-
Αναρτήσεις
3113 -
Εντάχθηκε
-
Τελευταία επίσκεψη
-
Ημέρες που κέρδισε
39
Τύπος περιεχομένου
Forum
Λήψεις
Ιστολόγια
Αστροημερολόγιο
Άρθρα
Αστροφωτογραφίες
Store
Αγγελίες
Όλα αναρτήθηκαν από fotodektis
-
Αγορά 1ου τηλεσκοπίου για αρχάριο (Dobsonian vs EQ mount)
fotodektis απάντησε στην συζήτηση του/της antonis1001 σε Τηλεσκόπια
Φίλε μου η παρακολούθηση στόχου με dob δεν είναι δύσκολη υπόθεση για τους περισσότερους απο εμάς!Άλλωστε τέτοια τηλεσκόπια συνήθως έχουμε. Υπομονή και επιμονή θέλει,και το μαθαίνεις όπως το ποδήλατο! Κάποιοι όμως δυσκολεύονται και προτιμούν τις ισημερινές στηρίξεις.Παίζει ρόλο και το πώς έχει συνηθίσει κάποιος... Τα μεταχειρισμένα εδώ στο φόρουμ συνήθως είναι σε πολύ καλή κατάσταση,οπότε γενικά μην τα φοβάσαι!Αν βρείς κάτι ενδιαφέρον,μπορείς να βγάλεις μερικές καλές φωτογραφίες και να πούμε και εμείς σαν πρώτη εκτίμηση την γνώμη μας. Στα 250-300€ συνήθως βρίσκεις μεταχειρισμένο ένα SW Dob 8",που είναι καλύτερη αγορά απο τα 6",5".Θέλει αρκετό ψάξιμο και υπομονή και θα το δεις σε αγγελία. Όσο μεγαλώνει η διάμετρος του κατόπτρου,μεγαλώνει εκτός απο την φωτοσυλλεκτικότητα και η δ ι α κ ρ ι τ ι κ ή ή διαχωριστική ικανότητα του τηλεσκοπίου,δηλ.η ικανότητά του να διαχωρίζει "κοντινούς" μεταξύ τους στόχους,πχ.διπλά και πολλαπλά άστρα,όπως επίσης και το να βλέπεις σε όλους τους στόχους περισσότερες λεπτομέρειες !Αυτό είναι ιδιαίτερα φανερό στις παρατηρήσεις Σελήνης,πλανητών,σφαιρωτών σμηνών,κομητών κλπ. Όσο για τη φορητότητα το 8" δεν έχει κανένα πρόβλημα! Και κάτι πολύ σημαντικό! Ο σωλήνας του τηλεσκοπίου πρέπει να τοποθετείται δεμένος στο πίσω κάθισμα,ΠΟΤΕ ΣΤΟ ΠΟΡΤ ΜΠΑΓΚΑΖ!! Χρειάζεται να στηρίζεται σε κάτι μαλακό και ασφαλές,ώστε να μην πάθει κάποια ζημιά απο λακούβες,κραδασμούς κλπ! Το λιγότερο που κινδυνεύει είναι να απευθυγραμμιστούν τα κάτοπτρα! Φιλικά-Κώστας -
Όχι μην ανησυχείς!Όλα τα αστρονομικά χρειάζονται κάποιο διάβασμα με ηρεμία και καλή διάθεση,και στην συνέχεια με την εξάσκηση όλα γίνονται οικεία! Μη φοβάσαι!Άρχισε να διαβάζεις συστηματικά,είναι λογικό τώρα που είσαι στην αρχή να σου φαίνονται όλα τα άγνωστα πράγματα,περίπλοκα και δύσκολα... Φυσικά σε ό,τι χρειαστείς εδώ είμαστε να σε βοηθήσουμε! Φιλικά-Κώστας
-
Ο ταιριαστός του barlow είναι ο Baader Hyperion Zoom barlow 2.25x. https://www.planitario.gr/barlow-gia-hyperion-zoom.html Αλλά φυσικά ταιριάζει και κάθε άλλος ποιοτικός barlow 2x! O Baader Hyperion Zoom Mark IV,8-24mm είναι μια αγορά πολύ ποιοτική,που θα σε εξυπηρετήσει στα περισσότερα αντικείμενα για πάρα πολλά χρόνια! Ψάξε μήπως υπάρχει το σετ σε προσφορά...βγαίνει σε διάφορα καταστήματα συχνά! Επίσης μπορείς να βάλεις αγγελία εδώ,στο φόρουμ οτι τον αναζητάς,όπως και να ψάξεις σε παλαιότερες αγγελίες μήπως υπάρχει κάποιος απούλητος! Φιλικά-Κώστας
-
Επίσης στο Πλανητάριο υπάρχουν προσφορές σε φακούς της Baader,plossl και ortho (ορθοσκοπικοί). Ρώτα αν αφορούν οι προσφορές και άλλες εστιακές αποστάσεις: https://www.planitario.gr/baader-planetarium-plossl-32-mm-o-31-8mm-ba-2954132.html https://www.planitario.gr/baader-planetarium-classic-ortho-6-mm-o-31-8mm-ba-2954106.html Φιλικά-Κώστας
-
Υπάρχει μια καλή προσφορά σε plossl της Vixen στο First Light Optics αυτήν την περίοδο: https://www.firstlightoptics.com/offers/vixen-npl-eyepieces.html Ρίξε μια ματιά,η τιμή για αυτήν την ποιότητα είναι πολύ καλή! Φιλικά-Κώστας
-
Επειδή δεν γνωρίζω τα συγκεκριμένα που βρήκες,θα πρέπει να ψάξω εκτός απο τεχνικά χαρακτηριστικά και τιμές,reviews και απόψεις που έχουν εκφραστεί. Για να αξιολογήσεις κριτικές προϊόντων,αν δεν γνωρίζεις εκ πείρας,πρέπει να διαβάσεις πολλά... Επίσης η Opticron έχει σε πολύ καλή τιμή ένα ανάλογο προϊόν,και η Nikon ένα πιο ποιοτικό.Μιλάμε πάντα για την φθηνή κατηγορία,κάτω απο 300€! Αν σκεφτείς πάντως να έχεις δυο ζευγάρια κιάλια,ένα για αστρονομική χρήση και ένα για γενική παρατήρηση (φύσης κλπ.) που είναι και το πιο σωστό,πες μου,γιατί εδω υπάρχουν αξιόλογες σχετικά οικονομικές προτάσεις στην premium κατηγορία! Θα σου απαντήσω εν καιρώ,και όπως σου είπα μην βιάζεσαι,θέλει ψάξιμο και υπομονή! Φιλικά-Κώστας
-
Αγορά τηλεσκοπίου ή κυαλιών για αρχάριους
fotodektis απάντησε στην συζήτηση του/της pothitos σε Τηλεσκόπια
Φίλε Ποθητέ καλώς ήρθες στο astrovox και στην ερασιτεχνική αστρονομία! Πόσα χρήματα μπορείς να διαθέσεις? Φιλικά-Κώστας -
Στο να μάθεις γενικά πράγματα είναι πολύ καλά αυτά τα βιβλία! Αλλά στο να μάθεις ποιοτικά χαρακτηριστικά συγκεκριμένων προϊόντων,που έχουν διαπιστωθεί στην πράξη,ΟΧΙ !! Κάποια προϊόντα που προτείνονται...δεν ανταποκρίνονται στις πραγματικές τους αποδόσεις! Φίλε μου δεν έχεις καταλάβει,λόγω απειρίας,οτι σε "επίσημα" γραπτά κείμενα και video,οι γνώμες επαγγελματιών δεν είναι και τόσο αντικειμενικές,όταν προτείνουν προϊόντα... Σου είπαμε κάτι σίγουρο,απο την εμπειρία μας,τον zoom Baader και εσυ ψάχνεις στα θολά νερά... Φιλικά-Κώστας
-
C/2019 Y4 (ATLAS) - Ο μεγάλος κομήτης του 2020;
fotodektis απάντησε στην συζήτηση του/της astrovox σε Παρατήρηση κομητών, αστεροειδών, μετεώρων
Έγινε δυό,έγιναν τρείς,άντε και χίλιοι δεκατρείς... Ενδιαφέρον έχει πάντως!! -
Γιάννη δεν μιλάω για τους plossl της Vixen!Αντίθετα τους συστήνω! Για τους SW αν είναι ίδιοι με αυτούς που συνοδεύουν τα τηλεσκόπια (10,25 mm) τους έχω και είναι μέτριας ποιότητας. Για plossl,barlow και κιάλια άλλης εταιρίας μιλάω όπου υπάρχουν σοβαρές αποκλίσεις στην οπτική ποιότητα,σε προϊόντα με ακριβώς ίδια τυπικά χαρακτηριστικά και εμφάνιση,ακόμα και σε αυτά που είναι αγορασμένα απο αξιόπιστα μαγαζιά! Φιλικά-Κώστας
-
Φίλε μου,γιατί πιστεύεις οτι θα σε βολέψουν περισσότερο οι plossl? Μόνο αν είναι εξαιρετικής ποιότητας θα αποδώσουν καλύτερα απο τον Baader zoom,όπως αυτοί που έχω (το original kit που δεν είναι μούφα όπως άλλα!). Ποιοτικοί plossl είναι οι V i x e n και με μεγάλο eye-relief,αλλά κοστίζουν! Κυκλοφορούν πολλές απομιμήσεις σε plossl,barlow,zoom στα 20-30€ στα ιντερνετικά κινεζομάγαζα. Και αλλού σε μεγαλύτερες τιμές,στα 50€,που μπορεί να είναι και εκείνα μούφες(...) Θα το ρισκάρεις?Εκτός αν δεν σε ενδιαφέρει ιδιαίτερα η οπτική ποιότητα... Φιλικά-Κώστας
-
Χριστός Ανέστη,Χρόνια Πολλά και Καλά με Υγεία πάνω απο όλα! Φίλε μου απέφυγε τα 15x70,θα έχεις σίγουρα πρόβλημα σταθερότητας,αλλά και μικρότερο οπτικό πεδίο! Οπότε αν επιλέξεις τα 70mm,μην πας πάνω απο 11mm μεγέθυνση! Οπότε μόνο 10x70,10.5x70,11x70. Βέβαια σε αυτή την διάμετρο θα συμβιβαστείς για τιμές κάτω απο 300€,με κάτι που θα έχει κάποιες οπτικές ατέλειες,πχ.χρωματικό σφάλμα... Φυσικά υπάρχει και η επιλογή 9x63.Καλά κιάλια είναι τα Vixen 9x63.Κυκλοφορούν και μεταχειρισμένα στο φόρουμ κάποιες φορές στα χρήματα που διαθέτεις. Στην μικρότερη κατηγορία,υπάρχουν καλής ποιότητας 10x50 ή μικρότερης μεγέθυνσης σε αυτά τα χρήματα! Η εταιρεία Pentax έχει πολύ καλές προτάσεις! Όσο για το μ ο ν ό π ο δ ο,υπάρχει μια ποιοτική επιλογή στην φθηνή κατηγορία,κάτω απο 30€,το Hama Star 78.Έχει επαρκές ύψος 176 cm,και αντέχει φορτίο 4 κιλά! Είναι στιβαρό με πολύ αξιόπιστη συμπεριφορά και πέλμα σταθερό που παίρνει τις κατάλληλες κλίσεις,πατώντας άψογα!Το χρησιμοποιώ και είμαι πολύ ευχαριστημένος!Μόνο του μειονέκτημα η πλαστική κεφαλή του...Αν και αντέχει μέχρι 4 κιλά βάρος-άνετα τα κιάλια 70mm- χρειάζεται προσοχή στην πίεση που θα ασκείς με το κεφάλι στα κιάλια...να μην είναι μεγάλη και ζορίζεις την κεφαλή πολύ! Αν θέλεις μεταλλική κεφαλή,θα πας σε κάτι αρκετά ακριβότερο. Το μονόποδο που σου προτείνω λοιπόν είναι αυτό: https://www.8com.gr/catalog/product/view/id/22413/monopod-hama-star-78-8856178?ref=bestprice.gr Κάνε κλικ στις λεπτομέρειες να δεις τα τεχνικά του χαρακτηριστικά. Κατά καιρούς βγαίνει σε προσφορές και στα ~15± €.Το έχει το www.e-shop.gr στα 15.99€ αυτή την περίοδο! https://www.e-shop.gr/hama-04178-star78-camera-monopod-p-PER.566324 Φιλικά-Κώστας
-
Αν πάρεις το σετ zoom+barlow,σου μένει για μελλοντική αγορά ένας φακός ευρυγώνιος μεγάλης εστιακής,30-32mm,για θέαση μεγάλων αστρικών πεδίων και αποτελεσματικότερη αναζήτηση στόχων! Ένας τέτοιος πολύ καλός φακός,είναι ο Baader Aspherical Hyperion 31mm,με φαινόμενο πεδίο A.F.O.V=72o. Με τους φακούς αυτούς θα καλύψεις τις περισσότερες ανάγκες σου,ακόμα και με μεγαλύτερο τηλεσκόπιο,οπότε είναι επένδυση για πάρα πολλά χρόνια! Φιλικά-Κώστας
-
Χριστός Ανέστη και Χρόνια Πολλά και Καλά με Υγεία σε όλους! Φίλε panr05 σου συστήσαμε τον Baader Hyperion zoom Mark IV,8-24mm σαν εγγυημένη αγορά! Δεν υπάρχει κανένα θέμα με δυσκολία χρήσης του,αντιθέτως είναι πιο ΕΥΧΡΗΣΤΟΣ απο τους plossl!! Τον βάζεις στον εστιαστή σου,μόνο του ή σε συνδυασμό με τον barlow,και έχεις με έναν φακό πληθώρα φακών!Δεν χρειάζεται να βάζεις και να βγάζεις φακούς!Μεγάλη ευκολία!Έχει και μεγαλύτερο πεδίο στα 8-13mm απο τους plossl και μεγαλύτερο eye-relief! Είναι σαφώς πιο εύκολος στη χρήση του απο μεμονωμένους φακούς!Και σου μένει πιο πολύς χρόνος για παρατήρηση! Σίγουρα δεν θα μετανιώσεις για την αγορά του!Μέχρι τώρα ΔΕΝ έχει αναφερθεί κατώτερης ποιότητας φακός σε αυτή την εταιρία,δηλ.απομίμηση όπως έγινε στο κιτ της Celestron!! Οπότε δεν ρισκάρεις να πέσεις σε "μούφα"... Όσο για φθηνούς plossl,αν τους πάρεις απο ιντερνετικά κινεζομάγαζα,ρισκάρεις τα μέγιστα να πάρεις φτηνιάρικες απομιμήσεις! Η αγορά του zoom+barlow της Baader είναι εγγύηση!Μπορείς να βάλεις στις αγγελίες οτι τον ψάχνεις!Κοίτα και παλαιότερες αγγελίες,μήπως υπάρχει κάτι απούλητο! Φιλικά-Κώστας
-
Συμφωνώ για την μη χρήση τριπόδου για αστρονομική χρήση! Για να καταλάβει ο φίλος μας το πρόβλημα: Όταν θέλουμε να κοιτάξουμε σε μεγάλες γωνίες,ακόμα χειρότερα κοντά στο ζενίθ,ο αυχένας και η μέση ταλαιπωρούνται πολύ και σύντομα η ενόχληση,ζαλάδα,πονοκέφαλος θα μας σταματήσει...Μπορεί να προκύψει και αυχενικό σύνδρομο,πόνοι στη μέση με την συχνή χρήση! Μόνο το μονόποδο λύνει οικονομικά αυτά τα προβλήματα,κάνοντας ξεκούραστη και αποδοτική την παρατήρηση και στο ζενίθ,ΑΛΛΑ δεν έχει φυσικά την σταθερότητα του τριπόδου! Απο την άλλη υπάρχει δυνατότητα προσαρμογής ειδικής κατασκευής πάνω στην κεφαλή του τριπόδου-παραλληλόγραμμη στήριξη-αλλά κοστίζει,αυξάνει το βάρος και περιορίζει την αυτονομία. Με το τρέμουλο στα χέρια που έχει ο φίλος μας,βαριά κιάλια όπως 15x70 σε μονόποδο δεν θα αποδώσουν όπως πρέπει...ναι μεν το μονόποδο περιορίζει πολύ το κούνημα και το θόλωμα,αλλά δεν το εξαλείφει.Και εδώ χρειάζονται σταθερά χέρια,να μην μεταδίδουν σημαντικές δονήσεις στην λαβή του μονόποδου. Αν πάει σε αυτήν την διάμετρο-70mm-να αποφύγει τα 15x70,και να σκεφτεί τα:10x70,10.5x70,11x70 το πολύ,με υποχρεωτική χρήση μονόποδου!Για επαρκή σταθερότητα. Εναλλακτική λύση : 9x63 Ακόμα και τα 10x50 ίσως να μην μπορεί να τα κρατήσει σταθερά. Θα πρέπει να κάνει δοκιμές για το τί μπορεί να κρατήσει στα χέρια με άνεση και σταθερότητα. Πιθανώς μόνο με τα χέρια : 7x50,8x50 ίσως και τα 9x50. Με δεδομένο το αισθητό πρόβλημα σταθερότητας στα χέρια,αν δέχεται τη χρήση μονόποδου,τότε συζητάμε τις άλλες προτάσεις. Θα συμφωνήσω οτι ένα βραχύσωμο διοπτρικό πάνω σε στήριξη,με διαγώνιο κάτοπτρο 90ο,,είναι ασυγκρίτως καλύτερη λύση και με καλύτερο value for money.Μπορεί να γίνει και παρατήρηση φύσης,αλλά με την προϋπόθεση οτι θα μεταφέρει κάποιο φορτίο,που θα περιορίσει την αυτονομία πολύ. Εφ'όσον το βάρος το ρίχνει στην αστρονομική παρατήρηση,ας σκεφτεί όλα αυτά για να βρεθεί η χρυσή τομή.Δεν χρειάζονται βιασύνες. Καλή Ανάσταση σε όλους! Φιλικά-Κώστας
-
Ωραία φίλε μου!Μας έδωσες μια πολύ σημαντική πληροφορία,που καθορίζει μεγέθυνση και βάρος:δεν έχεις σταθερά χέρια.Οπότε εφ'όσον θέλεις οπωσδήποτε να τα κρατάς στα χέρια,δεν κάνουν τα μεγάλα κιάλια που είναι βαριά! Προσοχή όμως: το τρέμουλο στην εικόνα δεν οφείλεται μόνο στο βάρος και μήκος τους,αλλά πρωτίστως στην μεγέθυνση! Το άνω όριο σταθερότητας συνήθως είναι τα 10x. Φυσιολογικά κρατιούνται σταθερά και άνετα τα κιάλια 10x50,αλλά για την περίπτωσή σου δεν είμαι βέβαιος.Θα πρέπει να τα δοκιμάσεις πριν τα αγοράσεις! Θα ήταν ασφαλέστερο να έχουν μικρότερη μεγέθυνση:7x50,8x50,9x50. Αλλά όταν μικραίνει η μεγέθυνση,μεγαλώνει μεν το πεδίο αλλά βλέπεις λιγότερα... Υπάρχει η επιλογή 9x63,αφού δεν έχεις και πρόβλημα με το exit pupil,ίσως οριακά να σου κάνουν απο άποψη σταθερότητας. Τέλος η επιλογή 10x70,10.5x70,11x70 θα λειτουργήσει στην περίπτωσή σου μόνο με χρήση φωτογραφικού μονόποδου!Είναι φθηνό-γύρω στα 20€- και θα σου λύσει τα χέρια...Πολύ πιο άνετο,ευέλικτο και φορητό απο το τρίποδο! Εγώ χρησιμοποιώ τα 15x70 με μονόποδο,και είναι άψογος συνδυασμός για άνετη και ξεκούραστη παρατήρηση ουρανού και σε μεγάλες γωνίες! Αν αποκλείσεις αυτόν τον συνδυασμό,δεν μπορείς να χρησιμοποιήσεις κιάλια σε αυτές τις διαμέτρους. Θα έλεγα να έρθεις σε επαφή με κάποιον που διαθέτει κιάλια 10x50 ή 9x63,να δεις αν μπορείς να τα κρατήσεις σταθερά για ώρα,και μετά να αποφασίσεις. Διαφορετικά επιλέγεις μικρότερες μεγεθύνσεις. Φιλικά-Κώστας
-
Εντάξει αγαπητέ Δημήτρη (sevax),επειδή εγώ έκανα κάποιες ερωτήσεις διευκρινιστικές,θεώρησα οτι απευθυνόσουν σε μένα...προφανώς εννοούσες "απαντήσεις" που θα δώσει ο νέος μας φίλος,αντί "ερωτήσεις" που έκανα εγώ. Δεν πειράζει,όλα καλά! Σου εύχομαι Καλό Πάσχα με υγεία πάνω απο όλα!!! Φιλικά-Κώστας
-
-
Αγαπητέ sevax αυτά που υποδεικνύεις τα έχω διαβάσει πολύ προσεκτικά εδώ και χρόνια... Δεν καταλαβαίνω το λόγο της παρέμβασής σου! Διάβασες προσεκτικά τί ζήτησα απο τον φίλο μας να μας διευκρινήσει?
-
Φίλε μου αν θέλεις να γίνει μια σωστή αγορά,βοήθησέ μας απαντώντας στις ερωτήσεις που σου έκανα πιο πάνω,προκειμένου να προσανατολίσουμε την αγορά σε κάτι συγκεκριμένο,ιδιαίτερα διάμετρο και μεγέθυνση,παρά να ψάχνεις στα τυφλά διάφορα μοντέλα.... Θα τρώμε τον χρόνο άσκοπα έτσι. Φιλικά-Κώστας
-
Ωραία!Μην βιάζεσαι ιδιαίτερα να κάνεις την αγορά σου,γιατί έτσι γίνονται τα λάθη... Εφ'όσον το βάρος πέφτει στην αστρονομική παρατήρηση,η διάμετρος των κιαλιών θα πρέπει να είναι πάνω απο 50mm! Να τονίσω οτι η διάμετρος κιαλιών και τηλεσκοπίων παίζει δυο πολύ σημαντικούς ρόλους: 1)Φωτοσυλλεκτικότητα 2)Διακριτική ή διαχωριστική ικανότητα Το 1)σημαίνει οτι όσο πιο μεγάλη είναι η διάμετρος,τόσο πιο πολύ φως μαζεύει,δηλ.τόσο πιο φωτεινά θα βλέπεις τα αντικείμενα,ή ισοδύναμα τόσο πιο αμυδρά αντικείμενα θα βλέπεις! Το 2)σημαίνει οτι όσο πιο μεγάλη είναι η διάμετρος,τόσο πιο καλά διαχωρίζει τα φαινομενικά "κοντινά" αντικείμενα μεταξύ τους,πχ.διπλούς ή πολλαπλούς αστέρες.Βέβαια για να φανεί καλά ο διαχωρισμός,χρειάζεται και ικανή μεγέθυνση!Όσο πιο μεγάλη,τόσο καλύτερα. Όταν όμως μεγαλώνει η μεγέθυνση,μειώνεται το οπτικό πεδίο που βλέπεις αλλά και το κούνημα και θόλωμα της εικόνας! Επίσης μεγαλύτερη διαχωριστική ικανότητα σημαίνει οτι θα βλέπεις περισσότερες λεπτομέρειες σε όλα τα αντικείμενα,ουράνια και επίγεια! Για να αναδειχθούν όλα αυτά καλά,χρειάζονται καλά οπτικά που θα σου δώσουν καλή οξύτητα,κοντράστ,μειωμένο χρωματικό σφάλμα και γεωμετρικές παραμορφώσεις κλπ.ελαττώματα που έχουν τα φθηνά οπτικά! Επίσης σημαντικό ρόλο παίζει η ηλικία ,η σταθερότητα των χεριών (όσο γίνεται λιγότερο τρέμουλο),η υπομονή και επιμονή σου! Διότι αν έχεις σταθερά χέρια,υπομονή και επιμονή μπορείς να χειριστείς κιάλια 10.5x70 που με καλά οπτικά θα σου δώσουν υπέροχες αστρονομικές και επίγειες εικόνες,χωρίς να χρειαστεί να χρησιμοποιήσεις τρίποδο! Επίσης θα μπορούσες να ανεχτείς κάποια οπτικά ελαττώματα,προκειμένου να μην ξεπεράσεις τα 300€ που έθεσες σαν άνω όριο? Όπως καταλαβαίνεις χρειάζονται να υπολογιστούν και απο εσένα αρκετοί παράγοντες για να γίνει σωστή εκλογή! Πρώτα κοιτάμε αυτά και μετά την μάρκα και την τιμή. Φιλικά-Κώστας
-
Πρόσεξε και αυτό που σού είπε πολύ εύστοχα και ο φίλος Μενέλαος πιο πάνω, σχετικά με τη μυωπία σου!Επειδή είναι μεγάλη-7 βαθμούς-πιθανόν η διαδρομή του εστιαστή να μην επαρκεί για να σου εστιάσει σωστά την εικόνα... Έτσι πιθανόν θα πρέπει να φοράς μόνιμα τα γυαλιά σου,αλλά επειδή αυτό θα απομακρύνει τα μάτια σου απο τους προσοφθάλμιους φακούς,πρέπει τα κιάλια να έχουν μεγάλο eye-relief,μεγαλύτερο απο 15mm,καλύτερα 17-20mm. Παίζει μεγάλο ρόλο το πάχος των γυαλιών σου! Το eye-relief είναι η απόσταση που πρέπει να τοποθετήσουμε το μάτι απο τον προσοφθάλμιο φακό,ώστε να βλέπουμε ταυτόχρονα ολόκληρο το οπτικό πεδίο μου μας δίνουν τα κιάλια. Φιλικά-Κώστας
-
Όπως πολύ σωστά σου είπε ο φίλος Κώστας (kkokkolis),τα κιάλια αυτά είναι χαμηλής οπτικής ποιότητας,έχουν πρίσματα BAK-7,εκτός των άλλων... Δες ένα review εδώ: https://www.space.com/27866-celestron-cometron-7x50-binoculars-review.html Αν είναι να πάρεις φθηνά κιάλια,με περίπου 45-50€,τα Bresser 10x50 έχουν πρίσματα BAK-4,που είναι καλύτερα,με ικανοποιητική οξύτητα.Στο Lidl μπορείς να τα βρείς μόνο με 20€,αλλά με πολλά να έχουν προβλήματα στην ποιότητα κατασκευής,ευθυγράμμισης κλπ. Επίσης αν είσαι πάνω απο 40-45 χρονών,δεν σου κάνουν τα 7x50 γιατί έχουν κόρη εξόδου 7.1mm (=50/7),και ένα μέρος του φωτός που θα μπαίνει στο μάτι σου δεν θα το βλέπεις,διότι η κόρη (ίριδα) του ματιού σου πιθανόν είναι μικρότερη σε διάμετρο απο 7mm...Αυτό το χαρακτηριστικό με την ηλικία-όσο αυξάνει-μειώνεται σταδιακά,ανάλογα και με τον άνθρωπο βέβαια! Πάντως αν θέλεις να καλύψεις με ΕΝΑ ζευγάρι κιάλια αστρονομική και γενική επίγεια παρατήρηση,δεν γίνεται το ίδιο καλά και στους δυο τομείς... Πρέπει να αποφασίσεις τί ενδιαφέρεσαι περισσότερο να παρατηρείς.Αλλιώς θα ήταν αποτελεσματικότερο να έχεις δυο ζευγάρια κιάλια,διαφορετικής διαμέτρου,αν θέλεις να πάρεις ικανοποιητικό αποτέλεσμα. Φιλικά-Κώστας
-
Καινούργιος στον χώρο - Συμβουλές
fotodektis απάντησε στην συζήτηση του/της Tsolakos Apostolos σε Η γωνιά των νέων αστροπαρατηρητών
Ωραία φίλε μου!Μην ανησυχείς θα σε βοηθήσουμε!Άρχισε να διαβάζεις τα βασικά,γιατί όλοι μας εδώ διαβάσαμε πολύ για να καταλάβουμε τα σχετικά με το υπέροχο χόμπυ της ερασιτεχνικής αστρονομίας,και συνεχίζουμε να μαθαίνουμε συνέχεια! Πρέπει να μάθεις πώς λειτουργεί το τηλεσκόπιό σου,και τί αποτέλεσμα δίνει βάζοντάς του διάφορους φακούς!Να κατανοήσεις τα διάφορα βασικά οπτικά φαινόμενα.Είναι πολύ σημαντικό αυτό...Και το διάβασμα σε όλα αυτά τα θέματα είναι ευχάριστο! Δεν θα ταλαιπωρηθείς,πίστεψέ με!Είναι απο τα πιο ωραία και ευχάριστα πράγματα που θα μάθεις,χωρίς άγχος και καταναγκασμό...Και αν δεν καταλαβαίνεις κάποια πράγματα στην αρχή,μην στεναχωριέσαι!Θα τα μάθεις σιγά-σιγά και πράγματα που σου φαίνονται δύσκολα τώρα,μετά με την επανάληψη και την εξάσκηση θα σου φαίνονται εύκολα και οικεία! Μην αγχώνεσαι....απόλαυσέ το!Αξίζει τον κόπο,και θα ανταμειφθείς γι'αυτό αργότερα! Φιλικά-Κώστας -
Καινούργιος στον χώρο - Συμβουλές
fotodektis απάντησε στην συζήτηση του/της Tsolakos Apostolos σε Η γωνιά των νέων αστροπαρατηρητών
Αν στο μεταξύ όμως βγεί σε καλή προσφορά ο zoom Baader που είπαμε,ή τον βρείς μεταχειρισμένο σε πολύ καλή κατάσταση,πάρε τον γιατί είναι σίγουρη αγορά! Και έναν καλό barlow 2x, ή τον δικό του 2.25x. Φιλικά-Κώστας