-
Αναρτήσεις
1177 -
Εντάχθηκε
-
Τελευταία επίσκεψη
-
Ημέρες που κέρδισε
1
Τύπος περιεχομένου
Forum
Λήψεις
Ιστολόγια
Αστροημερολόγιο
Άρθρα
Αστροφωτογραφίες
Store
Αγγελίες
Όλα αναρτήθηκαν από ecuador
-
Dobsonian και πλανητική φωτογραφία.
ecuador απάντησε στην συζήτηση του/της giorgos83 σε Εξοπλισμός για αστροφωτογράφηση
Επειδή δε σου απαντάνε οι dobsonάδες, να κάνω την αρχή εγώ που δεν το έχω δοκιμάσει ο ίδιος με dob, απλά βλέπω άλλους, και μπορεί να συμπληρώσουν άλλοι. Πολύ απλά, με ένα Nikon t-ring στη μηχανή σου και ένα low profile 2" to T-mount adapter στη θέση του προσοφθάλμιου (φαντάζομαι έχεις 2" εστιαστή - αλλιώς θα ήθελες 1.25"), αν έχεις αρκετό backfocus για να εστιάσει η μηχανή (μπορεί να μας το επιβεβαιώσει κάποιος με skywatcher dob) μπορείς να πάρεις ωραίες φωτογραφίες της Σελήνης με prime focus. Αν δεν εστιάζει θες barlow που θα δυσκολέψει λίγο τα πράγματα, αλλά πάλι γίνεται. Για πλανήτες θα μπορείς να βγάλεις μόνο σκέτα φωτογραφικά καρέ, οπότε η ποιότητα είναι σχετικά χαμηλή (παίρνουμε βίντεο με εκατοντάδες ή χιλιάδες καρέ κανονικά - αλλά το video mode της Nikon είναι ακατάλληλο για αυτό, και ακόμα και να είχες Canon με video crop ή webcam θα είχες το θέμα του κεντραρίσματος του στόχου σε μικροσκοπικό κάδρο). -
ΑΠΟΣΥΡΕΤΑΙ ΖΗΤΗΣΗ IDAS LPS D1 (ή P2)
ecuador απάντησε στην συζήτηση του/της StamosP σε Μικρές Αγγελίες - Αρχείο
Στα υπόψιν, αν δεν το βρίσκεις δεύτερο χέρι και σε βγάζει εκτός budget καινούργιο, κοίτα και το Orion Imaging 2". Είναι σαν το Idas LPS P2 οπτικά με τη διαφορά ότι έχει λίγο περιέργο βίδωμα και σε μερικά αξεσουάρ δε βιδώνει τέρμα (δεν ξέρω αν στην Κορέα που το φτιάχνουν δεν έχουν ακριβώς μετρικές βίδες...). -
Αχρωματικό 100mm εναντίον αποχρωματικού 80mm
ecuador απάντησε στην συζήτηση του/της astrofriend σε Τηλεσκόπια
Θα το κοιτάξω την επόμενη φορά να σου πω. -
Αχρωματικό 100mm εναντίον αποχρωματικού 80mm
ecuador απάντησε στην συζήτηση του/της astrofriend σε Τηλεσκόπια
Α, το Astronomy Centre είναι τρία τέταρτα από το Bolton και ανοικτό για το κοινό Σάββατο (βράδυ το χειμώνα - μέρα/βράδυ το καλοκαίρι αφού έχει και Ha παρατήρηση) έλα να σε ξεναγήσουμε (στείλε μου μήνυμα). Έχει για όλα τα γούστα, από Dobsonians (30" - υπό refurbishment, 20", 17"), SCTs (δύο των 16", ένα 12"), equatorial newtonians (14", 8"), binoculars (12" reflector, 6" f/5 refractor, 6" f/8 refractor), refractors (ως 8.5") μέχρι και μικρό ραδιοτηλεσκόπιο... Όχι, το πολύ να το χειροτερέψεις αντί να το βελτιώσεις. Μιλούσα για την πραγματική εστιακή απόσταση που δηλώνει την κατασκευή του αντικειμενικού φακού. Όσο μικρότερη η εστιακή απόσταση τόσο περισσότερο πρέπει ο ένας φακός να καμπυλώσει το φως εντείνοντας το χρωματικό σφάλμα. Το barlow μπορεί να προσθέσει στο υπάρχον χρωματικό σφάλμα, δεν το αφαιρεί. Υπάρχουν τα φίλτρα όπως το semi-apo της baader που κόβουν το μπλε φως για να μην έχεις φωτοστέφανα κλπ, αλλά φυσικά δε διορθώνουν ουσιαστικά το θέμα contrast & sharpness αφού μόνο κόβουν το ανεστίαστο φως, δεν το εστιάζουν εκεί που πρέπει Λοιπόν την επόμενη φορά που θα ανέβω στο κέντρο θα θυμηθώ να σου φωτογραφήσω τα binoculars ανέφερα μερικά παραπάνω, συνολικά νομίζω έχουνε 5 ή 6 (6" minimum) και το καθένα έχει διαφορετική κατασκευή και προφανώς τα Νευτώνια είναι τα πιο "περίεργα" στη χρήση (κοιτάς αντίθετα από το στόχο). Αλλά αν θυμάμαι καλά παράδειγμα στο ένα refractor έχουν 2 diagonals στη σειρά για να φέρουν κοντά και παράλληλα την έξοδο και μετά 3ο diagonal για να βγει κλασσικά προς τα πάνω το οποίο περιστρέφεις δεξιά αριστερά για να ελέγχει το PD. H εστίαση γίνεται με μικρό helical focuser στο οποίο πάνω κάθεται το προσοφθάλμιο. Καλύτερα να προσπαθήσω να το φωτογραφήσω. Α, σε ένα νευτώνιο, είναι οι εστιαστές rack & pinion των δύο σωλήνων φάτσα-φάτσα, οπότε με αυτούς ελέγεις το PD και καταλήγουν σε diagonal με helical focuser απ' όπου ελέγχεις την εστίαση -
-
Οι κακοί λευκοί νάνοι
ecuador απάντησε στην συζήτηση του/της ΠΑΠΑΣΩΤΗΡΙΟΥ ΛΕΩΝ σε Αστρονομία, Αστροφυσική και Κοσμολογία
Έτσι όπως είδα το θέμα λέω ωχ, τί της κάνανε της χιονάτης; -
Αχρωματικό 100mm εναντίον αποχρωματικού 80mm
ecuador απάντησε στην συζήτηση του/της astrofriend σε Τηλεσκόπια
Αν δεν έχεις δει από αποχρωματικό, έστω "ταπεινό" ED doublet, καλό είναι να το κάνεις για να σου λυθεί η απορία. Για να στο πω απλά, στο ηλιακό σύστημα θα δεις διαφορά. Με τα κατοπτρικά είναι ακόμα μεγαλύτερη η διαφορά σε παρατήρηση (που παίζει ρόλο η αντίθεση), π.χ. σε απ'ευθείας σύγκριση με τηλεσκόπια δίπλα-δίπλα το 80ED δείχνει καλύτερα τους πλανήτες από κατοπτρικά/καταδιοπτρικά έως 5-6" (το έχω κάνει το τεστ με πάνω από 10 άτομα), ενώ σε σχέση με αχρωματικά παίζει αρκετό ρόλο η εστιακή τους απόσταση (π.χ. μερικά μακριά αχρωματικά είναι αρκετά κοντά στο αποχρωματικό), αλλά το δικό σου που είναι αρκετά κοντό θα έχει ορατή διαφορά. Τώρα σε deep space τα πράγματα μπλέκονται λίγο και δε θα προσπαθήσω να κάνω τη σύγκριση αφού παίζει ρόλο και ο ουρανός και ο στόχος και, το κυριότερο, δεν έχω δοκιμάσει αυτή τη σύγκριση στην πράξη. Τα μόνα StarTravel στα οποίο έχω εύκολη πρόσβαση (στην αστρολέσχη) είναι δύο 150άρια σε διάταξη binocular (!) που κάνουν σκόνη το ED80, αλλά αυτό δε μας λέει πολλά -
Αν βρεις τα wavelets για συγκεκριμένο συνδιασμό πλανήτη/focal length/κάμερας/μέθοδο stacking, κάνε τα save γιατί μετά για τον ίδιο συνδιασμό τα κάνεις load ώστε να έχεις καλό σημείο εκκίνησης.
-
Δε βλέπω να κράτησα το τελικό TIFF μετά από το photoshop (του πείραξα λίγο τα curves), αλλά αυτό είναι μετά από τα wavelets. Δεν τα βάζεις απλά στη μέση, πειραματίζεσαι να δεις τι κάνει το καθένα (αυτό παίζει από πλανήτη σε πλανήτη και εξοπλισμό σε εξοπλισμό) και ανεβάζεις όποιο νομίζεις (είναι και θέμα γούστου). Και δεν ανεβάζεις απλά το slider έτσι, έχει και τα κουτάκια με την ένταση του φίλτρου (sharpen) και το Denoise. (Το tiff δε φαίνεται στον browser, αλλά με δεξί κλικ κατεβαίνει). mvi_5095_Final.tif
-
Κάπου εδώ πάνε τα wavelets. Για παραπάνω λεπτομέρεια, είτε seeing είτε εστίαση. Για εστίαση με liveview συνήθως είναι πιο εύκολο να γίνει με ακρίβεια σε δορυφόρο του Δία (10x liveview πριν γυρίσουμε σε βίντεο).
-
-
Ερωτηση για προσοφθαλμιους και barlow.
ecuador απάντησε στην συζήτηση του/της murcielago650 σε Προσοφθάλμιοι φακοί
Ε, ναι, δε μας είπε ότι έβαζε το 5x και μετά ανέβαζε το zoom στο τέρμα Με το 5x και 24mm που είναι λογική μεγένθυνση δε φαίνεται κανονικά ο Δίας; -
Canon 550d vs πλανητικη καμερα.
ecuador απάντησε στην συζήτηση του/της murcielago650 σε Εξοπλισμός για αστροφωτογράφηση
Όχι, είναι η προηγούμενη γενιά, ASI120/QHY5L-II (mono), που είναι USB 2.0 και έχουν πολύ χαμηλότερο frame rate. Σε mono camera τα 12 bit έχουν διαφορά ώστε να συμφέρει συνήθως το μικρότερο frame rate. Σε έγχρωμη να σου πω την αλήθεια δεν ξέρω. Ο μόνος τρόπος νομίζω να πάρεις τα 12 bit είναι σε raw και να κάνεις εσύ debayer. Αν κάνεις capture σε RGB φαντάζομαι ισχύει το μεγάλο frame rate, αλλά δεν ξέρω αν θα υπάρχει εμφανής διαφορά, κάποιος που έχει έγχρωμη με δυνατότητα 12bit θα μπορούσε να μας πει. Οι CCD με αισθητήρες μεγέθους APC για να χωράει ό,τι χωράει στην DSLR είναι ακριβότεροι, δηλαδή με 1/3" αισθητήρα όπως ο 224 μεγάλα νεφελώματα δε θα χωράνε, αλλά χωράνε μικρότερα DS αντικείμενα. Υπάρχει βέβαια ο 290 που είναι λίγο μεγαλύτερος και ο 178 ακόμα μεγαλύτερος (1/1.8") από τους καινούργιους της Sony που λογικά κάνουν περισσότερο για DS και η QHY θα τους βγάλει με ψύξη τον Απρίλη: http://www.qhyccd.com/QHY174-224-178.html Όχι, με το 5x liveview έχεις πάλι 1:1 την ανάλυση του αισθητήρα, δηλαδή το είδωλο θα είναι ακριβώς το ίδιο. Κερδίζεις σε μέγεθος frame (δε θα είναι μόνο 640x480) και παίρνεις ασυμπίεστο βίντεο, χάνεις όμως σε frame rate. Με το C9.25 σε f/30 το εστιακό μήκος γίνεται 6.9 μέτρα και ο Δίας δε χωράει στην 550D με video crop -
Ναι, ήθελα να σιγουρευτώ, γιατί και η Καλλιστώ με σκιά έμοιαζε και στον προσοφθάλμιο και ακόμα περισσότερο στη φωτογραφία. Έχει βέβαια το μισό σχεδόν albedo, αλλά και πάλι...
-
Μήπως θα μπορούσα να έχω εικόνα του Δία από το Starry Night στις 17/3/2016 21:21 UT? Edit: OK, άκυρο, το βρήκα
-
Ερωτηση για προσοφθαλμιους και barlow.
ecuador απάντησε στην συζήτηση του/της murcielago650 σε Προσοφθάλμιοι φακοί
Και μάλιστα αν αντί για κατοπτρικό έχεις doublet ή triplet, βλέπεις "χρωματιστές" λεπτομέρειες από αρκετά μικρότερη διάμετρο -
Ερωτηση για προσοφθαλμιους και barlow.
ecuador απάντησε στην συζήτηση του/της murcielago650 σε Προσοφθάλμιοι φακοί
Μα ρωτάει για το Δία. Λέει με barlow του φαίνεται ασπρόμαυρος, χωρίς έγχρωμος. -
Εκτός από τους υπόλοιπους υπολογισμούς, αν μεγαλώσεις το δευτερεύον, δε θα πρέπει να φέρεις και πιο κοντά το πρωτεύον; Και δεν ξέρω μετά τι θα γίνει με το σημείο εστίασης;
-
Ερωτηση για προσοφθαλμιους και barlow.
ecuador απάντησε στην συζήτηση του/της murcielago650 σε Προσοφθάλμιοι φακοί
Αυτό με το ασπρόμαυρο πρώτη φορά το ακούω! Είσαι σίγουρος, η απλά επειδή μεγάλωσε η μεγένθυνση και έπεσε η φωτεινότητα σου φαινόταν λιγότερο το χρώμα; Γενικά τα κατοπτρικά έχουν λιγότερο χρώμα σε σχέση π.χ. με ένα APO, αλλά ένα καλό barlow ή powermate δεν τα επηρεάζει σε αυτό το θέμα. Μάλιστα ένα κακό barlow θα "πρόσθετε χρώμα" με κακό τρόπο (χρωματικό σφάλμα). Δεν έχω hyperion zoom για να δω μήπως έχει κανένα ιδιαίτερο θέμα με το powermate, αλλά και να είχε αμφιβάλλω αν θα μπορούσε να εξηγήσει "έλλειψη χρώματος". Δηλαδή θα θεωρούσα ότι αν και ένα 5/6mm προσοφθάλμιο είναι καλό για πλανητική στο 200/1000 (προς θεού όχι plossl), με το powermate και το baader θα είχες ουσιαστικά ένα "4.8mm" διαθέσιμο που θα σε κάλυπτε όταν τα 8mm δεν είναι αρκετά... -
skywatcher heritage 100p
ecuador απάντησε στην συζήτηση του/της astrojim01 σε Η γωνιά των νέων αστροπαρατηρητών
Εεε, πάντα από μακριά θα βλέπεις τον Κρόνο ή οτιδήποτε άλλο αστρονομικό. Αν καταφέρεις να τα δεις από κοντά σημαίνει πως έχεις διαστημόπλοιο, οπότε σε παρακαλούμε πάρε μας μαζί!!!! Στο θέμα σου. Είναι το καλύτερο που μπορείς να πάρεις σε αυτά τα χρήματα καινούργιο. Μερικοί θα σου πουν μάζεψε περισσότερα να αρχίσεις από κάτι ακόμα καλύτερο, δεν είναι αρκετά καλό. Όσοι ξεκίνησαν με τη δική μου γενιά (πρώτο τηλεσκόπιο στα 80ς) πιθανότατα θα τους απαντήσουν "δεν είστε καλά, αυτό για εμάς ήταν dream scope", αλλά θα συμφωνήσουν πως αν δε μας πειράζει να είναι καινούργιο ενδεχομένως να βρούμε κάτι καλύτερο στις αγγελίες. -
Canon 550d vs πλανητικη καμερα.
ecuador απάντησε στην συζήτηση του/της murcielago650 σε Εξοπλισμός για αστροφωτογράφηση
Σχετικά με το τελευταίο ερώτημά σου, στο video crop mode (όπου γίνεται η πλανητική φωτογράφιση) η Canon 550D είναι 640x480 / 60fps και το video είναι συμπιεσμένο. Η ASI σε ROI τέτοιας ανάλυσης θα σου δώσει πάνω από 100fps ασυμπίεστο, ενώ τα pixel της είναι ελαφρά μικρότερα (3.75μ vs 4.3μ), οπότε θα πάρεις 15% μεγαλύτερη ανάλυση για ίδια διάταξη. Στην πράξη, για το δικό σου σωλήνα με το 5x powermate η διαφορά θα είναι σχετικά μικρή αν οι ατμοσφαιρικές συνθήκες είναι καλές, ώστε να "αρκούν" και τα 60fps (και η πιθανώς ελαφρά μεγαλύτερη έκθεση της 550D αφού έχει μικρότερο QE), ιδιαίτερα αν εγκαταστήσεις το Magic Lantern που επιτρέπει να αυξήσεις το bitrate στο video (ρύθμιση έχει μέχρι 3x, δοκιμάζεις το μέγιστο που δε σταματάει με την SD κάρτα σου). Όσο χειροτερεύουν οι συνθήκες, τόσο μεγαλώνει η διαφορά. Μπορείς να δεις και μια σχετική δοκιμή. Επίσης αν πας π.χ. σε 10" τηλεσκόπιο και μπορείς να αυξήσεις το εστιακό μήκος σε πάνω από 6 μέτρα, ο Δίας τουλάχιστον δε χωράει στο crop video της 550D. Βέβαια η 550D δε θέλει PC, γεγονός αρκετά "βολικό". Οπότε θα έλεγα για τώρα καλά είσαι σε πλανητική με τη DSLR σου, εκτός αν αντί για ASI 120 πας στα πιο καινούργια CMOS όπως τα IMX224/IMX290 (π.χ. QHY5-III 224 / 290 - βγαίνουν και με ψύξη) που έχουν πλέον σοβαρή διαφορά στο frame rate (300 fps @ 640x480 - USB 3.0) και απ' ότι φαίνεται ακόμα υψηλότερο QE. Βέβαια, αν θέλεις να αρχίσεις deep space φωτογραφία με οδήγηση, θα χρειαστείς guiding camera, οπότε να μια δικαιολογία να πάρεις μία -
-
Απορίες νέου στο χώρο
ecuador απάντησε στην συζήτηση του/της madrivermadonus σε Η γωνιά των νέων αστροπαρατηρητών
Γράψε turn left at orion pdf στο google για ένα αξιόλογο βιβλίο που μπορείς να κατεβάσεις σε pdf. Οι "επιστρώσεις" (coating) κάνουν το αντίθετο από αυτό που νομίζεις, δηλαδή αποτρέπουν τις ανακλάσεις και επιτρέπουν περισσότερο φως να περάσει, δηλαδή το είδωλο γίνεται πιο φωτεινό. Όλα τα κιάλια, αστρονομικά/πουλερικά κλπ επωφελούνται με καλές επιστρώσεις. Τώρα συγκεκριμένα για τα Bresser Special Astro ελπίζω να σου πει κάποιος φίλος που γνωρίζει αν είναι προτεινόμενα. Ελπίζω να γνωρίζεις πως με κιάλια 20x80 θα χρειαστείς και τρίποδο, δεν μπορείς να τα κρατάς και να παρατηρείς (λόγω βάρους και μεγάλης μεγένθυνσης). -
Meade lx200 12" classic
ecuador απάντησε στην συζήτηση του/της spylab σε Η γωνιά των νέων αστροπαρατηρητών
Κοίτα, από τα πιο άνετα για εμένα με γυαλιά είναι το Agena 26mm SWA (20mm eye relief). Δεν έχω και 26mm Panaview για να κάνω τη σύγκριση σε ίδιο εστιακό μήκος, μπορεί κι εκείνο να είναι παρόμοιο, αλλά το agena έχει επιπλέον και τα roll down eyecups που βοηθάνε. Δεν το ξέρω αυτό. -
Meade lx200 12" classic
ecuador απάντησε στην συζήτηση του/της spylab σε Η γωνιά των νέων αστροπαρατηρητών
Τα έχεις χρησιμοποιήσει;; Δεν αναγράφεται το eye Relief, θα είναι πάνω από 17mm;; Πιστέυεις ότι θα πάνε καλά σε ένα διοπτρικό f9;; Έχουνε ψιλο-τεράστιο eye relief, νομίζω πάνω από 25mm, αλλά δεν είναι πολύ "ευαίσθητα" στην τοποθέτηση του ματιού. Τα γιαλιά πάντως με αυτά δεν τα βγάζω. Την πρώτη φορά που το δοκίμασα το είχε μία φίλη σε ED100 f/9 και μου άρεσε, οπότε πήρα και για μένα και με αφήνει ικανοποιημένο και σε SCT και σε διοπτρικό και σε νευτώνιο.