Jump to content

ecuador

Μέλη
  • Αναρτήσεις

    1177
  • Εντάχθηκε

  • Τελευταία επίσκεψη

  • Ημέρες που κέρδισε

    1

Όλα αναρτήθηκαν από ecuador

  1. ecuador

    Αλλαξοπίστησα...

    Καλορίζικο, αλλά θα μου κάνεις μια χάρη; Στην αρχή μπορεί να σου λείψουν λίγο τα diffraction spikes, αλλά προσπάθησε να μην τα προσθέτεις μέσω software όπως βλέπω τόσο συχνά!
  2. ecuador

    Evostar 90 EQ2

    Το καπάκι μπροστά με το μικρότερο άνοιγμα μπορείς να το χρησιμοποιήσεις για να δεις π.χ. τη Σελήνη σε μικρή μεγένθυνση - θα μειωθεί η φωτεινότητα και επίσης το χρωματικό σφάλμα, οπότε μπορεί να είναι καλύτερο (αλλά σε μεγάλη μεγένθυνση θα χρειαστείς την επιπλέον φωτεινότητα και ανάλυση). Παλιά που χρησιμοποιούσαν φίλτρα ηλίου (ή wedges) στον προσοφθάλμιο, το είχαν και για αυτή τη δουλειά. Εγώ πάντως κολάω ένα baader φίλτρο για τον ήλιο από μέσα, οπότε αν κάποια φορά έχω ξεχάσει το κανονικό φίλτρο ηλίου, ανοίγω απλά αυτό το καπάκι.
  3. Ε, και μόνο αυτή η ερώτηση σηκώνει μεγάλη κουβέντα. Μέχρι ένα σημείο στην ιστορία, αστρονομία και αστρολογία ήταν το ίδιο πράγμα, οπότε οι επιστήμονες αστρολόγοι/αστρονόμοι της εποχής ξέραν ανά πάσα στιγμή σε ποιόν αστερισμό ήταν ο ήλιος και ανανέωναν τους πίνακες με τα "ζώδια" καθώς ο άξονας της γης συνέχιζε την "πορεία" του και άλλαζε σιγά σιγά την εκλειπτική σε σχέση με το "στερέωμα". Ε, εδώ και 1-2 χιλιάδες χρόνια όμως που χωρίστηκαν, οι αστρολόγοι δεν ξανακοίταξαν τον ουρανό και έχουν μείνει με τον παλιό πίνακα. Οπότε όταν σε ρωτάει κάποιος τί ζώδιο είσαι, κανονικά πρέπει να το διευκρινίσεις "εννοείς σε ποιόν αστερισμό ήταν ο Ήλιος τη στιγμή της γέννησής μου;" Αν κάνει το λάθος και σου πει "ναι" ανοίγεις το stellarium, πας στην ώρα της γέννησής σου και απαντάς π.χ... Οφιούχος!
  4. Όποιος έχει 20 χιλιαρικάκια, την ψωνίζει εδώ!
  5. Συνήθως το σετ λέγεται "LRGB CCD" όταν κόβει και το IR.
  6. Τα διοπτρικά δεν εστιάζουν το υπέρυθρο στο ίδιο σημείο με το ορατό φάσμα (αν μάλιστα δεν είναι αποχρωματικά δεν εστιάζουν καν το κόκκινο κοντά στο μπλε), άρα αν δε βάλεις IR cut φίλτρο θα έχεις "φουσκωμένα" αστέρια από το ανεστίαστο υπέρυθρο. Το ίδιο συμβαίνει και στα κατοπτρικά όταν έχουμε coma corrector, barlow ή διορθωτική πλάκα όπως SCT, Mak. Σε νευτώνιο χωρίς διορθωτή φαντάζομαι δε χρειάζεται, αν και δεν το έχω δοκιμάσει.
  7. Το γκατζετάκι αυτό αποκλείεται να σε βοηθήσει, ειδικά σε σχέση με το red dot. Plossl 4mm θα τα απέφευγα σε οποιαδήποτε ποιότητα είναι σα να κοιτάς από μύτη βελόνας (και γιαλιά αποκλείονται), με 10$ έχω δει να αγοράζουν κάτι άλλα κινέζικα πιο βολικά για μεγάλες μεγενθύνσεις (που συχνά λένε "celestron" ή "skywatcher", χωρίς να είναι) και ήταν κάπως πιο χρήσιμα από το κινέζικο plossl. Πάντως πρόσεξε μην το παρακάνεις με τις αγορές φτηνών κινέζικων, γιατί πολύ συχνά φτάνουμε να δίνουμε περισσότερα χρήματα για πράγματα που δεν θα κάνουν την ίδια δουλειά με το να παίρναμε από την αρχή λίγα και καλά. Και προσοχή, λέω "φτηνά κινέζικα", γιατί τα κινέζικα δεν είναι κακά, σχεδόν όλα τα "καλά" που παίρνουμε και αυτά κινέζικα είναι
  8. Ξέρεις που θα το βρουμε στο youtube; Αποκλείεται νομίζω να βρεθεί. Ήταν mid-90s, οπότε θα έπρεπε να το έχει γράψει κάποιος τότε στο VHS και να το πέρασε μετά από χρόνια σε PC. Εγώ το είδα live και μου έχει μείνει λόγω εξωφρενικότητας. Θα το θυμάται και ο αστροφυσικός ο οποίος διατήρησε την ψυχραιμία του και μετά από μόλις 1-2 δευτερόλεπτα παύσης είπε ότι τη συγκρατεί η βαρύτητα της Αφροδίτης. Θα ήθελα να βρω στο youtube γιατί ήταν αρκετά πιο πρόσφατα κάτι ρεπορτάζ στις ειδήσεις για UFO σε διάφορες περιοχές της Ελλάδας (για 2-3 μέρες έβλεπα σε κάθε κανάλι από μία σε άλλο μέρος της Ελλάδας) και ουσιαστικά ήταν ένας κάμεραμαν του σταθμού με την κάμερα στον ώμο σε autofocus να σημαδεύει την Αφροδίτη και να λέει κοιτάτε πως κουνιέται (έτρεμε η κάμερα), κοιτάτε τώρα έρχεται προς τα εδώ!!! (defocus η κάμερα, παιδευόταν το AF), κοιτάτε απομακρύνεται πάλι! (κατάφερνε και έπιανε το focus)...
  9. Υπάρχουν τέτοιες στηρίξεις, όπως οι Skywatcher AZ-EQ5 και AZ-EQ6 και η iOptron iEQ45-AZ. H iEQ45-AZ για παράδειγμα εκμεταλλεύεται τη λειτουργία AZ για να σηκώσει 2 τηλεσκόπια επιτρέποντας διπλασιασμό του ωφέλιμου φορτίου.
  10. Με Star Adventurer και Canon μια χαρά φωτογραφήσεις deep space wide field κάνεις, δε χρειάζεται κάτι το 127. Δες στο astrobin παραδείγματα. Αν θες να ανέβεις λίγο κατηγορία, πας και παίρνεις ένα μικρό ED refractor 60-70mm για τη star adventurer.
  11. Να παρατηρήσω πως αυτό δεν ισχύει, αφού έβλεπα έναν Αστροφυσικό να περιγράφει πως η Αφροδίτη είναι γεωλογικά ενεργή και έχει ηφαίστεια (νομίζω μιλούσε για την αποστολή Magellan;) και η Φωτεινή Πιπιλή τον ρωτάει "και έτσι όπως κυλάει η λάβα στα ηφαίστεια της Αφροδίτης, δεν κινδυνεύουμε να πέσει στη γή;". Ευτυχώς η ερώτηση στο νήμα αυτό δεν ήταν χαζή και αν και απαντήθηκε να παρατηρήσω πως την αργή σχετική κίνηση των αστέρων μπορούμε να τη δούμε και στα προγράμματα πλανηταρίου. Π.χ. στο stellarium αν βγάλουμε ατμόσφαιρα και έδαφος και κεντράρουμε στο Σείριο, βλέπουμε τη σχετική του κίνηση με τα υπόλοιπα αστέρια αν "τρέξουμε" το χρόνο προς τα πίσω: https://drive.google.com/open?id=0B1c3jz2L9Hfga1Y0WEhiTmlwWFk. Αν μάλιστα δεν το τραβάτε βίντεο με το quicktime δε θα "αγκομαχά" η κίνηση
  12. Ε, όχι, 360 Ευρώ για την EQ3 με μοτέρ στον ένα άξονα μάλλον πάει πολύ όταν μπορείς να την πάρεις με goto και πολική διόπτρα για περίπου 450 (γενικά οι αναβαθμίσεις συμφέρουν αν έχουμε ήδη τη βάση), αλλά γενικά δεν έχεις εξηγήσει ακριβώς το λόγο που θες να αναβαθμιστείς. Θες φαντάζομαι deep space φωτογραφία; Τι είδους ακριβώς, με τι μηχανή/ccd; Υπόψιν όπως σου είπα το Maksutov είναι αρκετά "αργό" και επειδή έχει μικρό baffle tube αν βάλεις reducer έχεις πολύ έντονο βινιετάρισμα σε μεγάλους σένσορες όπως DSLR. Δηλαδή έχεις γενικά "πλανητικό" σωλήνα με βάση καλή για παρατήρηση, οπότε να το σκεφτείς πριν επενδύσεις για να το βάλεις να κάνει τα ακριβώς αντίθετα πράγματα Εκτός αν έχεις κάτι άλλο στο μυαλό σου...
  13. Όπως θα διαβάζεις σε ξένα post, επειδή δεν είναι φτιαγμένο για φωτογράφιση ώστε να έχει μεγάλη ακρίβεια, με σφήνα μπορούν να καταφέρουν εκθέσεις 30-40 δευτερολέπτων, αλλά δημιουργεί κάποια προβλήματα ισορροπίας. Το Mak που έχεις είναι καλό από άποψη βάρους για να μην έχει ιδιαίτερο πρόβλημα ισορροπίας, αλλά επειδή είναι f/11 είναι και πολύ αργό και πολύ ευαίσθητο σε σφάλματα tracking, οπότε από αυτή την άποψη δεν ξέρω αν αξίζει τον κόπο. Αν το πάρεις απόφαση, σιγούρεψε ότι είναι σχετικά καινούργιο το software σου ώστε εκτός από EQ North στο tracking mode να έχει και EQ μεθόδους κάτω από το alignment. Αν όχι, δες αν αναβαθμίζεται το λογισμικό (γιατί όταν είχα εγώ το 127 SLT έπρεπε να του φορτώσεις firmware από το Nexstar που ήταν φασαρία).
  14. ecuador

    Skywatcher Star Discovery 150 Goto

    Η βάση αυτή είναι σχετικά καινούργια, είναι αναβάθμιση της Synscan AZ, οπότε δύσκολο να βρεις κάποιον που να την έχει δοκιμάσει. Η προηγούμενη ερχόταν μέχρι με 130άρι και το "σήκωνε" κάπως δύσκολα, οπότε θα πρέπει να έχει γίνει σοβαρή αναβάθμιση για να είναι άνετο το 150άρι... Γενικά το αν θα σου κάνει εκτός από το αν η βάση είναι καλή για το σωλήνα, εξαρτάται με τι χρήση θα κάνεις. Τις ερωτήσεις δηλαδή του φίλου παραπάνω (και επίσης αν θα σε ενδιαφέρει η φωτογραφία κάποια στιγμή, τουλάχιστον η πλανητική που είναι ευκολότερη). Επίσης, αν δεν έχεις κάποιο ιδιαίτερο κόλημα να το πάρεις από Ελλάδα, στα Ευρωπαϊκά καταστήματα το συγκεκριμένο δεν πάει πολύ πάνω από 400 Ευρώ (ή με τα 600 παίρνεις κάτι καλύτερο). Δες το νήμα εδώ όπου κάθε μήνα τα παιδιά κάνουν ομαδική παραγγελία και μοιράζονται τα ταχυδρομικά.
  15. Μα δε θες να δουλεύουνε σε alt-az. Χονδρικά να βάλεις την ισημερινή βάση προς βορά χωρίς να βλέπεις τον πολικό και τη γωνία περί τις 38 μοίρες στα τυφλά, και θα αρκεί ένα χειριστήριο να χρησιμοποιείς για να ακολουθείς ένα αντικείμενο - πολύ μεγάλη ευκολία. Ανάλογα με το πόσο πολύ έχεις φύγει από τον πολικό, εε που και που κάνεις και διόρθωση με το άλλο. Επίσης κοιτώντας τους αστροχάρτες τα χειριστήρια σε κινούν εις μήκος των "γραμμών" (ορθή αναφορά/απόκλιση) και έχεις ένα μπούσουλα για τα δύσκολα αντικείμενα... Σε ρομποτική που αναλαμβάνει μόνη της να βρίσκει αντικείμενα και να τα ακολουθεί, η alt-az δουλεύει καλά. Επίσης για παρατήρηση ημέρας.
  16. Επίσης ο magicstar μιλά αποκλειστικά για goto, με τις οποίες οι ισημερινές θέλουν πολική ευθυγράμμιση ακόμα και για παρατήρηση. Για την κλάση που μιλάει το παιδί που ρωτάει (τύπου eq2), δεν τίθεται τέτοιο θέμα, για παρατήρηση εντελώς χονδρικά να βάλεις προς βορά τον άξονα, πάλι παρακολουθείς πολύ εύκολα τα ουράνια αντικείμενα για παρατήρηση χρησιμοποιόντας κυρίως το ένα χειριστήριο αργής κίνησης. Και αν ποτέ θες να δοκιμάσεις φωτογράφηση, γίνονται οι κατάλληλες αναβαθμίσεις. Πάντως όπως είπαν και οι παραπάνω, η eq2 με την eq3 είναι εντελώς άλλη κλάση, οπότε αν μπορείς να πας στην eq3 θα σε βοηθήσει αρκετά, ειδικά σε μελλοντική προσπάθεια αστροφωτογράφησης αναβαθμίζεται και με πολική διόπτρα ή ακόμα και goto (τίποτε από αυτά δε γίνεται με eq2).
  17. ecuador

    Άλφα του Κενταύρου

    Η ανακοίνωση είναι για τις 19:00 CEST, δηλαδή 20:00 ώρα Ελλάδος. Αν είναι η επισημοποίηση του πλανήτη γύρω από το Proxima Centauri που ακούμε τις τελευταίες μέρες θα είναι μεγάλη ανακούφιση για εμένα που από τις αρχές των 90'ς έχω στείλει εκατοντάδες διαστημόπλοια αποίκισης προς το σύστημα Alpha Centauri (επειδή προτιμώ το scientific victory στο Civ) και είχα άγχος ότι δε θα βρουν να προσγειωθούν. Μάλλον να προσεδαφισθούν.
  18. Ενώ φυσικά υπάρχουν κλώνοι των SW με άλλες ονομασίες, αυτό σίγουρα δεν είναι. Αν σου είπαν κάτι τέτοιο απέφυγέ τους. Το κακό τηλεσκόπιο θα απογοητεύσει σε οποιαδήποτε τιμή.
  19. Ναι, όπως είπα μπέρδεψα τα post. Προφανώς για trails ή timelapse δεν το ενεργοποιούμε, όπως και γενικά για οποιοδήποτε session που πάει για stacking, αλλά για το παράδειγμα φωτογραφίας που ήθελε ο φίλος του πρώτου post με το nightscape με γαλαξία, προτείνεται
  20. Ωχ ναι! Άλλο Ιορδανία και άλλο Λευκάδα (ειδικά σε θέματα καμήλας), και, κυρίως, άλλο Star Adventurer και άλλο απλό τρίποδο (για τις εκθέσεις) και άλλο Canon, άλλο Nikon (που θέλει χαμηλότερο ISO)! Sorry το παραδιάβασα γρήγορα το νήμα!
  21. Στα υπόψιν, για να κλείσει κάποιος μόνος του σε καλό ξενοδοχείο (3 αστέρια και πάνω) σε πόλη, ο οικονομικότερος τρόπος είναι με το "Name your own price" του Priceline.com. Εκεί διαλέγεις τις μέρες που θες, τη "ζώνη" που θες (περιοχή της πόλης) και προτείνεις τιμή, σου λέει αν συμφωνεί και σου λέει κάποια γενικά χαρακτηριστικά του ξενοδοχείου χωρίς να το αποκαλύπτει πριν το κλείσεις. Το κόλπο είναι ότι δεν πας στα τυφλά, βλέπεις από το biddingfortravel.yuku.com ή το betterbidding.com τί τιμή πρέπει να προτείνεις σε τι ζώνες και ποιό θα είναι το ξενοδοχείο που θα σου προτείνει, για να δεις αν όντως σου κάνει. Αν και έχω καιρό να το χρησιμοποιήσω (είμαι Ευρώπη τώρα, οπότε δεν έχει τέτοια), έκλεινα 4άστερα ξενοδοχεία με πισίνες, σπα κλπ (για σύγκριση το Hilton στην Αμερική θεωρείται συνήθως 3 αστέρων) με περίπου $100/βραδιά ακόμα και σε ακριβές πόλεις. Και αν δε θες Σ/Κ, βρίσκεις καλές τιμές μέχρι και την προηγούμενη μέρα (και καλύτερες μάλιστα αν έχουν ξεμείνει δωμάτια, αλλά φυσικά είναι ρίσκο). Αν θέλετε εκτός πόλης ή σας κάνει πολύ οικονομικό ξενοδοχείο τύπου extended stay κλπ που έχουν πιο στάνταρ τιμές, ή σας αρέσει το κάμπινγκ κλπ, ξεχάστε τα παραπάνω...
  22. Όχι, και στα 18mm ο 18-55 θα κάνει ορατά trails ακόμα και στα 30 sec (το μέγεθος των trails θα παίζει ανάλογα με το πόσο μακριά σημαδεύεις από τον πολικό), οπότε πριν ταξιδέψεις δοκίμασε εκθέσεις ακόμα και στην Αθήνα (βάλε μεγαλύτερο f αν σου ασπρίζει γρήγορα ο ουρανός για να δεις καθαρά το αποτέλεσμα), 15, 20, 30 sec για να δεις τι σου αρέσει ως αποτέλεσμα σε σχέση με τα trails. Μην τυχόν και ξεχαστείς και τραβήξεις μόνο σε JPEG, στο RAW θα βγει το καλό αποτέλεσμα. Επίσης θα έχει αρκετό θόρυβο τέτοια έκθεση και για αστροφωτογραφίες τραβάμε dark frames (και flat) και κάνουμε calibration με ειδικό software, αλλά σε τέτοια φωτογραφία για να μη μπλέκεις συμφέρει να ενεργοποιήσεις το "Long Exposure Noise Reduction" στα Custom Functions (μην το μπερδέψεις με το High ISO Noise), που θα τραβήξει μια επιπλέον ίδιας έκθεσης φωτογραφία με κατεβασμένο το κλείστρο για να αφαιρέσει το θόρυβο (μην ξαφνιαστείς αν μετά από 30 sec έκθεση μοιάζει κολημένη για άλλα 30 sec). Στην 650D που έχει μεγάλο ADC noise σε σχέση με το Sensor noise (όπως όλες οι Canon APC-S - μη νομίζεις ότι έχεις περίεργο μοντέλο) υπολογίζεται πως το ISO 1600 είναι ελαφρά καλύτερο από το 800 (αρκεί να σου φτάνει το dynamic range που νομίζω θα είναι OK για τις εκθέσεις/f που μιλάμε σε σκοτεινό ουρανό). Τέλος, μην πατάς το κουμπί για να ξεκινήσει η φωτό, αν δεν έχεις ντεκλασέρ, χρησιμοποίησε τα 2 ή 10 sec αντίστροφης μέτρησης για να μην έχεις δονήσεις. Αν το τρίποδό σου είναι ελαφρύ καλό είναι να ενεργοποιήσεις και το Mirror Lock Up στα Custom Functions. Και αν είσαι στην έρημο πρόσεχε τις καμήλες... φτύνουν! Bon voyage. PS. Χρήσιμες οδηγίες, αλλά απατεωνιά η κεκλιμένη φωτό με τον Τιτανικό... ας περίμενε λίγο ακόμα και θα τον τράβαγε να σηκώνεται κάθετα μόνος του
  23. Πάντως από άνθρωπο σε άνθρωπο αλλάζει κάπως το όριο που σε "βολεύει" και εκεί φαίνονται ακόμα και τα 1-2 κιλά. Π.χ. εγώ έχω βρει τα 10 κιλά. Αν είναι κάτι 9 κιλά λέω, α τι ωραίο και φορητό, αν είναι 11 "ωχου που να το σηκώνω να το πηγαίνω τώρα"... Αν στη δουλειά μου σήκωνα καθημερινά σακιά με τσιμέντο θα ήταν φαντάζομαι το αντίστοιχο με τα 49 vs 51 κιλά
  24. Αν σε ενδιαφέρει και να τη μεταφέρεις, κοίτα και την iOptron iEQ45 Pro (και iEQ45-AZ αν θες και AZ λειτουργία - και τις δύο τις παραγγέλνεις από Ευρώπη), είναι πιο κοντά στη σύγχρονη AZ-EQ6 σε τιμή και χωρητικότητα (ίσως και φτηνότερη αν υπολογίσεις ότι περιλαμβάνει και GPS), αλλά είναι αισθητά ελαφρύτερη.
×
×
  • Δημιουργία νέου...

Σημαντικές πληροφορίες

Όροι χρήσης