330. Το έχει πιο ακριβά, αλλά πατάς εκεί που λέει too expensive? και τους δίνεις το link του FLO και του Promo-optique και θα σου κάνουν καλύτερη (πιθανώς την ίδια) τιμή. -
Skywatcher 130/900 EQ2 ή Powerseeker 127EQ?
ecuador απάντησε στην συζήτηση του/της Mask σε Τηλεσκόπια
Το συγκεκριμένο αυτή τη στιγμή στο πλανητάριο το έχει σε καλή τιμή (περιέργως - λες να αρχίσει να λογικεύεται, οπότε δεν είναι κακό. Ο σωλήνας αρχίζει να γίνεται κάπως μεγάλος για εύκολες μεταφορές και είναι κοντά στο όριο της βάσης, αλλά αν το πας σε σκοτεινό ουρανό θα έχει διαφορά σε deep space από το 150άρι. Δε σου έπαιρνε την κάρτα στο FLO; -
Αστροφωτογράφοι: Τι κάνετε με τόσο μεγάλο όγκο δεδομένων;
ecuador απάντησε στην συζήτηση του/της ioannisb σε Αστροφωτογράφιση - Γενική συζήτηση
Όχι, το SER δεν παίρνει codec. Δε θυμάμαι αν στα 16bit σε "κλειδώνει" μόνο σε SER και δεν μπορείς έτσι να χρησιμοποιήσεις το FFV1. Αλλά το ανέφερα και για αρχειοθέτηση αν θέλει να κάνει κάποιος, αντί να κρατάει τα SER και δε θέλει να ρίξει ποιότητα. -
Αστροφωτογράφοι: Τι κάνετε με τόσο μεγάλο όγκο δεδομένων;
ecuador απάντησε στην συζήτηση του/της ioannisb σε Αστροφωτογράφιση - Γενική συζήτηση
Υπόψιν, αν έχεις μονόχρωμη και θες να κρατήσεις τα 16bit υπάρχει το FFV1 codec, γιατί το UT video είναι 8bit/κανάλι. -
Ανακοίνωση από το LIGO σήμερα: ανίχνευση βαρυτικών κυμάτων;
ecuador απάντησε στην συζήτηση του/της astrovox σε Αστρονομία, Αστροφυσική και Κοσμολογία
Γιάννη προσπάθησα να στο περιγράψω εκλαϊκευμένα όσο μπορούσα. Ορισμοί φυσικά και υπάρχουν, αλλά πρέπει να μιλάμε όλοι τη γλώσσα τους (προχωρημένα μαθηματικά) για να τους συζητήσουμε. -
μοτερ ορθης αναφορας προβλημα!!!
ecuador απάντησε στην συζήτηση του/της ehael σε Στηρίξεις τηλεσκοπίων
Πάντως δε βρίσκω πουθενά να πουλάνε αυτό. Συνήθως το μοτέρ της eq2 είναι σαν αυτό και το μόνο που βλέπω να μοιάζει είναι της eq5, μήπως εκείνο να έχει παρόμοιες οδηγίες; Εκτός αν υπάρχει περίπτωση να έχεις της eq5 από λάθος; -
μοτερ ορθης αναφορας προβλημα!!!
ecuador απάντησε στην συζήτηση του/της ehael σε Στηρίξεις τηλεσκοπίων
Το δικό σου φαίνεται να μπαίνει από την άλλη μεριά, όπως αυτό εδώ κάπως: http://ca.skywatcher.com/upfiles/en_download_caty01316546599.pdf Γιατί νομίζεις ότι είναι σε "προσφορά"; Edit: Σόρρυ για το διπλό ποστ. -
Αστροφωτογράφοι: Τι κάνετε με τόσο μεγάλο όγκο δεδομένων;
ecuador απάντησε στην συζήτηση του/της ioannisb σε Αστροφωτογράφιση - Γενική συζήτηση
Εννοείς ούτε μη απωλεστική συμπίεση; Μα για ποιό λόγο; Για να γράφεις για zipάρισμα avi, υποπτεύομαι πως δεν έχεις δοκιμάσει lossles codecs. -
Skywatcher 130/900 EQ2 ή Powerseeker 127EQ?
ecuador απάντησε στην συζήτηση του/της Mask σε Τηλεσκόπια
Καλά ξεμπερδέματα! -
Skywatcher 130/900 EQ2 ή Powerseeker 127EQ?
ecuador απάντησε στην συζήτηση του/της Mask σε Τηλεσκόπια
Λοιπόν, τo Star Discovery 150P έχει μία καινούργια βάση που δε νομίζω κανείς εδώ να έχει δει στην πράξη. Είναι αναβαθμισμένη η ρομποτική SLT (σου έβαλα ένα link με Maksutov και ένα με διοπτρικό με αυτήν), η οποία SLT ήταν κάπως αναιμική για εκείνα τα τηλεσκόπια. Το 150P είναι σαφώς βαρύτερο, αλλά υποτίθεται αναβαθμίσανε και τη βάση και τη λένε Star Discovery (αποκλείεται βέβαια να ανακαλύψουμε αστέρι). Τώρα η πιθανότητα να την αναβαθμίσανε τόσο ώστε να είναι πλέον και στιβαρή ίσως να μην είναι μεγάλη. Δεν ξέρω βέβαια. Αλλά η ουσία είναι πως μετά από αρχικό aligmnent (σου δείχνει 3 αστέρια και τα "κεντράρεις') του λες να βρει ένα στόχο με το χειριστήριο και (συνήθως) το βρίσκει και το παρακολουθεί. Όμως, έχει εστιαστή 1.25" που σημαίνει ότι δεν μπορείς να του βάλεις στο μέλλον προσοφθάλμια 2" που είναι αυτά που έχουν τη χαμηλή μεγένθυνση με τεράστια πεδία. Το Explorer 150P έχει εστιαστή 2" με αντάπτορα 1.25". Τα αξεσουάρ του είναι μεν 1.25", αλλά αυτά τα προσοφθάλμια και το barlow τόσο αρκεί να είναι. Στο μέλλον όμως μπορείς να του βάλεις ευρυγώνιο 2" στα 30+mm και να χαζεύεις μεγάλα αστρικά πεδία. Αν μπορούσες να πας σε κάποια αστροσυγκέντρωση να τα δεις στην πράξη όλα αυτά, καλό θα ήταν. Θα σου δείχνανε και τους φωτοκουβάδες (χαϊδευτικό των dobsonian) -
Τα Meade δεν πολυέρχονται στην Ευρώπη, πού το είδες το συγκεκριμένο; Είναι πιθανό η βάση να είναι κάπως μικρή για το σωλήνα, μου μοιάζει περισσότερο με EQ3 παρά με EQ5 που θα χρειαζόταν. Γενικά η Meade είναι από τις γνωστές εταιρείες, αν και τα τελευταία χρόνια δεν είναι στην παλιά της φόρμα...
-
Skywatcher 130/900 EQ2 ή Powerseeker 127EQ?
ecuador απάντησε στην συζήτηση του/της Mask σε Τηλεσκόπια
Κοίτα, αυτό έχει το goto που μερικοί το θέλουν. ΑΛΛΑ, αυτή η βάση είναι μια αναβάθμιση της SLT η οποία ήταν ασταθής με μικρότερα τηλεσκόπια. Αν την αναβαθμίσανε δραματικά και μπορεί να σηκώσει και αυτό που είναι αρκετά μεγαλύτερο, να το σκεφτώ ως λύση. Αλλά φοβάμαι μήπως είναι ασταθές και τσάμπα τα σκάσεις. EDIT: Ώπα, έχει εστιαστή 1.25", πάνε τα πολύ μεγάλα πεδία! -
Αγορά τηλεσκοπίου
ecuador απάντησε στην συζήτηση του/της Curiocity σε Η γωνιά των νέων αστροπαρατηρητών
τα λες τα ξαναλες αλλα ποιος σε ακουει χαχαχα Άστα, μόνο εσύ με ακούς... Εγώ θα το λέω, γιατί ένα τηλεσκόπιο αγόρασα (εννοώ στη σύγχρονη εποχή - αυτό που πήρα τον καιρό των σπηλαίων δε μετράει γιατί δεν υπήρχε εναλλακτική), μετά ανακάλυψα την αγορά μεταχειρισμένων και βρήκα την υγειά μου. Και την έχασε η γυναίκα μου βέβαια, γιατί με τη σκέψη ότι δε χάνω ιδιαίτερα χρήματα αφού "ξαναφεύγουν" αν χρειαστεί, τσιμπάω ό,τι δω σε καλή τιμή από αυτά που είχα κάποτε λιμπιστεί και γεμίζω το σπίτι... Και δεν μας κάνει και κάπως καλό καιρό και μένουν τόσα κλεισμένα... -
Skywatcher 130/900 EQ2 ή Powerseeker 127EQ?
ecuador απάντησε στην συζήτηση του/της Mask σε Τηλεσκόπια
Στα υπόψιν λοιπόν σχετικά οικονομικό προσοφθάλμιο για μεγάλο πεδίο: PanaView 32mm. Για να μην έχεις βέβαια παραμορφώσεις μέχρι τα άκρα του πεδίου θα χρειαστεί ακριβότερο. Αλλά ξεκίνα με ό,τι έχει μέσα, θα είσαι κομπλέ για κάποιο διάστημα... Και μπορεί να υπάρξει και καμιά αγγελία... -
Skywatcher 130/900 EQ2 ή Powerseeker 127EQ?
ecuador απάντησε στην συζήτηση του/της Mask σε Τηλεσκόπια
Σε αυτό οι απόψεις διίστανται. Εγώ δε μπορώ τα Dob. Προτιμώ να περάσω 5-10 λεπτά παραπάνω να στήσω την ισημερινή για να έχω μετά εύκολη παρακολούθηση των αντικειμένων (αν θέλω βάζω και μοτέρ). Δε με πειράζει που μπορεί να χρειαστεί να περιστρέψω το σωλήνα κάποιες φορές, αφού τελικά μπορώ να τον βάλω ακριβώς στο ύψος που θέλω. Αλλά υπάρχουν άλλοι που έχουν την ακριβώς αντίθετη άποψη. Οι εμπειρία μου από τους αρχάριους στη δική μου αστρολέσχη είναι πως δεν προτιμούν τα dob μόλις τους δείξει κάποιος ένα ισημερινό ή ένα ρομποτικό alt-az. Μιλάμε μέχρι 10 ίντσες βέβαια που έχεις σχετικά εύκολα εναλλακτικό του dob (σε μεγαλύτερη τιμή πάντα). Ακόμα και αν διάλεγες να μην πας σε dobsonian, πάλι έχει διάφορες επιλογές. Δηλαδή εγώ στα 400 Ευρώ θα έπαιρνα ίσως κάτι τέτοιο γιατί μου αρέσουν τα μεγάλα πεδία. Άλλος όμως μπορεί να πήγαινε σε ένα Maksutov επειδή τον ενδιαφέρει η πλανητική κυρίως (πιθανώς μέσα στην πόλη) και θα ήθελε ρομποτική βάση (το συγκεκριμένο έχει πολύ ελαφριά βάση για τα γούστα μου - θέλει κάποιες τροποποιήσεις για να σταθεροποιηθεί κάπως, αλλά γενικά έχει θαυμαστές). Μετά βέβαια ρομποτικό επίσης υπάρχει και σε διοπτρικό το οποίο είναι πιο "all around" από το Maksutov. Δεν υπάρχει απλή απάντηση -
Skywatcher 130/900 EQ2 ή Powerseeker 127EQ?
ecuador απάντησε στην συζήτηση του/της Mask σε Τηλεσκόπια
Τώρα με στεναχώρησες, δεν περίμενα να κατέβεις από τις 6 ίντσες, μη μου παρασύρεσαι! Πρώτον, δε σκεφτόμαστε αξεσουάρ πριν πάρουμε τηλεσκόπιο. Και πάλι, αφού το πάρουμε, εξαντλούμε ό,τι φακούς έχει για να καταλάβουμε κάποια πράγματα. Το barlow χρειάζεται κυρίως για πλανητική παρατήρηση με τηλεσκόπια χαμηλού εστιακού λόγου (ώστε να μην παίρνουμε δύσχρηστα προσοφθάλμια με μικροσκοπική εστιακή απόσταση). Τα 130άρια skywatcher τον έχουν πακέτο. Γενικά δεν είναι αυτή η ανησυχία σου τώρα. Όσο για τις αγγελίες, μερικές είναι για αντικείμενα σαν καινούργια στο κουτί τους και γενικά αν συναντηθείς με τον πωλητή πολύ συχνά μπορεί να βοηθήσει. Τελευταίο τηλεσκόπιο που πούλησα μου ήρθε εντελώς αρχάριος και του έκανα δύωρη ταχεία εκπαίδευση (ήταν και SCT οπότε είχαμε μέχρι και collimation στο πρόγραμμα), οπότε του γλίτωσα αρκετές νύχτες προσπάθειας... Συνήθως οι αστροπαρατηρητές τείνουν να είναι φιλικοί τύποι. -
Skywatcher 130/900 EQ2 ή Powerseeker 127EQ?
ecuador απάντησε στην συζήτηση του/της Mask σε Τηλεσκόπια
Άλλο το ένα τηλεσκόπιο, άλλο το άλλο. Το 130 (χωρίς P) έχει χαμηλότερης ποιότητας σφαιρικό κάτοπτρο και γι' αυτό έχει μεγαλύτερο εστιακό λόγο για να καλύψει κάπως αυτό το πρόβλημα. Μεγαλώνοντας τον εστιακό λόγο, βαραίνει και μακραίνει ο σωλήνας και δυσκολεύει ακόμα περισσότερο την EQ2. Είναι η οικονομική λύση που απο την Αγγλία έρχεται με μεταφορικά μαζί 166 λίρες (κάπου 215 ευρώ). Το 130P είναι κάπως καλύτερο πάνω στην EQ2 (φυσικά πάλι θα προτιμούσαμε π.χ. EQ3) αφού είναι πιο ελαφρύ και κοντό (παίζει ρόλο στις ταλαντώσεις αρκετά το μήκος), και έχει καλύτερο (παραβολικό) κάτοπτρο και μεγαλύτερο πεδίο που ενίοτε είναι χρήσιμο. Στο First Light Optics και τα δύο αναφέρονται ότι έρχονται με 6x30 ερευνητή και barlow, δεν ξέρω γιατί στο πλανητάριο λέει 5x24 ερευνητή και όχι barlow (ο 5x24 της skywatcher κάνει μόνο για καραμούζα) - μπορεί να είναι παλιές πληροφορίες αλλά ρωτάει κάποιος πριν πληρώσει ένα σωρό λεφτά παραπάνω Πάντως κοιτάζουμε τις Αγγελίες, π.χ. δινότανε το 150P+EQ3 τις προάλλες λίγο παραπάνω απ' όσο ζητάει το πλανητάριο για το απλό 130+EQ2. -
Ανακοίνωση από το LIGO σήμερα: ανίχνευση βαρυτικών κυμάτων;
ecuador απάντησε στην συζήτηση του/της astrovox σε Αστρονομία, Αστροφυσική και Κοσμολογία
Χεχε ένας από τους λόγους που άλλαξα κατεύθυνση, όχι άλλους τένσορες ρε παιδιά, αρκετά! -
Αστροφωτογράφοι: Τι κάνετε με τόσο μεγάλο όγκο δεδομένων;
ecuador απάντησε στην συζήτηση του/της ioannisb σε Αστροφωτογράφιση - Γενική συζήτηση
50GB την ώρα για πλανητική; Κάτι κάνεις λάθος. -Χρησιμοποίησε UT Video ή huffyuv ή lagarith codec. To UT Video είναι το πιο γρήγορο. Δεν αποθηκεύουμε με απωλεστική συμπίεση, αλλά αυτό δε σημαίνει ότι δε χρησιμοποιούμε μη απωλεστική. -Όπως είπαν παραπάνω, στην πλανητική χρησιμοποιούμε το ROI αλλιώς χάνουμε και framerate -
Webcam ή Dslr αστροφωτογραφιση
ecuador απάντησε στην συζήτηση του/της Georgegramm σε Αστροφωτογράφιση - Γενική συζήτηση
Κοίτα, το έξτρα άτομο στα χειριστήρια slow motion είναι καλύτερο από το απλό μοτέρ γιατί σου διορθώνει και στους δύο άξονες! Επίσης δε χρειάζεται ρεύμα (κάνα κομμάτι πίτσα που και που). -
Αγορά τηλεσκοπίου
ecuador απάντησε στην συζήτηση του/της Curiocity σε Η γωνιά των νέων αστροπαρατηρητών
Ανάποδα τα λες φίλε μου. Το διοπτρικό 60mm είναι μόνο για πλανητική, αφού δεν έχει αρκετή διάμετρο για deep space, ενώ είναι μεγάλου εστιακού μήκους για μεγενθύνσεις κατάλληλες για πλανητική χωρίς ενοχλητικό χρωματικό σφάλμα (και μικρό πεδίο βέβαια), ενώ το μικρό dob έχει μεγάλο πεδίο και μεγαλύτερη διάμετρο και τα δύο καλά για deep space. Τη βάση αυτή του Bresser εγώ δε θα την άγγιζα με τίποτα, είναι χειρότερη από αυτή που συζητάμε του Lidl, που ήταν πολύ φθηνότερο. Όσο για το National Geographic δεν το έχω δει από κοντά για να έχω ιδιαίτερη άποψη αλλά ξέρουμε από τα χαρακτηριστικά ότι δεν έχει καλά προσοφθάλμια, οπότε τουλάχιστον εκεί θα χρειαστεί αναβάθμιση. Με τις μικρές αγγελίες μπορύμε να βρούμε κάτι καλύτερο νομίζω. -
Webcam ή Dslr αστροφωτογραφιση
ecuador απάντησε στην συζήτηση του/της Georgegramm σε Αστροφωτογράφιση - Γενική συζήτηση
Αντί για μοτέρ μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε κάποιον φίλο στο slow motion control!!! -
Ανακοίνωση από το LIGO σήμερα: ανίχνευση βαρυτικών κυμάτων;
ecuador απάντησε στην συζήτηση του/της astrovox σε Αστρονομία, Αστροφυσική και Κοσμολογία
Ρε παιδιά μη μου τα μπλέκετε, τί πεδία και σεντόνια... Ο χωροχρόνος είναι κάτι σαφώς ορισμένο και αρκετά "απλό" (σε σχέση με άλλους όρους της φυσικής). Ουσιαστικά ενώνει δύο πράγματα που για την αντίληψή μας είναι διαφορετικά, το χώρο και το χρόνο. Σκεφτείτε βασικά ότι επεκτείνετε τις ιδιότητες των διαστάσεων του χώρου και στο χρόνο, δηλαδή όπως κάτι μπορεί να ταξιδεύει σε μήκος, σε πλάτος, σε ύψος, λέμε ότι ταξιδεύει και στο χρόνο. Δηλαδή όταν είσαι λες εσύ ακίνητος και περιμένεις, κινείσαι στο χρόνο Ή αν θέλετε άλλο τρόπο να το σκεφτείτε, ο χώρος είναι ο χωροχρόνος "παγωμένος" σε κάποια χρονική στιγμή. Βάλτε λοιπόν την έννοια που καταλαβαίνετε ως "χώρο" στο μυαλό σας και πατήστε το play. Τώρα αν την έννοια του "χώρου" κάποιος την ταυτίζει π.χ. με την έννοια "άδειο δωμάτιο" μάλλον δε θα φτάσουμε στο αποτέλεσμα που θα ήθελα για το χωροχρόνο Μπορείτε επίσης να το δείτε ως μαθηματικό πλαίσιο (που είναι), δηλαδή να πείτε ο χώρος και ο χρόνος δεν είναι το ίδιο και οι παλαβοί οι φυσικοί μας τα ενώσανε για να λύνουν ασκήσεις, αλλά πραγματικά είναι θέματα φυσικής που αν δε μπορείς να σκεφτείς το χώρο και το χρόνο μαζί δε μπορείς να τα καταλάβεις (μόνο να τα λύσεις ίσως). -
Ανακοίνωση από το LIGO σήμερα: ανίχνευση βαρυτικών κυμάτων;
ecuador απάντησε στην συζήτηση του/της astrovox σε Αστρονομία, Αστροφυσική και Κοσμολογία
To LIGO λειτουργεί από το 2002 (αν και έκανε ένα διάλειμμα για αναβάθμιση το 2012), και περίμενε να πετύχει βαρυτικό κύμα μέσα στην ευαισθησία του. Ε, αυτό ήταν το πρώτο (δεν ξέρω για πόσο "εξέπεμπε" συνολικά, πάντως μέσα στην ευαισθησία του LIGO ήταν για λίγο). Λογικά θα υπάρξουν και άλλα (από άλλα παρόμοια κοσμικά συμβάντα). Χμμ, μου άρεσε αυτό το "του LIGO ήταν για λίγο". -
Αγορά τηλεσκοπίου
ecuador απάντησε στην συζήτηση του/της Curiocity σε Η γωνιά των νέων αστροπαρατηρητών
Κοίταξα από περιέργεια να δω αν ανανεώνεται ο οδηγός που είχα πάρει εγώ (δηλαδή αυτός που ήταν προτεινόμενος πριν από 25 χρόνια), αλλά η τελευταία έκδοση του Stars And Planets (Peterson Field Guides) φαίνεται να βγήκε το 2000... Πωπω, παλιώσαμε, εγώ είχα του '90 και του '92, το είχε κανείς άλλος;