-
Αναρτήσεις
1177 -
Εντάχθηκε
-
Τελευταία επίσκεψη
-
Ημέρες που κέρδισε
1
Τύπος περιεχομένου
Forum
Λήψεις
Ιστολόγια
Αστροημερολόγιο
Άρθρα
Αστροφωτογραφίες
Store
Αγγελίες
Όλα αναρτήθηκαν από ecuador
-
Πωλείται τηλεσκόπιο ''εκλεισε''
ecuador απάντησε στην συζήτηση του/της billy.niotis σε Μικρές Αγγελίες - Αρχείο
Θα μπορούσες να βάλεις και κάποια πληροφορία για το τί είναι. Μου μοιάζει με το παλιό Meade Telestar 130/1020 (οπότε πιθανότατα να έχει κωδικό DS2130-κάτι), αλλά από τις φωτογραφίες δε μπορώ να καταλάβω σίγουρα. -
-
Α, μπράβο, καλή παρατήρηση, δεν κοίταξα αρκετά προσεκτικά τη φωτό για να καταλάβω ότι το τηλεσκόπιο είναι bird-jones με τον ενσωματωμένο διορθωτή-barlow. Όντως πρέπει να αφαιρεθεί το διορθωτικό στοιχείο από τον εστιαστή για να γίνει η ευθυγράμμιση, αλλά και πάλι απ' ότι ακούω τα περισσότερα bird-jones δεν ευθυγραμμίζονται εύκολα (κυρίως λόγω οικονομικής κατασκευής), οπότε η ελπίδα είναι να μη θέλει ευθυγράμμιση...
-
-
'Η να αρχίσει με ένα κάνιστρο από φιλμ 35mm (ή κουτάκι depon όπως είδαμε σε άλλο νήμα) χωρίς να ξοδευτεί με τη μία; Και για τους φακούς που ρωτάει να δοκιμάσει πρώτα το καθάρισμα, αφού οι Super MA δεν είναι και για πέταμα αν δεν έχουν πάθει κάποιο πρόβλημα...
-
Αστείο δεν είναι πως το "made in Japan" τώρα σημαίνει ποιότητα;
-
Οι αρχάριοι ζητούν βοήθεια
ecuador απάντησε στην συζήτηση του/της Σαράντης σε Η γωνιά των νέων αστροπαρατηρητών
Αν δεν το έχετε κάνει ήδη, κάντε μια αναζήτηση στο google για: turn left at orion pdf Θα βγει ένα βιβλίο που είναι ό,τι πρέπει για να αρχίσουμε το deep space. Για παράδειγμα, τα μεγάλα αμυδρά νεφελώματα όπως North American και Veil nebula που αναφέρθηκαν είναι ωραίοι στόχοι για μεγάλες φωτογραφικές εκθέσεις, αλλά είναι πολύ δύσκολοι στόχοι για τηλεσκόπιο (π.χ. ακόμα με 8" dobsonian για το veil θα θες O-III φίλτρο). Οπότε πηγαίνουμε για στόχους με μεγαλύτερη επιφανειακή λαμπρότητα (surface brightness). -
Η κάμερα αυτή έχει τον αρκετά παλιό αισθητήρα ICX098BQ (ίδιος με τις παλιές Toucam - αλλά φυσικά οι webcams δεν παίρνουν ασυμπίεστο βίντεο), οπότε αν τη βρεις μεταχειρισμένη φθηνά έχει λογική η αγορά της, αλλά καινούργια βλέπω τη διατηρούν σε τιμές αντίστοιχες με σύγχρονες και πολύ ανώτερες πλανητικές από ASI, QHY κλπ. Βασικά η DFK έχει σχεδόν ίδια τιμή (άντε 20% διαφορά) εδώ και 6 χρόνια, αρκετά ασυνήθιστο σε τομέα όπου βγαίνει νέα γενιά βελτιωμένων προϊόντων ανά 1-2 χρόνια...
-
-
Canon 5D Mark IIΙ v. Canon 500D
ecuador απάντησε στην συζήτηση του/της PaltaraTs σε Εξοπλισμός για αστροφωτογράφηση
Φίλε μου όλες οι Canon DSLR δουλεύουν και με το Backyard EOS και ακόμα και με το δωρεάν EOS Camera Movie Record για πλανητική, οπότε δε θα έχεις πρόβλημα. Ο αισθητήρας της 5D mk III είναι καλύτερος, οπότε μπορεί να δεις κάποια βελτίωση (αν και μπορεί να χρειαστείς μεγαλύτερο barlow αν ήσουν οριακά, αφού έχει μεγαλύτερα pixel), αλλά η βελτίωση δε νομίζω να σε εντυπωσιάσει, αφού και πάλι μία πλανητική θα μπορεί να δώσει πολύ καλύτερα αποτελέσματα. Δηλαδή αν την πάρεις για φωτογραφία ημέρας και παρεπιπτόντως τη χρησιμοποιείς και για πλανητική, καλά θα κάνεις, είναι φυσικά κλάσεις ανώτερη από την 500D. Αν όμως θέλεις να την πάρεις περιμένοντας κυρίως να βελτιώσεις την πλανητική φωτογραφία σου, τότε θα δώσεις λιγότερα χρήματα και θα έχεις καλύτερα αποτελέσματα αγοράζοντας μία πλανητική κάμερα. -
Vixen Polarie Star Tracker
ecuador απάντησε στην συζήτηση του/της arspi σε Εξοπλισμός για αστροφωτογράφηση
Με γειά το νέο σου "υλικό" -
Τι είναι αυτό; Blinking star?
ecuador απάντησε στην συζήτηση του/της HOMO σε Αστρονομική Παρατήρηση - Γενική συζήτηση
Καλά, το χιούμορ είναι υποκειμενικό, αλλά σε σου άρεσε το σοβαρό σκέλος της απάντησής μου; . -
Vixen Polarie Star Tracker
ecuador απάντησε στην συζήτηση του/της arspi σε Εξοπλισμός για αστροφωτογράφηση
Φίλε μου, όλες οι DSLR έχουν λειτουργία bulb που κάνεις ό,τι έκθεση θέλεις (ελεγχόμενη από υπολογιστή, ιντερβαλόμετρο ή ντεκλασέρ), οπότε αυτό δεν είναι κάτι για να σε ανησυχεί. -
Τι είναι αυτό; Blinking star?
ecuador απάντησε στην συζήτηση του/της HOMO σε Αστρονομική Παρατήρηση - Γενική συζήτηση
Εγώ θα υποπτευόμουν διάττοντα που έρχεται προς εμάς. Ο Giorgio Tsoukalos από την άλλη: -
Σε τι μεγέθυνση βλέπω ένα αντικείμενο μέσα από webcam?
ecuador απάντησε στην συζήτηση του/της mantheos77 σε Αστροφωτογράφιση - Γενική συζήτηση
Στη φωτογραφία δε μιλάμε για "μεγένθυνση" (αφού θα άλλαζε ανάλογα με το πόσο κοντά στο μάτι μας έχουμε τη φωτογραφία), αλλά μέγεθος ειδώλου σε pixel. Ο τύπος που σε ενδιαφέρει είναι: arcsec/pixel = 206.3 x μm pixel/εστιακή απόσταση mm Π.χ. για την neximage 5 με 2.2μm pixel size θα είχες 206.3x2.2/1300 = 0.349 arcsec/pixel. Τώρα μπορείς να βρεις το αντικείμενο που θες πόσα pixel θα έχει, διαιρώντας τις διαστάσεις του με το παραπάνω. Π.χ. ο Δίας με 32 arcsec διάμετρο θα πιάνει 92 pixel περίπου. -
Vixen Polarie Star Tracker
ecuador απάντησε στην συζήτηση του/της arspi σε Εξοπλισμός για αστροφωτογράφηση
Το παιδί που άρχισε το θέμα ήδη ψώνισε, αλλά καλό είναι να υπάρχουν αυτά τα σχόλια στο forum για τους επόμενους Έχουμε όντως και την έκλειψη του χρόνου. Δεν έχω αρχίσει να προμηθεύομαι εξοπλισμό για να μην το γκαντεμέψω, αλλά θα πρέπει να το σκεφτώ. Όταν πάρεις και το star adventurer πες μας και για τη σύγκριση με το skytracker. Είμαι fan της iOptron από όταν πήρα μια zeq25, αλλά ακούω ότι το skytracker έχει κάποια θεματάκια... -
Vixen Polarie Star Tracker
ecuador απάντησε στην συζήτηση του/της arspi σε Εξοπλισμός για αστροφωτογράφηση
Α, μπράβο, και αυτό μου έχουν πει κάποιοι που πήγαν σε polarie μετά από star adventurer. Δε μου το είχαν περιγράψει τόσο "δραματικά", γι' αυτό το ξέχασα Αλλά αν βάλεις και την πολική διόπτρα που είναι ξεχωριστά στο polarie, το κόστος ανεβαίνει πολύ... Η Canon έχει το πλεονέκτημα πως συνεργάζεται με περισσότερα προγράμματα και εστιάζει στο άπειρο με παλιούς καλούς manual φακούς (M42) χωρίς μετατροπή. Επίσης καταγράφει τη θερμοκρασία του αισθητήρα στο RAW και είναι εύκολο να φτιάξεις dark library (δηλαδή δεν τραβάς dark κάθε φορά). Η συγκεκριμένη canon, αν χρησιμοποιηθεί και με τηλεσκόπιο αργότερα έχει το μεγάλο πλεονέκτημα της αποσπώμενης οθόνης. Από την άλλη οι Nikon και Sony έχουν κάπως καλύτερους αισθητήρες τα τελευταία χρόνια, αλλά συνήθως αν διαλέξουμε μια μάρκα "κλειδώνουμε" εφόσον αρχίσουμε να αγοράζουμε φακούς και εφόσον το ποιός έχει καλύτερο αισθητήρα αλλάζει από γενιά σε γενιά, τα παραπάνω θέματα θα μας "ακολουθούν" και δίνουν κατ' εμέ ένα προβάδισμα στο στρατόπεδο της Canon (η Sony δεν έχει το θέμα να μην παίρνει φακούς M42 όπως η Nikon). Α, οι Canon επίσης αστρο-μετατρέπονται αρκετά εύκολα. -
Vixen Polarie Star Tracker
ecuador απάντησε στην συζήτηση του/της arspi σε Εξοπλισμός για αστροφωτογράφηση
Μπορείς να το αναλύσεις παραπάνω; Το λέω γιατί κι εμένα "στα χαρτιά" μου φαίνονται καλύτερες αγορές τα Star Adventurer και τα SkyTracker, όταν μιλάω με αυτούς που έχουν vixen polarie συχνά μου λένε ότι κατέληξαν εκεί αφού δοκίμασαν τα άλλα κυρίως λόγω μικρότερου περιοδικού σφάλματος. Δεν έχω δοκιμάσει κανένα και κάποιες φορές που έχω σκεφτεί να πάρω, δεν ήμουν σίγουρος προς τα που θα πήγαινα... -
εξισώσεις ενεργειας ;
ecuador απάντησε στην συζήτηση του/της sm47 σε Αστρονομία, Αστροφυσική και Κοσμολογία
Αν ρωτάς για το Φυσικό Αθήνας, στη "γενιά" μου είχε μάθημα "Σύγχρονη Φυσική" που όντως πρέπει να το κάλυπτε και αυτό, αλλά νομίζω τώρα λέγεται "Φυσική IV" (που σε εμάς ήταν κύματα), αλλά πάλι 4ο εξάμηνο. Βέβαια στο ίδιο εξάμηνο κάνεις και Ειδική Σχετικότητα όπου μαθαίνεις πολύ περισσότερα από αυτά τα απλά (κυρίως αν διδάσκουν ακόμα Χριστοδουλάκης - Αποστολάτος). -
εξισώσεις ενεργειας ;
ecuador απάντησε στην συζήτηση του/της sm47 σε Αστρονομία, Αστροφυσική και Κοσμολογία
Yep. Αυτά ήταν τα κατανοητά μαθήματα. Όταν μπήκαμε σοβαρά σε Κβάντο έχασε το παιδί τη μάνα... -
εξισώσεις ενεργειας ;
ecuador απάντησε στην συζήτηση του/της sm47 σε Αστρονομία, Αστροφυσική και Κοσμολογία
Το E στο E=mc^2 περιλαμβάνει την κινητική ενέργεια και την ενέργεια μάζας ηρεμίας. Η ενέργεια μάζας ηρεμίας είναι m(0)c^2 όπου m(0) η μάζα ηρεμίας και αν θες τη ρελατιβιστική κινητική ενέργεια (και δε σου αρκεί το mc^2 - m(0)c^2), τότε αυτή σε σχέση με την ταχύτητα u είναι: Κ=(1/sqrt(1-u^2/c^2) -1)mc^2 Για u/c -> 0 (μη ρελατιβιστικές ταχύτητες) η παραπάνω σχέση απλοποιείται (προσεγγιστικά) σε K=1/2mu^2. -
Η μεγένθυνση που δίνει το προσοφθάλμιο είναι το εστιακό μήκος του τηλεσκοπίου / το εστιακό μήκος του προσοφθάλμιο. Άρα με το 150P έχεις 750/25 = 30x με το 25mm και 750/10 = 75x με το 10mm. Ο barlow που σου δίνουν διπλασιάζει σε 60x και 150x αντίστοιχα. Οι υψηλές μεγενθύνσεις είναι κυρίως για πλανήτες και κάποια άλλα μικρά αντικείμενα. Συνήθως σε κάποιον λέω αν "εξαντλήσει" τα ενσωματωμένα ώστε να δει τι στόχοι του αρέσουν και να ξέρει τι του λείπει. Δύο κλασσικά λάθη είναι να πάμε για μεγάλη μεγένθυνση ή να αρχίζουμε να αγοράζουμε ένα σωρό οικονομικούς φακούς (συνήθως plossl) σε διάφορα εστιακά μήκη. Τα plossl δεν είναι πολύ καλύτερα από τα MA που έχει το τηλεσκόπιο, οπότε αν πάρεις φακό πάρε κάτι καλύτερο έστω να είναι ένας ή δύο μόνο, και μεγένθυνση πάνω από 200 δε χρησιμεύει στις περισσότερες περπτώσεις. Πιθανότατα να θελήσεις ένα ποιοτικότερο πλανητικό προσοφθάλμιο κάποια στιγμή (εγώ ίσως να έπαιρνα ένα 6mm με πεδίο τουλάχιστον 60 μοίρες), ενώ αν σου αρέσουν τα ευρυγώνια αστρικά πεδία μπορεί να θελήσεις ένα μεγάλο προσοφθάλμιο 2 ιντσών στα 30 και πάνω mm με πεδίο τουλάχιστον 70 μοιρών για "πανοραμική" θέαση... Όπως σου είπα, καλύτερα να μη βιαστείς...
-
Η βάση EQ3 είναι αρκετή για το 150P σε οπτική παρατήρηση. Επίσης, αν βάλεις πάνω τη nikon με φακό 11-16 (ή και 50mm κλπ) είναι πιθανό να έχεις καλά αποτελέσματα σε ευρυγώνιες αστροφωτογραφίες, αφού με φακούς μικρής εστιακής απόστασης είμαστε "ανθεκτικοί" σε μικροδραδασμούς και σφάλματα οδήγησης που θα έχει μια μικρή βάση. Μάλιστα παλιά τράβαγα χωρίς μοτέρ, με το μάτι στον προσοφθάλμιο υψηλής μεγένθυνσης κρατούσα κεντραρισμένο ένα αστέρι με πολύ απαλές κινήσεις των χειριστηρίων αργής κίνησης και η φωτογραφική (με φιλμ τότε) τράβαγε τον ουρανό με το δικό της φακό. Με μοτέρ είπαμε είναι ευκολότερο, αλλά θέλει καλή πολική ευθυγράμμιση. Γενικά η μέθοδος που το τηλεσκόπιο είναι μόνο για να ακολουθεί τα αστέρια και η μηχανή είναι πάνω του και τραβάει από το φακό της λέγεται "piggyback astrophotography" αν θες να το ψάξεις. Για να χρησιμοποιήσεις το τηλεσκόπιο αντί για το φακό της μηχανής σου (μέθοδος που λέγετε prime focus astrophotography), οι απαιτήσεις σε βάση και ακρίβεια οδήγησης αυξάνονται κατακόρυφα, αφού το τηλεσκόπιο αντιστοιχεί σε φακό 750mm και οι παραμικροί κραδασμοί και σφάλματα οδήγησης "φαίνονται". Για τέτοια χρήση χρειάζεται καλύτερη αναλογία βάσης/τηλεσκόπιο. Δηλαδή το 150P ακόμα και στην EQ5 είναι ψιλο-οριακό, οι περισσότεροι θα προσπαθούσαν να πάνε στην HEQ5. Κοινώς είναι λίγο δύσκολο να ξεκινήσεις με βάση που θα σε "φτάσει" στο τέρμα από άποψη αστροφωτογραφίας χωρίς να ξοδευτείς από την αρχή. Βέβαια αν δεχτείς τους περιορισμούς της EQ3 μπορείς να μάθεις όσα χρειάζεσαι και να πειραματιστείς ώστε να ξέρεις αν αξίζει τον κόπο αργότερα να πας σε μαγαλύτερη βάση. Να θυμάσαι υπάρχουν και οι μικρές αγγελίες, οπότε το κόστος γίνεται κάπως πιο υποφερτό. Α, για πολική διόπτρα που ρώτησες είναι μία αυτή που παίρνει η βάση (ψάξε skywatcher polarscope eq3), ενώ μοτέρ διαλέγεις αν θες να έχεις έναν άξονα ή και στους δύο (για να επιτρέπει διόρθωση).
-
Καλησπέρα. Το FLO είναι από τα καλύτερα Ευρωπαϊκά site, οπότε ψωνίζουμε από εκεί πολλοί. Μάλιστα κάποια μέλη του forum τον τελευταίο καιρό οργανώνονται ώστε να μοιράζουν τα μεταφορικά. Αν είσαι Αθήνα, μπορείς να ρωτήσεις να συνδυαστεί και η αγορά σου. Όμως, πολύ βαριά τηλεσκόπια δε στέλνει στο εξωτερικό, οπότε το Dobsonian 8" δε νομίζω να σου έρχεται από εκεί. Το Dobsonian βέβαια δεν είναι κατάλληλο για κανένα είδος φωτογραφίας, οπότε μπορεί να μην είναι αυτό που θες. Η ισημερινή στήριξη χωρίς μοτέρ κάνει κάπως περιορισμένη φωτογραφία. Π.χ. με μια webcam αντί για προσοφθάλμιο μπορείς να τραβήξεις βίντεο ακολουθώντας έναν πλανήτη με τα χειριστήρια αργής κίνησης και το βίντεο το επεξεργάζεσαι με κατάλληλο software για μια αξιόλογη πλανητική φωτογραφία (όταν λέμε πλανητική φωτογραφία πάντα εννοούμε βίντεο επεξεργασμένο). Με μοτέρ αυτό γίνεται ευκολότερα. Με μοτέρ (και πολική διόπτρα για καλύτερη πολική ευθυγράμμιση) επίσης αρχίζει και γίνεται και φωτογράφηση deep space με τη χρήση π.χ. μιας DSLR (είτε με το δικό της φακό "καβάλα" στο τηλεσκόπιο, είτε - λίγο πιο δύσκολα γιατί η βάση είναι μικρή για τέτοια χρήση - με τη DSLR αντί για προσοφθάλμιο να τραβάει "μέσα" από το τηλεσκόπιο). Δεν ξέρω ακριβώς τι εννοείς με φωτογραφία, αν θες μεγάλες εκθέσεις deep space νεφελώματα, γαλαξίες κλπ το κόστος του εξοπλισμού γίνεται μεγάλο (και η βάση ακόμα και με μοτέρ είναι ανεπαρκήσ). Από την άλλη αν θες απλά να βγάζεις τη σελήνη με το κινητό πάνω στο προσοφθάλμιο, γίνεται και με Dobsonian. Και γενικά για επιπλέον εξοπλισμό, ανάλογα με το τί ακριβώς θα θες να κάνεις εε, δε θα γλιτώσεις τα εξτραδάκια...
-
Φίλε έχεις χάσει επεισόδια, η NASA όχι μόνο δεν κάνει κουμάντο, αλλά πρέπει να ναυλώνει και Ρωσικά, Ιαπωνικά ή ιδιωτικά οχήματα για να στέλνει ανθρώπους και προμήθειες στο διάστημα